|
ken
|
Geplaatst op 15-07-2011, 13:17 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Je uit een kretologie, waarvan JIJ meent, dat het Bijbels is. Je interpreteert het voortdurend in die richting en wijst alles af, wat niet met je denkbeelden overeenkomt. WEanneer ik anderen, zelfs geaccepteerde en bekende geleerden aanhaal, vindt jij, dat ze het niet weten.
|
Nu kun je niet-jg opeens gebruiken, maar de rest van alle niet jg zijn kennelijk te dom om de Bijbel te begrijpen.
|
Nee, ze laten zich te gemakkelijk leiden door traditionele denkbeelden, die aantoonbaar niet uit de bijbel komen. De Joodse geestelijken waren daar ook een duidelijk voorbeeld van. Zij beriepen zich op hun traditie en reageerden kwaadaardig op de boodschap van Jezus. Een bekend fenomeen.
|
Niet-jg waren er eerder dan het wtg, ik breng dus geen leer van afvalligen, die zijn pas na het wtg gekomen. Door eigen inzicht kan ik de hemelvaart begrijpen, daar heb ik geen mens voor nodig.
|
Ik haal dus vooraanstaande mensen aan die niet JG zijn, maar dat wens je niet te accepteren. Wat zegt de bijbel over eigen “inzicht”? Spreuken 3: 5 Vertrouw op Jehovah met heel uw hart en steun niet op uw eigen verstand. 6 Sla in al uw wegen acht op hem, en híj zal uw paden recht maken. 7 Word niet wijs in uw eigen ogen. Vrees Jehovah en keer u af van het kwaad. Jeremia 10: 23 Ik weet heel goed, o Jehovah, dat het niet aan de aardse mens is zijn weg te bepalen. Het staat niet aan een man die wandelt, zelfs maar zijn schrede te richten.
|
Kwaak kwaak kwaak. Je weet niet eens wat een afvallige is.
|
Pas maar op de ooievaars.
|
Als je had gelezen wat ik zei, dan had je gelezen ""het is belangrijk welke bronnen niet-jg gebruiken om tot hun conclusie te komen". Je weet nog steeds het verschil tussen een niet-jg en een afvallige niet blijkbaar. Het bestaan van het wtg is niet bijbels en zijn macht al helemaal niet.
|
Ik ben juist heel goed op de hoogte en wordt voortdurend door anderdenkenden en afvalligen besprongen. Ik ken de vaak gebruikte kwaadaardige reacties goed. Je laat je maar al te makkelijk door hun visie leiden. Het wtg ondersteunt Jg met Bijbels onderricht en laat zien waar on-Bijbelse leringen vandaan komen, zodat alle JG een nauwkeurige kennis hebben. Het wtg heeft geen enkele macht en wil dat ook niet, zij volgen Jezus voorbeeld. Zij passen alleen de bijbelswe regels toe.
|
Afvalligen weten het nog beter dan insiders, insiders volgen het wtg klakkeloos.
|
Dat beweren zij en jij neemt dat klakkeloos over. Ik ben nog nooit een jg tegengekomen die het wtg volgt, i.p.v. de Bijbel.
|
En toen hadden ze jou zo vriendelijk onthaald bij het wtg en jou zo goed gehersenspoeld dat je liever niet meer naar een sombere gereformeerde kerk of iets dergelijks ging, maar naar het wtg waar je alles klakkeloos moet overnemen.
|
Ik ben inderdaad vriendelijk behandeld en heb mij vooraf verzekerd, dat er geen druk op mij zou worden uitgeoefend om jg te worden. Ik had de intentie om weer naar mijn kerk te gaan, omdat ik daarin opgevoed was, het was dus bekend terrein. Helaas waren zij niet in staat om hun leden in nauwkeurige kennis te voorzien. Er zijn zelf kerken awarcvan de leden helemaal geen Bijbelkennis hebben.
|
In een jg-wijk ofzo? Ik heb nog nooit iemand met een wtg-archief op straat gezien.
|
Doe nu niet zo dom. De tijdschriften worden in het openbaar aangeboden. Geen enkele jg is in staat om een letterlijk publicatiearchief mee te nemen. Je hebt dan een zeer grote vrachtwagen nodig. Iedere JG kan over een elektronisch archief beschikken in een PC, laptop of zelfs in een smartphone.
|
Dan heb je niet goed naar de engelen geluisterd, de engelen spreken in jouw vertaling niet van een hemel, maar zij zeiden "als GIJ hem in de lucht hebt zien gaan.", de discipelen zagen dus.
|
Lastig he, Begrijpend lezen. Ze zagen hem in de lucht gaan, totdat een wolk er tussen kwam. Zij konden hem dus niet verder zien gaan, tot in de hemel, want dáár ging hij heen, ontrokken aan het gezicht dus. Jezus was onzichtbaar geworden toen hij naar de hemel, Gods woonplaats, ging. Zij paroussia zou dus ook onzichtbaar zijn.
|
de minder betrouwbare nbv zegt zelf "als jullie hem naar de hemel hebben zien gaan.’ "
|
Logisch, want zij leren dat alle mensen naar de hemel gaan en een onsterfelijke ziel hebben. Het is on-Bijbelse leer.
waar staat dan dat zij hem in de hemel (Gods woonplaats) zagen gaan? Zijn keken naar een wolk en bleven naar die wolk kijken, totdat de engel hen daar op attent maakte.
|
Als hij op dezelfde manier komt zal er ook een wolk zijn die hem weer zichtbaar maakt.
|
Wat zeiden de apostelen ook al weer? 7 want wij wandelen door geloof, niet door aanschouwen
|
Het wtg schermt graag met onzichtbaarheid zodat ze niet-jg lekker hard kunnen uitlachen. Waar staat in de Bijbel dat Jezus onzichtbaar terugkomt om de aarde te inspecteren? Waar heeft Hij dat voor nodig? Niks wijst erop dat Jezus in 1914 terugkwam en in de Bijbel staat erg duidelijk dat niemand de komst van Jezus kan berekenen.
