Statenvertaling Geplaatst op 17-01-2012, 17:30 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 16-01-2012, 23:51 Azarja schreef:
[...] En onder hen die Armagedon niet overleven, wat denk je Statenvertaling? Zal God hen, omdat zij hun Schepper uit eigen vrije keuze niet willen dienen, voor eeuwig in een letterlijk meer van vuur laten pijnigen?

Dit bericht is gewijzigd op 16-01 23:54.

Ik denk die mensen in afwezigheid van God moeten leven en dat is ondragelijk denk ik.

meld dit bericht aan een moderator

Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. 
Azarja Geplaatst op 17-01-2012, 20:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-01-2012, 17:30 Statenvertaling schreef:
[...]
Ik denk die mensen in afwezigheid van God moeten leven en dat is ondragelijk denk ik.

Heb je voor die gedachte een bijbels precedent?

En zou God de gave van eeuwig leven aanwenden om goddelozen te straffen door hen voor eeuwig in een van God verlaten plaats te laten dolen?

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
ken Geplaatst op 18-01-2012, 10:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-01-2012, 16:54 Statenvertaling schreef:
[...]
Hierdoor kwam ik bij een pijnlijke hades:
23 En de rijke stierf ook, en werd begraven. En als hij in de hel (hades) zijn ogen ophief, zijnde in de pijn, zag hij Abraham van verre, en Lázarus in zijn schoot.
Sla dat tekstgedeelte eens op? Luk 16:19-21.

Het begint met: “er was eens” of in de NWV ”een zeker mens”
.
Er was eens is het begin van veel sprookjes. In dit geval is het een illustratie, geen letterlijke gebeurtenis.

Jezus vertelt aan de mensen illustraties om dingen te verduidelijken.
Hij begint daarmee, toen de farizeeërs en schriftgeleerden begonnen te morren over zondaars. Hij legde hen dat uit vanaf

luk 15:
3 Toen sprak hij deze illustratie tot hen en zei:
10 Zo, zeg ik U, ontstaat er vreugde bij de engelen van God over één zondaar die berouw heeft.

En zo gebruikte hij de ene naar de andere illustratie om dingen te verduidelijken. Doordat on-Bijbelse leer in het geloof van de Christenheid is binnengedrongen, wordt de illustratie van lazarus gekoppeld aan denkbeelden die niet uit de Bijbel afkomstig zijn.
Nu is mij nog niet helemaal duidelijk waarom de vernietiging zo afschrikwekkend wordt beschreven. Niet meer bestaan na het leven vinden mensen niet zo erg, een eeuwig vuur wel.
De joden begrepen heel goed, dat een eeuwig vuur niet letterlijk was, maar symbolisch. Zie de Gehenna betekenis. Het zijn juist de kerken die  hel en verdoemenis prediken. Het levert hen macht en geld op.
Ik bedoel zulke beschrijvingen:
Ik zet er teksten van de NWV onder.

Mattheus 5:
22 Doch Ik zeg u: Zo wie te onrecht op zijn broeder toornig is, die zal strafbaar zijn door het gericht; en wie tot zijn broeder zegt: Ráka! die zal strafbaar zijn door den groten raad; maar wie zegt: Gij dwaas! die zal strafbaar zijn door het helse vuur. (vuur van gehenna)

22 Ik zeg U echter dat een ieder die toornig blijft op zijn broeder, rekenschap zal moeten afleggen voor het gerecht; maar wie zijn broeder met een verfoeilijk minachtend woord aanspreekt, zal rekenschap moeten afleggen voor de Hoge Raad; terwijl een ieder die zegt: ’Gij verachtelijke dwaas!’, in aanmerking zal komen voor de vurige Gehenna.

Mattheus 18:
8 Indien  dan uw hand of uw voet u ergert, houwt ze af en werpt ze van u. Het is u beter, tot het leven in te gaan, kreupel of verminkt zijnde, dan twee handen of twee voeten hebbende, in het eeuwige vuur geworpen te worden.

8 Indien dan uw hand of uw voet u doet struikelen, hak hem af en werp hem van u weg; het is beter voor u verminkt of kreupel het leven binnen te gaan, dan met twee handen of twee voeten in het eeuwige vuur geworpen te worden.

Mattheus 25:
41 Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linker hand zijn: Gaat  weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige  vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is.

41 Maar tot die aan zijn linkerhand zal hij dan zeggen: ’Gaat weg van mij, GIJ die zijt vervloekt, in het eeuwige vuur dat voor de Duivel en zijn engelen is bereid.

Markus 9:
43 En  indien uw hand u ergert, houwt ze af; het is u beter verminkt tot het leven in te gaan, dan de twee handen hebbende, heen te gaan in de hel (gehenna), in het onuitblusselijk vuur

43 Indien uw hand u ooit doet struikelen, hak ze af; het is beter voor u verminkt het leven binnen te gaan, dan met twee handen in Gehenna terecht te komen, in het vuur dat niet uitgedoofd kan worden.

