|
Albert
|
Geplaatst op 02-11-2010, 05:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
"Vóór Abraham was bén Ik" zegt Jezus in het Nieuwe Verbond, Dat houdt dus in dat Hij er in het Oude Verbond ook al was... Wil iemand mij bevestigen in Zijn verschijningen in dit Oude Verbond...??? Zo denk ik o.a. dat Eén der mannen des Heeren bij de eikenbossen van Mamre - Gen.18, de nog niet in het vleesgeboren (en dus latere) Jezus Christus moet zijn geweest. Er zijn m.i. nog andere aanreikingen mogelijk maar wellicht later in deze studie...??? (o.a. de Engel des Heeren...)
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Het Woord Gods is levend & krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel en des geestes... |
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 26-01-2012, 13:53 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 02-11-2010, 05:35 Albert schreef:
"Vóór Abraham was bén Ik" zegt Jezus in het Nieuwe Verbond, Dat houdt dus in dat Hij er in het Oude Verbond ook al was... Wil iemand mij bevestigen in Zijn verschijningen in dit Oude Verbond...??? Zo denk ik o.a. dat Eén der mannen des Heeren bij de eikenbossen van Mamre - Gen.18, de nog niet in het vleesgeboren (en dus latere) Jezus Christus moet zijn geweest. Er zijn m.i. nog andere aanreikingen mogelijk maar wellicht later in deze studie...??? (o.a. de Engel des Heeren...)
|
Bs'd
Lou de palingboer zei: "Ik ben God!"
Dat betekent dat Lou ook in het OT te vinden moet zijn.
Kan iemand mij vertellen waar ik Lou in het OT kan vinden?
Eliyahu
|
|
|
|
"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 |
|
|
Michael
|
Geplaatst op 26-01-2012, 19:53 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Eliyahu,
Je moet echt zinniger gaan redeneren. Je reageert met een verwijzing naar het OT, die in het NT staat, met een opmerking over Lou de palingboer. Blijkbaar accepteer je de Bijbel niet (in zijn geheel) als vande HEERE God gegeven en door Hem geïnspireerd. Als je de Schrift met zichzelf in tegenspraak acht, moet je misschien eerst iets meer studeren. En bidden tot de Heilige Geest om verlichting van je verstand als je oprecht studeert.
Vrede zij u
Michaël
Maranatha Jezus komt. Kom, Heer Jezus
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 27-01-2012, 14:07 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-01-2012, 19:53 Michael schreef:
Beste Eliyahu,
Je moet echt zinniger gaan redeneren. Je reageert met een verwijzing naar het OT, die in het NT staat, met een opmerking over Lou de palingboer.
|
Bs'd
Ik gebruik precies dezelfde logica als de christenen. Zij zeggen: "Oh, er staat in het NT dat JC God is, en daarom moet hij in het OT te vinden zijn."
Precies hetzelfde argument kan je maken voor Lou de palingboer, zoals ik deed, en ook voor David Koresh, en voor wie je maar wilt.
Ik laat dus even de absurditeit van die redenering zien.
Ja, dank je. Met jou ook.
Eliyahu
|
|
|
|
"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 |
|
|
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 05-02-2012, 01:00 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 04-02-2012, 21:27 Eliyahu schreef:
[...]
Bs'd
Maar we weten allemaal dat hij nooit koning der joden geweest is.
Hij is nooit verder gekomen dan zwervende predikeren annex wonderdokter.
Eliyahu
|
Jesaja profeteerde dat de meeste Israëlieten de Messias niet zouden aanvaarden maar dat hij „een steen der struikeling” voor hen zou worden (1 Petrus 2:6-8; Jesaja 8:14, 15). En inderdaad, ondanks de vele wonderen die Jezus deed „stelden zij geen geloof in hem, zodat het woord van de profeet Jesaja werd vervuld, dat hij gesproken heeft: ’Jehovah, wie heeft geloof gesteld in hetgeen door ons is gehoord?’” (Johannes 12:37, 38; Jesaja 53:1) Eén reden waarom de Joden geen geloof in hem stelden, was de algemeen verbreide misvatting dat de Messias de natie onmiddellijk van de Romeinse overheersing zou bevrijden en een onafhankelijk davidisch koninkrijk op aarde zou herstellen. Omdat Jezus lijden onderging en stierf, wilden de meeste Joden hem niet als de Messias aanvaarden. Maar in feite had Jesaja voorzegd dat de Messias zou lijden voordat hij koning werd.
