Statenvertaling Geplaatst op 18-12-2011, 21:23 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

doen ze dus niet, ze spreken de waarheid

meld dit bericht aan een moderator

Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. 
francois Geplaatst op 24-12-2011, 11:23 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

de bijbel is door God geinspireerd en is waarheid volg die waarheid en je hoeft je niet te verdiepen in andere reliegies.

http://bijbelseonderwerpen.webnode.nl/

ken Geplaatst op 21-01-2012, 12:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 14-12-2011, 19:54 Statenvertaling schreef:
Nog nooit heeft een jg mij kunnen uitleggen en bewijzen dat de kleine kudde uit de 144.000 bestaat.
Op zich niet zo vreemd, als je je krampachtig vasthoudt aan je eigen overleveringen.

Op die manier erkennen de Joden  Jezus niet als de Messias. Hij voldeed niet aan hun beeld, hun visie.

Laten we eens naar Jezus uitspraak kijken.
Joh 10: 16 En ik heb nog andere schapen, die niet van deze kooi zijn; ook die moet ik brengen, en zij zullen naar mijn stem luisteren, en zij zullen één kudde, één herder worden.

Er zijn dus 2 kooien. De kleine kudde en de grote schare, Ieder met een speciale toewijzing. De eerste de hemel;, de tweede de aarde.

Is de 144.000 letterlijk of figuurlijk? Voor velen een open vraag.

Maar in de bijbel wordt over de stammen Israëls gesproken. Die zijn letterlijk.

Wordt iedereen uit Israël gekozen? Nee, uit iedere stam 12.000. Als het ene letterlijk is, dan moet het andere ook letterlijk zijn.

Maar dan dient zich een probleem aan. Voor de Christenheid een brug te ver.

Dit zijn de 12 stammen van Israël: Ruben, Simeon, Juda, Issaschar, Zebulon, Efraïm, Manasse, Benjamin, Dan, Aser, Gad en Naftali. De geestelijke stam Levi is er niet bij getrokken.

De stammen van Openbaring zijn:   Ruben, Simeon,Juda, Issaschar, Zebulon, Levi , Manasse, Benjamin, Jozef,  Aser , Gad,  Naftali.

Er zijn twee verschillen. Levi is toegevoegd als geestelijke  stam en Jozef.
De stam Dan is weggelaten ten gunste van de stam Levi. Er was geen stam Jozef in het oude Israël en deze neemt  hier de plaats in van de stam  Efraïm.

Door toevoeging van Levi  en weglaten van Dan en Efraïm, wordt te kennen gegeven dat het om  een geestelijk Israël gaat, een natie van koningen en priesters.

Openbaring 7:4-8 verdeelt de 144.000 leden van het geestelijke Israël in twaalf ’stammen’ van elk 12.000. Deze verschilt dus van het natuurlijke Israël, dat theocratisch gezien niet meer meedoet, omdat ze Gods zoon als Messias hebben verworpen.

Door Mt 24:14 krijgt iedereen, ook joden, persoonlijk de gelegenheid om zijn redding te bewerken door Jezus als Messias te erkennen en zijn voorbeeld na te volgen.

Wie worden tot de 144.000 cq kleine kudde toegelaten? Degenen die door God zijn uitgekozen door de zalving met de heilige geest. Dat zijn in eerste instantie de Joden, die Jezus volgden, vervolgens de Samaritanen en Petrus gebruikte de derde sleutel om dit voorrecht voor bekeerde heidenen te openen. Cornelius was de eerste.

Luk 12: 32 Vreest niet, kleine kudde, want het heeft UW Vader goedgedacht U het koninkrijk te geve

Openbaring 5:
9 En zij zingen een nieuw lied en zeggen: „Gij zijt waardig de boekrol te nemen en haar zegels te openen, want gij werdt geslacht en gij hebt met uw bloed uit elke stam en taal en elk volk en elke natie personen voor God gekocht,
10 en gij hebt hen gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en zij zullen als koningen over de aarde regeren.

[Openbaring 22:
2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, van God uit de hemel neerdalen, toebereid als een bruid die zich voor haar man versierd heeft.
3 Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn.
4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.

Je ziet dus dat de 144.000 als koningen over de aarde gaan regeren met op aarde de grote schare, degenen die Gods ingrijpen (Armageddon) hebben overleeft.

Statenvertaling Geplaatst op 21-01-2012, 16:08 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 21-01-2012, 12:04 ken schreef:
[...]Op zich niet zo vreemd, als je je krampachtig vasthoudt aan je eigen overleveringen.

Je zou ook eens een keer iets uit kunnen leggen zonder een sneer uit te delen.  

Op die manier erkennen de Joden  Jezus niet als de Messias. Hij voldeed niet aan hun beeld, hun visie.

