|
Baudolino
|
Geplaatst op 08-04-2011, 14:26 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Laat ik voorop stellen dat ik geen christen ben. In de ogen van de meeste bezoekers van dit forum zal mijn levenswandel diametraal staan tegenover de middels de bijbel door God verordonneerde wijze van leven. Althans, zoals deze in hun ogen door God is verordonneerd. Ik ben nu twintig jaar samen met een man, en in 1997 hebben wij een samenlevingscontract gesloten. Dit hebben wij bevestigd met een ceremonie bij de gemeente Nijmegen, en een viering in een zingevingscentrum. Bij deze vieringen waren veel familieleden aanwezig, die hun worsteling met de door hen gekoesterde overtuiging, ontleend aan de Bijbel, lieten voor wat zij was om getuige te zijn van de bezegeling van een zielsverbond dat in hun aangeleerde overtuiging niet mogelijk kon zijn. Ook ik heb overtuigingen, meningen. Het is mijn ervaring dat die in woorden gevatte overtuigingen en meningen doorgaans slechts een povere en eenzijdige afspiegeling vormen van mijn zieleleven. De liefde voor mijn man heeft daar aan bijgedragen. Het besef van zuivere liefde oversteeg mijn meningen en overtuigingen over homosexualiteit, en dan vooral mijn eigen homo-zijn. Die zuivere liefde is niet in woorden te vatten, maar is wel present. Dat is al die familieleden destijds ook niet ontgaan, en om die reden waren zij ook aanwezig bij de viering. Geen vezel in mij voelt zich "overgeleverd aan Lusten uit den Boze", mijn ziel voelt zuivere liefde, nog steeds, na 20 jaar. Als lid van het COC zoek ik de dialoog met mensen die zich laten leiden door hun overtuigingen, en om die reden bezoek ik ook dit forum. Om die reden ga ik op 4 mei een krans leggen voor al die mensen die mishandeld, bespuugd, afgewezen en vermoord zijn (en worden), omdat andere mensen handel(d)en naar hun heilige of minder heilige overtuiging. Ik wil dat de gemeenschap waar ik in leef ziet waar bewustzijnsvernauwing toe leidt. Dit wil ik jullie meegeven: hoe futiel en hopeloos is het om te veronderstellen dat je intellect, dat maar een fractie van je Zijn vormt, in staat is om de allegorische taal van heilige schriften in haar geheel te bevatten. Het Woord spreekt niet tot het intellect, die huishoudster van het menselijk bestaan, het spreekt tot je hele wezen. Het Woord openbaart zich als je daar met je hele wezen voor open kan staan. Re-ligie betekent letterlijk terug naar God. Van verdeeldheid terug naar Eenheid. Het is ook een erkenning dat alles uit die Ene voortkomt. Daar past op zijn minst respect, en bij voorkeur een open geest. Met als premisse verwondering, niet minachting.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 08-04-2011, 16:58 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Wat God omschrijft en ook veroordeelt als zonde, wil satan eerst en vooral bespreekbaar maken en hij heeft als de grote Theoloog zijn eigen slimme en llistige manier om de zonde als een normaal beginsel te laten behandelen. Met name het zelfmedelijden, de agressie tegen mensen zelfs, gebruikt hij om de zonde vaste voet in de maatschappij te geven. Dat begon al in Genesis, door te praten als God, maar dan net een tikkeltje anders, nl hij introduceerde de Discussie, de demo-cratie, de inspraak van mensen, het gezonde verstand, het algemeen aanvaard beginsel, het anderen doen "het" ook en God is Liefde, Die laat niemand verloren gaan, want .... en dan heeft Satan, De Leugenaar Legio alternatieve antwoorden en "oplossingen". Zo lang een mens met al zijn of haar zonden ook van onjuiste seksuele ge-aardheid maar niet gaat beseffen, dat die zonden met name in de bijbel beschreven worden en dat reiniging daarvan voor handen is via het geloof in het vergoten Bloed op Golgotha, dan is satan tevreden en gaat hij ook verder met de zonde een humaan-christelijk gezicht te geven. Echter voor de christen is Christus De Weg, De Waarheid en Het Leven en ook het Woord is voor hem De Weg, De Waarheid en het Leven. Kortom voor al mijn zonden is mijn Heiland gestorven, opdat ik door het geloof gereinigd ben en wordt van mijn zonden en dagelijks vernieuwd wordt naar Zijn Beeld en gelijkenis, en dat betekent lijden om Christus wil, strijdende tegen mijn oude zondige mens en leven vanuit de nieuwe mens in Christus. Het Woord kent alleen het huwelijk tussen man en vrouw en ook geestelijk is er een Bruidegom(Christus) en de Vrouw(Bruid) is de Gemeente, zie uitgebreid de Efezebrief. Dus als christen veroordeel ik de zonde, waaronder actieve homo-of lesbische seksualiteit als tegennatuurlijk en onheilig. Ik wil je helpen in je strijd tegen de zonde, ook deze zonde door de Kracht van de Heilige Geest. velen kunnen daar mede van getuigen, ook zij die vroeger net als ik de zonde koesterden en liefhadden, totdat Christus hun Heiland werd in het geloof!
