francois Geplaatst op 06-12-2011, 22:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

A. Slechts 144.000 gaan naar de hemel

Een beperkt aantal: koningen met Christus.

(Openbaring 5:9-10) En zij zingen een nieuw lied en zeggen: „Gij zijt waardig de boekrol te nemen en haar zegels te openen, want gij werdt geslacht en gij hebt met uw bloed uit elke stam en taal en elk volk en elke natie personen voor God gekocht, 10 en gij hebt hen gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en zij zullen als koningen over de aarde regeren.”
(Openbaring 20:4) En ik zag tronen, en er waren er die daarop gingen zitten, en hun werd macht gegeven om te oordelen. Ja, ik zag de zielen van hen die met de bijl ter dood gebracht waren wegens het getuigenis dat zij hadden afgelegd omtrent Jezus en wegens het spreken over God, en hen die noch het wilde beest noch zijn beeld hadden aanbeden en die het merkteken niet op hun voorhoofd en op hun hand hadden ontvangen. En zij kwamen tot leven en regeerden als koningen met de Christus, duizend jaar lang.

Jezus was voorloper; anderen sindsdien gekozen.

(Kolossenzen 1:18) en hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden, opdat hij in alle dingen de eerste zou worden;
(1 Petrus 2:21) GIJ werdt trouwens tot deze [loopbaan] geroepen, want ook Christus heeft voor U geleden, U een model nalatend opdat GIJ nauwkeurig in zijn voetstappen zoudt treden.

Vele anderen zullen op aarde leven.

(Psalm 72:8) En hij zal onderdanen hebben van zee tot zee En van de Rivier tot de einden der aarde.
(Openbaring 21:3-4) Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn. 4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.”

144.000 in speciale positie die geen ander heeft.

(Openbaring 14:1) En ik zag, en zie! het Lam stond op de berg Si̱on, en met hem honderd vierenveertig duizend, die zijn naam en de naam van zijn Vader op hun voorhoofd geschreven droegen.
(Openbaring 14:3) En zij zingen als het ware een nieuw lied vóór de troon en vóór de vier levende schepselen en de oudere personen; en niemand kon zich dat lied eigen maken dan de honderd vierenveertig duizend, die van de aarde zijn gekocht.
(Openbaring 7:4) En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld werden, honderd vierenveertig duizend, verzegeld uit elke stam van de zonen van I̱sraël:
(Openbaring 7:9) Na deze dingen zag ik, en zie! een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natiën en stammen en volken en talen, staande voor de troon en voor het Lam, gehuld in lange witte gewaden, en er waren palmtakken in hun handen.

meld dit bericht aan een moderator

Vincent Geplaatst op 07-12-2011, 10:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

"En ik hoorde het getal dergenen, die verzegeld waren: honderd vier en veertig duizend waren verzegeld uit alle geslachten der kinderen Israëls.
Uit het geslacht van Juda waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Ruben waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Gad waren twaalf duizend verzegeld;
Uit het geslacht van Aser waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Nafthali waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Manasse waren twaalf duizend verzegeld;
Uit het geslacht van Simeon waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Levi waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Issaschar waren twaalf duizend verzegeld;
Uit het geslacht van Zebulon waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Jozef waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Benjamin waren twaalf duizend verzegeld."
Na dezen zag ik, en ziet, een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natie, en geslachten, en volken, en talen, staande voor den troon, en voor het Lam, bekleed zijnde met lange witte klederen, en palm takken waren in hun handen.
(Openbaring 7: 4-9)

1. De 144.000 komen uit de stammen van Israel. Niet van het WTG dus. Israël kan dit recht niet hebben verspeeld door de mensenzoon te ontkennen. De openbaring is namelijk gedaan na Jezus' dood. De zogenaamde ontkenning had dus al plaatsgevonden en nog steeds komen zij uit Israël.

2. Er is geen sprake van een kleine kudde maar 'een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natie, en geslachten, en volken, en talen.'

