ken Geplaatst op 24-08-2010, 10:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 10:33 Statenvertaling schreef:
[...]

Hij kan toch ook een nieuwe aarde maken? Maar nee, dat is symbolisch omdat de zee en de zon weg zijn. Dat krijg je als je in aardse dingen denkt.
Liep Jezus dan ook symbolisch op het water? Ging hij symbolisch op een wolk weg?
Is Johannes 20:19 symbolisch? En Lucas 24:36?
Waarom zou hij de aarde opnieuw maken? Hij zelf zegt dat deze zeer goed is.

waar staat dat de zon weg is? Er staat letterlijk: de zee zal niet meer zijn. Verwijsteksten over diezelfde zee:

Jesaja 57:20 „Maar de goddelozen zijn als de opgezweepte zee, wanneer die niet tot rust kan komen, waarvan de wateren zeewier en slijk blijven opwerpen.

Openbaring 17:15  En hij zegt tot mij: „De wateren die gij gezien hebt, waar de hoer zit, betekenen volken en scharen en natiën en talen.

Johannes 20:19 Toen het dan laat was op die dag, de eerste dag van de week, en ofschoon de deuren van de verblijfplaats der discipelen op slot waren uit vrees voor de joden, kwam Jezus en stond in hun midden en zei tot hen: „Vrede zij U.”

1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er ook geschreven: „De eerste mens, Adam, werd een levende ziel.” De laatste Adam werd een levengevende geest.

Jezus kreeg dus een geestelijke opstanding, hij had inmmers zijn menselijke lichaam en leven ten behoeve van de mensjheid gegeven. Net als engelen kan hij een willekeurig menselijk lichaam aannemen.

In de Bijbel zijn vele voorbeelden te vinden dat engelen een menselijk lichaam aannamen en met hetb aten dronken en sliepen.

Opstandige engelen verwekten zelfs kinderen bij vrouwen, wat de vloed tot gevolg had.

Vandaar dat geen enkele discipel hem aan zijn lichaam herkende maar an zijn manieren, zoals  brood brken of aan zijn praten, redeneren. Ik kan daar vele voorbeelden van aanhalen. De Emmaüs gangers bijvoorbeeld.

Luk 24:32 En zij zeiden tot elkaar: „Brandde ons hart niet toen hij onderweg tot ons sprak, toen hij de Schriften volledig voor ons opende?” 

Ik denk niet in aardse dingen, ik lees gewoon  in de Bijbel.

meld dit bericht aan een moderator

ken Geplaatst op 24-08-2010, 11:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Openbaringen 21:5 Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’ – Ik hoorde zeggen: ‘Schrijf het op, want wat hier wordt gezegd is betrouwbaar en waar.’

Hij maakt ALLES nieuw! ALLES. Het is betrouwbaar en waar!

Openbaringen 21:1 1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer.

Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn VOORBIJ.
Openbaring 21:
1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde; want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is niet meer. NWV

De vertalers hebben van de NWV hebben veel onderzoek gedaan. De verwijsteksten geven aan dat het niet letterlijk kan zijn.

2Pe3:10 Toch zal JHWH’s dag komen als een dief, waarop de hemelen met een sissend gedruis zullen voorbijgaan, maar de elementen, intens heet, zullen ontbonden worden, en de aarde en de werken daarop zullen ontdekt worden.

Openbaring 6:14 En de hemel week terug als een boekrol die wordt opgerold, en elke berg en [elk] eiland werd van zijn plaats verwijderd.

Openbaring 20: 11 En ik zag een grote witte troon en degene die daarop was gezeten. De aarde en de hemel vloden van voor zijn aangezicht weg, en er werd geen plaats voor ze gevonden.

hemel, hemelen kunnen  dus als  een synoniem gebruikt worden voor regering.
Menselijke regingen worden dus vervangen door een hemelse regering.

Openbaring  20:11 laat zien dat er geen aarde en hemel meer zullen zijn. Letterlijk? nee. De aardes regeringen en de on-Bijbelse mensen maatschappij zullen er niet meer zijn.

De leer van het naar de hemel gaan van alle gelovige mensen is afkomstig van heidense religies. Het komt niet in de Bijbel voor. De enigen die naar de hemel gaan zijn leden van de kleine kudde. Zij zijn uitgenodigd om  samen met jezus over de aarde te gaan regeren. Zij weten dat, terwijl zij nog op aarde leven.

christen2010 Geplaatst op 24-08-2010, 11:23 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

21 Maakt de slachting voor zijn kinderen gereed, om hunner vaderen ongerechtigheid wil; dat zij niet opstaan, en de aarde erven, en de wereld vervullen met steden;
Jesaja 14:
12 Hoe zijt gij uit den hemel gevallen, o morgenster, gij zoon des dageraads! hoe zijt gij ter aarde nedergehouwen, gij, die de heidenen krenktet!

13 En zeidet in uw hart: Ik zal ten hemel opklimmen, ik zal mijn troon boven de sterren Gods verhogen; en ik zal mij zetten op den berg der samenkomst aan de zijden van het noorden.

14 Ik zal boven de hoogten der wolken klimmen, ik zal den Allerhoogste gelijk worden.
Ezechiël 28:
13 Gij waart in Eden, Gods hof; alle kostelijk gesteente was uw deksel, sardisstenen, topazen en diamanten, turkooizen, sardonixstenen en jaspisstenen, saffieren, robijnen, en smaragden, en goud; het werk uwer trommelen en uwer pijpen was bij u; ten dage als gij geschapen werdt, waren zij bereid.

14 Gij waart een gezalfde, overdekkende cherub; en Ik had u alzo gezet; gij waart op Gods heiligen berg; gij wandeldet in het midden der vurige stenen.

15 Gij waart volkomen in uw wegen, van den dag af, dat gij geschapen zijt, totdat er ongerechtigheid in u gevonden is.

16 Door de veelheid uws koophandels hebben zij het midden van u met geweld vervuld, en gij hebt gezondigd; daarom zal Ik u ontheiligen van Gods berg, en zal u, gij overdekkende cherub! verdoen uit het midden der vurige stenen!

17 Uw hart verheft zich over uw schoonheid; gij hebt uw wijsheid bedorven, vanwege uw glans; Ik heb u op de aarde henengeworpen, Ik heb u voor het aangezicht der koningen gesteld, om op u te zien.

18 Vanwege de veelheid uwer ongerechtigheden, door het onrecht uws koophandels, hebt gij uw heiligdommen ontheiligd; daarom heb Ik een vuur uit het midden van u doen voortkomen, dat u heeft verteerd, en Ik heb u gemaakt tot as op de aarde, voor de ogen van al degenen, die u zien.

19 Allen, die u kennen onder de volken, zijn over u ontzet; gij zijt een grote schrik geworden, en zult er niet meer zijn tot in eeuwigheid.

15 Ja, in de hel zult gij nedergestoten worden, aan de zijden van den kuil!

16 Die u zien zullen, zullen u aanschouwen, zij zullen op u letten, en zeggen: Is dat die man, die de aarde beroerde, die de koninkrijken deed beven?

17 Die de wereld als een woestijn stelde, en derzelver steden verstoorde, die zijn gevangenen niet liet los gaan naar huis toe?

18 Al de koningen der heidenen, zij allen liggen neder met eer, een iegelijk in zijn huis;

19 Maar gij zijt verworpen van uw graf, als een gruwelijke scheut, als een kleed der gedoden, die met het zwaard doorstoken zijn; als die nederdalen in een steenkuil, als een vertreden dood lichaam.

20 Gij zult bij dezelve niet gevoegd worden in de begrafenis; want gij hebt uw land verdorven, en uw volk gedood; het zaad der boosdoeners zal in der eeuwigheid niet genoemd worden.