Wanneer je nu gewoon de hel vergeet en de werkelijke betekenis meeneemt van gehenna, dan zie je dat er suggesties worden gegeven om voor eeuwig leven in aanmerking te komen. De wens tot leven zit in iedere mens.

Er wordt beslist niet bedoeld dat je letterlijk je hand moet afhakken, zoals men in de islam doet bij diefstal.

Je moet de verkeerde dingen laten.

Vandaar ook deze tekst:
2 Petrus 3:9 JHWH is niet traag ten aanzien van zijn belofte, zoals sommigen traagheid beschouwen, maar hij is geduldig met U, omdat hij niet wenst dat er iemand vernietigd wordt, maar wenst dat allen tot berouw geraken.

Wanneer je een volmaakte  wereld wilt creëren, dan past misdaad e.d. daar niet bij. Iedereen wordt daarom een keuze voorgelegd. God dienen, zoals hij dat wilt, of niet. Om dat  goed te kunnen bepalen is nauwkeurige kennis nodig, vandaar dat in Mt 24:14 een wereldwijde prediking, een vorm van onderwijs, is ingesteld.

Satan tracht dat tegen te werken en zet mensen aan tot oorlogen, misdaad, moord of zelfdoding. Helaas doorzien de meeste mensen dat niet. Mensen die dat wel door hebben, leren de oorlog niet meer overeenkomstig de Jesaja profetie.

Dit bericht is gewijzigd op 18-01 10:22.

Statenvertaling Geplaatst op 18-01-2012, 16:07 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 18-01-2012, 10:20 ken schreef:
[...]Sla dat tekstgedeelte eens op? Luk 16:19-21.

Het begint met: “er was eens” of in de NWV ”een zeker mens”
.
Er was eens is het begin van veel sprookjes. In dit geval is het een illustratie, geen letterlijke gebeurtenis.

Jezus vertelt aan de mensen illustraties om dingen te verduidelijken.

Waar is het noemen van 'pijn' dan voor nodig als er geen pijn is? Of kan Jezus niet verduidelijken dat er in de hades veel pijn is?

Hij begint daarmee, toen de farizeeërs en schriftgeleerden begonnen te morren over zondaars. Hij legde hen dat uit vanaf

luk 15:
3 Toen sprak hij deze illustratie tot hen en zei:
10 Zo, zeg ik U, ontstaat er vreugde bij de engelen van God over één zondaar die berouw heeft.

En zo gebruikte hij de ene naar de andere illustratie om dingen te verduidelijken. Doordat on-Bijbelse leer in het geloof van de Christenheid is binnengedrongen, wordt de illustratie van lazarus gekoppeld aan denkbeelden die niet uit de Bijbel afkomstig zijn.
[...]De joden begrepen heel goed, dat een eeuwig vuur niet letterlijk was, maar symbolisch. Zie de Gehenna betekenis. Het zijn juist de kerken die  hel en verdoemenis prediken. Het levert hen macht en geld op.

Ik begrijp wel dat jij gelooft dat alles symbolisch is, maar ik begrijp niet waarom de Bijbel zo veel moeite doet om de vernietiging zo afschrikwekkend te beschrijven, de verklaring daarvoor kan ik niet uit je reactie halen.
Ik wil dus graag weten waar de gruwelijke beschrijvingen voor nodig zijn.
Ik hoor namelijk vaak mensen die het idee van ophouden te bestaan prima vinden en zelfs graag willen, wat is dan het verschrikkelijke aan ophouden te bestaan?

Dit bericht is gewijzigd op 18-01 17:01.

Statenvertaling Geplaatst op 18-01-2012, 16:53 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 17-01-2012, 20:42 Azarja schreef:
[...]

Heb je voor die gedachte een bijbels precedent?

In mattheus 8:12 (en nog enkele plekken dacht ik) spreekt Jezus over de duisternis van die plek, daar is God dus niet aanwezig, want God is licht.

En zou God de gave van eeuwig leven aanwenden om goddelozen te straffen door hen voor eeuwig in een van God verlaten plaats te laten dolen?

Ik ga niet uit van wat ik zou willen, ik voel of denk, ik ga uit van wat er geschreven staat. Daarom doe ik niet aan redeneringen als "maar dat zou een God van liefde toch nooit kunnen doen?".

ken Geplaatst op 19-01-2012, 10:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 18-01-2012, 16:07 Statenvertaling schreef:
Waar is het noemen van 'pijn' dan voor nodig als er geen pijn is? Of kan Jezus niet verduidelijken dat er in de hades veel pijn is?
Is in een verhaal geen illustratieve pijn mogelijk dan?

Hades betekend graf! Volgens Prediker hebben doden geen bewustzijn, immers zij zijn dood, begraven en vergaan.