Dit bericht is gewijzigd op 07-12 10:24.

francois Geplaatst op 07-12-2011, 15:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

(Lukas 12:32) Vreest niet, kleine kudde, want het heeft UW Vader goedgedacht U het koninkrijk te geven.

de vers verwijst naar de 144.000 gezalfde die door Jehovah zijn uitgekozen uit gewonen mensen om als koningen en priesters samen met jezus Christus samen te regeren.

de 144.000 zijn de kleine kude.

(Mattheüs 12:37) want naar uw woorden zult gij rechtvaardig worden verklaard en naar uw woorden zult gij worden veroordeeld.”
(Openbaring 7:9) Na deze dingen zag ik, en zie! een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natiën en stammen en volken en talen, staande voor de troon en voor het Lam, gehuld in lange witte gewaden, en er waren palmtakken in hun handen.
(Openbaring 19:6) En ik hoorde iets dat was als een stem van een grote schare en als een geluid van vele wateren en als een geluid van zware donderslagen. Zij zeiden: „Looft Jah, want Jehovah, onze God, de Almachtige, is als koning gaan regeren.

de hierboven beschreven verzen gaan over de grote share die nu op aarde Jehovahs wil doen, zij zijn ook die door de grote verdrukking heen komen, daarnaast krijgen degeningen die in het herinerings graf liggen een opstanding zowel de goede als de slecht mens.

Vincent Geplaatst op 07-12-2011, 15:19 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

"Vreest niet, gij klein kuddeken, want het is uws Vaders welbehagen, ulieden het Koninkrijk te geven." (Lukas 12: 32)

Jezus heeft het hier tegen de discipelen en het deel van de grote schare.

"Daarentussen als vele duizenden der schare bijeenvergaderd waren, zodat zij elkander vertraden, begon Hij te zeggen tot Zijn discipelen" (Lukas 12: 1)

Ten eerste gaat het niet over dezelfde grote schare. Hier is sprake van een deel van de schare die met Jezus meereist.

Je legt een verband tussen twee teksten die niets met elkaar te maken hebben.

Daarnaast staat er duidelijk in Openbaring dat het gaat om de 12.000 uit elk van de 12 stammen van Israël. En die waren daar bij deze bijeenkomst toch zeker niet aanwezig.

sanne69 Geplaatst op 07-12-2011, 15:35 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Francois heeft Opb.5:9,10 aangehaald. In deze tekst lezen we dat Jezus met zijn bloed "uit elke stam, en taal en volk en natie" personen voor God heeft gekocht. En deze personen zijn gemaakt tot een koninkrijk. Zij zullen als koningen en priesters over de aarde gaan regeren.
Het is interessant om deze tekst te vergelijken met Ex.19:5,6. Hier wordt tot de Israëlieten gezegd: "gij zult mij een koninkrijk van priesters en een heilige natie worden". Er was wel een voorwaarde aan verbonden; in vers 5 staat: "Indien gij mijn stem strikt zult gehoorzamen en mijn verbond inderdaad zult onderhouden, dan zult gij stellig uit alle andere volken mijn speciale bezit worden".

En hebben zij gehoorzaamd? Wat zei Jezus hierover? Dat kunnen we lezen in Matth.21:42,43. Jezus zei: "hebt gij nooit in de Schriften gelezen: "De steen die de bouwlieden hebben verworpen, is juist de hoofdhoeksteen geworden" . En: "Daarom zeg ik u: Het koninkrijk Gods zal van u worden weggenomen en aan een natie worden gegeven die de vruchten daarvan voortbrengt".

De volgende vraag is dan: Wat is die nieuwe natie? Daar geeft Petrus dan weer een antwoord op in 1Petr.2:9,10. Hij schreef aan zowel joodse als niet-joodse medechristenen: " Gij zij een uitverkoren geslacht, een koninklijke priesterschap, een heilige natie, een volk tot een speciaal bezit" Dat ook niet-joden tot deze nieuwe natie behoren blijkt wel uit wat Petrus verder zegt: "Eens waart gij geen volk, maar nu zijt gij Gods volk".