21 Maakt de slachting voor zijn kinderen gereed, om hunner vaderen ongerechtigheid wil; dat zij niet opstaan, en de aarde erven, en de wereld vervullen met steden;

God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! 
Statenvertaling Geplaatst op 24-08-2010, 11:58 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 11:12 ken schreef:
[...]Openbaring 21:
1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde; want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is niet meer. NWV

De vertalers hebben van de NWV hebben veel onderzoek gedaan. De verwijsteksten geven aan dat het niet letterlijk kan zijn.

Veel onderzoek naar hoe ze Gods glorie voor de mensen kunnen verbergen.

Hij zegt dus voor de lol dat hij alles nieuw maakt? En daar achteraan: het is betrouwbaar en waar.  

Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. 
Statenvertaling Geplaatst op 24-08-2010, 12:02 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 10:53 ken schreef:
[...]Waarom zou hij de aarde opnieuw maken? Hij zelf zegt dat deze zeer goed is.

waar staat dat de zon weg is? Er staat letterlijk: de zee zal niet meer zijn. Verwijsteksten over diezelfde zee:

Jesaja 57:20 „Maar de goddelozen zijn als de opgezweepte zee, wanneer die niet tot rust kan komen, waarvan de wateren zeewier en slijk blijven opwerpen.

Openbaring 17:15  En hij zegt tot mij: „De wateren die gij gezien hebt, waar de hoer zit, betekenen volken en scharen en natiën en talen.

Johannes 20:19 Toen het dan laat was op die dag, de eerste dag van de week, en ofschoon de deuren van de verblijfplaats der discipelen op slot waren uit vrees voor de joden, kwam Jezus en stond in hun midden en zei tot hen: „Vrede zij U.”

1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er ook geschreven: „De eerste mens, Adam, werd een levende ziel.” De laatste Adam werd een levengevende geest.

Jezus kreeg dus een geestelijke opstanding, hij had inmmers zijn menselijke lichaam en leven ten behoeve van de mensjheid gegeven. Net als engelen kan hij een willekeurig menselijk lichaam aannemen.

In de Bijbel zijn vele voorbeelden te vinden dat engelen een menselijk lichaam aannamen en met hetb aten dronken en sliepen.

Opstandige engelen verwekten zelfs kinderen bij vrouwen, wat de vloed tot gevolg had.

Vandaar dat geen enkele discipel hem aan zijn lichaam herkende maar an zijn manieren, zoals  brood brken of aan zijn praten, redeneren. Ik kan daar vele voorbeelden van aanhalen. De Emmaüs gangers bijvoorbeeld.

Luk 24:32 En zij zeiden tot elkaar: „Brandde ons hart niet toen hij onderweg tot ons sprak, toen hij de Schriften volledig voor ons opende?” 

Ik denk niet in aardse dingen, ik lees gewoon  in de Bijbel.

Maar de aarde is NIET goed meer.

Verwijsteksten? Heeft het wtg misschien zelf bedacht dat die tekst daarnaar verwijst?!

Op 21:23
De stad heeft het licht van de zon en de maan niet nodig: over haar schijnt Gods luister, en het lam is haar licht.

Ik lees ook gewoon de Bijbel en lees dus dat Hij alles nieuw maakt.

Azarja Geplaatst op 24-08-2010, 12:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 12:02 Statenvertaling schreef:
[...]

Veel mensen lezen de bijbel, maar slechts weinigen begrijpen haar. De meeste mensen ontbreekt het aan op de Schrift gebaseerd inzicht en onderscheidingsvermogen omdat ze menselijke leerstellingen en hun eigen wijsheid navolgen.

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
Azarja Geplaatst op 24-08-2010, 12:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

[...]

Waar staat dat in de bijbel? Dit is wat de bijbel leert over onze planeet aarde: „Generaties gaan, generaties komen,” zegt de Bijbel, „maar de aarde blijft altijd bestaan.” — Prediker 1:4, De Nieuwe Bijbelvertaling.

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
Azarja Geplaatst op 24-08-2010, 12:22 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

[...]

De stad heeft het licht van de zon en de maan niet nodig: over haar schijnt Gods luister, en het lam is haar licht.

Het haat hier over het hemelse Jeruzalem, geen aardse stad. Lees de zin nu nog eens en je zult begrijpen dat je verhaal geen hout snijdt.

Azarja Geplaatst op 24-08-2010, 12:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 11:58 Statenvertaling schreef:
[...]

Hij zegt dus voor de lol dat hij alles nieuw maakt?

Nee, alleen het ontgaat jou wat ermee bedoeld wordt. Daardoor maak je dit soort vreemde en incorrecte gevolgtrekkingen.

Statenvertaling Geplaatst op 24-08-2010, 12:25 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 12:22 Azarja schreef:
[...]

Het haat hier over het hemelse Jeruzalem, geen aardse stad. Lees de zin nu nog eens en je zult begrijpen dat je verhaal geen hout snijdt.

Nu is er opeens wel iets nieuw?

Statenvertaling Geplaatst op 24-08-2010, 12:25 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 12:24 Azarja schreef:
[...]

Nee, alleen het ontgaat jou wat ermee bedoeld wordt. Daardoor maak je dit soort vreemde en incorrecte gevolgtrekkingen.

ah, het is weer symbolisch, wanneer het wtg het nodig vind is het symbolisch

Statenvertaling Geplaatst op 24-08-2010, 12:26 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 12:20 Azarja schreef:
[...]

Waar staat dat in de bijbel? Dit is wat de bijbel leert over onze planeet aarde: „Generaties gaan, generaties komen,” zegt de Bijbel, „maar de aarde blijft altijd bestaan.” — Prediker 1:4, De Nieuwe Bijbelvertaling.

je kunt zien dat de aarde niet goed meer is

Statenvertaling Geplaatst op 24-08-2010, 12:27 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 12:16 Azarja schreef:
[...]

Veel mensen lezen de bijbel, maar slechts weinigen begrijpen haar. De meeste mensen ontbreekt het aan op de Schrift gebaseerd inzicht en onderscheidingsvermogen omdat ze menselijke leerstellingen en hun eigen wijsheid navolgen.

De bijbel is geschreven voor alle mensen, niet voor een wtg elite die de mensen de bijbel moet uitleggen. De bijbel is voor iedereen.

Azarja Geplaatst op 24-08-2010, 12:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 12:26 Statenvertaling schreef:
[...]

je kunt zien dat de aarde niet goed meer is

Je bevestigd wat ik al eerder over je schreef. Jij vindt net als christen2010 dat onze aarde niet meer te redden is. Je gaat af op je eigen beoordelingsvermogen en je gaat voorbij aan de bijbelse beloften dat de aarde voor altijd zal blijven bestaan. Je toont hiermee aan dat je onvoldoende vertrouwen stelt in de herstellende kracht van de ware God die alle dingen recht zal zetten. Je maakt jezelf hiermee tot een ongelovige.

Azarja Geplaatst op 24-08-2010, 12:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 12:27 Statenvertaling schreef:
[...]

De bijbel is geschreven voor alle mensen, niet voor een wtg elite die de mensen de bijbel moet uitleggen. De bijbel is voor iedereen.

Je suggereert hiermee dat wij niet zouden beweren dat de bijbel voor iedereen is en dat het WTG een elitegroep is. Misschien zou je gewoon eens moeten luisteren en je trotse houding laten varen.

Statenvertaling Geplaatst op 24-08-2010, 12:47 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 12:34 Azarja schreef:
[...]

Je bevestigd wat ik al eerder over je schreef. Jij vindt net als christen2010 dat onze aarde niet meer te redden is. Je gaat af op je eigen beoordelingsvermogen en je gaat voorbij aan de bijbelse beloften dat de aarde voor altijd zal blijven bestaan. Je toont hiermee aan dat je onvoldoende vertrouwen stelt in de herstellende kracht van de ware God die alle dingen recht zal zetten. Je maakt jezelf hiermee tot een ongelovige.

En jullie geloven dat openbaringen symbolisch is omdat de zee er niet meer zal zijn, nog stommer. Jullie tonen dat jullie onvoldoende vertrouwen stellen in de scheppende kracht van God. God, die alles nieuw zal maken.

Dit bericht is gewijzigd op 24-08 12:50.

Statenvertaling Geplaatst op 24-08-2010, 12:49 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 12:38 Azarja schreef:
[...]

Je suggereert hiermee dat wij niet zouden beweren dat de bijbel voor iedereen is en dat het WTG een elitegroep is. Misschien zou je gewoon eens moeten luisteren en je trotse houding laten varen.

Laat jij je houding van 'de bijbel is onbegrijpelijk dus het wtg moet het uitleggen' maar varen.

ken Geplaatst op 24-08-2010, 15:44 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Openbaringen 21:5 Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’ – Ik hoorde zeggen: ‘Schrijf het op, want wat hier wordt gezegd is betrouwbaar en waar.’

Hij maakt ALLES nieuw! ALLES. Het is betrouwbaar en waar!

Openbaringen 21:1 1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer.

Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn VOORBIJ.
Wat hij werkelijk nieuw maakt, kan je niet begrijpen door de Constantijnse toevoegingen. De Bijbelse informatie is versluierd voor hen die vergaan.

Jezus is de nieuwe regering en gaat verder met een nieuwe theocratische mensenmaatschappij, waar geen opstandige personen meer bevinden.

Dat is de nieuwe hemel, aarde en de zee die er niet meer is. Lees die teksten nu eens, die ik gaf en doe eens moeite om die te begrijpen.

ken Geplaatst op 24-08-2010, 15:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 11:58 Statenvertaling schreef:

Veel onderzoek naar hoe ze Gods glorie voor de mensen kunnen verbergen.

Hij zegt dus voor de lol dat hij alles nieuw maakt? En daar achteraan: het is betrouwbaar en waar.  
Constantijnse leer verbergt Gods glorie.
Gods naam is in JOUW bijbel verborgen!

Door je te ontdoen van die on-Bijbelse leer kan je de bijbelse symboliek onderscheiden en begrijpen.

ken Geplaatst op 24-08-2010, 16:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

[...]
Genesis 1:31 Daarna zag God alles wat hij gemaakt had en zie! [het was] zeer goed. En het werd avond en het werd morgen: een zesde dag.

Is God dan een leugenaar?
Verwijsteksten? Heeft het wtg misschien zelf bedacht dat die tekst daarnaar verwijst?!
Je moet eens echt  een Bijbel met verwijsteksten gaan gebruiken.  Dat zie je dat anderen dat ook hebben. Helaas minder uitgebreid. Bijvoorbeeld de Statenvertaling. Die verwijst naar profetieën in Jesaja.
Jesaja 65:
17 Want ziet, Ik schep nieuwe hemelen en een nieuwe aarde; en de vorige dingen zullen niet meer gedacht worden, en zullen in het hart niet opkomen. SV

17 Want ziet, ik schep nieuwe hemelen en een nieuwe aarde; en de vroegere dingen zullen niet in de geest worden teruggeroepen, noch zullen ze in het hart opkomen. NWV

Jesaja 66:

22  Want gelijk als die nieuwe hemel en die nieuwe aarde, die Ik maken zal, voor Mijn aangezicht zullen staan, spreekt de HEERE, alzo zal ook ulieder zaad en ulieder naam staan. SV

22 „Want net zoals de nieuwe hemelen en de nieuwe aarde die ik maak, voor mijn aangezicht bestaan,” is de uitspraak van Jehovah, „zo zal UW nageslacht (zaad) en UW naam blijven bestaan.”

We zien hier dus dat door middel van Jesaja  een nieuwe hemel en aarde wordt belooft. Toen was nog geen sprake van wereldwijde vervuiling en wereldwijde oorlogen. De vertalers van de SV zien geen verbanden in de context, vandaar dat zij daar geen verwijsteksten kunnen geven.

Prima, maar geef daar dan een Bijbelse betekenis aan en niet een eigen verwachting zoals de Joden dat deden met de Messias,

Openbaring 21:23 En de stad heeft noch de zon noch de maan nodig om haar te beschijnen, want de heerlijkheid van God verlichtte haar, en haar lamp was het Lam.

