|
yilsoy
|
Geplaatst op 31-07-2011, 00:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste, leonardus
Ik raad je een ding dat je nooit vergeet, Jesus Chr. is zoals wij een mens en is ook geboren als mens. een ding wat hij mee gekregen heeft is dat hij zoals alle andere profeten profetie had bij zijn geboorte,hij is een oogappeltje van god Allemachtige. Als jesus god was geweest, waartom heeft hij zoveel mee gemaakt anders kon hij alles doen met de ongelovige mensen of niet? Jesus is verrezen en is ook niet dood, hij is nu op momment op de wereld naarverluidt in een leeftijd van 40 jarig persoon en wacht op een signaal van Allemachtige God of Allah.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 31-07-2011, 07:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bs'd
NERGENS in de bijbel is een drie-éénheid te vinden.
De drie-éénheid is een verzinsel van de RK kerk, in een poging om van twee goden één god te maken.
Wat de bijbel leert is niet dat God een drie-éénheid is, maar dat God ÉÉN is:
"Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!" Deut 6:4
"Hoor, Israël: de HERE is onze God; de HERE is één!" NBG '51
"Luister, Israël! De HEERE, onze God, de HEERE is één!" Herziene Staten Vertaling
"Hear, O Israel: The LORD our God, the LORD is one." English Standard Version
"Hear, O Israel! The LORD is our God, the LORD is one!" New American Standard Bible
"Hear, O Israel: The LORD our God, the LORD is one." New International Version
"En een der schriftgeleerden, tot Hem komende, hoorde, dat zij met elkander redetwistten, en overtuigd, dat Hij hun goed geantwoord had, vroeg hij Hem: Welk gebod is het eerste van alle? Jezus antwoordde: Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is één, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht. Het tweede is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Een ander gebod, groter dan deze, bestaat niet. En de schriftgeleerde zeide tot Hem: Inderdaad, Meester, naar waarheid hebt Gij gezegd, dat Hij één is en dat er geen ander is dan Hij. En Hem lief te hebben uit geheel het hart en uit geheel het verstand en uit geheel de kracht, en de naaste lief te hebben als zichzelf, is meer dan alle brandoffers en slachtoffers. En Jezus, ziende, dat hij verstandig geantwoord had, zeide tot hem: Gij zijt niet verre van het Koninkrijk Gods." Mark 12:28-34 NBG '51.
"hoor, Israël, de Heer is onze God, de Heer is één; " Markus 12:29 Naardense Vertaling.
"En Jezus antwoordde hem: Het eerste van alle geboden is: Hoor, Israël! De Heere, onze God, de Heere is één. ..... En de schriftgeleerde zei tegen Hem: Juist, Meester, U hebt naar waarheid gezegd dat God één is, en er is geen ander dan Hij." Herziene Staten Vertaling.
" De schriftgeleerde zei tot hem: „Leraar, gij hebt in overeenstemming met de waarheid goed gezegd: ’Hij is Eén, en er is geen ander dan Hij’;" Nieuwe Wereld Vertaling.
"En de middelaar is niet middelaar van één, maar God is één." Gal 3:20 NBG '51
"En de Middelaar is niet [Middelaar] van een, maar God is één." Staten Vertaling
"Een tussenpersoon nu komt niet voor een persoon op, en God is Eén" Leidse Vertaling
"Maar een middelaar vertegenwoordigt meer dan één persoon, God echter is één" Willibrord Vertaling
"Maar de middelaar vertegenwoordigt altijd meer dan één persoon; God echter is één." Naardense Vertaling.
"En de middelaar is niet middelaar van één partij, maar God is één." Herziene Staten Vertaling.
"Nu is er geen middelaar waar het slechts één persoon betreft, maar God is slechts één." Nieuwe Wereld Vertaling.
"Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl" Jac 2:19 NBG '51
"Je gelooft dat God één is? daar doe je goed aan" Naardense Vertaling
"U gelooft dat God één is en daar doet u goed aan." Herziene Staten Vertaling.
Het moge duidelijk zijn dat de bijbel leert dat God één is.
"En de HEERE zal tot Koning over de ganse aarde zijn; te dien dage zal de HEERE één zijn, en Zijn Naam één." Zach 14:9 Staten Vertaling
"En de Heer zal koning zijn over alle landen; in dien tijd zal de Heer één zijn en zijn naam één." Lutherse Vertaling.
"En J-e-h-o-v-a-h moet koning worden over de gehele aarde. Op die dag zal J-e-h-o-v-a-h één blijken te zijn, en zijn naam één." Nieuwe Wereld Vertaling.
Dus God is ÉÉN, en dat is niet twee, niet drie, niet drie in één, niet twee in één, maar ÉÉN.
DAT is wat de bijbel leert.
De drie-éénheidsleer is een buitenbijbelse heidense leer die tot AFGODENDIENST leidt.
en dat gebeurt door in de geest aan de voet van het Kruis van Jezus Christus te buigen en te belijden, dat je vergeving van al je zonden wilt ontvangen op grond van Zijn volbrachte Werk op Golgotha. Anders blijft Jezus een aardige man, een wijs man ja zelfs een profeet, maar niet Zoon van God, God Zelf, ge-openbaard in het Vlees, De Mens en God Die is gestorven en begraven, zonder zonde heeft geleefd en is terstond verheerlijkt en leeft vanaf Zijn sterven op Golgotha, díe God aanbid ik en Hij is een andere God die jij aanbidt, jouw god is religie en eigen indoctrinatie...
|
Inderdaad, mijn God is niet jouw god.
Mijn God is de God van Abraham, Izak, en Jacob.
Wie is de God van Israel? De God van Abraham, Izaak, en Jacob?
Het christendom is hierover in grote verwarring. Een verwarring die mede veroorzaakt wordt door slechte bijbelvertalingen. In vrijwel alle vertalingen wordt de vierletterige naam van God, die bijna 7000 keer voorkomt in de hebreeuwse bijbel, (het OT) niet vermeld, maar vervangen door: de HERE. Maar hier zijn de bijbelteksten die aangeven wie er nou eigenlijk de God van Israel is, waarbij de letters van de Godsnaam weergegeven zijn, gelijk in de hebreeuwse grondtekst.
Exodus 29:46 “En zij zullen weten, dat Ik, J-H-W-H, hun God ben, die hen uit het land Egypte geleid heb, opdat Ik in hun midden wone; Ik ben J-H-W-H hun God.”
Numeri 15:41 “Ik ben J-H-W-H uw God, die u uit het land Egypte heb uitgeleid om u tot een God te zijn; Ik ben J-H-W-H uw God.”
Deuteronimium 10:20-21 “J-H-W-H uw God, zult gij vrezen, Hem zult gij dienen, Hem aanhangen en bij zijn naam zweren. Hij is uw lof en Hij is uw God”
Jozua 24:18 “Ook wij zullen J-H-W-H dienen, want Hij is onze God.”
II Samuel 22:32 “Want wie is God behalve J-H-W-H, wie is een rots buiten onze God?”
I Kronieken 16:14 “Hij, J-H-W-H, is onze God”
II Kronieken 13:10 “Wij daarentegen: J-H-W-H is onze God”
Psalm 31:15 “Maar ik vertrouw op U, J-H-W-H, ik zeg: Gij zijt mijn God.”
Psalm 89:7 “want wie in de hemel kan J-H-W-H evenaren, wie onder de goden is J-H-W-H gelijk?”
Psalm 91:2 “Ik zeg tot J-H-W-H: Mijn toevlucht en mijn vesting, mijn God, op wie ik vertrouw.”
Psalm 100:3 “3 Erkent, dat J-H-W-H God is; Hij heeft ons gemaakt, en Hem behoren wij toe.”