Zie je de overeenkomsten tussen Ex.19:5,6, Opb.5,9,10 en 1Petr.2:9,10?

francois Geplaatst op 07-12-2011, 15:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik probeerde je het verschil tussen de kleine kude en de grote share uit teleggen, het is voor jou mischien  anders over gekomen ik hoop dat je iets aan te tekst heb die sanne69 heeft plaats. groet francois

Vincent Geplaatst op 07-12-2011, 15:52 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 07-12-2011, 15:35 sanne69 schreef:
Francois heeft Opb.5:9,10 aangehaald. In deze tekst lezen we dat Jezus met zijn bloed "uit elke stam, en taal en volk en natie" personen voor God heeft gekocht. En deze personen zijn gemaakt tot een koninkrijk. Zij zullen als koningen en priesters over de aarde gaan regeren.
Het is interessant om deze tekst te vergelijken met Ex.19:5,6. Hier wordt tot de Israëlieten gezegd: "gij zult mij een koninkrijk van priesters en een heilige natie worden". Er was wel een voorwaarde aan verbonden; in vers 5 staat: "Indien gij mijn stem strikt zult gehoorzamen en mijn verbond inderdaad zult onderhouden, dan zult gij stellig uit alle andere volken mijn speciale bezit worden".

En hebben zij gehoorzaamd? Wat zei Jezus hierover? Dat kunnen we lezen in Matth.21:42,43. Jezus zei: "hebt gij nooit in de Schriften gelezen: "De steen die de bouwlieden hebben verworpen, is juist de hoofdhoeksteen geworden" . En: "Daarom zeg ik u: Het koninkrijk Gods zal van u worden weggenomen en aan een natie worden gegeven die de vruchten daarvan voortbrengt".

De volgende vraag is dan: Wat is die nieuwe natie? Daar geeft Petrus dan weer een antwoord op in 1Petr.2:9,10. Hij schreef aan zowel joodse als niet-joodse medechristenen: " Gij zij een uitverkoren geslacht, een koninklijke priesterschap, een heilige natie, een volk tot een speciaal bezit" Dat ook niet-joden tot deze nieuwe natie behoren blijkt wel uit wat Petrus verder zegt: "Eens waart gij geen volk, maar nu zijt gij Gods volk".

Zie je de overeenkomsten tussen Ex.19:5,6, Opb.5,9,10 en 1Petr.2:9,10?

Incorrect. In openbaring 7 wordt duidelijk uitgelegd dat de personen "uit elke stam, en taal en volk en natie" niet horen bij de 144.000, maar tot de grote schare.

In Matth.21:42,43 vertelt Jezus een vergelijking. "En als de overpriesters en Farizeën deze Zijn gelijkenissen hoorden, verstonden zij, dat Hij van hen sprak." (Mattheüs 21: 45) Het ging dus over de Farizeeërs. Het kan onmogelijk de Joden zijn. De discipelen en Jezus zijn immers alleen Joods.

Daarnaast is de openbaring door Jezus later gedaan, hij zal het dus wel weten als Israel geen recht meer had op het Koninkrijk. Nee, integendeel. De 144.000 worden samengesteld uit de stammen van Israel!

Dit bericht is gewijzigd op 07-12 15:52.

sanne69 Geplaatst op 08-12-2011, 12:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 07-12-2011, 15:52 Vincent schreef:
[...]
Incorrect. In openbaring 7 wordt duidelijk uitgelegd dat de personen "uit elke stam, en taal en volk en natie" niet horen bij de 144.000, maar tot de grote schare.

In Matth.21:42,43 vertelt Jezus een vergelijking. "En als de overpriesters en Farizeën deze Zijn gelijkenissen hoorden, verstonden zij, dat Hij van hen sprak." (Mattheüs 21: 45) Het ging dus over de Farizeeërs. Het kan onmogelijk de Joden zijn. De discipelen en Jezus zijn immers alleen Joods.

Daarnaast is de openbaring door Jezus later gedaan, hij zal het dus wel weten als Israel geen recht meer had op het Koninkrijk. Nee, integendeel. De 144.000 worden samengesteld uit de stammen van Israel!

Dit bericht is gewijzigd op 07-12 15:52.

