Eliyahu Geplaatst op 28-06-2011, 18:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bs'd

Er is maar ÉÉN God die ÉÉN is, en dat is J-H-W-H.

Iemand die iets of iemand anders aanbidt dan de enig ware God J-H-W-H, die is bezig met AFGODENDIENST.

Wie is de God van de Hebreeuwse Bijbel?

Wie is de God van Abraham Izak en Jacob?   Is dat JC of is dat J-H-W-H?

Het christendom is hierover in grote verwarring. Een verwarring die mede veroorzaakt wordt door slechte bijbelvertalingen. In vrijwel alle vertalingen wordt de vierletterige naam van God, die bijna 7000 keer voorkomt in de hebreeuwse bijbel, (het OT) niet vermeld, maar vervangen door: de HERE.
Maar hier zijn de bijbelteksten die aangeven wie er nou eigenlijk de God van Israel is, waarbij de letters van de Godsnaam weergegeven zijn, gelijk in de hebreeuwse grondtekst.

Exodus 29:46 “En zij zullen weten, dat Ik, J-H-W-H, hun God ben, die hen uit het land Egypte geleid heb, opdat Ik in hun midden wone; Ik ben J-H-W-H hun God.”

Numeri 15:41 “Ik ben J-H-W-H uw God, die u uit het land Egypte heb uitgeleid om u tot een God te zijn; Ik ben J-H-W-H uw God.”

Deuteronimium 10:20-21 “J-H-W-H uw God, zult gij vrezen, Hem zult gij dienen, Hem aanhangen en bij zijn naam zweren. Hij is uw lof en Hij is uw God”

Jozua 24:18 “Ook wij zullen J-H-W-H dienen, want Hij is onze God.”

II Samuel 22:32 “Want wie is God behalve J-H-W-H, wie is een rots buiten onze God?”

I Kronieken 16:14 “Hij, J-H-W-H, is onze God”

II Kronieken 13:10 “Wij daarentegen: J-H-W-H is onze God”

Psalm 31:15 “Maar ik vertrouw op U, J-H-W-H, ik zeg: Gij zijt mijn God.”

Psalm 89:7 “want wie in de hemel kan J-H-W-H evenaren, wie onder de goden is J-H-W-H gelijk?”

Psalm 91:2 “Ik zeg tot J-H-W-H: Mijn toevlucht en mijn vesting, mijn God, op wie ik vertrouw.”

Psalm 100:3 “3 Erkent, dat J-H-W-H God is; Hij heeft ons gemaakt, en Hem behoren wij toe.”

Psalm 105:7 “Hij, J-H-W-H, is onze God, zijn oordelen gaan over de ganse aarde;”

Psalm 118:27 “J-H-W-H is God, Hij heeft het voor ons doen lichten.”

Psalm 140:7 “Ik zeg tot J-H-W-H: Gij zijt mijn God”

Jesaja 25:1 “O; J-H-W-H, Gij zijt mijn God.”

Jesaja 41:13 “Want Ik, J-H-W-H uw God, grijp uw rechterhand vast;”

Jesaja 43:3 “Want Ik, J-H-W-H, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser;”

Jesaja 51:15 “Want Ik ben J-H-W-H uw God, die de zee opzweep, zodat haar golven bruisen, wiens naam is J-H-W-H der heerscharen”

Jeremiah 3:22-23 “Zie, hier zijn wij, wij komen tot U, want Gij zijt J-H-W-H onze God”

Jeremiah 10:10 “10 Doch J-H-W-H is de waarachtige God, Hij is de levende God en een eeuwig Koning;”

Jeremiah 31:18 “want Gij, J-H-W-H, zijt mijn God.”

Habakuk 1:12 “Zijt Gij niet vanouds, J-H-W-H, mijn God, mijn Heilige?”

En is er behalve deze God J-H-W-H nou nog een andere God?

Deuteronomium 4:35 “Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H  God is, er is geen ander behalve Hij.”

Deuteronomium 4:39 “Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H  God is in de hemel daar boven en op de aarde hier beneden, er is geen ander.”.”

