christen2010 Geplaatst op 16-10-2010, 13:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.
23 Een iegelijk, die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet.

Al heb je alle kennis, het zal niet baten als een mens Christus loochent als God de Zoon, God De Schepper en Vader van Zijn Gemeente van Levenden, die nimmer zullen sterven...

meld dit bericht aan een moderator

God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! 
Azarja Geplaatst op 16-10-2010, 20:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-10-2010, 13:59 christen2010 schreef:
22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

Al heb je alle kennis, het zal niet baten als een mens Christus loochent als God de Zoon, God De Schepper en Vader van Zijn Gemeente van Levenden, die nimmer zullen sterven...

God de Zoon is een heidense term. Met deze belijdenis loochent iemand dat Jezus de Zoon van God is en maakt zichelf zo tot een antichrist.

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
christen2010 Geplaatst op 17-10-2010, 11:39 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

1 Johannes 5:20
Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is, en heeft ons het verstand gegeven, dat wij den Waarachtige kennen; en wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon Jezus Christus. Deze is de waarachtige God, en het eeuwige Leven.

Dat staat geschreven en dát ontken jij dus en daarmee verwerp je God, Jezus Christus en De Heilige Geest, Die Het Woord is en God en daarmede ben je een verworpene, omdat je niet gelooft wat God getuigt van Jezus Christus!

Azarja Geplaatst op 18-10-2010, 22:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

20 Wij weten echter dat de Zoon van God is gekomen, en hij heeft ons het verstandelijke vermogen gegeven om de kennis van de waarachtige te verwerven. En wij zijn in eendracht met de waarachtige, door bemiddeling van zijn Zoon Jezus Christus. Dit is de waarachtige God en het eeuwige leven.  21 Kindertjes, hoedt U voor de afgoden.

Jehovah God is de waarachtige God en Jezus Christus is zijn Zoon.

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
Eliyahu Geplaatst op 17-01-2012, 10:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-10-2010, 13:59 christen2010 schreef:

Bs'd

Er is maar ÉÉN God die ÉÉN is, en dat is J-H-W-H.

De hele bijbel, ook het NT, leert dat er maar één God is die één is.

Het aanbidden van een hele goddelijke familie = polytheîsme = AFGODENDIENST.

Waarom is het dat de christenen als het op religie aankomt, ineens niet meer tot twee kunnen tellen??

Eliyahu

Dit bericht is gewijzigd op 17-01 10:30.

"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 
ken Geplaatst op 21-01-2012, 10:21 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-01-2012, 10:29 Eliyahu schreef:
[...]

Bs'd

Er is maar ÉÉN God die ÉÉN is, en dat is J-H-W-H.

De hele bijbel, ook het NT, leert dat er maar één God is die één is.

Het aanbidden van een hele goddelijke familie = polytheîsme = AFGODENDIENST
.

Waarom is het dat de christenen als het op religie aankomt, ineens niet meer tot twee kunnen tellen??
Er is maar één El Sjaddai, JHWH.

Eliyahu Geplaatst op 02-02-2012, 15:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bs'd

Wie is de God van Israel? De God van Abraham, Izaak, en Jacob?

Het christendom is hierover in grote verwarring. Een verwarring die mede veroorzaakt wordt door slechte bijbelvertalingen. In vrijwel alle vertalingen wordt de vierletterige naam van God, die bijna 7000 keer voorkomt in de hebreeuwse bijbel, (het OT) niet vermeld, maar vervangen door: de HERE.
Maar hier zijn de bijbelteksten die aangeven wie er nou eigenlijk de God van Israel is, waarbij de letters van de Godsnaam weergegeven zijn, gelijk in de hebreeuwse grondtekst.

Exodus 29:46 “En zij zullen weten, dat Ik, J-H-W-H, hun God ben, die hen uit het land Egypte geleid heb, opdat Ik in hun midden wone; Ik ben J-H-W-H hun God.”

Numeri 15:41 “Ik ben J-H-W-H uw God, die u uit het land Egypte heb uitgeleid om u tot een God te zijn; Ik ben J-H-W-H uw God.”

Deuteronimium 10:20-21 “J-H-W-H uw God, zult gij vrezen, Hem zult gij dienen, Hem aanhangen en bij zijn naam zweren. Hij is uw lof en Hij is uw God”

Jozua 24:18 “Ook wij zullen J-H-W-H dienen, want Hij is onze God.”

II Samuel 22:32 “Want wie is God behalve J-H-W-H, wie is een rots buiten onze God?”

I Kronieken 16:14 “Hij, J-H-W-H, is onze God”

II Kronieken 13:10 “Wij daarentegen: J-H-W-H is onze God”

Psalm 31:15 “Maar ik vertrouw op U, J-H-W-H, ik zeg: Gij zijt mijn God.”

Psalm 89:7 “want wie in de hemel kan J-H-W-H evenaren, wie onder de goden is J-H-W-H gelijk?”

Psalm 91:2 “Ik zeg tot J-H-W-H: Mijn toevlucht en mijn vesting, mijn God, op wie ik vertrouw.”

Psalm 100:3 “3 Erkent, dat J-H-W-H God is; Hij heeft ons gemaakt, en Hem behoren wij toe.”

Psalm 105:7 “Hij, J-H-W-H, is onze God, zijn oordelen gaan over de ganse aarde;”

Psalm 118:27 “J-H-W-H is God, Hij heeft het voor ons doen lichten.”

Psalm 140:7 “Ik zeg tot J-H-W-H: Gij zijt mijn God”

Jesaja 25:1 “O; J-H-W-H, Gij zijt mijn God.”

Jesaja 41:13 “Want Ik, J-H-W-H uw God, grijp uw rechterhand vast;”

Jesaja 43:3 “Want Ik, J-H-W-H, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser;”

Jesaja 51:15 “Want Ik ben J-H-W-H uw God, die de zee opzweep, zodat haar golven bruisen, wiens naam is J-H-W-H der heerscharen”

Jeremiah 3:22-23 “Zie, hier zijn wij, wij komen tot U, want Gij zijt J-H-W-H onze God”

Jeremiah 10:10 “10 Doch J-H-W-H is de waarachtige God, Hij is de levende God en een eeuwig Koning;”

Jeremiah 31:18 “want Gij, J-H-W-H, zijt mijn God.”

Habakuk 1:12 “Zijt Gij niet vanouds, J-H-W-H, mijn God, mijn Heilige?”

En is er behalve deze God J-H-W-H nou nog een andere God?

Deuteronomium 4:35 “Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H  God is, er is geen ander behalve Hij.”

Deuteronomium 4:39 “Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H  God is in de hemel daar boven en op de aarde hier beneden, er is geen ander.”.”

II Samuel 7:22 “Daarom zijt Gij groot, here J-H-W-H, want niemand is U gelijk en geen God is er behalve Gij  naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”

I Koningen 8:59-60 “Opdat alle volken der aarde mogen weten dat J-H-W-H God is en niemand meer

I Kronieken 17:20 “J-H-W-H, niemand is U gelijk, en geen God is er behalve Gijnaar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”

II Kronieken 6:14 “en zeide: J-H-W-H, God van Israël, er is in de hemel en op de aarde geen God als Gij

Nehemia 9:6 “Gij toch zijt alleen J-H-W-H. Gij hebt de hemel, de hemel der hemelen en al zijn heer gemaakt, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is; ja, Gij geeft hun allen het leven, en het heer des hemels buigt zich voor U neder. Gij toch zijt J-H-W-H de God, die Abram verkoren, hem uit Ur der Chaldeeën geleid en hem de naam Abraham gegeven hebt.”

Jesaja 43:10 “Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn”.

Jesaja 44:6 “Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.”

Jesaja 45:5-6 “5 Ik ben J-H-W-H en er is geen ander; buiten Mij is er geen God. Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, 6 opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niemand is; Ik ben J-H-W-H en er is geen ander

Jesaja 45:21-23 “Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben Ik het niet, J-H-W-H? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet.

Joel 2:27 “Dan zult gij weten, dat Ik in het midden van Israël ben, en dat Ik, J-H-W-H uw God ben, en niemand anders;”

Exodus 20:1-3 “Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb;
GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN.”

Eliyahu  licht der volkeren

"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!"
Micha 4:5

"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 
ken Geplaatst op 03-02-2012, 12:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 02-02-2012, 15:31 Eliyahu schreef:
Wie is de God van Israel? De God van Abraham, Izaak, en Jacob?
Ook van alle anderen!

Genesis 22: 18 En door bemiddeling van uw zaad zullen alle natiën der aarde zich stellig zegenen, ten gevolge van het feit dat gij naar mijn stem hebt geluisterd.’”

