ramon Geplaatst op 01-11-2011, 13:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Is de leer van de drieeenheid, dat de Vader de Zoon en de Heilige geest 1 zijn, bijbels?

meld dit bericht aan een moderator

francois Geplaatst op 04-12-2011, 23:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo, hier onder zie je wat de bijbel zegt

De  Drieëenheid,

A. God, de Vader, één persoon, grootste in het universum
God geen drie personen.
(Deuteronomium 6:4) Luister, o I̱sraël: Jehovah, onze God, is één Jehovah.

(Maleachi 2:10) „Hebben wij niet allen één vader? Heeft niet één God ons geschapen? Waarom handelen wij dan trouweloos jegens elkaar, door het verbond van onze voorvaders te ontheiligen?

(Markus 10:18) Jezus zei tot hem: „Waarom noemt gij mij goed? Niemand is goed, behalve één, God.

(Romeinen 3:29-30) Of is hij alleen de God van de joden? Is hij het ook niet van mensen der natiën? Ja, ook van mensen der natiën, 30 indien God werkelijk één is, die besnedenen rechtvaardig zal verklaren ten gevolge van geloof en onbesnedenen rechtvaardig zal verklaren door middel van hun geloof.

Zoon geschapen; God voordien alleen.

(Openbaring 3:14) En schrijf aan de engel van de gemeente in Laodice̱a: Deze dingen zegt de Amen, de getrouwe en waarachtige getuige, het begin van de schepping door God:

(Kolossenzen 1:15) Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van heel de schepping;

(Jesaja 44:6) Dit heeft Jehovah gezegd, de Koning van I̱sraël en zijn Terugkoper, Jehovah der legerscharen: ’Ik ben de eerste en ik ben de laatste, en buiten mij is er geen God.

God altijd heerser van het universum.

(Filippenzen 2:5-6) Bewaart die geestesgesteldheid in U welke ook in Christus Jezus was, 6 die, alhoewel hij in Gods gedaante bestond, geen gewelddadige inbezitneming heeft overwogen, namelijk om aan God gelijk te zijn.

(Daniël 4:35) En alle bewoners der aarde worden als louter niets geacht, en hij doet naar zijn eigen wil onder het heerleger van de hemel en de bewoners der aarde. En er bestaat niemand die zijn hand kan tegenhouden of die tot hem kan zeggen: ’Wat hebt gij gedaan?’

God boven allen te prijzen.

(Filippenzen 2:10-11) zodat in de naam van Jezus elke knie zich zou buigen van hen die in de hemel en die op aarde en die onder de grond zijn, 11 en iedere tong openlijk zou erkennen dat Jezus Christus Heer is tot heerlijkheid van God, de Vader.

B. Zoon vóór en na komst naar aarde ondergeschikt aan Vader

Zoon in hemel gehoorzaam, gezonden door Vader.

(Johannes 8:42) Jezus zei tot hen: „Als God UW Vader was, zoudt GIJ mij liefhebben, want van God ben ik uitgegaan en ben ik hier. Ook ben ik volstrekt niet uit eigen beweging gekomen, maar Hij heeft mij uitgezonden.
(Johannes 12:49) want ik heb niet uit mijzelf gesproken, maar de Vader, die mij heeft gezonden, heeft mij zelf een gebod gegeven met betrekking tot wat ik zeggen en wat ik spreken moet.

Op aarde gehoorzaam, vader groter.

(Johannes 14:28) GIJ hebt gehoord dat ik tot U heb gezegd: Ik ga heen en ik kom tot U [terug]. Indien GIJ mij liefhadt, zoudt GIJ U verheugen dat ik heenga naar de Vader, want de Vader is groter dan ik.

(Johannes 5:19) Daarom gaf Jezus hun verder ten antwoord: „Voorwaar, voorwaar, ik zeg U: De Zoon kan niets uit zichzelf doen, maar alleen datgene wat hij de Vader ziet doen. Want al wat Die doet, dat doet ook de Zoon evenzo.