Pred 9:5 Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust, ook hebben zij geen loon meer, want de gedachtenis aan hen is vergeten.

Kijk eens naar de hele illustratie.

Lukas 16:19-31
„Een zeker mens nu was rijk, en hij doste zich meestal in purper en linnen en leidde van dag tot dag een vrolijk en weelderig leven. Maar een zekere bedelaar, Lazarus genaamd, die met zweren overdekt was, werd gewoonlijk aan zijn poort neergelegd en begeerde verzadigd te worden met de dingen die van de tafel van de rijke vielen. Ja, ook kwamen de honden zijn zweren likken. Na verloop van tijd nu stierf de bedelaar en hij werd door de engelen naar de boezempositie van Abraham gedragen.

De rijke stierf eveneens en werd begraven. En in Hades sloeg hij zijn ogen op, terwijl hij in pijnigingen was, en hij zag Abraham in de verte en Lazarus in de boezempositie bij hem. Daarom riep hij en zei: ’Vader Abraham, wees mij barmhartig en zend Lazarus, opdat hij de top van zijn vinger in water kan dopen en mijn tong kan verkoelen, want ik lijd folterende pijnen in dit gloeiende vuur.’ Maar Abraham zei: ’Kind, herinner u dat gij uw goede dingen gedurende uw leven ten volle hebt ontvangen, maar Lazarus op overeenkomstige wijze de schadelijke dingen. Nu wordt hij hier echter vertroost, maar gij lijdt folterende pijnen. En behalve al deze dingen is er tussen ons en ulieden een grote kloof gevestigd, zodat zij die van hier tot ulieden willen overgaan, dit niet kunnen, en men ook niet van daar naar ons kan oversteken.’ Toen zei hij: ’In dat geval vraag ik u, vader, hem naar het huis van mijn vader te zenden, want ik heb vijf broers, om hun een grondig getuigenis te geven, opdat zij niet eveneens in deze plaats van pijniging terechtkomen.’ Maar Abraham zei: ’Zij hebben Mozes en de Profeten; laten zij naar hen luisteren.’ Daarop zei hij: ’Volstrekt niet, vader Abraham, maar als iemand uit de doden naar hen toe gaat, zullen zij berouw hebben.’ Hij zei echter tot hem: ’Indien zij naar Mozes en de Profeten niet luisteren, zullen zij zich ook niet laten overreden als er iemand uit de doden opstaat.’”

De laatste zin is interessant: Jezus spreekt over de opstanding der doden. Van Martha weten we, dat dit aan het einde der tijden zal zijn, dus na Gods ingrijpen.

Je kan je de vraag stellen:
Kan een natte vinger werkelijk verkoeling en verlichting brengen?
Zal een liefdevolle God mensen als straf eeuwig kwellen?

De rijke man symboliseert de Farizeeën. Immers deze illustratie was aan hen gericht.

Vers 14 De Farizeeën nu, die liefhebbers van geld waren, luisterden naar al deze dingen, en zij gingen hem honen.

Zij keken op de gewone man neer, zij betitelden hen als Amhaärets, vergelijkbaar met plebs.
In Jezus’ tijd werd de term door de religieuze leiders in minachtende zin gebezigd.

Lazarus is een afbeelding van de mensen, die door de Farizeeën werden geminacht.

De berouwvolle „Lazarus”-klasse kwam in een positie van goddelijke gunst, terwijl de „rijke man”-klasse zich wegens het volharden in een onberouwvolle houding het goddelijke misnoegen op de hals haalde.
Ik begrijp wel dat jij gelooft dat alles symbolisch is, maar ik begrijp niet waarom de Bijbel zo veel moeite doet om de vernietiging zo afschrikwekkend te beschrijven, de verklaring daarvoor kan ik niet uit je reactie halen.
Ik wil dus graag weten waar de gruwelijke beschrijvingen voor nodig zijn.
Ik hoor namelijk vaak mensen die het idee van ophouden te bestaan prima vinden en zelfs graag willen, wat is dan het verschrikkelijke aan ophouden te bestaan?
Ik WEET dat het symbolisch is!

Niet alles is in de bijbel symbolisch. Niet alles is letterlijk. Vaak blijkt dat uit de context. Je hebt daarvoor onderscheidingsvermogen nodig. Buiten Bijbelse leringen belemmeren dat. Bedenk dat Jezus deze illustraties aan Joden gaf. Joden weten dat er geen hel bestaat. In de Bijbel blijkt duidelijk, dat het een graf is. Zij weten ook dat Gehenna een symbool is van vernietiging is.
Daarmee is er geen enkele link met een vurige hel, zoals de christenheid is wijsgemaakt.

De beschrijving is door Jezus met sterke contradicties beschreven. De Joden begrepen dat. Dat blijkt ook vaak uit hun reactie op Jezus woorden. Zij hoonden hem of reageerden boosaardig.

