|
|
|
|
|
Nathaniel
|
Geplaatst op 08-11-2009, 15:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 08-11-2009, 14:46 Erwin schreef:
Iedereen zegt dat Jezus de zoon van God is en dat hij de verpersoonlijking van God is etc. Maar vandaag kwam ik dit vers tegen.
God is geen man, dat Hij liegen zou, noch eens mensen kind, dat het Hem berouwen zou; zou Hij het zeggen, en niet doen, of spreken, en niet bestendig maken?
|
M.i. wordt Gods betrouwbaarheid in dit vers vergeleken met die van een man. De conclusie van de schrijver is: God KAN NIET liegen en maakt geen fouten; alles wat Hij zegt, doet of toestaat, is in volmaakte harmonie met Zijn goede, volmaakte en welgevallige wil. Dat kunnen wij mensen van onszelf niet zeggen, want de harmonie tussen wat wij willen, zeggen of doen, is vaak ver te zoeken.
M.i. is dit vers dus niet geopenbaard om de menswording (vleesgeworden Woord, Joh. 1) van God te kunnen uitsluiten. Maar om ons op het hart te drukken dat Gods Woord betrouwbaar is.
1Joh:3 En hieraan onderkennen wij, dat wij Hem kennen: indien wij zijn geboden bewaren. 4 Wie zegt: Ik ken Hem, en zijn geboden niet bewaart, is een leugenaar en in die is de waarheid niet; 5 maar wie zijn woord bewaart, in die is waarlijk de liefde Gods volmaakt. Hieraan onderkennen wij, dat wij in Hem zijn. 6 Wie zegt, dat hij in Hem blijft, behoort ook zelf zó te wandelen, als Hij gewandeld heeft.
JaHWeH God is de Alfa en Omega. Hij is het Woord. Het vleesgeworden Woord is Jezus, die in oorsprong bij God was, is en zal zijn en daarom de Getrouwe Waarachtige Getuige wordt genoemd, die niet liegen kan.
Blessings, Nathaniel
Dit bericht is gewijzigd op 16-11 10:33.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
Albert
|
Geplaatst op 10-11-2010, 02:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Nathaniel:
Benicassim schrijft: "Iedereen zegt dat Jezus de zoon van God is en dat hij de verpersoonlijking van God is"
Mag ik hopen dat Benicassim erachter is gekomen dat Jezus Christus niet de verpersoonlijking van God is maar God Zelf -in het vlees gekomen - IS!
Verschijningsvorm... Immanuël, Gód met ons...
Dit bericht is gewijzigd op 10-11 02:23.
|
|
|
|
Het Woord Gods is levend & krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel en des geestes... |
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 23-12-2010, 05:50 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
1 Johannes 5:20 Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is, en heeft ons het verstand gegeven, dat wij den Waarachtige kennen; en wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon Jezus Christus. Deze is de waarachtige God, en het eeuwige Leven.
Dat is het getuigenis van een kind van God, christen of christin, die wedergeboren is tot een nieuwe schepping, door Zijn Bloed vergoten op Golgotha en door de Kracht van Zijn Opstanding. Hij leeft om altijd voor hen te bidden in de hemel!
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
Albert
|
Geplaatst op 23-12-2010, 13:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jézus niet, nee. God Zëlf wel:
Hebreeën 1:8 "Maar tot den Zoon zegt Hij: Uw .troon, o God, is in alle eeuwigheid; de schepter Uws koninkrijks is een rechte schepter" (Zie ook Ps 45:7)
Het staat dus wel degelijk in de bijbel... Lézen, dus....
Dit bericht is gewijzigd op 23-12 13:20.
|
|
|
|
Het Woord Gods is levend & krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel en des geestes... |
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 27-10-2011, 09:00 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 02-11-2009, 19:00 Benicassim schreef:
Iedereen zegt dat Jezus de zoon van God is en dat hij de verpersoonlijking van God is etc. Maar vandaag kwam ik dit vers tegen.
God is geen man, dat Hij liegen zou, noch eens mensen kind, dat het Hem berouwen zou; zou Hij het zeggen, en niet doen, of spreken, en niet bestendig maken?
Dit komt uit Numeri 23 vers 19.
Kan iemand mij dit uitleggen?
|
Bs'd
De bijbel leert dat God geen mens is in Num 23:19, en ook in 1 Samuel 15:29, en in Hosea 11:9.
God is dus geen mens.
Het probleem is dat de christenen de mens JC aanbidden in plaats van de enig ware God J-H-W-H.
Daarmee vervallen ze tot afgodendienst.