|
Ze schermen net al;s Newton en anderen met de werkelijke Bijbelse leer. Tja, de joden wachten ook nog steeds op de Messias. Zij hebben dat ook niet gemerkt. Omdat je de bijbel niet kent, weet je domweg niet wat er werkelijk staat. De Joden wisten aan de hand van de profetieën te berekenen, wanneer de Messais verwacht werd. Iedere Jood keek daar naar uit, dat blijkt uit hun opmerking: Zijt gij degene die wij verwachten? Deze profetieën lopen door tot Jezus paroussia. Net zoals de joden “het walgelijke ding” hadden kunnen identificeren, zo kunnen we dat ding in onze tijd ook identificeren, als je geestelijk bent ingesteld. Degenen in de eerste eeuw, die Jezus niet wilden volgen door gebrek aan een geestelijke instelling, zijn omgekomen. Doordat Jezus de aarde onzichtbaar inspecteerde is de tijd van het einde aangebroken. De tijd van het einde wordt in de bijbel heel duidelijk omschreven en dus herkenbaar. Wanneer God gaat ingrijpen is geheim gehouden, zelf Jezus wist het niet. Het zal voor jou, zoals de Bijbel dat zegt, als een dief in de nacht zijn. Volkomen onverwacht, net als bij de dwaze maagden ben je in slaap gesukkeld.
|
Als ik al gehersenspoeld ben, ben ik niet door afvalligen gehersenspoeld, maar jij bent zo erg gehersenspoeld dat je het verschil tussen een niet-jg en afvallige niet meer ziet.
|
Je plat blijft hangen.
|
Ik toon aan met de Bijbel hoe de wederkomst zal verlopen en jij weet dat niet te weerleggen, misschien moet het wtg beter werk verrichten. De rkk brengt haar leer ook wereldwijd en beweert ook dat dat de juiste leer is, vele genootschappen zijn zo en jg zijn wel de meest zelfingenomen zendelingen in de wereld.
|
Ik weerleg dat, met voorbeelden en ondersteuning van mensen die dat heel lang geleden ook al ontdekt hebben, maar ja, jij blijft je mantra als een zombie herhalen. Jammer.
|
Het wtg plaatst zich tussen God en mens en denkt dat hij indirect mensen redt, aangezien hij propageert dat hij alleen de enige juiste leer brengt, helaas dat is een illusie. Het wtg weet niet meer wat de realiteit is.
|
Dit soort waanideeën spuien afvalligen ook wel, om onwetenden de oren te kittelen. Zij vertellen datgene wat je graag wilt horen, de kerken doen adt ook, zodat er “voor elcj wat wils” is. Het doel van het wtg is alleen het uitdelen van geestelijk voedsel en ondersteunt daarmee de mensen met nauwkeurige kennis, zodat zij zelf gefundeerd kunnen kiezen of zij God willen dienen, zoals hij dat wenst.
|
Het wtg doet overduidelijk mee met de wereld en wil dat ook graag, daarom voert hij zoveel propaganda. Het wtg wil graag bij de wereld horen en daarom was het wtg jarenlang lid van de VN, maar Jakobus 4:4 zegt ;"Overspelers en overspeelsters, weet gij niet, dat de vriendschap der wereld een vijandschap Gods is? Zo wie dan een vriend der wereld wil zijn, die wordt een vijand van God gesteld. ". Vriendschap met mystieke organisaties zoals de VN of EU is duidelijk overspel[...]
|
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 16-07-2011, 12:23 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Gertoux weerlegt dat met onderbouwde argumenten.
Zodra vakmensen de mening van jg onderschrijven zijn dat natuurlijk drogredenen. Maar het is erg moeilijk om in de kakofonie van meningen het correcte te distilleren.
|
Jij gaat er bij voorbaat vanuit dat ik verga.
|
Ingegeven door je vooroordeel. Ik probeer alleen je een hoop ellende te besparen, maar je mag zelf je keuze maken.
|
Jouw vooroordelen zijn ongegrond.
|
de Bijbel citeren is geen vooroordeel.
|
Om mij bang te maken voor niks.
|
Ik probeer te laten zien, wat de bijbel werkelijk leert en dat is vreugde vol.
3 Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn. 4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.”
|
Foto's zijn foto's, maar bij jg maakt het niet uit wat er op een foto staat.
|
Je suggereert dingen die je van afvalligen hebt overgenomen. Im Reine ist alles Rein.
|
Kom nou, niet iedere niet-jg is een afvallige. Je kent hun praktijken, maar je weet er niets tegen in te brengen.
|
Dat klopt niet jg, zij nemen wel meningen van afvalligen klakkeloos over. Vaak zitten er ook kerkgemeenschappen achter die mensen tegen JG ophitsen.
|
Sterker nog, russell is op een maçonnieke begraafplaats begraven, bij een maçonniek centrum.
|
Zij begraafplek ligt naar mijn mening NIET op een vrijmetselaars begraafplaats. Ik heb zelfs een kaart gezien, waaruit dat blijkt.
|
Ik vind het een rare lijst, waarom staat de statenvertaling ertussen en waarom de willibrordvertaling? De Nieuw Bijbel Vertaling (2008) ken ik niet en deze is niet te vinden op google.
|
Zoals ik al aantoonde geeft de SV in een voetnoot toe, dat zij gods naam in Heere hebben veranderd. De WV van 1975 gebruikt Jahweh. Na een storm van kritiek is dat in latere versies gecorrigeerd. De NBV 2004/2007 kan je op Biblijanet vinden
Vindt je alles raar wat niet jouw mening ondersteund?
