|
christen2010
|
Geplaatst op 28-07-2010, 18:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Johannes 14:16 En Ik zal den Vader bidden, en Hij zal u een anderen Trooster geven, opdat Hij bij u blijve in der eeuwigheid; Hieruit is het een feit, dat De Geest, God is als volwaardig handelend als God door Jezus Christus!
De Geest is een Persoon , Die Christus wereldwijd bekend maakt, ontdekkend en reinigend werkt in gewetens van mensen en hen Christus voor ogen schildert. God is zonder Geest niet de ware God en De Geest zonder God is ook niet de ware Geest en Jezus Christus is gelijk God en de Geest en zijn Drie-Enig onverbrekelijk.
Een ieder die dit bestrijdt kent noch de Vader, noch de Zoon, noch de Geest, zoals Die ge-openbaard is en wordt in de Schriften, maar die blijven steken in het theologiseren rondom de hemelse Drie-Eenheid!
christen2010
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 28-07-2010, 20:08 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Nu open je een nieuw topic terwijl dit onderwerp in een ander topic van jou reeds gaande was. Daarbij heb je toen niet gereageerd op de bewijzen die aantonen dat Gods heilige geest een onpersoonlijke kracht is en geen persoon zoals het dogma van de Drieëenheidsleer onderwijst.
Dit bericht is gewijzigd op 28-07 20:08.
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 28-07-2010, 20:17 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Enkele afzonderlijke teksten waarin over de heilige geest wordt gesproken, geven ogenschijnlijk misschien te kennen dat er op een persoon wordt gedoeld. De heilige geest wordt bijvoorbeeld een helper (Grieks: pa‧ra‧kle′tos; „Trooster”, SV; Lu; NBG; „raadsman”, OB) genoemd die ’leert’, ’getuigt’, ’spreekt’ en ’hoort’ (Joh. 14:16, 17, 26; 15:26; 16:13). Andere teksten zeggen daarentegen dat mensen met heilige geest werden „vervuld” en dat sommigen ermee werden ’gedoopt’ of „gezalfd” (Luk. 1:41; Matth. 3:11; Hand. 10:38). Laatstgenoemde verwijzingen naar de heilige geest passen beslist niet bij een persoon. Om te begrijpen wat de bijbel in zijn geheel leert, moeten al deze teksten worden bekeken. Wat is de redelijke conclusie? Dat in de eerstgenoemde teksten beeldspraak wordt gebruikt waarmee Gods heilige geest, zijn werkzame kracht, wordt gepersonifieerd, zoals de bijbel ook wijsheid, zonde, de dood, water en bloed personifieert.
In de New Catholic Encyclopedia wordt toegegeven: „De meeste teksten in het N[ieuwe] T[estament] geven te kennen dat Gods heilige geest ’iets’ is, niet iemand; dit blijkt vooral uit het parallellisme tussen de geest en de kracht van God” (1967, Deel XIII, blz. 575).
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 04-08-2010, 17:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De Geest is een Hij, b.v. Jezus spreekt: Wanneer Hij komt, de Geest der Waarheid, zal Hij enz.
16 En Ik zal den Vader bidden, en Hij zal u een anderen Trooster geven, opdat Hij bij u blijve in der eeuwigheid; 17 Namelijk den Geest der waarheid, Welken de wereld niet kan ontvangen; want zij ziet Hem niet, en kent Hem niet; maar gij kent Hem; want Hij blijft bij ulieden, en zal in u zijn.
Er staat niet: het, dat is evolutietheologie, dan is alles aan verandering onderhevig en discutabel afkomstig van Satan, de evolutietheoloog en demoncraat bij uitstek. Is de Vader der Leugen en verkondigt leugens ook over het wezen en de werking van God, de Heilige Geest, en God, De Zoon.
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 04-08-2010, 17:58 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De Geest is veel ruimer in Zijn bedeling, ter vergelijking; met een mens, die alleen ter plekke kan zijn en niet op meer plaatsen, laat staan overal. De Geest van God en Christus is overal werkzaam en verheerlijkt Christus, overtuigt mensen van zonde, gerechtigheid en oordeel en wederbaart mensen tot christenen, maar helaas wordt Hij ook wederstaan in ongeloof, haat, opstand en zelfhandhaving van de mens in eigen doodse denkbeelden vanuit de duisternis ontsproten en uit de aarde, aards dus en nimmer hemels.
1 kor. 2: 2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd. 3 En ik was bij ulieden in zwakheid, en in vreze, en in vele beving. 4 En mijn rede, en mijn prediking was niet in bewegelijke woorden der menselijke wijsheid, maar in betoning des geestes en der kracht; 5 Opdat uw geloof niet zou zijn in wijsheid der mensen, maar in de kracht Gods. 6 En wij spreken wijsheid onder de volmaakten; doch een wijsheid, niet dezer wereld, noch der oversten dezer wereld, die te niet worden; 7 Maar wij spreken de wijsheid Gods, bestaande in verborgenheid, die bedekt was, welke God te voren verordineerd heeft tot heerlijkheid van ons, eer de wereld was; 8 Welke niemand van de oversten dezer wereld gekend heeft; want indien zij ze gekend hadden, zo zouden zij den Heere der heerlijkheid niet gekruist hebben. 9 Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben. 10 Doch God heeft het ons geopenbaard door Zijn Geest; want de Geest onderzoekt alle dingen, ook de diepten Gods. 11 Want wie van de mensen weet, hetgeen des mensen is, dan de geest des mensen, die in hem is? Alzo weet ook niemand, hetgeen Gods is, dan de Geest Gods. 12 Doch wij hebben niet ontvangen den geest der wereld, maar den Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten de dingen, die ons van God geschonken zijn; 13 Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende. 14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden. 15 Doch de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden. 16 Want wie heeft den zin des Heeren gekend, die Hem zou onderrichten? Maar wij hebben den zin van Christus.