De Farizeeën gebruikten als excuus dat zij kinderen van Abraham waren.
Jezus reageerde daarop met:
Joh 8:
37 Ik weet dat GIJ Abrahams nageslacht zijt; maar GIJ zoekt mij te doden, omdat mijn woord geen vooruitgang onder U maakt.
38 Ik spreek de dingen die ik bij mijn Vader heb gezien; en GIJ doet daarom de dingen die GIJ van UW vader hebt gehoord.”
39 Zij gaven hem ten antwoord: „Onze vader is Abraham.” Jezus zei tot hen: „Indien GIJ Abrahams kinderen zijt, doet dan de werken van Abraham.
40 Maar nu zoekt GIJ mij, een mens die U de waarheid heeft gezegd, welke ik van God heb gehoord, te doden. Abraham heeft dit niet gedaan.
41 GIJ doet de werken van UW vader.” Zij zeiden tot hem: „Wij zijn niet uit hoererij geboren; wij hebben één Vader, God.”
42 Jezus zei tot hen: „Als God UW Vader was, zoudt GIJ mij liefhebben, want van God ben ik uitgegaan en ben ik hier. Ook ben ik volstrekt niet uit eigen beweging gekomen, maar Hij heeft mij uitgezonden.
43 Hoe komt het dat GIJ niet verstaat wat ik spreek? Omdat GIJ niet naar mijn woord kunt luisteren.
Het christendom is hierover in grote verwarring. Een verwarring die mede veroorzaakt wordt door slechte bijbelvertalingen. In vrijwel alle vertalingen wordt de vierletterige naam van God, die bijna 7000 keer voorkomt in de hebreeuwse bijbel, (het OT) niet vermeld, maar vervangen door: de HERE.
doordat de Joden de naam weigerden uit te spreken, heeft de Chrsitenheid dat overgenomen en er Heere (elohim) van gemaakt. Sommige vertalingen geven echter duidelijk aan, dat er Jehovah hoort te staan: SV. Anderen hebben alleen op ankele plaatsen Gods naam gebruikt. Ook gebruikt men soms Jahweh.

Niet alleen de Christenheid is in verwarring, ook de Joden. Ook Joden zijn onderling sterk verdeeld. De Farizeeën waren het niet eens met de Sadduceeën, die zeiden dat „er geen opstanding, noch engel, noch geest is”.

Zij gingen prat op hun rechtvaardigheid (in feite zelfrechtvaardigheid) en keken neer op het gewone volk. Teneinde anderen met hun rechtvaardigheid te imponeren, verbreedden de Farizeeën de doosjes met schriftplaatsen die zij als beschermmiddel droegen en vergrootten zij de franjes van hun klederen. Zij hadden het geld lief en waren begerig naar prominentie en vleiende titels. De Farizeeën waren zo tendentieus in hun toepassing van de Wet, dat zij het volk een zware last oplegden door erop te staan dat de Wet volgens HUN denkbeelden en overleveringen werd nageleefd. Zij verloren de gewichtiger zaken, namelijk gerechtigheid, barmhartigheid, getrouwheid en liefde voor God, totaal uit het oog. Daardoor konden zij Jezus niet als Messias aanvaarden.
Ook de Joden hebben in hun hedendaagse Bijbel Gods naam vervangen door Elohim, wanneer zij dat uitspreken.
Gen 2:
15 vai•yik•kach ha•shem e•lo•him et-ha•'a•dam; vai•yan•ni•che•hu ve•gan-e•den, le•'a•ve•dah u•le•sha•me•rah.
16 vay•tzav ha•shem e•lo•him, al-ha•'a•dam le•mor; mik•kol etz-hag•gan a•chol to•chel. WLC Transliterated.

Voor de anderen:
15 JHWH God nam nu de mens en plaatste hem in de tuin van Eden om die te bebouwen en er zorg voor te dragen.
16 En JHWH God legde de mens ook het volgende gebod op: „Van elke boom van de tuin moogt gij tot verzadiging eten. NWV
Maar hier zijn de bijbelteksten die aangeven wie er nou eigenlijk de God van Israel is, waarbij de letters van de Godsnaam weergegeven zijn, gelijk in de hebreeuwse grondtekst.
Je “vergeet” deze:
1 Samuël 8:
6 Maar deze zaak was kwaad in de ogen van Samuël, aangezien zij hadden gezegd: „Geef ons toch een koning om ons te richten”, en Samuël ging in gebed tot JHWH.
7 Toen zei JHWH tot Samuël: „Luister naar de stem van het volk met betrekking tot alles wat zij tot u zeggen; want niet u hebben zij verworpen, maar mij hebben zij verworpen, dat ik geen koning over hen zou zijn.
En is er behalve deze God J-H-W-H nou nog een andere God?
Ja.
Ps 82:  6 „Ikzelf heb gezegd: ’GIJ zijt goden, [elohim] En GIJ allen zijt zonen van de Allerhoogste.

1 Korinthiërs 8:5  Want ook al zijn er die „goden” worden genoemd, hetzij in de hemel of op aarde, zoals er vele „goden” en vele „heren” zijn,

In de Bijbel worden engelen, en ook mensen in een rechterlijke functie, Goden genoemd.

Maar er is maar één El Sjaddai, JHWH!

De joden hebben JHWH  en vervolgens zijn zoon verworpen. Daarmee is de deur tot God voor hen gesloten. Immers:

Johannes 10:9  Ik ben de deur; al wie door mij binnengaat, zal gered worden, en hij zal in- en uitgaan en weide vinden.

Johannes 14:6 Jezus zei tot hem: „Ik ben de weg en de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door bemiddeling van mij.

Eliyahu Geplaatst op 05-02-2012, 19:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 03-02-2012, 12:02 ken schreef:

[...]doordat de Joden de naam weigerden uit te spreken, heeft de Chrsitenheid dat overgenomen en er Heere (elohim) van gemaakt.

Bs'd

"Elohiem" betekent geen "Heere".   

Sommige vertalingen geven echter duidelijk aan, dat er Jehovah hoort te staan: SV. Anderen hebben alleen op ankele plaatsen Gods naam gebruikt. Ook gebruikt men soms Jahweh.

Niet alleen de Christenheid is in verwarring, ook de Joden. Ook Joden zijn onderling sterk verdeeld. De Farizeeën waren het niet eens met de Sadduceeën, die zeiden dat „er geen opstanding, noch engel, noch geest is”.

Zij gingen prat op hun rechtvaardigheid (in feite zelfrechtvaardigheid) en keken neer op het gewone volk. Teneinde anderen met hun rechtvaardigheid te imponeren, verbreedden de Farizeeën de doosjes met schriftplaatsen die zij als beschermmiddel droegen

Die worden niet gedragen als beschermmiddel maar als vervulling van een goddelijk gebod:

God'snaam, J-H-W-H, komt bijna 7000 keer voor in het Oude Testament. Vrijwel alle vertalingen weigeren om Gods naam correct weer te geven, en geven in plaats daarvan iets als "de HEERE", (Staten Vertaling) of "de HERE", of "de Ene"  (Naardense Vertaling).  De Nieuwe Vertaling vertaalt dit als "De HERE".

Deze God J-H-W-H is de enige God voor de joden, zoals geschreven is in de Hebreeuwse bijbel; "Weet daarom heden en neem het ter harte, dat de HERE (in de grondtekst "J-H-W-H" de enige God is in de hemel daar boven en op de aarde hier beneden, er is geen ander." Deuteronomium 4:39

"Ziet nu, dat Ik, Ik het ben, daar is geen god, behalve Mij." Deuteronomium 32:39

"dat Ik dezelfde ben; voor Mij is er geen god geformeerd en na Mij zal er geen zijn." Jesaja 43:10

"Zo zegt de HERE, de Koning en Verlosser van Israel, de HERE der heerscharen: Ik ben de eerste en Ik ben de laatste en buiten Mij is er geen god." Jesaja 44:6

"Ik ben de HERE en er is geen ander." Jesaja 45:18

Deze joodse God is één, zoals geschreven is; "Hoor Israel: de HERE is onze God; de HERE is één!" Deuteronomium 6:4

Het feit dat God één is is zo belangrijk dat God beveelt om het in het hart te dragen. Het moet ijverig aan de kinderen worden onderwezen, de joden moeten er over praten wanneer ze in hun huizen zitten en wanneer ze onderweg zijn, wanneer ze gaan liggen en wanneer ze opstaan. Ze moeten het als een teken op hun hand binden, en het moet een voorhoofdsband tussen hun ogen zijn, en ze moeten het schrijven op de deurposten van hun huizen en aan hun poorten. Zie Deuteronomium 6:4-9 Tot op de dag van vandaag doen de joden dit. Iedere morgen binden zij op hun arm en op hun voorhoofd hun gebedsriemen die bestaan uit zwarte riemen met zwarte leren doosjes, die perkamenten bevatten waarop deze tekst geschreven staat die zegt dat God één is. Op de deurposten van de huizen van religieuze joden zitten kleine kokertjes of doosjes die ook perkamenten bevatten waarop geschreven staat dat God één is.

en vergrootten zij de franjes van hun klederen.