Men heeft gewoon gekeken in welke bijbel Gods naam voorkomt. De Deux-aes vertaling kent minstens 5 versies. Van 1562, 1571,1604,1613 en 1625.
Ik kan die deux aes Bijbel wel min of meer ontcijferen en heb gezien dat ze Gods naam soms hebben vervangen door Heere, soms door God.. Ik heb met name daar gekeken waar over de heer JHWH wordt gesproken. Ik weet dus niet, waar zij Gods naam hebben weergegeven. Je kan de beheerder vragen van die site. Je krijgt antwoord, ook als hij het niet weet.
In veel bijbels vertaalt men dit zo: Jes 26: 4 Vertrouw op de HEERE, tot in eeuwigheid, want de HEERE HEERE is een eeuwige rots. HSV. De King James is consequenter: 4 Trust ye in the LORD for ever: for in the LORD JEHOVAH is everlasting strength KJV
Het kan dat in een vertaling Gods naam één of meerdere keren wordt gebruikt. In de KJV komt die 4 keer voor. En gebruikt men ook de afkorting Jah, zoals ook in hallelujah wordt gebruikt.
Ps 68 4 Sing unto God, sing praises to his name: extol him that rideth upon the heavens by his name JAH, and rejoice before him. KJV.
Anderen weigeren dat.
5 Zing voor God, zing psalmen voor Zijn Naam; baan de wegen voor Hem Die door de vlakten rijdt, want HEERE is Zijn Naam; spring op van vreugde voor Zijn aangezicht. HSV.
Doordat JG wereldwijd aanwezig zijn en in diverse talen Bijbels lezen, is het bij hen bekend waar Gods naam voorkomt. De lijst klopt dus, alleen staat er helaas niet bij waar Gods naam voorkomt.
Wanneer mensen in hun vertaling Gods naam tegenkomen, wordt deze gebruikt. Bijvoorbeeld in wapenspreuken of dat men een tekst met Gods naam in de balken van hun huis beitelen. Wanneer je in de omgeving van Garmisch partenkirchen bent geweest, kan je daar vele huizen aantreffen, waar Gods naam in staat. Zij hadden vroeger in hun Bijbel Gods naam staan.
Dit bericht is gewijzigd op 16-07 13:54.
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 18-07-2011, 16:38 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 14-07-2011, 10:59 ken schreef:
[...] JG brengen de Bijbesle leer als enigen wereldwijd en zorgen er voor dat iedereeen die dat wil, de bijbel kan begrijpen. Op deze manier kan iedereen zelf weten wat hij gelooft en dat met de bijbel in de hand aantonen. [...]Het wtg redt niet, het geeft mensen nauwkeurige kennis, overeenkomstig Gods wens.
|
Het is heel nobel om iedereen de mogelijkheid om tot een nauwkeurige kennis te komen te geven. Echter, kom je tot die nauwkeurige kennis, dan moet je je wel aansluiten bij de jg en dus de kleine kudde, anders word je niet gered.
Er is dus geen sprake meer van een 'zelf weten' of uiteindelijk zelfs van een 'zelf'.
Het wachttorengenootschap gaat er vanuit dat hun visie de nauwkeurige kennis is. Ze geven je dus de mogelijkheid om je aan te sluiten zodat je tot nauwkeurige kennis komt. Zodra je kennis hiervan afwijkt, wijk je af van de nauwkeurige kennis en ben je dus een afvallige! In werkelijkheid is dit een cirkelredenering die ervoor zorgt dat je jg móet zijn om nauwkeurige kennis te verkrijgen en nauwkeurige kennis alleen verkregen kan worden als je exact hetzelfde gelooft als het wtg!
Het verleden heeft echter aangetoond dat het wtg geen nauwkeurige kennis bezit. Nu stellen zij dat zij een lerende organisatie zijn. Hoe kun je nu nauwkeurige kennis hebben terwijl je nog aan het leren bent?
Het WTG en al de 300 denominaties hebben geen nauwkeurige kennis. Dat komt omdat er bijna 7 miljard mensen en visies zijn. Voeg je deze visies bij elkaar dan zul je nog geen nauwkeurige wijsheid hebben. Simpelweg omdat het merendeel onzin zal zijn. Echter al deze visies bij elkaar maakt de kans enorm dat de Wijsheid ergens tussenzit. Naast al die onzin zit de Wijsheid er natuurlijk ook tussen. Wel bijna 7 miljard keer.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 19-07-2011, 11:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 18-07-2011, 16:38 Vincent schreef:
Het is heel nobel om iedereen de mogelijkheid om tot een nauwkeurige kennis te komen te geven. Echter, kom je tot die nauwkeurige kennis, dan moet je je wel aansluiten bij de jg en dus de kleine kudde, anders word je niet gered.
|
Deze uitspraken komen niet van JG zelf en tonen aan, dat je geen notie hebt van datgene wat de bijbel nu werkelijk leert.
Laten we nu eerst eens teruggaan naar de eerste eeuw. Jezus predikte uitsluitend tot de joden, slechts weinigen sluiten zich bij hem aan. Ondanks de vele vervullingen van de profetieën en de daaraan gekoppelde wonderen die hij in het openbaar verricht.
Waarom? Hoe komt het dat zij niet willen luisteren? Zij hadden een "eigen” geloof ontwikkeld en dus verwachtten zij een messais die hen van de bezetting van de Romeinen af zou helpen. Zij herkenden, en herkennen nu nog steeds, niet Gods tijdsschema , gegeven door Daniël.
Jezus wist dat het einde van het joodse samenstel nabij was, Jeruzalem zou met de grond gelijk gemaakt worden en gaf een profetie om te ontsnappen. Zijn volgelingen gehoorzaamden en vluchtten naar de bergen van Judea. De achtergebleven Joden kwamen om.