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
Baudolino
|
Geplaatst op 08-04-2011, 23:00 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Christen2010, ik waardeer het dat je zo snel reageert, en dat nog wel op een topic dat klaarblijkelijk niet op deze wijze op deze plek had mogen worden gedeponeerd. Ik vind je reactie in veel opzichten schokkend. Je schrijft onder andere het volgende: "Dat begon al in Genesis, door te praten als God, maar dan net een tikkeltje anders, nl hij introduceerde de Discussie, de demo-cratie, de inspraak van mensen, het gezonde verstand, het algemeen aanvaard beginsel, het anderen doen "het" ook en God is Liefde". Dat je democratie en discussie, en de inspraak van mensen identificeert met de satan zou bij een naieve ziel de indruk kunnen wekken van autocratische/theocratische trekjes. Mogelijk ben je bereid om door enige toelichting deze indruk weg te nemen. Als ergens de satan aanwezig is, dan is dat wel in mensen die claimen gods woord te kennen en te doorgronden, en op basis daarvan namens deze god op andere mensen af te geven. Discussie is van deze wereld, en is zelfs tot jullie kringen doorgedrongen, getuige de inhoud van dit forum. Getuige ook de vele kerkgenootschappen, alleen al binnen het Christelijk geloof, die allemaal schijnen te weten wat God precies heeft verteld in de bijbel. In jouw woorden is discussie blijkbaar iets dat niet mogelijk is. Jij weet het allemaal wel, jij weet wat in de bijbel staat geschreven. Voor het gemak negeer ik even al die honderdduizend andere Christenen die allemaal ook claimen gods woord te kennen, maar dat allemaal toch net even iets anders dan jij dat doet, en stel mijn vertrouwen in jou. Zou je mij kunnen uitleggen hoe jij dat zo goed kunt weten, en leg me dan ook uit waarom jij daaraan het recht meent te kunnen ontlenen om mijn levenswandel, namens God te veroordelen.
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 09-04-2011, 09:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Crusiaal voor een mens is, hoe hij of zij zich opstelt/gedraagt tegenover God, het Woord van God, Jezus Christus en De Heilige Geest. bepalend is of een mens, zich laat overtuigen door God van zijn of haar verloren staat, doordat in Adam en Eva de mens(heid) ongehoorzaam is geworden aan zijn of haar God en dat daardoor de zonde en de dood en de vergankelijkheid als straf op zijn/haar ongehoorzaamheid is gekomen in de wereld. Voorheen, dus vóórdat de eerste mensen ongehoorzaamheid begingen, was alles goed en er was een open en intieme relatie met God en van God met de mens(Adam en Eva). Die relatie is toen verbroken door de ongehoorzaamheid van Adam en Eva en zij zijn ook uit de hof van Eden verdreven. Daarbij kwam dus ook de pijn, onvolmaaktheid, ziekten, haat, doodslag, de dood ,sterven, tegennatuurlijke seksuele omgang in de wereld en dit nam zulke ernstige vormen aan, dat Sodom en Gomorra daarom met vuur zijn verwoest en later de tsunami(zondvloed) kwam ten tijde van Noach, die als enige vertrouwde en geloofde in God, Zijn Schepper en met en door de ark is gered geweest, Daarvan is hij een afschaduwing(verwijzing) geworden naar de latere Ark Jezus Christus. God heeft nl Zijn schepselen lief en heeft hen al vanaf het begin ná hun val opgezocht en verlossing beloofd en gegeven en dát is De Zoon des mensen en tegelijk de Zoon van God, die geleefd en geleden heeft als Mens onder en in dezelfde omstandigheden als wij ondervinden, maar Hij heeft nimmer gezondigd en toch is Hij gekruisigd als een Onschuldig Lam. Hij Die alle macht heeft, heeft vrijwillig die Macht afgelegd