|
Eliyahu
|
Geplaatst op 28-06-2011, 18:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bs'd
"Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!" Deut 6:4
"Hoor, Israël: de HERE is onze God; de HERE is één!" NBG '51
"Luister, Israël! De HEERE, onze God, de HEERE is één!" Herziene Staten Vertaling
"Hear, O Israel: The LORD our God, the LORD is one." English Standard Version
"Hear, O Israel! The LORD is our God, the LORD is one!" New American Standard Bible
"Hear, O Israel: The LORD our God, the LORD is one." New International Version
"En een der schriftgeleerden, tot Hem komende, hoorde, dat zij met elkander redetwistten, en overtuigd, dat Hij hun goed geantwoord had, vroeg hij Hem: Welk gebod is het eerste van alle? Jezus antwoordde: Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is één, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht. Het tweede is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Een ander gebod, groter dan deze, bestaat niet. En de schriftgeleerde zeide tot Hem: Inderdaad, Meester, naar waarheid hebt Gij gezegd, dat Hij één is en dat er geen ander is dan Hij. En Hem lief te hebben uit geheel het hart en uit geheel het verstand en uit geheel de kracht, en de naaste lief te hebben als zichzelf, is meer dan alle brandoffers en slachtoffers. En Jezus, ziende, dat hij verstandig geantwoord had, zeide tot hem: Gij zijt niet verre van het Koninkrijk Gods." Mark 12:28-34 NBG '51.
"hoor, Israël, de Heer is onze God, de Heer is één; " Markus 12:29 Naardense Vertaling.
"En Jezus antwoordde hem: Het eerste van alle geboden is: Hoor, Israël! De Heere, onze God, de Heere is één. ..... En de schriftgeleerde zei tegen Hem: Juist, Meester, U hebt naar waarheid gezegd dat God één is, en er is geen ander dan Hij." Herziene Staten Vertaling.
" De schriftgeleerde zei tot hem: „Leraar, gij hebt in overeenstemming met de waarheid goed gezegd: ’Hij is Eén, en er is geen ander dan Hij’;" Nieuwe Wereld Vertaling.
"En de middelaar is niet middelaar van één, maar God is één." Gal 3:20 NBG '51
"En de Middelaar is niet [Middelaar] van een, maar God is één." Staten Vertaling
"Een tussenpersoon nu komt niet voor een persoon op, en God is Eén" Leidse Vertaling
"Maar een middelaar vertegenwoordigt meer dan één persoon, God echter is één" Willibrord Vertaling
"Maar de middelaar vertegenwoordigt altijd meer dan één persoon; God echter is één." Naardense Vertaling.
"En de middelaar is niet middelaar van één partij, maar God is één." Herziene Staten Vertaling.
"Nu is er geen middelaar waar het slechts één persoon betreft, maar God is slechts één." Nieuwe Wereld Vertaling.
"Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl" Jac 2:19 NBG '51
"Je gelooft dat God één is? daar doe je goed aan" Naardense Vertaling
"U gelooft dat God één is en daar doet u goed aan." Herziene Staten Vertaling.
Het moge duidelijk zijn dat de bijbel leert dat God één is.
"En de HEERE zal tot Koning over de ganse aarde zijn; te dien dage zal de HEERE één zijn, en Zijn Naam één." Zach 14:9 Staten Vertaling
"En de Heer zal koning zijn over alle landen; in dien tijd zal de Heer één zijn en zijn naam één." Lutherse Vertaling.
"En J-e-h-o-v-a-h moet koning worden over de gehele aarde. Op die dag zal J-e-h-o-v-a-h één blijken te zijn, en zijn naam één." Nieuwe Wereld Vertaling.
NERGENS in de bijbel staat dat God drie of drie in één is.
Het moge duidelijk zijn dat de drie-éénheid een buitenbijbels heidens verzinsel is.