Psalm 105:7 “Hij, J-H-W-H, is onze God, zijn oordelen gaan over de ganse aarde;”
Psalm 118:27 “J-H-W-H is God, Hij heeft het voor ons doen lichten.”
Psalm 140:7 “Ik zeg tot J-H-W-H: Gij zijt mijn God”
Jesaja 25:1 “O; J-H-W-H, Gij zijt mijn God.”
Jesaja 41:13 “Want Ik, J-H-W-H uw God, grijp uw rechterhand vast;”
Jesaja 43:3 “Want Ik, J-H-W-H, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser;”
Jesaja 51:15 “Want Ik ben J-H-W-H uw God, die de zee opzweep, zodat haar golven bruisen, wiens naam is J-H-W-H der heerscharen”
Jeremiah 3:22-23 “Zie, hier zijn wij, wij komen tot U, want Gij zijt J-H-W-H onze God”
Jeremiah 10:10 “10 Doch J-H-W-H is de waarachtige God, Hij is de levende God en een eeuwig Koning;”
Jeremiah 31:18 “want Gij, J-H-W-H, zijt mijn God.”
Habakuk 1:12 “Zijt Gij niet vanouds, J-H-W-H, mijn God, mijn Heilige?”
En is er behalve deze God J-H-W-H nou nog een andere God?
Deuteronomium 4:35 “Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H God is, er is geen ander behalve Hij.”
Deuteronomium 4:39 “Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H God is in de hemel daar boven en op de aarde hier beneden, er is geen ander.”.”
II Samuel 7:22 “Daarom zijt Gij groot, here J-H-W-H, want niemand is U gelijk en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”
I Koningen 8:59-60 “Opdat alle volken der aarde mogen weten dat J-H-W-H God is en niemand meer”
I Kronieken 17:20 “J-H-W-H, niemand is U gelijk, en geen God is er behalve Gijnaar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”
II Kronieken 6:14 “en zeide: J-H-W-H, God van Israël, er is in de hemel en op de aarde geen God als Gij”
Nehemia 9:6 “Gij toch zijt alleen J-H-W-H. Gij hebt de hemel, de hemel der hemelen en al zijn heer gemaakt, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is; ja, Gij geeft hun allen het leven, en het heer des hemels buigt zich voor U neder. Gij toch zijt J-H-W-H de God, die Abram verkoren, hem uit Ur der Chaldeeën geleid en hem de naam Abraham gegeven hebt.”
Jesaja 43:10 “Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn”.
Jesaja 44:6 “Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.”
Jesaja 45:5-6 “5 Ik ben J-H-W-H en er is geen ander; buiten Mij is er geen God. Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, 6 opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niemand is; Ik ben J-H-W-H en er is geen ander”
Jesaja 45:21-23 “Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben Ik het niet, J-H-W-H? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet. ”
Joel 2:27 “Dan zult gij weten, dat Ik in het midden van Israël ben, en dat Ik, J-H-W-H uw God ben, en niemand anders;”
Exodus 20:1-3 “Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb; GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN.”
Dus mijn God is J-H-W-H.
Jouw God is JC.
En daarom ben jij een AFGODENDIENAAR
Eliyahu licht der volkeren
Dit bericht wordt u toegestuurd vanaf de berg Zion te Jeruzalem, Israel.
"Want uit Sion zal de wet uitgaan en het woord van J-H-W-H uit Jeruzalem." Jes 2:3, Micha 4:2
"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!" Micha 4:5
|
|
|
|
"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 |
|
|
antoon
|
Geplaatst op 12-02-2012, 11:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
NERGENS in de bijbel is een drie-éénheid te vinden.
De drie-éénheid is een verzinsel van de RK kerk, in een poging om van twee goden één god te maken.