en heeft zo onze straf op de zonde(n) gedragen. En Die biedt God ieder mens aan door te knielen (je over te geven in geloof) aan deze Jezus Christus,Die heilig is en (zondeloos). Dan gebeurt er ook veel in een mensenleven, er volgt namelijk een wedergeboorte plaats en daardoor ga je God's Wil en Woord verstaan en gaat een mens spreken en doen zoals hij of zij vroeger niet gesproken en gedaan heeft. Dan ga je de ZONDE haten en de Gerechtigheid liefhebben en be-oefenen. Dan is Zijn Woord de Waarheid, omdat je weet, dat Hij Liefde en Waarheid is. Bepalend is dan zeker niet meer wat mensen er van denken of zeggen, maar wat de Geest mij openbaart vanuit Zijn Woord. Een goed voorbeeld daarvan is Saulus van Tarsen die een vervolger van de Gemeente was in hart en nieren, vanwege zijn godsdienstige overtuiging via zijn voorvaderen, maar dan als Hij zich laat 'arresteren 'door Jezus Christus, dan gaat Hij het Evangelie prediken, Dat hij eerst bestreed. ook los van mensenen vooraanstaande geestelijken predikt hij, waarbij uiteindelijk allen(mensen) hem zelfs verlaten hebben vanwege zijn onvoorwaardelijke gehoorzaamheid aan God en Jezus Christus om naar de keizer in Rome te worden gebracht om daar te prediken en te lijden voor Zijn en mijn Christus. Dát is mijn criterium, dus wat God in Zijn Woord als zonde omschrijft, ook als zonde behandelen en tegelijk een uitweg wijzen naar Jezus Christus, Die mensen vernieuwt in het geloof en door het geloof in Hem. Dat zien we ook in de gemeente van Corinthe, waar ook sommigen homoseksualiteit of lesbische seksualiteit hadden bedreven, maar zich daarvan hadden laten reinigen door geloof in het vergoten Bloed van Jezus christus. Kortom Jezus Christus is nog steeds Dezelfde en bij Hem is verlossing vanen reiniging van elke zonde mogelijk door het geloof in Zijn Bloed en Vergevende Kracht.
|
|
|
|
|
|
Baudolino
|
Geplaatst op 09-04-2011, 13:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Christen2010. Ik heb bewondering voor je doorwrochte kennis van de teksten in de bijbel. Ik begrijp ook dat je daaruit de consequentie trekt, dat homosexualiteit een zonde is. Ik begrijp ook dat jouw kosmos bestaat uit een zo letterlijk mogelijke interpretatie van een in mensentaal geschreven boek. In dat boek wordt overspeligheid met steniging bestraft en vervreemden kinderen zich van hun ouders. Ik mag er vanuit gaan dat je dat dus ook letterlijk neemt. Dan is God inderdaad geen liefde, maar wat hij dan wel is, zal mij wel nooit duidelijk worden. Aangezien je verder ook niet de behoefte schijnt te voelen om de bij mijn gewekte indruk dat je anti-democratische ideeen aanhangt weg te nemen, moet ik ervan uit gaan dat jij ervan overtuigd bent dat jij, met je intellectuele waarheid in de hand meent het recht te hebben om voor God te spreken en te handelen. Daarmee reduceer je in mijn ogen eeuwige sprituele waarheid tot de waan van de dag zoals die in 325 gestold is in een minimale selectie uit een gigantische neerslag van op het oog tegenstrijdig gedachtengoed. Die schijnbare tegenstrijdigheid heeft mij altijd verbaasd, vooral omdat al die teksten uit Goddelijke inspiratie schijnen te zijn ontstaan. Of er bestaat een aanwijsbare eenduidigheid in al die teksten, maar dan moet ik tussen de regels door lezen, of ze zijn door ordinaire schepseltjes geschreven met hun eigen benepen kijk op de wereld. In dat geval zou ik niet weten welke tekst ik er dan uit zou moeten halen die wél uit Goddelijke inspiratie is ontstaan. Dat moet voor jou helemaal moeilijk zijn, want intuitie is volgens jou een influistering van de Satan. Toch