|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 02-02-2012, 19:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Maar wel jouw geloofsgenoten.
Ware religie onderscheidt zich van valse religie door de werken van zijn leden. In de trinitarische christenheid is het gewoon heidense verjaardagen, kerst en pasen te vieren.
Hetzelfde geldt voor de moslims en joden. Ze vieren feesten die God niet verordend heeft en hun oorsprong in menselijke overleveringen en tradities hebben.
Dit bericht is gewijzigd op 02-02 19:30.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 02-02-2012, 20:12 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 02-02-2012, 19:28 Azarja schreef:
[...]
Ware religie onderscheidt zich van valse religie door de werken van zijn leden. In de trinitarische christenheid is het gewoon heidense verjaardagen, kerst en pasen te vieren.
Hetzelfde geldt voor de moslims en joden. Ze vieren feesten die God niet verordend heeft en hun oorsprong in menselijke overleveringen en tradities hebben. Dit bericht is gewijzigd op 02-02 19:30.
|
Wat versta jij precies onder 'geloofsgenoten'?
|
|
|
|
Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. |
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 03-02-2012, 11:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 02-02-2012, 19:28 Azarja schreef:
[...]
Hetzelfde geldt voor de moslims en joden. Ze vieren feesten die God niet verordend heeft en hun oorsprong in menselijke overleveringen en tradities hebben.
|
Bs'd
Welke feesten vieren de joden die God niet verordend heeft?
Eliyahu
|
|
|
|
"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 |
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 03-02-2012, 11:56 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bs'd
Het over-overgrote deel der christenen wel.
trouwens, waar in Israël werd dat gedaan? Waar in Israël leefden de germanen?
|
Bs'd
???????????????
Er leefden geen germanen in Israel. En in Israel wordt dat niet gedaan. In Israel worden de bijbelse feesten gevierd, en geen heidense, zoals in het christendom.
Eliyahu
|
|
|
|
"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 |
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 04-02-2012, 18:21 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 03-02-2012, 17:29 Statenvertaling schreef:
[...] Juist, en uit Israël komt het Christendom, Jezus kwam uit Israël, niet bij de germanen vandaan, daarom komt God niet van wodan. Daarentegen is de islam wel bedacht in een gebied waar de pre-islamitische al-lat vereerd werd en nu nog steeds vereerd wordt in de vorm van allah.
|
Bs'd
JC kwam uit het midden oosten, maar het is wel zo dat het christendom allerlei germaanse heidense gewoonten, feesten, en rituelen opgenomen heeft in het christendom, zoals dus de kerstboom, het kerstfeest, drie-éénheid, maagdelijke geboorte, paashaas, paaseieren, dat zijn heidense vruchtbaarheidssymbolen, en nog veel meer.
Eliyahu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 05-02-2012, 07:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 04-02-2012, 20:31 Azarja schreef:
[...]
Chanoeka bijv. En joden vieren vandaag de dag in tegenstelling tot in oude bijbelse tijden eveneens hun geboortedag.
Dit bericht is gewijzigd op 04-02 20:48.
|
Bs'd
Chanoekah is een herdenking aan de overwinning op de grieken, en het reinigen en opnieuw in gebruik nemen van de tempel.
Chanoekah is dus geen heidens feest, zoals bv kerstfeest.
En waarom zou dat heuglijke feit niet herdacht mogen worden?
Mogen we ook de holocaust niet herdenken?
En daarnaast, alle feestdagen die geboden worden in de torah, zoals Pesach, wekenfeest, joods nieuwjaar, grote verzoendag, loofhuttenfeest, die worden allemaal gevierd door het jodendom.
En verjaardagen, daar wordt weinig of niets aan gedaan hier.
Dus het jodendom viert de bijbelse feesten, met enkele gedenkdagen voor heuglijke feiten uit de geschiedenis, waar God mirakeleuze verlossing van vijanden gegeven heeft, zoals poerim en chanukah.
Maar dus geen heidendom zoals in het christendom.
Eliyahu
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 05-02-2012, 08:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jesaja 1:14
Uw nieuwe maanden en uw gezette hoogtijden haat Mijn ziel, zij zijn Mij tot een last; Ik ben moede geworden, die te dragen. Ezechiël 23:28
Want alzo zegt de Heere HEERE: Zie, Ik zal u overgeven in de hand dergenen, die gij haat, in de hand dergenen, van dewelken uw ziel is afgetrokken Ezechiël 23:29
Die zullen met u handelen uit haat, en al uw arbeid wegnemen, en u naakt en bloot laten, dat uw hoerenschaamte ontdekt worde, mitsgaders uw schandelijkheid en uw hoererijen.
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 05-02-2012, 13:17 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 05-02-2012, 07:39 Eliyahu schreef:
[...]