II Samuel 7:22 “Daarom zijt Gij groot, here J-H-W-H, want niemand is U gelijk en geen God is er behalve Gij  naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”

I Koningen 8:59-60 “Opdat alle volken der aarde mogen weten dat J-H-W-H God is en niemand meer

I Kronieken 17:20 “J-H-W-H, niemand is U gelijk, en geen God is er behalve Gijnaar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”

II Kronieken 6:14 “en zeide: J-H-W-H, God van Israël, er is in de hemel en op de aarde geen God als Gij

Nehemia 9:6 “Gij toch zijt alleen J-H-W-H. Gij hebt de hemel, de hemel der hemelen en al zijn heer gemaakt, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is; ja, Gij geeft hun allen het leven, en het heer des hemels buigt zich voor U neder. Gij toch zijt J-H-W-H de God, die Abram verkoren, hem uit Ur der Chaldeeën geleid en hem de naam Abraham gegeven hebt.”

Jesaja 43:10 “Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn”.

Jesaja 44:6 “Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.”

Jesaja 45:5-6 “5 Ik ben J-H-W-H en er is geen ander; buiten Mij is er geen God. Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, 6 opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niemand is; Ik ben J-H-W-H en er is geen ander

Jesaja 45:21-23 “Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben Ik het niet, J-H-W-H? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet.

Joel 2:27 “Dan zult gij weten, dat Ik in het midden van Israël ben, en dat Ik, J-H-W-H uw God ben, en niemand anders;”

Exodus 20:1-3 “Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb;
GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN.”

Eliyahu,  licht der volkeren

Dit bericht wordt u toegestuurd vanaf de berg Zion te Jeruzalem, Israel.

"Want uit Sion zal de wet uitgaan en het woord van J-H-W-H uit Jeruzalem."  Jes 2:3,  Micha 4:2

"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!"
Micha 4:5

meld dit bericht aan een moderator

"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 
christen2010 Geplaatst op 28-06-2011, 21:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Steeds hetzelfde liedje, het is net als bij de klaagmuur van jullie religie, eindeloos herhalen van teksten en 'gebeden' een soort religieuze house, steeds herhalen, menende, dat God daar een welgevallen aan heeft.
Stel je komt bij een bakker en zegt iedere dag; Ik wil een brood, ik wil een brood, ik wil een brood, ik wil een brood..
Wat zal die bakker doen, juist hij gaat eerst de andere klanten helpen totdat jij uitgeraasd bent en hij luistert er niet meer naar en geeft je aan het eind een brood, maar uiteindelijk moet je de winkel verlaten, wegens aanstootgevende rumoerige eentonige teksten...

God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! 
Eliyahu Geplaatst op 10-07-2011, 12:22 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 28-06-2011, 21:32 christen2010 schreef:
Steeds hetzelfde liedje, het is net als bij de klaagmuur van jullie religie, eindeloos herhalen van teksten en 'gebeden' een soort religieuze house, steeds herhalen, menende, dat God daar een welgevallen aan heeft.
Stel je komt bij een bakker en zegt iedere dag; Ik wil een brood, ik wil een brood, ik wil een brood, ik wil een brood..
Wat zal die bakker doen, juist hij gaat eerst de andere klanten helpen totdat jij uitgeraasd bent en hij luistert er niet meer naar en geeft je aan het eind een brood, maar uiteindelijk moet je de winkel verlaten, wegens aanstootgevende rumoerige eentonige teksten...

Bs'd

Het enige wat helpt tegen hersenspoeling is contra-hersenspoeling.

Eliyahu

"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 
Eliyahu Geplaatst op 15-07-2011, 18:08 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bs'd

Het is werkelijk verbluffend hoe mensen hun kop in het zand steken voor het simpele feit dat de bijbel leert dat ALEEN J-H-W-H God is, en NIEMAND anders.

Eliyahu

christen2010 Geplaatst op 15-07-2011, 20:28 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 15-07-2011, 18:08 Eliyahu schreef:
Bs'd

Het is werkelijk verbluffend hoe mensen hun kop in het zand steken voor het simpele feit dat de bijbel leert dat ALEEN J-H-W-H God is, en NIEMAND anders.