Wat de bijbel leert is niet dat God een drie-éénheid is, maar dat God ÉÉN is:
"Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!" Deut 6:4
"Hoor, Israël: de HERE is onze God; de HERE is één!" NBG '51
"Luister, Israël! De HEERE, onze God, de HEERE is één!" Herziene Staten Vertaling
"Hear, O Israel: The LORD our God, the LORD is one." English Standard Version
"Hear, O Israel! The LORD is our God, the LORD is one!" New American Standard Bible
"Hear, O Israel: The LORD our God, the LORD is one." New International Version
|
schreef Eliyahu
bedankt, volgens mij nu nog een iets ander beeld over Jezus
Dit bericht is gewijzigd op 12-02 11:10.
|
|
|
|
Mijn site na de update |
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 12-02-2012, 17:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 12-02-2012, 14:17 christen2010 schreef:
1 Johannes 5: 20 Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is, en heeft ons het verstand gegeven, dat wij den Waarachtige kennen; en wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon Jezus Christus. Deze is de waarachtige God, en het eeuwige Leven.
|
1Johannes 5:20 Wij weten echter dat de Zoon van God is gekomen, en hij heeft ons het verstandelijke vermogen gegeven om de kennis van de waarachtige te verwerven. En wij zijn in eendracht met de waarachtige, door bemiddeling van zijn Zoon Jezus Christus. Dit is de waarachtige God en het eeuwige leven.
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 12-02-2012, 17:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Sommigen beweren dat de woorden uit 1 Johannes 5:20, „Dit is de waarachtige God en het eeuwige leven” (NBG), betrekking hebben op Jezus en dat daardoor wordt bewezen dat hij God is. Daarom geven sommige vertalers een trinitarische draai aan 1 Johannes 5:20. In The Living Bible luidt het slot van dit vers bijvoorbeeld: „Jezus Christus, zijn Zoon, die de enige ware God is; en hij is het eeuwige Leven.” In zijn Theological Investigations verklaart de vermaarde katholieke geleerde Karl Rahner echter dat „opgemerkt dient te worden dat juist in de Eerste Brief van St.-Johannes [Griekse karakters] [ho theos, „de ware God”] zo dikwijls met stelligheid op de Vader duidt dat deze term in de hele Brief betrekking moet hebben op de Vader, tenzij wij moeten veronderstellen dat er de een of andere onbegrijpelijke verandering heeft plaatsgevonden in het onderwerp waarop [Griekse karakters] slaat.”
Dit bericht is gewijzigd op 12-02 17:43.
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 12-02-2012, 19:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Het kennen van de Jehova getuigen betreft hoofdzakelijk rationele kennis, maar het Christusgeloof, is Hem kennen in een persoonlijke, levende Relatie, bestaande o.a. in dagelijkse omgang met Hem en Hij met ons, want zij kennen Hem als De Levende, de Opgestane Zoon van God, Die regeert vanuit de hemel door Zijn Heilige Geest en Die geestelijk doden, die de mens van nature is door de zonde, levend maakt en dan gaat de mens geloven en (h)erkennen dat Hij voor mijn en jouw zonden heeft willen sterven om eeuwig Leven te bereiden voor ons i.p.v. eeuwige Dood. Dat is nu Hem in het Hart kennen, dus laat je kennen zou ik zeggen en kniel voor Jezus Christus, Die De Weg, De Waarheid en het Leven is!
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
ramon
|
Geplaatst op 12-02-2012, 23:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dat is nogal een uitspraak! Ik neem aan dat u uw vrienden goed kent. En niet alleen oppervlakkig. En dat u graag wat voor hem of haar doet als daar om wordt verzocht. Dat is toch vriendschap? En niet passief zeggen: we zijn vrienden en wat een fijn gevoel is dat! Maar blijkbaar is dat voor veel "christenen" wel de praktijk. Dank u voor alles maar vooral niet doen wat hij vraagt. Jezus mijn verlosser is dan puur eigenbelang, waar vriendschap een wisselwerking betreft. Wat zei jezus? gij zijt mijn vrienden indien gij doet wat ik u gebied joh 15:14
Doet u dat? Geld eveneens voor mijzelf
goed zijn voor je naaste doen boedhisten ook. Daar hoeft men niet speciaal christen voor te zijn.
