Daniel69 Geplaatst op 17-08-2010, 21:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Jezus sprak NOOIT over de hel, maar over Gehenna, dat is het dal van Hinnom (zie het laatste vers van Jesaja over de rol die voor dit dal is weggelegd in het Messiaanse rijk);

Jesaja 66:24:
"Zij zullen uitgaan en DE LIJKEN aanschouwen der mannen, die van Mij afvallig geworden zijn; want hun worm zal niet sterven, en hun vuur zal niet uitdoven, en zij zullen voor al wat leeft een afgrijzen wezen."
De sleutel hangt bij de deur. De eerste keer dat de uitdrukking gebruikt wordt, verklaart meteen alles.

Het aanblik dat Jes.66:24 is afgrijselijk: brandende en door wormen aangevreten lijken van mannen die afvallig zijn geworden van de HERE. Maar het is niet wat de traditie ervan heeft gemaakt: levende lichamen die in een helleoord zonder einde worden gepijnigd door vuur en vretende wormen. Wat een karikatuur!

De laatste hoofdstukken van Openbaring gaat over "de aionen der aionen" waarin Christus zal regeren (het Lam op de troon) en er ook nog sprake is van de (tweede) dood. Let wel: "aionen der aionen" en niet "alle eeuwigheden" wat de meeste vertalingen ervan hebben gemaakt. Wie zijn wij om de woorden van de Schrift te verdraaien?

Paulus spreekt tot drie keer toe over "vóór aionische tijden". Waaruit blijkt dat een aionische tijd een begin heeft en ook weer opgevolgd wordt door een andere aionische tijd. Zie Rom.16:25; Tit.1:2; 2Tim.1:9.

Paulus leert dat Christus moet heersen TOTDAT de dood als laatste vijand zal zijn teniet gedaan en dan het Koninkrijk zal overdragen aan de Vader. Daarna zal God worden alles in allen, d.w.z. allen die in Adam sterven. Zie 1Kor.15:22-28.

Alles in de Schrift is in volmaakte harmonie. Mits we van Gehenna geen hel en van aioon geen eeuwigheid maken...

Dit bericht is gewijzigd op 17-08 21:17.

meld dit bericht aan een moderator

christen2010 Geplaatst op 17-08-2010, 21:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Jij belijdt dus duidelijk een andere Jezus, hetgeen ik al eerder opmerkte, en kennelijk verhard jij jezelf in eigenmachtige en vleselijke uitleg van de Schriften, met duidelijke verbinding met de leer van de jehova's getuigen, kortom het heeft geen enkele zin met scheuringmakers, discussie over de Waarheid of wat dan ook te hebben, want hun en jouw bron is de vader der leugen, die zich als een Engel des Lichts voordoet...

Statenvertaling Geplaatst op 17-08-2010, 21:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-08-2010, 21:00 Daniel69 schreef:
Jezus sprak NOOIT over de hel, maar over Gehenna, dat is het dal van Hinnom (zie het laatste vers van Jesaja over de rol die voor dit dal is weggelegd in het Messiaanse rijk);

Jesaja 66:24:
"Zij zullen uitgaan en DE LIJKEN aanschouwen der mannen, die van Mij afvallig geworden zijn; want hun worm zal niet sterven, en hun vuur zal niet uitdoven, en zij zullen voor al wat leeft een afgrijzen wezen."
De sleutel hangt bij de deur. De eerste keer dat de uitdrukking gebruikt wordt, verklaart meteen alles.

Het aanblik dat Jes.66:24 is afgrijselijk: brandende en door wormen aangevreten lijken van mannen die afvallig zijn geworden van de HERE. Maar het is niet wat de traditie ervan heeft gemaakt: levende lichamen die in een helleoord zonder einde worden gepijnigd door vuur en vretende wormen. Wat een karikatuur!