Eliyahu
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 |
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 28-06-2011, 21:26 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
God is Geest, God is Jezus Christus, ge-openbaard in het vlees(lichaam) en God is De Heilige Geest. ná het opvaren van God De Zoon is Zijn Geest gezonden zodat God nu altoos werkzaam is in Zijn kinderen, die geloven en gehoorzamen in en aan de levende Jezus Christus en in hen die Hem nog niet kennen ter overtuiging van zonde, gerechtigheid en oordeel en het uitdrijven naar Jezus Christus als het Lam van God uit Jesaja 53 en De Geest werkt in mensen altijd iets uit, geloof in degenen die gehoorzamen en verharding in hen, die zich in ongeloof en eigenwillige godsdienst verzetten tegen de Zoon van God! Het geloof is afkomstig uit de hemel en is er voor een ieder, maar ongeloof is de grootste vijand van Christus!
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 10-07-2011, 12:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bs'd
Zie hier waarom het onmogelijk is dat JC God zou zijn:
De hebreeuwse bijbel, voor de christenen het OT, leert heel helder en duidelijk dat er maar 1 God is, en dat is J-H-W-H.
Mensen die dat nader uitgelegd willen zien, die kunnen hier kijken: http://www.geocities.com/wegvel/1GodnietHTML
Als dus iemand wil beweren dat JC god of goddelijk was, dan heeft hij dus geen andere keus dan om te zeggen dat JC de enig ware God J-H-W-H was, om de simpele reden dat er geen andere God is dan J-H-W-H.
Maar dan loop je dus tegen de volgende problemen aan:
Als iemand zegt dat JC dezelfde is als J-H-W-H, dan zit je dus met het feit dat God zijn eigen zoon is, en tegelijkertijd zijn eigen vader.
Dan zit je met het feit dat als JC tot zijn vader bidt, dat God dan tot zichzelf bidt.
Lukas 22:41-42; "…, en bad deze woorden: … doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!" Dus hier had God een andere wil dan zichzelf?
Zelfs in de hemel is JC ondergeschikt aan de Vader volgens 1 Korintiers 15:28, Matteus 20:23, Filippenzen 2:9. God ondergeschikt aan zichzelf?
Toen JC aan het kruis hing riep hij uit: "Mijn G.d, mijn G.d, waarom hebt Gij mij verlaten?" Matteus 27:46. Verliet God zichzelf?
“zo zoekt hetgeen boven is, waar Christus is, zittende ter rechterhand Gods;” Colossenzen 3:1 God zit aan zijn eigen rechterhand?
God is doodgegaan aan het kruis, geslacht door zijn eigen schepselen? In dat geval: Wie heeft hem uit de dood opgewekt?
Het moge dus duidelijk zijn dat het onmogelijk is dat JC God of goddelijk is/was.
Daaruitvolgt dat mensen die JC aanbidden afgodendienaren zijn.
Voor meer en uitgebreidere informatie waarom JC niet God en niet de messias was, en voor de messiaanse profetieen NIET vervuld door JC, kijk hier: http://www.geocities.com/bergZion
Eliyahu licht der volkeren
Dit bericht wordt u toegestuurd vanaf de berg Zion te Jeruzalem, Israel.
"Want uit Sion zal de wet uitgaan en het woord van J-H-W-H uit Jeruzalem." Jes 2:3, Micha 4:2
"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!" Micha 4:5
|
|
|
|
"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 |
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 04-08-2011, 09:34 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bs'd
Is het werkelijk zo moeilijk om te accepteren dat God ÉÉN is?
Waarom kunnen jullie de simpele onvervalste bijbelse leer niet accepteren?
Waarom blijven jullie vasthangen aan een heidense drie-éénheid die NERGENS in de bijbel te vinden is?
Willen jullie de enig ware God J-H-W-H dienen, of een afgod?
Eliyahu
|
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 10-08-2011, 14:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 08-08-2011, 07:56 christen2010 schreef:
God is EEN nochtans veelzijdig in Zijn openbaring, God is EEN en Dezelfde dat is de diepe betekenis. Jezus Christus is Dezelfde God en De Geest is Dezelfde God. God ge-openbaard in Jezus Christus en de Heilige Geest, Die leidt naar Jezus Christus en God, Die De Zoon verheerlijhkt en de Zoon, Die de Wil van Zijn Vader doet..
|
Bs'd
In het begin van het christendom, ergens in de derde eeuw, stond er een bijbelgeleerde op, zijn naam was Sabelius, die leerde dat de christelijke God de vader, god de zoon, en god de heilige geest, drie verschillende manifestaties (openbaringen) waren van 1 god, net zoals water, ijs, en stoom, drie verschillende manifestaties zijn van 1 element; H20.
