|
christen2010
|
Geplaatst op 03-09-2010, 10:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
54 Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die heeft het eeuwige leven; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage. 55 Want Mijn vlees is waarlijk Spijs, en Mijn bloed is waarlijk Drank. 56 Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die blijft in Mij, en Ik in hem. 57 Gelijkerwijs Mij de levende Vader gezonden heeft, en Ik leve door den Vader; alzo die Mij eet, dezelve zal leven door Mij. 58 Dit is het Brood, dat uit den hemel nedergedaald is; niet gelijk uw vaders het Manna gegeten hebben, en zijn gestorven. Die dit Brood eet, zal in der eeuwigheid leven.
Alleen dan, Volledig aan Jezus overgeven en je laten leiden, of eeuwig lijden van wege je ongehoorzaamheid!
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
Daniel69
|
Geplaatst op 03-09-2010, 15:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Statenvertaling, je schreef: 1 Tim. 2:3,4 Dit is goed en aangenaam voor God, onze Redder die wil dat alle mensen gered worden en tot erkentenis der waarheid komen. God wil, maar niet ieder mens wil en God heeft ieder mens het recht gegeven om zelf te kiezen.
Is God volgens jou almachtig? Als je dat beaamt, dan heeft God ook de macht over jouw wil tenzij je beaamt dat God alle macht heeft behalve over de wil van de mens.
God heeft alle macht (lees Job maar), wie of wat wederstaat zijn wil? Jouw keuze?
God heeft voor jou gekozen en niet alleen voor jou maar voor ieder mens. Sommige weten dat nog niet, maar het is wel een feit en Hij gaat Zich bekend maken aan heel Zijn schepping, geweldig toch! Hij is gekomen om al wat verloren was te vinden en Hij vindt uiteindelijk iedereen...
Dit bericht is gewijzigd op 03-09 15:23.
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 03-09-2010, 17:01 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 03-09-2010, 15:20 Daniel69 schreef:
Beste Statenvertaling, je schreef: 1 Tim. 2:3,4 Dit is goed en aangenaam voor God, onze Redder die wil dat alle mensen gered worden en tot erkentenis der waarheid komen. God wil, maar niet ieder mens wil en God heeft ieder mens het recht gegeven om zelf te kiezen.
Is God volgens jou almachtig? Als je dat beaamt, dan heeft God ook de macht over jouw wil tenzij je beaamt dat God alle macht heeft behalve over de wil van de mens.
Dit bericht is gewijzigd op 03-09 15:23.
|
Hij is almachtig maar wil geen marionetten van ons maken, hij wil dat wij zelf voor hem kiezen.
|
|
|
|
Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. |
|
|
|
|
Daniel69
|
Geplaatst op 04-09-2010, 12:10 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Statenvertaling je schreef: Hij is almachtig maar wil geen marionetten van ons maken, hij wil dat wij zelf voor hem kiezen.
Beaam jij dat geloof een gave van God is? Als geloof van Hem komt en niet van ons dan is het Zijn werk in ons. Het feit dat ik geloof is Zijn werk in mij. Ik zocht God niet maar Hij zocht mij. Ik kan daarom niet roemen in mijn geloof maar danken dat Hij mij nu al het licht geeft op Hem.
We zijn geen robots en geen marionetten maar klei in de ogen van de Schepper en de Pottenbakker bepaalt wat er met het klei gebeurt. Sommigen voorwerpen heeft Hij tot eervol en sommigen tot oneervol gebruik geschapen en dat alles past precies in Zijn plan. Hij komt ermee tot Zijn doel en dat maakt dat God geen doelmisser (geen zondaar) is. God (= Theos) betekent ook: Hij die alles een plaats geeft, Hij is de plaatsaanwijzer van alles wat Hij geschapen heeft.
Waar staat overigens in de bijbel dat we voor Hem moeten kiezen?
Dit bericht is gewijzigd op 04-09 20:57.
|
|
|
|
|
|
|
Daniel69
|
Geplaatst op 04-09-2010, 12:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Statenvertaling je schreef: Als alverzoening waar is: -Wat zou dan het nut van evangelisatie zijn? -Waarom zouden christenen in Noord-Korea etc. hun geloof niet willen afzweren terwijl ze gemarteld worden?
Evangelisatie heeft zeker nut. Evangelie is het goede bericht dat mag klinken. Maar welk evangelie dan:
Je moet kiezen voor Jezus want anders ga je voor eeuwig verloren en naar de hel. Is dat het goede bericht dat je de mensen wil vertellen? Of een echt goed bericht nl. laat je met God verzoenen want God is liefde en houdt van jou onvoorwaardelijk en heeft je gered?