De laatste hoofdstukken van Openbaring gaat over "de aionen der aionen" waarin Christus zal regeren (het Lam op de troon) en er ook nog sprake is van de (tweede) dood. Let wel: "aionen der aionen" en niet "alle eeuwigheden" wat de meeste vertalingen ervan hebben gemaakt. Wie zijn wij om de woorden van de Schrift te verdraaien?

Paulus spreekt tot drie keer toe over "vóór aionische tijden". Waaruit blijkt dat een aionische tijd een begin heeft en ook weer opgevolgd wordt door een andere aionische tijd. Zie Rom.16:25; Tit.1:2; 2Tim.1:9.

Paulus leert dat Christus moet heersen TOTDAT de dood als laatste vijand zal zijn teniet gedaan en dan het Koninkrijk zal overdragen aan de Vader. Daarna zal God worden alles in allen, d.w.z. allen die in Adam sterven. Zie 1Kor.15:22-28.

Alles in de Schrift is in volmaakte harmonie. Mits we van Gehenna geen hel en van aioon geen eeuwigheid maken...

Lees hier eens http://mainstudies.nl/jehovasgetuigen/Jehovasgetuigen.pdf vanaf pagina 86. Nu de goede link, had de verkeerde geplaatst.  

Dit bericht is gewijzigd op 18-08 21:13.

Joh 14:6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.  
christen2010 Geplaatst op 18-08-2010, 20:49 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Openbaring 20
Bepalend is of iemand geschreven isin het Boek des Levens van het Lam, dus zij die in Christus geloven en zijn geborgen in Zijn Offer voor hen gebracht.

10 En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid.
11 En ik zag een groten witten troon, en Dengene, Die daarop zat, van Wiens aangezicht de aarde en de hemel wegvloden, en geen plaats is voor die gevonden.
12 En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken.
13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.
14 En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood.
15 En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs

Nathaniel Geplaatst op 19-08-2010, 22:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Houd er rekening mee dat wij (allemaal) straks waarschijnlijk met elkaar het eeuwige leven in gaan. Dus zorg dat je genoeg liefde heb om je vijand lief te hebben.

Ken jij werkelijk het geloof van je vijand?

Zegen,
Nathaniël

Dit bericht is gewijzigd op 19-08 22:20.

christen2010 Geplaatst op 19-08-2010, 22:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat is niet wat de bijbel leert.
Allen zullen inderdaad eeuwig leven, de ene beleeft de opstanding in een oogwenk bij de wederkomst van Christus, dat zijn degenen, die nu in Hem geloven en de ontslapenen(gestorvenen) die in Hem (Christus) geloofden als de Verzoener, Verlosser en Koning.(zij allen ontvangen terstond een nieuw, onverderfelijk lichaam..)
De overigen zullen ook opstaan ten eeuwige Leven, maar dan ook met een lichaam, dat eeuwig zal gepijnigd en gekweld  worden in wanhoop en is bestemd voor degenen, die de Roepstem van de Heilige Geest, het Evangelie, Jezus Christus, en God hebben verworpen in hardnekkig ongeloof en rebellie.
Er zijn gradaties in het eeuwige Leven voor deze ongehoorzamen, die de Geest van Christus en de Heilige Geest gelasterd hebben zullen extra gepijnigd worden. De bijbel is hier heel duidelijk over, en er is absoluut geen sprake van dat onheiligheid en heiligheid, Licht en duisternis, reinheid en zonde in eeuwigheid naast elkaar zullen bestaan. Al deze oordelen zullen eeuwig duren in de poel van vuur met satan en de demonen, en is een uitvoering van de Toorn van het Lam!
Dáárom bekeer je tot de Levende Christus en sta op uit de dood van ongeloof en onwetendheid en laat je vervullen met Zijn Wijsheid! en wordt verlicht

Dit bericht is gewijzigd op 19-08 22:51.