Ophouden te bestaan is een keuze, die je kan  maken..
Graag dood willen gaan is  m.i. grootspraak. Immers ieder gezond mens heeft de wil om te blijven leven.

Laat jij je b.v. doodschieten als je de keuze hebt om dat lot te vermijden?

Statenvertaling Geplaatst op 19-01-2012, 15:39 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 19-01-2012, 10:10 ken schreef:
[...] Is in een verhaal geen illustratieve pijn mogelijk dan?

Hades betekend graf! Volgens Prediker hebben doden geen bewustzijn, immers zij zijn dood, begraven en vergaan.

Pred 9:5 Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust, ook hebben zij geen loon meer, want de gedachtenis aan hen is vergeten.

Kijk eens naar de hele illustratie.

Lukas 16:19-31
„Een zeker mens nu was rijk, en hij doste zich meestal in purper en linnen en leidde van dag tot dag een vrolijk en weelderig leven. Maar een zekere bedelaar, Lazarus genaamd, die met zweren overdekt was, werd gewoonlijk aan zijn poort neergelegd en begeerde verzadigd te worden met de dingen die van de tafel van de rijke vielen. Ja, ook kwamen de honden zijn zweren likken. Na verloop van tijd nu stierf de bedelaar en hij werd door de engelen naar de boezempositie van Abraham gedragen.

De rijke stierf eveneens en werd begraven. En in Hades sloeg hij zijn ogen op, terwijl hij in pijnigingen was, en hij zag Abraham in de verte en Lazarus in de boezempositie bij hem. Daarom riep hij en zei: ’Vader Abraham, wees mij barmhartig en zend Lazarus, opdat hij de top van zijn vinger in water kan dopen en mijn tong kan verkoelen, want ik lijd folterende pijnen in dit gloeiende vuur.’ Maar Abraham zei: ’Kind, herinner u dat gij uw goede dingen gedurende uw leven ten volle hebt ontvangen, maar Lazarus op overeenkomstige wijze de schadelijke dingen. Nu wordt hij hier echter vertroost, maar gij lijdt folterende pijnen. En behalve al deze dingen is er tussen ons en ulieden een grote kloof gevestigd, zodat zij die van hier tot ulieden willen overgaan, dit niet kunnen, en men ook niet van daar naar ons kan oversteken.’ Toen zei hij: ’In dat geval vraag ik u, vader, hem naar het huis van mijn vader te zenden, want ik heb vijf broers, om hun een grondig getuigenis te geven, opdat zij niet eveneens in deze plaats van pijniging terechtkomen.’ Maar Abraham zei: ’Zij hebben Mozes en de Profeten; laten zij naar hen luisteren.’ Daarop zei hij: ’Volstrekt niet, vader Abraham, maar als iemand uit de doden naar hen toe gaat, zullen zij berouw hebben.’ Hij zei echter tot hem: ’Indien zij naar Mozes en de Profeten niet luisteren, zullen zij zich ook niet laten overreden als er iemand uit de doden opstaat.’”

De laatste zin is interessant: Jezus spreekt over de opstanding der doden. Van Martha weten we, dat dit aan het einde der tijden zal zijn, dus na Gods ingrijpen.

Je kan je de vraag stellen:
Kan een natte vinger werkelijk verkoeling en verlichting brengen?
Zal een liefdevolle God mensen als straf eeuwig kwellen?

De rijke man symboliseert de Farizeeën. Immers deze illustratie was aan hen gericht.

Vers 14 De Farizeeën nu, die liefhebbers van geld waren, luisterden naar al deze dingen, en zij gingen hem honen.

Zij keken op de gewone man neer, zij betitelden hen als Amhaärets, vergelijkbaar met plebs.
In Jezus’ tijd werd de term door de religieuze leiders in minachtende zin gebezigd.

Lazarus is een afbeelding van de mensen, die door de Farizeeën werden geminacht.

De berouwvolle „Lazarus”-klasse kwam in een positie van goddelijke gunst, terwijl de „rijke man”-klasse zich wegens het volharden in een onberouwvolle houding het goddelijke misnoegen op de hals haalde.
[...]Ik WEET dat het symbolisch is!

Laat dan maar, mijn vraag ging daar niet over.

Azarja Geplaatst op 20-01-2012, 09:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-01-2012, 15:39 Statenvertaling schreef:
[...]

Toen Jezus op aarde was, werden gevangenbewaarders soms „pijnigers” genoemd. Zo zei Jezus over een zekere man in een van zijn illustraties: „En zijn heer, vertoornd zijnde, leverde hem den pijnigers over, totdat hij zou betaald hebben al wat hij hem schuldig was” (Matthéüs 18:34, Statenvertaling). Daar degenen die in „het meer van vuur” worden geworpen, de „tweede dood” ingaan, waaruit geen opstanding mogelijk is, worden zij als het ware voor eeuwig gevangen gehouden in de dood. Zij blijven in de dood alsof zij tot in alle eeuwigheid onder de hoede van gevangenbewaarders zijn gesteld. Natuurlijk worden de goddelozen niet letterlijk gepijnigd omdat, zoals wij hebben gezien, iemand die dood is, volstrekt niet meer bestaat. Hij is zich van niets bewust.