Het is werkelijk ten hemel schreiend, dat vele Joden een Messias verwachten, Die al geweest is en is, want eer Abraham was, Ben Ik spreekt Jezus Christus.
En dan maar weer de tempel opbouwen, die steeds verwoest wordt, in het oude en nieuwe testament, wordt de tempel steeds verwoest, vanwege de ongehoorxzaamheid van vele Joden, zoals in de woestijn, altijd morrrend en opstandig tegen Mozes, tegen Jozua, tegen de Profeten en tegen De PROFEET en KONING, jullie tempel bljjft een puinhoop al lijkt die nog zo origineel na gemaakt, God woont niet in een tempel met handen gemaakt, maar de Joden, die Christus verwerpen, bouwen maar weer steeds hun eigen tempels en hun eigen leger en hun eigen muren en de geest van oorlog is over dát deel van het Volk der Joden uitgestort, maar zij zien niet dat God hen tot bekering "slaat' neen zij verharden zich altijd weer en dan rest er uiteindelijk alleen maar het EEUWG OORDEEL!

Eliyahu

Eliyahu Geplaatst op 17-07-2011, 15:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bs'd

Het is werkelijk ten hemel schreiend, dat vele Joden een Messias verwachten, Die al geweest is en is, want eer Abraham was, Ben Ik spreekt Jezus Christus.

En Lou de palingboer zei ook dat hij God was.  

En David Koresh ook.

En de gekkenhuizen zitten vol met mensen die zeggen dat ze God zijn.

Dus daar zullen we maar niet teveel aandacht aan schenken.

Als iemand wil claimen de messias te zijn, laat hem dan de messiaanse profetieën vervullen, dan geloof ik dat hij de messias is.

Mensen die claimen de messias te zijn zonder de messiaanse profetieën te vervullen, dat is natuurlijk een lachertje.

En dan maar weer de tempel opbouwen, die steeds verwoest wordt, in het oude en nieuwe testament, wordt de tempel steeds

Nou, "steeds"....  dat is weer een beetje overdreven.   Hij is twee keer  verwoest, en de derde tempel zal voor eeuwig staan.

Lees hier waarom JC niet God, niet de zoon van God, niet goddelijk, en niet de messias was:  http://bergzion.freewebpage.org

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is AFGODENDIENST

Daarom is het aanbidden van JC afgoderij; er is maar ÉÉN God, en dat is J-H-W-H, en Hij duldt geen andere goden voor Zijn aangezicht:

“Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb;
GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN."
Exodus 20:1-3

Eliyahu  licht der volkeren

Dit bericht wordt u toegestuurd vanaf de berg Zion te Jeruzalem, Israel.

"Want uit Sion zal de wet uitgaan en het woord van J-H-W-H uit Jeruzalem."  Jes 2:3,  Micha 4:2

"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!"
Micha 4:5

christen2010 Geplaatst op 21-07-2011, 10:03 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Die Hem(Jezus Christus) haten, hebben de dood lief(Spreuken 8 vers 36Spreuken 8:36
Maar die tegen Mij zondigt, doet zijn ziel geweld aan; allen, die Mij haten, hebben den dood lief.

Eliyahu Geplaatst op 31-07-2011, 08:11 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 21-07-2011, 10:03 christen2010 schreef:
Die Hem(Jezus Christus) haten, hebben de dood lief(Spreuken 8 vers 36Spreuken 8:36
Maar die tegen Mij zondigt, doet zijn ziel geweld aan; allen, die Mij haten, hebben den dood lief.

