Statenvertaling Geplaatst op 10-08-2010, 19:36 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

''10 Maar de HEER wilde hem breken, hij maakte hem ziek.
Hij offerde zijn leven voor hun schuld,
om zijn nageslacht te zien en lang te leven.
En door zijn toedoen slaagde wat de HEER wilde. ''

Iemand vertelde mij dat Jesaja 53 niet op Jezus kan slaan omdat hij geen nageslacht heeft.
Hoe zit het?

meld dit bericht aan een moderator

Joh 14:6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.  
Nathaniel Geplaatst op 10-08-2010, 21:01 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 10-08-2010, 19:36 Statenvertaling schreef:

Iemand vertelde mij dat Jesaja 53 niet op Jezus kan slaan omdat hij geen nageslacht heeft.
Hoe zit het?

Maar Hij heeft een geestelijk geslacht verwekt door Zijn offer, namelijk de kinderen Gods.

Zegen,
Nathaniël

Statenvertaling Geplaatst op 10-08-2010, 21:41 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zie net dat eerder al over jesaja 53 gediscussieerd met o.a. ene Sezgin, die de christenen hier min of meer de hel toewenste. Ook ene Sezgin heeft dit over vers 10 tegen mij gezegd op wikipedia, dezelfde misschien?

Joh 14:6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.  
Nathaniel Geplaatst op 10-08-2010, 21:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mij niet bekend. Wat is de link dan kijk ik er even naar.

Dit bericht is gewijzigd op 10-08 21:46.

Statenvertaling Geplaatst op 10-08-2010, 21:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Link naar eerdere discussie of wikipedia?
http://bijbelonline.nl/forum/view/id...id/189/d/over-wie-spreekt-jesaja-53
http://bijbelonline.nl/forum/profile/id/732
Boven het kopje 'On topic: Bijbelreferenties':
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Mohammed#On_topic:_Bijbelreferenties

Dit bericht is gewijzigd op 10-08 21:49.

Nathaniel Geplaatst op 10-08-2010, 22:09 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 10-08-2010, 21:47 Statenvertaling schreef:
Link naar eerdere discussie of wikipedia?
http://bijbelonline.nl/forum/v.../d/over-wie-spreekt-jesaja-53
http://bijbelonline.nl/forum/profile/id/732
Boven het kopje 'On topic: Bijbelreferenties':
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Mohammed#On_topic:_Bijbelreferenties

Een redenatie zou kunnen zijn:

Israël is de Gezalfde, het volk tezamen zijn de leden van het Lichaam van de Gezalfde. Jezus, een telg uit het geslacht van Israël,  is de Personificatie van God in de mens op aarde, Hij is de Christus die leed om onze schuld te betalen. Als één lid van het Lichaam lijd, dan lijden de andere leden ook mee. Waarom heeft Israël geleden(?), omdat wij Hem zouden leren kennen. Kijk naar Israël en je ziet de Gezalfde des Heren verschijnen.

En wie zijn wij dan? Wij zijn de kinderen Gods...Zijn nageslacht.

Het is een mogelijke gedachtegang,  een menselijke redenatie. Jezus is voor mij genoeg.

Zegen,
Nathaniel

Dit bericht is gewijzigd op 11-08 10:41.

ken Geplaatst op 11-08-2010, 10:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 10-08-2010, 19:36 Statenvertaling schreef:

Hoe zit het?
Joden ontkennen dat Jezus de Messias kan zijn. Als hij het niet is, hebben zij hem ook nier vermoord, denken ze. Helaas "vergeten" ze de tijdsindeling die door het beeld van Nebucadnezar is weergegeven. Na de Romeinen zou er nog een wereldmacht komen, afgebeeld door de voeten.

Jesaja 53:10 Maar het was JHWH die er behagen in schepte hem te verbrijzelen; hij maakte hem ziek. Indien gij zijn ziel tot een schuldoffer zult stellen, zal hij zijn nageslacht zien, zal hij zijn dagen verlengen, en in zijn hand zal hetgeen het welbehagen van JHWH is, gelukken.

De critici slaan het eerste, zeer duidelijke, deel over en klampen zich aan het tweede deel vast, omdat ze dat niet kunnen begrijpen.

Een ander woord voor nageslacht is zaad. dat wordt  gebruikt in de eerste profetie in Genesis 3:15 En ik zal vijandschap stellen tussen u en de vrouw en tussen uw zaad en haar zaad. Hij zal u in de kop vermorzelen en gij zult hem in de hiel vermorzelen.”

Het blijken dus om volgelingen te gaan. Verwijsteksten betreffende  het nageslacht:

Psalm 22:30 Ja, een zaad zal hem dienen; Er zal betreffende JHWH worden verhaald aan het geslacht.
Psalm 110:3 Uw volk zal zich gewillig aanbieden op de dag van uw strijdkracht. In de pracht der heiligheid, uit de schoot van de dageraad, Hebt gij uw gezelschap van jonge mannen net als dauwdruppels.
Jesaja 9:6 Want een kind is ons geboren, een zoon is ons gegeven; en de vorstelijke heerschappij zal op zijn schouder komen. En zijn naam zal worden genoemd: Wonderbaar Raadgever, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst.
1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er ook geschreven: „De eerste mens, Adam, werd een levende ziel.” De laatste Adam werd een levengevende geest.
Hebreeën 2:13 En wederom: „Ik wil mijn vertrouwen op hem stellen.” En wederom: „Zie! Ik en de jonge kinderen die JHWH mij gegeven heeft.”

christen2010 Geplaatst op 11-08-2010, 19:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

1 Petrus 1:23
Gij, die wedergeboren zijt, niet uit vergankelijk, maar uit onvergankelijk zaad, door het levende en eeuwig blijvende Woord van God.

1 Johannes 3:9
Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.

Het Zaad der wedergeboorte, door het spreken van God door de Heilige Geest en dus wel Zaad voor en van Jezus Christus!

Statenvertaling Geplaatst op 12-08-2010, 13:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dank jullie wel voor de antwoorden, nu begrijp ik wat hiermee bedoeld wordt.