Ook de franje is een goddelijk gebod:

"J-H-W-H nu zeide tot Mozes: 38 Spreek tot de Israëlieten en zeg tot hen, dat zij zich gedenkkwasten maken aan de hoeken van hun klederen, van geslacht tot geslacht, en dat zij in de gedenkkwasten aan de hoeken een blauwpurperen draad verwerken. 39 Dat zal u dan tot een gedenkkwast zijn; als gij daarnaar ziet, dan zult gij al de geboden van J-H-W-H gedenken en die volbrengen zonder uw hart of uw ogen te volgen, dat gij u daardoor tot overspel zoudt laten verleiden, 40 opdat gij gedenkt en volbrengt al mijn geboden en heilig zijt voor uw God. 41 Ik ben J-H-W-H, uw God, die u uit het land Egypte heb uitgeleid om u tot een God te zijn; Ik ben J-H-W-H, uw God."
Num 15

Zij hadden het geld lief en waren begerig naar prominentie en vleiende titels.

Laster zonder enig bewijs.

De Farizeeën waren zo tendentieus in hun toepassing van de Wet, dat zij het volk een zware last oplegden door erop te staan dat de Wet volgens HUN denkbeelden en overleveringen werd nageleefd. Zij verloren de gewichtiger zaken, namelijk gerechtigheid, barmhartigheid, getrouwheid en liefde voor God, totaal uit het oog.

Nou nee, want dat is één van de hoofdgeboden van de wet.

Daardoor konden zij Jezus niet als Messias aanvaarden.

JC kon niet als messias aanvaard worden omdat hij de messiaanse profetieën niet vervulde, en omdat zijn claim dat hij God was tot afgodendienst leidde.

Voor de fijnere details kijk hier:  http://bergzion.notlong.com

Ook de Joden hebben in hun hedendaagse Bijbel Gods naam vervangen door Elohim, wanneer zij dat uitspreken.

Fout.  En ELKE hebreeuwse bijbel geeft de naam van God op de juiste manier weer.

Johannes 14:6 Jezus zei tot hem: „Ik ben de weg en de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door bemiddeling van mij.

Nieuwtestamentische nieuwlichterij.

Lou de palingboer zei hetzelfde, waarom is zijn claim minder waard dan die van JC?

Eliyahu

ken Geplaatst op 06-02-2012, 10:44 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 05-02-2012, 19:34 Eliyahu schreef:
"Elohiem" betekent geen "Heere".  
Klopt. Het betekend God.
Die worden niet gedragen als beschermmiddel maar als vervulling van een goddelijk gebod:
God gebied niet doosjes te dragen, noch gebied hij deze extra te vergroten.

Mt 23: .
5 Alle werken die zij doen, doen zij om door de mensen gezien te worden, want zij verbreden de doosjes met schriftplaatsen die zij als beschermmiddel dragen, en vergroten de franjes van hun klederen.
6 Zij zijn gesteld op de voornaamste plaats bij de avondmaaltijden en de voorste zitplaatsen in de synagogen
7 en de begroetingen op de marktplaatsen, en worden door de mensen graag Rabbi genoemd.

Deut 6:
5 En gij moet JHWH, uw God, liefhebben met geheel uw hart en geheel uw ziel en geheel uw levenskracht.
6 En deze woorden die ik u heden gebied, moeten op uw hart blijken te zijn;
7 en gij moet ze uw zoon inscherpen en erover spreken wanneer gij in uw huis zit en wanneer gij op de weg gaat en wanneer gij neerligt en wanneer gij opstaat.
8 En gij moet ze als een teken op uw hand binden, en ze moeten tot een voorhoofdsband tussen uw ogen dienen;
9 en gij moet ze op de deurposten van uw huis en op uw poorten schrijven.

M.i dient het figuurlijk, als een levenswijze  te zijn. Jezus haakte daar op in door te zeggen:

Mt 23:
23 Wee U, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars!, want GIJ geeft tienden van de munt en de dille en de komijn, maar hebt de gewichtiger zaken van de Wet, namelijk gerechtigheid en barmhartigheid en getrouwheid, veronachtzaamd. Deze dingen moest men doen, en toch de andere niet veronachtzamen.
24 Blinde gidsen, die de mug uitzeeft maar de kameel doorzwelgt!

Je dient dus JHWH te dienen naar de geest, niet naar de letter.
God'snaam, J-H-W-H, komt bijna 7000 keer voor in het Oude Testament. Vrijwel alle vertalingen weigeren om Gods naam correct weer te geven, en geven in plaats daarvan iets als "de HEERE", (Staten Vertaling) of "de HERE", of "de Ene"  (Naardense Vertaling).  De Nieuwe Vertaling vertaalt dit als "De HERE"
.Dit is veroorzaakt door Joods bijgeloof door verkeerde interpretatie van

Ex 7: 7 Gij moogt de naam van JHWH, uw God, niet op onwaardige wijze opnemen, want JHWH zal niet ongestraft laten wie zijn naam op onwaardige wijze opneemt.

Ez 26: 22 „Daarom, zeg tot het huis van Israël: ’Dit heeft de Soevereine Heer JHWH gezegd: „Niet ter wille van U doe ik het, o huis van Israël, maar voor mijn heilige naam, die GIJ ontheiligd hebt onder de natiën waar GIJ zijt gekomen.

De Statenvertaling heeft wel degelijk Gods naam weergegeven, zij het in de eerste uitgave alleen op het schutblad. Later hebben zij deze voetnoot  bij Gen 2:4 opgenomen:

de HEERE God

Na de voleinding van het werk der schepping, wordt hier allereerst God de naam van JEHOVAH gegeven, betekenende den zelfstandige, den zelfwezende, van zichzelven zijnde van eeuwigheid tot eeuwigheid en de oorsprong of oorzaak van het wezen aller dingen, waarom ook deze naam den waren God alleen toekomt. Onthoud dit eens voor al: waar gij voortaan het woord HEERE met grote letters geschreven vindt, dat aldaar in het Hebr. het woord JEHOVAH of korter JAH staat.

Ook vele andere Bijbels hebben Gods naam wweergegeven. Een uitgave van de WV als Jaweh. Zelfs de KJV gebruikt op 6 plaatsen Gods naam.

Ik heb ergens een lijst van alle vertalingen sinds de boekdrukkunst, die Gods naam wèl gebruiken.

"dat Ik dezelfde ben; voor Mij is er geen god geformeerd en na Mij zal er geen zijn." Jesaja 43:10
Je negeert weer, dat in de Bijbel engelen en mensen met een rechterlijke functie ook goden worden genoemd, bovendien zijn er vele afgoden, die ook Joden vaak hebben gediend.
Deze joodse God is één, zoals geschreven is; "Hoor Israel: de HERE is onze God; de HERE is één!" Deuteronomium 6:4

Het feit dat God één is is zo belangrijk dat God beveelt om het in het hart te dragen. Het moet ijverig aan de kinderen worden onderwezen, de joden moeten er over praten wanneer ze in hun huizen zitten en wanneer ze onderweg zijn, wanneer ze gaan liggen en wanneer ze opstaan. Ze moeten het als een teken op hun hand binden, en het moet een voorhoofdsband tussen hun ogen zijn, en ze moeten het schrijven op de deurposten van hun huizen en aan hun poorten. Zie Deuteronomium 6:4-9 Tot op de dag van vandaag doen de joden dit. Iedere morgen binden zij op hun arm en op hun voorhoofd hun gebedsriemen die bestaan uit zwarte riemen met zwarte leren doosjes, die perkamenten bevatten waarop deze tekst geschreven staat die zegt dat God één is. Op de deurposten van de huizen van religieuze joden zitten kleine kokertjes of doosjes die ook perkamenten bevatten waarop geschreven staat dat God één is.
Ik ken de letterlijke opvattingen. Het geestelijke is echter verwaarloost. Men ging over op uiterlijk vertoon. God woorden kunnen niet op het hart geschreven worden, het dient een levenswijze te zijn, geen uiterlijk vertoon.

Psalm 1: 2 Maar zijn lust is in de wet van Jehovah, En in diens wet leest hij dag en nacht met gedempte stem.

Geen mens, ook joden niet, kan dit letterlijk doen.
Ook de franje is een goddelijk gebod:
Klopt, het is een kledingsvoorschrift. Nergens staat echter de farizese vergroting als een  gebod.
Laster zonder enig bewijs.
Toch wel. De buitensporige prijzen van offerdieren was daar een gevolg van. Daar hebben we het al eerder over gehad. Jouw geheugen schiet in deze ineens tekort. Je kan de opstand die daarover was niet herinneren. Ik heb dat in een documentaire gezien, maar wanneer dat was weet ik niet meer, ergens tussen 33 en 70.

Luk 16: 14 De Farizeeën nu, die liefhebbers van geld waren, luisterden naar al deze dingen, en zij gingen hem honen.

De illustratie van de rijke man en lazarus beelden de farizeeën af tegenover de “amharets”.

De farizeeën hadden het geld lief en waren gesteld op aanzien en vleiende titels. Jezus ageerde daartegen.
Nou nee, want dat is één van de hoofdgeboden van de wet.
Zij overtraden op vele punten de wet.
Zo vermoorden zij Jezus en diverse volgelingen en zetten mensen door betaling aan tot meineed.
Deze onwaarheid heb je klakkeloos overgenomen.
Menselijke woorden en overleveringen zijn kennelijk belangrijker, dan Gods woord.
JC kon niet als messias aanvaard worden omdat hij de messiaanse profetieën niet vervulde, en omdat zijn claim dat hij God was tot afgodendienst leidde.
Je laat je leiden door blinde gidsen. Wanneer een blinde een blinde leidt, vallen zij beide in een kuil.

Jezus heeft wel degelijk alle profetieën vervuld, maar zijn daadwerkelijke koningschap ligt nog in de toekomst, zoals uit Daniël blijkt.

Deze toekomstige vervulling zullen de joden, net als de Christenheid, missen.

Eerst moet de laatste machtgevallen zijn. Juist op deze macht hebben de joden hun vertrouwen gesteld, niet op JHWH.

De joden hadden een verwachting, die NIET op de schrift was gebaseerd en die kan natuurlijk niet uitkomen, zoals ze wel verwacht hadden.
Fout.  En ELKE hebreeuwse bijbel geeft de naam van God op de juiste manier weer.
Dat dacht ik ook, maar ik zag dat men in een fonetische versie JHWH hadden vervangen door Hashem.

Gen 2:4 elleh tovldovt hashamayim veha'aretz behibbare'am; beyovm asovt hashem elohim [naam van God i.p.v. JHWH] eretz veshamayim
Nieuwtestamentische nieuwlichterij.
Lou de palingboer zei hetzelfde, waarom is zijn claim minder waard dan die van JC?
Ik ben van mening, dat Lou dat nooit heeft gezegd, alhoewel ik geen studie van hem heb gemaakt. Hij meende dat hij God was, maar helaas kan geen mens God zien en leven. (Ex. 33:20)

De Hebreeuwse geschriften zijn een aanvulling op de Hebreeuwse geschriften.

Dat kunnen Joodse menselijke overleveringen helemaal niet aan veranderen.

Zo kunnen de overleveringen van de Christenheid  niet van God een drie-eenheid maken. Er is maar één “El Sjaddai”.

Eliyahu Geplaatst op 06-02-2012, 13:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 06-02-2012, 10:44 ken schreef:
[...]Klopt. Het betekend God.
[...]God gebied niet doosjes te dragen, noch gebied hij deze extra te vergroten.

Bs'd

God gebied ze te dragen, maar niet om ze extra te vergroten.

Maar het is niet verboden en geen probleem om ze te vergroten.

Mt 23: .
5 Alle werken die zij doen, doen zij om door de mensen gezien te worden, want zij verbreden de doosjes met schriftplaatsen die zij als beschermmiddel dragen, en vergroten de franjes van hun klederen.
6 Zij zijn gesteld op de voornaamste plaats bij de avondmaaltijden en de voorste zitplaatsen in de synagogen
7 en de begroetingen op de marktplaatsen, en worden door de mensen graag Rabbi genoemd.

Het probleem is dat jij het jodenhatende NT wat aantoonbaar vol met fouten staat, wat aantoonbaar OT teksten  die niks met de messias te maken hebben uit hun verband rukt en dan presenteert als "messiaanse profetieën", het NT wat een nieuwe man-god introduceert en daarmee aanzet tot afgodendienst, veel te serieus neemt en denkt dat elk woord de hoogste waarheid is, terwijl een blinde kan zien dat dat niet zo is.

Deut 6:
5 En gij moet JHWH, uw God, liefhebben met geheel uw hart en geheel uw ziel en geheel uw levenskracht.
6 En deze woorden die ik u heden gebied, moeten op uw hart blijken te zijn;
7 en gij moet ze uw zoon inscherpen en erover spreken wanneer gij in uw huis zit en wanneer gij op de weg gaat en wanneer gij neerligt en wanneer gij opstaat.
8 En gij moet ze als een teken op uw hand binden, en ze moeten tot een voorhoofdsband tussen uw ogen dienen;
9 en gij moet ze op de deurposten van uw huis en op uw poorten schrijven.

M.i dient het figuurlijk,

Maar we gaan niet bij hoe jij het inziet, maar bij hoe Mozes op de berg Sinai geïnstrueerd is door God.  Daar houden we ons aan, en niet aan jouw opvattingen.

als een levenswijze  te zijn. Jezus haakte daar op in door te zeggen:

Mt 23:
23 Wee U, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars!, want GIJ geeft tienden van de munt en de dille en de komijn, maar hebt de gewichtiger zaken van de Wet, namelijk gerechtigheid en barmhartigheid en getrouwheid, veronachtzaamd. Deze dingen moest men doen, en toch de andere niet veronachtzamen.
24 Blinde gidsen, die de mug uitzeeft maar de kameel doorzwelgt!

En door het hele NT worden de joodse bijbelgeleerden uitgemaakt voor alles wat rot en lelijk is, omdat ze JC niet wilden accepteren als de nieuwe god.

Maar je denkt toch niet dat zulk soort geraas en getier enige indruk maakt?

Wij houden ons aan de wet van God, en niet aan het gescheld van de zoveelste die claimde de messias te zijn, maar er niet in slaagde om de messiaanse profetieën te vervullen.

Je dient dus JHWH te dienen naar de geest, niet naar de letter.

Oh, nou dan kunnen we de bijbel gelijk wel overboord gooien, want die staat alleen maar vol met letters.

Maar dat zullen we toch maar niet doen.

[...].Dit is veroorzaakt door Joods bijgeloof door verkeerde interpretatie van

Ex 7: 7 Gij moogt de naam van JHWH, uw God, niet op onwaardige wijze opnemen, want JHWH zal niet ongestraft laten wie zijn naam op onwaardige wijze opneemt.

En wie ben jij dat jij degenen wiens voorvaderen de openbaring op Sinai gekregen hebben, en die traditie in een onafgebroken reeks van generaties ontvangen hebben, dat jij hun even kan komen zeggen hoe ze het wel moeten begrijpen?

De joden hebben de traditie rechtstreeks van Sinai.  

Het enige wat jij hebt is je dikke duim om wat verhalen uit te zuigen.

Ez 26: 22 „Daarom, zeg tot het huis van Israël: ’Dit heeft de Soevereine Heer JHWH gezegd: „Niet ter wille van U doe ik het, o huis van Israël, maar voor mijn heilige naam, die GIJ ontheiligd hebt onder de natiën waar GIJ zijt gekomen.

De Statenvertaling heeft wel degelijk Gods naam weergegeven, zij het in de eerste uitgave alleen op het schutblad. Later hebben zij deze voetnoot  bij Gen 2:4 opgenomen:

de HEERE God

Na de voleinding van het werk der schepping, wordt hier allereerst God de naam van JEHOVAH gegeven, betekenende den zelfstandige, den zelfwezende, van zichzelven zijnde van eeuwigheid tot eeuwigheid en de oorsprong of oorzaak van het wezen aller dingen, waarom ook deze naam den waren God alleen toekomt. Onthoud dit eens voor al: waar gij voortaan het woord HEERE met grote letters geschreven vindt, dat aldaar in het Hebr. het woord JEHOVAH of korter JAH staat.

Ook vele andere Bijbels hebben Gods naam wweergegeven. Een uitgave van de WV als Jaweh. Zelfs de KJV gebruikt op 6 plaatsen Gods naam.

Nou, dat is nogal wat, dat van de bijna 7000 maal dat Gods naam voorkomt, ze toch zes keer de moeite nemen om het te schrijven.   Hulde!

Maar de SV staat online, laat me aub even zien waar die de naam van God goed weergeeft.

[...]Je negeert weer, dat in de Bijbel engelen en mensen met een rechterlijke functie ook goden worden genoemd, bovendien zijn er vele afgoden, die ook Joden vaak hebben gediend.
[...]Ik ken de letterlijke opvattingen. Het geestelijke is echter verwaarloost. Men ging over op uiterlijk vertoon. God woorden kunnen niet op het hart geschreven worden, het dient een levenswijze te zijn, geen uiterlijk vertoon.

Dus je bedoelt dat je dan binnenskamers moet leven, want als je buiten je huis je levenswijze volgt, dan ben je volgens jouw toch weer bezig met uiterlijk vertoon??

Psalm 1: 2 Maar zijn lust is in de wet van Jehovah, En in diens wet leest hij dag en nacht met gedempte stem.

Geen mens, ook joden niet, kan dit letterlijk doen.
[...]Klopt, het is een kledingsvoorschrift. Nergens staat echter de farizese vergroting als een  gebod.

Hoe kom je er bij dat de farizeeën dat als een gebod stellen?

En iedereen mag ze net zo groot maken als hij zelf wil.  Of wil jij er een maximum maat aan gaan stellen?

[...] Toch wel. De buitensporige prijzen van offerdieren was daar een gevolg van. Daar hebben we het al eerder over gehad. Jouw geheugen schiet in deze ineens tekort. Je kan de opstand die daarover was niet herinneren. Ik heb dat in een documentaire gezien, maar wanneer dat was weet ik niet meer, ergens tussen 33 en 70.

Je moet niet alles geloven wat je op TV ziet.

Luk 16: 14 De Farizeeën nu, die liefhebbers van geld waren, luisterden naar al deze dingen, en zij gingen hem honen.

Tja, zoals ik al zei:  In het hele jodenhatende NT worden de joodse bijbelgeleerden uitgemaakt voor alles wat rot en lelijk is.  

Maar dat zullen we maar niet al te serieus nemen.

De illustratie van de rijke man en lazarus beelden de farizeeën af tegenover de “amharets”.

De farizeeën hadden het geld lief en waren gesteld op aanzien en vleiende titels. Jezus ageerde daartegen.

Hij ageerde tegen het feit dat zij hem niet als de nieuwe god accepteerden.

[...]Zij overtraden op vele punten de wet.
Zo vermoorden zij Jezus en diverse volgelingen en zetten mensen door betaling aan tot meineed.
Deze onwaarheid heb je klakkeloos overgenomen.

Jij bent degene die de leugens van het NT klakkeloos overneemt.

Menselijke woorden en overleveringen zijn kennelijk belangrijker, dan Gods woord.

Het zijn toch echt de christenen die Gods woord en wet overboord gegooid hebben, en hebben vervangen door heidendom.

Aan de vruchten zal je toch de boom kennen?

[...]Je laat je leiden door blinde gidsen. Wanneer een blinde een blinde leidt, vallen zij beide in een kuil.

Jezus heeft wel degelijk alle profetieën vervuld, maar zijn daadwerkelijke koningschap ligt nog in de toekomst, zoals uit Daniël blijkt.

Deze toekomstige vervulling zullen de joden, net als de Christenheid, missen.

De joden zijn de enigen die de wet van God naleven, en alleen de enig ware God J-H-W-H aanbidden die één is, en niet drie.  

De christenen aanbidden een man-god, hebben Gods wetten overboord gegooid en vervangen door heidendom.

Eerst moet de laatste machtgevallen zijn. Juist op deze macht hebben de joden hun vertrouwen gesteld, niet op JHWH.

Wij stellen ons vertrouwen ALLEEN op J-H-W-H, en op niemand anders, ook niet op JC.

De joden hadden een verwachting, die NIET op de schrift was gebaseerd en die kan natuurlijk niet uitkomen, zoals ze wel verwacht hadden.

Het joodse volk baseert zijn verwachtingen op de schrift, en die schriften zijn NIET vervuld door JC, zie hier:

Micha 5:1-8; "En gij, O Bethlehem Ephrata, al zijt gij klein onder de geslachten van Juda, uit u zal Mij voortkomen die een heerser zal zijn over Israel, en wiens oorsprong is van ouds, van de dagen der eeuwigheid. Daarom zal hij hen prijsgeven tot de tijd dat zij die baren zal gebaard heeft. Dan zal het overblijfsel zijner broederen terugkeren met de Israelieten. Dan zal hij staan en hen weiden in de kracht des HERE, in de majesteit van de naam des HERE, zijns Gods; en zij zullen rustig wonen, want NU zal hij groot zijn tot aan de einden der aarde, en hij zal vrede zijn. Wanneer Assur in ons land komt en wanneer hij onze paleizen betreedt, dan zullen wij tegen hem zeven herders stellen en acht vorsten uit de mensen, die het land van Assur zullen weiden met het zwaard, en het land van Nimrod in zijn poorten. En Hij zal bevrijden van Assur, wanner die in ons land komt en wanneer hij ons gebied betreedt. En het overblijfsel van Jacob zal temidden van vele volkeren zijn als de dauw van de HERE, als regenstromen op het groene kruid, dat niet wacht op de mens, noch mensenkinderen verbeidt. En het overblijfsel van Jakob zal zijn onder de natien, te midden van vele volkeren, als een leeuw onder de dieren des wouds, als een jonge leeuw onder de schaapskudden, die, wanneer hij binnendringt neerslaat, en verscheurt, zonder dat iemand redt. Uw hand zal verheven zijn boven uw tegenstanders en al uw vijanden zullen worden uitgeroeid."

We zien hier, in het eerste vers van deze messiaanse profetie, dat wanneer de messias komt vanuit Bethlehem, dan zal hij een heerser zijn over Israel. Dat betekent dat hij een koning, of misschien een president, zal zijn, maar in elk geval een gewichtig persoon die heel wat in de melk te brokkelen heeft, en geen rondtrekkende prediker en wonderdokter. We zien ook dat na de komst van de messias de joodse oorlogen uitgevochten gaan worden en gewonnen gaan worden door de joden. We zien hier een messias die ons fysieke verlossing gaat brengen van aardse vijanden: En Hij zal bevrijden van Assur, wanneer die in ons land komt en wanneer hij ons gebied betreedt." "Uw hand zal verheven zijn boven uw tegenstanders en al uw vijanden zullen worden uitgeroeid." Dat is duidelijke taal, niet voor meerdere uitleggingen vatbaar.

Zacheria 9:9-10; "Jubel luide gij dochter van Sion; juich gij dochter van Jeruzalem! Zie uw koning komt tot u, hij is rechtvaardig en zegevierend, nederig, en rijdend op een ezel, op een ezelshengst, een ezelinnejong. Dan zal ik de wagens uit Efraim en de paarden uit Jeruzalem te niet doen, ook de strijdboog wordt teniet gedaan; en hij zal volken vrede verkondigen, en zijn heerschappij zal zich uitstrekken van zee tot zee, en van de rivier tot de einden der aarde."

Men zegt dat Jezus op een ezel reed, net zoals het gehele Midden Oosten in die dagen, maar dat is waar de vervulling van deze profetie ophoudt. De messias, wanneer hij komt, zal een zegevierende koning zijn. Gearresteerd en doodgemarteld worden is niet hetzelfde als zegevieren. Na de komst van de messias zullen de paarden, wagens, en de strijdboog worden tenietgedaan vanuit Jeruzalem, dat betekent geen oorlog meer in Jeruzalem. En de messias zal de volken vrede verkondigen, en zijn heerschappij zal zijn van zee tot zee en tot de einden der aarde. Dit was niet bepaald het geval met Jezus; hij is nooit een koning geweest, en hij had helemaal geen heerschappij.

Ten einde dit probleem te omzeilen bedacht het christendom de 'tweede komst'. Maar nergens in de Hebreeuwse bijbel staat het geschreven dat de messias komt, en dan gedood wordt, en dan duizenden jaren later weer komt in een tweede komst. Al de messiaanse profetieen zeggen heel duidelijk dat als de messias komt hij zijn taak gelijk vervult, en niet duizenden jaren later. Ziet u in de bovenstaande profetieen dat er een hiaat van 2000 jaar of meer is tussen de komst van de messias en de verlossing van de vijanden? In de volgende messiaanse profetie van Jeremia kan u zien dat het onmogelijk is om 2000 of meer jaar te plaatsen tussen de komst van de messias en de verlossing:

Jeremia 33:14-16; "Zie, de dagen komen, luidt het woord des HERE, dat ik het goede woord in vervulling zal doen gaan, dat ik over het huis van Juda en het huis van Israel gesproken heb. IN DIE DAGEN EN TE DIEN TIJDE zal ik aan David een spruit der gerechtigheid doen ontspruiten, die naar recht en gerechtigheid in het land zal handelen. IN DIE DAGEN zal Juda verlost worden en Jeruzalem veilig wonen."

Volgens het christendom is de spruit der gerechtigheid al 2000 jaar geleden ontsproten aan David. Maar helaas; er was geen verlossing voor Judah en Jeruzalem woonde niet veilig: 40 jaar na de dood van Jezus, in het jaar 70, werd Jeruzalem totaal verwoest door de romeinen, de tweede tempel werd platgebrand, en het joodse volk verstrooid over de aardbodem. En Jeremia zegt toch heel duidelijk dat ten tijde dat de messias komt, IN DIE DAGEN, dan zal Jeruzalem veilig wonen en zal Juda verlost worden.

Jesaja 11; "En er zal een rijsje voortkomen uit de tronk van Isai, (de vader van koning David) en een scheut uit zijn wortelen zal vrucht dragen. En op hem zal de geest des HERE rusten, de geest van wijsheid en verstand, de geest van raad en sterkte, de geest van kennis en vreze des HERE; ja, zijn lust zal zijn in de vreze des HERE. Hij zal niet richten naar hetgeen zijn ogen zien, noch rechtspreken naar hetgeen zijn oren horen; want hij zal de geringen in gerechtigheid richten, en over de ootmoedigen des lands in billijkheid rechtspreken, maar hij zal de aarde slaan met de roede zijns monds en met de adem zijner lippen de goddeloze doden. Gerechtigheid zal de gordel zijner lenden zijn en trouw de gordel zijner heupen. Dan zal de wolf bij het schaap verkeren en de panter zich nederleggen bij het bokje; het kalf, de jonge leeuw en het mestvee zullen tezamen zijn, en een kleine jongen zal ze hoeden; de koe en de berin zullen samen weiden, haar jongen zullen zich tezamen nederleggen, en de leeuw zal stro eten als het rund; dan zal een zuigeling bij het hol van de adder spelen en naar het nest van een giftige slang zal een gespeend kind zijn hand uitsrekken. Men zal geen kwaad doen noch verderf stichten op gans mijn heilige berg."

Hier hebben we meer van hetzelfde; een messias die de goddelozen zal doden: "hij zal de aarde slaan met de roede zijns monds en met de adem zijner lippen de goddeloze doden", waarna we de betere wereld krijgen; de wolf die bij het schaap verkeert, en de panter die zich neerlegt bij het bokje. Ook voor deze profetie hoef je waarachtig geen atoomgeleerde te zijn om te zien dat hij niet vervuld is door Jezus. Conclusie: Hij was niet de messias.

[...]Dat dacht ik ook, maar ik zag dat men in een fonetische versie JHWH hadden vervangen door Hashem.

Ik heb het over het hebreeuws, en niet over fonetische versies.

Gen 2:4 elleh tovldovt hashamayim veha'aretz behibbare'am; beyovm asovt hashem elohim [naam van God i.p.v. JHWH] eretz veshamayim
[...]Ik ben van mening, dat Lou dat nooit heeft gezegd, alhoewel ik geen studie van hem heb gemaakt. Hij meende dat hij God was, maar helaas kan geen mens God zien en leven. (Ex. 33:20)

Nou, dan weten we daaruit dus al dat JC niet God was, want velen hebben hem gezien, en vielen niet dood neer.

De Hebreeuwse geschriften zijn een aanvulling op de Hebreeuwse geschriften.

Dat kunnen Joodse menselijke overleveringen helemaal niet aan veranderen.

Zo kunnen de overleveringen van de Christenheid  niet van God een drie-eenheid maken. Er is maar één “El Sjaddai”.

Er is maar ÉÉN God, en dat is J-H-W-H, en Hij is ÉÉN.

En iedereen  die iets of iemand anders aanbidt dan J-H-W-H, die is een AFGODENDIENAAR.

Eliyahu

Azarja Geplaatst op 07-02-2012, 02:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 06-02-2012, 13:24 Eliyahu schreef:
[...]

Nou, dan weten we daaruit dus al dat JC niet God was, want velen hebben hem gezien, en vielen niet dood neer.

[...]

En iedereen  die iets of iemand anders aanbidt dan J-H-W-H, die is een AFGODENDIENAAR.

Eliyahu

Beste Ken, deze man denkt nog steeds dat wij geloven dat Jezus God is. Hij is is de war met de trinitarische kerken uit de afvallige christenheid. Dit is nu al de derde keer dat ik deze misvatting van hem aankaart, maar het kwartje schijnt maar niet te vallen.

ken Geplaatst op 07-02-2012, 11:09 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 06-02-2012, 13:24 Eliyahu schreef:
God gebied ze te dragen, maar niet om ze extra te vergroten.

Maar het is niet verboden en geen probleem om ze te vergroten.
Uit de tekst blijkt dat het figuurlijk is bedoeld. Ze vergroten om voor de drager meer aanzien te verwerven is m.i. direct tegen de geest. Jezus toonde dat aan.
Het probleem is dat jij het jodenhatende NT wat aantoonbaar vol met fouten staat, wat aantoonbaar OT teksten  die niks met de messias te maken hebben uit hun verband rukt en dan presenteert als "messiaanse profetieën", het NT wat een nieuwe man-god introduceert en daarmee aanzet tot afgodendienst, veel te serieus neemt en denkt dat elk woord de hoogste waarheid is, terwijl een blinde kan zien dat dat niet zo is.
De Griekse geschriften zijn niet Joden hatend. Zoals uit de Hebreeuwse geschriften blijkt hebben de Joden steeds de schepper verworpen. Degenen die zaken uit hun verband rukken zijn de  Joden, die trachtten de schrift naar hun hand te zetten.

Er is geen nieuwe man-god. Deze persoon komt ook in de hebreeuwse geschriften, niet met name genoemd, voor. Ik heb daar al eens vaker naar verwezen, maar dat ontken je.

Er wordt niet aangezet tot afgodendienst, dat doen de Joden zelf wel. Jezus geeft alle eer aan zijn vader, hij doet alles in zijn opdracht. Hij luistert tenminste.
Maar we gaan niet bij hoe jij het inziet, maar bij hoe Mozes op de berg Sinai geïnstrueerd is door God.  Daar houden we ons aan, en niet aan jouw opvattingen.
Het zijn niet mijn opvattingen, ik lees dat uit de context.
En door het hele NT worden de joodse bijbelgeleerden uitgemaakt voor alles wat rot en lelijk is, omdat ze JC niet wilden accepteren als de nieuwe god.
Nee, de Griekse geschriften tonen Jezus woorden en van zijn discipelen. Dat waren allen Joden. Ook hebben zich farizeeërs bekeerd.

Nadat de Joden het typologisch koninkrijk hadden verloren raakten zij verstrikt in oorlogen, Josephus heeft die beschreven. Daardoor raakten zij steeds verder van Gods woord verwijderd en gingen een eigen visie ontwikkelen, net zo als de verdeelde Christenheid nu ook doet.

De verdeelde Joden  ontwikkelden een visie, die niet overeenkomt met alle Bijbelse profetieën. Zij zijn daar blind voor, net als de Christenheid.
Maar je denkt toch niet dat zulk soort geraas en getier enige indruk maakt?

Wij houden ons aan de wet van God, en niet aan het gescheld van de zoveelste die claimde de messias te zijn, maar er niet in slaagde om de messiaanse profetieën te vervullen.
Het is geen geraas en getier, maar een weergaven van de verkeerde Joodse geestelijke instelling. Doordat de joden zich niet aan Gods wet kunnen en willen houden, zoeken zij hun vertrouwen bij zichzelf en  de VS.  Een klein gedeelte van de profetieën moet nog vervuld worden, maar dat heb je niet door, je kan het niet zien.
Oh, nou dan kunnen we de bijbel gelijk wel overboord gooien, want die staat alleen maar vol met letters.

Maar dat zullen we toch maar niet doen.
Je begrijpt dus de term “naar de geest” niet. Je wilt dat niet begrijpen.
En wie ben jij dat jij degenen wiens voorvaderen de openbaring op Sinai gekregen hebben, en die traditie in een onafgebroken reeks van generaties ontvangen hebben, dat jij hun even kan komen zeggen hoe ze het wel moeten begrijpen?

De joden hebben de traditie rechtstreeks van Sinai.  

Het enige wat jij hebt is je dikke duim om wat verhalen uit te zuigen.
Ik ben geen farizeeër, ik hoef niemand om te kopen.

Mozes zei het al: een krom en verdraaid geslacht, die steeds weer afwijken van Gods geboden. Het verwerpen van Gods zoon is  het laatste wat God toestaat, daarna neemt hij een volk van geestelijke Israëlieten bestaande uit alle natiën volken, stammen en talen. Zo wordt Abrahams profetie vervuld:

Gen 22: 18 En door bemiddeling van uw zaad zullen alle natiën der aarde zich stellig zegenen, ten gevolge van het feit dat gij naar mijn stem hebt geluisterd.’”
Nou, dat is nogal wat, dat van de bijna 7000 maal dat Gods naam voorkomt, ze toch zes keer de moeite nemen om het te schrijven.   Hulde!
De NWV heeft  Gods naam weer teruggeplaatst, ook daar waar de soferim deze “verbeterd” hadden.

Is er dan hulde voor het vervangen van JHWH door hashem elohim?
Maar de SV staat online, laat me aub even zien waar die de naam van God goed weergeeft.
Ik heb de voetnoot letterlijk gekopieerd. Deze kan je vinden bij Gen 2:4 voetnoot 7. Dit stond bij de eerste uitgaven voor op het schutblad. Je kan dit hier vinden:

http://bijbel.coas.nl/BijbelMetKantTekeningen/
Dus je bedoelt dat je dan binnenskamers moet leven, want als je buiten je huis je levenswijze volgt, dan ben je volgens jouw toch weer bezig met uiterlijk vertoon??
Welnee. Doe gewoon, dan doe je gek genoeg.

De Bijbel leert toch niet, dat je de voorgeschreven uiterlijke kenmerken extra moet vergroten en op de hoeken van straten moet bidden, zodat alle mensen kunnen zien hoe vroom je bent?
Is God dan afhankelijk van dit uiterlijk vertoon?
Deed Noach  of Abraham dat zo dan?
Hoe kom je er bij dat de farizeeën dat als een gebod stellen? En iedereen mag ze net zo groot maken als hij zelf wil.  Of wil jij er een maximum maat aan gaan stellen?
Zij deden dat bij zichzelf. Zij waren uit op menselijke eer. Waarop is dat vergroten dan gebaseerd?
Je moet niet alles geloven wat je op TV ziet.
Ik kijk daar kritisch naar. Frappant is, dat Jezus de handelaren uit de tempel verdreef en dat later een opstand uitbrak over de hoge offerprijzen. Maar ja, dat is voor de joden nu, niet interessant.
Tja, zoals ik al zei:  In het hele jodenhatende NT worden de joodse bijbelgeleerden uitgemaakt voor alles wat rot en lelijk is.  

Maar dat zullen we maar niet al te serieus nemen.
  Zoals ik al zei, is het een weergave van de gebeurtenissen rond het jaar 33. Ik kan mij voorstellen, dat je dat niet prettig vindt.

Het is een  menselijke neiging om bepaalde dingen uit de geschiedenis onder tafel te vegen.
Maar dat is on-Bijbels.
 Hij ageerde tegen het feit dat zij hem niet als de nieuwe god accepteerden.
De Joodse indoctrinatie heeft kennelijk je eigen denkvermogen aangetast. Jezus zei dit:   
Luk. 13:
34 Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt en de tot u uitgezondenen stenigt — hoe dikwijls heb ik uw kinderen willen vergaderen op de wijze waarop een hen haar broedsel van kuikens onder haar vleugels vergadert, maar GIJ hebt het niet gewild!
35 Ziet! UW huis wordt U verlaten achtergelaten. Ik zeg U: GIJ zult mij geenszins zien, totdat GIJ zegt: ’Gezegend is hij die komt in JHWH’s naam!’”

Hij legde de vinger dus precies op de zere plek.
Jij bent degene die de leugens van het NT klakkeloos overneemt.
 Wishfull thinking. Ik zie de Bijbel als één geheel. Geschreven in het Hebreeuws, Aramees en Grieks.
 Het zijn toch echt de christenen die Gods woord en wet overboord gegooid hebben, en hebben vervangen door heidendom.

Aan de vruchten zal je toch de boom kennen?
De joden zijn de enigen die de wet van God naleven, en alleen de enig ware God J-H-W-H aanbidden die één is, en niet drie.  
De christenen aanbidden een man-god, hebben Gods wetten overboord gegooid en vervangen door heidendom.
Er is echter een duidelijk  verschil met  Christenen en de Christenheid.

Er zijn wereldwijd ruim 10.000 denominaties die beweren “christelijk” te zijn. Hun leringen zijn tegenstrijdig.

Ware christenen  lerende oorlog niet meer  en zijn niet onderling verdeeld.

Het is onmogelijk dat Joden de wet kunnen naleven, de wet is tegen de mens. Het toont hun zondige onvolmaaktheid, vandaar ook de jaarlijkse tempeloffers om dat te benadrukken.

De voormalige farizeeër Paulus voorzag echter duidelijk de afval van het geloof. Je ziet dan ook dat tijdens zijn leven afval al de kop op stak, maar hij bestreed dat.

Je ziet dan ook, dat de Griekse heidense filosofie zijn invloed laat gelden, waardoor Constantijn zijn kans zag en  zijn “christelijke” kerk stichtte in het jaar 325. Om  zijn kerk werkelijk “algemeen” te maken, verklaarde hij heidense gebruiken en symbolen  “christelijk”. Hij vormde saturnaliën op tot kerstmis, alhoewel Jezus  niet geboren kan zijn op 25 december en het is volkomen duidelijk, dat er in Jezus tijd de joden geen verjaardagen vierden, maar dat dat alleen de heidenen deden.

Heidenen ( lett. Buitenlanders) zijn afgodenaanbidders.
 Wij stellen ons vertrouwen ALLEEN op J-H-W-H, en op niemand anders, ook niet op JC.
Nee , duidelijk niet. Je vertrouwd op je eigen kracht en op dat van de VS. Zonder deze zou Israël niet meer bestaan.  
Het joodse volk baseert zijn verwachtingen op de schrift, en die schriften zijn NIET vervuld door JC, zie hier:

We zien hier, in het eerste vers van deze messiaanse profetie, dat wanneer de messias komt vanuit Bethlehem, dan zal hij een heerser zijn over Israel. Dat betekent dat hij een koning, of misschien een president, zal zijn, maar in elk geval een gewichtig persoon die heel wat in de melk te brokkelen heeft, en geen rondtrekkende prediker en wonderdokter. We zien ook dat na de komst van de messias de joodse oorlogen uitgevochten gaan worden en gewonnen gaan worden door de joden. We zien hier een messias die ons fysieke verlossing gaat brengen van aardse vijanden: En Hij zal bevrijden van Assur, wanneer die in ons land komt en wanneer hij ons gebied betreedt." "Uw hand zal verheven zijn boven uw tegenstanders en al uw vijanden zullen worden uitgeroeid." Dat is duidelijke taal, niet voor meerdere uitleggingen vatbaar.
Waarbij je duidelijk de tijdslijn profetieën van Daniël negeert.

Je kan de schrift niet naar je hand zetten. JHWH bepaalt de uitvoering, niet de recalcitrante Joden.

Je gaat vervolgens verder met herhalingen. Het hoeft beslist niet  precies in die volgorde te gebeuren. JHWH bepaalt wanneer de tijd aangebroken is en de werkelijke uitleg, Hij geeft aan wie hij wil. JHWH is niet ondergeschikt aan de Joden.

De ongelovige Joden hebben, volledig in overeenstemming met de profetie, de Messias gedood. Dat offer verving de jaarlijkse dieroffers door de hoge priester.  Hij is de enige hogepriester die zichzelf offerde.

Je hebt zelfs niet overwogen, dat hij zijn koningschap zal uitoefenen vanuit de hemel, zoals JHWH dat vroeger over Israël deed.
Ik heb het over het hebreeuws, en niet over fonetische versies.
Ik laat zien, dat Joden nog steeds weigeren om Gods naam uit te spreken. Gods naam red
.
Joël 2:32 En het moet geschieden dat een ieder die de naam van JHWH aanroept, veilig zal ontkomen; want op de berg Sion en in Jeruzalem zullen de ontkomenen blijken te zijn, juist zoals JHWH heeft gezegd, en onder de overlevenden, die JHWH roept.”

Dus geen redding mogelijk voor degenen die weigeren Gods naam uit  te spreken of deze vervangen hebben door een titel.
Klopt, hij is niet “El Sjaddai”, maar Gods zoon, zoals ook engelen de zonen van God zijn.
Hij is de “El Sjadaai”. Deze titel is exclusief voor JHWH.
Iedereen die geen vertrouwen stelt in JHWH,  maar op zichzelf en op de VS, kan werkelijk een afgodendienaar genoemd worden.

Ps 146:  3 Stelt UW vertrouwen niet op edelen,Noch op de zoon van de aardse mens, aan wie geen redding toebehoort.

ken Geplaatst op 07-02-2012, 11:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 07-02-2012, 02:16 Azarja schreef:
Beste Ken, deze man denkt nog steeds dat wij geloven dat Jezus God is. Hij is is de war met de trinitarische kerken uit de afvallige christenheid. Dit is nu al de derde keer dat ik deze misvatting van hem aankaart, maar het kwartje schijnt maar niet te vallen.
Hij ziet het verschil niet met de Christenheid, terwijl hij de NWV wel goed kent en gebruikt om zijn ideën te promoten.

Het probleem is dat hij de gehele Bijbel als Gods woordt dient te aanvaarden en dat weigert hij.. Maar hij moet wèl die kans krijgen, zodat hij niet kan zeggen: "ik heb het niet geweten".  Het is net zo als Jezus al zei: "Gij hebt het niet gewild".

Maar je weet: JHWH is geduldig, omdat hij niet wenst, dat er iemand wordt vernietigd, (2 Petrus 3:9)

Hij wil, dat iedere gelovige een nauwkeurige kennis bezit. (1 Timótheüs 2:3, 4.)

christen2010 Geplaatst op 11-02-2012, 12:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dit is de ware kennis:
Jezus Christus, de eeuwige God, Verlosser, Zoon des mensen en God de Schepper en Vader van mijn HeereJezus Christus
Die Hem verwerpt, die verwerpt ook Zijn Heilige Geest,die van Deze Christus getuigt in het Woord en in en door de Gemeente....

Dit bericht is gewijzigd op 11-02 12:52.

Azarja Geplaatst op 11-02-2012, 13:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 11-02-2012, 12:51 christen2010 schreef:
Dit is de ware kennis:
Jezus Christus, de eeuwige God, Verlosser, Zoon des mensen en God de Schepper en Vader van mijn HeereJezus Christus
Die Hem verwerpt, die verwerpt ook Zijn Heilige Geest,die van Deze Christus getuigt in het Woord en in en door de Gemeente....

Dit bericht is gewijzigd op 11-02 12:52.

Lees nou eens goed wat je schrijft. Je beweert buiten de Schrift om dat Jezus Christus de eeuwige God en Vader van jouw Heere Jezus Christus is.     

ken Geplaatst op 11-02-2012, 14:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 11-02-2012, 12:51 christen2010 schreef:
Dit is de ware kennis:
Ware kennis of nauwkeurige kennis {Epignosis] heb je helemaal niet. Je praat gewoon anderen na, zonder dat je zelf die kennis bezit. Dat is jammer.

JHWH is de almachtige God [El Sjaddai]
Jezus is Gods zoon en de enige  schepping van God. Alle andere dingen zijn door middel van Jezus gemaakt.

Kolossenzen 1:16 want door bemiddeling van hem [Jezus] werden alle andere dingen in de hemelen en op de aarde geschapen, de zichtbare en de onzichtbare, of het nu tronen of heerschappijen of regeringen of autoriteiten zijn. Alle andere dingen zijn door tussenkomst van hem en voor hem geschapen.

Hij is de meesterwerker; uitvoerster (WV), Werck-meester ( LuV-1648) uit Spreuken 8:30.

christen2010 Geplaatst op 11-02-2012, 16:13 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Adam en Eva zijn zeker in het lab. van de Wachttoren "geschapen", och
de vader der leugen zal eens vurig het zwijgen worden opgelegd.

ken Geplaatst op 14-02-2012, 10:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 11-02-2012, 16:13 christen2010 schreef:
Adam en Eva zijn zeker in het lab. van de Wachttoren "geschapen", och
de vader der leugen zal eens vurig het zwijgen worden opgelegd.
En heb je kennelijk geen Epignosis.

christen2010 Geplaatst op 14-02-2012, 10:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb Christus, de Zoon van de Levende God, en niet een dode god van het WTG of van een Klaagmuur...

ken Geplaatst op 14-02-2012, 11:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 14-02-2012, 10:32 christen2010 schreef:
Ik heb Christus, de Zoon van de Levende God, en niet een dode god van het WTG of van een Klaagmuur...
Jij weet helemaal niet waarover je het hebt. Jij kent het verschil niet tussen JHWH, El Sjaddai en  Jezus Christus de Messias.

Door o.a. de heidense  drie-eenheidsleer is het onderscheid volledig zoek.

christen2010 Geplaatst op 14-02-2012, 13:49 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Er is maar 1 God, de God en Vader van Jezus Christus, Die ook mijn ABBA is en die andere namen zijn ineteressant , maar uiuteindelijk maakt kennis zonder overgave aan de gekruisigde en opgestane Heere Jezus Chriustus, dat een mens, die Hem zó verwerpt temeer schuldig in het oordeel.
Want J.G's verwachten nog een aards koninkrijk, maarl Jezus, Die in de hemel regeert over Zijn kinderen en bij Zijn wederkomst allen die Hem geloofd hebben en geloven als de Man van Golgotha en het open graf, Die ten hemel gevaren is, zal thuishalen compleet met een nieuw en onsterfelijk lichaam, om de nieuwe aarde te gaan bewonen, en de oude aarde is dan door vuur vernietigd en met allen die Hem verworpen hebben en-of een andere jezus  hebben gediend...

ramon Geplaatst op 14-02-2012, 15:01 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 14-02-2012, 13:49 christen2010 schreef:

Want J.G's verwachten nog een aards koninkrijk, maarl Jezus, Die in de hemel regeert over Zijn kinderen en bij Zijn wederkomst allen die Hem geloofd hebben en geloven als de Man van Golgotha en het open graf, .

Beste Christen2010

Wat gaat u in de hemel doen? En over wie?
Waarom leerde Jezus ons in het onze vader bidden om de komst van Gods koninkrijk zowel in de hemel alsook op aarde? (of was dat een foutje in zijn rede?)
Waar in het oude testament wordt gesproken over een hemelse roeping?
Waar in het nieuwe testament en met welk doel?
Zou Adam ook naar de hemel zijn gegaan indien hij niet van de verboden vrucht had gegeten?
Wat houd dan kennis MET overgave in?
Welke religies doen exact wat Jezus hen heeft opgedragen?

Dit bericht is gewijzigd op 14-02 15:09.

christen2010 Geplaatst op 14-02-2012, 17:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

aan Ramon

1 Samuël 3:8
Toen riep de HEERE Samuël wederom, ten derden maal; en hij stond op, en ging tot Eli, en zeide: Zie, hier ben ik, want gij hebt mij geroepen. Toen verstond Eli, dat de HEERE den jongeling riep.
Jesaja 49:1
Hoort naar Mij, gij eilanden! en luistert toe, gij volken van verre! De HEERE heeft Mij geroepen van den buik af, van Mijner moeders ingewand af heeft Hij Mijn Naam gemeld.
Hebreeën 3:1 en verder
Hierom, heilige broeders, die der hemelse roeping deelachtig zijt, aanmerkt den Apostel en Hogepriester onzer belijdenis, Christus Jezus;
Zou Adam ook naar de hemel zijn gegaan indien hij niet van de verboden vrucht had gegeten?
Neen niet nodig, hij zou met Eva eeuwig geleefd hebben in het paradijs(de aarde

Wat houd dan kennis MET overgave in?
Lukas 15
Welke religies doen exact wat Jezus hen heeft opgedragen?
Geen enkele religie, alleen via het geloof in JEZUS CHRISTUS en het gehoorzamen aan Hem en Zijn Woord.

ramon Geplaatst op 14-02-2012, 18:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 14-02-2012, 17:02 christen2010 schreef:
aan Ramon

1 Samuël 3:8
Toen riep de HEERE Samuël wederom, ten derden maal; en hij stond op, en ging tot Eli, en zeide: Zie, hier ben ik, want gij hebt mij geroepen. Toen verstond Eli, dat de HEERE den jongeling riep.
Jesaja 49:1
Hoort naar Mij, gij eilanden! en luistert toe, gij volken van verre! De HEERE heeft Mij geroepen van den buik af, van Mijner moeders ingewand af heeft Hij Mijn Naam gemeld.

Waar wordt in dit verslag over een HEMELSE roeping gesproken? Misschien een gewone roeping? (Nazireeer)
Wat wordt er bedoeld met Psalm 37:11, 29?

Hebreeën 3:1 en verder
Hierom, heilige broeders, die der hemelse roeping deelachtig zijt, aanmerkt den Apostel en Hogepriester onzer belijdenis, Christus Jezus;

Wat gaan ze in de hemel doen?

Neen niet nodig, hij zou met Eva eeuwig geleefd hebben in het paradijs(de aarde

Precies, en is het voornemen van God t.a.v. de aarde na Adam gewijzigd? Of heeft God de aarde straks afgedankt?

Geen enkele religie, alleen via het geloof in JEZUS CHRISTUS en het gehoorzamen aan Hem en Zijn Woord.

En 1 Korinthiers 1:10 dan? Gebeurt dat ergens?

Deze had u nog niet beantwoord:
Waarom leerde Jezus ons in het onze vader bidden om de komst van Gods koninkrijk zowel in de hemel alsook op aarde? (of was dat een foutje in zijn rede?)

Dit bericht is gewijzigd op 14-02 18:14.

2 3 4 ... 6