|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 27-12-2011, 21:26 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 27-12-2011, 19:56 wereld schreef:
[...]
LEG ME DAN UIT.. HOE HET KAN JE HEBT DE NIEUWE VERSIE DE OUDE VERSIE
IETS VAN JAMES KINGS VERSIE UIT 1865.
JULLIE WORDEN VOOR DE GEK GEHOUDEN.
ALS IK JULLIE EEN VRAAG STEL KUNNEN JULLIE ME NIET EENS ANTWOORDEN.
|
Ach, bedoel je dat? De King James versie is slechts een andere vertaling, ondertussen is het Engels een beetje veranderd en daarom is de Bijbel ook in hedendaags Engels vertaald voor de mensen die het oude Engels niet begrijpen. Zo zijn er ook meerdere koranvertalingen zoals de Sahih international, de Muhsin khan, de Shakir, de Dr. Ghali etc.
ALS IK JULLIE EEN VRAAG STEL KUNNEN JULLIE ME NIET EENS ANTWOORDEN.
|
Je zou ook kunnen stoppen met schreeuwen, dat staat wat vriendelijker en dat leest wat makkelijker.
Dit bericht is gewijzigd op 27-12 21:29.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. |
|
|
wereld
|
Geplaatst op 27-12-2011, 22:04 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ach, bedoel je dat? De King James versie is slechts een andere vertaling, ondertussen is het Engels een beetje veranderd en daarom is de Bijbel ook in hedendaags Engels vertaald voor de mensen die het oude Engels niet begrijpen. Zo zijn er ook meerdere koranvertalingen zoals de Sahih international, de Muhsin khan, de Shakir, de Dr. Ghali etc.
beetje veranderd zijn jullie christenen zo goedkoop beetje verandert niemand mag aan GODS woord komen.
open jullie ogen..
WEET JE WAAROM IK DIT DOE NIET UIT HAAT
IK HEB MEDELIJDEN MET JULLIE IK VINDT JULLIE ZIELIG. IK WEET WAT JULLIE TE WACHTEN STAAT ALS JULLIE DOOD GAAN.
BEKEER TOT DE ISLAAM EN JULLIE ZULLEN NIET TOT DE VERNEDERDEN BEHOREN.
Dit bericht is gewijzigd op 27-12 22:12.
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 28-12-2011, 14:45 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 27-12-2011, 22:04 wereld schreef:
beetje veranderd zijn jullie christenen zo goedkoop beetje verandert niemand mag aan GODS woord komen.
|
Hoe hypocriet ben jij als moslim dan wel niet? Er zijn ook meerdere koranvertalingen, jullie moslims doen precies hetzelfde.
open jullie ogen..
WEET JE WAAROM IK DIT DOE NIET UIT HAAT
IK HEB MEDELIJDEN MET JULLIE IK VINDT JULLIE ZIELIG. IK WEET WAT JULLIE TE WACHTEN STAAT ALS JULLIE DOOD GAAN.
BEKEER TOT DE ISLAAM EN JULLIE ZULLEN NIET TOT DE VERNEDERDEN BEHOREN.
|
Ik wil niet bij een wrede allah horen die niet eens bestaat. Mohammed verzon de islam, hij mengde het jodendom, christendom en wat arabische religies door elkaar en daaruit kwam de islam. Hij begreep niets van de andere religies, daarom is in de islam de moeder van Jezus de zus van mozes en daarom vereren moslims nu de heidense kaaba. Het kan ook zijn dat de islam op een andere manier gesticht is, daar zijn ook aanwijzingen voor, zeer interessante aanwijzingen: http://www.youtube.com/watch?v=BDBRPF9uCYk
|
|
|
|
|
|
wereld
|
Geplaatst op 29-12-2011, 20:23 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 28-12-2011, 14:45 Statenvertaling schreef:
[...] Hoe hypocriet ben jij als moslim dan wel niet? Er zijn ook meerdere koranvertalingen, jullie moslims doen precies hetzelfde.
[...] Ik wil niet bij een wrede allah horen die niet eens bestaat. Mohammed verzon de islam, hij mengde het jodendom, christendom en wat arabische religies door elkaar en daaruit kwam de islam. Hij begreep niets van de andere religies, daarom is in de islam de moeder van Jezus de zus van mozes en daarom vereren moslims nu de heidense kaaba. Het kan ook zijn dat de islam op een andere manier gesticht is, daar zijn ook aanwijzingen voor, zeer interessante aanwijzingen
ik heb een vraag voor jullie allemaal
Wie heeft dan macht tegen Allah, als Hij de Messias, zoon van Maria en zijn moeder en allen die op aarde zijn, teniet wil doen?
|
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 29-12-2011, 21:00 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Hoe hypocriet ben jij als moslim dan wel niet? Er zijn ook meerdere koranvertalingen, jullie moslims doen precies hetzelfde.
[...] Ik wil niet bij een wrede allah horen die niet eens bestaat. Mohammed verzon de islam, hij mengde het jodendom, christendom en wat arabische religies door elkaar en daaruit kwam de islam. Hij begreep niets van de andere religies, daarom is in de islam de moeder van Jezus de zus van mozes en daarom vereren moslims nu de heidense kaaba. Het kan ook zijn dat de islam op een andere manier gesticht is, daar zijn ook aanwijzingen voor, zeer interessante aanwijzingen
ik heb een vraag voor jullie allemaal
Wie heeft dan macht tegen Allah, als Hij de Messias, zoon van Maria en zijn moeder en allen die op aarde zijn, teniet wil doen?
|
Wat is je reactie nou?
Dit bericht is gewijzigd op 29-12 21:00.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wereld
|
Geplaatst op 31-12-2011, 17:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 31-12-2011, 11:48 Statenvertaling schreef:
[...] Dan had je ook een vraag moeten stellen. Als alle moslims zo boos zijn als jij dan ben ik blij dat ik geen moslim ben.