Laten we eens naar Jezus uitspraak kijken.
Joh 10: 16 En ik heb nog andere schapen, die niet van deze kooi zijn; ook die moet ik brengen, en zij zullen naar mijn stem luisteren, en zij zullen één kudde, één herder worden.

Er zijn dus 2 kooien. De kleine kudde en de grote schare, Ieder met een speciale toewijzing. De eerste de hemel;, de tweede de aarde.

Is de 144.000 letterlijk of figuurlijk? Voor velen een open vraag.

Maar in de bijbel wordt over de stammen Israëls gesproken. Die zijn letterlijk.

Wordt iedereen uit Israël gekozen? Nee, uit iedere stam 12.000. Als het ene letterlijk is, dan moet het andere ook letterlijk zijn.

Maar dan dient zich een probleem aan. Voor de Christenheid een brug te ver.

Dit zijn de 12 stammen van Israël: Ruben, Simeon, Juda, Issaschar, Zebulon, Efraïm, Manasse, Benjamin, Dan, Aser, Gad en Naftali. De geestelijke stam Levi is er niet bij getrokken.

De stammen van Openbaring zijn:   Ruben, Simeon,Juda, Issaschar, Zebulon, Levi , Manasse, Benjamin, Jozef,  Aser , Gad,  Naftali.

Er zijn twee verschillen. Levi is toegevoegd als geestelijke  stam en Jozef.
De stam Dan is weggelaten ten gunste van de stam Levi. Er was geen stam Jozef in het oude Israël en deze neemt  hier de plaats in van de stam  Efraïm.

Door toevoeging van Levi  en weglaten van Dan en Efraïm, wordt te kennen gegeven dat het om  een geestelijk Israël gaat, een natie van koningen en priesters.

Waarom is alleen die uitleg mogelijk? Wat is het doel van het noemen van die stammen? Zijn er verschillende geestelijke stammen?

Openbaring 7:4-8 verdeelt de 144.000 leden van het geestelijke Israël in twaalf ’stammen’ van elk 12.000. Deze verschilt dus van het natuurlijke Israël, dat theocratisch gezien niet meer meedoet, omdat ze Gods zoon als Messias hebben verworpen.

Door Mt 24:14 krijgt iedereen, ook joden, persoonlijk de gelegenheid om zijn redding te bewerken door Jezus als Messias te erkennen en zijn voorbeeld na te volgen.

Wie worden tot de 144.000 cq kleine kudde toegelaten? Degenen die door God zijn uitgekozen door de zalving met de heilige geest. Dat zijn in eerste instantie de Joden, die Jezus volgden, vervolgens de Samaritanen en Petrus gebruikte de derde sleutel om dit voorrecht voor bekeerde heidenen te openen. Cornelius was de eerste.

Iedere christen (of iedere jg als je dat liever hebt) wordt toch met de heilige geest gezalfd?

Luk 12: 32 Vreest niet, kleine kudde, want het heeft UW Vader goedgedacht U het koninkrijk te geve

Ook o.a. dezen zullen het koninkrijk krijgen:
Matthüs 5:
3 Zalig de armen van geest,
want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
10 Zalig de vervolgden om der gerechtigheid wil,
want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

Marcus 10:15
15 Voorwaar, Ik zeg u: Wie het Koninkrijk Gods niet ontvangt als een kind, zal het voorzeker niet binnengaan.

Lucas 6:20 En Hij hief zijn ogen op naar zijn discipelen en zeide:
Zalig, gij armen, want uwer is het Koninkrijk Gods.

Openbaring 5:
9 En zij zingen een nieuw lied en zeggen: „Gij zijt waardig de boekrol te nemen en haar zegels te openen, want gij werdt geslacht en gij hebt met uw bloed uit elke stam en taal en elk volk en elke natie personen voor God gekocht,
10 en gij hebt hen gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en zij zullen als koningen over de aarde regeren.

[Openbaring 22:
2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, van God uit de hemel neerdalen, toebereid als een bruid die zich voor haar man versierd heeft.
3 Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn.
4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.

Je ziet dus dat de 144.000 als koningen over de aarde gaan regeren met op aarde de grote schare, degenen die Gods ingrijpen (Armageddon) hebben overleeft.

Waaruit blijkt dat deze teksten over de 144000 gaan?

ken Geplaatst op 22-01-2012, 12:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 21-01-2012, 16:08 Statenvertaling schreef:
Je zou ook eens een keer iets uit kunnen leggen zonder een sneer uit te delen.  
Dat is niet als een sneer bedoeld, maar als een constatering.