(Hebreeën 5:8) Hoewel hij een Zoon was, heeft hij gehoorzaamheid geleerd uit de dingen die hij heeft geleden;

Verhoogd in de hemel, nog steeds onderworpen.

(Filippenzen 2:9) Juist daarom heeft God hem ook tot een superieure positie verhoogd en hem goedgunstig de naam gegeven die boven elke [andere] naam is,

(1 Korinthiërs 15:28) Wanneer echter alle dingen aan hem onderworpen zullen zijn, dan zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan Degene die alle dingen aan hem onderwierp, opdat God alles zij voor iedereen.

(Mattheüs 20:23) Hij zei tot hen: „Mijn beker zult GIJ inderdaad drinken, maar dit zitten aan mijn rechter- en aan mijn linkerhand staat niet aan mij te geven, doch behoort aan hen toe voor wie mijn Vader het heeft bereid.”

Jehovah is Christus’ hoofd en God.

(1 Korinthiërs 11:3) Ik wil echter dat GIJ weet dat het hoofd van iedere man de Christus is; de man is op zijn beurt het hoofd van de vrouw en God het hoofd van de Christus.

(Johannes 20:17) Jezus zei tot haar: „Klem u niet langer aan mij vast. Want ik ben nog niet naar de Vader opgestegen. Maar ga naar mijn broeders en zeg hun: ’Ik stijg op naar mijn Vader en UW Vader en naar mijn God en UW God.’”

(Openbaring 1:6) en hij heeft ons gemaakt tot een koninkrijk, tot priesters voor zijn God en Vader — ja, hem zij de heerlijkheid en de macht in eeuwigheid. Amen.

C. Eenheid van God en Christus

Altijd in volmaakte harmonie.

(Johannes 8:28-29) Daarom zei Jezus: „Wanneer GIJ de Zoon des mensen eenmaal omhooggeheven hebt, dan zult GIJ weten dat ik het ben, en dat ik niets uit eigen beweging doe; maar deze dingen spreek ik zoals de Vader mij heeft geleerd. 29 En hij die mij gezonden heeft, is met mij; hij heeft mij niet aan mijzelf overgelaten, omdat ik altijd de dingen doe die hem behagen.”

(Johannes 14:10) Gelooft gij niet dat ik in eendracht met de Vader ben en de Vader in eendracht met mij is? De dingen die ik tot ulieden zeg, spreek ik niet uit mijzelf; maar de Vader, die in eendracht met mij blijft, doet zijn werken.

Eenheid, als van man als vrouw.

(Johannes 10:30) Ik en de Vader zijn één.”

(Mattheüs 19:4-6) Hij gaf ten antwoord: „Hebt GIJ niet gelezen dat hij die hen heeft geschapen, hen van [het] begin af als man en als vrouw heeft gemaakt 5 en gezegd heeft: ’Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en de twee zullen één vlees zijn’? 6 Dus zijn zij niet langer twee, maar één vlees. Wat God derhalve onder één juk heeft samengebracht, brenge geen mens vaneen.”

Alle gelovigen moeten evenzo één zijn.

(Johannes 17:20-22) Niet alleen betreffende dezen doe ik een verzoek, maar ook betreffende hen die door hun woord geloof in mij stellen, 21 opdat zij allen één mogen zijn, evenals gij, Vader, in eendracht met mij zijt en ik in eendracht met u ben, dat ook zij in eendracht met ons mogen zijn, opdat de wereld moge geloven dat gij mij hebt uitgezonden. 22 Ook heb ik hun de heerlijkheid gegeven die gij mij hebt gegeven, opdat zij één mogen zijn evenals wij één zijn.

(1 Korinthiërs 1:10) Nu vermaan ik U, broeders, door de naam van onze Heer Jezus Christus, dat GIJ allen in overeenstemming met elkaar spreekt en dat er geen verdeeldheid onder U is, maar dat GIJ nauw verenigd zijt in dezelfde geest en in dezelfde gedachtegang.

Voor eeuwig één aanbidding van Jehovah door Christus.