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 05-02-2012, 16:04 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 05-02-2012, 01:00 Azarja schreef:
[...]
Jesaja profeteerde dat de meeste Israëlieten de Messias niet zouden aanvaarden maar dat hij „een steen der struikeling” voor hen zou worden (1 Petrus 2:6-8; Jesaja 8:14, 15).
|
Bs'd
"13 J-H-W-H der heerscharen, Hèm zult gij heilig achten en Hij moet het voorwerp van uw vrees en Hij moet het voorwerp van uw schrik zijn. 14 Dan zal Hij tot een heiligdom zijn, en tot een steen, waaraan men zich stoot, en tot een rotsblok, waarover men struikelt, voor de beide huizen van Israël, tot een klapnet en tot een valstrik voor de inwoners van Jeruzalem. 15 En velen onder hen zullen struikelen en vallen, verpletterd, gestrikt en gevangen worden. 16 Bind de getuigenis toe, verzegel de wet onder mijn leerlingen. 17 En ik zal wachten op J-H-W-H, die zijn aangezicht verbergt voor het huis van Jakob, ja, op Hem zal ik hopen. 18 Zie, ik en de kinderen die mij J-H-W-H gegeven heeft, zijn tot tekenen en tot zinnebeelden onder Israël vanwege J-H-W-H der heerscharen, die op de berg Sion woont." Jes 8
Ik zie dat het daar alleen maar over God spreekt, en ik zie dat geen JC, en geen messias.
Waarom trekken jullie altijd verzen die niet over de messias gaan uit hun verband en zeggen vervolgens dat ze over de messias gaan?
Vind je dat zelf nou geen oplichterij?
|
En inderdaad, ondanks de vele wonderen die Jezus deed „stelden zij geen geloof in hem, zodat het woord van de profeet Jesaja werd vervuld, dat hij gesproken heeft: ’Jehovah, wie heeft geloof gesteld in hetgeen door ons is gehoord?’” (Johannes 12:37, 38; Jesaja 53:1)
|
Israel MAG geen gehoor bieden aan iemand die wonderen doet als hij hun wil aftrekken van de enig ware God J-H-W-H en een nieuwe god wil introduceren:
"Wanneer onder u een profeet optreedt of iemand, die dromen heeft, en hij u een teken of een wonder aankondigt, en het teken of het wonder komt, waarover hij u gesproken heeft met de woorden: laten wij andere goden achterna lopen, die gij niet gekend hebt, en laten wij hen dienen, dan zult gij naar de woorden van die profeet of dromer niet luisteren; want J-H-W-H, uw God, stelt u op de proef om te weten, of gij J-H-W-H, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel. J-H-W-H, uw God , zult gij volgen, Hem vrezen, Zijn geboden houden en naar Zijn stem luisteren: Hem zult gij dienen en aanhangen. Die profeet of dromer zal ter dood gebracht worden, omdat hij afval gepredikt heeft van J-H-W-H, uw God, die u uit het land Egypte geleid en uit het diensthuis verlost heeft, om u af te trekken van de weg, die J-H-W-H uw God, u geboden heeft te gaan. Zo zult gij het kwaad uit uw midden wegdoen." Deuteronomium 13:1-5.
En Jesaja 53 spreekt niet over JC, maar over de knecht van God. En dat is ISRAEL, en niet JC.
|
Eén reden waarom de Joden geen geloof in hem stelden, was de algemeen verbreide misvatting dat de Messias de natie onmiddellijk van de Romeinse overheersing zou bevrijden en een onafhankelijk davidisch koninkrijk op aarde zou herstellen.
|
Dat is geen "misvatting", dat is wat God's profeten ons vertellen:
Micha 5:1-8; "En gij, O Bethlehem Ephrata, al zijt gij klein onder de geslachten van Juda, uit u zal Mij voortkomen die een heerser zal zijn over Israel, en wiens oorsprong is van ouds, van de dagen der eeuwigheid. Daarom zal hij hen prijsgeven tot de tijd dat zij die baren zal gebaard heeft. Dan zal het overblijfsel zijner broederen terugkeren met de Israelieten. Dan zal hij staan en hen weiden in de kracht des HERE, in de majesteit van de naam des HERE, zijns Gods; en zij zullen rustig wonen, want NU zal hij groot zijn tot aan de einden der aarde, en hij zal vrede zijn. Wanneer Assur in ons land komt en wanneer hij onze paleizen betreedt, dan zullen wij tegen hem zeven herders stellen en acht vorsten uit de mensen, die het land van Assur zullen weiden met het zwaard, en het land van Nimrod in zijn poorten. En Hij zal bevrijden van Assur, wanner die in ons land komt en wanneer hij ons gebied betreedt. En het overblijfsel van Jacob zal temidden van vele volkeren zijn als de dauw van de HERE, als regenstromen op het groene kruid, dat niet wacht op de mens, noch mensenkinderen verbeidt. En het overblijfsel van Jakob zal zijn onder de natien, te midden van vele volkeren, als een leeuw onder de dieren des wouds, als een jonge leeuw onder de schaapskudden, die, wanneer hij binnendringt neerslaat, en verscheurt, zonder dat iemand redt. Uw hand zal verheven zijn boven uw tegenstanders en al uw vijanden zullen worden uitgeroeid."
We zien hier, in het eerste vers van deze messiaanse profetie, dat wanneer de messias komt vanuit Bethlehem, dan zal hij een heerser zijn over Israel. Dat betekent dat hij een koning, of misschien een president, zal zijn, maar in elk geval een gewichtig persoon die heel wat in de melk te brokkelen heeft, en geen rondtrekkende prediker en wonderdokter. We zien ook dat na de komst van de messias de joodse oorlogen uitgevochten gaan worden en gewonnen gaan worden door de joden. We zien hier een messias die ons fysieke verlossing gaat brengen van aardse vijanden: En Hij zal bevrijden van Assur, wanneer die in ons land komt en wanneer hij ons gebied betreedt." "Uw hand zal verheven zijn boven uw tegenstanders en al uw vijanden zullen worden uitgeroeid." Dat is duidelijke taal, niet voor meerdere uitleggingen vatbaar.
Zacheria 9:9-10; "Jubel luide gij dochter van Sion; juich gij dochter van Jeruzalem! Zie uw koning komt tot u, hij is rechtvaardig en zegevierend, nederig, en rijdend op een ezel, op een ezelshengst, een ezelinnejong. Dan zal ik de wagens uit Efraim en de paarden uit Jeruzalem te niet doen, ook de strijdboog wordt teniet gedaan; en hij zal volken vrede verkondigen, en zijn heerschappij zal zich uitstrekken van zee tot zee, en van de rivier tot de einden der aarde."
Men zegt dat Jezus op een ezel reed, net zoals het gehele Midden Oosten in die dagen, maar dat is waar de vervulling van deze profetie ophoudt. De messias, wanneer hij komt, zal een zegevierende koning zijn. Gearresteerd en doodgemarteld worden is niet hetzelfde als zegevieren. Na de komst van de messias zullen de paarden, wagens, en de strijdboog worden tenietgedaan vanuit Jeruzalem, dat betekent geen oorlog meer in Jeruzalem. En de messias zal de volken vrede verkondigen, en zijn heerschappij zal zijn van zee tot zee en tot de einden der aarde. Dit was niet bepaald het geval met Jezus; hij is nooit een koning geweest, en hij had helemaal geen heerschappij.
