|
christen2010
|
Geplaatst op 22-08-2010, 17:10 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beproef de geesten of zij uit God zijn, want vele valse geesten zijn uitgegaan in de wereld. Een ieder geest, die belijdt, dat Jezus is De Christus, Die is uit God geboren. Wat houdt dát belijden is. Jezus is daar duidelijk over:"Wie Mij belijdt voor de mensen, die zal Ik ook belijden voor Mijn Vader, Die in de hemelen is. en die Mij verloochent voor de mensen, die zal Ik ook verloochenen voor Mijn vader, Die in de hemelen is". In belijden zit het woord lijden inbegrepen en dan onderga je evenals Christus de verzoekingen van Satan, de strijd met valse leraars en valse leringen, het vervolgen dat gebeurt, om Christus' wil in het klein en in het groot. Maar hebt goede moed, Jezus heeft de wereld en Satan overwonnen en Hij is met en in Zijn Kinderen tot de voleinding der wereld. Weest daarom waakzaam en biddende in de Geest om Hem te ontmoeten op de wolken des hemels!
Dit bericht is gewijzigd op 23-08 04:56.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 22-08-2010, 22:42 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Het menselijk lijden komt door onze eigen slaafse begeerten. Religie komt van het werkwoord re - liegen en heeft de bedoeling om de mens slaafs en dom te houden. De mens is oorspronkelijk een soeverein wezen in de kosmos. Spijtig genoeg is hij hierin genetisch gemanipuleerd. Alle kennis zit verborgen in ons eigen DNA. We hebben dus geen geschriften of boeken nodig om ons de weg te wijzen. Maar heilige geschriften kunnen wel zeer nuttig zijn als leidraad in het collectief. Soms kunnen ze ook als mantra 's ingezet worden om een hoger bewustzijn te bereiken. Als mens was Jezus de Christus. Zowel het Heilig Mannelijke ( Logos) en het Heilig Vrouwelijke ( sofia) zit in de Christus vervat. Jezus was het Mannelijk deel ( Yang), de Magdaleense het Vrouwelijk deel ( Yin). Alles is uiteindelijk kosmisch evenwicht.
Emotioneel geloof is slavernij; bewust geloof is vrijheid. De waarheid zal u vrijmaken. Je komt inderdaad tot een hoger bewustzijn.
|
|
|
|
Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 24-08-2010, 19:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De Bron des levens ( Christusbewustzijn; je zou Dit God kunnen noemen) wordt bereikt door daar de verbinding te maken. Daar is de mens een soeverein wezen. Geen slaaf van God of satan dus.
Jezus zijn Vader is de Bron des Levens; pure liefde. Hier is de mens is het galactisch bewustzijn gevormd. Vandaar dat Jezus in Joh. vers 8 hem een mens noemt. ( een mens die u de waarheid zegt)
|
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 24-08-2010, 19:55 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 24-08-2010, 19:45 fb934634 schreef:
[...]
De Bron des levens ( Christusbewustzijn; je zou Dit God kunnen noemen) wordt bereikt door daar de verbinding te maken. Daar is de mens een soeverein wezen. Geen slaaf van God of satan dus.
Jezus zijn Vader is de Bron des Levens; pure liefde. Hier is de mens is het galactisch bewustzijn gevormd. Vandaar dat Jezus in Joh. vers 8 hem een mens noemt. ( een mens die u de waarheid zegt)
|
Jij bent vaag. Wat geloof jij nou precies? Ben je atheist? Of geloof je wel iets?
|
|
|
|
Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 24-08-2010, 22:18 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 24-08-2010, 20:21 Statenvertaling schreef:
[...] dat is zo, maar misschien ook wel niet Mag ik ook vragen wat het inhoudt?
Dit bericht is gewijzigd op 24-08 21:42.
|
Ja hoor; het betekent het " spiritueel pad" volgen. Het verruimen van het persoonlijk bewustzijn dmv yoga. Anders gaan leven is hierbij de boodschap. Evenwichtig leven is hierbij belangrijk. In Christus is zowel de mannelijk als de vrouwelijk energie vertegenwoordigt en zijn even belangrijk. Het Heilig Mannelijke ( Logos, Jezus, Yang, Scheppende) is automatisch verbonden met het Heilig Vrouwelijke ( Sophia, Magdalena, Yin, Ontvangende). Het Woord is niks zonder de wijsheid. Het collectief is gebaseerd op Magdalena en niet op Petrus.
Zie hiervoor de volgende link: http://www.spiritualwisdom.nl/christusbewustzijn.php
Ieder van ons draagt het Christusbewustzijn in ons. Het kind in ons vormt het belangrijk licht. Vandaar " wees gelijk de kinderen" voor ons van toepassing is.
Andere voedingsgewoonten, reine stoffen, .. kortom het leren rein en heilig te leven. Inzien dat het huwelijk één der sacramenten is ( chakraal systeem).
Van persoonlijk bewustzijn naar groepsbewustzijn, naar mondiaal bewustzijn om tenslotte tot een galactisch bewustzijn te komen. Het leren zien van je naaste.
Namasté
|
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 24-08-2010, 22:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Namasté Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie Ga naar: navigatie, zoeken Boy begging in Agra.jpg Indian sadhu performing namaste.jpg
Namasté (Hindi: नमस्ते, Nepalees: nʌmʌsˈteː is een groet en mudra en komt van oorsprong uit het Sanskriet van het woord "nam" (buigen) en betekent "ik buig voor jou". Indian sadhu performing namaste.jpg
Namasté is in India, maar ook in verschillende andere Aziatische landen, een gebruikelijk Hindoeïstisch gebaar om te groeten en respect te tonen. Hierbij worden de handen tegen elkaar geduwd, de handpalmen raken elkaar, de vingers wijzen naar boven en zijn iets richting het hoofd gebogen. Hierbij wordt vaak een lichte buiging gemaakt. Bij het gebaar wordt vaak 'namasté' gezegd, maar het kan ook zonder woorden worden uitgevoerd, waarbij de betekenis gelijk blijft.
Hindoes groeten met dit gebaar hun goden, maar groeten ook elkaar hiermee. Volgens Hindoes groeten ook de goden zelf elkaar met dit gebaar.
De namasté mudra, ook wel respectgebaar, heeft in yoga de symbolische betekenis van ik buig naar de godheid in jou. Het staat symbool voor respect."De ziel in mij, groet de ziel in jou" [1]
Puur heidendom, hindoeïsme, waarbij de mens z krampachtig tot god moet opklimmen, maar het christengeloof, is dat God naar beneden afdaalt tot op mensenniveau, ja zelfs daar onder, want Jezus is mens geworden is gekruisigd en heeft zo verzoening bewerkt voor allen die geloven in Hem, en dat is Uniek, dat is Genade i.p.v. oordeel, voor gehoorzaamheid in het geloof!
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|