|
christen2010
|
Geplaatst op 06-09-2010, 10:57 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Openbaring 2 gericht aan christen-sympathisanten en tot enkele christenen...
20 Maar Ik heb enige weinige dingen tegen u, dat gij de vrouw Jezabel, die zich zelve zegt een profetes te zijn, laat leren, en Mijn dienstknechten verleiden, dat zij hoereren en afgodenoffer eten. 21 En Ik heb haar tijd gegeven, opdat zij zich zou bekeren van haar hoererij, en zij heeft zich niet bekeerd. 22 Zie, Ik werp haar te bed, en die met haar overspel bedrijven, in grote verdrukking, zo zij zich niet bekeren van hun werken. 23 En haar kinderen zal Ik door den dood ombrengen; en al de Gemeenten zullen weten, dat Ik het ben, Die nieren en harten onderzoek. En Ik zal ulieden geven een iegelijk naar uw werken. 24 Doch Ik zeg ulieden, en tot de anderen, die te Thyatire zijn, zovelen, als er deze leer niet hebben, en die de diepten des satans niet gekend hebben, gelijk zij zeggen: Ik zal u geen anderen last opleggen; 25 Maar hetgeen gij hebt, houdt dat, totdat Ik zal komen. 26 En die overwint, en die Mijn werken tot het einde toe bewaart, Ik zal hem macht geven over de heidenen; 27 En hij zal ze hoeden met een ijzeren staf; zij zullen als pottenbakkersvaten vermorzeld worden; gelijk ook Ik van Mijn Vader ontvangen heb. 28 En Ik zal hem de morgenster geven. 29 Die oren heeft, die hore wat de Geest tot de Gemeenten zegt.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
|
|
|
|
Xander
|
Geplaatst op 06-09-2010, 20:13 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ja, (Ik denk dat) de hele wandel van een mens op aarde is een procces wat eindigd met de dood(zonde leid tot de dood.) Maar als iemand God's geboden volgt & dus wandelt naar de waarheid volstrekt zich 'n ander procces; Dan is 't rechtvaardigheid welke leid tot 't (eeuwig) leven. Door de hergeboorte uit water & geest veranderd 't vleselijk lichaam in een opstandingslichaam. Voor Jezus Christus was 't mogelijk om zonder pijn,lijden deze gedaanteverandering te ondergaan. Hij liep gewoon 'n berg op & bad.(Lucas 9:28-30) Voor ons geldt dat als we naar God die boven op de berg Zion woont (Isaias 2:2) gaan & we tot God bidden we ook veranderen. Ook kan God ervoor kiezen ons te gebruiken om 'n zondaar de waarheid te laten inzien. Dit gaat dan wel gepaard met lijden. Want 't is niet makkelijk iemand uit 't vuur te redden.( Jacobus 3:6; " Zet onze levensloop in vuur & vlam aangestoken door de hell " )
Dit bericht is gewijzigd op 06-09 20:13.
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 06-09-2010, 20:25 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jezus is Mens geworden, hoewel Hij God is, maar lichamelijk was Hij net zó beperkt tijdens Zijn aardse rondwandeling als ieder mens, daarboven heeft Hij onschuldig willen lijden, is veracht en gedood aan het Kruis, en dat was het einde van de Mens Jezus Christus, maar zó volbracht Hij de Straf op onze zonde en ongehoorzaamheid en is ná Zijn sterven, verheerlijkt en opgewekt als Nieuwe Mens, met een nieuw Heerlijk Lichaam en zó zullen Zijn kinderen ook delen in deze opstanding van de nieuwe mens, bij Zijn wederkomst, een nieuw verheerlijkt lichaam, nu zijn de christenen geestelijk opgestaan, in de vernieuwing van hun denken en doen, door de Geest van Christus en dan zie je ook het afschuwelijke van de zonde, waar je je vroeger in thuisvoelde en in leefde...
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
|
|
|
|