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
Azarja Geplaatst op 20-01-2012, 09:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het dogma van eeuwige pijniging is gebaseerd op de theorie van de onsterfelijke ziel. De bijbel verklaart echter duidelijk: „De ziel die zondigt, díe zal sterven” (Ezechiël 18:4, 20; zie ook Handelingen 3:23). Verkondigers van het hellevuur hebben de ware God, Jehovah, voorgesteld als een boze geest — een wreedaardig monster — in plaats van wat hij werkelijk is: een God van liefde, „barmhartig en goedgunstig . . . en overvloedig in liefderijke goedheid”. — Exodus 34:6.

God heeft liefdevol voorzieningen getroffen om mensen te redden, niet van pijniging maar van de vernietiging. Jezus zei: „God heeft de wereld zozeer liefgehad dat hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, opdat een ieder die geloof oefent in hem, niet vernietigd zou worden, maar eeuwig leven zou hebben.” — Johannes 3:16.

Azarja Geplaatst op 20-01-2012, 09:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Statenvertaling, misschien is het een idee om eens een bijbelstudie met Jehovah's Getuigen te beginnen. Zijn er ooit mensen van een andere religie aan je deur geweest die bereid zijn de bijbel uit te leggen? Wat heb je te verliezen? Zoals Ken zei belemmeren onbijbelse leringen veel mensen om een goed onderscheid te kunnen maken tussen letterlijke en symbolische teksten in de bijbel. Jg zullen je graag helpen bij het leren onderscheiden hiervan en het kost je helemaal niets. Wat let je!

ken Geplaatst op 20-01-2012, 10:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-01-2012, 15:39 Statenvertaling schreef:
[...]
Je schreef dit:Waar is het noemen van 'pijn' dan voor nodig als er geen pijn is? Of kan Jezus niet verduidelijken dat er in de hades veel pijn is?

Ik gaf voorbeelden hoe en waarom.

Vincent Geplaatst op 23-01-2012, 16:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 03-01-2012, 16:10 Statenvertaling schreef:
[...]
came in unto her
niet in to

[...]
Nee, de bevruchting was niet aan de gang, je hebt zelfs zelf gemarkeerd hoe het wel ging.

"And coming in to her, the angel said: Hail, highly favored, the Lord is with thee."

Lukas 1: 28 Codex Sinaiticus.

wereld Geplaatst op 23-01-2012, 16:25 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mohammed (Vzmh) de laatste Boodschapper
De ISLAAM de GODsdienst bij GOD de Alwijze

Mhammed (Vzmh) In de bijbel.

http://www.youtube.com/watch?v=XYBd0D8_yPM
http://www.youtube.com/watch?v=9GrIM3NxtO0&feature=related

ken Geplaatst op 24-01-2012, 09:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 23-01-2012, 16:18 Vincent schreef:
[...]

"And coming in to her, the angel said: Hail, highly favored, the Lord is with thee."

Lukas 1: 28 Codex Sinaiticus.
Lukas 1:
26 In haar zesde maand werd de engel Gabriël van God vandaan naar een stad in Galilea gezonden, Nazareth genaamd,
27 tot een maagd die aan een man genaamd Jozef, uit Davids huis, ten huwelijk beloofd was; en de naam van de maagd was Maria.
28 En toen hij bij haar binnentrad, zei hij: „Goedendag, hooglijk begunstigde, JHWH is met u .

34 Maria zei echter tot de engel: „Hoe zal dit geschieden, daar ik geen gemeenschap heb met een man?”
35 De engel gaf haar ten antwoord: „Heilige geest zal over u komen en kracht van de Allerhoogste zal u overschaduwen. Daarom ook zal hetgeen wordt geboren, heilig, Gods Zoon, worden genoemd.  NWV

Mt 1:18 De geboorte van Jezus Christus nu geschiedde aldus. Terwijl zijn moeder Maria aan Jozef ten huwelijk beloofd was, bleek zij voordat zij verenigd waren, zwanger te zijn door heilige geest.

Dit bericht is gewijzigd op 24-01 09:50.

ken Geplaatst op 24-01-2012, 09:52 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 23-01-2012, 16:25 wereld schreef:

Bij de islaam zijn de vruchten misdaad en terreur. In naam van allah worden er mensen omgebracht en broedermoord begaan.

Statenvertaling Geplaatst op 24-01-2012, 17:21 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 23-01-2012, 16:25 wereld schreef:

http://www.youtube.com/watch?v=XYBd0D8_yPM
http://www.youtube.com/watch?v...GrIM3NxtO0&feature=related

Ik heb al een reactie geplaatst onder 1 van de filmpjes.