Bs'd

"1 Roept de wijsheid niet
en verheft de Verstandigheid niet haar stem?
2 Boven op de hoogten aan de weg,
daar, waar de paden samenkomen, is zij gaan staan,
3 aan de zijde van de poorten, aan de ingang der stad,
waar men de poortdeuren binnengaat, roept zij luide:
4 Tot u, mannen, roep ik
en mijn stem gaat uit tot de mensenkinderen!
5 Gij onverstandigen, leert schranderheid,
gij dwazen, verstaat het met uw hart.
6 Hoort, want ik zal verheven dingen spreken
en mijn lippen openen tot wat recht is.
7 Want waarheid spreekt mijn gehemelte,
een gruwel voor mijn lippen is de goddeloosheid.
8 Al de woorden van mijn mond zijn in gerechtigheid gesproken;
niets daarin is verdraaid en verkeerd.
9 Zij alle zijn voor de verstandige juist,
betrouwbaar voor wie kennis gevonden hebben.
10 Neemt mijn vermaning aan en niet zilver,
en kennis boven uitgelezen goud.
11 Want wijsheid is beter dan koralen,
al wat men zou kunnen begeren, kan haar niet evenaren.
12 Ik, de wijsheid, woon bij de schranderheid
en ik verkrijg kennis door overleggingen.
13 De vreze voor J-H-W-H is het kwade te haten;
hoogmoed en trots en boze wandel
en een mond vol draaierijen haat ik.
14 Mijner zijn raad en overleg,
ik ben het inzicht; mijner is de kracht.
15 Door mij regeren de koningen
en verordenen de machthebbers recht.
16 Door mij heersen de vorsten
en de edelen, al de rechters der aarde.
17 Ik heb lief wie mij liefhebben,
wie mij ijverig zoeken, zullen mij vinden.
18 Rijkdom en eer zijn bij mij,
duurzaam goed en gerechtigheid.
19 Mijn vrucht is meer waard dan goud, ja dan gelouterd goud,
mijn opbrengst meer dan uitgelezen zilver.
20 Ik wandel op het pad van de gerechtigheid,
midden op de wegen van het recht,
21 om hen die mij liefhebben, bezit te doen beërven;
hun schatkamers zal ik vullen.
22 J-H-W-H heeft mij tot aanzijn geroepen
als het begin van zijn wegen,
vóór zijn werken van ouds af.
23 Van eeuwigheid aan ben ik geformeerd,
van den beginne, eer de aarde bestond.
24 Toen er nog geen oceaan was, ben ik geboren,
toen er nog geen bronnen waren, rijk aan water.
25 Eer de bergen omlaaggezonken waren,
vóór de heuvelen ben ik geboren;
26 toen Hij het aardrijk en de velden nog niet had gemaakt,
noch de eerste stofdeeltjes der wereld.
27 Toen Hij de hemel bereidde, was ik daar;
toen Hij een kring trok op het oppervlak van de oceaan,
28 toen Hij de wolken daarboven bevestigde,
en de bronnen van de oceaan met kracht opborrelden,
29 toen Hij aan de zee haar perk stelde,
opdat de wateren zijn gebod niet zouden overtreden,
en Hij de grondslagen der aarde bepaalde,
30 toen was ik een troetelkind bij Hem,
ik was een en al verrukking dag aan dag,
te allen tijde mij verheugend voor zijn aangezicht,
31 mij verheugend in de wereld van zijn aardrijk,
en mijn vreugde was met de mensenkinderen.
32 Nu dan, zonen, luistert naar mij,
want welzalig zijn zij die mijn wegen bewaren.
33 Hoort naar de vermaning, dan wordt gij wijs,
slaat haar niet in de wind.
34 Welzalig de mens die naar mij luistert,
dag aan dag wachthoudende aan mijn deuren,
bewakende de posten van mijn poorten.
35 Want wie mij vindt, heeft het leven gevonden,
hij heeft van J-H-W-H welgevallen verkregen.
36 Maar wie mij mist, doet zijn leven geweld aan;
allen die mij haten, hebben de dood lief.

We zien dus helder en duidelijk dat Spreuken 8 spreekt over de wijsheid.

En dus niet over JC.

Komen de christenen en zeggen:  "Maar dit spreekt over JC!"

Het moge alweer duidelijk zijn dat het christendom is gebaseerd op leugen en bedrog.

Eliyahu

Statenvertaling Geplaatst op 31-07-2011, 18:53 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Jezus Christus is Wijsheid!

Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. 
Eliyahu Geplaatst op 04-08-2011, 09:28 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 31-07-2011, 18:53 Statenvertaling schreef:
Jezus Christus is Wijsheid!

Bs'd

Welke onderbouwing kan je geven voor die woeste kreet?

Eliyahu

Statenvertaling Geplaatst op 04-08-2011, 09:57 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

1 Korintiërs 1:22-24,30
22 Aangezien de Joden een teken begeren, en de Grieken wijsheid zoeken;
23 Doch wij prediken Christus, de Gekruisigde, de Joden wel een ergernis, en de Grieken een dwaasheid;
24 Maar hun, die geroepen zijn, beiden Joden en Grieken, prediken wij Christus, de kracht Gods, en de wijsheid Gods.
30 Maar uit Hem zijt gij in Christus Jezus, Die ons geworden is wijsheid van God, en rechtvaardigheid, en heiligmaking, en verlossing;

Maar daar heb jij geen boodschap aan, dus had ik dit net zo goed niet kunnen vertellen.

Eliyahu Geplaatst op 04-08-2011, 16:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 04-08-2011, 09:57 Statenvertaling schreef:
1 Korintiërs 1:22-24,30
22 Aangezien de Joden een teken begeren, en de Grieken wijsheid zoeken;
23 Doch wij prediken Christus, de Gekruisigde, de Joden wel een ergernis, en de Grieken een dwaasheid;
24 Maar hun, die geroepen zijn, beiden Joden en Grieken, prediken wij Christus, de kracht Gods, en de wijsheid Gods.
30 Maar uit Hem zijt gij in Christus Jezus, Die ons geworden is wijsheid van God, en rechtvaardigheid, en heiligmaking, en verlossing;

Maar daar heb jij geen boodschap aan, dus had ik dit net zo goed niet kunnen vertellen.

Bs'd

Tja, dat noemt men een "cirkelredenering".  

Zo van: Het NT is waar, want dat staat in het NT.

Eliyahu

Statenvertaling Geplaatst op 04-08-2011, 16:49 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 04-08-2011, 16:04 Eliyahu schreef:
[...]

Bs'd

Tja, dat noemt men een "cirkelredenering".  

Zo van: Het NT is waar, want dat staat in het NT.

Eliyahu

De hele Bijbel inclusief OT zou dan een cirkelredenering zijn.

Eliyahu Geplaatst op 04-08-2011, 18:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 04-08-2011, 16:49 Statenvertaling schreef:
[...]
De hele Bijbel inclusief OT zou dan een cirkelredenering zijn.

Bs'd

Als je helemaal geen extern bewijs zou hebben voor het OT dan zou dat zo zijn.

Maar heb jij extern bewijs, dus geen uitspraken uit het NT, dat met de wijsheid JC bedoeld wordt?

Eliyahu

christen2010 Geplaatst op 17-08-2011, 06:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