Openbaring 5:9,10 gaat over personen die naar de hemel gaan en die het voorrecht hebben samen met Jezus als koningen en priesters te gaan regeren. Over hen wordt ook gezegd dat ze uit elke stam, taal en volk zijn.
Dit wordt ook gezegd van de grote schare uit Openbaring 7.

In. Matth.21 sprak Jezus inderdaad tegen de Farizeeën en de schriftgeleerden. Zij waren natuurlijk wel de religieuze leiders van het joodse volk. Het was Gods voornemen dat alleen joden samen met Jezus in de hemel zouden gaan regeren over de nieuwe aarde. Die belofte kunnen we dus lezen in Ex.19:5,6. Dat voorrecht hebben ze als natie verloren, niet als individu. Want Jezus zei tegen zijn apostelen die joden waren: "In het huis van mijn Vader zijn vele woningen" en "ik ga geen om een plaats voor u te bereiden." Joh.14:2.
De tekst uit Petrus (1Petr.2:9,10) laat zien dat Petrus over christenen die zowel joods als niet-joods waren, zegt dat ze "een koninklijke priesterschap, een heilige natie en een volk tot een speciaal bezit zijn".
Of zoals Paulus schrijft aan de Romeinen in Rom.2:29: "maar hij is een jood die het innerlijk is, en zijn besnijdenis is die van het hart, door geest, en niet door een geschreven reglement." Zie ook Gal.3:26-29.
En als je de opsomming leest van de stammen van Israël in Opb.7 dan klopt deze ook niet met hoe die in de oudheid was. De stam Jozef wordt bijvoorbeeld genoemd. Deze stam bestond helemaal niet. Dan en Efraïm ontbreken en Levi werd niet als stam beschouwd omdat ze waren afgezonderd voor dienst in de tempel.
Zou er over een geestelijk Israël gesproken kunnen worden?

Vincent Geplaatst op 09-12-2011, 13:39 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wat mij betreft wel, maar dan zou er voor JG van volstrekte willekeur sprake zijn. Ik heb al eerder aangegeven dat 144.000 als symbolisch moet worden opgemerkt en dat het staat voor 12x12(12.000). Het getal 12 staat al voor volledigheid (de 12 stammen van Israël) Twaalf maal betekent iedereen uit uit alle stammen (landen). Oftewel iedereen wordt gered, alleen het kwaad wordt uitgedreven.

Maar dan kan het volgens JG ineens niet symbolisch zijn. Dan gaat het om exact 144.000. Je kunt niet de ene keer zeggen nu is het symbolisch en de in het zelfde tekstgedeelte is het andere exact. Dus ik stel de keuze: Is Openbaring symbolisch (kan trouwens in verleden en toekomst zijn) of exacte toekomst.

Verder als je een symbolische tekst maakt, zul je nooit iets gebruiken wat geen symbool ergens voor kan staan. Je gaat geen volk symbool maken voor een hemels volk als die hun voorrecht hebben vergooid en zij dus zeker geen recht meer zouden hebben in een hemels plan. Als het voorrecht van Israël zou zijn verspeeld, zouden de stammen van Israël dus nooit als symbool gebruikt kunnen zijn.

Nee, het heeft een andere reden dat je Israël als symbolisch kunt beschouwen. Het staat namelijk voor Gods volk en het ligt verder in de lijn van de geschiedenis van Israël dat de 12 stammen worden gebruikt. Nu kun je Israël dus wel als een symbool beschouwen voor Gods volk ook buiten Israël. Zeker omdat daarna ook wordt aangegeven over een grote schare uit alle natiën, enz, enz.

Ik wil alleen maar aantonen dat dit een kwestie is van: of je gebruikt de tekst consequent symbolisch en sluit iedereen in of je gebruikt de tekst consequent en sluit alleen Israël in als 144.000 en past dit niet op anderen toe en hebt daarnaast een grote schare uit alle natie, enz, enz. Want anders is er een kwestie van onrechtvaardig uitsluiten.