Als dank voor dit briljante inzicht werd hij als ketter gebrandmerkt en de kerk uitgeschopt. Men begreep toen al dat dit een onmogelijkheid is.
Als iemand zegt dat JC dezelfde is als J-H-W-H, dan zit je dus met het feit dat God zijn eigen zoon is, en tegelijkertijd zijn eigen vader.
Dan zit je met het feit dat als JC tot zijn vader bidt, dat God dan tot zichzelf bidt.
Lukas 22:41-42; "…, en bad deze woorden: … doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!" Dus hier had God een andere wil dan zichzelf?
Zelfs in de hemel is JC ondergeschikt aan de Vader volgens 1 Korintiers 15:28, Matteus 20:23, Filippenzen 2:9. God ondergeschikt aan zichzelf?
Toen JC aan het kruis hing riep hij uit: "Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?" Matteus 27:46. Verliet God zichzelf?
“zo zoekt hetgeen boven is, waar Christus is, zittende ter rechterhand Gods;” Colossenzen 3:1 God zit aan zijn eigen rechterhand?
God is doodgegaan aan het kruis, geslacht door zijn eigen schepselen? In dat geval: Wie heeft hem uit de dood opgewekt?
De vroege christenen begrepen al dat deze theorie niet kan.
Eliyahu
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 10-08-2011, 14:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bs'd
"Neemt u er dan terdege voor in acht – want gij hebt generlei gedaante gezien op de dag datJ-H-W-Hop Horeb tot u sprak uit het midden van het vuur – dat gij niet verderfelijk handelt door u een gesneden beeld te maken in de gedaante van enige afgod:een afbeelding van een mannelijk of vrouwelijk wezen; een afbeelding van een of ander dier op de aarde; een afbeelding van een of ander gevleugeld gevogelte, dat langs de hemel vliegt; een afbeelding van een of ander gedierte, dat op de aardbodem kruipt; een afbeelding van een of andere vis, die in het water onder de aarde is; en dat gij ook uw ogen niet opslaat naar de hemel, en de zon, de maan en de sterren, het gehele heer des hemels, aanziet en u laat verleiden u voor die neer te buigen en hen te dienen," Deut 4:15-19
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 12-08-2011, 23:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jij buigt en bewierookt je afgod van de Tora met steeds een herhaling van je teksten. Dat is nu het kenmerk van een afgod, die moet een handje geholpen worden anders verdwijnt ie in de massa van de joodse afgoden, Net een ezel die balkt, steeds het zelfde, mensen lezen een krant toch ook niet 100 keer, dan gooien ze die krant bij het oud papier en dat doe ik met jouw dode lettergedeelten..
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 15-08-2011, 13:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 12-08-2011, 23:35 christen2010 schreef:
Jij buigt en bewierookt je afgod van de Tora met steeds een herhaling van je teksten. Dat is nu het kenmerk van een afgod, die moet een handje geholpen worden anders verdwijnt ie in de massa van de joodse afgoden, Net een ezel die balkt, steeds het zelfde, mensen lezen een krant toch ook niet 100 keer, dan gooien ze die krant bij het oud papier en dat doe ik met jouw dode lettergedeelten..
|
Bs'd
Het probleem is dat christenen als het op het geloof aan komt, ineens niet meer tot twee kunnen tellen, en eenvoudige bijbelteksten kunnen ze ook niet begrijpen.
Daarom herhaal ik het net zo lang tot ze het wel kunnen begrijpen.
Het enige wat werkt tegen hersenspoeling is contra-hersenspoeling.
Eliyahu
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 26-03-2012, 06:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 12-08-2011, 23:35 christen2010 schreef:
|
Bs'd
Beweer je nu dat de enig ware God J-H-W-H een afgod is????