ben je daarin geslaagd, en ik vind het fijn voor je dat dat jou richting in je leven geeft. Voor mij is het bedreigend, helaas, omdat dat zelfde gedachtengoed voor veel mensen de legitimatie vormt om mij uit te jouwen als ik met mijn geliefde hand in hand door de winkelstraat loop. Misschien denk ik wel klein, en denk jij groot, wie zal het zeggen. Veel mensen hebben in de illusie geleefd dat ze groot dachten, en daarmee over de zielen van de kleine mensen heen konden denderen. Twee jaar geleden heb ik op de rokende overblijfselen van zo'n grootdenker een steentje gelegd, om twee kleine zielen te groeten en te herdenken. Ik dank je voor de energie die je hebt gestoken in het antwoorden op mijn bijdrage, maar voor mij is hier een eindpunt bereikt. Ooit komen we nader tot elkaar, maar waar, wanneer en hoe kan ik niet voorzien.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Baudolino
|
Geplaatst op 11-04-2011, 17:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dank voor je reactie Vincent. Ik heb de discussie waar je naar verwijst doorgenomen, en het verbaast mij niet dat er een nogal gekleurd scala aan reacties waar te nemen is. De bijbel is denk ik een samenstelling van lagen: historisch, antropologisch/sociologisch, politiek en esoterisch. De teksten zijn door mensen geschreven, ongetwijfeld hele wijze mensen, die mogelijk begiftigd waren met of open stonden voor Goddelijke inspiratie. Maar het waren mensen, kinderen van hun tijd. De taal die zij spraken, de beelden die zij gebruikten om hun visie te onderstrepen, dat alles komt voort uit hun eigen cultuur en hun eigen persoonlijkheid. Dat geldt mijns inziens ook voor de lezer van de teksten: die leest vanuit een eigen belevingswereld. Die belevingswereld is in veel opzichten veranderd. Dat verklaart mijns inziens het brede scala aan visies op actuele vraagstukken wanneer daar teksten uit de bijbel naast worden gelegd voor duiding. Alleen de esoterische laag onstijgt die illusionaire belevingswereld, hoewel zij in haar uiting gebonden is aan de taal van de waan van de dag. Bovendien spreekt deze laag niet het intellectuele centrum aan, maar het hele wezen. Zij stelt zich buiten paradigma's, biedt geen handvatten, laat zich niet rationaliseren. In mijn optiek geven mensen die concrete visies vertolken aan de hand van teksten in de bijbel dan ook op een verdekte manier hun eigen, persoonlijke en daardoor altijd beperkte visie weer. Maar goed, ook dat is maar mijn eigen, beperkte en door mijn belevingswereld ingegeven visie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Baudolino
|
Geplaatst op 12-04-2011, 16:24 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
En God bracht een scheiding aan tussen licht en donker, hemel en aarde, mannelijk en vrouwelijk, positief en negatief. Beide polen zijn onweerstaanbaar tot elkaar aangetrokken, om samen weer een afspiegeling van de Ene te vormen. In hoeverre is dat gendergerelateerd? In mijn geval blijkbaar niet. Dat is onmiskenbaar, en onontkoombaar. Kennelijk staan mannelijk en vrouwelijk hier voor potentieel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Baudolino
|