Zo houden de meer dan 300 leden van de christenheid zich aan hun eigen overleveringen vast en is daardoor geen eenheid mogelijk.
De schamele pogingen, voornamelijk ingegeven  door inkrimping van het aantal van gelovigen, is op niets uitgelopen. In incidentele gevallen is daardoor juist weer verdeeldheid ontstaan.
Waarom is alleen die uitleg mogelijk? Wat is het doel van het noemen van die stammen? Zijn er verschillende geestelijke stammen?
Joden leggen aan de hand van de bijbel uit, dat Jezus de Messias niet kan zijn. Waar of niet? Of zien ze belangrijke details over het hoofd.

Wanneer mensen zelf de Bijbel gaan uitleggen, krijg je verschillende tegenstrijdige uitleggingen.

Je dient dus te zien, wat Gods voornemen is. Dat is de aarde bevolken met volmaakte mensen. Daarvoor is de aarde geschapen. Omdat “de mens” niet in staat is zijn eigen weg te bepalen, is een bestuurder nodig die dat wel kan.

De joden waren Gods uitverkoren volk van 12 stammen en één geestelijke levitische stam van priesters.

Door de stammen in openbaring een andere vorm te geven, kan je zien, dat het niet over het letterlijke Israël gaat, maar over een geestelijk Israël. Het geestelijke Israël bestaat uit 12 stammen, die uit 12.000 personen bestaat. Samen dus 144.000, in de bijbel ook de kleine kudde genoemd.  Zij gaan samen met Jezus vanuit de hemel regeren. Zij worden het nieuw Jeruzalem genoemd, dat uit de hemel neerdaalt.
Iedere christen (of iedere jg als je dat liever hebt) wordt toch met de heilige geest gezalfd?
Nee.

Ten eerste is het een fabel, dat JG geloven “iedereen” naar de hemel gaat en dat dat alleen Jg zijn.

De kleine kudde is met pinksteren  33 n.C. door Jezus gesticht. Toen was de zalving met de HG  zichtbaar door tongen van vuur. Bij Jezus had de hemelse zalving de vorm van een duif.

Degenen die NU met de HG gezalfd worden, zijn niet als zodanig zichtbaar. Deze mensen heeft God aangesteld en zij weten dus wat zij in de hemel gaan doen.

Zij weten ook, dat zij niet fysiek in de hemel kunnen komen en dat zij wedergeboren moeten worden met een geestelijk lichaam. Volgens de Bijbel gebeurt dat in een oogwenk. 1 Kor. 15:51, 52. Lees ook de context.
Ook o.a. dezen zullen het koninkrijk krijgen:
Ik zet er even de NWV er onder. Deze gebruikt normaal Nederlands.

Mattheüs 5:
 3 Zalig de armen van geest, want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
10 Zalig de vervolgden om der gerechtigheid wil, want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

3 „Gelukkig zijn zij die zich bewust zijn van hun geestelijke nood, want hun behoort het koninkrijk der hemelen toe.
10 Gelukkig zijn zij die ter wille van de rechtvaardigheid zijn vervolgd, want hun behoort het koninkrijk der hemelen toe.

Marcus 10:
15 Voorwaar, Ik zeg u: Wie het Koninkrijk Gods niet ontvangt als een kind, zal het voorzeker niet binnengaan..
15 Voorwaar, ik zeg U: Wie het koninkrijk Gods niet ontvangt als een jong kind, zal er geenszins binnengaan.”

Lucas 6:
20 En Hij hief zijn ogen op naar zijn discipelen en zeide: Zalig, gij armen, want uwer is het Koninkrijk Gods.
20 En hij sloeg zijn ogen op naar zijn discipelen en zei vervolgens: „Gelukkig zijt GIJ, armen, want U behoort het koninkrijk Gods toe.
Waaruit blijkt dat deze teksten over de 144000 gaan?
Je interpreteert dus, dat het koninkrijk der hemelen in de hemel is en dus niet dat het koningschap van uit de hemel over de aarde wordt gevoerd.

Mt 13: 44 Het koninkrijk der hemelen is gelijk een in het veld verborgen schat, die een mens vond en verborg; en in zijn vreugde gaat hij heen en verkoopt al wat hij heeft en koopt dat veld.

Hier wordt getoond, dat het een schat op aarde is.