Voor de fijnere details waarom het christendom afgodendienst is, kijk hier: http://bergzion.notlong.com
Eliyahu
|
|
|
|
"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
francois
|
Geplaatst op 26-12-2011, 15:00 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De Bijbel leert duidelijk dat Jehovah God veel mensen die nu in de dood slapen, weer tot leven zal brengen (Prediker 9:5, 10; Johannes 5:28, 29). Het Bijbelboek Openbaring (Apocalyps) beschrijft profetisch de tijd waarin de doden weer tot leven zullen komen en zegt: „De zee gaf de doden in haar op, en de dood en Hades gaven de doden in hen op” (Openbaring 20:13). Voor de almachtige God maakt het daarbij niets uit of iemands lichaam nu begraven of verbrand is, op zee verloren is gegaan, opgegeten is door wilde dieren of zelfs verdampt is in een kernexplosie.
Sommige Bijbelvertalingen scheppen verwarring door twee verschillende Griekse woorden, Geenna en Haides, met één en hetzelfde woord weer te geven, namelijk „hel”. In de Bijbel heeft de term Geenna (Gehenna) betrekking op totale vernietiging, zonder de hoop op een opstanding. Maar degenen die zich in Haides (Hades) bevinden, hebben wel de hoop op een opstanding. Nadat Jezus was gestorven en was opgewekt, verzekerde de apostel Petrus zijn toehoorders dan ook dat Jezus ’niet was verlaten in de hel’ (Handelingen 2:27, 31, 32; Psalm 16:10; Statenvertaling). Het woord dat in dit vers met „hel” is vertaald, is het Griekse woord Haides. Jezus ging niet naar een plaats van vuur. Hades, of de „hel”, was het graf. Maar Jezus is niet de enige die door God uit Hades wordt bevrijd. De Bijbel zegt over de opstanding: „De dood en de hel gaven de doden, die in hen waren” (Openbaring 20:13, 14, SV). Dat de hel geleegd wordt, betekent dat iedereen die door God een opstanding waardig wordt geacht, het leven terugkrijgt (Johannes 5:28, 29; Handelingen 24:15). Wat een schitterende hoop voor de toekomst: mee te maken dat onze gestorven dierbaren uit het graf worden teruggebracht! Jehovah, de God van oneindige liefde, zal dat doen
ik denk dat hier voldoende staat om te begrijpen waarom de hel niet bestaat zoals de kerk het uitlegt. vriendelijke groet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
francois
|
Geplaatst op 26-12-2011, 17:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
je hebt het hier over de oorlog van God enn wat er gaat gebeuren met satan en het goddeloze samenstel van dingen, openbaring 20:10 heeft betreking op wat er met satan gebeurt als na 1000 jaar hij even wordt los gelaten.
(Openbaring 20:1-3) En ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote keten in zijn hand. 2 En hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Sa̱tan is, en bond hem voor duizend jaar. 3 En hij slingerde hem in de afgrond en sloot en verzegelde [die] boven hem, opdat hij de natiën niet meer zou misleiden totdat de duizend jaar geëindigd waren. Na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden losgelaten.
na die tijd dat hij wordt los gelaten zullen er heel veel mensen afvallen en dan zal god satan voor goed verwijderen.
(Openbaring 20:10) En de Duivel, die hen misleidde, werd in het meer van vuur en zwavel geslingerd, waar zowel het wilde beest als de valse profeet [reeds waren]; en zij zullen dag en nacht gepijnigd worden tot in alle eeuwigheid.
dus het meer van vuur en swavel heeft te maken met het aller laaste beetje slechtheid wat vernietidg zal worden en de dood zal daar ook in gaan.
lees het verhaal over lazerus daarin word uitgelegd wat erg gebeurt als je dood gaat.
hel zoals men zegt, hoe het is, is een leugen, niemand zal naar een branden hel of naar de hemel gaan als hij of zij dood gaat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
francois
|
Geplaatst op 26-12-2011, 20:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
(Openbaring 20:10) En de Duivel, die hen misleidde, werd in het meer van vuur en zwavel geslingerd, waar zowel het wilde beest als de valse profeet [reeds waren]; en zij zullen dag en nacht gepijnigd worden tot in alle eeuwigheid.
als je deze bijbel vers leest lijkt het mij erg duidelijk en snap dan niet wat je bedoel met alle eeuwigheid, na 1000 jaar zal zo als je hier boven kunt lezen satan in het meer van vuur worden gegooid en daar zal die pijniging zijn in alle eeuwigheid.