Na Jezus opstanding en hemelvaart gebeurde er met Pinksteren iets opmerkelijks. Ca. 120 volgelingen van Jezus waren, overeenkomstig zijn instructies , bijeengekomen op een bovenvertrek. Zij werden toen gezalfd met de HG, net zoals Jezus met zijn doop werd gezalfd. Dit werd door mensen buiten opgemerkt.
De mensen waren stom verbaasd, dat zij in hun eigen taal werden aangesproken door Jezus discipelen. Door de gave van de HG konden zij dat. Door de zalving van de HG werden zij lid van de kleine kudde, ook wel de 144.000 genoemd.
Wat is de kleine kudde? De Bijbel geeft antwoord: „Vreest niet, kleine kudde, want het heeft uw Vader goedgedacht u het koninkrijk te geven.” — LUKAS 12:32.
Wat doen ze daar?
Openb. 20:6b „….., maar zij zullen priesters van God en van de Christus zijn en zullen de duizend jaren met hem als koningen regeren.” Zij zullen dus met Jezus een regering over de aarde vormen.
Waarover gaan zij regeren?
„Na deze dingen zag ik, en zie! een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natiën en stammen en volken en talen, staande voor de troon en voor het Lam, gehuld in lange witte gewaden, en er waren palmtakken in hun handen” Openbaring 7:9.
Dat zijn dus de overlevenden van Gods ingrijpen, ook wel armageddon genoemd.
Het zijn diegenen die de smalle weg gevonden hebben.
Mt 7: 13 Gaat in door de nauwe poort; want breed en wijd is de weg die naar de vernietiging voert, en velen zijn er die daardoor ingaan; 14 maar nauw is de poort en smal de weg die naar het leven voert, en weinigen zijn er die hem vinden
|
Er is dus geen sprake meer van een 'zelf weten' of uiteindelijk zelfs van een 'zelf'.
|
Jij weet het niet dus.
Je gaat dan verder met allerlei veronderstellingen. Wanneer je zelf de bijbel kent, dat weet je wat Gods wens is:
1 Timotheüs 2: 3 Dit is voortreffelijk en aangenaam in de ogen van onze Redder, God, 4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis van de waarheid komen.
Door deze kennis wil je Gods normen en waarden niet overtreden. Je weet dan dat:
1 Korinthiërs 6: 9 Wat! Weet GIJ niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor tegennatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen, 10 noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaards, noch beschimpers, noch afpersers zullen Gods koninkrijk beërven.
Wanneer je dus deze normen en waarden opzettelijk overtreed, dat word je er “uitgezet”. Je bent dan een afvallige geworden.
Wat doen sommigen van hen? Zij geven het WTG de schuld van hun falen. Er was er zelfs een die openlijk toegaf, dat hij betrapt was met zijn vriendin in bed, HIJ vond dat dat moest kunnen.
Het wtg bestaat uit gewone mensen, met fouten en gebreken. Zij leren daarvan en blijven niet in hun fouten hangen, maar corrigeren deze. Toen zij b.v. ontdekten dat Kerstmis door Constantijn was ingesteld en dat het in feite een zonnewendefeest was, toen stopten zij daarmee.
Zij bleven dus niet zoals de kerken, bij hoog an laag beweren dat het een feest ter eren van Christus was.
|
Hoe kun je nu nauwkeurige kennis hebben terwijl je nog aan het leren bent?
|
Veel mensen WILLEN leren van hun fouten.
Zo wordt door instanties minutieus onderzocht waarom een vliegtuig is gecrasht. Zo kennen zij voorkomen, dat hetzelfde nog een keer gebeurd. Worden daarna geen fouten meer gemaakt? Jawel. Mensen blijven fouten maken, maar daarvan te leren worden er minder fouten gemaakt.
|
Het WTG en al de 300 denominaties hebben geen nauwkeurige kennis. Dat komt omdat er bijna 7 miljard mensen en visies zijn.
|
Je gooit met het badwater het kind weg. Je redeneert dus, omdat er zoveel visies zijn, kan het wtg onmogelijk bij het rechte eind hebben.
Jij bent dus de enige.
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 19-07-2011, 13:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 19-07-2011, 11:02 ken schreef:
[...]
Zij bleven dus niet zoals de kerken, bij hoog an laag beweren dat het een feest ter eren van Christus was. [...]Veel mensen WILLEN leren van hun fouten.
Zo wordt door instanties minutieus onderzocht waarom een vliegtuig is gecrasht. Zo kennen zij voorkomen, dat hetzelfde nog een keer gebeurd. Worden daarna geen fouten meer gemaakt? Jawel. Mensen blijven fouten maken, maar daarvan te leren worden er minder fouten gemaakt. [...]Je gooit met het badwater het kind weg. Je redeneert dus, omdat er zoveel visies zijn, kan het wtg onmogelijk bij het rechte eind hebben.
Jij bent dus de enige.
|
Inderdaad dacht ik dat jg zich tot de kleine kudde rekenden. Maar jij toont aan dat ik dat fout zag.
"Je redeneert dus, omdat er zoveel visies zijn, kan het wtg onmogelijk bij het rechte eind hebben. " Dat beweer ik dus niet. Ze hebben aangetoond dat zij het niet bij het rechte eind hebben. Echter ook voor een jg, behorend bij de 7 miljard, is het mogelijk de waarheid te kennen. Hij zal echter soms moeten afwijken van het wtg. Maar dat was niet de bedoeling van het wtg of wel?
ik denk dat je een denkfout maakt. Als je echt weet - en dus nauwkeurige kennis hebt - wat belangrijk is in het leven, dan hoef je die fouten niet meer te maken.
Als mensen echt weten hoe je moet vliegen en wat daar allemaal bij komt kijken, dan hadden ze die fouten nooit gemaakt. Maar daar ligt het probleem. Mensen willen eerst vliegen en gaan daarna pas leren echt te vliegen.