Daniël 2:44 En in de dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten dat nooit te gronde zal worden gericht. En het koninkrijk zelf zal aan geen ander volk worden overgedragen. Het zal al deze koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken, en zelf zal het tot onbepaalde tijden blijven bestaan,

De koningen der aarde worden vervangen door een hemelse koning.
Openbaring bevestigd dat:
Opb  19:
17 Ik zag ook een engel in de zon staan, en hij riep met een luide stem en zei tot alle vogels die in het midden van de hemel vliegen: „Komt hier, verzamelt U tot de grote avondmaaltijd van God,
18 om te eten de vleesdelen van koningen en de vleesdelen van militaire bevelhebbers en de vleesdelen van sterke mannen en de vleesdelen van paarden en van hen die daarop zitten, en de vleesdelen van allen, zowel van vrijen als van slaven en van kleinen en groten.”
19 En ik zag het wilde beest en de koningen der aarde en hun legers vergaderd om de oorlog te voeren tegen degene die op het paard zat en tegen zijn leger.
20 En het wilde beest werd gegrepen en met hem de valse profeet, die voor zijn ogen de tekenen had verricht waarmee hij degenen had misleid die het merkteken van het wilde beest hadden ontvangen en degenen die aanbidding geven aan zijn beeld. Levend werden zij beiden in het vurige meer geslingerd, dat met zwavel brandt.
21 De overigen echter werden gedood met het lange zwaard dat uit de mond te voorschijn kwam van degene die op het paard zat. En alle vogels werden van hun vleesdelen verzadigd.

Mt 7: 21 Niet een ieder die tot mij zegt: ’Heer, Heer’, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar hij die de wil doet van mijn Vader, die in de hemelen is.

Hier wordt getoond, dat het niet in de hemel is, want  daar is God. Hemelen wordt in de bijbel vaak gebruikt om een regering op aarde  aan te duiden.

Mt 3:
1 In die dagen kwam Johannes de Doper en predikte in de wildernis van Judea
2 en zei: „Hebt berouw, want het koninkrijk der hemelen is nabij gekomen.”

Mattheüs 6[:
9 GIJ dan moet aldus bidden: ’Onze Vader in de hemelen, uw naam worde geheiligd.
10 Uw koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in de hemel, zo ook op aarde.

Gods koninkrijk zal op aarde er voor zorgten, dat Gods wil wordt uitgevoerd. De aarde bevolken met volmaakte mensen.

Deze tekst is erg interessant. Wat geloofden de Joden? Een hemels koninkrijk? Nee.
Zij geloofden in een letterlijk aards koninkrijk.

Zij waren door de Romeinen bezet en snakten er naar om van hen verlost te worden. Ze waren dan ook ontzetten boos dat Jezus zei: : „Mijn koninkrijk is geen deel van deze wereld. Indien mijn koninkrijk een deel van deze wereld was, zouden mijn dienaars hebben gestreden, opdat ik niet aan de joden overgeleverd zou worden. Maar mijn koninkrijk is nu eenmaal niet uit deze bron.”

Wie is “de heerser der wereld”?
Joh 12:
31 Nu wordt er een oordeel aan deze wereld voltrokken; nu zal de heerser van deze wereld [Satan] worden buitengeworpen.
34 Daarom antwoordde de schare hem: „Wij hebben uit de Wet gehoord dat de Christus in eeuwigheid blijft; en hoe kunt gij dan zeggen dat de Zoon des mensen omhooggeheven moet worden? Wie is deze Zoon des mensen?”

De Joden verwachtten dus duidelijk, dat de Messias zou blijven en letterlijk de regering over Israël zou overnemen. Helaas zagen zij de tijdslijn van Daniël over het hoofd, Na de Romeinen zou er nog en andere macht opstaan en die zou in Armageddon, Gods ingrijpen,  vernietigd worden.

Het is wat veel geworden en er is nog veel meer over te zeggen. Ik verwacht niet, dat je dit allemaal kunt vatten. Vraag maar door, als je wilt.

Ik probeer een zo goed mogelijk Bijbels antwoord te geven.

Statenvertaling Geplaatst op 22-01-2012, 14:19 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 22-01-2012, 12:51 ken schreef:
[...]Dat is niet als een sneer bedoeld, maar als een constatering.

Zo houden de meer dan 300 leden van de christenheid zich aan hun eigen overleveringen vast en is daardoor geen eenheid mogelijk.

En alle jg houden vast aan de overleveringen van 1 man; Charles Taze Russell.

[...]Joden leggen aan de hand van de bijbel uit, dat Jezus de Messias niet kan zijn. Waar of niet? Of zien ze belangrijke details over het hoofd.

Wanneer mensen zelf de Bijbel gaan uitleggen, krijg je verschillende tegenstrijdige uitleggingen.

Dat is geen reden om een genootschap aan te wijzen als Bijbeluitlegger, een genootschap kan de Bijbel ook verkeerd uitleggen.

Je dient dus te zien, wat Gods voornemen is. Dat is de aarde bevolken met volmaakte mensen. Daarvoor is de aarde geschapen. Omdat “de mens” niet in staat is zijn eigen weg te bepalen, is een bestuurder nodig die dat wel kan.

De joden waren Gods uitverkoren volk van 12 stammen en één geestelijke levitische stam van priesters.