voor de mensen die dan nog op aarde zijn betekend dit eeuwig leven
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 26-12-2011, 21:02 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 26-12-2011, 20:46 francois schreef:
als je deze bijbel vers leest lijkt het mij erg duidelijk en snap dan niet wat je bedoel met alle eeuwigheid, na 1000 jaar zal zo als je hier boven kunt lezen satan in het meer van vuur worden gegooid en daar zal die pijniging zijn in alle eeuwigheid.
voor de mensen die dan nog op aarde zijn betekend dit eeuwig leven
|
Ik wilde zeker weten of je nou wel of niet geloofde dat het voor eeuwig zou zijn.
|
|
|
|
Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. |
|
|
|
|
wereld
|
Geplaatst op 26-12-2011, 23:13 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-12-2011, 15:00 francois schreef:
De Bijbel leert duidelijk dat Jehovah God veel mensen die nu in de dood slapen, weer tot leven zal brengen (Prediker 9:5, 10; Johannes 5:28, 29). Het Bijbelboek Openbaring (Apocalyps) beschrijft profetisch de tijd waarin de doden weer tot leven zullen komen en zegt: „De zee gaf de doden in haar op, en de dood en Hades gaven de doden in hen op” (Openbaring 20:13). Voor de almachtige God maakt het daarbij niets uit of iemands lichaam nu begraven of verbrand is, op zee verloren is gegaan, opgegeten is door wilde dieren of zelfs verdampt is in een kernexplosie.
Sommige Bijbelvertalingen scheppen verwarring door twee verschillende Griekse woorden, Geenna en Haides, met één en hetzelfde woord weer te geven, namelijk „hel”. In de Bijbel heeft de term Geenna (Gehenna) betrekking op totale vernietiging, zonder de hoop op een opstanding. Maar degenen die zich in Haides (Hades) bevinden, hebben wel de hoop op een opstanding. Nadat Jezus was gestorven en was opgewekt, verzekerde de apostel Petrus zijn toehoorders dan ook dat Jezus ’niet was verlaten in de hel’ (Handelingen 2:27, 31, 32; Psalm 16:10; Statenvertaling). Het woord dat in dit vers met „hel” is vertaald, is het Griekse woord Haides. Jezus ging niet naar een plaats van vuur. Hades, of de „hel”, was het graf. Maar Jezus is niet de enige die door God uit Hades wordt bevrijd. De Bijbel zegt over de opstanding: „De dood en de hel gaven de doden, die in hen waren” (Openbaring 20:13, 14, SV). Dat de hel geleegd wordt, betekent dat iedereen die door God een opstanding waardig wordt geacht, het leven terugkrijgt (Johannes 5:28, 29; Handelingen 24:15). Wat een schitterende hoop voor de toekomst: mee te maken dat onze gestorven dierbaren uit het graf worden teruggebracht! Jehovah, de God van oneindige liefde, zal dat doen
ik denk dat hier voldoende staat om te begrijpen waarom de hel niet bestaat zoals de kerk het uitlegt. vriendelijke groet
|
16:10; Statenvertaling). Het woord dat in dit vers met „hel” is vertaald, is het Griekse woord Haides. Jezus ging niet naar een plaats van vuur. Hades, of de „hel”, was het graf. Maar Jezus is niet de enige die door God uit Hades wordt bevrijd.
DIT VERS VERKLAART JUIST DAT ER EEN HELL IS.
sommige christenen zeggen dat Jezus vrede zij met hem GOD is. in dit vers bewijs het tegendeel. dan vraag ik me af welke boek ze lezen DE BIJBEL IS VERANDERT DOOR DE MENSEN TEGEN BETER WETEN IN. IK BEGRIJP JULLIE NIET DAT JULLIE ER NOG IN GELOVEN TERWIJL ER VERSCHILLENDE DINGEN IN STAAN. IK ZOEK MIJN TOEVLUCHT BIJ GOD DE ALMACHTICHE OM NIET TOT DE DWAZEN TE BEHOREN.
Dit bericht is gewijzigd op 26-12 23:16.
|
|
|
|
|
|
|
francois
|
Geplaatst op 27-12-2011, 06:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hel (Hades, sjeool) A. Geen letterlijke plaats van vurige pijniging Gekwelde job bad erheen te mogen gaan. (Job 14:13) O, dat gij mij in Sjeool zoudt verbergen, Dat gij mij verborgen zoudt houden totdat uw toorn zich afwendt, Dat gij mij een tijdslimiet zoudt stellen en aan mij zoudt denken!