Achmed Deedat maakt in zijn redenering een fout. Hij trapt in een valse vriend, machmadim klinkt als 'Muhammad', maar omdat het geen arabisch is betekent dat niet dat het ook daadwerkelijk over een zeker muhammad gaat.
Vergelijk het met het Engelse woord 'frank', dat o.a. 'oprecht' betekent. In het Nederlands bestaat de naam 'Frank', als nu een Nederlandse jongen die Frank heet, een Engelse tekst leest waarin het woord 'frank' voorkomt dan is het dom als hij denkt dat die tekst over hem gaat.
Machmadim wordt op meerdere plekken gebruikt. Hier vond ik het volgende:
Andere verzen vertellen dat Machmad: vernietigd werd (2 Kronieken 36: 19), verwoest werd (Jesaja 64: 10-11), gevangen genomen werd (Klaagliederen 1: 10), verhandeld werd voor wat brood (Klaagliederen 1: 11), door God gedood werd (Klaagliederen 2: 4; Hosea 9: 16), door God weggenomen werd (Ezechiël 24: 16), door God ontwijd zal worden (Ezechiël 24: 21), begraven en door dorens en distel overwoekerd zal worden (Hosea 9: 6) en door heidenen naar hun paleizen weggedragen werd (Joël 3: 5).
Bovendien vervloeken moslims het boek Hooglied vaak en schelden zij het uit in termen als: 'het is een pornografisch boek'. Ik vind het raar dat jullie vervolgens wel denken dat Mohammed genoemd wordt, juist in het boek dat jullie zo vies vinden. Lees je koran beter; de Bijbel is Gods woord volgens de koran.

Als je nog uitleg wilt over de wat Deedat 'jaywalking' noemt en het vermeende vertalen van namen, zeg je het maar.

Dit bericht is gewijzigd op 24-01 17:22.

ken Geplaatst op 25-01-2012, 10:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 24-01-2012, 17:21 Statenvertaling schreef:
[...]
Ik heb al een reactie geplaatst onder 1 van de filmpjes.

Achmed Deedat maakt in zijn redenering een fout. Hij trapt in een valse vriend, machmadim klinkt als 'Muhammad', maar omdat het geen arabisch is betekent dat niet dat het ook daadwerkelijk over een zeker muhammad gaat.
Vergelijk het met het Engelse woord 'frank', dat o.a. 'oprecht' betekent. In het Nederlands bestaat de naam 'Frank', als nu een Nederlandse jongen die Frank heet, een Engelse tekst leest waarin het woord 'frank' voorkomt dan is het dom als hij denkt dat die tekst over hem gaat.
Machmadim wordt op meerdere plekken gebruikt. Hier vond ik het volgende:
Andere verzen vertellen dat Machmad: vernietigd werd (2 Kronieken 36: 19), verwoest werd (Jesaja 64: 10-11), gevangen genomen werd (Klaagliederen 1: 10), verhandeld werd voor wat brood (Klaagliederen 1: 11), door God gedood werd (Klaagliederen 2: 4; Hosea 9: 16), door God weggenomen werd (Ezechiël 24: 16), door God ontwijd zal worden (Ezechiël 24: 21), begraven en door dorens en distel overwoekerd zal worden (Hosea 9: 6) en door heidenen naar hun paleizen weggedragen werd (Joël 3: 5).
Bovendien vervloeken moslims het boek Hooglied vaak en schelden zij het uit in termen als: 'het is een pornografisch boek'. Ik vind het raar dat jullie vervolgens wel denken dat Mohammed genoemd wordt, juist in het boek dat jullie zo vies vinden. Lees je koran beter; de Bijbel is Gods woord volgens de koran.

Als je nog uitleg wilt over de wat Deedat 'jaywalking' noemt en het vermeende vertalen van namen, zeg je het maar.
Erg interessant.

Ik heb gezocht naar  Machmed en de Nederlandse vertaling daarvan in de bijbel. Het is mij niet duidelijk.

Wel duidelijk is, dat het gebruikt wordt als een arabische persoonsnaam, waar achmed vanaf is geleid.

Sla ik de Bijbel op en kijk naar Joël 3:5 dan zie ik een versverschuiving.

NBV en WV hebben een andere indeling. ( Joël3:1-5) In sommige vertalingen zijn deze verzen genummerd als 2:28-32.

5 omdat u Mijn zilver en Mijn goud hebt weggenomen, het beste van Mijn kostbaarheden naar uw tempels hebt gebracht. HSV

5 Omdat gijlieden mijn eigen zilver en mijn eigen goud hebt genomen, en GIJ mijn eigen begeerlijke goede dingen in UW tempels hebt gebracht; NWV

Met welk woord is nu hier machmed vertaald?