6 Maar Gij hebt Uw volk, het huis van Jakob, verlaten, want zij zijn vervuld met goddeloosheid, meer dan het oosten, en zij zijn guichelaars gelijk de Filistijnen, en aan de kinderen der vreemden tonen zij hun behagen.
7 En hun land is vervuld met zilver en goud, en hunner schatten is geen einde; hun land is ook vervuld met paarden, en hunner wagenen is geen einde.
8 Ook is hun land vervuld met afgoden; voor het werk hunner handen buigen zij zich neder, voor hetgeen hun vingeren gemaakt hebben.
9 Daar bukt zich de gemene man, en de aanzienlijke man vernedert zich; daarom zult Gij het hun niet vergeven.
10 Ga in den rotssteen, en verberg u in het stof, vanwege den schrik des HEEREN, en om de heerlijkheid Zijner majesteit.
11 De hoge ogen de mensen zullen vernederd worden, en de hoogheid der mannen zal nedergebogen worden; en de HEERE alleen zal in dien dag verheven zijn.
12 Want de dag des HEEREN der heirscharen zal zijn tegen allen hovaardige en hoge, en tegen allen verhevene, opdat hij vernederd worde;
13 En tegen alle hoge en verhevene cederen van Libanon, en tegen alle eiken van Basan;
14 En tegen alle hoge bergen, en tegen alle verhevene heuvelen;
15 En tegen allen hogen toren, en tegen allen vasten muur;
16 En tegen alle schepen van Tarsis, en tegen alle gewenste schilderijen.
17 En de hoogheid der mensen zal gebogen, en de hoogheid der mannen zal vernederd worden; en de HEERE alleen zal in die dag verheven zijn.
18 En elkeen der afgoden zal ganselijk vergaan.
19 Dan zullen zij in de spelonken der rotsstenen gaan, en in de holen der aarde, vanwege den schrik des HEEREN, en vanwege de heerlijkheid Zijner majesteit, wanneer Hij Zich opmaken zal, om de aarde te verschrikken.
20 In dien dag zal de mens zijn zilveren afgoden, en zijn gouden afgoden, welke zij zich gemaakt hadden, om zich daarvoor neder te buigen, wegwerpen voor de mollen en de vledermuizen;
21 Gaande in de reten der rotsen, en in de kloven der steenrotsen, vanwege den schrik des HEEREN, en vanwege de heerlijkheid Zijner majesteit, wanneer Hij Zich opmaken zal, om de aarde geweldiglijk te verschrikken.

Eliyahu Geplaatst op 19-08-2011, 09:13 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-08-2011, 06:40 christen2010 schreef:
6 Maar Gij hebt Uw volk, het huis van Jakob, verlaten, want zij zijn vervuld met goddeloosheid, meer dan het oosten, en zij zijn guichelaars gelijk de Filistijnen, en aan de kinderen der vreemden tonen zij hun behagen.
7 En hun land is vervuld met zilver en goud, en hunner schatten is geen einde; hun land is ook vervuld met paarden, en hunner wagenen is geen einde.
8 Ook is hun land vervuld met afgoden; voor het werk hunner handen buigen zij zich neder, voor hetgeen hun vingeren gemaakt hebben.
9 Daar bukt zich de gemene man, en de aanzienlijke man vernedert zich; daarom zult Gij het hun niet vergeven.
10 Ga in den rotssteen, en verberg u in het stof, vanwege den schrik des HEEREN, en om de heerlijkheid Zijner majesteit.
11 De hoge ogen de mensen zullen vernederd worden, en de hoogheid der mannen zal nedergebogen worden; en de HEERE alleen zal in dien dag verheven zijn.
12 Want de dag des HEEREN der heirscharen zal zijn tegen allen hovaardige en hoge, en tegen allen verhevene, opdat hij vernederd worde;
13 En tegen alle hoge en verhevene cederen van Libanon, en tegen alle eiken van Basan;
14 En tegen alle hoge bergen, en tegen alle verhevene heuvelen;
15 En tegen allen hogen toren, en tegen allen vasten muur;
16 En tegen alle schepen van Tarsis, en tegen alle gewenste schilderijen.
17 En de hoogheid der mensen zal gebogen, en de hoogheid der mannen zal vernederd worden; en de HEERE alleen zal in die dag verheven zijn.
18 En elkeen der afgoden zal ganselijk vergaan.
19 Dan zullen zij in de spelonken der rotsstenen gaan, en in de holen der aarde, vanwege den schrik des HEEREN, en vanwege de heerlijkheid Zijner majesteit, wanneer Hij Zich opmaken zal, om de aarde te verschrikken.
20 In dien dag zal de mens zijn zilveren afgoden, en zijn gouden afgoden, welke zij zich gemaakt hadden, om zich daarvoor neder te buigen, wegwerpen voor de mollen en de vledermuizen;
21 Gaande in de reten der rotsen, en in de kloven der steenrotsen, vanwege den schrik des HEEREN, en vanwege de heerlijkheid Zijner majesteit, wanneer Hij Zich opmaken zal, om de aarde geweldiglijk te verschrikken.

Bs'd

En wat wou je daar nou mee zeggen?

