|
christen2010
|
Geplaatst op 10-08-2010, 17:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
der, Die Mij gezonden heeft Hem trekke!
Johannes 6:44 Niemand kan tot Mij(Jezus) komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
Johannes 3: 3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien
Trekken en opnieuwgeboren worden is 100% God's genadige werk.
Johannes 1 10 Hij was in de wereld, en de wereld is door Hem gemaakt; en de wereld heeft Hem niet gekend. 11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen. 12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven; 13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.
Opnieuw een bevestiging dat alles uit en bij God vandaan komt, geen mens heeft daar iets aan bijgedragen
D.m.v. het geloof dat ook uit God is, krijgt een mens deel aan die grote hemelse schatten in Jezus Christus! Efeze 2: 8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave; 9 Niet uit de werken, opdat niemand roeme.
Buigen wij voor die grote genade of wederstaan wij die genade door ongeloof, ongehoorzaamheid en zelfhandhaving in allerlei opzichten, door de ratio te verheffen boven de Geest der Waarheid en de Geest der Wijsheid. Dan zullen diegenen ook niet delen in al de genade-schatten, want zij verwerpen Hem en als Openbaring der Genade en Openbaring God's en zullen uiteindelijk daardoor verworpen worden, omdat zij niet gewild hebben, dat Hij Koning over hen is, in alle facetten van hun leven, Hij Koning! Een Koning Die mensen wil(de) bedienen met Zijn Liefde en Genade.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|