Statenvertaling Geplaatst op 25-01-2012, 17:26 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 25-01-2012, 10:26 ken schreef:
[...] Erg interessant.

Ik heb gezocht naar  Machmed en de Nederlandse vertaling daarvan in de bijbel. Het is mij niet duidelijk.

Wel duidelijk is, dat het gebruikt wordt als een arabische persoonsnaam, waar achmed vanaf is geleid.

Sla ik de Bijbel op en kijk naar Joël 3:5 dan zie ik een versverschuiving.

NBV en WV hebben een andere indeling. ( Joël3:1-5) In sommige vertalingen zijn deze verzen genummerd als 2:28-32.

5 omdat u Mijn zilver en Mijn goud hebt weggenomen, het beste van Mijn kostbaarheden naar uw tempels hebt gebracht. HSV

5 Omdat gijlieden mijn eigen zilver en mijn eigen goud hebt genomen, en GIJ mijn eigen begeerlijke goede dingen in UW tempels hebt gebracht; NWV

Met welk woord is nu hier machmed vertaald?

Als ik dit goed begrijp is 'begeerlijke' in dit geval 'machmad'.

wereld Geplaatst op 25-01-2012, 19:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 24-01-2012, 09:54 ken schreef:
[...]Bij de islaam zijn de vruchten misdaad en terreur. In naam van allah worden er mensen omgebracht en broedermoord begaan.

Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken

De Edele Koran
surah almaidah
aya 32

En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol

De Edele Koran
surah Baqara
aya 190t\m192

Dit hoort bij de Islaam een Moslim houdt zeg eraan.
Islaam roept je niet tot tereur en misdaad
en al helemaal niet tot de broeder moord.

ken Geplaatst op 26-01-2012, 10:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-01-2012, 17:26 Statenvertaling schreef:
[...]
Als ik dit goed begrijp is 'begeerlijke' in dit geval 'machmad'.
Bedankt, de link kende ik nog niet. Gelijk aan mijn favs toegevoegd.

ken Geplaatst op 26-01-2012, 10:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-01-2012, 19:38 wereld schreef:
Op 24-01-2012, 09:54 ken schreef:
[...]Bij de islaam zijn de vruchten misdaad en terreur. In naam van allah worden er mensen omgebracht en broedermoord begaan.

Dit hoort bij de Islaam een Moslim houdt zeg eraan.

Islaam roept je niet tot tereur en misdaad
en al helemaal niet tot de broeder moord.
De Islaam toont de vruchten van haar geloof. Haar leden tonen dat.

De praktijk is dat in naam van allah gemoord wordt. Marrokaanse jongeren zijn bovenmatig betrkklen bij misdaad, zoals overvallen. In stadswijken  waar marrokanen de overhand hebben is terreur

Islaam is geen vrije keuze, maar dwang.. Degenen die zich bekeren tot Christen, en dus de bijbel goed kennen,  worden vermoord. Dàt is nu de islaam.

wereld Geplaatst op 16-02-2012, 21:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ISLAAM
is overgave aan de Wil van ALLAAH de heer werelden.

wie goed doet doet goed voor zich zelf.

ALLAAH al machtige dwaalt wie die wilt en leidt wie er naar zich bekeert.

Aanbidt ALLAAH de alziende en ken hem geen deel genoten toe.

Bekeer allemaal tot de ISLAAM en jullie zullen tot de winnaars behoren.

hopelijk zullen jullie de leiding volgen

Statenvertaling Geplaatst op 16-02-2012, 21:56 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 16-02-2012, 21:18 wereld schreef:
ISLAAM
is overgave aan de Wil van ALLAAH de heer werelden.

Islam is slavernij, haat, oorlog, moord, dood. allah vertoont geen enkele gelijkenis met JHWH.

wie goed doet doet goed voor zich zelf.

Dat bewijst wat voor luie ongeïnteresseerde heerser allah zou zijn als hij bestond.

ALLAAH al machtige dwaalt wie die wilt en leidt wie er naar zich bekeert.

Aanbidt ALLAAH de alziende en ken hem geen deel genoten toe.

allah bestaat helemaal niet, dus hij ziet helemaal niets en bezit 0,0 macht. Als hij wel bestaat is hij de satan of sjeitan in jouw taal.

Bekeer allemaal tot de ISLAAM

islaam=onderwerping. Slaaf zijn dus, net als bij andere religies, slaaf van een god die niet van je houdt.

en jullie zullen tot de winnaars behoren.

Ik heb geen 70 vrouwen nodig, allah is een oversekste vrouwenhandelaar.

hopelijk zullen jullie de leiding volgen

In elk geval niet de leiding van die satan van een allah.

Komt tot het licht! Lees de Bijbel en kom tot geloof! Waarom zou je slechts de koran willen kennen terwijl de koran zegt dat de Bijbel van allah komt?

