Statenvertaling Geplaatst op 12-08-2011, 11:26 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 12-08-2011, 06:43 Eliyahu schreef:
[...]

Bs'd

Het gaat niet om het weglaten, het gaat om het verkeerde aantal te geven.

De claim dat er 14 generaties tussen waren is dus gewoon fout.

Het zou natuurlijk gek zijn als maar 14 noemt en vervolgens over 18 gaat praten.

[...]

Dat is geen verklaring natuurlijk.  

Geen enkele rabbijn zal ooit zeggen dat een vertaling gelijkwaardig is aan het origineel, dus ook die claim op die page is totale gekkigheid.

Feit is dat Stephanus verschillende malen vreselijk de fout in ging, en proberen de schuld bij de rabbijnen te leggen door een belachelijke redenering verandert daar niks aan.

Ik kan niet vaststellen wiens claim op waarheid berust, ik kan dus geen van beide gelijk geven.

[...]

Niet dat ik weet.

Dan is het dus mogelijk dat Abraham wel na de dood van Terach vertrok, het is onmogelijk om in 1 jaar 3 kinderen te verwekken, zonder dat deze een drieling zijn.

meld dit bericht aan een moderator

Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. 
Eliyahu Geplaatst op 12-08-2011, 17:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 12-08-2011, 11:26 Statenvertaling schreef:
[...]
Het zou natuurlijk gek zijn als maar 14 noemt en vervolgens over 18 gaat praten.
[...]

Bs'd

En het is simpelweg FOUT als het er 18 zijn, en je beweert dat het er 14 zijn.

Ik kan niet vaststellen wiens claim op waarheid berust, ik kan dus geen van beide gelijk geven.
[...]

Ja hoor, dat kan je wel.   Je kan gewoon in het NT kijken wat Stephanus zei, en dan kan je in het OT kijken om te zien dat ook dat FOUT was.

Daar hoef je geen geleerde voor te zijn.    Fout is fout.

Dan is het dus mogelijk dat Abraham wel na de dood van Terach vertrok, het is onmogelijk om in 1 jaar 3 kinderen te verwekken, zonder dat deze een drieling zijn.

???????????

Vertel.

Hier is de passage:  Handelingen 7:4 vertelt: "Toen vertrok hij uit het land der Chaldeeen en vestigde zich in Haran. En nadat zijn vader gestorven was, bracht Hij hem vandaar over naar dit land, waar gij nu woont." Hier staat duidelijk dat Abraham Haran verliet na de dood van zijn vader. Wie was zijn vader? Zie Genesis 11:26: "Toen Terach zeventig jaar geleefd had, verwekte hij Abram, Nachor en Haran." Dus Abrahams vader was Terach, die 70 jaar oud was toen hij Abraham verwekte. Genesis 12:4: "En Abram was vijfenzeventig jaar oud, toen hij uit Haran vertrok." Op dat moment, toen Abraham uit Haran vertrok, was zijn vader 70+75=145 jaar oud. En hoe lang leefde zijn vader? Genesis 11:32: "En de dagen van Terach waren tweehonderdenvijf jaar, en Terach stierf te Haran." Toen Abraham vertrok uit Haran was zijn vader 145 jaar oud. Zijn vader bereikte een leeftijd van 205 jaar. Dat betekent dat zijn vader, na het vertrek van Abraham, nog 60 jaar geleefd heeft (205-145).

Ik ben benieuwd.

Eliyahu

"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 
Statenvertaling Geplaatst op 13-08-2011, 12:07 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 12-08-2011, 17:37 Eliyahu schreef:
[...]

Bs'd

En het is simpelweg FOUT als het er 18 zijn, en je beweert dat het er 14 zijn.

Hij noemt er 14, geen 18, dus waarom zou hij zeggen dat het 18 zijn?

[...]

Ja hoor, dat kan je wel.   Je kan gewoon in het NT kijken wat Stephanus zei, en dan kan je in het OT kijken om te zien dat ook dat FOUT was.

Daar hoef je geen geleerde voor te zijn.    Fout is fout.

In het OT en NT staat niet of jouw claim of de 'claim op die pagina' juist is. Dat bedoel ik te zeggen.

[...]

???????????

Vertel.

Hier is de passage:  Handelingen 7:4 vertelt: "Toen vertrok hij uit het land der Chaldeeen en vestigde zich in Haran. En nadat zijn vader gestorven was, bracht Hij hem vandaar over naar dit land, waar gij nu woont." Hier staat duidelijk dat Abraham Haran verliet na de dood van zijn vader. Wie was zijn vader? Zie Genesis 11:26: "Toen Terach zeventig jaar geleefd had, verwekte hij Abram, Nachor en Haran." Dus Abrahams vader was Terach, die 70 jaar oud was toen hij Abraham verwekte. Genesis 12:4: "En Abram was vijfenzeventig jaar oud, toen hij uit Haran vertrok." Op dat moment, toen Abraham uit Haran vertrok, was zijn vader 70+75=145 jaar oud. En hoe lang leefde zijn vader? Genesis 11:32: "En de dagen van Terach waren tweehonderdenvijf jaar, en Terach stierf te Haran." Toen Abraham vertrok uit Haran was zijn vader 145 jaar oud. Zijn vader bereikte een leeftijd van 205 jaar. Dat betekent dat zijn vader, na het vertrek van Abraham, nog 60 jaar geleefd heeft (205-145).

Ik ben benieuwd.

