francois Geplaatst op 05-12-2011, 18:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

A. wat Gods koninkrijk voor de mensheid zal doen.

Gods wil doen geschieden

(Mattheüs 6:9-10) GIJ dan moet aldus bidden: ’Onze Vader in de hemelen, uw naam worde geheiligd. 10 Uw koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in de hemel, zo ook op aarde.
(Psalm 45:6) God is uw troon tot onbepaalde tijd, ja, voor eeuwig; De scepter van uw koningschap is een scepter van recht.
(Openbaring 4:11) „Gij, Jehovah, ja onze God, zijt waardig de heerlijkheid en de eer en de kracht te ontvangen, want gij hebt alle dingen geschapen, en vanwege uw wil bestonden ze en werden ze geschapen.”

Regering met koning en wetten.

(Jesaja 9:6-7) Want een kind is ons geboren, een zoon is ons gegeven; en de vorstelijke heerschappij zal op zijn schouder komen. En zijn naam zal worden genoemd: Wonderbaar Raadgever, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst. 7 Aan de overvloed van de vorstelijke heerschappij en aan vrede zal geen einde zijn, op de troon van Da̱vid en over zijn koninkrijk, om het stevig te bevestigen en om het te schragen door middel van gerechtigheid en door middel van rechtvaardigheid, van nu aan en tot onbepaalde tijd. Ja, de ijver van Jehovah der legerscharen zal dit doen.
(Jesaja 2:3) En vele volken zullen stellig heengaan en zeggen: „Komt, en laten wij opgaan naar de berg van Jehovah, naar het huis van de God van Ja̱kob; en hij zal ons onderrichten omtrent zijn wegen, en wij willen zijn paden bewandelen.” Want uit Si̱on zal [de] wet uitgaan, en het woord van Jehovah uit Jeru̱zalem.
(Psalm 72:1) O God, verleen de koning uw eigen rechterlijke beslissingen, En uw rechtvaardigheid aan de zoon van de koning.
(Psalm 72:8) En hij zal onderdanen hebben van zee tot zee En van de Rivier tot de einden der aarde.

Goddeloosheid vernietigen, hele aarde regeren.

(Daniël 2:44) En in de dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten dat nooit te gronde zal worden gericht. En het koninkrijk zelf zal aan geen ander volk worden overgedragen. Het zal al deze koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken, en zelf zal het tot onbepaalde tijden blijven bestaan,
(Psalm 72:8) En hij zal onderdanen hebben van zee tot zee En van de Rivier tot de einden der aarde.

1000 jaar om mensheid, paradijs te herstellen.

(Openbaring 21:2-4) Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeru̱zalem, van God uit de hemel neerdalen, toebereid als een bruid die zich voor haar man versierd heeft. 3 Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn. 4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.”
(Openbaring 20:6) Gelukkig en heilig is een ieder die deel heeft aan de eerste opstanding; over dezen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar zij zullen priesters van God en van de Christus zijn en zullen de duizend jaar met hem als koningen regeren.

B. werkzaamheid begint als Christus’ vijanden nog actief zijn.

Christus moest na opstanding lang wachten.

(Psalm 110:1) De uitspraak van Jehovah tot mijn Heer luidt: „Zit aan mijn rechterhand, Totdat ik uw vijanden tot een voetbank voor uw voeten stel.”
(Hebreeën 10:12-13) Maar deze heeft voor altijd één slachtoffer voor zonden gebracht en is aan de rechterhand van God gaan zitten, 13 van die tijd af wachtend totdat zijn vijanden tot een voetbank voor zijn voeten gesteld zouden worden.

Aanvaardt macht, strijd tegen satan.

(Psalm 110:2) De staf van uw sterkte zal Jehovah uit Si̱on zenden, [zeggend:] „Ga onderwerpen te midden van uw vijanden.”
(Openbaring 12:7-9) En er brak oorlog uit in de hemel: Mi̱chaël en zijn engelen streden tegen de draak, en de draak en zijn engelen streden, 8 maar hij zegevierde niet, en ook werd er voor hen geen plaats meer gevonden in de hemel. 9 Neergeslingerd werd daarom de grote draak, de oorspronkelijke slang, die Duivel en Sa̱tan wordt genoemd, die de gehele bewoonde aarde misleidt; neergeslingerd werd hij naar de aarde, en zijn engelen werden met hem neergeslingerd.
(Lukas 10:18) Daarop zei hij tot hen: „Ik zag Sa̱tan reeds als een bliksem uit de hemel gevallen.