Dit bericht is gewijzigd op 16-02 21:57.

christen2010 Geplaatst op 16-02-2012, 22:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De bijbel spreekt over de Tweede Dood en een mens wordt niet vernietigd, maar zijn lichaam wordt tot stof en botten, maar zijn geest blijft eeuwig leven en elk mens zal in het eindoordeel verantwoording moeten afleggen over al zijn gedachten, daden en geloof of ongeloof.
God let daar vooral op hetgeen de mens bekend is of bekend had kunnen zijn over Jezus Christus, wat men met Hem gedaan heeft, Hem aangenomen als de Verlosser, Heer en Redder enz. of heeft afgewezen in ongeloof.
God zal dan over elk mens een rechtvaardig oordeel uitspreken naar de mate van het kennen van Jezus Christus.
En elk mens zal een nieuw lichaam ontvangen ter bewoning van de hemel met Christus en Zijn Gemeente en op de nieuwe aarde , de gelovigen of in de hel met satan samen met allen die in ongeloof hebben volhard om Jezus Christus als Koning te erkennen en voor Hem te buigen als Degene, Die hen met God had verzoend door het Kruis, maar Hem dus hebben veracht en bespot, gemoord, hoererij gepleegd hebben als hun lust ja de zonde uitgeleefd hebben en alle valse godsdiensten en filosofische stromingenbelijders, kortom die de leugen lief hebben gehad en gedaan...
Het laatste oordeel Openbaring 20:
11 En ik zag een groten witten troon, en Dengene, Die daarop zat, van Wiens aangezicht de aarde en de hemel wegvloden, en geen plaats is voor die gevonden.
12 En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is: en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken.
13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.
14 En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood.
15 En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.

Dit bericht is gewijzigd op 16-02 22:58.

God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! 
Azarja Geplaatst op 17-02-2012, 00:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-02-2012, 22:54 christen2010 schreef:
De bijbel spreekt over de Tweede Dood en een mens wordt niet vernietigd, maar zijn lichaam wordt tot stof en botten, maar zijn geest blijft eeuwig leven . . . Dit bericht is gewijzigd op 16-02 22:58.

De 2e dood wordt zinnebeeldig afgebeeld door het meer van vuur staat symbool voor eeuwige vernietiging. „De dood en Hades werden in het meer van vuur geslingerd. Dit betekent de tweede dood: het meer van vuur” (Openbaring 20:14).

Jij gelooft net als de Babyloniërs dat mensen een onsterfelijke ziel hebben die na de dood van het lichaam voortleeft en in een plaats van pijniging kwellingen kan ondergaan. De leer van een onsterfelijke ziel of geest die gepijnigd kan worden in een hel wordt door de meeste religies nog steeds onderwezen.

Wat gebeurt er met de geest wanneer iemand sterft? Psalm 146:4 zegt: „Zijn geest gaat uit, hij keert terug naar zijn grond; waarlijk, op die dag vergaan zijn gedachten.” Wanneer iemand sterft, blijft zijn onpersoonlijke geest niet als een geestelijk schepsel in een andere wereld voortbestaan. De geest „keert terug tot de ware God, die hem gegeven heeft” (Prediker 12:7). Dit betekent dat alle hoop op toekomstig leven voor die persoon nu volledig bij God berust.

De Griekse filosofen Socrates en Plato uit de oudheid meenden dat een ziel in een persoon na de dood voortleeft en nooit sterft. Wat leert de bijbel over de ziel? Adam „werd een levende ziel”, zegt Genesis 2:7. Hij kreeg geen ziel; hij was een ziel — een persoon in zijn geheel. De Schrift spreekt van een ziel die werk verricht, naar voedsel verlangt, ontvoerd wordt, slapeloos is, enzovoorts (Leviticus 23:30; Deuteronomium 12:20; 24:7; Psalm 119:28). Ja, de mens zelf is een ziel. Wanneer iemand sterft, sterft die ziel. — Ezechiël 18:4.

In welke toestand verkeren de doden dan? Toen Jehovah het vonnis over Adam uitsprak, zei hij: „Stof zijt gij en tot stof zult gij terugkeren” (Genesis 3:19). Waar was Adam voordat God hem uit het stof van de aardbodem vormde en hem het leven schonk? Hij bestond gewoon niet! Toen Adam stierf, keerde hij terug naar die toestand van volledig niet-bestaan. De toestand van de doden wordt duidelijk gemaakt in Prediker 9:5, 10, waar we lezen: „[De doden] zijn zich van helemaal niets bewust . . . Er is geen werk noch overleg noch kennis noch wijsheid in Sjeool [het graf, Statenvertaling], de plaats waarheen gij gaat.” Volgens de bijbel is de dood een toestand van niet-bestaan. De doden hebben geen bewustzijn, geen gevoelens, geen gedachten.

1 2 3 4