Dit bericht is gewijzigd op 26-03 06:50.
|
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 26-03-2012, 07:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-03-2012, 06:58 antoon schreef:
Het voordeel van Christen is dat wij bijbelvorsers waarmee ik niet alleen JG bedoel een steeds scherper inzicht krijgen doordat we steeds moeten weerleggen en dat aan de hand van de bijbel. een aardig consep
|
Bs'd
Maar wat hij nou weer verzonnen heeft, namelijk dat J-H-W-H een afgod is, dat is te krankzinnig voor woorden.
Eliyahu
|
|
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 26-03-2012, 10:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-03-2012, 07:09 Eliyahu schreef:
[...]
Bs'd
Maar wat hij nou weer verzonnen heeft, namelijk dat J-H-W-H een afgod is, dat is te krankzinnig voor woorden.
Eliyahu
|
Dat komt doordat men in de christenheid Jezus als God beschouwd. JHWH de Vader is helemaal weggedrukt naar de achtergrond als men al weet wie JHWH is. Gods naam is namelijk verwijderd uit de meeste bijbelvertalingen en vervangen door een surrogaat als HEER(E). Dan krijg je dus vertalingen die voor verwarring zorgen zoals deze in Psalm 110:1: „Aldus luidt het woord des HEREN tot mijn Here: Zet u aan mijn rechterhand, totdat Ik uw vijanden gelegd heb als een voetbank voor uw voeten” (NBG). Wie spreekt hier tot wie ?? Hoeveel beter is de vertolking: „De uitspraak van Jehovah tot mijn Heer luidt: ’Zit aan mijn rechterhand, totdat ik uw vijanden tot een voetbank voor uw voeten stel.’” — Nieuwe-Wereldvertaling.
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 26-03-2012, 10:08 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Door Gods onderscheidende persoonlijke naam uit de bijbel te verwijderen en te vervangen door een titel zoals „Heer” of „God”, verzwakt men de tekst en maakt die in veel opzichten ontoereikend. Het kan bijvoorbeeld tot zinloze woordcombinaties leiden. In het voorwoord van The Jerusalem Bible staat: „Te zeggen: ’De Heer is God’, is beslist tautologisch [een overbodige of zinloze herhaling], terwijl de uitdrukking ’Jahweh is God’ dat niet is.”
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 26-03-2012, 17:25 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-03-2012, 17:04 christen2010 schreef:
God is Drie in ~ÉÉN, en wie God niet kent als de Almachtige, stopt bij wat hij of zij voor rationeel mogelijk houdt, ook al kunnen mensen wat dit betreft nog veel leren van de historische bewijzen en opgravingen en de wonderen, Die Hij ook in het verleden voor de ogen van Israel en de heidenen verricht heeft
|
„Luister, o Israël: Jehovah (JHWH), onze God, is één Jehovah (JHWH).” — Deuteronomium 6:4.
|
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 26-03-2012, 20:44 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
In jouw bijbel staat alleen wat jij wilt dat er in staat en verklaart jezelf tot licht, maar je bent duisternis en wandelt in de duisternis en je verstand en denken is overdekt met de god: Hoogmoed en Ongeloof en dan kun je niet geloven, want waarom geloven als je alles weet, zo deed Abraham en Jakob niet, want die ontmoetten de Christus in een persoonlijke ontmoeting met de Vorst des Heeren...zo ook Jozua..
Dit bericht is gewijzigd op 26-03 20:48.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 28-03-2012, 08:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb het je aangetoond, maar je wilt Hem niet geloven, omdat je niet kunt geloven, dat Hij is, Wie Hij is en dan stoot jij je aan het Woord en zelfs als er iemand uit de dood zou opstaan vandaag in jouw nabijheid, dan nog zou je Hem niet geloven, Een geest van diepe slaap, die versterkt wordt dor het innemen van traditionele slaapmiddelen van het merk jodendom, brengen je in een ongeloofscoma, waaruit je niet meer zult ontwaken, want zelfs het medicijn van het Woord, de Heilige Geest, laster je in je verdoofdheid en dan verkeer je in levensgevaar..
|
|
|
|
|