De stad waarover hier het gaat is het nieuwe Jeruzalem dat uit de hemel neerdaalt.
Jeruzalem was de typologische regeringszetel van JHWH.

Het nieuwe Jeruzalem dat uit de hemel neerdaalt  is dus de regering die door God is aangesteld, n.l. Jezus en de kleine kudde. Zij nemen  dus alle regeringsvormen over.

Deze verwijsteksten geven  aan dat het wat anders is, dan je denkt.

Jesaja 60:19 Voor u zal de zon niet meer een licht blijken te zijn bij dag, en wat glans betreft, de maan zelf zal u geen licht meer geven. En JHWH moet voor u een voor onbepaalde tijd durend licht worden, en uw God uw luister.

Openbaring 22:5  Ook zal er geen nacht meer zijn, en zij hebben geen lamplicht nodig, noch hebben zij  zonlicht, want JHWH God zal hen verlichten, en zij zullen als koningen regeren tot in alle eeuwigheid.

Salomo drukte het zo uit:

Psalm 119:105  Uw woord is een lamp voor mijn voet, En een licht op mijn pad.

Wat bedoeld hij?
Dat Gods woord letterlijk licht gaf?
Of bedoelde hij dat de Bijbel zijn leidraad was.

ken Geplaatst op 24-08-2010, 16:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 12:49 Statenvertaling schreef:
Laat jij je houding van 'de bijbel is onbegrijpelijk dus het wtg moet het uitleggen' maar varen.
Jij demnosnsteert overduidelijk dat voor JOU de bijbel onbegrijpeleijk is.

De Bijbel zelf laat zien  wat de uitleg is. mensenlijke uitleg faalt.

De Joden legden de profetieën zo uit, dat de messias hen van de Romeinen zou bevrijden.

Helaas begrepen zij niet dat het beeld van nebucadnezar een  tijdsplan van God was en dat dus NA de Romeinen nog een andere heerser zou komen, afgebeeld door de voeten.

ken Geplaatst op 24-08-2010, 16:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 12:47 Statenvertaling schreef:
En jullie geloven dat openbaringen symbolisch is omdat de zee er niet meer zal zijn, nog stommer. Jullie tonen dat jullie onvoldoende vertrouwen stellen in de scheppende kracht van God. God, die alles nieuw zal maken.
JG geloven datgene watt de Bijbel werkelijk leert en niet de heidense versie daarvan. Dat is pas stom!

Jg geloven dat de schepper alle ongerechtigheid kan verwijderen, ook zonder letterlijk een neiwue aarde te scheppen.

Waarom zou JHWH eigenlijk letterlijk  een nieuwe hemel scheppen?
Verklaar dat eens?

Statenvertaling Geplaatst op 24-08-2010, 17:00 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 16:16 ken schreef:
[...] Genesis 1:31 Daarna zag God alles wat hij gemaakt had en zie! [het was] zeer goed. En het werd avond en het werd morgen: een zesde dag.

Is God dan een leugenaar?

Ik koop een nieuwe auto, alles werkt goed. Ik rijdt de auto in de prak, alles werkt niet meer.

[...]Je moet eens echt  een Bijbel met verwijsteksten gaan gebruiken.  Dat zie je dat anderen dat ook hebben. Helaas minder uitgebreid. Bijvoorbeeld de Statenvertaling. Die verwijst naar profetieën in Jesaja.
Jesaja 65:
17 Want ziet, Ik schep nieuwe hemelen en een nieuwe aarde; en de vorige dingen zullen niet meer gedacht worden, en zullen in het hart niet opkomen. SV

17 Want ziet, ik schep nieuwe hemelen en een nieuwe aarde; en de vroegere dingen zullen niet in de geest worden teruggeroepen, noch zullen ze in het hart opkomen. NWV

Jesaja 66:

22  Want gelijk als die nieuwe hemel en die nieuwe aarde, die Ik maken zal, voor Mijn aangezicht zullen staan, spreekt de HEERE, alzo zal ook ulieder zaad en ulieder naam staan. SV

22 „Want net zoals de nieuwe hemelen en de nieuwe aarde die ik maak, voor mijn aangezicht bestaan,” is de uitspraak van Jehovah, „zo zal UW nageslacht (zaad) en UW naam blijven bestaan.”