(Johannes 4:23-24) Maar het uur komt, en is nu, waarin de ware aanbidders de Vader met geest en waarheid zullen aanbidden, ja, want de Vader zoekt zulke mensen om hem te aanbidden. 24 God is een Geest, en wie hem aanbidden, moeten [hem] met geest en waarheid aanbidden.”

D. Gods heilige geest is zijn werkzame kracht

Een kracht, geen persoon.

(Mattheüs 3:16) Nadat Jezus was gedoopt, kwam hij onmiddellijk omhoog uit het water; en zie! de hemelen werden geopend, en hij zag Gods geest gelijk een duif neerdalen en op hem komen.

(Johannes 20:22) En na dit te hebben gezegd, blies hij op hen en zei tot hen: „Ontvangt heilige geest.

(Handelingen 2:4) en zij werden allen met heilige geest vervuld en begonnen in verschillende talen te spreken, zoals de geest het hun gaf zich te uiten.

(Handelingen 2:17) ’„En in de laatste dagen”, zegt God, „zal ik wat van mijn geest uitstorten op alle soorten van vlees, en UW zonen en UW dochters zullen profeteren en UW jonge mannen zullen visioenen zien en UW oude mannen zullen dromen dromen;

(Handelingen 2:33) Daarom heeft hij, daar hij tot Gods rechterhand werd verhoogd en de beloofde heilige geest van de Vader heeft ontvangen, dit uitgestort wat GIJ ziet en hoort.

Geen persoon bij God en Christus in de hemel.

(Handelingen 7:55-56) Maar hij, vol van heilige geest, staarde naar de hemel en zag toen Gods heerlijkheid en Jezus staande aan Gods rechterhand, 56 en hij zei: „Ziet! Ik zie de hemelen geopend en de Zoon des mensen aan Gods rechterhand staan.”

(Openbaring 7:10) En zij blijven met een luide stem roepen en zeggen: „Redding [hebben wij te danken] aan onze God, die op de troon is gezeten, en aan het Lam.”
Door God geleid om voornemens uit te voeren.

(Psalm 104:30) Zendt gij uw geest uit, zij worden geschapen; En gij vernieuwt het aanschijn van de aardbodem.

(1 Korinthiërs 12:4-11) Nu is er verscheidenheid van gaven, maar het is dezelfde geest; 5 en er is verscheidenheid van bedieningen, en toch is het dezelfde Heer; 6 en er is verscheidenheid van werkingen, en toch is het dezelfde God die alle werkingen in allen tot stand brengt. 7 Doch de manifestatie van de geest wordt aan een ieder voor een nuttig doel gegeven. 8 Aan de een wordt bijvoorbeeld door middel van de geest spraak van wijsheid gegeven, aan een ander spraak van kennis overeenkomstig dezelfde geest, 9 aan een ander geloof door dezelfde geest, aan een ander gaven van gezondmakingen door die ene geest, 10 aan weer een ander het doen van krachtige werken, aan een ander het profeteren, aan een ander het onderscheiden van geïnspireerde uitspraken, aan een ander verschillende talen en aan een ander het uitleggen van talen. 11 Maar al deze werkingen worden door een en dezelfde geest tot stand gebracht, die aan een ieder respectievelijk uitdeelt zoals hij het wil.

Zij die God dienen, worden er door geleid.

(1 Korinthiërs 2:12-13) Nu hebben wij niet de geest van de wereld ontvangen, maar de geest die van God komt, opdat wij de dingen zouden weten die ons door God goedgunstig zijn gegeven. 13 Deze dingen spreken wij ook, niet met woorden die door menselijke wijsheid worden geleerd, maar met [woorden] die door [de] geest worden geleerd, daar wij geestelijke [zaken] met geestelijke [woorden] combineren.
(Galaten 5:16) Maar ik zeg: Blijft door geest wandelen en GIJ zult in het geheel geen vleselijke begeerte volvoeren.

Dit bericht is gewijzigd op 05-12 00:03.

christen2010 Geplaatst op 06-12-2011, 08:11 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

God de Zoon, God de Vader en God de Heilige Geest, De Trooster genoemd en Hij zal uit Christus nemen en het ons verkondigen.
Jezus is de Wonderbare Raadsman, Vredvorst  Vader der eeuwigheid, ...