Azarja Geplaatst op 19-08-2010, 23:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-08-2010, 22:50 christen2010 schreef:
Dat is niet wat de bijbel leert.
De overigen zullen ook opstaan ten eeuwige Leven, maar dan ook met een lichaam, dat eeuwig zal gepijnigd en gekweld  worden in wanhoop en is bestemd voor degenen, die de Roepstem van de Heilige Geest, het Evangelie, Jezus Christus, en God hebben verworpen in hardnekkig ongeloof en rebellie.

Doordat je heidense kerkleer volgt ben je geloof gaan stellen in de onschriftuurlijke leer van de onsterfelijke ziel. Deze valsreligieuze leer staat nauw in verband met de eveneens onschriftuurlijke leer van een letterlijke plaats waar mensen fysiek voor eeuwig gepijnigd worden. In werkelijkheid stel je niet geloof in de bijbel, maar in Griekse mythologie vanwaar het denkbeeld van de hel afstamt. Het woord hel noch het denkbeeld van hoe mensen over het algemeen de hel bezien komt in de grondtekst van de bijbel voor.

De straf op ongehoorzaamheid was de dood, niet eeuwig leven in een mythologische hel. Gehenna en het meer van vuur zijn symbolen van eeuwige vernietiging.

Dit bericht is gewijzigd op 20-08 00:07.

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
christen2010 Geplaatst op 20-08-2010, 17:41 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ten dage als zij van dié boom aten, begonnen zij met de(n) dood te sterven en dat blijft eeuwig, een onophoudelijk proces, dus levende, alsmaar sterven, dat is voor allen, die hun eigen uitleg boven die van de , let wel De Heilige Geest stellen en daarmee een ander Evangelie en een andere bijbel prediken..

Azarja Geplaatst op 20-08-2010, 19:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 20-08-2010, 17:41 christen2010 schreef:
Ten dage als zij van dié boom aten, begonnen zij met de(n) dood te sterven en dat blijft eeuwig, een onophoudelijk proces, dus levende, alsmaar sterven, dat is voor allen, die hun eigen uitleg boven die van de , let wel De Heilige Geest stellen en daarmee een ander Evangelie en een andere bijbel prediken..

Gen. 3:19: „In het zweet van uw aangezicht zult gij brood eten, totdat gij tot de aardbodem terugkeert, want daaruit werdt gij genomen. Want stof zijt gij en tot stof zult gij terugkeren.”

Adam en Eva keerden terug naar de situatie van vóór hun schepping. Zij bestonden simpelweg niet.

Ps. 146:4: „Zijn geest gaat uit, hij keert terug naar zijn grond; waarlijk, op die dag vergaan zijn gedachten.”

Pred. 9:5: „De levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust.”

De dood is het tegenovergestelde van leven en niet een overgang naar een ander leven. Degenen die zich in Gehenna of de tweede dood bevinden zullen geen opstanding krijgen. Zij zijn voorgoed vergaan. Allen die zich echter in Hades bevinden hebben de hoop op een opstanding en zullen het leven terugontvangen. Op dit moment slapen miljarden mensen in de dood. Dat wil zeggen, ze zijn zich van niets bewust, maar zij leven voort in Gods herinering.

Dit bericht is gewijzigd op 20-08 19:34.

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
christen2010 Geplaatst op 20-08-2010, 20:01 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Heden zul je met mij in het paradijs zijn en Stefanus zag de hemel ge-opend en Jezus staande naast de Troon, en Mozes en Elia verschenen op de berg der verheerlijking aan Petrus, Jakobus en Johannes, opnieuw een bevestiging van de leugen in jullie 'bijbel' en bewijs van jullie verderf en oordeel! God is een God van Levenden, niet van doden.
Zalig de doden, die in de Heere sterven, want dié leven in eeuwigheid en die in Jezus gelooft(overgeeft aan), zal de dood niet zien, zelfs al is hij of zij gestorven...
Buiten in de duisternis zullen zijn: die de leugen liefhebben en doen(Openbaring)!

