|
christen2010
|
Geplaatst op 17-08-2010, 11:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Indien de Zoon, Jezus Christus, je vrijmaakt, dan ben je waarlijk vrij! Wat moeten wij doen broeders, riepen de toehoorders op de uitstortingsdag van de Heilige Geest in Handelingen 2: Bekeer jullie(keer jullie af van je ongeloof en de afgoden en geloof(onvoorwaardelijk) in de Here Jezus Christus en je zult behouden worden vanuit dit krom en verdraaid geslacht) en even verder de volgende markante gevolgen van de bekering, radicaal?. jazeker! Handelingen 19 18 En velen dergenen, die geloofden, kwamen, belijdende en verkondigende hun daden. : 19 Velen ook dergenen, die ijdele kunsten gepleegd hadden, brachten de boeken bijeen, en verbrandden ze in aller tegenwoordigheid; en berekenden de waarde derzelve, en bevonden vijftig duizend zilveren penningen.
20 Alzo wies(groeide) het Woord des Heeren met macht, en nam de overhand.
Weg met de volkskunstenaars en tovenaars, zoals het Bauerisme, Uri Kellerisme, Wachttorenisme, Mormonisme, humanisme, islam, boeddhisme, yogaisme, rationalisme, verlichtingstijdperk, new-age, satanisme, op de brandstapel met die leren en de mensen op Christus, De Waarheid richten, op Golgotha, daar is wereldgeschiedenis geschreven!!!
En dan de reactie van de toenmalige getuigen van Elohim of Jehova: +Handelingen 6: 10 En zij konden niet wederstaan de wijsheid en den Geest, door Welken hij(Stefanus en de christen) sprak. 11 Toen maakten zij mannen uit, die zeiden: Wij hebben hem horen spreken lasterlijke woorden tegen Mozes en God. 12 En zij beroerden het volk, en de ouderlingen en de Schriftgeleerden; en hem aanvallende grepen zij hem, en leidden hem voor den raad; 13 En stelden valse getuigen, die zeiden: Deze mens houdt niet op lasterlijke woorden te spreken tegen deze heilige plaats en de wet. 14 Want wij hebben hem horen zeggen, dat deze Jezus, de Nazarener, deze plaats zal verbreken, en dat Hij de zeden veranderen zal, die ons Mozes overgeleverd heeft. 15 En allen, die in den raad zaten, de ogen op hem houdende, zagen zijn aangezicht als het aangezicht eens engels.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
Daniel69
|
Geplaatst op 17-08-2010, 19:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Als mens heb je geen vrije wil. Maar wel een relatieve vrije wil. Je kunt binnen de kaders die God aangeeft je eigen keuzes maken (natuurlijk worden deze keuzes beïnvloedt door tal van factoren die buiten je macht liggen, daarom ook relatieve vrije wil).
Nog meer bijbelteksten waaruit blijkt dat wij mensen geen vrije wil hebben:
Rom. 9:15 Want Hij zegt tot Mozes: Over wie Ik Mij ontferm, zal Ik Mij ontfermen, en jegens wie Ik barmhartig ben, zal Ik barmhartig zijn 16 Het hangt dus niet daarvan af, of iemand wil, dan wel of iemand loopt, maar van de ontfermende God.
Psalm 105:25 Hij veranderde hun harten, zodat zij zijn volk haatten en listig handelden tegen zijn knechten.