Koninkrijk toen opgericht, weeën op aarde volgen.

(Openbaring 12:10) En ik hoorde een luide stem in de hemel zeggen: „Nu is gekomen de redding en de kracht en het koninkrijk van onze God en de autoriteit van zijn Christus, want de beschuldiger van onze broeders, die hen dag en nacht voor onze God beschuldigt, is neergeslingerd!
(Openbaring 12:12) Weest hierom vrolijk, GIJ hemelen en GIJ die daarin verblijft! Wee de aarde en de zee, want de Duivel is tot U neergedaald, en hij heeft grote toorn, daar hij weet dat hij slechts een korte tijdsperiode heeft.”

Huidige beroering: tijd om voor koninkrijk te kiezen.

(Openbaring 11:15-18) En de zevende engel blies op zijn trompet. En er weerklonken luide stemmen in de hemel, die zeiden: „Het koninkrijk der wereld is het koninkrijk van onze Heer en van zijn Christus geworden, en hij zal als koning regeren tot in alle eeuwigheid.” 16 En de vierentwintig oudere personen, die voor God op hun tronen zaten, vielen op hun aangezicht en aanbaden God 17 en zeiden: „Wij danken u, Jehovah God, de Almachtige, die is en die was, omdat gij uw grote kracht hebt opgenomen en als koning zijt gaan regeren. 18 Doch de natiën ontstaken in gramschap, en úw gramschap kwam, en de bestemde tijd om de doden te oordelen en om aan uw slaven, de profeten, en aan de heiligen en aan hen die uw naam vrezen, de kleinen en de groten, [hun] beloning te geven, en om hen te verderven die de aarde verderven.”

C. Niet ‘in het hart’, nog gevolg van menselijke krachtinspanningen.

Koninkrijk is hemel niet aards.

(2 Timotheüs 4:18) De Heer zal mij bevrijden van elk goddeloos werk en [mij] redden voor zijn hemelse koninkrijk. Hem zij de heerlijkheid in alle eeuwigheid. Amen.
(1 Korinthiërs 15:50) Dit zeg ik evenwel, broeders, dat vlees en bloed Gods koninkrijk niet kunnen beërven, en de verderfelijkheid beërft de onverderfelijkheid niet.
(Psalm 11:4) Jehovah is in zijn heilige tempel. Jehovah — in de hemel is zijn troon. Zijn eigen ogen aanschouwen, zijn eigen stralende ogen onderzoeken de mensenzonen.

Niet ‘in het hart’: Jezus sprak tot de Farizeeën.

(Lukas 17:20-21) Toen hem nu door de Farizeeën werd gevraagd wanneer het koninkrijk Gods zou komen, antwoordde hij hun en zei: „Het koninkrijk Gods komt niet met opvallende waarneembaarheid, 21 noch zal men zeggen: ’Ziet hier!’, of: ’Daar!’ Want ziet! het koninkrijk Gods is in UW midden.”

Beslist geen deel van deze wereld.

(Johannes 18:36) Jezus antwoordde: „Mijn koninkrijk is geen deel van deze wereld. Indien mijn koninkrijk een deel van deze wereld was, zouden mijn dienaren hebben gestreden, opdat ik niet aan de joden overgeleverd zou worden. Maar mijn koninkrijk is nu eenmaal niet uit deze bron.”
(Lukas 4:5-8) Daarna voerde hij hem omhoog en toonde hem in een ogenblik tijds alle koninkrijken van de bewoonde aarde; 6 en de Duivel zei tot hem: „Ik zal u al deze autoriteit en de heerlijkheid ervan geven, want ze is mij overgegeven, en ik geef ze aan wie ik ook wens. 7 Indien gij daarom een daad van aanbidding jegens mij verricht, zal het alles van u zijn.” 8 Jezus gaf hem ten antwoord: „Er staat geschreven: ’Jehovah, uw God, moet gij aanbidden en voor hem alleen heilige dienst verrichten.’”
(Daniël 2:44) En in de dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten dat nooit te gronde zal worden gericht. En het koninkrijk zelf zal aan geen ander volk worden overgedragen. Het zal al deze koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken, en zelf zal het tot onbepaalde tijden blijven bestaan,

Regeringen, wereldse maatstaven vervangen.

meld dit bericht aan een moderator

Statenvertaling Geplaatst op 05-12-2011, 20:03 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Gaan alle Jehova getuigen het koninkrijk van God binnen?

Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. 
francois Geplaatst op 05-12-2011, 20:21 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik denk dat iedereen die zich op draagd om Gods wil te doen gered kan worden maar dit kan allen God bepalen en niet ik, Jehovah;s getuigen leven naar gods wil, wat denk jij

Statenvertaling Geplaatst op 05-12-2011, 21:02 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 05-12-2011, 20:21 francois schreef:
ik denk dat iedereen die zich op draagd om Gods wil te doen gered kan worden maar dit kan allen God bepalen en niet ik, Jehovah;s getuigen leven naar gods wil, wat denk jij

Ik denk dat een ieder die wedergeboren is het koninkrijk van God binnen kan gaan.

francois Geplaatst op 05-12-2011, 21:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

om Gods koninkrijk binnen toe mogen, moeten wij zijn wil nu doen, in de bijbel staat geschreven, en hoe zal de tegenwoordigheid van de mensen zijn, het zal zijn als in de dagen van noah, en zo is het nu toen werd er een ark gebouwd en men had de mogelijkheid om er in te gaan maar men deed dit niet, nu is het net zo de bijbel is gods ark van deze tijd wij mensen moeten nu een keuze maken voor dat hij gaat in grijpen, er staat ge schreven dat god komt als een dief in de nacht en als hij komt kunnen wij beter bezig zijn met zijn woord de bijbel

Statenvertaling Geplaatst op 05-12-2011, 21:43 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 05-12-2011, 21:18 francois schreef:
om Gods koninkrijk binnen toe mogen, moeten wij zijn wil nu doen, in de bijbel staat geschreven, en hoe zal de tegenwoordigheid van de mensen zijn, het zal zijn als in de dagen van noah, en zo is het nu toen werd er een ark gebouwd en men had de mogelijkheid om er in te gaan maar men deed dit niet, nu is het net zo de bijbel is gods ark van deze tijd wij mensen moeten nu een keuze maken voor dat hij gaat in grijpen, er staat ge schreven dat god komt als een dief in de nacht en als hij komt kunnen wij beter bezig zijn met zijn woord de bijbel

En zijn wil is dat wij wedergeboren Christenen zullen zijn.

Azarja Geplaatst op 06-12-2011, 00:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 05-12-2011, 21:43 Statenvertaling schreef:
[...]
En zijn wil is dat wij wedergeboren Christenen zullen zijn.

Heerschappij voor enkelen, zegeningen voor velen

SINDS de dagen van de apostelen heeft God een beperkt aantal getrouwe christenen uit de mensheid gekozen die hij als zonen heeft aangenomen. De verandering die deze aangenomen zonen ervaren is zo compleet, dat Gods Woord van een nieuwe geboorte spreekt. Het doel van de nieuwe geboorte is, die wedergeboren aanbidders van God gereed te maken om in de hemel te gaan regeren (2 Timotheüs 2:12). Met het oog daarop worden ze uit de dood opgewekt tot hemels leven (Romeinen 6:3-5). In de hemel zullen ze samen met Christus „als koningen over de aarde regeren” (Openbaring 5:10; 11:15).

Maar Gods Woord vermeldt eveneens dat naast degenen die wedergeboren worden, ook anderen eeuwige redding zullen ontvangen. In de Bijbel (zowel in de Hebreeuwse Geschriften als in de christelijke Griekse Geschriften) wordt melding gemaakt van het feit dat het Gods bedoeling is twee groepen mensen te redden: een betrekkelijk kleine groep regeerders die in de hemel wonen, en een grote groep onderdanen op aarde. Merk bijvoorbeeld eens op wat de apostel Johannes schreef aan geloofsgenoten die de nieuwe geboorte hadden ervaren. Hij zei over Jezus: „Hij is een zoenoffer voor onze zonden, echter niet alleen voor de onze [de kleine groep], maar ook voor die van de gehele wereld [de grote groep]” (1 Johannes 2:2).

In dezelfde zin schreef de apostel Paulus: „De vurige verwachting van de schepping [de grote groep] wacht op het openbaar worden van de zonen Gods [de kleine groep]” (Romeinen 8:19-21). Hoe moeten die woorden van de apostelen Johannes en Paulus opgevat worden? Als volgt: Degenen die wedergeboren worden, zullen deel gaan uitmaken van een regering in de hemel. Met welk doel? Eeuwige zegeningen te brengen aan talloze miljoenen mensen, onderdanen van Gods regering die op aarde zullen leven. Daarom leerde Jezus zijn discipelen bidden: „Uw koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in de hemel, zo ook op aarde” (Mattheüs 6:10).

