sanne69 Geplaatst op 23-11-2011, 12:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

In het Bijbelboek Openbaring, in de hoofdstukken 17 en 18, lezen we over Babylon de Grote. Ze wordt met een hoer vergeleken.  De naam op haar voorhoofd luidt: "Babylon de Grote, de moeder van de hoeren en van de walgelijkheden van de aarde".
Sommigen geloven dat deze hoer het oude Rome is. Weer anderen denken dat ze de RKK is of de kerk in het algemeen. Ook heb ik wel eens de gedachte gehoord dat ze met de commercie te maken heeft.

Zelf geloof ik dat deze hoer een religieuze hoer. En dat ze te maken heeft met religie die God onteert. Wat mij daarbij overtuigt is wat de Bijbel, behalve seksuele immoraliteit, hoererij noemt.
Er wordt van deze hoer van Babylon gezegd dat ze hoererij pleegt met de koningen van deze aarde. - Opb.17:1,2. Als we dat vergelijken met Ez.16:28-30 dan lezen we dat er van Israël wordt gezegd dat ze zich prostitueerde met Assyrië. In plaats van steun te zoeken bij God, sloot ze een bondgenootschap met een heidense natië.
Ook nu zien we dat religieuze leiders steun zoeken bij regeerders om zo invloed uit te oefenen. En politieke leiders op hun beurt doen het omgekeerde.

Ook spreekt de Bijbel over hoererij toen Israël zich bezig hield met afgoderij of valse aanbidding. In Jer.3:9 staat dat zij "overspel bedrijven met stenen en met bomen".
Van de hoer van Babylon wordt gezegd dat door haar "spiritistische praktijken (of toverij) alle natiën werden misleid". - Opb.18:23. En zo zegt Paulus dat personen die valse goden aanbidden, hun slachtoffers brengen aan demonen. En hij waarschuwde christenen dan ook:" ik wil niet dat u met de demonen gemeenschap hebt".  - 1 Kor.10:20,21.

Deze hoer wordt ook een stad genoemd. Het is logisch dat deze stad dan overeenkomsten moet hebben met het oude Babylon. Het is interessant dat veel religieuze gebruiken en leerstellingen die we nu in religies terugvinden, hun oorsprong hebben in het oude Babylon. De Babylonische religie is blijven bestaan en heeft veel gedaanten en vormen aangenomen.
Als Paulus het over afgoderij heeft in 2 Kor.6:14-17, doet hij een aanhaling uit Jes.52:11. De Israëlieten kregen hier de waarschuwing, dat als ze uit Babylon zouden terugkeren naar hun eigen land, niets onreins uit Babylon mochten meenemen. Ze moesten immers de zuivere aanbidding weer herstellen.
Christenen moeten dus hun aanbidding zuiver houden, vrij van Babylonische invloeden.

Er wordt ook van haar gezegd dat "in haar het bloed werd gevonden van profeten en van heiligen en van allen die op de aarde geslacht zijn".  - Opb.18:24.  
Jezus zei ook zoiets tegen de religieuze leiders in zijn tijd. Hij zei namelijk: "opdat over u komt al het rechtvaardige bloed dat op de aarde is vergoten, vanaf het bloed van de rechtvaardige Abel tot het bloed van Zacharia".  - Matth.23:33-35.
Ik hoor mensen vaak zeggen dat ze het wel een beetje gehad hebben met het geloof. Ze verwachten van gelovige mensen dat het vredestichters zouden zijn (en terecht), maar in de praktijk zien ze dat veel conflicten en oorlogen verband houden met religieuze geschillen. Er is dus al heel veel bloed gevloeid.
Terwijl als gelovigen de waarheid over God onderwezen zouden krijgen, zij geen oorlog zouden voeren. Dat lezen wij bijvoorbeeld in Jes.2:2-4. Daar staat namelijk over personen die "in het laatst der dagen" zich door God laten onderwijzen, "oorlog voeren niet meer zullen leren".

Ja, de zonden van deze hoer, hebben zich "helemaal tot aan de hemel opgehoopt".  Vandaar de vriendelijke, maar dringende oproep aan alle oprechte mensen die God in waarheid willen aanbidden: "Gaat uit van haar mijn volk, indien gij niet met haar in haar zonden wilt delen, en indien gij geen deel van haar plagen wilt ontvangen".  - Opb.18:4,5.

Dit bericht is gewijzigd op 23-11 12:30.

meld dit bericht aan een moderator

blijdeboodschap Geplaatst op 05-03-2012, 17:44 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Babel is het rijk wat word herbouwt straks in de toekomst en dan de hoofdstad zal zijn van de wereld! Babel is dan dus het letterlijke babel uit het rijk van alexander de grote heb nu helaas geen tijd om het allemaal in de Bijbel op te zoeken maar zodra ik tijd heb geef ik hier wat meer uitleg over! Ook heb ik evt een mp3 bijbel studie die gaat over Babel de Anti Christ en de valse profeet

Groetjes Sas

Genade kocht mij Vrij! Ik ben een Kind van God 
christen2010 Geplaatst op 05-03-2012, 22:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De oproep is gericht aan christenen om toch vooral niet (meer) de wereldgelijkvormigheid te zoeken en te liefkozen, maar heilig en onbesmettelijk te wachten en te verwachten op de Bruidegom. Christus, De Ware Echtgenoot!

God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest!