|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 13-03-2011, 13:25 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 13-03-2011, 10:36 ken schreef:
[...]Wel, wanneer je kijkt naar de manier waarop Jezus het deed, zie je dat hij een volmaakte onderwijzer was.
Toch lukte hem het niet om de overgrote meerderheid van de Joden te overtuigen, dat hij de Messias was, nog steeds niet trouwens.
Deed hij dan niet zijn best?
Was zijn onderwijs methode niet goed?
Waar lag het dan aan?
|
Als ik zeg "Weet je helemaal zeker dat je geen antwoord wil?" En jij: "De Christenheid doet vergeefse pogingen om zichzelf te rechtvaardigen, net als de Joden beroepen zij zich op traditie. Daardoor misten zij de bood, ondanks alle pogingen van Jezus om het te laten zien wat Gods voornemen was." zegt, dan heb je geen antwoord op de vraag gegeven en mislukt je poging om te reageren op wat ik schrijf.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. |
|
|
ken
|
Geplaatst op 14-03-2011, 08:44 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 13-03-2011, 13:25 Statenvertaling schreef:
[...]
Als ik zeg "Weet je helemaal zeker dat je geen antwoord wil?" En jij: "De Christenheid doet vergeefse pogingen om zichzelf te rechtvaardigen, net als de Joden beroepen zij zich op traditie. Daardoor misten zij de bood, ondanks alle pogingen van Jezus om het te laten zien wat Gods voornemen was." zegt, dan heb je geen antwoord op de vraag gegeven en mislukt je poging om te reageren op wat ik schrijf.
|
IOk reageer op wat je schrijft.
Wat doe JIJ? .Jij papagaait klekkeloos anderen na, zoala afvalligen en Marc Verhoeven.
MC is best interessant, hij torpedeert alles, met kunstig verzonnen verhalen, wat niet in de drie-eenheid geloofd. Een lering die, zoals hijzelf toegeeft, stamt uit de 4e eeuw.
Uiteraard maakt hij dankbaar gebruik van de info van afvalligen, personen die opzettelijk bijbelse geboden hebben overtreden. ert is er één die zelf openlijk toegeeft n.b,. op het internet. dat hij is betrapt met zijn vriendin in bed.
Uiteraard wordt dat binnen JG niet geaccepteerd.
Je maakt graag gebruik van info van afvalligen, direct of indirect, om jezelf te rechtvaardigen. De Joden trachtten dat ook te doen tegen over Jezus. Tevergeefs.
Je maakt o.a gebruik van en artiklel van 1969, die waarschuwt voor de tijd van het einde. Daar, zo las ik, komen nu pas de kerken mee.
JG volgen Jezus voorbeeld en blijven wakker, want, zo zegt hij, gij weet niet wanneer het komt.
Nogmaals, ik reageer op je geschrijfsel en probeer de bijbelse zienswiize te tonen.
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 14-03-2011, 08:55 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 14-03-2011, 08:44 ken schreef:
[...]IOk reageer op wat je schrijft.
Wat doe JIJ? .Jij papagaait klekkeloos anderen na, zoala afvalligen en Marc Verhoeven.
MC is best interessant, hij torpedeert alles, met kunstig verzonnen verhalen, wat niet in de drie-eenheid geloofd. Een lering die, zoals hijzelf toegeeft, stamt uit de 4e eeuw.
Uiteraard maakt hij dankbaar gebruik van de info van afvalligen, personen die opzettelijk bijbelse geboden hebben overtreden. ert is er één die zelf openlijk toegeeft n.b,. op het internet. dat hij is betrapt met zijn vriendin in bed.
Uiteraard wordt dat binnen JG niet geaccepteerd.
Je maakt graag gebruik van info van afvalligen, direct of indirect, om jezelf te rechtvaardigen. De Joden trachtten dat ook te doen tegen over Jezus. Tevergeefs.