Ten einde dit probleem te omzeilen bedacht het christendom de 'tweede komst'. Maar nergens in de Hebreeuwse bijbel staat het geschreven dat de messias komt, en dan gedood wordt, en dan duizenden jaren later weer komt in een tweede komst. Al de messiaanse profetieen zeggen heel duidelijk dat als de messias komt hij zijn taak gelijk vervult, en niet duizenden jaren later. Ziet u in de bovenstaande profetieen dat er een hiaat van 2000 jaar of meer is tussen de komst van de messias en de verlossing van de vijanden? In de volgende messiaanse profetie van Jeremia kan u zien dat het onmogelijk is om 2000 of meer jaar te plaatsen tussen de komst van de messias en de verlossing:
Jeremia 33:14-16; "Zie, de dagen komen, luidt het woord des HERE, dat ik het goede woord in vervulling zal doen gaan, dat ik over het huis van Juda en het huis van Israel gesproken heb. IN DIE DAGEN EN TE DIEN TIJDE zal ik aan David een spruit der gerechtigheid doen ontspruiten, die naar recht en gerechtigheid in het land zal handelen. IN DIE DAGEN zal Juda verlost worden en Jeruzalem veilig wonen."
Volgens het christendom is de spruit der gerechtigheid al 2000 jaar geleden ontsproten aan David. Maar helaas; er was geen verlossing voor Judah en Jeruzalem woonde niet veilig: 40 jaar na de dood van Jezus, in het jaar 70, werd Jeruzalem totaal verwoest door de romeinen, de tweede tempel werd platgebrand, en het joodse volk verstrooid over de aardbodem. En Jeremia zegt toch heel duidelijk dat ten tijde dat de messias komt, IN DIE DAGEN, dan zal Jeruzalem veilig wonen en zal Juda verlost worden.
Jesaja 11; "En er zal een rijsje voortkomen uit de tronk van Isai, (de vader van koning David) en een scheut uit zijn wortelen zal vrucht dragen. En op hem zal de geest des HERE rusten, de geest van wijsheid en verstand, de geest van raad en sterkte, de geest van kennis en vreze des HERE; ja, zijn lust zal zijn in de vreze des HERE. Hij zal niet richten naar hetgeen zijn ogen zien, noch rechtspreken naar hetgeen zijn oren horen; want hij zal de geringen in gerechtigheid richten, en over de ootmoedigen des lands in billijkheid rechtspreken, maar hij zal de aarde slaan met de roede zijns monds en met de adem zijner lippen de goddeloze doden. Gerechtigheid zal de gordel zijner lenden zijn en trouw de gordel zijner heupen. Dan zal de wolf bij het schaap verkeren en de panter zich nederleggen bij het bokje; het kalf, de jonge leeuw en het mestvee zullen tezamen zijn, en een kleine jongen zal ze hoeden; de koe en de berin zullen samen weiden, haar jongen zullen zich tezamen nederleggen, en de leeuw zal stro eten als het rund; dan zal een zuigeling bij het hol van de adder spelen en naar het nest van een giftige slang zal een gespeend kind zijn hand uitsrekken. Men zal geen kwaad doen noch verderf stichten op gans mijn heilige berg."
Hier hebben we meer van hetzelfde; een messias die de goddelozen zal doden: "hij zal de aarde slaan met de roede zijns monds en met de adem zijner lippen de goddeloze doden", waarna we de betere wereld krijgen; de wolf die bij het schaap verkeert, en de panter die zich neerlegt bij het bokje. Ook voor deze profetie hoef je waarachtig geen atoomgeleerde te zijn om te zien dat hij niet vervuld is door Jezus. Conclusie: Hij was niet de messias.
|
Omdat Jezus lijden onderging en stierf, wilden de meeste Joden hem niet als de Messias aanvaarden. Maar in feite had Jesaja voorzegd dat de Messias zou lijden voordat hij koning werd.
|
Dat heeft Jesaja niet voorzegd. Jesaja 53 spreekt niet over de messias.
Mocht jij daar anders over denken, geef dan aub wat bewijs uit de Tenach dat Jesaja 53 over de messias spreekt.
Eliyahu licht der volkeren
Dit bericht wordt u toegestuurd vanaf de berg Zion te Jeruzalem, Israel.
"Want uit Sion zal de wet uitgaan en het woord van J-H-W-H uit Jeruzalem." Jes 2:3, Micha 4:2
"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!" Micha 4:5
|
|
|
|
|
|
|
|
Yeshuaiskoning
|
Geplaatst op 25-02-2012, 00:38 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op ontopic te blijven, Yeshua bedoelde dat hij al bestond voordat Abraham bestond het is zo simpel als dat. Hij is het begin van de schepping.