Dit bericht is gewijzigd op 09-12 13:42.

francois Geplaatst op 09-12-2011, 17:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

de apostel Johannes kreeg een visioen waarin hij zag dat „het Lam [Jezus Christus] stond op de berg Sion [zijn koninklijke positie in de hemel], en met hem honderd vierenveertig duizend, die zijn naam en de naam van zijn Vader op hun voorhoofd geschreven droegen”. Wie zijn die 144.000? Johannes zelf vertelt het ons: „Dezen zijn het die het Lam blijven volgen waarheen hij ook gaat. Dezen werden uit het midden van de mensen gekocht als eerstelingen voor God en voor het Lam” (Openbaring 14:1, 4). Het zijn dus getrouwe volgelingen van Jezus Christus die speciaal zijn uitgekozen om met hem in de hemel te regeren. Nadat ze een opstanding tot hemels leven hebben gekregen, zullen ze samen met Jezus „als koningen over de aarde regeren” (Openbaring 5:10). Vanaf de tijd van de apostelen heeft God getrouwe christenen uitgekozen om het aantal van 144.000 vol te maken.

sanne69 Geplaatst op 10-12-2011, 14:06 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Vincent, ik snap je punt. Openbaring is in symbolische taal geschreven. Maar de context blijft altijd belangrijk natuurlijk. Omdat in Opb.7 eerst over de 144.000 wordt gesproken en later over een grote schare die niemand tellen kan, zou je tot de conclusie kunnen komen dat de 144.000 een letterijk aantal is en de grote schare een niet vooraf bepaald aantal personen die door de grote verdrukking zal komen.

Een voorbeeld. Nederland is ook een koninkrijk. We hebben een koningin, een regering en er zijn onderdanen. Gods koninkrijk is ook een regering. Jezus is koning en hij heeft mederegeerders uitgekozen die samen met hem in de hemel zullen regeren. En er zijn onderdanen die op aarde zullen wonen.
In Nederland bestaat de regering ook maar uit een kleine groep mensen. Dat aantal is vastgesteld. Zo geloof ik ook dat de regering die Jezus heeft uitgekozen uit 144.000 bestaat.

Maar mag ik eens vragen: wat geloof je zelf wie de 144.000  zijn en wie de grote schare? En wie komen er volgens jou in de hemel en wat gebeurt er met de aarde?

Vincent Geplaatst op 12-12-2011, 16:36 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik denk omdat als je de tekst als symbolisch opvat en de 144.000 als een symbolische perfecte volheid, dat de 'schare die niemand tellen kan' daar ook gewoon bij kan horen.

Dit zou mijn inziens betekenen dat deze tekst niemand uitsluit.

sanne69 Geplaatst op 14-12-2011, 08:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 12-12-2011, 16:36 Vincent schreef:
Ik denk omdat als je de tekst als symbolisch opvat en de 144.000 als een symbolische perfecte volheid, dat de 'schare die niemand tellen kan' daar ook gewoon bij kan horen.

Dit zou mijn inziens betekenen dat deze tekst niemand uitsluit.

Bedoel je daarmee dat God iedereen aanvaard?
In Opb.7 lezen we over de grote schare dat zij "hun lange gewaden gewassen hebben en wit hebben gemaakt in het bloed van het lam" en ze verrichten heilige dienst voor God.
Iedereen kan toch voor zich zelf beslissen of je Christus aanvaardt en of je al dan niet dienst voor God wil verrichten? Ik geloof dat iedereen die wil daar gebruik van kan maken, alleen veel mensen doen dat niet. Die sluiten dan zichzelf uit.
Maar ik ben ook benieuwd wat je zelf gelooft: gaan alle gelovigen naar de hemel? En wat gebeurt er dan met de aarde?

Vincent Geplaatst op 14-12-2011, 10:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 14-12-2011, 08:45 sanne69 schreef:
[...]