Juist omdat God heel de mensheid wil redden, brengt Hij haar in het gericht. Door oordeel en gericht heen, maakt God alles recht wat krom was. Dat is namelijk wat gericht is: richten, rechtzetten, corrigeren. Het leerstuk dat God zijn schepselen eindeloos in een hel laat pijnigen is, zonder één lichtpuntje hoop, komt regelrecht uit de koker van hem die er sinds mensenheugenis al op uit is om van God een karikatuur te maken. En dan te bedenken dat juist dit leerstuk DE motivatie vormt voor wat ‘evangelisatie’ heet!
Hoe zouden mensen het Evangelie kunnen vernemen, als degenen die het kennen, hun mond houden?? Paulus schreef ooit dat hij zich NIET schaamde voor het Evangelie. Dat Jezus Christus de Redder der wereld is, is het BESTE NIEUWS aller tijden! En dat behoort UITGEBAZUIND te worden. No matter what.
Dit bericht is gewijzigd op 04-09 12:52.
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 04-09-2010, 13:37 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 04-09-2010, 12:35 Daniel69 schreef:
Beste Statenvertaling je schreef: Als alverzoening waar is: -Wat zou dan het nut van evangelisatie zijn? -Waarom zouden christenen in Noord-Korea etc. hun geloof niet willen afzweren terwijl ze gemarteld worden?
Evangelisatie heeft zeker nut. Evangelie is het goede bericht dat mag klinken. Maar welk evangelie dan:
Je moet kiezen voor Jezus want anders ga je voor eeuwig verloren en naar de hel. Is dat het goede bericht dat je de mensen wil vertellen? Of een echt goed bericht nl. laat je met God verzoenen want God is liefde en houdt van jou onvoorwaardelijk en heeft je gered?
Juist omdat God heel de mensheid wil redden, brengt Hij haar in het gericht. Door oordeel en gericht heen, maakt God alles recht wat krom was. Dat is namelijk wat gericht is: richten, rechtzetten, corrigeren. Het leerstuk dat God zijn schepselen eindeloos in een hel laat pijnigen is, zonder één lichtpuntje hoop, komt regelrecht uit de koker van hem die er sinds mensenheugenis al op uit is om van God een karikatuur te maken. En dan te bedenken dat juist dit leerstuk DE motivatie vormt voor wat ‘evangelisatie’ heet!
Hoe zouden mensen het Evangelie kunnen vernemen, als degenen die het kennen, hun mond houden?? Paulus schreef ooit dat hij zich NIET schaamde voor het Evangelie. Dat Jezus Christus de Redder der wereld is, is het BESTE NIEUWS aller tijden! En dat behoort UITGEBAZUIND te worden. No matter what.
Dit bericht is gewijzigd op 04-09 12:52.
|
Waarom zou iemand zich daarvoor laten martelen? Diegenen die gemarteld worden kunnen dan net zo goed hun geloof afzweren, want je bent toch wel behouden.
|
|
|
|
|
|
|
|
Daniel69
|
Geplaatst op 04-09-2010, 19:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Statenvertaling, je schreef n.a.v. mijn vraag: Waar staat overigens in de bijbel dat we voor Hem moeten kiezen? Waarom hebben wij anders een vrije wil gekregen? Wat heeft God aan mensen die hem haten, die niet naar de hemel willen?
Ik stel jou een vraag die je dan beantwoordt met een wedervraag. Ik wil graag de bonnetjes erbij. Mijn vraag aan jou blijft: Noem me de bijbelteksten in de bijbel waar staat dat wij moeten kiezen?
Wij mensen hebben geen vrije wil. God is het die zowel het willen als het werken in ons werkt. Wil je dat ik je nog meer bijbelteksten noem waaruit blijkt dat we geen vrije wil hebben?
Dit bericht is gewijzigd op 04-09 19:59.
|
|
|
|
|
|
|
Daniel69
|
Geplaatst op 04-09-2010, 20:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Statenvertaling, je schreef: Waarom zou iemand zich daarvoor laten martelen? Diegenen die gemarteld worden kunnen dan net zo goed hun geloof afzweren, want je bent toch wel behouden.
Ik vind je vraag er een uit de categorie: waarom zou ik nog naar de kerk gaan als ik toch gered ben of waarom zou ik er gewoon niet op los leven als ik toch gered ben. Gods woord zegt dat geloof een gave van God is. Als je gelooft dat jouw geloof jouw eigen verdienste is waarvan jouw redding afhangt, begrijp ik je vraag.