Bs'd
Chanoekah is een herdenking aan de overwinning op de grieken, en het reinigen en opnieuw in gebruik nemen van de tempel.
Chanoekah is dus geen heidens feest, zoals bv kerstfeest.
En waarom zou dat heuglijke feit niet herdacht mogen worden?
|
Zo kan ik ook. Mogen christenen niet herdenken dat de verlosser geboren is? Mogen christenen de dood en opstanding van hun verlosser niet herdenken? Dat zijn zeer heuglijke feiten. Helaas is er een stel onverlaten geweest die meenden dat ze deze heuglijke feiten op de dagen van een paar heidense feesten moesten vieren en vermengen met heidense symbolen.
Heb je de video zelf bekeken? Ook het jodendom is volgens die video van heidense oorsprong.
Rooms-Katholieke kerk is niet gelijk aan Christendom
Isis was geen maagd, zij was de weduwe van Horus. De 'jezus-mythen' rond horus zijn vooral in youtubefilmpjes te bewonderen, niet op wikipedia. Voor de rest is het niet mijn probleem dat het vaticaan overal leuke afbeeldingen van maria met jezus ophangt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Krishna Krishna is in augustus/september geboren, niet in december. Het zou wel heel toevallig zijn als al die mythische goden allemaal op de 25e van december geboren zouden zijn. Overigens is Jezus niet op 25 december geboren, de roomse kerk heeft dat bedacht. De Bijbel zelf zegt niets over zijn geboortedag. Is Mithras ook al op 25 december geboren? Het wordt steeds gezelliger op de 25e zeg! De mithrasmythe weerlegd: http://www.youtube.com/watch?v=R5T0PKw4u-0&feature=related
Dit bericht is gewijzigd op 05-02 14:06.
|
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 05-02-2012, 14:38 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 05-02-2012, 13:17 Statenvertaling schreef:
[...] Zo kan ik ook. Mogen christenen niet herdenken dat de verlosser geboren is? Mogen christenen de dood en opstanding van hun verlosser niet herdenken? Dat zijn zeer heuglijke feiten. Helaas is er een stel onverlaten geweest die meenden dat ze deze heuglijke feiten op de dagen van een paar heidense feesten moesten vieren en vermengen met heidense symbolen.
|
Bs'd
Dus we zijn het er over eens dat er heidendom in het christendom geslopen is.
En niet alleen dat, alle bijbelse feesten die JC en de discipelen vierden, zijn afgeschaft.
|
Heb je de video zelf bekeken? Ook het jodendom is volgens die video van heidense oorsprong.
|
Volgens 1 van die video's wel, in de echte wereld niet.
Het is niet zo dat alle motieven al voorkwamen in heidense religies, hetgeen met het christendom wel het geval is.
Geen enkel joods feest heeft een tegenhanger in een oudere heidense religie.
|
Rooms-Katholieke kerk is niet gelijk aan Christendom
|
Het is wel de grootste exponent van het christendom, en ook de protestanten hebben heel veel heidendom van de RK kerk overgenomen, zoals bv kerstmis, drie-éénheid, zondagsviering, en nog veel meer.
Eliyahu
Dit bericht is gewijzigd op 05-02 14:39.
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 05-02-2012, 15:02 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 05-02-2012, 14:38 Eliyahu schreef:
[...]
Bs'd
Dus we zijn het er over eens dat er heidendom in het christendom geslopen is.
En niet alleen dat, alle bijbelse feesten die JC en de discipelen vierden, zijn afgeschaft.
|
Juist
[...]
Volgens 1 van die video's wel, in de echte wereld niet.
Het is niet zo dat alle motieven al voorkwamen in heidense religies, hetgeen met het christendom wel het geval is.
Geen enkel joods feest heeft een tegenhanger in een oudere heidense religie.
|
Sommigen beweren zelfs dat JHWH van een heidense god afstamt.
[...]
Het is wel de grootste exponent van het christendom, en ook de protestanten hebben heel veel heidendom van de RK kerk overgenomen, zoals bv kerstmis, drie-éénheid, zondagsviering, en nog veel meer.
Eliyahu
|
Daar kan ik helaas niet zoveel aan doen, als ik het kon had ik het allang gedaan.
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 05-02-2012, 19:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bs'd
Iedereen kan alles gaan beweren waar hij of zij zin in heeft.
Maar met feiten en bewijzen onderbouwen dat is een ander verhaal.
[...] Daar kan ik helaas niet zoveel aan doen, als ik het kon had ik het allang gedaan.
|
Dus jij gelooft niet in een drie-éénheid?
En hoe zie jij JC dan? Als God of niet?
Eliyahu
|
|
|
|
|