[...] Ik begrijp je vraag niet.
|
Ik ben niet boos, Moslims zijn een van de gelukigste mensen. als je erover nadenkt,bij ons heb je de minste dronkaards minste gokkers minste dieven minste leugenaars enz zal ik je zeggen waarom,Omdat dat bij ons verboden is. de mens is zo gemaakt dat hij kan kiezen tussen goed en slecht de mens heeft een eigen wil. wie goed doet, doet goed voor zich zelf.
Mijn vraag is,
wie heeft Macht tegen ALLAAH DE ALHORENDE als HIJ DE ALZIENDE De Messias zoon van Maria en Zijn Moeder en allen die op aarde zijn teniet wil doe?
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 31-12-2011, 19:33 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Je bent woedend, vol haat, anders zou je niet zo schreeuwen.
als je erover nadenkt,bij ons heb je de minste dronkaards
|
Erover nadenkt? Dat is niet iets om over na te denken, dat moet je bewijzen.
minste gokkers minste dieven
|
Onzin, de meeste dieven vind je juist onder moslims omdat zij vinden dat je van niet-moslims mag stelen, geen wonder, de koran ziet niet-moslims niet eens als mensen. De criminaliteit ligt in Nederland onder moslims juist hoger.
Weer een leugen.
zal ik je zeggen waarom,Omdat dat bij ons verboden is.
|
In de Bijbel ook.
de mens is zo gemaakt dat hij kan kiezen tussen goed en slecht de mens heeft een eigen wil. wie goed doet, doet goed voor zich zelf.
|
Goed doen, doe je voor God, maar mensen doen weinig goed. Dat is een groot verschil tussen YHWH en allah, allah heeft geen probleem met zonde, behalve shirk kun je geen zonde tegen allah doen, maar voor YHWH is die zonde wel een probleem, zonde is namelijk van zijn tegenstander de satan, YHWH kan niet met die zonde leven daarom kan de mens niet bij Hem komen. Om dat probleem op te lossen gaf Hij zijn zoon voor allen. Hij is ook voor jou gestorven, Gods liefde is ook voor jou en die liefde is oneindig groot. Hij houdt persoonlijk van jou, allah is niet persoonlijk geïnteresseerd in mensen. Neem Gods liefde aan, kom uit de duisternis van mohammed!
Mijn vraag is,
wie heeft Macht tegen ALLAAH DE ALHORENDE als HIJ DE ALZIENDE De Messias zoon van Maria en Zijn Moeder en allen die op aarde zijn teniet wil doe?
|
YHWH is machtiger dan allah, want allah is de satan, shaitan. God is machtiger dan de satan. De satan heeft een hekel aan Jezus en YHWH, hij wil machtiger zijn dan zij, maar hij zal, gelukkig voor ons en helaas voor hem, verliezen! Openbaringen 20:10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.
|
|
|
|
|
|
wereld
|
Geplaatst op 31-12-2011, 20:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 31-12-2011, 19:33 Statenvertaling schreef:
[...] Je bent woedend, vol haat, anders zou je niet zo schreeuwen. [...]
ik ben niet woedend ik probeer jullie wat duidelijk te maken.
Erover nadenkt? Dat is niet iets om over na te denken, dat moet je bewijzen.
ga maar goed de Edele Koran lezen en de overleveringen van het zegel van de Profeten Mohammed vrede en zegingen zij met hem.
[...]
Onzin, de meeste dieven vind je juist onder moslims omdat zij vinden dat je van niet-moslims mag stelen, geen wonder, de koran ziet niet-moslims niet eens als mensen. De criminaliteit ligt in Nederland onder moslims juist hoger.
de Edele Koran is voor iedereen er staan vermaningen in. dat mag niet dat is verboden ook van niet moslims een moslim doet zulke dingen niet en jij hebt het recht niet om zulk taal te uiten over de moslims. die zulke dingen die mogen zich niet eens moslim noemen [...]
Weer een leugen. Liegen is verboden [...]
In de Bijbel ook. [...] Goed doen, doe je voor God, maar mensen doen weinig goed. Dat is een groot verschil tussen YHWH en allah, allah heeft geen probleem met zonde, behalve shirk kun je geen zonde tegen allah doen, maar voor YHWH is die zonde wel een probleem, zonde is namelijk van zijn tegenstander de satan, YHWH kan niet met die zonde leven daarom kan de mens niet bij Hem komen. Om dat probleem op te lossen gaf Hij zijn zoon voor allen. Hij is ook voor jou gestorven, Gods liefde is ook voor jou en die liefde is oneindig groot. Hij houdt persoonlijk van jou, allah is niet persoonlijk geïnteresseerd in mensen. Neem Gods liefde aan, kom uit de duisternis van mohammed!
wistje al kom je met bergen zonden en je vericht oprecht Berouw dat GOD jou alles vergeeft dat is een van Zijn eigenschappen de meest vergevinsgezinde de meest barmhartige
[...]
YHWH is machtiger dan allah, want allah is de satan, shaitan. God is machtiger dan de satan. De satan heeft een hekel aan Jezus en YHWH, hij wil machtiger zijn dan zij, maar hij zal, gelukkig voor ons en helaas voor hem, verliezen! Openbaringen 20:10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.
|
vervloekt is degene die zo een taal uit over de Heer de werelden die jou ogen heeft gegeven en gevoel heeft gegeven en het gehoor moge GOD de alziende jou gezichts vermogen weghalen.
Dit bericht is gewijzigd op 31-12 20:42.
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 02-01-2012, 17:04 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 31-12-2011, 20:31 wereld schreef:
[...]
vervloekt is degene die zo een taal uit over de Heer de werelden die jou ogen heeft gegeven en gevoel heeft gegeven en het gehoor moge GOD de alziende jou gezichts vermogen weghalen.