Geplaatst op 13-04-2011, 15:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Wat toepasselijk zeg, ook twintig jaar praktiserend gay. Opvallend is, dat zij haar homosexualiteit blijkbaar al die twintig jaar als een last heeft beschouwd, en dat ze vond dat ze daarvan bevrijd moest worden. De last die ik droeg, ging vooral vooraf aan mijn outing, voordat de liefde in mijn leven kwam. Ik voel empathie voor de worsteling die zij door moet hebben gemaakt, een worsteling die haar deed vluchten in kunstmatigheid om maar te kunnen voelen. De keuze om te leven naar je authenticiteit lijkt onmogelijk, en zij is ook niet zonder risico's, zolang je je blijft hechten aan waarden die, al dan niet vermeend, door anderen zijn opgelegd. Dat maakt je eenzaam, angstig en bitter, het verdort je hart. Ook het pad dat deze prachtige vrouw heeft gekozen is niet zonder risico, en ik vind het krachtig dat zij deze keuze heeft durven maken. Zo te zien heeft dat haar veel goeds gebracht. Ik wens haar toe dat zij blijvend het contact houdt met die positieve bron die in het hart ligt. Alleen door die verbinding is leven mogelijk. Tegelijkertijd zal ik moeten erkennen, dat alleen zij kan weten wat die bron is, ik kan dat niet voor haar bepalen. Zoals ook mijn hart (of het jouwe) een mysterie is voor anderen. Dank voor die video, het is altijd weer inspirerend om een stralend mens te mogen aanschouwen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Baudolino
|
Geplaatst op 15-04-2011, 14:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Christen2010. God's Zegen zal daar zijn of niet. Ik wens hem jou ook van harte toe. Onderstaand gedicht heeft mij diep geraakt, omdat het getuigt van een voor mij ongrijpbaar maar duidelijk aanwezig besef dat ik graag met je wil delen:
In het oog van de Orkaan
Voorbij de storm van tegenstellingen Het wapengekletter van de strijd om het gelijk
Daar ligt de stilte
De stilte omvat alles wat is en wat niet is Al wat geweest is, en al wat nog komen gaat
Zij is geen bloeiende tuin Geen diepe put
Zij is het allebei, en geen van beiden Zij is meer dan dat, en tegelijkertijd minder
Zij gaat voorbij aan de wereld van illusie Voorbij aan de wereld van het "gezonde verstand"
Voorbij aan de wereld van Duidingen En de wereld van Afgescheidenheid
Voorbij aan de Macht, en aan de Onmacht
Zij bevestigt, noch ontkent
In de Stilte smelt alles samen
Je kunt naar haar verlangen, en je kunt haar afwijzen Je kunt haar ont-kennen of menen dat je haar kent
Het doet er niet toe, Ze is de Werkelijkheid, wars van Tijd of Dimensie
Soms meen ik haar ongesluierde gelaat te mogen aanschouwen In een ontelbaar moment besta IK niet meer
Dan vlucht ik terug in de illusie Klamp mij vast aan wat voor mij Werkelijkheid is
Maar IK ben aangeraakt En mijn hart klopt anders
Dit bericht is gewijzigd op 15-04 14:26.
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 15-04-2011, 16:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hij is De Weg de Waarheid en het Leven en Hij maakt alle dingen nieuw nu al, wil Hij ons helen Jezus is De Weg, De Waarheid en het Leven. Hij maakt alles nieuw wat door satan is verdreven Ja door Zijn Geest leidt Hij de Zijnen in dit leven naar Zijn toekomst Door Hem te geloven weet je dat je lichaam Zijn tempel is, en die wil ik rein bewaren door te doen wat Hij zegt. Open onze ogen zoals bij de Emmausgangers dan zullen we heilig leven tot Uw Eer. De ware gemeenschap is in Hem kom dan en luister naar Zijn Stem!
Jezus
Dit bericht is gewijzigd op 16-04 08:50.
|
|
|
|
|
|
Ikbenwieikben
|
Geplaatst op 15-04-2011, 22:01 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
In de Bijbel het Woord van God staat het volgende geschreven: Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, -beiden hebben een gruwel gedaan....leviticus 20 vers 13
Oordeel zelf of homoseksualisme wel of geen zonde is voor God?
Alles wat wij doen in dit leven bepaalt waar wij na de dood naartoe gaan, naar de hemel of de poel des vuurs! Het leven na de dood is voor eeuwig, dus wees verstandig en gebruik je intelligentie.