Dat is natuurlijk logisch. Mensen willen NU vliegen. Een van de eersten sprong met zelfgemaakte vleugels van een rots. Had hij eerst eens bedacht hoe het eigenlijk kan dat een vogel kan vliegen. Had hij maar de aerodynamica bestudeerd, dan was hij niet te pletter gevallen, maar had hij een hangglider gebouwd.
Je kunt het misschien vergelijken met een boeing (het lichaam). Ik weet niet hoe die vliegt, dus ik laat een piloot vliegen. Jij laat een piloot vliegen die fouten maakt. Dan loop je het risico om naar beneden te gaan. Ik laat Jezus vliegen. Die zal geen fouten maken. Het enige wat fout kan gaan is de mankementen aan het vliegtuig. Maar dit alles is slechts theorie. Jezus kan je vliegtuig niet besturen, dat moet je zelf doen. Ga bij Jezus in de cockpit zitten, leer hoe hij het doet. Dan kun jij het ook en ben je zelf verantwoordelijk. Laat je iemand anders vliegen dan heb je er geen controle over. Maakt hij fouten dan kun je neerstorten. Dan kun je achteraf wel de piloot verantwoordelijk stellen, maar wat heb je eraan als je dood bent?
Noach stak geen paraplu op, maar bouwde een ark.
Dit bericht is gewijzigd op 19-07 13:29.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 20-07-2011, 10:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 19-07-2011, 13:02 Vincent schreef:
Inderdaad dacht ik dat jg zich tot de kleine kudde rekenden. Maar jij toont aan dat ik dat fout zag.
|
Ik probeer alleen te laten zien, wat de bijbel werkelijk leert. Mensen nemen vaak kreten van elkaar over, zonder zich te vergewissen hoe het in werkelijkheid si.
|
Dat beweer ik dus niet. Ze hebben aangetoond dat zij het niet bij het rechte eind hebben. Echter ook voor een jg, behorend bij de 7 miljard, is het mogelijk de waarheid te kennen. Hij zal echter soms moeten afwijken van het wtg. Maar dat was niet de bedoeling van het wtg of wel?
|
Het is jammer dat je het bekende vooroordeel overneemt. De starter van JG heeft nooit de intentie gehad om een religie te stichten, maar alleen om de Bijbel te onderzoeken met anderen. In feite doen JG dat nu nog steeds. Het wtg (een noodzakelijke wettelijke organisatie) ondersteunt degenen die de bijbel onderzoeken met, wat de Bijbel noemt, geestelijk voedsel. Zij hebben een overvloed aan geestelijk voedsel uitgedeeld aan ieder die dat wil. (Jes 65:13)
|
ik denk dat je een denkfout maakt. Als je echt weet - en dus nauwkeurige kennis hebt - wat belangrijk is in het leven, dan hoef je die fouten niet meer te maken.
|
Ik denk dat je een gebrek aan geestelijk inzicht hebt. Mensen worden door nauwkeurige kennis niet volmaakt, dus zullen zij fouten blijven maken, maar zij leren daarvan. Waren de apostelen foutloos toen zij nauwkeurige kennis verkregen? Nee! Zij praten daar openlijk over.
Paulus had een hooglopende ruzie met Thimotheüs. Een ander had mensenvrees en reageerde anders in het bijzijn van Joodse gelovigen. Ook de apostelen waren gewone mensen met fouten en gebreken.
|
Als mensen echt weten hoe je moet vliegen en wat daar allemaal bij komt kijken, dan hadden ze die fouten nooit gemaakt. Maar daar ligt het probleem. Mensen willen eerst vliegen en gaan daarna pas leren echt te vliegen.
|
National geografics maakt aan de lopende band documantaires over vliegtuigongelukken. Ieder vliegtuig ongeluk wordt tot op de bodem uitgezocht, wat er fout is gegaan en stelt men richtlijnen op om deze te voorkomen.
Daardoor vindt je nu op de vloer van een vliegtuig lampjes die naar de uitgang leiden en is de bekleding zo gemaakt, dat ze moeilijk brandbaar is en zo weinig mogelijk giftige gassen uitstoten. Ook moet een vliegtuig in ca 2 minuten ontruimd kunnen worden. Anders mogen ze niet vliegen. Zelfs de A 380 moet aan die eis voldoen. In die tijd kunnen ca 850 mensen het vliegtuig verlaten hebben.
De Bijbel leert dat God wenst, dat iedere gelovige nauwkeurige kennis dient te hebben. (1 Timótheüs 2:3, 4.) Alleen op die manier, kan iedere gelovige ZELF beslissen wat waar is en wat niet. De Bijbel is duidelijk.
Mattheüs 7: 13 Gaat in door de nauwe poort; want breed en wijd is de weg die naar de vernietiging voert, en velen zijn er die daardoor ingaan; 14 maar nauw is de poort en smal de weg die naar het leven [op een paradijsaarde] voert, en weinigen zijn er die hem vinden.
De kakafonie van religies met tegengestelde leringen zijn de brede weg. De wereldwijd beschikbare smalle weg [ de weg zijn de Bijbelse grenzen, o.a. in 1 Kor. 6:9-10] leid tot eeuwig leven op aarde.
Psalm 37: 11 De zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede. 29 De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.
|
Noach stak geen paraplu op, maar bouwde een ark.
|
Noach luisterde naar God en voerde zijn opdracht uit. De anderen weigerden en kwamen om.
Jezus volgelingen luisterden naar zijn waarschuwing en vluchtten uit Jeruzalem naar de bergen van Judea. De anderen weigerden en kwamen om.
Nu wordt er wereldwijd gewaarschuwd voor Gods ingrijpen. Degenen die luisteren en op de smalle weg "wandelen" overleven.
De anderen die weigeren, zullen het niet overleven..
Dit bericht is gewijzigd op 20-07 10:56.