Dit bericht is gewijzigd op 31-12 20:42.
|
Lees de Bijbel eens, de koran spoort moslims aan de Bijbel te lezen!
De koran zegt dat Allah de Bijbel heeft gegeven, in surah 3:3 en 3:84 3:. 3 Hij heeft u het Boek met de waarheid nedergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Torah en het Evangelie als leiding voor het volk en Hij heeft het Verschil geopenbaard. 84. Zeg: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons werd geopenbaard en hetgeen werd geopenbaard aan Abraham, Ismaël, Izaäk, Jacob, en de stammen en hetgeen aan Mozes en Jezus en de profeten door hun Heer werd gegeven. Wij maken geen onderscheid tussen wie dan ook van hen. Aan Hem alleen onderwerpen wij ons.
In vers 4 zegt de koran dat iedereen die deze tekenen (de Bijbel dus) verwerpt gestraft zullen worden. 4. Voorzeker, zij, die de tekenen van Allah verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; Allah is machtig, de Heer der Vergelding.
In surah 5 zegt allah weer dat hij de Bijbel heeft gegeven 5:44. Waarlijk, Wij zonden de Torah neder, waarin leiding en licht was, waarmede de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden, omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen. Vreest daarom de mensen niet, doch vreest Mij en ruilt Mijn tekenen niet in tegen het wereldse. En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden, zij zijn ongelovigen. 46. En Wij deden Jezus, zoon van Maria in hun voetsporen treden, vervullende, hetgeen voor hem in de Torah was (geopenbaard), en Wij gaven hem het Evangelie, dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarvoor in de Torah was en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden.
Volgens vers 48 bewaakt allah de Bijbel, de Bijbel zal dus niet veranderen 48. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarvoor in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot één volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt.
In Surah 10 wordt gezegd dat de Bijbel de waarheid bevat en dat degenen die de Bijbel verloochenen de verliezers zullen zijn 10:94. En als gij over hetgeen Wij tot u hebben nedergezonden twijfelt, vraagt dan degenen die het Boek voor u hebben gelezen. Inderdaad, de waarheid is van uw Heer tot u gekomen; behoor daarom niet tot de twijfelaars. 95. En behoor niet tot degenen, die de tekenen van Allah verloochenen, anders zult gij tot de verliezers behoren.
Lees daarom de Bijbel en behoor niet tot de verliezers!
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 03-01-2012, 11:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Erg interessant Statenvertaling. Ik ga ook de koran lezen. Dat lag nog altijd in de planning. Ik heb al vaker geconstateerd dat 'moslims' hierin Jezus, Abraham en Mozes erkennen als profeten. In het stuk over Maria wordt openlijk getwijfeld aan de letterlijke zoon van God. Maar er wordt wel gezegd dat de profeet Jezus de Thora vervult en in tegenstelling tot Mohammed in de eindtijd terugkomt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 03-01-2012, 15:08 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Tja, er staat ook nergens hoe de bevruchting plaatsvond in Lukas 1.
"In in de zesde maand werd de engel Gabriël van God gezonden naar een stad in Galilea, genaamd Nazareth; 27 Tot een maagd, die ondertrouwd was met een man, wiens naam was Jozef, uit den huize Davids; en de naam der maagd was Maria. 28 En de engel tot haar ingekomen zijnde (coming in to her!), zeide: Wees gegroet, gij begenadigde; de Heere is met u; gij zijt gezegend onder de vrouwen. 29 En als zij hem zag, werd zij zeer ontroerd over dit zijn woord, en overleide, hoedanig deze groetenis mocht zijn. 30 En de engel zeide tot haar: Vrees niet, Maria, want gij hebt genade bij God gevonden. 31 En zie, gij zult bevrucht worden, en een Zoon baren, en zult Zijn naam heten JEZUS. 32 Deze zal groot zijn, en de Zoon des Allerhoogsten genaamd worden; en God, de Heere, zal Hem den troon van Zijn vader David geven. 33 En Hij zal over het huis Jakobs Koning zijn in der eeuwigheid, en Zijns Koninkrijks zal geen einde zijn. 34 En Maria zeide tot den engel: Hoe zal dat wezen, dewijl ik geen man bekenne? 35 En de engel, antwoordende, zeide tot haar: De Heilige Geest zal over u komen, en de kracht des Allerhoogsten zal u overschaduwen; daarom ook, dat Heilige, Dat uit u geboren zal worden, zal Gods Zoon genaamd worden. 36 En zie, Elizabet, uw nicht, is ook zelve bevrucht, met een zoon, in haar ouderdom; en deze maand is haar, die onvruchtbaar genaamd was, de zesde. 37 Want geen ding zal bij God onmogelijk zijn. 38 En Maria zeide: Zie, de dienstmaagd des Heeren; mij geschiede naar uw woord. En de engel ging weg van haar.
De bevruchting was hier aan de gang. Hoe de engel in haar kwam? Ik mag hopen met zijn adem. Maar je ziet toch dat dit allemaal duidelijk symbolisch is? Want letterlijk zou werkelijk niet echt kuisheid zijn.
Dit bericht is gewijzigd op 03-01 15:09.
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 03-01-2012, 16:10 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 03-01-2012, 15:08 Vincent schreef:
Tja, er staat ook nergens hoe de bevruchting plaatsvond in Lukas 1.