|
|
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 04-08-2010, 20:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoewel de heilige geest gepersonifieerd wordt als een „helper”, is de geest geen persoon, want in het Grieks wordt een onzijdig voornaamwoord gebruikt om naar de geest terug te verwijzen. Insgelijks worden in het Hebreeuws vrouwelijke voornaamwoorden gebruikt om naar de gepersonifieerde wijsheid terug te verwijzen (Spreuken 1:20-33; 8:1-36). Bovendien werd de heilige geest „uitgestort”, wat met een persoon niet gedaan kan worden. — Handelingen 2:33.
Zo moeten ook de in het verslag van Johannes opgetekende woorden van Jezus over de heilige geest in hun verband worden bezien. Jezus personifieerde de heilige geest toen hij die geest als „helper” (in het Grieks het mannelijk zelfstandig naamwoord parakle'tos) aanduidde. Het is derhalve volkomen correct dat Johannes mannelijke persoonlijke voornaamwoorden gebruikt wanneer hij Jezus’ woorden weergeeft die betrekking hebben op de heilige geest in de hoedanigheid van „helper”. Staat daarentegen in dezelfde context het Griekse woord pneu'ma, dan gebruikt Johannes in de Griekse tekst ter verwijzing naar de heilige geest een onzijdig voornaamwoord, aangezien pneu'ma zelf onzijdig is. Johannes gebruikt het mannelijk persoonlijk voornaamwoord in verband met parakle'tos dus niet ter ondersteuning van een bepaalde leer, maar omdat het met de grammaticale regels strookt. — Jo 14:16, 17; 16:7, 8.
Dit bericht is gewijzigd op 04-08 20:06.
|
|
|
|
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 04-08-2010, 23:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 04-08-2010, 20:48 christen2010 schreef:
Als iemand de Geest niet heeft, verstaat die mens ook niet wat van Die Geest is, maar blijft steken in scheuringmakende haarkloverij.
|
De christenheid bestaat uit ontelbare afgescheiden kerken en schisma's zijn aan de orde van de dag. Zij aanbidden een drieënige god.
Zie de geestelijken en theologen uit de christenheid die Griekse filosofie en afvallige leer hebben vermengd met de bijbel.
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 05-08-2010, 09:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Je spreekt steeds over de z.g. ze. <<<<<<<<<<<<daartoe reken ik mijzelf niet en ik praat en getuig wat ik geloof en zeker weet door de Geest der Waarheid en jij spreekt en draagt uit wat je van nature spreekt, nl de leugen , die je liefhebt en doet en die zullen buiten zijn volgens het getuigenis in de bijbel, het door de Heilige Geest ge-inspireerde en bewaarde Boek . Openbaring 22: 11 Die onrecht doet, dat hij nog onrecht doe; en die vuil is, dat hij nog vuil worde; en die rechtvaardig is, dat hij nog gerechtvaardigd worde; en die heilig is, dat hij nog geheiligd worde. 12 En zie, Ik kom haastiglijk en Mijn loon is met Mij, om een iegelijk te vergelden, gelijk zijn werk zal zijn. 13 Ik ben de Alfa, en de Omega, het Begin en het Einde; de Eerste en de Laatste. 14 Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad. 15 Maar buiten zullen zijn de honden, en de tovenaars, en de hoereerders, en de doodslagers, en de afgodendienaars, en een iegelijk, die de leugen liefheeft, en doet. 16 Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de Gemeenten. Ik ben de Wortel en het geslacht Davids, de blinkende Morgenster.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 07-08-2010, 08:36 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 06-08-2010, 23:16 christen2010 schreef:
het Woord van God is Krachtig en Levend en nuttig tot onderwijzing en lering, want De Schrift is door God ingegeven , al de Schrift dus! Timotheüs.
|
Nuttig tot onderwijzing en lering, dat zei Paulus goed. Zo gedraag je daar dan ook naar.
De gehele Schrift is door God geïnspireerd en niet slechts het gedeelte dat van toepassing is op jouw zienswijzen. Je hebt nooit gereageerd op de schriftuurlijke bewijzen die aantonen dat Gods heilige geest een kracht is en geen persoon. Ik heb wel de bijbelpassages aan jou uitgelegd waarin de heilige geest wordt gepersonifieerd. Probeer daarvan te leren en houdt je niet blind en krampachtig vast aan menselijke leer en dogma's.
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 11-08-2010, 20:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De Geest communiceert met Zijn kinderen, Hij programmeert Christus in hen en dat is vrij van menselijke dogma's, want het is hemels van oorsprong. Het is een persoonlijke spreken tussen God, de Heilige Geest en Zijn kinderen, en dat is beveiligd door God Zelf zodat virussen van menselijke of demonische aard daartussen niet kunnen storen.. De Boze heeft uiteindelijk geen (blijvend) vat meer op de hemelse christen. Dat is de erfenis van Christus!
|
|
|
|
|