Bedoel je daarmee dat God iedereen aanvaard?
In Opb.7 lezen we over de grote schare dat zij "hun lange gewaden gewassen hebben en wit hebben gemaakt in het bloed van het lam" en ze verrichten heilige dienst voor God.
Iedereen kan toch voor zich zelf beslissen of je Christus aanvaardt en of je al dan niet dienst voor God wil verrichten? Ik geloof dat iedereen die wil daar gebruik van kan maken, alleen veel mensen doen dat niet. Die sluiten dan zichzelf uit.
Maar ik ben ook benieuwd wat je zelf gelooft: gaan alle gelovigen naar de hemel? En wat gebeurt er dan met de aarde?

Inderdaad. God sluit niemand uit, je kunt alleen jezelf uitsluiten.

Alleen het goede gaat naar de hemel, de duisternis komt er niet in. Dat betekent dat je klaar moet zijn voor het licht en niet meer materieel gebonden moet zijn.
Of je klaar bent voor het licht, zal in je leven moeten blijken. Leef je zoals je in het licht zult zijn? Dan ben je al verlicht. Dan ben je reeds in Gods Koninkrijk en dan is er na de lichamelijke dood geen verschil meer. (Je hebt de twee één gemaakt. Vergelijk Thomas 11, 22 en 106)

Dus niet zomaar alle gelovigen. Maar kansen genoeg. Zeventigmaal zeven maal. (Mattheüs 18: 22) Weer een volledige volheid en dus zoveel je nodig hebt.

Zodra de duisternis is overwonnen, is de aarde overbodig geworden en zal dus ophouden te bestaan.

Statenvertaling Geplaatst op 14-12-2011, 19:54 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 07-12-2011, 15:07 francois schreef:
(Lukas 12:32) Vreest niet, kleine kudde, want het heeft UW Vader goedgedacht U het koninkrijk te geven.

de vers verwijst naar de 144.000 gezalfde die door Jehovah zijn uitgekozen uit gewonen mensen om als koningen en priesters samen met jezus Christus samen te regeren.

de 144.000 zijn de kleine kude.

Nog nooit heeft een jg mij kunnen uitleggen en bewijzen dat de kleine kudde uit de 144000 bestaat.

Dit bericht is gewijzigd op 14-12 19:54.

Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. 
Azarja Geplaatst op 14-12-2011, 21:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 14-12-2011, 19:54 Statenvertaling schreef:
[...]
Nog nooit heeft een jg mij kunnen uitleggen en bewijzen dat de kleine kudde uit de 144000 bestaat.

Dat gaat ook niet lukken aan iemand die zijn hart verhard heeft voor de waarheid. Als je al in de simpele leugen van de Drieëenheid trapt hoe kan je dan de diepere dingen Gods begrijpen? Dat gaat niet. Je zoekt alleen naar komma's en punten waar je ons op kan vangen, maar het feit ontgaat je dat je daar alleen jezelf mee hebt, zoals Ken zou zeggen. Een voorwaarde om de bijbel te kunnen begrijpen is oprechtheid en de wil de waarheid te willen leren kennen.

Dit bericht is gewijzigd op 14-12 21:06.

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
Statenvertaling Geplaatst op 15-12-2011, 08:41 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Grappig, geen enkele groepering wil zijn standpunten verdedigen omdat ze allemaal denken dat ze hun standpunt rechtstreeks uit de Bijbel hebben en omdat de ander zijn hart verhard zou hebben. Jg, mormonen, westboro baptist church etc allemaal willen ze hun leer niet verdedigen.
En daarom doen ze vragen maar af met een persoonlijke aanval. Klasse! Jullie doen allemaal precies het tegenovergestelde van 1 Petrus 3:15   Maar heiligt God, de Heere, in uw harten; en weest altijd bereid tot verantwoording aan een ieder, die u rekenschap afeist van de hoop, die in u is, met zachtmoedigheid en vreze.

Ik kan dus weer herhalen: "Waarom denken jullie dat de kleine kudde = 144000?", want het naast elkaar zetten van 2 teksten bewijst niets, je moet ook uitleggen waarom die teksten over dezelfde groep mensen gaan.

Vincent Geplaatst op 15-12-2011, 10:49 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 14-12-2011, 21:05 Azarja schreef:
[...]