Diezelfde waarheid dat aan twee groepen redding ten deel valt, komen we ook in de Hebreeuwse Geschriften tegen. Kijk bijvoorbeeld eens wat Jehovah tegen Jezus’ voorvader Abraham zei: „Door bemiddeling van uw zaad [de kleine groep] zullen alle natiën der aarde [de grote groep] zich stellig zegenen” (Genesis 22:18). Via Abrahams „zaad” zouden alle naties voor zegeningen in aanmerking kunnen komen.

Wie is dat „zaad”? Jezus Christus, samen met degenen die de nieuwe geboorte hebben ondergaan, de aangenomen zonen van God. De apostel Paulus legt uit: „Wanneer gij Christus toebehoort, zijt gij werkelijk Abrahams zaad” (Galaten 3:16, 29). En wat zijn de zegeningen die alle naties via het „zaad” ten deel vallen? Het voorrecht in Gods gunst hersteld te worden en eeuwig op een paradijselijke aarde te leven. De psalmist David profeteerde: „De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, en zij zullen er eeuwig op verblijven” (Psalm 37:29; Jesaja 45:18; Openbaring 21:1-5).

De hemelse heerschappij is voor enkelen weggelegd, maar de voordelen van de hemelse heerschappij — eeuwig leven op aarde en alle daarmee gepaard gaande zegeningen — vallen velen ten deel. Mogen u en uw gezin tot degenen behoren die de eeuwige zegeningen zullen oogsten die Gods koninkrijk zal brengen.

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
christen2010 Geplaatst op 06-12-2011, 07:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een ieder die gelooft in de Zoon van God, die heeft eeuwig leven en is vanuit de dood overgegaan in het eeuwige Leven.
Die Hem niet erkent als de Zoon van God, maakt God tot een leugenaar en in die mens is De Waarheid niet.
Jezus is God van eeuwigheid, maar heeft Zijn Godheid tijdelijk afgelegd vanweg het lijden en sterven op deze aarde om zo verzoening te brengen voor de mensheid, die verloren is in schuld en ondergang, maar in Christus alleen ontkomen zal aan het oordeel door Hem te vertrouwen in geloof en aanbidding.
Deze wereld zal door vuur vergaan en de elementen zullen branden volgens de apostel Petrus, dus geen regering meer op deze aarde, het is de leugen van satan, die de Jehova´s getuigen inspireert.
Verwerp dit soort leer en hen die dit andere "evangelie" verkondigen...

God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! 
francois Geplaatst op 06-12-2011, 08:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

wij mensen worden niet werder geboren, de bijbel zegt dat niet, wel zegt de bijbel dat we een opstanding krijgen zowel de goeden als de slechten, alleen is het zo dat je nu actie moet nemen omdat we door armagedon heen komen zonder dat we een opstanding nodig hebben, de ware gelovigen die gods wil doen zal god door armagedon heen beschermen, de ongelovige mens word  vernietigd, is erg hard maar het is de waarheid, nu is het tijd om te handelen of je leven er van af hangt.

Statenvertaling Geplaatst op 06-12-2011, 17:12 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 06-12-2011, 08:07 francois schreef:
wij mensen worden niet werder geboren, de bijbel zegt dat niet, wel zegt de bijbel dat we een opstanding krijgen zowel de goeden als de slechten, alleen is het zo dat je nu actie moet nemen omdat we door armagedon heen komen zonder dat we een opstanding nodig hebben, de ware gelovigen die gods wil doen zal god door armagedon heen beschermen, de ongelovige mens word  vernietigd, is erg hard maar het is de waarheid, nu is het tijd om te handelen of je leven er van af hangt.

Johannes 3:3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren wordt, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.
4 Nicodémus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, nu oud zijnde? Kan hij ook andermaal in de buik van zijn moeder ingaan, en geboren worden?
5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan.
6   Wat uit het vlees geboren is, dat is vlees; en wat uit de Geest geboren is, dat is geest.
7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gij moet wederom geboren worden.
8 De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid; maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat; alzo is een ieder, die uit de Geest geboren is.