Door de stammen in openbaring een andere vorm te geven, kan je zien, dat het niet over het letterlijke Israël gaat, maar over een geestelijk Israël. Het geestelijke Israël bestaat uit 12 stammen, die uit 12.000 personen bestaat. Samen dus 144.000, in de bijbel ook de kleine kudde genoemd.  Zij gaan samen met Jezus vanuit de hemel regeren. Zij worden het nieuw Jeruzalem genoemd, dat uit de hemel neerdaalt.

En nu de Bijbelteksten nog.

[...]Nee.

Willen JG dan het koninkrijk niet binnengaan?

Ten eerste is het een fabel, dat JG geloven “iedereen” naar de hemel gaat en dat dat alleen Jg zijn.

Dat wist ik al

De kleine kudde is met pinksteren  33 n.C. door Jezus gesticht. Toen was de zalving met de HG  zichtbaar door tongen van vuur. Bij Jezus had de hemelse zalving de vorm van een duif.

Degenen die NU met de HG gezalfd worden, zijn niet als zodanig zichtbaar. Deze mensen heeft God aangesteld en zij weten dus wat zij in de hemel gaan doen.

Zij weten ook, dat zij niet fysiek in de hemel kunnen komen en dat zij wedergeboren moeten worden met een geestelijk lichaam. Volgens de Bijbel gebeurt dat in een oogwenk. 1 Kor. 15:51, 52. Lees ook de context.

Je zou ook nog Bijbelteksten kunnen geven ter ondersteuning van je idee dat slechts 144000 gezalfd zijn met de HG.

[...] Ik zet er even de NWV er onder. Deze gebruikt normaal Nederlands.

Normaal Nederlands bestaat niet, als het wel zou bestaan gebruikt de NWV het niet.
[

Mattheüs 5:
 3 Zalig de armen van geest, want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
10 Zalig de vervolgden om der gerechtigheid wil, want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

3 „Gelukkig zijn zij die zich bewust zijn van hun geestelijke nood, want hun behoort het koninkrijk der hemelen toe.
10 Gelukkig zijn zij die ter wille van de rechtvaardigheid zijn vervolgd, want hun behoort het koninkrijk der hemelen toe.

Marcus 10:
15 Voorwaar, Ik zeg u: Wie het Koninkrijk Gods niet ontvangt als een kind, zal het voorzeker niet binnengaan..
15 Voorwaar, ik zeg U: Wie het koninkrijk Gods niet ontvangt als een jong kind, zal er geenszins binnengaan.”

Lucas 6:
20 En Hij hief zijn ogen op naar zijn discipelen en zeide: Zalig, gij armen, want uwer is het Koninkrijk Gods.
20 En hij sloeg zijn ogen op naar zijn discipelen en zei vervolgens: „Gelukkig zijt GIJ, armen, want U behoort het koninkrijk Gods toe.

Dit Nederlands is niet normaler.

[...]Je interpreteert dus, dat het koninkrijk der hemelen in de hemel is en dus niet dat het koningschap van uit de hemel over de aarde wordt gevoerd.

Mt 13: 44 Het koninkrijk der hemelen is gelijk een in het veld verborgen schat, die een mens vond en verborg; en in zijn vreugde gaat hij heen en verkoopt al wat hij heeft en koopt dat veld.

Hier wordt getoond, dat het een schat op aarde is.

Grappig dat je dit letterlijk neemt, maar dat niet wilt doen bij de gelijkenis in Lukas 16:
23 Toen hij in het dodenrijk, waar hij hevig gekweld werd, zijn ogen opsloeg, zag hij in de verte Abraham met Lazarus aan zijn zijde. 24 Hij riep: “Vader Abraham, heb medelijden met mij en stuur Lazarus naar me toe. Laat hem het topje van zijn vinger in water dompelen om mijn tong te verkoelen, want ik lijd pijn in deze vlammen.”

Terwijl het toch duidelijk is dat Jezus het koninkrijk hier vergelijkt (is gelijk een) met iets en het duidelijk om de vreugde gaat.

Daniël 2:44 En in de dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten dat nooit te gronde zal worden gericht. En het koninkrijk zelf zal aan geen ander volk worden overgedragen. Het zal al deze koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken, en zelf zal het tot onbepaalde tijden blijven bestaan,

De koningen der aarde worden vervangen door een hemelse koning.
Openbaring bevestigd dat:
Opb  19:
17 Ik zag ook een engel in de zon staan, en hij riep met een luide stem en zei tot alle vogels die in het midden van de hemel vliegen: „Komt hier, verzamelt U tot de grote avondmaaltijd van God,
18 om te eten de vleesdelen van koningen en de vleesdelen van militaire bevelhebbers en de vleesdelen van sterke mannen en de vleesdelen van paarden en van hen die daarop zitten, en de vleesdelen van allen, zowel van vrijen als van slaven en van kleinen en groten.”
19 En ik zag het wilde beest en de koningen der aarde en hun legers vergaderd om de oorlog te voeren tegen degene die op het paard zat en tegen zijn leger.
20 En het wilde beest werd gegrepen en met hem de valse profeet, die voor zijn ogen de tekenen had verricht waarmee hij degenen had misleid die het merkteken van het wilde beest hadden ontvangen en degenen die aanbidding geven aan zijn beeld. Levend werden zij beiden in het vurige meer geslingerd, dat met zwavel brandt.
21 De overigen echter werden gedood met het lange zwaard dat uit de mond te voorschijn kwam van degene die op het paard zat. En alle vogels werden van hun vleesdelen verzadigd.