Dit bericht is gewijzigd op 04-09 20:54.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Daniel69
|
Geplaatst op 04-09-2010, 21:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Christen2010, je schreef: De laatste vijand is de dood, de Tweede Dood. die overwinning is er echter alleen, die deel hebben gekregen aan de eerste opstanding en dat is de wedergeboorte van Pinksteren, die nog steeds plaatsvindt onder mensen, die zich buigen in geloof en gehoorzaamheid voor de Christus, het Lam van Golgotha. Eeuwig is eeuwig, eeuwlg Leven of eeuwige pijn, dat staat er, en dan kun jij er met andere teksten weer een verdraaide versie van maken, maar dit is de Waarheid, genade deelachtig of eeuwige toorn deelachtig.
1) In 1 Kor. 15:26 openbaart Paulus dat de laatste vijand onttroond wordt.
2) In de meeste Bijbelvertalingen wordt dikwijls gesproken over 'eeuwigheid' en 'eeuwigheden'. Wat het 'Nieuwe Testament' betreft is dit de weergave van het Griekse woord 'aion'. Wanneer dit Griekse woord consequent zou zijn weergegeven met 'aeoon' of 'eeuw', zou daarmee héél veel misverstand kunnen zijn voorkomen. In plaats daarvan vertaalt men 'aion' de ene keer met 'eeuw' en de andere keer met 'eeuwigheid'. Dit is ronduit inconsequent. Tussen beide vertaalwoorden zit namelijk een wereld van verschil en kunnen dus nooit als vertaling dienen van één Grieks woord.
Lees onderstaande Schriftplaatsen over aeonen. Ontdek hoe ongerijmd het woord 'eeuwigheid' is als vertaling van 'aion'.
1 Korinthe 2:7 vóór de aeonen (= vóór de eeuwigheden?) Hebreeën.1:2 de aeonen gemaakt (= de eeuwigheden gemaakt?) Efeze 2:2 de aeoon van deze wereld (= de eeuwigheid van deze wereld?) Matteüs 28:20 het einde van de aeoon (= het einde van de eeuwigheid?) Lucas 18:30 de toekomende aeoon (= de toekomende eeuwigheid?) Efeze 2:7 de komende aeonen (= de komende eeuwigheden?) Openbaring 11:15 de aeonen der aeonen (= de eeuwigheden der eeuwigheden?) Hebreeën 9:26 de voleinding der aeonen (= de voleinding der eeuwigheden?)
Conclusie: aeonen hebben uitdrukkelijk een begin en een einde. Daarom is 'eeuwigheid' GEEN correct vertaalwoord van aeoon.
Dit bericht is gewijzigd op 04-09 21:13.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Daniel69
|
Geplaatst op 04-09-2010, 21:36 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Statenvertaling, ik schreef: Ik vind je vraag er een uit de categorie: waarom zou ik nog naar de kerk gaan als ik toch gered ben of waarom zou ik er gewoon niet op los leven als ik toch gered ben.
Jij schreef: Inderdaad, daarom geloof ik ook niet in alverzoening.
Jouw Godsbeeld is er een van een voorwaardelijke God. Je moet voor Hem kiezen en in Hem geloven want anders ga je naar de hel en ben je voor eeuwig verloren. Ik kan dat niet bepaald een blijde boodschap vinden. Hoeveel procent van de wereldbevolking zou daaraan voldoen, denk je? Als God 5% van alle mensen behoudt en 95% naar de hel stuurt dan is satan de grote winnaar vind je niet? Dan heeft God volledig Zijn doel gemist en is Hij een zondaar (zondigen=doelmissen).
Het goede bericht is, dat bij Hem niets mis gaat en dat Hij uiteindelijk alle mensen aan Zijn Vaderhart gaat drukken. Zou je dat niet geweldig vinden? Ik zou me niet onder die 5% willen begeven als ik zou weten dat 95% van de wereldbevolking in de hel zit. Ik ben geen haar beter dan andere mensen.
Dit bericht is gewijzigd op 04-09 21:36.
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 04-09-2010, 21:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
G De laatste vijand is de dood, de Tweede Dood. die overwinning is er echter alleen, die deel hebben gekregen aan de eerste opstanding en dat is de wedergeboorte van Pinksteren, die nog steeds plaatsvindt onder mensen, die zich buigen in geloof en gehoorzaamheid voor de Christus, het Lam van Golgotha. Eeuwig is eeuwig, eeuwlg Leven of eeuwige pijn, dat staat er, en dan kun jij er met andere teksten weer een verdraaide versie van maken, maar dit is de Waarheid, genade deelachtig of eeuwige toorn deelachtig.
|
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 04-09-2010, 21:53 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 04-09-2010, 21:36 Daniel69 schreef:
Beste Statenvertaling, ik schreef: Ik vind je vraag er een uit de categorie: waarom zou ik nog naar de kerk gaan als ik toch gered ben of waarom zou ik er gewoon niet op los leven als ik toch gered ben.
Jij schreef: Inderdaad, daarom geloof ik ook niet in alverzoening.