Azarja Geplaatst op 20-08-2010, 20:13 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 20-08-2010, 20:01 christen2010 schreef:
Heden zul je met mij in het paradijs zijn en Stefanus zag de hemel ge-opend en Jezus staande naast de Troon, en Mozes en Elia verschenen op de berg der verheerlijking aan Petrus, Jakobus en Johannes, opnieuw een bevestiging van de leugen in jullie 'bijbel' en bewijs van jullie verderf en oordeel! God is een God van Levenden, niet van doden.
Zalig de doden, die in de Heere sterven, want dié leven in eeuwigheid en die in Jezus gelooft(overgeeft aan), zal de dood niet zien, zelfs al is hij of zij gestorven...
Buiten in de duisternis zullen zijn: die de leugen liefhebben en doen(Openbaring)!

Kan het een beetje minder fel christen2010? Je stapt met zevenmijlslaarzen over mijn vorige reactie die ik met zorg en liefde voor je heb achtergelaten ter overdenking, om mij vervolgens een liefhebber van leugens te noemen. Dat vind ik niet netjes van je. Ik stond op het punt opnieuw mijn best voor je te doen om het één en ander bijbels toe te lichten en uit te leggen, maar ik verwacht eerst een redelijke, respectvolle en inhoudelijke reactie van je op mijn vorige posting.

Daniel69 Geplaatst op 20-08-2010, 20:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Azarja, je zegt het goed. In de dood is geen bewustzijn. Dood is dood. Zie het als een slaap. Zie de tekst van de dochter van Jairus waar Jezus zegt:  "ze is niet dood, ze slaapt".

Ik lees in Openbaring 20:12-13 dat alle mensen die ooit gestorven zijn geoordeeld zullen worden. En de dood en het dodenrijk (nogmaals hier is geen bewustzijn) werden geworpen in de poel des vuurs, genaamd de tweede dood (hier is wederom geen bewustzijn, ze zijn dood).

Daarna lees ik van de nieuwe hemel en de nieuwe aarde (Openbaring 21)

De laatste vijand is dus de dood, zo je wil de tweede dood. Paulus schrijft daar iets geweldigs over in 1 Kor. 20-27:

Evenals in Adam allen (alle mensen) sterven, zo zullen in Christus allen (alle mensen) levend gemaakt worden. En verder: Want Hij moet als koning heersen, totdat Hij al Zijn vijanden onder Zijn voeten gelegd heeft. DE LAATSTE VIJAND, die onttroond wordt, is DE DOOD want alles heeft Hij aan Zijn voeten onderworpen...ook de Zoon zal Zich zelf aan Hem onderwerpen,..., opdat God zij alles in allen.

Als die dood ontroont wordt, zijn er voor God dus geen vijanden meer en is Zijn plan volvoert. Dat is nou eens een geweldig bericht!  

Daniel69 Geplaatst op 20-08-2010, 20:49 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als "eeuwigheid" in de bijbel eindeloos durend zou betekenen, zonder einde. Hoe verklaren jullie de volgende teksten dan:

Van eeuwigheid TOT eeuwigheid (Psalm 90:2)

2 Tim. 1:9 voor eeuwige tijden

Titus 1:2 voor eeuwige tijden

Openbaring 20:10 in alle eeuwigheden

1 Kor. 10:11 Over wie HET EINDE der eeuwen gekomen is

Ik ben heel benieuwd...

Dit bericht is gewijzigd op 20-08 21:18.

christen2010 Geplaatst op 20-08-2010, 21:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Laat de doden de doden begraven, ik volg de Levende!
Wie Mij kent, heeft eeuwig Leven, maar die Mij haten hebben de dood lief!
Tenzij iemand wederom geboren is, dan pas ZIET hij Wie en Wat het Koninkrijk is, want anders is het verborgen en whishfull thinking!

Dit bericht is gewijzigd op 20-08 22:03.