"In in de zesde maand werd de engel Gabriël van God gezonden naar een stad in Galilea, genaamd Nazareth; 27 Tot een maagd, die ondertrouwd was met een man, wiens naam was Jozef, uit den huize Davids; en de naam der maagd was Maria. 28 En de engel tot haar ingekomen zijnde (coming in to her!),
|
came in unto her niet in to
34 En Maria zeide tot den engel: Hoe zal dat wezen, dewijl ik geen man bekenne? 35 En de engel, antwoordende, zeide tot haar: De Heilige Geest zal over u komen, en de kracht des Allerhoogsten zal u overschaduwen; daarom ook, dat Heilige, Dat uit u geboren zal worden, zal Gods Zoon genaamd worden.
De bevruchting was hier aan de gang. Hoe de engel in haar kwam? Ik mag hopen met zijn adem. Dit bericht is gewijzigd op 03-01 15:09.
|
Nee, de bevruchting was niet aan de gang, je hebt zelfs zelf gemarkeerd hoe het wel ging.
|
|
|
|
|
|
wereld
|
Geplaatst op 03-01-2012, 16:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 03-01-2012, 11:54 Statenvertaling schreef:
[...] Volgens de koran verwekte Gabriël Jezus door in Maria's vagina te blazen, in de vertalingen wordt dat echter gecensureerd.
16. En vermeld Maria in het Boek. Toen zij zich van haar volk terugtrok in een op het Oosten uitziende plaats, 17. En zich aan hen blikken onttrok, zonden Wij Onze Geest tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man. 18. Zij zeide: "Ik neem mijn toevlucht tot de Barmhartige tegen u, laat mij met rust, indien gij (God) vreest." 19. Hij antwoordde: "Ik ben slechts een boodschapper van uw Heer opdat ik u een reine zoon moge schenken." 20. Zij zeide: "Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?" 21. Hij zeide: "Het is zo naar uw Heer zegt, 'het is gemakkelijk voor Mij,'" opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak." 22. En zij ontving hem en trok zich met hem terug in een ver afgelegen oord. 23. En de smarten der bevalling dreven haar naar de voet van een palmboom. Zij zeide: "O, liever zou ik vóór dit geschiedde gestorven en in de vergetelheid geraakt zijn." 24. Dan riep (Gods boodschapper) haar van beneden toe, zeggende: "Treur niet. Uw Heer heeft een beekje aan uw voet doen ontstaan;" 25. "En schud de stam van de palmboom naar u toe, deze zal verse, rijpe dadels op u doen neervallen;" 26. "Eet en drink en koel uw oog. En indien gij iemand ziet, beduid hem dan: 'Ik heb de Barmhartige gelofte gedaan te vasten; derhalve zal ik heden met niemand spreken.'" 27. Alsdan bracht zij het kind tot haar volk. Dit zeide: "O Maria, gij hebt iets vreemds gedaan." 28. "O Zuster van Aäron, uw vader was geen verdorven man noch was uw moeder een onkuise vrouw."
niet de broer van Mozes (vzmh)
29. Dan wees zij naar het kind. Zij zeiden: "Hoe kunnen wij tot een wiegekind spreken?" 30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;" 31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd." 32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt." 33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt." 34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen. 35. Het past niet bij Allah Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt.
De Edele Koran surah Maryam...
Dit bericht is gewijzigd op 03-01 16:36.
|
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 03-01-2012, 16:51 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 03-01-2012, 16:35 wereld schreef:
16. En vermeld Maria in het Boek. Toen zij zich van haar volk terugtrok in een op het Oosten uitziende plaats, 17. En zich aan hen blikken onttrok, zonden Wij Onze Geest tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man. 18. Zij zeide: "Ik neem mijn toevlucht tot de Barmhartige tegen u, laat mij met rust, indien gij (God) vreest." 19. Hij antwoordde: "Ik ben slechts een boodschapper van uw Heer opdat ik u een reine zoon moge schenken." 20. Zij zeide: "Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?" 21. Hij zeide: "Het is zo naar uw Heer zegt, 'het is gemakkelijk voor Mij,'" opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak." 22. En zij ontving hem en trok zich met hem terug in een ver afgelegen oord. 23. En de smarten der bevalling dreven haar naar de voet van een palmboom. Zij zeide: "O, liever zou ik vóór dit geschiedde gestorven en in de vergetelheid geraakt zijn." 24. Dan riep (Gods boodschapper) haar van beneden toe, zeggende: "Treur niet. Uw Heer heeft een beekje aan uw voet doen ontstaan;" 25. "En schud de stam van de palmboom naar u toe, deze zal verse, rijpe dadels op u doen neervallen;" 26. "Eet en drink en koel uw oog. En indien gij iemand ziet, beduid hem dan: 'Ik heb de Barmhartige gelofte gedaan te vasten; derhalve zal ik heden met niemand spreken.'" 27. Alsdan bracht zij het kind tot haar volk. Dit zeide: "O Maria, gij hebt iets vreemds gedaan." 28. "O Zuster van Aäron, uw vader was geen verdorven man noch was uw moeder een onkuise vrouw."
niet de broer van Mozes (vzmh)
29. Dan wees zij naar het kind. Zij zeiden: "Hoe kunnen wij tot een wiegekind spreken?" 30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;" 31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd." 32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt." 33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt." 34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen. 35. Het past niet bij Allah Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt.
De Edele Koran surah Maryam...
|
21:91. En (gedenk) haar, die haar kuisheid bewaarde; Wij bliezen haar Onze geest in en Wij maakten haar en haar zoon tot een teken voor alle volkeren.
66:12. En met Maria, de dochter van Imraan, die haar kuisheid bewaarde; Toen ademden Wij haar Onze geest in - zij geloofde in het Woord van haar Heer en Zijn Boeken en behoorde tot de gehoorzamen.
In het arabisch staat hier dat ze in haar vagina bliezen.
Lees de Bijbel eens! Behoor niet tot de verliezers!
Dit bericht is gewijzigd op 10-01 20:25.
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 16-01-2012, 17:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De oorspronkelijke woorden, die met hel zijn vertaald zijn: in het hebreeuws Sjeool en in het Grieks Hades.