Het hart des mensen overdenkt zijn weg, maar de HERE bestuurt zijn gang. Spreuken 16:9
Het hart van de koning is in de hand des HEREN als waterbeken, Hij leidt het overal heen, waar het Hem behaagt. Spreuken 21:1
Ik weet, o HERE, dat het niet aan de mens staat zijn weg te kiezen, noch aan een man om te gaan en zijn schreden te richten. Jeremia 10:23
Ik zal hun afkerigheid genezen, Ik zal hen vrijwillig liefhebben, want mijn toorn keert zich van hen af. Hosea 14:4
En een zekere vrouw, met name Lydia, een purperverkoopster uit de stad Tyatira, die God vereerde, hoorde toe, en de Here opende haar hart, zodat zij aandacht schonk aan hetgeen door Paulus gezegd werd. Handelingen 16:14
Daarom, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijde gehoorzaam zijt geweest, blijft... uw behoudenis bewerken met vreze en beven, want God is het, die om zijn welbehagen zowel het willen als het werken in u werkt. Filippi 2:13
Want de schepping is aan de ijdelheid onderworpen, niet vrijwillig, maar om Hem, die haar daaraan onderworpen heeft, Romeinen 8:20
Want gelijk door de ongehoorzaamheid van de ene mens de velen tot zondaars gesteld zijn, alzo zullen ook door de gehoorzaamheid van de Ene, de velen tot rechtvaardigen gesteld worden. Romeinen 5:19
Rom. 11:32 Want God heeft allen onder ongehoorzaamheid besloten, om Zich over allen te ontfermen
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 17-08-2010, 19:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Laat God nu eens God zijn, en een mens eens mens zijn. Dus in afhankelijkheid van God en niet als God zijnde, kennende het goed en het kwaad en Zijn Wil. Leert van Jezus, komt tot Hem en leert van Hem. Het blijft voor wijzen en verstandigen in zichzelf, ook al zijn ze godsdienstig, verborgen, maar het wordt de kinderen(van God) ge-openbaard. Zalig de armen van geest, want zij zullen God zien(kennen zoals Hij is) Zalig het onedele, het verachte en hetgeen niets is in deze wereld, dié heeft God op het oog en in Zijn Oog, want Zijn Ogen doorlopen de gehele aarde, om krachtig bij te staan, van wie hun hart volkomen naar Hem uitgaat. Al zou ik alle kennis bezitten van alles wat er te kennen is, maar ik had De liefde niet, het baatte niets en ik zou nog verloren gaan. Maar God is Liefde en dit is het Eeuwige Leven, dat wij God kennen(leren) en Jezus Christus Die Hij voor ons gezonden heeft!
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
Nathaniel
|
Geplaatst op 18-08-2010, 09:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Simson was één van de rechters van het land Israël. Als kind was hij gewijd aan God, en God had hem bovennatuurlijk sterk gemaakt. Simson had zijn leven lang één zwakte: de manier waarop hij met vrouwen omging. Vooral in zijn relatie met Delila was hij blind voor de gevaren, maar dat zag hij zelf niet in. Zijn vijanden gaven haar geld om achter het geheim van zijn kracht te komen. Delila smeekte Simson drie keer om haar zijn geheim te verklappen. Elke keer probeerde ze hem in de val te lokken. Ze wilde hem overgeven aan zijn vijanden. Drie keer loog Simson tegen haar en wist hij te ontsnappen. Hij kwam echter steeds dichter bij het punt te staan om haar de waarheid te vertellen. Uiteindelijk onthulde Simson zijn geheim. Hij werd gevangen genomen en stierf als slaaf in de handen van de vijand. (Rechters 14-16)
Simsons ware probleem lag bij de leugens die hij zichzelf vertelde. Door zijn machteloosheid niet te erkennen, bleef hij blind voor het overduidelijke gevaar van zijn zonde, de manier waarop hij met vrouwen omging. Dit zorgde stap voor stap voor een vroegtijdige dood.
Wanneer we tegen onszelf liegen, begint er bij ons een gevaarlijke blindheid te ontstaan.
Als we toegeven dat we machteloos zijn, zullen we juist dan niet in de verleiding komen om de strijd tegen onze zonde op te geven? We moeten onze machteloosheid toegeven, maar zullen tegelijkertijd de kracht vinden om door te gaan.
Het leven is vol tegenstrijdigheden. De apostel Paulus verteld ons:"Maar we zijn slechts een aarde pot voor deze schat; het moet duidelijk zijn dat onze overweldigende kracht niet van onszelf komt, maar van God. We worden van alle kanten belaagd, maar raken niet in het nauw. We worden aan het twijfelen gebracht, maar raken niet vertwijfeld." (2 Korintiërs 4:7-8)
Hier wordt het contrast geschetst tussen een waardevolle schat en de eenvoudige aarden pot waarin die schat wordt bewaard. De levenskracht, die van boven in ons gegoten wordt, is de schat. Ons menselijk leven, met zijn alledaagse problemen en alle druk, is de aarde pot. het omhulsel van klei. We zijn slechts menselijke wezens, gekenmerkt door menselijke zwaktes.
Onze machteloosheid laat de ontzagwekkende macht van God zien.
Zegen, Nathanël
Dit bericht is gewijzigd op 18-08 09:47.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|