Dit bericht is gewijzigd op 12-02 23:17.
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 12-02-2012, 23:57 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jezus zend Zijn deîscipelen als schapen uit in deze wereld temidden van wolven, en dan moeten zij leren voorzichtig te zijn als de slangenen oprecht, integer en zuiver als de duiven, predikende Jezus Christus, dat is Zijn eerste gebod, in Hem te geloven en in God, als Zijn Zender en dan mensen het evangelie van verlossing en bevrijding brengen, lijden als je geminacht wordt, liefhebben als mensen je haten om Christus Wil volharden tot het einde, en vriend zijn als je Hem volgt en belijdt, en goed doen aan alle mensen, voor zover het van mij persoonlijk afhangt, maar het meest aan mijn broeders en zustrs, in Christus..dat zijn mijn echte naasten
|
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 13-02-2012, 10:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
bekeer je en geloof het Evangelie, zodat je niet verloren zult gaan maar eeuwig Leven zult ontvangen. Een ieder die gelooft in Hem en wat Hij heeft gedaan door te sterven voor al je zonden, aan het kruis en zich aan Hem gewonnen geeft is een nieuwe schepping(wedergeboorte) Wie geloofd zal hebben en gedoopt zal zijn zal die zal behouden worden
Handelingen 2 vers 38 Markus 1 vers 15 Lukas 13 vers 3 en 5 Johannes 3 vers 16 en vers 36 Johannes 6 vers 29
Dit bericht is gewijzigd op 13-02 10:51.
|
|
|
|
|
|
ramon
|
Geplaatst op 13-02-2012, 12:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Christen2010
De vraag was: Welke boodschap dienen Christenen volgens Jezus te prediken. Niet: Waar is het geloof van een christen op gebaseerd?
Dat mag denk ik voor alle christenen bekend zijn.
Is Geloof stellen IN Jezus en het offer wat hij bracht hetzelfde als DOEN wat hij christenen opdraagt?
Jakobus 2:17 Matth 10:7 Matth 28:19,20
Dit bericht is gewijzigd op 13-02 12:18.
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 13-02-2012, 12:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Vele Joden belijden dat er maar 1 God is, maar zij doen vervolgens niet wat die God beveelt en aangeeft, en daar is het oude testament vol van en dan is die God uiteindelijk zo kwaad dat die Zijn Eer en Gerechtigheid moet laten gelden en volgen en volgden er straffen, waaronder de Babylonische ballingschap en het verstrooien van de Joden door de gehele wereld.... en de geest van oorlog... totdat de Jood de ware Jood Jezus Christus wil zien als De Messias, en Zijn Koningschap wil aanvaarden als het enige ware Koningschap een geestelijk Koningschap en dat is een totaal ander Koningschap als het aardse koningschap van HET OUDE VERBOND(OUDE TESTAMENT)
|
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 13-02-2012, 12:24 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 13-02-2012, 12:15 ramon schreef:
Beste Christen2010
De vraag was: Welke boodschap dienen Christenen volgens Jezus te prediken. Niet: Waar is het geloof van een christen op gebaseerd?
Dat mag denk ik voor alle christenen bekend zijn.
Is Geloof stellen IN Jezus en het offer wat hij bracht hetzelfde als DOEN wat hij christenen opdraagt?
