|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 26-06-2011, 08:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bs'd
Lees hier waarom JC niet God, niet de zoon van God, niet goddelijk, en niet de messias was:
http://bergzion.freewebpage.org
(site is in het nederlands, niet in het duits)
Eliyahu licht der volkeren
Dit bericht wordt u toegestuurd vanaf de berg Zion te Jeruzalem, Israel.
"Want uit Sion zal de wet uitgaan en het woord van J-H-W-H uit Jeruzalem." Jes 2:3, Micha 4:2
"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!" Micha 4:5
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 |
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 28-06-2011, 05:08 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Lees hier waarom Jezus Christus in Israël gekruisigd is door valse getuigenissen en leugens over Hem door vooraanstaande geestelijke leidslieden in Israël:
4 Pilatus dan kwam wederom uit, en zeide tot hen: Ziet, ik breng Hem tot ulieden uit, opdat gij wetet, dat ik in Hem geen schuld vinde.
5 Jezus dan kwam uit, dragende de doornenkroon, en het purperen kleed. En Pilatus zeide tot hen: Ziet, de Mens!
6 Als Hem dan de overpriesters en de dienaars zagen, riepen zij, zeggende: Kruis Hem, kruis Hem; Pilatus zeide tot hen: Neemt gijlieden Hem en kruist Hem; want ik vind in Hem geen schuld
Johannes 19
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 10-07-2011, 12:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 28-06-2011, 05:08 christen2010 schreef:
Lees hier waarom Jezus Christus in Israël gekruisigd is door valse getuigenissen en leugens over Hem door vooraanstaande geestelijke leidslieden in Israël:
4 Pilatus dan kwam wederom uit, en zeide tot hen: Ziet, ik breng Hem tot ulieden uit, opdat gij wetet, dat ik in Hem geen schuld vinde.
5 Jezus dan kwam uit, dragende de doornenkroon, en het purperen kleed. En Pilatus zeide tot hen: Ziet, de Mens!
6 Als Hem dan de overpriesters en de dienaars zagen, riepen zij, zeggende: Kruis Hem, kruis Hem; Pilatus zeide tot hen: Neemt gijlieden Hem en kruist Hem; want ik vind in Hem geen schuld
Johannes 19
|
Bs'd
Aangezien het NT vol staat met leugen en bedrog, en het aanzet tot afgodendienst, kunnen de verhalen in het NT niet serieus genomen worden.
Eliyahu
|
|
|
|
"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 |
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 11-07-2011, 11:24 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De Joden: 'Zijn discipelen hebben Zijn Lichaam uit het graf"gestolen"en hebben Hem meegenomen naar elders.."" .
Een zwaarbewaakt graf met Romeinse Schildwachten, een kolossale Steen voor het graf en dan met een man of tien zonder wapens en buldozers etc een graf leeghalen.. dat gelooft alleen een Jood, die de Christus niet kent en verwerpt en Hem nog steeds opnieuw kruisigt en doodt...
|
|
|
|
|
|
leonardus
|
Geplaatst op 11-07-2011, 12:43 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jezus Christus kan nooit God zijn omdat hij een Vader heeft, hij is door hem naar de aarde gezonden, de vader is groter dan hij, de vader weet meer dan hij Jezus is Gods zoon, via hem komen wij tot de Vader er is een God = JHWH er is een Redder JC
(Johannes 5:26) Want evenals de Vader leven in zichzelf heeft, zo heeft hij ook de Zoon gegeven leven in zichzelf te hebben. 
Hier lezen wij dat God onsterfelijk is, en dat hij aan Jezus onsterfelijkheid heeft gegeven
God is altijd Onsterfelijk geweest, Jezus is onsterfelijk geworden
Jezus kan dus nooit God zijn, nooit aan God gelijk zijn, Nooit gelijk aan God worden
Jezus is Niet God is niet gelijk aan God, Dus drieeenheid is een Fabel
Jezus is wel gelijk als zijn vader qua evenbeeld, wie mij heeft gezien heeft ook de vader gezien
|
|
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 11-07-2011, 13:13 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 11-07-2011, 12:43 leonardus schreef:
Jezus Christus kan nooit God zijn omdat hij een Vader heeft, hij is door hem naar de aarde gezonden, de vader is groter dan hij, de vader weet meer dan hij Jezus is Gods zoon, via hem komen wij tot de Vader er is een God = JHWH er is een Redder JC
(Johannes 5:26) Want evenals de Vader leven in zichzelf heeft, zo heeft hij ook de Zoon gegeven leven in zichzelf te hebben. 