In de Statenvertaling wordt het woord „hel” 33 maal gebruikt als vertaling van Sjeool en 10 maal als vertaling van hades. Deze bijbelvertaling is echter niet consequent, want ze geeft Sjeool ook 32 maal met „graf” weer. In andere Nederlandse vertalingen wordt Sjeool onder andere met „dodenrijk”, „onderwereld” en „afgrond” weergegeven.
In Collier’s Encyclopedia (1986, Deel 12, blz. 28) wordt over het woord „Hel” het volgende gezegd: „In de eerste plaats is het een aanduiding van de Hebreeuwse Sjeool uit het Oude Testament en de Griekse Hades uit de Septuaginta en het Nieuwe Testament. Aangezien Sjeool in oudtestamentische tijden eenvoudig een aanduiding van de verblijfplaats der doden was, zonder onderscheid te maken tussen de goeden en de slechten, is het woord ’hel’, zoals het tegenwoordig wordt begrepen, geen gelukkige vertaling.”
Samengevat betekent het dus niets anders dan een graf. Volledig in overeenstemming met de bijbelse leer:
Romeinen 6:23 Want het loon dat de zonde betaalt, is de dood, maar de gave die God schenkt, is eeuwig leven door Christus Jezus, onze Heer.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 16-01-2012, 17:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 03-01-2012, 16:10 Statenvertaling schreef:
[...] came in unto her niet in to
[...] Nee, de bevruchting was niet aan de gang, je hebt zelfs zelf gemarkeerd hoe het wel ging.
|
Lukas 1: 28 En toen hij bij haar binnentrad, zei hij: „Goedendag, hooglijk begunstigde, JHWH is met u.” NWV 28 En toen de engel bij haar binnengekomen was, zei hij: Wees gegroet, begenadigde. De Heere is met u. U bent gezegend onder de vrouwen. HSV 28 En toen hij bij haar binnengekomen was, zeide hij: Wees gegroet, gij begenadigde, de Here is met u. NBV 28 De engel trad bij haar binnen en zei: ‘Verheug u, begenadigde, de Heer is met u.’ WV
31 en zie! gij zult in uw schoot ontvangen en een zoon baren, en gij moet hem de naam Jezus geven. NWV 31 En zie, u zult zwanger worden en een Zoon baren en u zult Hem de naam Jezus geven. HSV 31 En zie, gij zult zwanger worden en een zoon baren, en gij zult Hem de naam Jezus geven. NBV 31 U zult zwanger worden en een zoon baren, die u de naam Jezus moet geven. WV
35 De engel gaf haar ten antwoord: „Heilige geest zal over u komen en kracht van de Allerhoogste zal u overschaduwen. Daarom ook zal hetgeen wordt geboren, heilig, Gods Zoon, worden genoemd. 35 En de engel antwoordde en zei tegen haar: De Heilige Geest zal over u komen en de kracht van de Allerhoogste zal u overschaduwen. Daarom ook zal het Heilige Dat uit u geboren zal worden, Gods Zoon genoemd worden. HSV 35 En de engel antwoordde en zeide tot haar: De heilige Geest zal over u komen en de kracht des Allerhoogsten zal u overschaduwen; daarom zal ook het heilige, dat verwekt wordt, Zoon Gods genoemd worden. NBV 35 De engel antwoordde haar: ‘Heilige Geest zal op u komen en kracht van de Allerhoogste zal u overdekken. Daarom zal het kind heilig genoemd worden, Zoon van God WV
De Hg, Gods kracht, kwam dus met toestemming over Maria en zij werd zwanger.
Dit bericht is gewijzigd op 16-01 17:50.
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 16-01-2012, 20:53 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 16-01-2012, 17:49 ken schreef:
[...] Lukas 1: 28 En toen hij bij haar binnentrad, zei hij: „Goedendag, hooglijk begunstigde, JHWH is met u.” NWV 28 En toen de engel bij haar binnengekomen was, zei hij: Wees gegroet, begenadigde. De Heere is met u. U bent gezegend onder de vrouwen. HSV 28 En toen hij bij haar binnengekomen was, zeide hij: Wees gegroet, gij begenadigde, de Here is met u. NBV 28 De engel trad bij haar binnen en zei: ‘Verheug u, begenadigde, de Heer is met u.’ WV
31 en zie! gij zult in uw schoot ontvangen en een zoon baren, en gij moet hem de naam Jezus geven. NWV 31 En zie, u zult zwanger worden en een Zoon baren en u zult Hem de naam Jezus geven. HSV 31 En zie, gij zult zwanger worden en een zoon baren, en gij zult Hem de naam Jezus geven. NBV 31 U zult zwanger worden en een zoon baren, die u de naam Jezus moet geven. WV
35 De engel gaf haar ten antwoord: „Heilige geest zal over u komen en kracht van de Allerhoogste zal u overschaduwen. Daarom ook zal hetgeen wordt geboren, heilig, Gods Zoon, worden genoemd. 35 En de engel antwoordde en zei tegen haar: De Heilige Geest zal over u komen en de kracht van de Allerhoogste zal u overschaduwen. Daarom ook zal het Heilige Dat uit u geboren zal worden, Gods Zoon genoemd worden. HSV 35 En de engel antwoordde en zeide tot haar: De heilige Geest zal over u komen en de kracht des Allerhoogsten zal u overschaduwen; daarom zal ook het heilige, dat verwekt wordt, Zoon Gods genoemd worden. NBV 35 De engel antwoordde haar: ‘Heilige Geest zal op u komen en kracht van de Allerhoogste zal u overdekken. Daarom zal het kind heilig genoemd worden, Zoon van God WV
De Hg, Gods kracht, kwam dus met toestemming over Maria en zij werd zwanger.