Jakobus 2:17 Matth 10:7 Matth 28:19,20
Dit bericht is gewijzigd op 13-02 12:18.
|
Door het geloof in Hem is men christen en dan gaat die christen ook goede werken doen, die als vrucht van de Heilige Geest in hem of haar worden geboren en ook gedaan gaan worden door die christen. En dan staan de apostolische en profetische bijbelboeken vol met wat goede werken dan zijn...
|
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 13-02-2012, 12:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 13-02-2012, 12:22 ramon schreef:
Men werpe de eerste steen:
Vele Christenen belijden dat er 3 Goden, maar zij doen vervolgens niet wat die God(en) beveelt en aangeeft, en zijn de huidige kerken vol van.
Dit bericht is gewijzigd op 13-02 12:23.
|
Als men als christen of christin niet wil doen wat in Zijn Woord als goede werken wordt beschreven, dan is er net zo goed sprake van het bedroeven van de Heilige Geest van God en een duidelijk en extreem voorbeeld is de zonde en de straf die volgde op het liegen van Ananias en Saffira uit Handelingen 5. Kortom Christus volgen is en heilig leven door de Heilige Geest en niet een onheilig leven door onze oude, godsdienstige mens..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 13-02-2012, 12:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb je het antwoord gegeven, en ik ga dit niet herhalen, want als je christen bent, door het geloof, maakt de Heilige Geest die christen bekend wat en hoe hij spreken zal en dat is altijd terug te vinden in het Woord van God. Schijnchristenen willen een eigen invulling geven over hoe het Woord van God te brengen en dan wordt het een menselijke evangelie met flarden van De Waarheid, maar dan verandert de Waarheid in Leugen....
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 13-02-2012, 14:08 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jakobus 2:17 regelt het onderlinge verkeer tussen christenen dus niet voor niet-christenen, hoewel het nooit geen kwaad kan het toe te passen, maar het is pas vruchtbaar en blijvend als men christen is...
Matth 10:7 Het Koninkrijk is Jezus Christus als Koning volgen en dan ben je christen dus ook doen wat Hij in je wil uitwerken als Levende Koning
Matth 28:19,20 Altijd Zijn geboden (Woord) brengen en toepassen dan onderhoud jez elf als christen ook Zijn geboden en wil die leren aan anderen..
|
|
|
|
|
|
antoon
|
Geplaatst op 13-02-2012, 15:18 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Christen je leeft in een droomwereleld de Bijbel is geen sprookjesboek, noch eem poëzie album, sommige dingen moeten we rationeel bestuderen en aannemen als de autoriteit van Gods woord.
De drie... OF.. een God separaat en gescheiden van de HG en zijn zoon Jezus is zo een punt waarin de Bijbel het laatste woord heeft.
Het boek is daar wel zeer duidelijk in, je mocht willen dat de Bijbel over alle punten even duidelijk is, er is een Goddelijke vader, Zijn zoon heeft hij voortgebracht als het begin van de schepping, de zoon ging ook verder als een meester architect naast en onderworpen aan God De HG is een werkzame kracht niets persoonlijks verder, dit is de boodschap van de Bijbel En sentiment past niet, ik zal je een voorbeeld geven Pinksteren 33 joden uit de landen in de omgeving waren samen met locale aanbidders bij elkaar, sentiment kan in zo een entourage de overhand hebben Petrus legde rationeel uit hoe het werkelijk zat en men aanvaarde dit om dat het te onderbouwing had in de schrift, zo moet jij dat ook doen met verkeerde leringen
|
|
|
|
Mijn site na de update |
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 13-02-2012, 16:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Johannes 14:26 Maar de Trooster, de Heilige Geest, Welken de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles, wat Ik u gezegd heb.
Johannes 16:13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, Hij zal u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelven niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen. Hebr. 1 2 Welken Hij gesteld heeft tot een Erfgenaam van alles, door Welken Hij ook de wereld gemaakt heeft;
De Heilige Geest is een Persoon, want er staat geschreven; Hij... En de Christus heeft met en door God, de wereld en de mens geschapen.. Laat Ons mensen maken en niet dus, laat Ik mensen maken...
|
|
|
|
|