Laat Ons mensen maken en daar is Christus ook in betrokken.

God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! 
francois Geplaatst op 06-12-2011, 18:06 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik begrijp niet waarom de kerk de drieeenheid blijft leren de bijbel leert dit niet.

Yeshuaiskoning Geplaatst op 25-02-2012, 02:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 06-12-2011, 18:06 francois schreef:
ik begrijp niet waarom de kerk de drieeenheid blijft leren de bijbel leert dit niet.

Dat komt door heidense invloeden in het Romeinse Rijk. Die gebruikten het christendom als staatsgodsdienst om éénheid binnen het rijk te hebben. Diezelfde mensen hebben de Sabbat verplaatst naar zondag etc.

Ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God. 8 Wie niet liefheeft kent God niet, want God is liefde. 
Azarja Geplaatst op 25-02-2012, 09:21 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-02-2012, 02:18 Yeshuaiskoning schreef:
[...]
Dat komt door heidense invloeden in het Romeinse Rijk. Die gebruikten het christendom als staatsgodsdienst om éénheid binnen het rijk te hebben. Diezelfde mensen hebben de Sabbat verplaatst naar zondag etc.

En dat terwijl christenen helemaal niet verplicht zijn een wekelijkse sabbatdag te houden. Zij zijn ontslagen van de Wet.

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
christen2010 Geplaatst op 25-02-2012, 10:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De bijbel(het Woord van God) straalt de ÉÉNHEID uit, Die er is tussen God, De Schepper en Vader van de Heere Jezus Christus, God de Zoon, Die Zijn God zijn tijdelijk heeft äfgelegd" en Mens is geworden en dat om de zonden der mensen te verzoenen aan het kruis, want geen enkel mens is zonder zonde en kan dus ook nooit dienen als verzoening voor de andere mensen, maar Hij, Die zonder zonde is en was, heeft volkomen zondeloos de Wil van God, Zijn Vader volbracht door als Zondeloze en Onschuldige te willen sterven als het Offerlam, dat de eeuwige Verzoening heeft teweeggebracht en in Hem is er Vergeving, Verzoening, Leven ja eeuwig Leven en
door het werkelijk belijden van en berouw tonend over al onze zonden en ons te bekeren tot Hem, het Lam van God, heeft een mens deel aan al de Zegeningen van dit Lam, Die ook de Leeuw van Juda is.
Hem zij de Glorie.
De Geest is gezonden want God is Geest om ons Christus te verklaren, uit te leggen en deze Drie samen maken vervolgens woning in het hart en denken van een gelovige, die discipel of christen genaamd wordt...leerling, volgeling en kind van God, Broeder van Jezus Christus....

Azarja Geplaatst op 25-02-2012, 10:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 06-12-2011, 18:06 francois schreef:

Dit bewijst dat de kerken dogmatisch zijn en niet bereid om bij te leren. Het ontbreekt ze aan nederigheid. Stel je voor dat het Vaticaan een perscommuniqué zou uitbrengen met het nieuws dat de Drieëenheidsleerstelling onbijbels is, ja een valse leer. Dan kunnen ze wel inpakken.

Kijk ook eens naar de onlangs uitgebrachte Herziene Statenvertaling. Je zou verwachten dat het comma Johanneum, een inmiddels als algemeen erkend zijnde eeuwen later toegevoegde bijbelpassage, erin zou zijn verwijderd, of in ieder geval tussen teksthaken [ . . . ] zou zijn geplaatst, of met een voetnoot zou zijn voorzien, zoals dat bij andere bijbelvertalingen is gedaan. Maar nee hoor. Dit bewijst eens te meer hoe de christenheid gesteld is op tradities en menselijke overleveringen.

Dit bericht is gewijzigd op 25-02 10:30.

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
christen2010 Geplaatst op 25-02-2012, 10:43 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het Vaticaan is niet Maatgevend, ook niet het WTG, ja niemand, alleen het Woord van God Zelf, de Heilige Geest, Die waakt over Zijn Woord en ook als Enige betrouwbaar is, en Dezelfde blijft vanaf eeuwigheid en dus ook vanaf het begin tot het einde van deze wereld....