Dit bericht is gewijzigd op 16-01 17:50.
|
Juist, het was dus niet Gabriël die Maria bevruchtte.
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 16-01-2012, 21:08 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 16-01-2012, 17:35 ken schreef:
[...]De oorspronkelijke woorden, die met hel zijn vertaald zijn: in het hebreeuws Sjeool en in het Grieks Hades.
In de Statenvertaling wordt het woord „hel” 33 maal gebruikt als vertaling van Sjeool en 10 maal als vertaling van hades. Deze bijbelvertaling is echter niet consequent, want ze geeft Sjeool ook 32 maal met „graf” weer. In andere Nederlandse vertalingen wordt Sjeool onder andere met „dodenrijk”, „onderwereld” en „afgrond” weergegeven.
In Collier’s Encyclopedia (1986, Deel 12, blz. 28) wordt over het woord „Hel” het volgende gezegd: „In de eerste plaats is het een aanduiding van de Hebreeuwse Sjeool uit het Oude Testament en de Griekse Hades uit de Septuaginta en het Nieuwe Testament. Aangezien Sjeool in oudtestamentische tijden eenvoudig een aanduiding van de verblijfplaats der doden was, zonder onderscheid te maken tussen de goeden en de slechten, is het woord ’hel’, zoals het tegenwoordig wordt begrepen, geen gelukkige vertaling.”
Samengevat betekent het dus niets anders dan een graf. Volledig in overeenstemming met de bijbelse leer:
Romeinen 6:23 Want het loon dat de zonde betaalt, is de dood, maar de gave die God schenkt, is eeuwig leven door Christus Jezus, onze Heer.
|
Er schiet me een vraag te binnen waarmee ik al een tijd rondloop. Jezus heeft het vaak over een eeuwig vuur, over een onuitblusbaar vuur in de gehenna, een pijnlijke hades (waar de rijke naartoe ging), in openbaring wordt gesproken van een vuurpoel. Als er geen hel is, maar een ophouden te bestaan, met welk doel worden de gehenna etc. dan zo afschrikwekkend beschreven? Ik hoor vaak genoeg mensen die het prima vinden als ze na de dood op houden te bestaan.
|
|
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 16-01-2012, 23:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 16-01-2012, 21:08 Statenvertaling schreef:
[...] Er schiet me een vraag te binnen waarmee ik al een tijd rondloop. Jezus heeft het vaak over een eeuwig vuur, over een onuitblusbaar vuur in de gehenna, een pijnlijke hades (waar de rijke naartoe ging), in openbaring wordt gesproken van een vuurpoel. Als er geen hel is, maar een ophouden te bestaan, met welk doel worden de gehenna etc. dan zo afschrikwekkend beschreven? Ik hoor vaak genoeg mensen die het prima vinden als ze na de dood op houden te bestaan.
|
Zou het kunnen dat het vuur van de hel een symbool is van een allesverterende, of volledige, vernietiging? De Schrift maakt een onderscheid tussen vuur en Hades, of de hel, door te zeggen: „De dood en Hades werden in het meer van vuur geslingerd.” „Het meer” waarvan hier melding wordt gemaakt is symbolisch, omdat de dood en de hel (Hades) die daarin worden gegooid niet letterlijk verbrand kunnen worden. „Dit [meer van vuur] betekent de tweede dood” — de dood zonder hoop op een opstanding. — Openbaring 20:14.
Het meer van vuur heeft een soortgelijke betekenis als die van „de vurige Gehenna” [het „helse vuur”, SV] waar Jezus over sprak (Mattheüs 5:22; Markus 9:47, 48). Gehenna komt twaalfmaal in de christelijke Griekse Geschriften voor en heeft betrekking op het dal van Hinnom, dat buiten de muren van Jeruzalem lag. Toen Jezus op aarde was, werden in dit dal, dat als vuilnisbelt werd gebruikt, „de dode lichamen van misdadigers en de karkassen van dieren en elk ander soort van vuil . . . geworpen” (Smith’s Dictionary of the Bible). De vuren werden brandende gehouden door er zwavel aan toe te voegen om het vuilnis volledig te verbranden. Jezus gebruikte dat dal als een passend symbool van eeuwige vernietiging.
Net als Gehenna symboliseert het meer van vuur eeuwige vernietiging. De dood en Hades worden daarin „geslingerd” in die zin dat ze zullen worden tenietgedaan wanneer de mensheid van de zonde en het doodsoordeel is bevrijd. Moedwillige, onberouwvolle zondaars zullen eveneens hun „deel” hebben in dat meer (Openbaring 21:8). Ook zij zullen voor eeuwig vernietigd worden. Degenen in Gods herinnering die zich in de hel — het gemeenschappelijke graf van de mensheid — bevinden, hebben daarentegen een prachtige toekomst.
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 16-01-2012, 23:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
[...] Er schiet me een vraag te binnen waarmee ik al een tijd rondloop. Jezus heeft het vaak over een eeuwig vuur, over een onuitblusbaar vuur in de gehenna, een pijnlijke hades (waar de rijke naartoe ging), in openbaring wordt gesproken van een vuurpoel. Als er geen hel is, maar een ophouden te bestaan, met welk doel worden de gehenna etc. dan zo afschrikwekkend beschreven? Ik hoor vaak genoeg mensen die het prima vinden als ze na de dood op houden te bestaan.
|
De mens wil van nature niet dood. Dat komt doordat God onbepaalde tijd of eeuwigheid in het hart van de mensen heeft gelegd (Prediker 3:11). Gehenna en het meer van vuur zijn afschrikwekkend in die zin dat het leven voor sommigen definitief een einde zal blijken te nemen. Ze houden op te bestaan. Het is waar dat er mensen zijn die een definitief einde van hun leven niet als erg beschouwen, misschien zelfs als een opluchting bezien. Veel van dat soort mensen die gestorven zijn zullen echter een opstanding krijgen in het Paradijs onder volmaakte omstandigheden. Zullen ze er dan nog zo over denken? En onder hen die Armagedon niet overleven, wat denk je Statenvertaling? Zal God hen, omdat zij hun Schepper uit eigen vrije keuze niet willen dienen, voor eeuwig in een letterlijk meer van vuur laten pijnigen?