Spreuken 8
22 De HEERE bezat Mij in het beginsel Zijns wegs, voor Zijn werken, van toen aan. 23 Ik ben van eeuwigheid af gezalfd geweest; van den aanvang, van de oudheden der aarde aan. 24 Ik was geboren, als de afgronden nog niet waren, als nog geen fonteinen waren, zwaar van water; 25 Aleer de bergen ingevest waren, voor de heuvelen was Ik geboren. 26 Hij had de aarde nog niet gemaakt, noch de velden, noch de aanvang van de stofjes der wereld. 27 Toen Hij de hemelen bereidde, was Ik daar; toen Hij een cirkel over het vlakke des afgronds beschreef; 28 Toen Hij de opperwolken van boven vestigde; toen Hij de fonteinen des afgronds vastmaakte; 29 Toen Hij der zee haar perk zette, opdat de wateren Zijn bevel niet zouden overtreden; toen Hij de grondvesten der aarde stelde; 30 Toen was Ik een voedsterling bij Hem, en Ik was dagelijks Zijn vermakingen, te aller tijd voor Zijn aangezicht spelende; 31 Spelende in de wereld Zijns aardrijks, en Mijn vermakingen zijn met de mensenkinderen. 32 Nu dan, kinderen! hoort naar Mij; want welgelukzalig zijn zij, die Mijn wegen bewaren. 33 Hoort de tucht, en wordt wijs, en verwerpt die niet. 34 Welgelukzalig is de mens, die naar Mij hoort, dagelijks wakende aan Mijn poorten, waarnemende de posten Mijner deuren. 35 Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. 36 Maar die tegen Mij zondigt, doet zijn ziel geweld aan; allen, die Mij haten, hebben den dood lief.
|
|
|
|
Ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God. 8 Wie niet liefheeft kent God niet, want God is liefde. |
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 25-02-2012, 14:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
19 Wij(christenen, kinderen van GOD, getuigen van Yeshua)) weten, dat wij uit God zijn, en dat de gehele wereld ligt in het boze. 20 Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is, en heeft ons het verstand gegeven, dat wij den Waarachtige kennen; en wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon Jezus Christus. Deze is de waarachtige G O D en het eeuwige Leven. 21 Kinderkens, bewaart uzelven van de a f g o d e n. Amen. 1 Johannes 5 het Woord van God, de bijbel.
Dit bericht is gewijzigd op 25-02 14:34.
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 26-02-2012, 10:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Het beste en juiste antwoord is de Schrift Zelf en de ondervinding, dat Hij God is, want niemand heeft die tekenen en wonderen gedaan, dan die Hij heeft gedaan en nog doet. Hij heeft mij van dood levend gemaakt en dat kan alleen Degenen, Die God is. Geen theoretische, dode, lettergod, maar de IK BEN, Die alom tegenwoordig is!
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 28-02-2012, 07:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 25-02-2012, 00:38 Yeshuaiskoning schreef:
Op ontopic te blijven, Yeshua bedoelde dat hij al bestond voordat Abraham bestond het is zo simpel als dat. Hij is het begin van de schepping.
Spreuken 8
22 De HEERE bezat Mij in het beginsel Zijns wegs, voor Zijn werken, van toen aan. 23 Ik ben van eeuwigheid af gezalfd geweest; van den aanvang, van de oudheden der aarde aan. 24 Ik was geboren, als de afgronden nog niet waren, als nog geen fonteinen waren, zwaar van water; 25 Aleer de bergen ingevest waren, voor de heuvelen was Ik geboren. 26 Hij had de aarde nog niet gemaakt, noch de velden, noch de aanvang van de stofjes der wereld. 27 Toen Hij de hemelen bereidde, was Ik daar; toen Hij een cirkel over het vlakke des afgronds beschreef; 28 Toen Hij de opperwolken van boven vestigde; toen Hij de fonteinen des afgronds vastmaakte; 29 Toen Hij der zee haar perk zette, opdat de wateren Zijn bevel niet zouden overtreden; toen Hij de grondvesten der aarde stelde; 30 Toen was Ik een voedsterling bij Hem, en Ik was dagelijks Zijn vermakingen, te aller tijd voor Zijn aangezicht spelende; 31 Spelende in de wereld Zijns aardrijks, en Mijn vermakingen zijn met de mensenkinderen. 32 Nu dan, kinderen! hoort naar Mij; want welgelukzalig zijn zij, die Mijn wegen bewaren. 33 Hoort de tucht, en wordt wijs, en verwerpt die niet. 34 Welgelukzalig is de mens, die naar Mij hoort, dagelijks wakende aan Mijn poorten, waarnemende de posten Mijner deuren. 35 Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. 36 Maar die tegen Mij zondigt, doet zijn ziel geweld aan; allen, die Mij haten, hebben den dood lief.