Een plaats van inactiviteit. (Psalm 6:5) Want in de dood wordt van u geen gewag gemaakt; Wie zal u prijzen in Sjeool? (Prediker 9:10) Alles wat uw hand te doen vindt, doe dat met uw krácht, want er is geen werk noch overleg noch kennis noch wijsheid in Sjeool, de plaats waarheen gij gaat. (Jesaja 38:18-19) Sjeool immers kan u niet prijzen; ja, de dood kan u niet loven. Zij die in de kuil afdalen, kunnen niet hoopvol naar uw waarachtigheid uitzien. 19 De levende, de levende, híj kan u prijzen, Net als ik het heden kan. De vader zelf kan zijn eigen zonen kennis bijbrengen aangaande uw waarachtigheid.
Jezus werd uit graf, of hel, opgewekt. (Handelingen 2:27) want gij zult mijn ziel in Hades niet verlaten, noch zult gij toelaten dat hij die jegens u loyaal is, het verderf ziet. (Handelingen 2:31-32) voorzag hij en sprak hij over de opstanding van de Christus, dat hij niet werd verlaten in Hades en dat zijn vlees het verderf niet heeft gezien. 32 Deze Jezus is door God opgewekt, van welk feit wij allen getuigen zijn. (Psalm 16:10) Want gij zult mijn ziel in Sjeool niet verlaten. Gij zult niet toelaten dat hij die jegens u loyaal is, de kuil ziet.
Het zal andere doden teruggeven en vernietigd worden. (Openbaring 20:13-14) En de zee gaf de doden in haar op, en de dood en Hades gaven de doden in hen op, en zij werden ieder afzonderlijk geoordeeld overeenkomstig hun daden. 14 En de dood en Hades werden in het meer van vuur geslingerd. Dit betekent de tweede dood: het meer van vuur.
B. voor een symbool van vernietiging Vuur symbool van afsnijding in dood. (Mattheüs 25:41) Maar tot die aan zijn linkerhand zal hij dan zeggen: ’Gaat weg van mij, GIJ die zijt vervloekt, in het eeuwige vuur dat voor de Duivel en zijn engelen is bereid. (Mattheüs 25:46) En dezen zullen heengaan in de eeuwige afsnijding, maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven.” (Mattheüs 13:30) Laat beide te zamen opgroeien tot de oogst, en in de oogsttijd zal ik de oogsters zeggen: Verzamelt eerst het onkruid en bindt het in bundels om het te verbranden, en gaat daarna de tarwe in mijn voorraadschuur bijeenbrengen.’”
Onberouwvolle goddelozen voor eeuwig als door vuur verteerd. (Hebreeën 10:26-27) Want indien wij moedwillig zonde beoefenen na de nauwkeurige kennis van de waarheid te hebben ontvangen, blijft er geen slachtoffer voor zonden meer over, 27 maar [is er] een stellige vreselijke verwachting van oordeel en een vurige jaloezie die de tegenstanders zal verteren.
Satans vurige “pijniging” is eeuwige dood. (Openbaring 20:10) En de Duivel, die hen misleidde, werd in het meer van vuur en zwavel geslingerd, waar zowel het wilde beest als de valse profeet [reeds waren]; en zij zullen dag en nacht gepijnigd worden tot in alle eeuwigheid. (Openbaring 20:14-15) En de dood en Hades werden in het meer van vuur geslingerd. Dit betekent de tweede dood: het meer van vuur. 15 Bovendien werd een ieder die niet in het boek des levens geschreven werd bevonden, in het meer van vuur geslingerd.
C. verslag rijke man en Lazerus geen bewijs eeuwige pijniging Vuur net zomin letterlijk als Abrahams schoot. (Lukas 16:22) Na verloop van tijd nu stierf de bedelaar en hij werd door de engelen naar de boezem[positie] van Abraham gedragen. De rijke stierf eveneens en werd begraven. (Lukas 16:24) Daarom riep hij en zei: ’Vader Abraham, wees mij barmhartig en zend Lazarus, opdat hij de top van zijn vinger in water kan dopen en mijn tong kan verkoelen, want ik lijd folterende pijnen in dit gloeiende vuur.’
Abrahams gunst ook tegenover duisternis. (Mattheüs 8:11-12) Ik zeg U echter dat velen uit oostelijke en westelijke streken zullen komen en met Abraham en Isaäk en Jakob aan tafel zullen aanliggen in het koninkrijk der hemelen, 12 terwijl de zonen van het koninkrijk in de duisternis daarbuiten geworpen zullen worden. Daar zullen [zij] wenen en knarsetanden.”