Mt 7: 21 Niet een ieder die tot mij zegt: ’Heer, Heer’, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar hij die de wil doet van mijn Vader, die in de hemelen is.

Hier wordt getoond, dat het niet in de hemel is, want  daar is God. Hemelen wordt in de bijbel vaak gebruikt om een regering op aarde  aan te duiden.

Nee, hier worden de huichelaars ontmaskert.
Zie de context:
NBV (is dat wel "normaal Nederlands"?)
15 Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn.  22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”

Mt 3:
1 In die dagen kwam Johannes de Doper en predikte in de wildernis van Judea
2 en zei: „Hebt berouw, want het koninkrijk der hemelen is nabij gekomen.”

Mattheüs 6[:
9 GIJ dan moet aldus bidden: ’Onze Vader in de hemelen, uw naam worde geheiligd.
10 Uw koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in de hemel, zo ook op aarde.

Gods koninkrijk zal op aarde er voor zorgten, dat Gods wil wordt uitgevoerd. De aarde bevolken met volmaakte mensen.

Deze tekst is erg interessant. Wat geloofden de Joden? Een hemels koninkrijk? Nee.
Zij geloofden in een letterlijk aards koninkrijk.

Zij waren door de Romeinen bezet en snakten er naar om van hen verlost te worden. Ze waren dan ook ontzetten boos dat Jezus zei: : „Mijn koninkrijk is geen deel van deze wereld. Indien mijn koninkrijk een deel van deze wereld was, zouden mijn dienaars hebben gestreden, opdat ik niet aan de joden overgeleverd zou worden. Maar mijn koninkrijk is nu eenmaal niet uit deze bron.”

Wie is “de heerser der wereld”?
Joh 12:
31 Nu wordt er een oordeel aan deze wereld voltrokken; nu zal de heerser van deze wereld [Satan] worden buitengeworpen.
34 Daarom antwoordde de schare hem: „Wij hebben uit de Wet gehoord dat de Christus in eeuwigheid blijft; en hoe kunt gij dan zeggen dat de Zoon des mensen omhooggeheven moet worden? Wie is deze Zoon des mensen?”

De Joden verwachtten dus duidelijk, dat de Messias zou blijven en letterlijk de regering over Israël zou overnemen. Helaas zagen zij de tijdslijn van Daniël over het hoofd, Na de Romeinen zou er nog en andere macht opstaan en die zou in Armageddon, Gods ingrijpen,  vernietigd worden.

Johannes 14
1 Wees niet ongerust, maar vertrouw op God en op mij. 2 In het huis van mijn Vader zijn veel kamers; zou ik anders gezegd hebben dat ik een plaats voor jullie gereed zal maken? 3 Wanneer ik een plaats voor jullie gereedgemaakt heb, kom ik terug. Dan zal ik jullie met me meenemen, en dan zullen jullie zijn waar ik ben.

Vraag maar door, als je wilt.
Ik probeer een zo goed mogelijk Bijbels antwoord te geven.

Dat waardeer ik.

Het is wat veel geworden en er is nog veel meer over te zeggen. Ik verwacht niet, dat je dit allemaal kunt vatten.

Dit soort neerbuigende opmerkingen waardeer ik daarentegen niet.

ken Geplaatst op 23-01-2012, 10:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 22-01-2012, 14:19 Statenvertaling schreef:
En alle jg houden vast aan de overleveringen van 1 man; Charles Taze Russell.
Nee hoor. Jg houden zich vast aan de Bijbelse leer. Russell besprak de Bijbel met mensen die, net als hij, zelf de bijbel wilden kennen. Gespiekt bij afvalligen?