|
Bs'd
Nou doen jullie het weer, een stuk tekst wat totaal geen verband heeft met de messias uit zijn contekst rukken, en dan gaan zeggen dat het over JC gaat.
Vinden jullie dat nou zelf geen oplichterij?
Die tekst uit Spreuken 8 gaat over de WIJSHEID:
1 Roept de Wijsheid niet en verheft de Verstandigheid niet haar stem? 2 Boven op de hoogten aan de weg, daar, waar de paden samenkomen, is zij gaan staan, 3 aan de zijde van de poorten, aan de ingang der stad, waar men de poortdeuren binnengaat, roept zij luide: 4 Tot u, mannen, roep ik en mijn stem gaat uit tot de mensenkinderen! 5 Gij onverstandigen, leert schranderheid, gij dwazen, verstaat het met uw hart. 6 Hoort, want ik zal verheven dingen spreken en mijn lippen openen tot wat recht is. 7 Want waarheid spreekt mijn gehemelte, een gruwel voor mijn lippen is de goddeloosheid. 8 Al de woorden van mijn mond zijn in gerechtigheid gesproken; niets daarin is verdraaid en verkeerd. 9 Zij alle zijn voor de verstandige juist, betrouwbaar voor wie kennis gevonden hebben. 10 Neemt mijn vermaning aan en niet zilver, en kennis boven uitgelezen goud. 11 Want wijsheid is beter dan koralen, al wat men zou kunnen begeren, kan haar niet evenaren. 12 Ik, de Wijsheid, woon bij de schranderheid en ik verkrijg kennis door overleggingen. 13 De vreze voor J-H-W-H is het kwade te haten; hoogmoed en trots en boze wandel en een mond vol draaierijen haat ik. 14 Mijner zijn raad en overleg, ik ben het inzicht; mijner is de kracht. 15 Door mij regeren de koningen en verordenen de machthebbers recht. 16 Door mij heersen de vorsten en de edelen, al de rechters der aarde. 17 Ik heb lief wie mij liefhebben, wie mij ijverig zoeken, zullen mij vinden. 18 Rijkdom en eer zijn bij mij, duurzaam goed en gerechtigheid. 19 Mijn vrucht is meer waard dan goud, ja dan gelouterd goud, mijn opbrengst meer dan uitgelezen zilver. 20 Ik wandel op het pad van de gerechtigheid, midden op de wegen van het recht, 21 om hen die mij liefhebben, bezit te doen beërven; hun schatkamers zal ik vullen. 22 J-H-W-H heeft mij tot aanzijn geroepen als het begin van zijn wegen, vóór zijn werken van ouds af. 23 Van eeuwigheid aan ben ik geformeerd, van den beginne, eer de aarde bestond. 24 Toen er nog geen oceaan was, ben ik geboren, toen er nog geen bronnen waren, rijk aan water. 25 Eer de bergen omlaaggezonken waren, vóór de heuvelen ben ik geboren; 26 toen Hij het aardrijk en de velden nog niet had gemaakt, noch de eerste stofdeeltjes der wereld. 27 Toen Hij de hemel bereidde, was ik daar; toen Hij een kring trok op het oppervlak van de oceaan, 28 toen Hij de wolken daarboven bevestigde, en de bronnen van de oceaan met kracht opborrelden, 29 toen Hij aan de zee haar perk stelde, opdat de wateren zijn gebod niet zouden overtreden, en Hij de grondslagen der aarde bepaalde, 30 toen was ik een troetelkind bij Hem, ik was een en al verrukking dag aan dag, te allen tijde mij verheugend voor zijn aangezicht, 31 mij verheugend in de wereld van zijn aardrijk, en mijn vreugde was met de mensenkinderen. 32 Nu dan, zonen, luistert naar mij, want welzalig zijn zij die mijn wegen bewaren. 33 Hoort naar de vermaning, dan wordt gij wijs, slaat haar niet in de wind. 34 Welzalig de mens die naar mij luistert, dag aan dag wachthoudende aan mijn deuren, bewakende de posten van mijn poorten. 35 Want wie mij vindt, heeft het leven gevonden, hij heeft van J-H-W-H welgevallen verkregen. 36 Maar wie mij mist, doet zijn leven geweld aan; allen die mij haten, hebben de dood lief.