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 20-07-2011, 14:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 20-07-2011, 10:49 ken schreef:
[...]National geografics maakt aan de lopende band documantaires over vliegtuigongelukken. Ieder vliegtuig ongeluk wordt tot op de bodem uitgezocht, wat er fout is gegaan en stelt men richtlijnen op om deze te voorkomen.
Daardoor vindt je nu op de vloer van een vliegtuig lampjes die naar de uitgang leiden en is de bekleding zo gemaakt, dat ze moeilijk brandbaar is en zo weinig mogelijk giftige gassen uitstoten. Ook moet een vliegtuig in ca 2 minuten ontruimd kunnen worden. Anders mogen ze niet vliegen. Zelfs de A 380 moet aan die eis voldoen. In die tijd kunnen ca 850 mensen het vliegtuig verlaten hebben.
|
Blijkbaar had er daarvoor nog nooit iemand gedacht: "Hoe komen mensen bij de nooduitgaing als de cabine vol met rook komt te staan?" Waarom niet? Het lijkt zo simpel als je erover nadenkt.
Die dode mensen zijn wel vervelend, maar gelukkig weten we nu dat als er rook in de cabine komt te staan dat we dan lampjes op de vloer maken die men kan volgen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 22-07-2011, 10:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Je wilt het dus kennelijk niet begrijpen. Nog een keer dan. Mensen zijn onvolmaakt en maken fouten, ook als ze vantevoren hebben nagedacht. Daarvan leren en niet dezelfde fouten meer maken getuigt van nederigheid en wijsheid. Als je de luchtvaartsector vergelijkt met de kerken der christenheid dan is het contrast in dit opzicht schreinend. Die laatste weigert te leren van fouten (betrokkenheid bij én zegenen van oorlogen en militairen bijv.) en foute leerstellingen (vieren van heidense kerstfeest, aanbidden van 3-enige god). Jehovah's Getuigen hebben in dit opzicht wel geleerd en vieren daarom geen zogenaamde christelijke feesten meer zoals kerst en pasen, omdat bekend is dat deze vermengd zijn met heidense gebruiken en riten en geen grondslag in de bijbel vinden. Door het wel blijven vieren van deze heidense feesten ondanks dat men bekend is met de oorsprong ervan tart men God.
Dit bericht is gewijzigd op 22-07 10:52.
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 22-07-2011, 13:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 22-07-2011, 10:49 Azarja schreef:
[...]
Je wilt het dus kennelijk niet begrijpen. Nog een keer dan. Mensen zijn onvolmaakt en maken fouten, ook als ze vantevoren hebben nagedacht. Daarvan leren en niet dezelfde fouten meer maken getuigt van nederigheid en wijsheid. Als je de luchtvaartsector vergelijkt met de kerken der christenheid dan is het contrast in dit opzicht schreinend. Die laatste weigert te leren van fouten (betrokkenheid bij én zegenen van oorlogen en militairen bijv.) en foute leerstellingen (vieren van heidense kerstfeest, aanbidden van 3-enige god). Jehovah's Getuigen hebben in dit opzicht wel geleerd en vieren daarom geen zogenaamde christelijke feesten meer zoals kerst en pasen, omdat bekend is dat deze vermengd zijn met heidense gebruiken en riten en geen grondslag in de bijbel vinden. Door het wel blijven vieren van deze heidense feesten ondanks dat men bekend is met de oorsprong ervan tart men God.
Dit bericht is gewijzigd op 22-07 10:52.
|
Niet zo naïef. We hebben sinds Adam en Eva kennis van goed en kwaad. Fouten maken is tegen het goede ingaan. We weten allemaal wat het goede is, maar gaan er soms tegenin. Dat heeft niks met van fouten leren te maken, maar ze leren dat je ze niet hoeft te maken. Moet je zondigen om het goede te kunnen doen? Adam kon zich er nog achter verschuilen dat hij geen kennis had van goed en kwaad en daarom niet wist of hij het goede en kwade deed. Wij kunnen dat niet.
|
|
|
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 22-07-2011, 13:24 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 22-07-2011, 13:14 Vincent schreef:
[...] Niet zo naïef. We hebben sinds Adam en Eva kennis van goed en kwaad. Fouten maken is tegen het goede ingaan. We weten allemaal wat het goede is, maar gaan er soms tegenin. Dat heeft niks met van fouten leren te maken, maar ze leren dat je ze niet hoeft te maken. Moet je zondigen om het goede te kunnen doen? Adam kon zich er nog achter verschuilen dat hij geen kennis had van goed en kwaad en daarom niet wist of hij het goede en kwade deed. Wij kunnen dat niet.
|
Adam was volmaakt. Hij had geen reden Satan te geloven. God had Adam voorzien van een prachtig lichaam, in een prachtige omgeving met prachtige vooruitzichten. Adam kon zich nergens achter verschuilen. Door dit te stellen beweer je dat God onredelijk en harvochtig handelde jegens Adam.
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 22-07-2011, 16:38 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 22-07-2011, 13:34 Azarja schreef:
[...]
Je zegt hiermee dat de doodstraf die God Adam oplegde buiten alle proporties was aangezien Adam eigenlijk niet wist wat hij deed. Is God soms onrechtvaardig?
|
It is a goverment project! Adam was genetisch gemanipuleerd. God wist welke wereld Hij wou crëeren. Aan de vrucht herkent men den boom. Met de boom der kennis is op zich niks verkeerd. Adam had enkel het gebod van zijn Maker genegeerd. Ben je op zoek naar gouddelvers?
Dit bericht is gewijzigd op 22-07 16:47.
|
|
|
|
Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. |
|
|
ken
|
Geplaatst op 23-07-2011, 17:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Kijk nu eens zelf wat de Bijbel werkelijk leert?