Yeshuaiskoning Geplaatst op 26-02-2012, 00:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-02-2012, 10:43 christen2010 schreef:
Het Vaticaan is niet Maatgevend, ook niet het WTG, ja niemand, alleen het Woord van God Zelf, de Heilige Geest, Die waakt over Zijn Woord en ook als Enige betrouwbaar is, en Dezelfde blijft vanaf eeuwigheid en dus ook vanaf het begin tot het einde van deze wereld....

Je doopt zeker ook in de naam van de Vader, Zoon en de Heilige Geest?

Ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God. 8 Wie niet liefheeft kent God niet, want God is liefde. 
antoon Geplaatst op 26-02-2012, 07:06 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het Vaticaan is niet Maatgevend, ook niet het WTG, ja niemand, alleen het Woord van God

Je zegt het zelf al en dat woord is er duidelijk over er is een God en geen 3gevalJezus is de eerstgeborene van de schepping de HG is een kracht die ons in staat stelt het woord te begrijpen.

Mijn site na de update 
christen2010 Geplaatst op 26-02-2012, 10:22 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 26-02-2012, 00:14 Yeshuaiskoning schreef:
[...]
Je doopt zeker ook in de naam van de Vader, Zoon en de Heilige Geest?

Mattheüs 28
19   Ga dan heen, onderwijs al de volken, hen dopend in de Naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest, hun lerend alles wat Ik u geboden heb, in acht te nemen.
20   En zie, Ik ben met u al de dagen, tot de voleinding van de wereld. Amen.

IK BEN, dus Hij is en Hij leeft en daarvan ben ik o..a een bewijs

Maddy Geplaatst op 26-02-2012, 10:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Matteüs 12,32

En iedereen die iets ten nadele van de Mensenzoon zegt, zal worden vergeven. Maar wie kwaadspreekt van de heilige Geest zal niet worden vergeven, noch in deze wereld, noch in de komende.

Handelingen 2,33

Hij is door God verheven, zit aan zijn rechterhand, en heeft van de Vader de heilige Geest, die ons beloofd is, ontvangen. Die Geest heeft hij op ons doen neerdalen, en dat is wat u ziet en hoort.

Handelingen 5,32

Daarvan getuigen wij, en daarvan getuigt ook de heilige Geest, die God geschonken heeft aan wie hem gehoorzamen.’

Handelingen 7,55

Maar vervuld van de heilige Geest sloeg Stefanus zijn blik op naar de hemel en zag de luister van God, en Jezus, die aan Gods rechterhand stond,

Handelingen 10,38

Jezus uit Nazaret met de heilige Geest heeft gezalfd en met kracht heeft bekleed. Hij trok als weldoener door het land en genas iedereen die in de macht van de duivel was, want God stond hem bij.

Romeinen 1,4

aangewezen als Zoon van God en door de heilige Geest bekleed met macht toen hij, Jezus Christus, onze Heer, opstond uit de dood.

Romeinen 5,5

Deze hoop zal niet worden beschaamd, omdat Gods liefde in ons hart is uitgegoten door de heilige Geest, die ons gegeven is.

1 Tessalonicenzen 4,8

Dus wie deze voorschriften verwerpt, verwerpt niet een mens, maar God, die u zijn heilige Geest geeft

1 Korintiërs 12,3

Daarom zeg ik u nadrukkelijk: niemand kan ooit door toedoen van de Geest van God zeggen: ‘Vervloekt is Jezus,’ en niemand kan ooit zeggen: ‘Jezus is de Heer,’ behalve door toedoen van de heilige Geest.

---

God heeft ons zijn Heilige Geest gegeven, die zit aan de rechterhands God. God gaf Zijn zoon, en zijn Heilige Geest waardoor we god mogen verstaan.

Je kunt de Heilige Geest niet los zien van God, deze is immers van God Zelf.
Mensen gaan hier uit van een persoonlijke drie-eenheid, maar waarom? God geeft toch duidelijk dat de Heilige Geest een geest is.

