Egbert Geplaatst op 03-05-2010, 21:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Deze vraag is voor Ken en vrienden.

Wat zegt de Bijbel nu echt? Staat er dit?

(1 Korinthiërs 11:1-5) Wordt navolgers van mij, zoals ik het ben van Christus. 2
Nu prijs ik U omdat GIJ in alle dingen aan mij denkt en vasthoudt aan de overleveringen zoals ik [ze] aan U heb doorgegeven. 
3 Ik wil echter dat GIJ weet dat het hoofd van iedere man het besturende lichaam is, het hoofd van het besturende lichaam is de Christus; de man is op zijn beurt het hoofd van de vrouw en God het hoofd van de Christus. 

meld dit bericht aan een moderator

Redding is alleen door de Messias. Niet door mensen of organisaties. (Handelingen 4:12) 
johnny Geplaatst op 04-05-2010, 20:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 03-05-2010, 21:40 Egbert schreef:

(1 Korinthiërs 11:1-5) Wordt navolgers van mij, zoals ik het ben van Christus. 2
Nu prijs ik U omdat GIJ in alle dingen aan mij denkt en vasthoudt aan de overleveringen zoals ik [ze] aan U heb doorgegeven. 
3 Ik wil echter dat GIJ weet dat het hoofd van iedere man het besturende lichaam is, het hoofd van het besturende lichaam is de Christus; de man is op zijn beurt het hoofd van de vrouw en God het hoofd van de Christus. 

VOOR  EGBERT EN VRIENDEN

25 En nu, ziet! ik weet dat GIJ allen, onder wie ik ben rondgegaan en het koninkrijk heb gepredikt, mijn gezicht niet meer zult zien. 26 Daarom roep ik U op de dag van heden tot getuigen dat ik rein ben van het bloed van alle mensen, 27 want ik heb mij er niet van weerhouden U al de raad Gods te vertellen. 28 Schenkt aandacht aan UZELF en aan de gehele kudde, onder welke de heilige geest U tot opzieners heeft aangesteld, om de gemeente van God te weiden, welke hij met het bloed van zijn eigen [Zoon] heeft gekocht. 29 Ik weet dat er na mijn heengaan onderdrukkende wolven bij U zullen binnendringen, die de kudde niet teder zullen behandelen, 30 en uit UW eigen midden zullen mannen opstaan die verdraaide dingen zullen spreken om de discipelen achter zich aan te trekken.

wat mij en mijn huisgezin betreft,  wij zullen jehovah dienen 
Nathaniel Geplaatst op 05-05-2010, 19:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 03-05-2010, 21:40 Egbert schreef:

Het staat er niet, maar het wordt wel zo toegepast.

Op 04-05-2010, 20:15 johnny schreef:
[...]

29 Ik weet dat er na mijn heengaan onderdrukkende wolven bij U zullen binnendringen, die de kudde niet teder zullen behandelen, 30 en uit UW eigen midden zullen mannen die verdraaide dingen zullen spreken om de discipelen achter zich aan te trekken.

Dus de conclusie is dat er in het Besturende Lichaam de onderdrukkende wolven zitten die na Paulus heengaan zich zijn gaan nestelen in het pluche, die hun wil opleggen en de discipelen op een dwaalspoor hebben gebracht?

Groet,
Nathaniël

Dit bericht is gewijzigd op 07-05 08:12.