Azarja Geplaatst op 21-08-2010, 11:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 20-08-2010, 20:29 Daniel69 schreef:
Azarja, je zegt het goed. In de dood is geen bewustzijn. Dood is dood. Zie het als een slaap. Zie de tekst van de dochter van Jairus waar Jezus zegt:  "ze is niet dood, ze slaapt".

Ik lees in Openbaring 20:12-13 dat alle mensen die ooit gestorven zijn geoordeeld zullen worden. En de dood en het dodenrijk (nogmaals hier is geen bewustzijn) werden geworpen in de poel des vuurs, genaamd de tweede dood (hier is wederom geen bewustzijn, ze zijn dood).

Daarna lees ik van de nieuwe hemel en de nieuwe aarde (Openbaring 21)

De laatste vijand is dus de dood, zo je wil de tweede dood. Paulus schrijft daar iets geweldigs over in 1 Kor. 20-27:

Evenals in Adam allen (alle mensen) sterven, zo zullen in Christus allen (alle mensen) levend gemaakt worden. En verder: Want Hij moet als koning heersen, totdat Hij al Zijn vijanden onder Zijn voeten gelegd heeft. DE LAATSTE VIJAND, die onttroond wordt, is DE DOOD want alles heeft Hij aan Zijn voeten onderworpen...ook de Zoon zal Zich zelf aan Hem onderwerpen,..., opdat God zij alles in allen.

Als die dood ontroont wordt, zijn er voor God dus geen vijanden meer en is Zijn plan volvoert. Dat is nou eens een geweldig bericht!  

Wat jij doet is een enkele bijbelpassage pakken en deze geheel buiten de context en de rest van de bijbel interpreteren. Openbaring 20:7-15 laat duidelijk uitkomen dat tezamen met de dood en Hades een ieder die niet in het boek des levens geschreven wordt bevonden in het meer van vuur, dat eeuwige vernietiging symboliseert, wordt geslingerd. Alverzoeningleer is volstrekt onbijbels.

Azarja Geplaatst op 21-08-2010, 11:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bewijst 1 Korinthiërs 15:22 dat alle mensen uiteindelijk gered zullen worden? Daar staat: „Evenals in Adam allen sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden” (NBG). Zoals de omringende verzen laten zien, is het onderwerp dat hier besproken wordt, de opstanding. Wie zullen een opstanding krijgen? Allen die sterven wegens de Adamitische zonde (zie vers 21) maar die zich niet tevens persoonlijk schuldig hebben gemaakt aan de moedwillige overtredingen die in Hebreeën 10:26-29 vermeld worden. Zoals Jezus uit Hades werd opgewekt (Hand. 2:31), zullen alle anderen die zich in Hades bevinden, „levend gemaakt” worden door middel van de opstanding (Openb. 1:18; 20:13). Zullen al deze personen eeuwige redding verwerven? Daartoe krijgen zij de gelegenheid, maar niet iedereen zal die aangrijpen, zoals te kennen gegeven wordt in Johannes 5:28, 29, waaruit blijkt dat het voor sommigen zal uitlopen op een ongunstig ’oordeel’.

christen2010 Geplaatst op 21-08-2010, 13:39 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Er is duidelijk verschil in het uiteindelijke verloop ná de fysieke opstanding, ter heerlijkheid of ter veroordeling en eeuwig oordeel.
Er is dan geen soort wachtkamer meer dit is het eindoordeel en de eindbestemming van ieder individueel mens, de levenden en de doden,
Het goede is Jezus Christus die het goed heeft gemaakt met God in het Kruis, en het kwade, allen die dit verworpen hebben in vol bewustzijn tijdens hun leven..

29 En zullen uitgaan, die het goede gedaan hebben, tot de opstanding des levens, en die het kwade gedaan hebben, tot de opstanding der verdoemenis.(Johannes 5)

Dit bericht is gewijzigd op 21-08 13:40.

