|
Leanne
|
Geplaatst op 11-08-2010, 08:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik ben anderhalf jaar getrouwd met een lieve man. we zijn gelukkig samen, alleen mis ik in hem de priester die ik gehoopt had te krijgen na zijn belofte met het trouwen. in de zeldzame gesprekken (hij ontwijkt deze gesprekken) over het geloof laat hij weten dat hij denkt dat hij het nog niet zo slecht doet omdat hij op zondag naar de kerk gaat en letterlijk zegt hij dat hij geen zin in groei heeft en dat terwijl hij aan het avondmaal gaat! ik kan dit echt niet plaatsen. hij houdt van hard werken, maar op zondag moet ik hem daarom vaak uit zijn bed zeuren en gaat hij dan met tegenzin mee. ik voel dat de duivel erg aan hem trekt. ik weet dat ik het over moet geven aan God en bid heel veel voor hem, maar het duurt al zo lang en hij lijkt niet dichter bij God te komen. dit maakt me machteloos en erg eenzaam. herkend iemand dit?
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Daniel69
|
Geplaatst op 11-08-2010, 21:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Leanne,
Ik herken wat je schrijft. Ik was ooit getrouwd met een vrouw die ook moeilijk uit bed kwam op zondag. Ik ging vaak alleen en dat vond ik niet prettig, je wilt het samen beleven nietwaar? Toch denk ik, dat als je je man onder druk zet, het niet gaat werken. Probeer wellicht eens het omgekeerde. Je staat zondag op, als hij blijft liggen, blijft hij liggen. Je wordt niet boos, je laat hem lekker en gaat een keer alleen. Dit gedrag zal hij niet van je kennen en dat maakt wellicht dat hij de volgende keer wel graag mee gaat. Misschien moet je ook wel je vewachtingen bijstellen. Door niet te pushen, hoop je wellicht vurige kolen op zijn hoofd en gaat hij wellicht veranderen...
Geen idee hoor, maar je kan het proberen  Ben benieuwd!
Groeten, Daniel
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|