Je maakt o.a gebruik van en artiklel van 1969, die waarschuwt voor de tijd van het einde. Daar, zo las ik, komen nu pas de kerken mee.
JG volgen Jezus voorbeeld en blijven wakker, want, zo zegt hij, gij weet niet wanneer het komt.
Nogmaals, ik reageer op je geschrijfsel en probeer de bijbelse zienswiize te tonen.
|
Reageer dan op een relevante reactie.
|
|
|
|
Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. |
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 16-03-2011, 11:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 16-03-2011, 08:08 christen2010 schreef:
Johannes 6:29 Jezus antwoordde en zeide tot hen: Dit is het werk Gods, dat gij gelooft in Hem, Dien Hij gezonden heeft.
|
In begrijpelijk Nederlands met de context:
Johannes 6:
25 Toen zij hem dan aan de overkant van de zee vonden, zeiden zij tot hem: „Rabbi, wanneer zijt gij hier gekomen?” 26 Jezus antwoordde hun en zei: „Voorwaar, voorwaar, ik zeg U: GIJ zoekt mij niet omdat GIJ tekenen hebt gezien, maar omdat GIJ van de broden hebt gegeten en verzadigd zijt geworden. 27 Werkt niet voor het voedsel dat vergaat, maar voor het voedsel dat blijft voor het eeuwige leven, dat de Zoon des mensen U zal geven; want op hem heeft de Vader, ja God, zijn zegel van goedkeuring gedrukt.” 28 Daarom zeiden zij tot hem: „Wat zullen wij doen om de werken van God te werken?” 29 Jezus gaf hun ten antwoord: „Dit is het werk van God, dat GIJ geloof oefent in hem die Hij uitgezonden heeft.” 30 Daarom zeiden zij tot hem: „Wat verricht gij dan als teken, opdat wij het kunnen zien en u geloven? Wat voor werk doet gij? (Matth. 28:19.) 31 Onze voorvaders hebben het manna gegeten in de wildernis, zoals er geschreven staat: ’Hij gaf hun brood uit de hemel te eten.’” 32 Jezus dan zei tot hen: „Voorwaar, voorwaar, ik zeg U: Niet Mozes heeft U het brood uit de hemel gegeven, maar mijn Vader geeft U het ware brood uit de hemel. 33 Want het brood van God is degene die uit de hemel neerdaalt en leven aan de wereld geeft.” 34 Daarom zeiden zij tot hem: „Heer, geef ons altijd dit brood.” 35 Jezus zei tot hen: „Ik ben het brood des levens. Wie tot mij komt, zal geen honger meer krijgen, en wie geloof in mij oefent, zal nooit meer dorst krijgen. 36 Maar ik heb tot U gezegd: GIJ hebt mij gezien en toch gelooft GIJ niet. 37 Al wat de Vader mij geeft, zal tot mij komen, en wie tot mij komt, zal ik geenszins verdrijven; 38 want ik ben niet uit de hemel neergedaald om mijn wil te doen, maar de wil van hem die mij heeft gezonden. 39 Dit is de wil van hem die mij heeft gezonden, dat ik niets van al wat hij mij heeft gegeven, verloren laat gaan, maar dat ik het op de laatste dag uit de dood opwek. 40 Want dit is de wil van mijn Vader, dat een ieder die de Zoon aanschouwt en geloof in hem oefent, eeuwig leven moge hebben, en ik zal hem op de laatste dag uit de dood opwekken.”
Joh 11:
21 Martha dan zei tot Jezus: „Heer, indien gij hier waart geweest, zou mijn broer niet gestorven zijn. 22 En toch weet ik op dit ogenblik dat al wat gij aan God vraagt, God u zal geven.” 23 Jezus zei tot haar: „Uw broer zal opstaan.” 24 Martha zei tot hem: „Ik weet dat hij zal opstaan in de opstanding op de laatste dag.”