Hier lezen wij dat God onsterfelijk is, en dat hij aan Jezus onsterfelijkheid heeft gegeven
Jezus kan dus nooit God zijn, nooit aan God gelijk zijn, Nooit gelijk aan God worden
Jezus is wel gelijk als zijn vader qua evenbeeld, wie mij heeft gezien heeft ook de vader gezien
|
De DrieEENHEID wordt alleen verstaan, door hen die wederom geboren zijn en dat gebeurt door in de geest aan de voet van het Kruis van Jezus Christus te buigen en te belijden, dat je vergeving van al je zonden wilt ontvangen op grond van Zijn volbrachte Werk op Golgotha. Anders blijft Jezus een aardige man, een wijs man ja zelfs een profeet, maar niet Zoon van God, God Zelf, ge-openbaard in het Vlees, De Mens en God Die is gestorven en begraven, zonder zonde heeft geleefd en is terstond verheerlijkt en leeft vanaf Zijn sterven op Golgotha, díe God aanbid ik en Hij is een andere God die jij aanbidt, jouw god is religie en eigen indoctrinatie...
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 11-07-2011, 17:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 11-07-2011, 12:43 leonardus schreef:
|
En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze. (...) En God zag al wat Hij gemaakt had, en ziet, het was zeer goed. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de zesde dag. (Genesis 1: 27 en 31)
Het evenbeeld is niet fysiek. De mens is van nature zeer goed. Deze zeer goede natuur is het beeld van God.
"En God zeide tot Kaïn: Waarom zijt gij ontstoken, en waarom is uw aangezicht vervallen? Is er niet, indien gij weldoet, verhoging? en zo gij niet weldoet, de zonde ligt aan de deur. Zijn begeerte is toch tot u, en gij zult over hem heersen." (Genesis 4: 6-7)
De zonde ligt op de loer. Maar je kunt het overwinnen. Als je goed doet is er verhoging. Daarom kun je als je naar Jezus kijkt de Vader zien. Hij heeft het beeld gelijk gemaakt.
"Toen zeide God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid. Zo verzond hem God uit den hof van Eden, om den aardbodem te bouwen, waaruit hij genomen was. En Hij dreef den mens uit; en stelde cherubim tegen het oosten des hofs van Eden, en een vlammig lemmer eens zwaards, dat zich omkeerde, om te bewaren den weg van den boom des levens." (Genesis 3: 22-24)
Jezus laat ons de weg zien naar de boom des levens. Jezus was al onsterfelijk, hij moest het zich alleen herinneren. Iedereen weet de weg, je moet het alleen zien. Je ziet een stuk beter in het donker als de weg wordt verlicht.
"In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God. Dit was in den beginne bij God. Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is. In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen. En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen." (Johannes 1: 1-5) Christus was er al in het begin, was bij God en was God.
|
|
|
|
|
|
|
leonardus
|
Geplaatst op 11-07-2011, 19:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De God die ik aanbid is de Schepper van alle dingen De God van Abraham izaak en Jakob
Ik zie het wel zo dat er met drieenheid wordt bedoeld Dat De Almachtige God en Zijn Heilige Geest en Zijn zoon Jezus Chistus In Alles eens zijn
Dat jezus gezegt heeft wie mij heeft gezien heeft de vader gezien bedoelde hij mee zijn evenbeeld, Als jezus God de Schepper zijn Vader zou zijn dan zijn Wij allen God De Schepper want wij zijn zijn evenbeeld.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 12-07-2011, 10:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Nog zo'n domme reactie. Reageer nu eens inhoudelijk op de inhoud ipv op de persoon. Je toont daarnaast een schrijnend gebrek aan respect voor de Schepper door Zijn naam met een kleine letter te schrijven alleen maar om je laatdunkende houding te laten blijken tov Jehovah's getuigen.
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 12-07-2011, 10:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jezus Christus is God, ge-openbaard in het vlees(is geboren/verwekt) uit de maagd Maria, heeft als Mens geleefd, geleden en is als Mens gekruisigd(onschuldig), maar zó is Hij de Borg voor allen die Hem omarmen in het geloof, diegenen zijn op Borg(tocht) vrij, ja vrijgekocht. Door de volkomen gehoorzaamheid als Mens aan de wil van Zijn Vader is Hij, De Mens Jezus Christus. niet onderworpen aan de dood(ontbinding), maar is Hij , De Mens, de nieuwe Adam ná Zijn laatste ademtocht als Mens, terstond verheerlijkt en alleen Hij kan en mag zeggen, dat Hij de wil van God volledig heeft volbracht. Dat kan en zal nooit een mens kunnen doen, dan wel heeft het nooit gedaan, daarom is Hij de Middelaar tussen God en mensen, Jezus Christus! Hij heeft alle macht in hemel en op aarde ontvangen van God Zijn Vader toen Hij het volbracht heeft aan het kruis. God de Geest, God de Zoon en God de Vader, 1 God maar met separate werking, maar toch homogeen! Welk een wonder is dit, dat Hij in alles ons is gelijk geworden, behalve de zonde, dat de Zoon nog heeft en wilde leren wat het is om als mensen de zwaarste pijnen te moeten lijden en dát is de hel voor degenen die Jezus ' lijden, sterven en opstanding voorbijredeneren, voorbijlopen of voorbij laten gaan in ongeloof en ongehoorzaamheid! Dan is het de schuld van dié mens, dat hij of zij in het oordeel omkomt, want God heeft Zijn Verlosser en Verlossing aan een ieder aangeboden door het Woord, door visioen of droom, door prediking, door media, zendelingen etc.