Wat wij zijn en of doen beslissen wij, God beslist niet voor ons en de duivel ook niet!
|
|
|
|
|
|
|
Baudolino
|
Geplaatst op 16-04-2011, 11:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste ikbenwieikben: ik ook. Ik heb gesproken, jullie hebben gesproken; de argumenten liggen daar. Zelfs als ik ervan overtuigd zou zijn dat de Poel des vuurs mij wacht, zou ik kiezen voor de liefde. Velen kiezen de brede snelweg, voor een zekere verlossing en snel succes. Het landschap waar wij allen in wandelen wordt echter ook doorkruist door vele smalle paden. Soms kruisen wij elkaar, en soms sukkelt de geest weer in slaap. Alleen een wakkere ziel kan het kompas zien en kiezen om het te volgen. Het botweg citeren van teksten getuigt van een slapende ziel, gedreven door de waan van de dag strompelt het lichaam door, een spoor van vernieling trekkend
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 16-04-2011, 11:58 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 16-04-2011, 11:46 Baudolino schreef:
Beste ikbenwieikben: ik ook. Ik heb gesproken, jullie hebben gesproken; de argumenten liggen daar. Zelfs als ik ervan overtuigd zou zijn dat de Poel des vuurs mij wacht, zou ik kiezen voor de liefde. Velen kiezen de brede snelweg, voor een zekere verlossing en snel succes. Het landschap waar wij allen in wandelen wordt echter ook doorkruist door vele smalle paden. Soms kruisen wij elkaar, en soms sukkelt de geest weer in slaap. Alleen een wakkere ziel kan het kompas zien en kiezen om het te volgen. Het botweg citeren van teksten getuigt van een slapende ziel, gedreven door de waan van de dag strompelt het lichaam door, een spoor van vernieling trekkend
|
Hebreeën 11: 25 Hij koos ervoor liever met het volk van God slecht behandeld te worden dan voor een ogenblik het genot van de zonde te hebben. jij geniet liever van de zonde in dit tijdelijke leven en beschrijft de wandel in het geloof in Christus als een strompelen en een spoor van vernieling trekkend... Dit zal blijken dat het jezelf betreft, want door deze manier van leven is er grote kans op aids en andere ziekten. De bijbel is het richtsnoer van de christen, die leeft vanuit het geloof en dus zeker geen waan is, dat is de wereld met haar genoegens, die gaat voorbij, ook al denkt men 'eeuwig' zonder God en Zijn geboden te kunnen bestaan. De praktijk in de wereld laat overduidelijk zien, wat een wereld zonder God te geloven, is, een grote chaos vol van dood en geweld!
|
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 17-04-2011, 22:17 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
@Baudolino Je gelooft niet in God en dus ook niet in Zijn Woord, maar je misbruikt toch het Woord om je zonde te legitimeren. Het is alsof iemand zegt; ik rook al 20 jaar, dus het is geen zonde, dat ik doe(mijn lichaam verwoest), want ik leef nog....totdat hij sterft. Het feit dat je op dit forum steun zoekt voor jouw zonde is al een feit, dat je onzeker bent. Bekering tot Christus, Die alle zonde verzoend heeft op Golgotha en dan (h)erken je de zonde die in de mens zijn woning heeft... Dat is de Enige Weg tot het Leven.
Dit bericht is gewijzigd op 17-04 22:18.
|
|
|
|
|
|
Baudolino
|
Geplaatst op 17-04-2011, 23:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik wijs je alleen op woorden die mogelijk inspirerend zouden kunnen zijn voor je. Maar dat weet je uiteraard zelf het beste, excuses voor mijn hoogmoed. Ik zoek geen steun voor mijn "zonde" op dit forum, ik koesterde slechts de futiele hoop om tot gesprek te komen. Dat is mijn grootste illusie gebleken. Wij praten langselkaar. Ik geloof niet in het beeld dat jij schetst van God, ik ben geen christen. Maar woorden in wijsheid geschreven zijn altijd een grote inspiratiebron, mits in wijsheid ontvangen. Mogelijk kan alleen een wijze onderscheiden wat wijsheid is. Verdere bijdragen resulteren in een nog intensievere uitwisseling van stompzinnigheden en provocaties. Het spijt mij dat ik mij daartoe heb laten verleiden. Hoevelen zijn al niet gestruikeld over de loopgraven van eeuwen, de wapens liggen al klaar. Een nieuwe generatie kan ze zo weer oppakken. Ik voel me niet beter, en ik ben ook niet bang, maar ik verkies een andere weg. Dank voor jullie reacties, en dank dat ik op dit forum mocht schrijven.
|
|
|
|
|
|