Dat is geen reden om een genootschap aan te wijzen als Bijbeluitlegger, een genootschap kan de Bijbel ook verkeerd uitleggen.
Jouw bevooroordeelde mening. Jg volgen Jezus voorbeeld en opdracht.
En nu de Bijbelteksten nog.
Nog meer? Waarvan?
Willen JG dan het koninkrijk niet binnengaan?
Gods koninkrijk is een regering over de aarde. Jg voldoen aan Gods wil en hebben allen Epignosis, zij voeren allen Jezus opdracht uit.  Zij weten ook, dat wie volhardt tot het einde gered wordt.
Je zou ook nog Bijbelteksten kunnen geven ter ondersteuning van je idee dat slechts 144000 gezalfd zijn met de HG.
Kan JIJ Bijbelteksten geven, dat iedereen gezalfd werd en naar de hemel gaat? In de Bijbel staat dat slechts diegenen in de bovenkamer aanwezig werden gezalfd werden. Niet al degenen die buiten stonden.
Normaal Nederlands bestaat niet, als het wel zou bestaan gebruikt de NWV het niet.
Dit Nederlands is niet normaler.
Dan heb je niet goed gelezen.

Armen van geest > Geestelijke nood.
Zalig > Gelukkig.

Door hedendaags Nederlands te gebruiken is het begrijpelijker.
Grappig dat je dit letterlijk neemt, maar dat niet wilt doen bij de gelijkenis in Lukas 16:
23 Toen hij in het dodenrijk, waar hij hevig gekweld werd, zijn ogen opsloeg, zag hij in de verte Abraham met Lazarus aan zijn zijde. 24 Hij riep: “Vader Abraham, heb medelijden met mij en stuur Lazarus naar me toe. Laat hem het topje van zijn vinger in water dompelen om mijn tong te verkoelen, want ik lijd pijn in deze vlammen.”
Triest dat je niet wilt zien, dat Jezus hier de ene na de andere illustratie gebruikt en dat je denkt dat een natte vinger iemand kan verkoelen.

Terwijl het toch duidelijk is dat Jezus het koninkrijk hier vergelijkt (is gelijk een) met iets en het duidelijk om de vreugde gaat
. In openbaring staat dat Gods tent bij de mensen is ( niet dat de mensen naar God gaan) en dat er geen dood, pijn of rouw meer zal zijn. Dat is inderdaad vreugde.
Nee, hier worden de huichelaars ontmaskert.
Zie de context:
NBV (is dat wel "normaal Nederlands"?)
Mattheüs 7:
15 Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn.
22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?”
23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”

15 Wacht U voor de valse profeten, die in schaapsklederen tot U komen, maar van binnen roofzuchtige wolven zijn.
21 Niet een ieder die tot mij zegt: ’Heer, Heer’, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar hij die de wil doet van mijn Vader, die in de hemelen is
22 Velen zullen op die dag tot mij zeggen: ’Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, en in uw naam demonen uitgeworpen, en in uw naam vele krachtige werken verricht?’
23 En toch zal ik hun dan openlijk verklaren: Ik heb U nooit gekend! Gaat weg van mij, GIJ werkers der wetteloosheid.

Interessant is dat Paulus voorzegde, dat na zijn heengaan mensen zullen afvallen van het geloof. Uit brieven blijkt o.a. dat dat al in het jaar 150 n.C. begon. Toen werden er verheffende religieuze titels ingesteld, wat Jezus juist had verboden. Jezus gaf juist aan, dat nederige ondersteuning van gelovigen het doel moet zijn van de herders.

Paulus waarschuwde ook specifiek voor de (Griekse) filosofie. Nu is dat standaard als wijsbegeerte een hoofdvak op theologische hoge scholen. Het gevolg was dat Griekse leer, gebaseerd op hun religie, de christenheid binnendrong. Zo werd de onsterfelijke ziel overgenomen, het hiernamaals en zo werd de weg vrijgemaakt voor  Constantijn die een staatskerk stichtte, waarvan hij het hoofd was, Zo maakte hij o.a. van Saturnaliën, de terugkeer van de zon, Kerstmis en stelde hij de verplichte zondagsrust in.

Let ook op vers 21. De wil van de vader is Epignosis. Helaas is dat geen prioriteit bij de Christenheid.

Johannes 14
1 Wees niet ongerust, maar vertrouw op God en op mij.
2 In het huis van mijn Vader zijn veel kamers; zou ik anders gezegd hebben dat ik een plaats voor jullie gereed zal maken?
3 Wanneer ik een plaats voor jullie gereedgemaakt heb, kom ik terug. Dan zal ik jullie met me meenemen, en dan zullen jullie zijn waar ik ben.

1 „Laat UW hart niet verontrust worden. Oefent geloof in God, oefent ook geloof in mij.
2 In het huis van mijn Vader zijn vele woningen. Anders zou ik het U hebben gezegd, want ik ga heen om een plaats voor U te bereiden.
3 En wanneer ik heenga en een plaats voor U bereid, kom ik terug en zal U thuis bij mij ontvangen, opdat ook GIJ moogt zijn waar ik ben.

Dit zei Jezus tegen degenen van wie hij wist, dat zij als koningen en priesters zouden worden gezalfd.