Joh 12: 43 En toen hij deze dingen had gezegd, riep hij met een luide stem: „Lazarus, kom naar buiten!” 44 De man die dood was geweest, kwam naar buiten, zijn voeten en handen met zwachtels omwonden en een doek om zijn gelaat gebonden. Jezus zei tot hen: „Maakt hem los en laat hem gaan.”
Joh 5: 25 Voorwaar, voorwaar, ik zeg U: Het uur komt, en is nu, waarin de doden de stem van de Zoon van God zullen horen, en zij die er acht op hebben geslagen, zullen leven.
28 Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen 29 en te voorschijn zullen komen, zij die goede dingen hebben gedaan, tot een opstanding des levens, zij die verachtelijke dingen hebben beoefend, tot een opstanding des oordeels.
Psalm 37: 11 De zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede. 29 De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.
Jesaja 11:
6 En de wolf zal werkelijk een poosje bij het mannetjeslam vertoeven, en bij het bokje zal de luipaard zelf zich neerleggen, en het kalf en de jonge leeuw met manen en het weldoorvoede dier alle bij elkaar; en een kleine jongen nog maar zal leider over ze zijn. 7 Ja, de koe en de beer zullen weiden; samen zullen hun jongen neerliggen. En zelfs de leeuw zal stro eten net als de stier. 8 En de zuigeling zal stellig spelen bij het hol van de cobra; en op de lichtopening van een giftige slang zal een gespeend kind werkelijk zijn eigen hand leggen. 9 Men zal generlei kwaad doen noch enig verderf stichten op heel mijn heilige berg; want de aarde zal stellig vervuld zijn van de kennis van Jehovah, zoals de wateren ook de zee bedekken.
1 Timotheüs 2: 3 Dit is voortreffelijk en aangenaam in de ogen van onze Redder, God, 4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis van de waarheid komen.
Openbaring 21: 3 Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn. (op aarde) 4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.”
Dit bericht is gewijzigd op 16-03 11:16.
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 16-03-2011, 12:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
20 Want het Koninkrijk Gods is niet gelegen in woorden, maar in kracht. 1 Korinthe 4. 8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave Efeze 2 12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven; 13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn. Johannes 1 3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien. 4 Nicodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, nu oud zijnde? Kan hij ook andermaal in zijner moeders buik ingaan, en geboren worden? 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan. 6 Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest. 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden. 8 De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid; maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat; alzo is een iegelijk, die uit den Geest geboren is.
Johannes 3
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
ken
|
Geplaatst op 17-03-2011, 10:05 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Klopt, geen woorden, maar daden.
Rom 10: 13 Want „een ieder die de naam van Jehovah aanroept, zal gered worden”. 14 Hoe zullen zij echter hem aanroepen in wie zij geen geloof hebben gesteld? Hoe zullen zij vervolgens geloof stellen in hem van wie zij niet hebben gehoord? Hoe zullen zij vervolgens horen zonder dat iemand predikt? 15 Hoe zullen zij vervolgens prediken indien zij niet zijn uitgezonden? Zoals er staat geschreven: „Hoe lieflijk zijn de voeten van hen die goed nieuws over goede dingen bekendmaken!”
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 17-03-2011, 11:58 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 16-03-2011, 12:15 christen2010 schreef:
20 Want het Koninkrijk Gods is niet gelegen in woorden, maar in kracht. 1 Korinthe 4. 8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave Efeze 2 12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven; 13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn. Johannes 1 3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien. 4 Nicodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, nu oud zijnde? Kan hij ook andermaal in zijner moeders buik ingaan, en geboren worden? 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan. 6 Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest. 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden. 8 De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid; maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat; alzo is een iegelijk, die uit den Geest geboren is.