Hou nou eens op met teksten die niks met de messias te maken hebben uit hun contekst te trekken, en te claimen dat ze over de messias spreken, want dat is gewoon oplichterij.
Eliyahu
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 28-02-2012, 07:42 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-02-2012, 10:33 christen2010 schreef:
[...]
Het beste en juiste antwoord is de Schrift Zelf en de ondervinding, dat Hij God is, want niemand heeft die tekenen en wonderen gedaan, dan die Hij heeft gedaan en nog doet. Hij heeft mij van dood levend gemaakt en dat kan alleen Degenen, Die God is. Geen theoretische, dode, lettergod, maar de IK BEN, Die alom tegenwoordig is!
|
Bs'd
"1 Wanneer onder u een profeet optreedt of iemand, die dromen heeft, en hij u een teken of een wonder aankondigt, 2 en het teken of het wonder komt, waarover hij u gesproken heeft met de woorden: laten wij andere goden achterna lopen, die gij niet gekend hebt, en laten wij hen dienen – 3 dan zult gij naar de woorden van die profeet of van die dromer niet luisteren; want J-H-W-H, uw God, stelt u op de proef om te weten, of gij J-H-W-H, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel. 4 J-H-W-H, uw God, zult gij volgen, Hem vrezen, zijn geboden houden en naar zijn stem luisteren: Hem zult gij dienen en aanhangen. 5 Die profeet of dromer zal ter dood gebracht worden, omdat hij afval gepredikt heeft van J-H-W-H, uw God, die u uit het land Egypte geleid en uit het diensthuis verlost heeft – om u af te trekken van de weg, die J-H-W-H, uw God, u geboden heeft te gaan. Zo zult gij het kwaad uit uw midden wegdoen." Deut 13
Eliyahu, licht der volkeren
Dit bericht wordt u toegestuurd vanaf de berg Zion te Jeruzalem, Israel.
"Want uit Sion zal de wet uitgaan en het woord van J-H-W-H uit Jeruzalem." Jes 2:3, Micha 4:2
"Alzo zegt J-H-W-H der heerscharen: Het zal in die dagen geschieden, dat tien mannen, uit allerlei tongen der heidenen, grijpen zullen, ja, de slip grijpen zullen van een Joodse man, zeggende: Wij zullen met u gaan, want wij hebben gehoord, dat God met u is." Zach 8:23
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 28-02-2012, 09:38 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jezus Christus heeft nooit opgeroepen om andere goden na te lopen, maar Hij verwees steeds naar de God van Israël, evenals de apostelen en de profeten, altijd verheerlijkten zij God, de ware God van Israél, en niet de pseudogod van hypocriete en orthodoxe klaagmuur- en papieren godaanbidders, een god die alles door zijn vingers ziet, terwijl zijn volk dagelijks rondom hun eigen gouden kalveren feest vieren en sabbath houden. En dan is bekend hoe de ware God van Israël hier over spreekt in oud en nieuw testament, in Tenach en Septuagint...
|
|
|
|
|
|
Yeshuaiskoning
|
Geplaatst op 28-02-2012, 18:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 28-02-2012, 09:38 christen2010 schreef:
Jezus Christus heeft nooit opgeroepen om andere goden na te lopen, maar Hij verwees steeds naar de God van Israël, evenals de apostelen en de profeten, altijd verheerlijkten zij God, de ware God van Israél, en niet de pseudogod van hypocriete en orthodoxe klaagmuur- en papieren godaanbidders, een god die alles door zijn vingers ziet, terwijl zijn volk dagelijks rondom hun eigen gouden kalveren feest vieren en sabbath houden. En dan is bekend hoe de ware God van Israël hier over spreekt in oud en nieuw testament, in Tenach en Septuagint...
|
De God van Israël is nog steeds de God van ''die orthodoxe kalvenaanbidders''. Je doet net of Sabbat houden slecht is. Ze zijn blind voor de waarheid op dit moment maar Israël zal gered worden !