Gen 3:
1 De slang nu bleek het omzichtigste te zijn van al het wild gedierte van het veld dat Jehovah God gemaakt had. Ze zei dan tot de vrouw: „Is het werkelijk zo dat God heeft gezegd dat GIJ niet van elke boom van de tuin moogt eten?” 2 Hierop zei de vrouw tot de slang: „Van de vrucht der bomen van de tuin mogen wij eten. 3 Maar wat [het eten] van de vrucht van de boom die in het midden van de tuin staat betreft, God heeft gezegd: ’GIJ moogt daarvan niet eten, neen, GIJ moogt ze niet aanraken, opdat GIJ niet sterft.’” 4 Hierop zei de slang tot de vrouw: „GIJ zult volstrekt niet sterven. 5 Want God weet dat nog op de dag dat GIJ ervan eet, UW ogen stellig geopend zullen worden en GIJ stellig als God zult zijn, KENNEND goed en kwaad.” 6 Dientengevolge zag de vrouw dat de boom goed was tot voedsel en dat hij iets was waarnaar het verlangen der ogen uitging, ja, de boom was begeerlijk om naar te kijken. Zij nam dan van zijn vrucht en ging ervan eten. Daarna gaf zij er ook van aan haar man, toen deze bij haar was, en hij ging ervan eten. 7 Toen werden de ogen van hen beiden geopend en zij gingen beseffen dat zij naakt waren. Zij naaiden daarom vijgenbladeren aan elkaar en maakten zich lendebedekkingen. 8 Later hoorden zij de stem van Jehovah God, die omstreeks het winderige gedeelte van de dag in de tuin wandelde, waarop de mens en zijn vrouw zich voor het aangezicht van Jehovah God tussen de bomen van de tuin gingen verbergen. 9 En Jehovah God bleef de mens toeroepen en tot hem zeggen: „Waar zijt gij?” 10 Ten slotte zei hij: „Uw stem hoorde ik in de tuin, maar ik was bevreesd omdat ik naakt was en daarom verborg ik mij.” 11 Daarop zei hij: „Wie heeft u verteld dat gij naakt waart? Hebt gij soms van de boom gegeten waarvan ik u geboden heb niet te eten?” 12 Vervolgens zei de mens: „De vrouw die gij hebt gegeven om bij mij te zijn, zij heeft mij van de vrucht van de boom gegeven en dus heb ik gegeten.” 13 Daarop zei Jehovah God tot de vrouw: „Wat hebt gij nu gedaan?” Waarop de vrouw antwoordde: „De slang — die heeft mij bedrogen en dus heb ik gegeten.
God is de schepper van alles. Hij mag dus voorwaarden stellen. Hij gaf hen alles tot hun beschikking, behalve één boom. Hij reserveerde die exclusief.
Adam en Eva waren volmaakt, zij wisten dus wat de consequenties waren van het overtreden van Gods gebod. Zij kozen daarvoor. Zij stalen Gods exclusieve eigendom.
Satan suggereerde dat God een leugenaar was en hun dingen onthield. Hij bestreed het recht van de schepper.
Het was dus geen vergissing, maar een keuze. Dat kan je ook zien aan hun reactie. Eva legde de schuld bij Satan. Adam gaf God de schuld.
Zo mogen mensen NU kiezen voor God, op zijn voorwaarden, of tegen hem. Net als de overgrote meerderheid van de mensen in de eerste eeuw tegen Gods zoon kozen, zo kiest de meerderheid der mensen nu tegen God.
De keuze is nu nog vrij.
Dit bericht is gewijzigd op 23-07 17:16.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 25-07-2011, 11:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 23-07-2011, 17:14 ken schreef:
[...]Kijk nu eens zelf wat de Bijbel werkelijk leert?
Gen 3:
1 De slang nu bleek het omzichtigste te zijn van al het wild gedierte van het veld dat Jehovah God gemaakt had. Ze zei dan tot de vrouw: „Is het werkelijk zo dat God heeft gezegd dat GIJ niet van elke boom van de tuin moogt eten?” 2 Hierop zei de vrouw tot de slang: „Van de vrucht der bomen van de tuin mogen wij eten. 3 Maar wat [het eten] van de vrucht van de boom die in het midden van de tuin staat betreft, God heeft gezegd: ’GIJ moogt daarvan niet eten, neen, GIJ moogt ze niet aanraken, opdat GIJ niet sterft.’” 4 Hierop zei de slang tot de vrouw: „GIJ zult volstrekt niet sterven. 5 Want God weet dat nog op de dag dat GIJ ervan eet, UW ogen stellig geopend zullen worden en GIJ stellig als God zult zijn, KENNEND goed en kwaad.” 6 Dientengevolge zag de vrouw dat de boom goed was tot voedsel en dat hij iets was waarnaar het verlangen der ogen uitging, ja, de boom was begeerlijk om naar te kijken. Zij nam dan van zijn vrucht en ging ervan eten. Daarna gaf zij er ook van aan haar man, toen deze bij haar was, en hij ging ervan eten. 7 Toen werden de ogen van hen beiden geopend en zij gingen beseffen dat zij naakt waren. Zij naaiden daarom vijgenbladeren aan elkaar en maakten zich lendebedekkingen. 8 Later hoorden zij de stem van Jehovah God, die omstreeks het winderige gedeelte van de dag in de tuin wandelde, waarop de mens en zijn vrouw zich voor het aangezicht van Jehovah God tussen de bomen van de tuin gingen verbergen. 9 En Jehovah God bleef de mens toeroepen en tot hem zeggen: „Waar zijt gij?” 10 Ten slotte zei hij: „Uw stem hoorde ik in de tuin, maar ik was bevreesd omdat ik naakt was en daarom verborg ik mij.” 11 Daarop zei hij: „Wie heeft u verteld dat gij naakt waart? Hebt gij soms van de boom gegeten waarvan ik u geboden heb niet te eten?” 12 Vervolgens zei de mens: „De vrouw die gij hebt gegeven om bij mij te zijn, zij heeft mij van de vrucht van de boom gegeven en dus heb ik gegeten.” 13 Daarop zei Jehovah God tot de vrouw: „Wat hebt gij nu gedaan?” Waarop de vrouw antwoordde: „De slang — die heeft mij bedrogen en dus heb ik gegeten.