Dat gaat ook niet lukken aan iemand die zijn hart verhard heeft voor de waarheid. Als je al in de simpele leugen van de Drieëenheid trapt hoe kan je dan de diepere dingen Gods begrijpen? Dat gaat niet. Je zoekt alleen naar komma's en punten waar je ons op kan vangen, maar het feit ontgaat je dat je daar alleen jezelf mee hebt, zoals Ken zou zeggen. Een voorwaarde om de bijbel te kunnen begrijpen is oprechtheid en de wil de waarheid te willen leren kennen.

Dit bericht is gewijzigd op 14-12 21:06.

Blijkbaar zit er toch een grens aan de nauwkeurige kennis.

sanne69 Geplaatst op 16-12-2011, 08:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Tjonge, wat een getoeter hier! Prettige voortzetting heren!

Statenvertaling Geplaatst op 16-12-2011, 08:53 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

.

Dit bericht is gewijzigd op 31-03 13:49.

wereld Geplaatst op 17-12-2011, 18:03 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt

En niet een is aan HEM gelijkwaardig.

Hoe kan GOD een Zoon hebben terwijl die geen metgezelin heeft ??

Statenvertaling Geplaatst op 17-12-2011, 18:40 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 17-12-2011, 18:03 wereld schreef:

Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt

En niet een is aan HEM gelijkwaardig.

Hoe kan GOD een Zoon hebben terwijl die geen metgezelin heeft ??

Hier kun je lezen hoe het zit

wereld Geplaatst op 17-12-2011, 21:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-12-2011, 18:40 Statenvertaling schreef:
[...]
Hier kun je lezen hoe het zit

[/quo

de ANTWOORD staat er niet in..

De koran erkende 600 jaar later dat Jezus het Woord van God was. (Soera 3:45)

dit staat niet in de Koran

Mohammed had een oom die Abdoel Oeza heette, maar in de koran wordt hij Aboe Lahab genoemd –de vader van een vlam. Betekent dit dat hij een vlam heeft gebaard? (Soera 111:1)

dit staat er ook niet in de Koran

De reiziger wordt Ibn as-Sabeil genoemd wat betekent: zoon van de weg. Dit betekent niet dat de weg een vrouw heeft. (Soera 2:177

dit staat er ook niet in de Koran

HET ZIJN GEWOON LEUGENS.
IK HEB HET GECONTROLEERD BIJ DIE SOERAS, EN DIE VERZEN, STAAN HELE ANDERE DINGEN.
WAAROM LIEGT IEMAND OMDAT ??
WEET JE WAT IK DENK OM ONWTENDE MENSEN ALS JIJ VOOR DE GEK TE HOUDEN.
ZODAT JIJ NOG MEER IN DE DWALING VERKEERT.
DENK DAAR MAAR IS GOED OVER NA.

Statenvertaling Geplaatst op 18-12-2011, 13:47 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

45. Toen de engelen zeiden: "O, Maria, waarlijk, Allah geeft u blijde tijding door Zijn woord: Zijn naam zal zijn: de Messias, Jezus, zoon van Maria, geëerd in deze wereld en in de volgende en hij zal tot hen behoren die in Gods nabijheid zijn.

1. De macht van Aboe Lahab en hijzelf zullen vergaan.

177. Het is geen deugd, dat gij uw gezicht naar het Oosten of naar het Westen wendt, maar waarlijke deugd is in hem, die in Allah, de Laatste Dag, de engelen, het Boek en de profeten gelooft en die van zijn vermogen geeft uit liefde voor Hem aan de verwanten, de wezen, de armen, de reiziger, de bedelaars en voor het vrijkopen van slaven en die het gebed onderhoudt en de Zakaat betaalt; verder in degenen, die hun belofte nakomen, wanneer zij een belofte doen en de geduldigen in armoede, in kwellingen en in oorlogstijd; dezen zijn het, die bewezen hebben, waarachtig te zijn en dezen zijn vromen.

Transliteratie van de quran: reiziger: Abna As-Sabili

Dit bericht is gewijzigd op 18-12 13:47.

wereld Geplaatst op 18-12-2011, 20:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Waarom liegt degenen dan??

Dit bericht is gewijzigd op 18-12 20:12.

2