Eliyahu

Als Abraham geen deel uitmaakte van een drieling kan Terach niet 3 zoons verwekken op zijn 70ste. Dus is het mogelijk dat hij Abraham pas vele jaren later verwekte, op zijn 130ste bijvoorbeeld. Het is niet duidelijk of Abraham, Nachor en Haran op volgorde van leeftijd genoemd worden, dus Abraham kan net zo goed de middelste of de jongste zijn.

christen2010 Geplaatst op 14-08-2011, 08:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Jouw geweten en verstand is versneden en dan val je in herhalingen en kun je niet meer helder
denken en krijg je op een gegeven moment verschijnselen die op dementie gaan lijken, want die herhalen ook steeds in hun ziektebeeld allerlei dezelfde zinnen en uitroepen, en daar besteed een mens uiteindelijk geen aandacht meer aan...en daarom ik ook, je bent door mij in quarantaine geplaatst met vele Joden, die hetzelfde ziektebeeld vertonen al vanaf Abraham...

God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! 
Eliyahu Geplaatst op 15-08-2011, 13:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 13-08-2011, 12:07 Statenvertaling schreef:
[...]
Hij noemt er 14, geen 18, dus waarom zou hij zeggen dat het 18 zijn?

Bs'd

Omdat hij natuurlijk de waarheid, de waarheid, en niets dan de waarheid wil verkondigen.

En de waarheid is dat het nummer 18 het juiste aantal is, en niet 14.

[...]
In het OT en NT staat niet of jouw claim of de 'claim op die pagina' juist is. Dat bedoel ik te zeggen.

En dat staat er nou net wel in.  Je moet er gecorrupteerde vertalingen als de LXX bij gaan halen om te proberen onder de problemen uit te komen.

[...]
Als Abraham geen deel uitmaakte van een drieling kan Terach niet 3 zoons verwekken op zijn 70ste. Dus is het mogelijk dat hij Abraham pas vele jaren later verwekte, op zijn 130ste bijvoorbeeld. Het is niet duidelijk of Abraham, Nachor en Haran op volgorde van leeftijd genoemd worden, dus Abraham kan net zo goed de middelste of de jongste zijn.

Wel, misschien had zijn vader twee of drie vrouwen.   Of hij was er één van een drieling.

En de bijbel vermeldt kinderen vrijwel altijd op volgorde van leeftijd.

Eliyahu

"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 
Eliyahu Geplaatst op 15-08-2011, 13:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 14-08-2011, 08:33 christen2010 schreef:
Jouw geweten en verstand is versneden en dan val je in herhalingen en kun je niet meer helder
denken en krijg je op een gegeven moment verschijnselen die op dementie gaan lijken, want die herhalen ook steeds in hun ziektebeeld allerlei dezelfde zinnen en uitroepen, en daar besteed een mens uiteindelijk geen aandacht meer aan...en daarom ik ook, je bent door mij in quarantaine geplaatst met vele Joden, die hetzelfde ziektebeeld vertonen al vanaf Abraham...

Bs'd

Het licht schijnt in de duisternis, maar de duisternis wil het niet zien.

Eliyahu,  licht der volkeren

"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!"
Micha 4:5

Statenvertaling Geplaatst op 15-08-2011, 17:51 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 15-08-2011, 13:04 Eliyahu schreef:
[...]

Bs'd

Omdat hij natuurlijk de waarheid, de waarheid, en niets dan de waarheid wil verkondigen.

En de waarheid is dat het nummer 18 het juiste aantal is, en niet 14.

[...]

En dat staat er nou net wel in.  Je moet er gecorrupteerde vertalingen als de LXX bij gaan halen om te proberen onder de problemen uit te komen.

[...]

Wel, misschien had zijn vader twee of drie vrouwen.   Of hij was er één van een drieling.

En de bijbel vermeldt kinderen vrijwel altijd op volgorde van leeftijd.

Eliyahu

sem cham en jafet worden niet op volgorde van leeftijd genoemd

pionier Geplaatst op 21-08-2011, 13:39 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wanneer je een lapmiddel gaat gebruiken voor de falende mensheid zal het altijd op een teleurstelling uitlopen.

De bijbel leert ons heel duidelijk om ons verre te houden van praktijken waarvan we nu weten dat ze HIV kunnen veroorzaken.

Je moet daarbij niet de besmettingsgraad verlagen maar de besmettingshaard verwijderen.

Wanneer bijbelse maatstaven worden gevolgd was er misschien wel nooit HIV geweest.
Een besnijdenis of condooms uitdelen zal dit probleem nooit oplossen, hooguit verminderen.
Maar gelukkig kunnen we dan tenminste blijven doen wat we graag willen, net als ons 'voorbeeld' Eva dit wilde?

Statenvertaling Geplaatst op 05-10-2011, 19:01 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

In het Nederlands Dagblad van 5 oktober stond op de voorpagina een artikel ‘Kind besnijden is gezond’. Waarschijnlijk mag ik het hier niet plaatsen. tegen betaling (10 cent) is het hier te lezen.
hier een vergelijkbaar artikel in he...engels, het gaat om dezelfde artsen
of deze
http://abcnewsradioonline.com/healt...dically-beneficial-experts-say.html

Dit bericht is gewijzigd op 05-10 19:10.

Eliyahu Geplaatst op 27-10-2011, 07:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 21-08-2011, 13:39 pionier schreef:
Wanneer je een lapmiddel gaat gebruiken voor de falende mensheid zal het altijd op een teleurstelling uitlopen.

Bs'd

De christenen hebben in Africa onthouding en monogamie gepreekt, en dat voor zo'n 2000 jaar.   Het resultaat daarvan is tientallen miljoenen doden door AIDS, in sommige gebieden is 32% van de zwangere vrouwen besmet met AIDS.

Noem je dat een succesverhaal?   Is dat geen teleurstelling?

Het moge duidelijk zijn dat er wat anders nodig is dan praatjes verkopen.

Eliyahu

1 2