Babylons vernietiging vurige pijniging genoemd. (Openbaring 18:8-10) Daarom zullen op één dag haar plagen komen, dood en rouw en hongersnood, en ze zal geheel verbrand worden met vuur, want Jehovah God, die haar heeft geoordeeld, is sterk. 9 En de koningen der aarde die hoererij met haar hebben bedreven en in schaamteloze weelde hebben geleefd, zullen over haar wenen en zich in droefheid om haar slaan, wanneer zij naar de rook kijken die van haar verbranding afkomt, 10 terwijl zij uit vrees voor haar pijniging op een afstand staan en zeggen: ’Wat jammer, wat jammer, gij grote stad, Babylon, gij sterke stad, want in één uur is uw oordeel gekomen!’ (Openbaring 18:21) En een sterke engel hief een steen op gelijk een grote molensteen en slingerde hem in de zee en zei: „Zo zal Babylon, de grote stad, met een snelle worp worden neergeslingerd, en ze zal nooit meer gevonden worden.
Dit bericht is gewijzigd op 27-12 06:58.
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 27-12-2011, 17:04 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 26-12-2011, 23:13 wereld schreef:
[...] sommige christenen zeggen dat Jezus vrede zij met hem GOD is. in dit vers bewijs het tegendeel. dan vraag ik me af welke boek ze lezen DE BIJBEL IS VERANDERT DOOR DE MENSEN TEGEN BETER WETEN IN.
|
De Bijbel is niet veranderd, de koran wel en de koran is nooit Gods woord geweest, dat is alleen al te zien aan het feit dat de koran een chaos is.
IK BEGRIJP JULLIE NIET DAT JULLIE ER NOG IN GELOVEN TERWIJL ER VERSCHILLENDE DINGEN IN STAAN. IK ZOEK MIJN TOEVLUCHT BIJ GOD DE ALMACHTICHE OM NIET TOT DE DWAZEN TE BEHOREN.
|
De Bijbel zegt veel over dwazen, misschien kan de wijze raad van de Bijbel je nog helpen.
Prediker 9:17 Woorden van wijzen, in rust aangehoord, zijn beter dan het geschreeuw van een heerser onder dwazen.
Spreuken 12:15 De weg van de dwaas is recht in zijn ogen, maar wie naar raad luistert, is wijs 16 Een dwaas maakt zijn ergernis aanstonds bekend, maar een schrandere bedekt de smaad.
Romeinen1:21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. 22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden,
Geen wonder dat je ons dwaas noemt: 1 Korinthiërs 1:18 De boodschap over het kruis is dwaasheid voor wie verloren gaan, maar voor ons die worden gered is het de kracht van God. 23 maar wij verkondigen een gekruisigde Christus, voor Joden aanstootgevend en voor heidenen dwaas. 27 Maar wat in de ogen van de wereld dwaas is, heeft God uitgekozen om de wijzen te beschamen; wat in de ogen van de wereld zwak is, heeft God uitgekozen om de sterken te beschamen;
|
|
|
|
Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. |
|
|
wereld
|
Geplaatst op 27-12-2011, 19:56 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 27-12-2011, 17:04 Statenvertaling schreef:
[...] De Bijbel is niet veranderd, de koran wel en de koran is nooit Gods woord geweest, dat is alleen al te zien aan het feit dat de koran een chaos is.
[...] De Bijbel zegt veel over dwazen, misschien kan de wijze raad van de Bijbel je nog helpen.
Prediker 9:17 Woorden van wijzen, in rust aangehoord, zijn beter dan het geschreeuw van een heerser onder dwazen.
Spreuken 12:15 De weg van de dwaas is recht in zijn ogen, maar wie naar raad luistert, is wijs 16 Een dwaas maakt zijn ergernis aanstonds bekend, maar een schrandere bedekt de smaad.
Romeinen1:21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. 22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden,
Geen wonder dat je ons dwaas noemt: 1 Korinthiërs 1:18 De boodschap over het kruis is dwaasheid voor wie verloren gaan, maar voor ons die worden gered is het de kracht van God. 23 maar wij verkondigen een gekruisigde Christus, voor Joden aanstootgevend en voor heidenen dwaas. 27 Maar wat in de ogen van de wereld dwaas is, heeft God uitgekozen om de wijzen te beschamen; wat in de ogen van de wereld zwak is, heeft God uitgekozen om de sterken te beschamen;
|
LEG ME DAN UIT.. HOE HET KAN JE HEBT DE NIEUWE VERSIE DE OUDE VERSIE
IETS VAN JAMES KINGS VERSIE UIT 1865.
JULLIE WORDEN VOOR DE GEK GEHOUDEN.
ALS IK JULLIE EEN VRAAG STEL KUNNEN JULLIE ME NIET EENS ANTWOORDEN.
|
|
|
|
|
|