|
Eliyahu
|
Geplaatst op 29-03-2011, 17:06 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bs'd
De liefdesverhouding tussen de Koreanen en de Talmoed.
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/143192
Door Hillel Fendel
Berichten dat de Talmoed een nationale klassieker is in Zuid Korea gaan al een paar jaar rond, maar het is nu officeel: De Koreaanse ambassadeur in Israel, Ma Young-Sam, vertelde de “Culture Today” TV show dat Talmoed studie nu een verplicht gedeelte is van de leerstof op school.
Daarbovenop werd er gezegd dat bijna elk huishouden in Zuid Korea beschikt over de Talmoed, en gewoonlijk leren moeders het aan hun kinderen, die het "Het Licht der Kennis" noemen.
Waarom? "We waren zeer nieuwsgierig naar de hoge academische prestaties van de joden." zei Young-Sam, volgens het Ynet verslag. "Joden hebben een hoog percentage van Nobelprijswinnaars in elk gebied; literatuur, wetenschap, en economie. Dit is een opmerkelijke prestatie. We probeerden er achter te komen: "Wat is het geheim van de joden? Hoe komt het dat zij, meer dan anderen, in staat zijn tot deze indrukwekkende prestaties? Waarom zijn joden zo intelligent? We kwamen tot de conclusie dat één van jullie geheimen is dat jullie de Talmoed bestuderen. .... Wij geloven dat als wij onze kinderen Talmoed leren, dat ook zij geniën zullen worden. Dat is de reden dat wij de Talmoed geïntroduceerd hebben in de leerstof van onze scholen."
"Ik heb bijvoorbeeld twee sets van de Talmoed," zei de ambassadeur, "De ene heeft mijn vrouw voor me gekocht, de andere heb ik van mijn moeder gekregen."
He prees de Talmoed ook en de joodse tradities waar het voor staat, voor de gezinswaarden, het respect voor volwassenen, en respect voor onderwijs in het algemeen.
Korean Times, Tien Jaar Geleden
Bijna tien jaar geleden schreef de "Korea Times": "Het is interessant dat er momenteel twee verschillende boeken op de Koreaanse best-seller lijst staan die claimen de joodse Talmoed te verklaren. De populariteit van deze boeken kwam in eerste instantie als een verrassing. Maar de Koreanen zijn niet bezig om zich te bekeren tot het Jodendom. Zij lezen die boeken omdat de joden een reputatie hebben voor hard werken en succesvol zijn, twee dingen waar de Koreanen zich goed in kunnen vinden.
Reportages van Koreaanse schoolkinderen die de Talmoed lezen, op zijn minst de verhalen die er in staan, zijn al jaren bekend. Een Amerikaanse leraar in Zuid Korea vertelde dat in 2005 zijn basisschoolleerlingen hem vertelden dat zij als kinderen de hele Talmoed gelezen hadden, die zij het "Licht der Kennis" noemen.
Toen hen gevraagd werd of zij ook de Koran lezen, barstten zij in lachen uit en zeiden: "Natuurlijk niet, dat is het moslim boek."
Eliyahu, licht der volkeren
Dit bericht wordt u toegestuurd vanaf de berg Zion te Jeruzalem, Israel.
"Want uit Sion zal de wet uitgaan en het woord van J-H-W-H uit Jeruzalem." Jes 2:3, Micha 4:2
"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!" Micha 4:5
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 |
|
|
|