Eliyahu Geplaatst op 02-02-2012, 15:39 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 04-08-2011, 18:50 Eliyahu schreef:
[...]

Bs'd

Als je helemaal geen extern bewijs zou hebben voor het OT dan zou dat zo zijn.

Maar heb jij extern bewijs, dus geen uitspraken uit het NT, dat met de wijsheid JC bedoeld wordt?

Bs'd

Nee dus, niet het geringste bewijs.  

Zoals gewoonlijk roepen de christenen maar wat zonder dat ze daar enig bewijs voor hebben.

Eliyahu

Eliyahu Geplaatst op 28-02-2012, 07:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bs'd

Waarom blijven de christenen andere goden dan alleen de enig ware God J-H-W-H die één is aanbidden?

Is het zo moeilijk om je afgodendienst los te laten?

Eliyahu

christen2010 Geplaatst op 28-02-2012, 09:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een jood praat of tegen de Klaagmuur, die niets terugzegt, of tegen zichzelf  en dat typeert  deze ongelovige, hoogmoedige orthodoxe vrijzinnige leugenaars steeds dezelfde leugens propageren als een vast uithangbord.
Blinde leidslieden, die blinden willen leiden, dat loopt uit op een drama. en dat heeft Jezus van Nazareth nu ook gepredikt, en Hij  zag scherp, te scherp, want Hij werd als
Onschuldige(volgens Pilatus) overgegeven om i.p.v. Bar-Abbas, de misdadiger. gekruisigd te worden en dat doen dit soort joden nog steeds iedere dag....

Eliyahu Geplaatst op 28-02-2012, 10:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 28-02-2012, 09:32 christen2010 schreef:
Een jood praat of tegen de Klaagmuur, die niets terugzegt, of tegen zichzelf  en dat typeert  deze ongelovige, hoogmoedige orthodoxe vrijzinnige leugenaars steeds dezelfde leugens propageren als een vast uithangbord.
Blinde leidslieden, die blinden willen leiden, dat loopt uit op een drama. en dat heeft Jezus van Nazareth nu ook gepredikt, en Hij  zag scherp, te scherp, want Hij werd als
Onschuldige(volgens Pilatus) overgegeven om i.p.v. Bar-Abbas, de misdadiger. gekruisigd te worden en dat doen dit soort joden nog steeds iedere dag....

Bs'd

"Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt zal Ik vervloeken"   Gen 12:3

Eliyahu

Vincent Geplaatst op 28-02-2012, 11:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 28-02-2012, 09:32 christen2010 schreef:

Als Barabbas was gekruisigd in plaats van Jezus, was dan de wet vervuld?

Dit bericht is gewijzigd op 28-02 11:46.

christen2010 Geplaatst op 28-02-2012, 12:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Eliyahu, dat wordt tegen Abraham gezegd en die sprak heel anders dan jij doet, ja hij verheugde zich zelfs in de dag van Jezus Christus, hoewel die dag nog komen moest, dus gelovend en blij over wat nog niet gebeuren zou tijdens zijn aardse leven...

christen2010 Geplaatst op 28-02-2012, 12:35 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als als als, ga naar Pilatus heb ik je gezegd....

Eliyahu Geplaatst op 28-02-2012, 15:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 28-02-2012, 12:34 christen2010 schreef:
Eliyahu, dat wordt tegen Abraham gezegd en die sprak heel anders dan jij doet, ja hij verheugde zich zelfs in de dag van Jezus Christus, hoewel die dag nog komen moest, dus gelovend en blij over wat nog niet gebeuren zou tijdens zijn aardse leven...

Bs'd

Waar staat dat in de Tenach dat Abraham zich verheugde in de dag van JC???

Eliyahu

Eliyahu Geplaatst op 28-02-2012, 15:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 28-02-2012, 11:45 Vincent schreef:
[...]
Als Barabbas was gekruisigd in plaats van Jezus, was dan de wet vervuld?

Bs'd

Staat er in de wet dat de messias gekruisigd moet worden???

Eliyahu

2 3 4 5