Jouw Godsbeeld is er een van een voorwaardelijke God. Je moet voor Hem kiezen en in Hem geloven want anders ga je naar de hel en ben je voor eeuwig verloren. Ik kan dat niet bepaald een blijde boodschap vinden. Hoeveel procent van de wereldbevolking zou daaraan voldoen, denk je? Als God 5% van alle mensen behoudt en 95% naar de hel stuurt dan is satan de grote winnaar vind je niet? Dan heeft God volledig Zijn doel gemist en is Hij een zondaar (zondigen=doelmissen).
Het goede bericht is, dat bij Hem niets mis gaat en dat Hij uiteindelijk alle mensen aan Zijn Vaderhart gaat drukken. Zou je dat niet geweldig vinden? Ik zou me niet onder die 5% willen begeven als ik zou weten dat 95% van de wereldbevolking in de hel zit. Ik ben geen haar beter dan andere mensen.
Dit bericht is gewijzigd op 04-09 21:36.
|
Dan zijn teksten zoals Johannes 3:16 onzin. En waar slaat dit dan op? Openbaringen 20:15 staat wel: 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
|
|
|
|
|
|
Daniel69
|
Geplaatst op 04-09-2010, 22:04 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Statenvertaling, ik schreef: Als God 5% van alle mensen behoudt en 95% naar de hel stuurt dan is satan de grote winnaar vind je niet? Dan heeft God volledig Zijn doel gemist en is Hij een zondaar (zondigen=doelmissen).
Het goede bericht is, dat bij Hem niets mis gaat en dat Hij uiteindelijk alle mensen aan Zijn Vaderhart gaat drukken. Zou je dat niet geweldig vinden?
Jij schreef: Dan zijn teksten zoals Johannes 3:16 onzin. En waar slaat dit dan op? Openbaringen 20:15 staat wel: 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Je beantwoordt mijn vragen met wedervragen aan mij. Zou je me daarop ook willen antwoorden? Ik heb al eerder gezegd, ik ontken de gerichten ook niet, wat daar staat dat zal gebeuren. De tweede dood, de laatste vijand zal echter onttroond/opgeheven worden en dat mocht Paulus openbaren in 1 Kor. 15:26 opdat God zal zijn alles in allen.
Die toestand van tweede dood is niet oneindig. Lees ook svp wat ik hierboven schreef aan Christen2010 over aionen.
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 04-09-2010, 22:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De laatste vijand is de dood, de Tweede Dood. die overwinning is er echter alleen, die deel hebben gekregen aan de eerste opstanding en dat is de wedergeboorte van Pinksteren, die nog steeds plaatsvindt onder mensen, die zich buigen in geloof en gehoorzaamheid voor de Christus, het Lam van Golgotha. Eeuwig is eeuwig, eeuwlg Leven of eeuwige pijn, dat staat er, en dan kun jij er met andere teksten weer een verdraaide versie van maken, maar dit is de Waarheid, genade deelachtig of eeuwige toorn deelachtig.
|
|
|
|
|
|
Daniel69
|
Geplaatst op 05-09-2010, 10:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
'Verzoenen' bij Paulus is een heel ander woord dan b.v. bij Johannes in 1Joh.2:2 "een verzoening voor onze zonden en ook voor de gehele wereld". In dit laatste Schriftgedeelte is het Gr. woord 'hilasmos' en dat gaat over het bedekken van zonden. Bij Paulus is het werkwoord 'katallasso' en dit houdt verband met het verzoenen van vijanden. In drie gevallen gebruikt Paulus een versterkte vorm van 'katallasso': 'apokatallasso'. Dit duidt op een volledige, niet slechts verticale maar ook horizontale verzoening. (vergl. Efeze 2:16 waar Paulus 'apokatallasso' gebruikt om aan te geven dat er niet alleen verzoening is tussen de mens en God maar ook tussen de mensen onderling ("de twee" = Jood en heiden). Het 'weder verzoenen' van het al duidt op het maken van algehele vrede ofwel het wegnemen van alle vijandschap. Hoe realiseert God dit? "Door het bloed van Zijn kruis". Door het kruis leert God de wereld Liefde tegen alle vijandschap in.
Dit bericht is gewijzigd op 05-09 10:49.
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 06-09-2010, 10:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
11 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Wij spreken, wat Wij weten, en getuigen, wat Wij gezien hebben; en gijlieden neemt Onze getuigenis niet aan. 12 Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden de hemelse zou zeggen? 13 En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is. 19 En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos. 20 Want een iegelijk, die kwaad doet, haat het licht, en komt tot het licht niet, opdat zijn werken niet bestraft worden. 21 Maar die de waarheid doet, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar worden, dat zij in God gedaan zijn.
36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|