Daniel69 Geplaatst op 22-08-2010, 09:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ontken de gerichten en het oordeel niet. De vraag is alleen: komen aan deze gerichten nooit een einde?

Als je niet in gaat zien dat eeuwig (vanuit het Grieks aion), een tijdperk betekent met een onbepaald begin en een onbepaald einde, dan kom je er niet uit.

Enenals in Adam allen sterven = alle mensen
Zo zullen in Christus allen levend gemaakt worden = dezelfde allen, er staat niet alleen de gelovigen

Christus is voor zondaren gstorven en zijn wij dat niet allen?

Dit bericht is gewijzigd op 23-08 20:46.

christen2010 Geplaatst op 22-08-2010, 11:23 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Allen worden ook levend gemaakt en dan:
Wat proclameert Jezus Christus: Johannes 5

28 Verwondert u daar niet over, want de ure komt, in dewelke allen, die in de graven zijn, Zijn stem zullen horen;
29 En zullen uitgaan, die het goede gedaan hebben, tot de opstanding des levens, en die het kwade gedaan hebben, tot de opstanding der verdoemenis.
Duidelijk een opstanding ten leven of ten oordeel en dat is het einde c.q. het begin van het eeuwige leven, met Christus in Zijn Glorie of met satan en zijn brandende vuur..

Dit bericht is gewijzigd op 22-08 11:24.

Daniel69 Geplaatst op 23-08-2010, 20:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Er zullen inderdaad mensen voor eeuwig (voor de aion) verloren gaan, dat ontken ik niet, daar is de bijbel duidelijk over. Maar is dat voor altijd, eindeloos? Het antwoord daarop is NEE. Aan een tijdperk (=aion) komt een einde.

Lezen we niet in de bijbel dat al het verlorene, weer gevonden wordt?

God zal niet eerder rusten totdat Hij een ieder gevonden heeft en dat is voor mij een hele geruststellende gedachte!  

christen2010 Geplaatst op 23-08-2010, 21:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Sprookjes uit 1000 en 1 aionen....

Daniel69 Geplaatst op 23-08-2010, 21:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dit "sprookje" heeft net als alle sprookjes een happy end  

christen2010 Geplaatst op 23-08-2010, 22:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een Robot -god, geprogrammeerd door de volgers van het Beest en de valse Profeet!

Daniel69 Geplaatst op 02-09-2010, 20:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Azarja je schreef:
Bewijst 1 Korinthiërs 15:22 dat alle mensen uiteindelijk gered zullen worden? Daar staat: „Evenals in Adam allen sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden” (NBG). Zoals de omringende verzen laten zien, is het onderwerp dat hier besproken wordt, de opstanding. Wie zullen een opstanding krijgen? Allen die sterven wegens de Adamitische zonde (zie vers 21) maar die zich niet tevens persoonlijk schuldig hebben gemaakt aan de moedwillige overtredingen die in Hebreeën 10:26-29 vermeld worden

Het gaat hier inderdaad om de opstanding. "Allen" zijn sterveling geworden door de zonde van Adam, maar in Christus zullen diezelfde "allen" levend gemaakt worden.

Wat jij doet: Je haalt er vervolgens een tekst uit de Hebreeen brief bij om je uitleg passend te maken. Zo kan je de bijbel laten buikspreken.

christen2010 Geplaatst op 02-09-2010, 20:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Allen is hier met name geschreven voor de christenen, toen in Corinthe, maar ook nu en die zullen in  en met Christus levend gemaakt worden en eeuwig met Hem zijn, maar de ongehoorzamen niet dus, die zullen opstaan ter veroordeling in het eeuwige vuur
Johannes 5:
28 Verwondert u daar niet over, want de ure komt, in dewelke allen, die in de graven zijn, Zijn stem zullen horen;
29 En zullen uitgaan, die het goede gedaan hebben, tot de opstanding des levens, en die het kwade gedaan hebben, tot de opstanding der verdoemenis.

2