Openbaring 5: 10 en gij hebt hen gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en zij zullen als koningen over de aarde regeren.”
Lukas 12:32 „Vreest niet, kleine kudde, want het heeft uw Vader goedgedacht u het koninkrijk te geven.”
Dat waardeer ik.
Fijn.
Dit soort neerbuigende opmerkingen waardeer ik daarentegen niet.
Het is niet neerbuigend bedoelt, maar een constatering dat je letterlijke zaken niet kan scheiden van figuurlijke.
Zo zie je niet, dat de lazarus illustratie een onderdeel is van een reeks illustraties en dat een natte vinger echt iemands dorst niet kan lessen. Dit wordt veroorzaakt door on-Bijbesle leringen, zoals de onsterfelijke ziel.

Degenen die on-Bijbesle leer in hun geloof hebben, kunnen Gods koninkrijk niet beërven. Dat lot wil ik je graag besparen.

Dit bericht is gewijzigd op 23-01 10:31.

wereld Geplaatst op 23-01-2012, 16:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mohammed (Vzmh) de laatste Boodschapper
De ISLAAM de GODsdienst bij GOD de Alwijze

Mhammed (Vzmh) In de bijbel

http://www.youtube.com/watch?v=XYBd0D8_yPM

ken Geplaatst op 24-01-2012, 09:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 23-01-2012, 16:20 wereld schreef:

Bij de islaam zijn de vruchten misdaad en terreur. In naam van allah worden er mensen omgebracht en broedermoord begaan.

Statenvertaling Geplaatst op 24-01-2012, 17:23 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Achmed Deedat maakt in zijn redenering een fout. Hij trapt in een valse vriend, machmadim klinkt als 'Muhammad', maar omdat het geen arabisch is betekent dat niet dat het ook daadwerkelijk over een zeker muhammad gaat.
Vergelijk het met het Engelse woord 'frank', dat o.a. 'oprecht' betekent. In het Nederlands bestaat de naam 'Frank', als nu een Nederlandse jongen die Frank heet, een Engelse tekst leest waarin het woord 'frank' voorkomt dan is het dom als hij denkt dat die tekst over hem gaat.
Machmadim wordt op meerdere plekken gebruikt. Hier vond ik het volgende:
Andere verzen vertellen dat Machmad: vernietigd werd (2 Kronieken 36: 19), verwoest werd (Jesaja 64: 10-11), gevangen genomen werd (Klaagliederen 1: 10), verhandeld werd voor wat brood (Klaagliederen 1: 11), door God gedood werd (Klaagliederen 2: 4; Hosea 9: 16), door God weggenomen werd (Ezechiël 24: 16), door God ontwijd zal worden (Ezechiël 24: 21), begraven en door dorens en distel overwoekerd zal worden (Hosea 9: 6) en door heidenen naar hun paleizen weggedragen werd (Joël 3: 5).
Bovendien vervloeken moslims het boek Hooglied vaak en schelden zij het uit in termen als: 'het is een pornografisch boek'. Ik vind het raar dat jullie vervolgens wel denken dat Mohammed genoemd wordt, juist in het boek dat jullie zo vies vinden. Lees je koran beter; de Bijbel is Gods woord volgens de koran.

Als je nog uitleg wilt over de wat Deedat 'jaywalking' noemt en het vermeende vertalen van namen, zeg je het maar.

Dit bericht is gewijzigd op 24-01 17:23.

wereld Geplaatst op 25-01-2012, 19:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken

De Edele Koran
surah almaidah
aya 32

En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol

De Edele Koran
surah Baqara
aya 190t\m192

Dit hoort bij de Islaam een Moslim houdt zeg eraan.
Islaam roept je niet tot tereur en misdaad
en al helemaal niet tot de broeder moord.

Islaam
betekent onderwerping of overgave aan de wil vande enige GOD de alziende

Moslim
betekent gehoorzaam aan GOD de Almachtige

Statenvertaling Geplaatst op 25-01-2012, 20:17 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 25-01-2012, 19:45 wereld schreef:
[...]
Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken

De Edele Koran
surah almaidah
aya 32

Dat heeft Mohammed heel slim uit Sanhedrin 37a uit de talmoed gestolen.

En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol

De Edele Koran
surah Baqara
aya 190tm192

Dit hoort bij de Islaam een Moslim houdt zeg eraan.
Islaam roept je niet tot tereur en misdaad
en al helemaal niet tot de broeder moord.

Islaam
betekent onderwerping of overgave aan de wil vande enige GOD de alziende

Moslim
betekent gehoorzaam aan GOD de Almachtige

9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn

2:216. Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet.

8:65. O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

Dit bericht is gewijzigd op 25-01 20:17.

1 2