God is de schepper van alles. Hij mag dus voorwaarden stellen. Hij gaf hen alles tot hun beschikking, behalve één boom. Hij reserveerde die exclusief.
Adam en Eva waren volmaakt, zij wisten dus wat de consequenties waren van het overtreden van Gods gebod. Zij kozen daarvoor. Zij stalen Gods exclusieve eigendom.
Satan suggereerde dat God een leugenaar was en hun dingen onthield. Hij bestreed het recht van de schepper.
Het was dus geen vergissing, maar een keuze. Dat kan je ook zien aan hun reactie. Eva legde de schuld bij Satan. Adam gaf God de schuld.
Zo mogen mensen NU kiezen voor God, op zijn voorwaarden, of tegen hem. Net als de overgrote meerderheid van de mensen in de eerste eeuw tegen Gods zoon kozen, zo kiest de meerderheid der mensen nu tegen God.
De keuze is nu nog vrij.
Dit bericht is gewijzigd op 23-07 17:16.
|
De mens leefde zonder bewust te zijn. Hij was een zombie, marionet, dode, dier. God gaf hem de keus zich bewust te worden. Hij schiep immers de boom der kennis. De slang leerde Adam hoe en wat het zou opleveren. En hij koos om geen marionet meer te zijn, maar om zelf verantwoordelijk te zijn voor zijn leven nu hij inzicht had in goed en kwaad.
Nu kreeg de mens een afgemeten stuk tijd om zich opnieuw bewust te worden. God heeft ons de kans gegeven om eeuwig te leven. Hij schiep immers de boom des levens. Jezus leerde ons hoe en wat het ons zal opleveren. Wij kunnen kiezen om geen zondemens te zijn, maar lichtmens.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 25-07-2011, 12:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dat zou kunnen, maar kennelijk kan of wil je het niet begrijpen, je eigen vooroordeel verhinderd dat m.i.
|
Kon Adam wel weten wie tot hem sprak, als hij geen kennis had van goed en kwaad?
|
Ja. Kijk eens wat de Bijbel nu leert:
Gen 2: 19 Nu vormde Jehovah God uit de aardbodem al het wild gedierte van het veld en elk vliegend schepsel van de hemel, en vervolgens bracht hij ze tot de mens om te zien hoe hij elk daarvan zou noemen; en zoals de mens die dan noemde, elke levende ziel, dat was zijn naam. 20 De mens gaf dus namen aan alle huisdieren en aan de vliegende schepselen van de hemel en aan al het wild gedierte van het veld, doch voor de mens werd geen hulp gevonden als zijn tegenhanger.
Voordat Eva werd geschapen gaf Adam alle dieren een naam en observeerde hen. Hij zag dat dieren een partner hadden. Hij wist dus OOK dat slangen niet konden praten.
|
De mens leefde zonder bewust te zijn. Hij was een zombie, marionet, dode, dier. God gaf hem de keus zich bewust te worden. Hij schiep immers de boom der kennis. De slang leerde Adam hoe en wat het zou opleveren. En hij koos om geen marionet meer te zijn, maar om zelf verantwoordelijk te zijn voor zijn leven nu hij inzicht had in goed en kwaad.
|
veronderstellingen, die geen Bijbelse basis hebben
Gen 1: 29 Verder zei God: „Ziet, ik heb U alle zaaddragende plantengroei die op de oppervlakte van de gehele aarde is, en elke boom waar zaaddragende boomvrucht aan zit, gegeven. U diene het tot voedsel.
Gen 2: 16 En Jehovah God legde de mens ook het volgende gebod op: „Van elke boom van de tuin moogt gij tot verzadiging eten. 17 Maar wat de boom der kennis van goed en kwaad betreft, gij moogt daarvan niet eten, want op de dag dat gij daarvan eet, zult gij beslist sterven.”
God mocht dus bepalen welke boom hij exclusief voor ziczelf was. Immers HIJ had alles gemaakt, hij is de rechtmatige eigenaar.!
|
Nu kreeg de mens een afgemeten stuk tijd om zich opnieuw bewust te worden. God heeft ons de kans gegeven om eeuwig te leven. Hij schiep immers de boom des levens.
|
Je ziet hier, hoe je zelf maar wat aanneemt, zonder dat je de tekst goed hebt bestudeerd.
Aangezien Adam eerst alle dieren een naam gaf, was hij zich er van bewust dat hij leefde, daarom gaf hij dieren een naam en hij observeerde hen.
Uit ver 16 blijkt overduidelijk dat het NIET Gods bedoeling was, dat Adam zou sterven, dus had hij, als volmaakt mens, eeuwig leven.
Satan koos de minst ervarene van de 2 uit en zij trapte er in. Maar ook zij had het kunnen weten of het aan haar man vragen.
Dat zij bewust waren van hun overtreding blijkt duidelijk uit hun antwoord. Eva gaf de slang de schuld. Adam gaf God de schuld.
Hij had ook kunnen weigeren om van de vrucht te eten. Hij koos dus zelf, net als Eva koos, om Gods geboden te overtreden.
|
Jezus leerde ons hoe en wat het ons zal opleveren. Wij kunnen kiezen om geen zondemens te zijn, maar lichtmens.
|
De Bijbel leert, dat we kunnen kiezen, ondanks het FEIT dat wij de, van Adam,overgeërfde zonde hebben.
Zolang mensen onvolmaakt zijn zij zondig! Immers: Het loon van de zonde is de dood! (Ro 6:23). De ziel die zondigt, die zal sterven. (Ezechiël 18:4)
|
|
|
|
|
|
|
|