Dit bericht is gewijzigd op 16-01 23:54.
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
ken
|
Geplaatst op 17-01-2012, 10:30 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
[...]Er schiet me een vraag te binnen waarmee ik al een tijd rondloop. Jezus heeft het vaak over een eeuwig vuur, over een onuitblusbaar vuur in de gehenna, een pijnlijke hades (waar de rijke naartoe ging), in openbaring wordt gesproken van een vuurpoel. Als er geen hel is, maar een ophouden te bestaan, met welk doel worden de gehenna etc. dan zo afschrikwekkend beschreven? Ik hoor vaak genoeg mensen die het prima vinden als ze na de dood op houden te bestaan.
|
Goede vraag.
Om te begrijpen wat Gehenna werkelijk is, geen hel zoals vele vertalingen weergeven, dan moet je de oorsprong onderzoeken.
Er is een duidelijk verschil tussen gehenna en hades cq sjeool. Zoals al uitgelegd betekent dat gewoon graf, zoals sommige vertalingen ook wel aangeven.
Voor Gehenna moeten we terug naar koning Josia.
De Judese koningen Achaz en Manasse beoefenden in het dal van hinnom afgodendienst, wat onder andere inhield dat zij mensenoffers als brandoffer aan Baäl brachten (2Kr 28:1, 3; 33:1, 6; Jer 7:31, 32; 32:35). Later liet de getrouwe koning Josia, om te voorkomen dat daar ooit nog dergelijke praktijken zouden worden bedreven, dit dal van afgodische aanbidding verontreinigen, vooral het deel dat Tofeth werd genoemd. — 2Kon 23:10.
Hij maakte er een vuilnisbelt van dat met zwavel en pek dag en nacht brandende werd gehouden. Er werden ook dode dieren en dode misdadigers verbrand. Aldus werd het een symbool voor eeuwige vernietiging.
Dat oordeel is dus voor satan bereid na de duizend jaar.
Wiki geeft ook info over Gehenna. http://nl.wikipedia.org/wiki/Gehenna
De leer van de hel komt niet uit de bijbel. maar is overgenomen van on-Bijbelse religies. Daardoor worden teksten met vuur en vuurpoel er aan gekoppeld. Een pijnlijke hades komt dan ook niet in de Bijbel voor.
Jezus vergeleek de dood met een slaap. Joh 11: 11 Deze dingen zei hij, en hierna zei hij tot hen: „Lazarus, onze vriend, is gaan rusten, maar ik ga erheen om hem uit de slaap te wekken.” 12 Daarom zeiden de discipelen tot hem: „Heer, indien hij is gaan rusten, zal hij beter worden.” 13 Jezus had echter van zijn dood gesproken. Maar zij meenden dat hij sprak van het rusten in de slaap. 14 Toen zei Jezus daarom ronduit tot hen: „Lazarus is gestorven,
Om te bewijzen, dat hij iemand uit de dood kon opwekken deed hij dat met meerdere mensen. Dit was echter tijdelijk. Immers zijn regering over de aarde, die de dood zou vernietigen (openb 21:4) was er nog niet.
Vandaar ook dat Martha dit zei tegen Jezus: Joh 11: 23 Jezus zei tot haar: „Uw broer zal opstaan.” 24 Martha zei tot hem: „Ik weet dat hij zal opstaan in de opstanding op de laatste dag.”
De gestorvenen rusten dus in het graf tot de laatste dag, ook wel jongste dag genoemd.
Openbaring 20: 13 En de zee gaf de doden in haar op, en de dood en Hades gaven de doden in hen op, en zij werden ieder afzonderlijk geoordeeld overeenkomstig hun daden. NWV 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. NBV 13 En de zee gaf de doden die in haar waren. Ook de dood en het rijk van de dood gaven de doden die in hen waren, en zij werden geoordeeld, ieder overeenkomstig zijn werken. HSV
Johannes 5: 28 Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen NWV 28 Wees hierover niet verwonderd, er komt een moment waarop alle doden zijn stem zullen horen NBV 28 Verwonder u daar niet over, want de tijd komt waarin allen die in de graven zijn, Zijn stem zullen horen,HSV 28 Wees daar niet verwonderd over: er komt een uur waarop allen die in het graf liggen zijn stem zullen horen WV
29 en te voorschijn zullen komen, zij die goede dingen hebben gedaan, tot een opstanding des levens, zij die verachtelijke dingen hebben beoefend, tot een opstanding des oordeels. NWV 29 en uit hun graf zullen komen: wie het goede gedaan heeft staat op om te leven, wie het slechte gedaan heeft staat op om veroordeeld te worden. NBV 29 en zij zullen eruitgaan: zij die het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven, maar zij die het kwade gedaan hebben, tot de opstanding ter verdoemenis. HSV 29 en eruit zullen komen; wie goed hebben gedaan zullen opstaan om te leven, wie kwaad hebben gedaan zullen opstaan om veroordeeld te worden WV
Je ziet hier dus de verschillen manieren van vertalen. Opvallend is de Statenvertaling die hel en verdoemenis predikt. Door vergelijking zie je de werkelijke betekenis.
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 17-01-2012, 16:54 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 17-01-2012, 10:30 ken schreef:
[...]Goede vraag.
Om te begrijpen wat Gehenna werkelijk is, geen hel zoals vele vertalingen weergeven, dan moet je de oorsprong onderzoeken.