Dit bericht is gewijzigd op 12-07 10:53.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 12-07-2011, 12:10 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 12-07-2011, 10:52 christen2010 schreef:
Jezus Christus is God, ge-openbaard in het vlees(is geboren/verwekt) uit de maagd Maria, heeft als Mens geleefd, geleden en is als Mens gekruisigd(onschuldig), maar zó is Hij de Borg voor allen die Hem omarmen in het geloof, diegenen zijn op Borg(tocht) vrij, ja vrijgekocht. Door de volkomen gehoorzaamheid als Mens aan de wil van Zijn Vader is Hij, De Mens Jezus Christus. niet onderworpen aan de dood(ontbinding), maar is Hij , De Mens, de nieuwe Adam ná Zijn laatste ademtocht als Mens, terstond verheerlijkt en alleen Hij kan en mag zeggen, dat Hij de wil van God volledig heeft volbracht. Dat kan en zal nooit een mens kunnen doen, dan wel heeft het nooit gedaan, daarom is Hij de Middelaar tussen God en mensen, Jezus Christus! Hij heeft alle macht in hemel en op aarde ontvangen van God Zijn Vader toen Hij het volbracht heeft aan het kruis. God de Geest, God de Zoon en God de Vader, 1 God maar met separate werking, maar toch homogeen! Welk een wonder is dit, dat Hij in alles ons is gelijk geworden, behalve de zonde, dat de Zoon nog heeft en wilde leren wat het is om als mensen de zwaarste pijnen te moeten lijden en dát is de hel voor degenen die Jezus ' lijden, sterven en opstanding voorbijredeneren, voorbijlopen of voorbij laten gaan in ongeloof en ongehoorzaamheid! Dan is het de schuld van dié mens, dat hij of zij in het oordeel omkomt, want God heeft Zijn Verlosser en Verlossing aan een ieder aangeboden door het Woord, door visioen of droom, door prediking, door media, zendelingen etc.
|
Je spreekt jezelf tig keer tegen in dit stuk. Je geloof is doordrenkt met Griekse filosofie en mystiek. Je haalt van alles door elkaar en komt verwart over.
Dit bericht is gewijzigd op 12-07 12:12.
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 12-07-2011, 20:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bs'd
Nee dus. Er is maar ÉÉN God, die ÉÉN is, en dat is J-H-W-H:
Wie is de God van Israel? De God van Abraham, Izaak, en Jacob?
Het christendom is hierover in grote verwarring. Een verwarring die mede veroorzaakt wordt door slechte bijbelvertalingen. In vrijwel alle vertalingen wordt de vierletterige naam van God, die bijna 7000 keer voorkomt in de hebreeuwse bijbel, (het OT) niet vermeld, maar vervangen door: de HERE. Maar hier zijn de bijbelteksten die aangeven wie er nou eigenlijk de God van Israel is, waarbij de letters van de Godsnaam weergegeven zijn, gelijk in de hebreeuwse grondtekst.
Exodus 29:46 “En zij zullen weten, dat Ik, J-H-W-H, hun God ben, die hen uit het land Egypte geleid heb, opdat Ik in hun midden wone; Ik ben J-H-W-H hun God.”
Numeri 15:41 “Ik ben J-H-W-H uw God, die u uit het land Egypte heb uitgeleid om u tot een God te zijn; Ik ben J-H-W-H uw God.”
Deuteronimium 10:20-21 “J-H-W-H uw God, zult gij vrezen, Hem zult gij dienen, Hem aanhangen en bij zijn naam zweren. Hij is uw lof en Hij is uw God”
Jozua 24:18 “Ook wij zullen J-H-W-H dienen, want Hij is onze God.”
II Samuel 22:32 “Want wie is God behalve J-H-W-H, wie is een rots buiten onze God?”