De drie-eenheid is de Vader de Zoon en de Heilige Geest .   

christen2010 Geplaatst op 26-02-2012, 10:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 26-02-2012, 07:06 antoon schreef:
Het Vaticaan is niet Maatgevend, ook niet het WTG, ja niemand, alleen het Woord van God

Je zegt het zelf al en dat woord is er duidelijk over er is een God en geen 3gevalJezus is de eerstgeborene van de schepping de HG is een kracht die ons in staat stelt het woord te begrijpen.

Ik heb al meerdere keren naar bijbelgedeelten verwezen, die aangeven, dat Jezus Christus God is, en dat de Heilige Geest ook God is en spreekt vanuit het Woord maar ook in mensen, die Christus werkelijk kennen in een RELATIE en dan is er COMMUNICATIE tussen de DRIE en de eenling, het individu.
Dáárom is er o.a blijdschap over 1 zondaar, die zich bekeert, want dan is er weer 1 uit de geestelijke dood opgestaan en leeft, horende en volgende de Stem van Hem, Die spreekt:
"Ik ben de Opstanding, die in Mij gelooft, zal leven, zelfs als is hij of zij gestorven, dus eeuwig Leven...spreekt Jezus ook anno 2012

antoon Geplaatst op 26-02-2012, 14:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb al meerdere keren naar bijbelgedeelten verwezen, die aangeven, dat Jezus Christus God is, en ..............................................

Hier wordt jou uitgelegd door verschillende personen vanuit de bijbel dat je een dwaalleer volgt.
weet jij wel hoe god daarover denkt.

Mijn site na de update 
christen2010 Geplaatst op 26-02-2012, 15:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 26-02-2012, 14:24 antoon schreef:
Ik heb al meerdere keren naar bijbelgedeelten verwezen, die aangeven, dat Jezus Christus God is, en ..............................................

Hier wordt jou uitgelegd door verschillende personen vanuit de bijbel dat je een dwaalleer volgt.
weet jij wel hoe god daarover denkt.

Alleen wat het Woord van God schrijft is bepalend en niet mensen die goochelen en tafeltennissen met de bijbel, dat valt ie zo aan stukken en dan die bijbel gebruiken, dat kan niet meer, dan ga je stukjes citeren, die half zijn...

christen2010 Geplaatst op 26-02-2012, 18:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Jezus Christus waakt over Zijn Eigen Woord!

Yeshuaiskoning Geplaatst op 27-02-2012, 18:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Sleutelen aan de Bijbel is ook een zonde.
En de trinitisten die zo nodig hun punt moeten bewijzen vonden het dus nodig iets toe te voegen aan 1 Johannes 5:7.

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Comma_Johanneum

De nieuwe bijbelvertaling heeft dit gecorrigeerd

7 Er zijn dus drie getuigen: 8 de Geest, het water en het bloed, en het getuigenis van deze drie is eensluidend.

7 Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel,
de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een.
8 En drie zijn er, die getuigen op de aarde,

de Geest, en het water, en het bloed; en die drie zijn tot een.

Het vetgedrukte is een latere toevoeging. Leugenaars...

christen2010 Geplaatst op 27-02-2012, 19:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Valse Joden kruisigen Christus opnieuw, door Hem Zijn GOD-ZIJN IK BEN te ontkrachten en te loochenen. Het is de geest van de Anti-christ.
Johannes 1:
1In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.
2 Dit was in den beginne bij God.
3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.
4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.
12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.
14 En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid.De UNIEKE GOD, DIE MENS WORDT

Johannes 11:
25 Jezus zeide tot haar: Ik ben de Opstanding en het Leven; die in Mij gelooft zal leven, al ware hij ook gestorven;

Johannes 17:
20 En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor degenen, die door hun woord in Mij geloven zullen.
21 Opdat zij allen één zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons één zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.
1 Johannes 5:20
20 Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is, en heeft ons het verstand gegeven, dat wij den Waarachtige kennen; en wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon Jezus Christus. Deze is de waarachtige God, en het eeuwige Leven.