Er is een duidelijk verschil tussen gehenna en hades cq sjeool. Zoals al uitgelegd betekent dat gewoon graf, zoals sommige vertalingen ook wel aangeven.
Voor Gehenna moeten we terug naar koning Josia.
De Judese koningen Achaz en Manasse beoefenden in het dal van hinnom afgodendienst, wat onder andere inhield dat zij mensenoffers als brandoffer aan Baäl brachten (2Kr 28:1, 3; 33:1, 6; Jer 7:31, 32; 32:35). Later liet de getrouwe koning Josia, om te voorkomen dat daar ooit nog dergelijke praktijken zouden worden bedreven, dit dal van afgodische aanbidding verontreinigen, vooral het deel dat Tofeth werd genoemd. — 2Kon 23:10.
Hij maakte er een vuilnisbelt van dat met zwavel en pek dag en nacht brandende werd gehouden. Er werden ook dode dieren en dode misdadigers verbrand. Aldus werd het een symbool voor eeuwige vernietiging.
Dat oordeel is dus voor satan bereid na de duizend jaar.
Wiki geeft ook info over Gehenna. http://nl.wikipedia.org/wiki/Gehenna
De leer van de hel komt niet uit de bijbel. maar is overgenomen van on-Bijbelse religies. Daardoor worden teksten met vuur en vuurpoel er aan gekoppeld. Een pijnlijke hades komt dan ook niet in de Bijbel voor.
|
Hierdoor kwam ik bij een pijnlijke hades: 23 En de rijke stierf ook, en werd begraven. En als hij in de hel (hades) zijn ogen ophief, zijnde in de pijn, zag hij Abraham van verre, en Lázarus in zijn schoot.
Jezus vergeleek de dood met een slaap. Joh 11: 11 Deze dingen zei hij, en hierna zei hij tot hen: „Lazarus, onze vriend, is gaan rusten, maar ik ga erheen om hem uit de slaap te wekken.” 12 Daarom zeiden de discipelen tot hem: „Heer, indien hij is gaan rusten, zal hij beter worden.” 13 Jezus had echter van zijn dood gesproken. Maar zij meenden dat hij sprak van het rusten in de slaap. 14 Toen zei Jezus daarom ronduit tot hen: „Lazarus is gestorven,
Om te bewijzen, dat hij iemand uit de dood kon opwekken deed hij dat met meerdere mensen. Dit was echter tijdelijk. Immers zijn regering over de aarde, die de dood zou vernietigen (openb 21:4) was er nog niet.
Vandaar ook dat Martha dit zei tegen Jezus: Joh 11: 23 Jezus zei tot haar: „Uw broer zal opstaan.” 24 Martha zei tot hem: „Ik weet dat hij zal opstaan in de opstanding op de laatste dag.”
De gestorvenen rusten dus in het graf tot de laatste dag, ook wel jongste dag genoemd.
Openbaring 20: 13 En de zee gaf de doden in haar op, en de dood en Hades gaven de doden in hen op, en zij werden ieder afzonderlijk geoordeeld overeenkomstig hun daden. NWV 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. NBV 13 En de zee gaf de doden die in haar waren. Ook de dood en het rijk van de dood gaven de doden die in hen waren, en zij werden geoordeeld, ieder overeenkomstig zijn werken. HSV
Johannes 5: 28 Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen NWV 28 Wees hierover niet verwonderd, er komt een moment waarop alle doden zijn stem zullen horen NBV 28 Verwonder u daar niet over, want de tijd komt waarin allen die in de graven zijn, Zijn stem zullen horen,HSV 28 Wees daar niet verwonderd over: er komt een uur waarop allen die in het graf liggen zijn stem zullen horen WV
29 en te voorschijn zullen komen, zij die goede dingen hebben gedaan, tot een opstanding des levens, zij die verachtelijke dingen hebben beoefend, tot een opstanding des oordeels. NWV 29 en uit hun graf zullen komen: wie het goede gedaan heeft staat op om te leven, wie het slechte gedaan heeft staat op om veroordeeld te worden. NBV 29 en zij zullen eruitgaan: zij die het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven, maar zij die het kwade gedaan hebben, tot de opstanding ter verdoemenis. HSV 29 en eruit zullen komen; wie goed hebben gedaan zullen opstaan om te leven, wie kwaad hebben gedaan zullen opstaan om veroordeeld te worden WV
Je ziet hier dus de verschillen manieren van vertalen. Opvallend is de Statenvertaling die hel en verdoemenis predikt. Door vergelijking zie je de werkelijke betekenis.
|
Nu is mij nog niet helemaal duidelijk waarom de vernietiging zo afschrikwekkend wordt beschreven. Niet meer bestaan na het leven vinden mensen niet zo erg, een eeuwig vuur wel.
Ik bedoel zulke beschrijvingen:
Mattheus 5: 22 Doch Ik zeg u: Zo wie te onrecht op zijn broeder toornig is, die zal strafbaar zijn door het gericht; en wie tot zijn broeder zegt: Ráka! die zal strafbaar zijn door den groten raad; maar wie zegt: Gij dwaas! die zal strafbaar zijn door het helse vuur. (vuur van gehenna)
18: 8 Indien dan uw hand of uw voet u ergert, houwt ze af en werpt ze van u. Het is u beter, tot het leven in te gaan, kreupel of verminkt zijnde, dan twee handen of twee voeten hebbende, in het eeuwige vuur geworpen te worden.
25: 41 Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linker hand zijn: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is.
Markus 9:43 En indien uw hand u ergert, houwt ze af; het is u beter verminkt tot het leven in te gaan, dan de twee handen hebbende, heen te gaan in de hel (gehenna), in het onuitblusselijk vuur
|
|
|
|
|