I Kronieken 16:14 “Hij, J-H-W-H, is onze God”
II Kronieken 13:10 “Wij daarentegen: J-H-W-H is onze God”
Psalm 31:15 “Maar ik vertrouw op U, J-H-W-H, ik zeg: Gij zijt mijn God.”
Psalm 89:7 “want wie in de hemel kan J-H-W-H evenaren, wie onder de goden is J-H-W-H gelijk?”
Psalm 91:2 “Ik zeg tot J-H-W-H: Mijn toevlucht en mijn vesting, mijn God, op wie ik vertrouw.”
Psalm 100:3 “3 Erkent, dat J-H-W-H God is; Hij heeft ons gemaakt, en Hem behoren wij toe.”
Psalm 105:7 “Hij, J-H-W-H, is onze God, zijn oordelen gaan over de ganse aarde;”
Psalm 118:27 “J-H-W-H is God, Hij heeft het voor ons doen lichten.”
Psalm 140:7 “Ik zeg tot J-H-W-H: Gij zijt mijn God”
Jesaja 25:1 “O; J-H-W-H, Gij zijt mijn God.”
Jesaja 41:13 “Want Ik, J-H-W-H uw God, grijp uw rechterhand vast;”
Jesaja 43:3 “Want Ik, J-H-W-H, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser;”
Jesaja 51:15 “Want Ik ben J-H-W-H uw God, die de zee opzweep, zodat haar golven bruisen, wiens naam is J-H-W-H der heerscharen”
Jeremiah 3:22-23 “Zie, hier zijn wij, wij komen tot U, want Gij zijt J-H-W-H onze God”
Jeremiah 10:10 “10 Doch J-H-W-H is de waarachtige God, Hij is de levende God en een eeuwig Koning;”
Jeremiah 31:18 “want Gij, J-H-W-H, zijt mijn God.”
Habakuk 1:12 “Zijt Gij niet vanouds, J-H-W-H, mijn God, mijn Heilige?”
En is er behalve deze God J-H-W-H nou nog een andere God?
Deuteronomium 4:35 “Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H God is, er is geen ander behalve Hij.”
Deuteronomium 4:39 “Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H God is in de hemel daar boven en op de aarde hier beneden, er is geen ander.”.”
II Samuel 7:22 “Daarom zijt Gij groot, here J-H-W-H, want niemand is U gelijk en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”
I Koningen 8:59-60 “Opdat alle volken der aarde mogen weten dat J-H-W-H God is en niemand meer”
I Kronieken 17:20 “J-H-W-H, niemand is U gelijk, en geen God is er behalve Gijnaar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”
II Kronieken 6:14 “en zeide: J-H-W-H, God van Israël, er is in de hemel en op de aarde geen God als Gij”
Nehemia 9:6 “Gij toch zijt alleen J-H-W-H. Gij hebt de hemel, de hemel der hemelen en al zijn heer gemaakt, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is; ja, Gij geeft hun allen het leven, en het heer des hemels buigt zich voor U neder. Gij toch zijt J-H-W-H de God, die Abram verkoren, hem uit Ur der Chaldeeën geleid en hem de naam Abraham gegeven hebt.”
Jesaja 43:10 “Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn”.
Jesaja 44:6 “Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.”
Jesaja 45:5-6 “5 Ik ben J-H-W-H en er is geen ander; buiten Mij is er geen God. Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, 6 opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niemand is; Ik ben J-H-W-H en er is geen ander”
Jesaja 45:21-23 “Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben Ik het niet, J-H-W-H? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet. ”
Joel 2:27 “Dan zult gij weten, dat Ik in het midden van Israël ben, en dat Ik, J-H-W-H uw God ben, en niemand anders;”
Exodus 20:1-3 “Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb; GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN.”
Eliyahu licht der volkeren
Dit bericht wordt u toegestuurd vanaf de berg Zion te Jeruzalem, Israel.
"Want uit Sion zal de wet uitgaan en het woord van J-H-W-H uit Jeruzalem." Jes 2:3, Micha 4:2
"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!" Micha 4:5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 13-07-2011, 08:07 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bs'd
Probeer je te richten om de enig ware God J-H-W-H die één is, en laat je afgod varen.
Er is NIETS behalven de enig ware God J-H-W-H.
Deuteronomium 4:35 “Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H God is, er is geen ander behalve Hij.”
Deuteronomium 4:39 “Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H God is in de hemel daar boven en op de aarde hier beneden, er is geen ander.”.”
II Samuel 7:22 “Daarom zijt Gij groot, here J-H-W-H, want niemand is U gelijk en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”
I Koningen 8:59-60 “Opdat alle volken der aarde mogen weten dat J-H-W-H God is en niemand meer”
HalleluJah!
Eliyahu
|
|
|
|
|
|
|