Romeinen 11 17 En als nu sommige takken van de edele olijfboom zijn afgebroken en u, loten van een wilde olijfboom, tussen de overgebleven takken bent geënt en mag delen in de vruchtbaarheid van de wortel, 18 dan moet u zich niet boven de takken verheffen. Als u dat doet, moet u goed bedenken dat niet u de wortel draagt, maar de wortel u.19 Maar nu zult u tegenwerpen: ‘Die takken zijn toch afgebroken zodat ik geënt kon worden?’ 20 Zeker, ze zijn afgebroken vanwege hun ongeloof en u dankt uw plaats aan uw geloof. Wees daarom echter niet hoogmoedig, maar heb ontzag voor God:21 als hij de oorspronkelijke takken al niet heeft gespaard, zou hij u dan wel sparen? 22 Houd daarom voor ogen dat God niet alleen goed is, maar ook streng. Hij is streng voor wie gevallen zijn, maar goed voor u – als u tenminste trouw blijft aan zijn goedheid, want anders wordt ook u afgekapt. 23 En als de Israëlieten niet volharden in hun ongeloof, zullen ook zij worden geënt, want God is bij machte hen opnieuw te enten. 24 Immers, als u die van nature een tak van de wilde olijfboom bent, tegen de natuur in op de edele olijfboom bent geënt, hoeveel eerder zullen dan zij die er van nature bij horen, op die boom worden geënt! 25 Er is, broeders en zusters, een goddelijk geheim dat ik u niet wil onthouden, omdat ik wil voorkomen dat u op uw eigen inzicht afgaat. Slechts een deel van Israël werd onbuigzaam, en dat alleen tot het moment dat alle heidenen zijn toegetreden.26 Dan zal heel Israël worden gered, zoals ook geschreven staat: ‘De redder zal uit Sion komen, en wentelt dan de schuld af van Jakobs nageslacht. 27 Dit is mijn verbond met hen, wanneer ik hun zonden wegneem.’ 28 Ze zijn Gods vijanden geworden opdat het evangelie aan u kon worden verkondigd, maar God blijft hen liefhebben omdat hij de aartsvaders heeft uitgekozen.
|
|
|
|
Ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God. 8 Wie niet liefheeft kent God niet, want God is liefde. |
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 28-02-2012, 20:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ook dat is een typische gedachtekronkel, die ook bij vele Nederlanders vaste grond onder de voeten heeft gekregen, maar dit is volkomen in tegenspraak met de rechtvaardigheid en heiligheid van God. En ik weet ook waarom, dit niet zó bedoeld wordt. De Verlosser zal uit Sion komen voor degenen die zich afkeren van de goddeloosheden van Jakob(Israël) En even verderop in Romeinen 11 staat, dat zij (opnieuw) ingeënt worden, indien zij in hun ONGELOOF niet volharden en dat gedeelte wordt door velen er niet bijgevoegd. de Verlosser is uit Sion gekomen, uit de hemel en heeft voor Israél en de volken geleden vanwege hun zonden. Daarom is alleen zó, dus alzó zal geheel Israël wat nu is en in het verleden was, door geloof en overgave aan die Verlosser, Jezus Christus, zalig, dat is gered worden, want bij God is geen onderscheid van persoon meer, want Hij is genadig en barmhartig over alle zondaars, maar die er meer van geweten en ontvangen hebben via God's Woord zullen ook zwaarder ge-oordeeld worden dan degenen die minder of helemaal niet het Evangelie van Jezus Christus hebben gehoord of geloofd, maar ook daar zijn weer gradaties in..
Jesaja 59:20 En er zal een Verlosser tot Sion komen, namelijk voor hen, die zich bekeren van de overtreding in Jakob, spreekt de HEERE.
Dit bericht is gewijzigd op 28-02 20:30.
|
|
|
|
|