We zien hier dus dat door middel van Jesaja  een nieuwe hemel en aarde wordt belooft. Toen was nog geen sprake van wereldwijde vervuiling en wereldwijde oorlogen. De vertalers van de SV zien geen verbanden in de context, vandaar dat zij daar geen verwijsteksten kunnen geven.

Niet een waar in het wtg lukraak verwijsteksten in hebben gestopt om hun leer te
verspreiden.

[...]
Prima, maar geef daar dan een Bijbelse betekenis aan en niet een eigen verwachting zoals de Joden dat deden met de Messias,

Openbaring 21:23 En de stad heeft noch de zon noch de maan nodig om haar te beschijnen, want de heerlijkheid van God verlichtte haar, en haar lamp was het Lam.

De stad waarover hier het gaat is het nieuwe Jeruzalem dat uit de hemel neerdaalt.
Jeruzalem was de typologische regeringszetel van JHWH.

Het nieuwe Jeruzalem dat uit de hemel neerdaalt  is dus de regering die door God is aangesteld, n.l. Jezus en de kleine kudde. Zij nemen  dus alle regeringsvormen over.

Deze verwijsteksten geven  aan dat het wat anders is, dan je denkt.

Jesaja 60:19 Voor u zal de zon niet meer een licht blijken te zijn bij dag, en wat glans betreft, de maan zelf zal u geen licht meer geven. En JHWH moet voor u een voor onbepaalde tijd durend licht worden, en uw God uw luister.

Openbaring 22:5  Ook zal er geen nacht meer zijn, en zij hebben geen lamplicht nodig, noch hebben zij  zonlicht, want JHWH God zal hen verlichten, en zij zullen als koningen regeren tot in alle eeuwigheid.

Jij geeft er een wtg verwachting aan.

Salomo drukte het zo uit:

Psalm 119:105  Uw woord is een lamp voor mijn voet, En een licht op mijn pad.

Wat bedoeld hij?
Dat Gods woord letterlijk licht gaf?
Of bedoelde hij dat de Bijbel zijn leidraad was.

Als je op die manier redeneert kun je bij iedere tekst naar iedere andere tekst verwijzen. Dit is echt onzin.

Statenvertaling Geplaatst op 24-08-2010, 17:04 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

.

Dit bericht is gewijzigd op 31-03 13:02.

Statenvertaling Geplaatst op 24-08-2010, 17:09 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2010, 16:24 ken schreef:
[...] JG geloven datgene watt de Bijbel werkelijk leert en niet de heidense versie daarvan. Dat is pas stom!

Jg geloven dat de schepper alle ongerechtigheid kan verwijderen, ook zonder letterlijk een neiwue aarde te scheppen.

Waarom zou JHWH eigenlijk letterlijk  een nieuwe hemel scheppen?
Verklaar dat eens?

Waarom?
Omdat er staat:
1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. 3 Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’
5 Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’ – Ik hoorde zeggen: ‘Schrijf het op, want wat hier wordt gezegd is betrouwbaar en waar.’

Er staat niets over een regering of een volk, dat maakt het wtg ervan, zij willen Gods glorie verbergen. Er is geen enkele aanleiding om te geloven dat dit symbolisch is.
Deze tekst 'weerleggen' JG dus met: het is maar symbolisch, maar omdat je een constantijnbril op hebt weet je dat niet, dat weten JG dus alleen.
Is dat geen belachelijke weerlegging? 'Dat weet alleen het wtg' belachelijk toch?! Ik laat me niet van alles voorkauwen door een organisatie.

Dit bericht is gewijzigd op 24-08 17:17.

1 ... 7 8 9 10 11 ... 17