Johannes 3
|
(Jezus zei: ) Als iemand niet begrijpt waar de wind die blaast vandaan komt, zal hij erin meelopen. (Gesprek met de Verlosser 35)
Dit bericht is gewijzigd op 17-03 11:58.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 18-03-2011, 16:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jezus heeft de hel betreden en de sleutels van de dood ontrukt aan Satan, nadat Hij Zijn Verlossingswerk volbracht heeft op Golgotha. Niemand heeft meer gesproken over de hel als verblijfplaats van Satan en en demonen en volgelingen, dan Jezus Christus. Deze aarde is al een voorafschaduwing van de hel, maar er is nog genade om je als mens te bekeren tot deze levende Christus. Weggooien al de afvallige leer uit Brooklyn en kniel bij het Kruis van Jezus Christus, De ware God en de Ware Profeet!
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 19-03-2011, 10:10 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 18-03-2011, 16:45 christen2010 schreef:
Jezus heeft de hel betreden en de sleutels van de dood ontrukt aan Satan, nadat Hij Zijn Verlossingswerk volbracht heeft op Golgotha. Niemand heeft meer gesproken over de hel als verblijfplaats van Satan en en demonen en volgelingen, dan Jezus Christus. Deze aarde is al een voorafschaduwing van de hel, maar er is nog genade om je als mens te bekeren tot deze levende Christus. Weggooien al de afvallige leer uit Brooklyn en kniel bij het Kruis van Jezus Christus, De ware God en de Ware Profeet!
|
Jezus kan de hel niet betreden hebben, hij was zondeloos.
Hel
Definitie: Het woord „hel” komt in veel bijbelvertalingen voor. In andere vertalingen staat in dezelfde verzen „het graf”, „het dodenrijk”, enzovoort. Weer andere bijbels transcriberen eenvoudig de woorden in de oorspronkelijke taal die soms met „hel” vertaald zijn, wat wil zeggen dat ze worden overgebracht in de letters van ons alfabet, maar onvertaald blijven. Wat zijn die woorden? Het Hebreeuwse sjeool′ en het Griekse equivalent hades, die geen betrekking hebben op een afzonderlijke grafstede, maar op het gemeenschappelijke graf van de gestorven mensheid; ook het Griekse gehenna, dat als een symbool van eeuwige vernietiging wordt gebruikt. Zowel in de christenheid als in veel niet-christelijke religies wordt echter geleerd dat de hel een verblijfplaats is van demonen waar de goddelozen na hun dood worden gestraft (en sommigen geloven dat dit met pijnigingen gepaard gaat).
Genesis 2:7 En Jehovah God ging ertoe over de mens te vormen uit stof van de aardbodem en in zijn neusgaten de levensadem te blazen, en de mens WERD een levende ziel.
Ezech. 18:4: „De ziel die zondigt, díe zal sterven.”
Ps 19: 18 Laten de goddelozen weggaan naar het dodenrijk, alle volken die God zijn vergeten. NBV 18 De goddelozen keren terug, naar de hel toe, alle heidenvolken, die God vergeten. HSV 17 De goddelozen zullen omkeren naar Sjeool,Ja, alle natiën die God vergeten. NWV
Openbaring 20: 13 En de zee gaf de doden in haar op, en de dood en Hades gaven de doden in hen op, en zij werden ieder afzonderlijk geoordeeld overeenkomstig hun daden. 14 En de dood en Hades werden in het meer van vuur geslingerd. Dit betekent de tweede dood: het meer van vuur. NWV
13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. NBV
13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken. 14 En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood. SV
Gehenna is de tweede dood.
Job 14: 13 O, dat gij mij in Sjeool zoudt verbergen, Dat gij mij verborgen zoudt houden totdat uw toorn zich afwendt, Dat gij mij een tijdslimiet zoudt stellen en aan mij zoudt denken! NWV
13 O, geef mij een schuilplaats in het dodenrijk en verberg me daar totdat uw woede is geluwd, stel een tijd vast en kijk dan weer naar mij om. NBV
13 Och, verstopte U mij maar in het graf, verborg U mij maar totdat Uw toorn zich afkeert; stelde U maar een grens voor mij vast en dacht U maar aan mij! HSV
Je ziet hier dus duidelijk de willekeur van traditionle vertalers en dat “de hel” niets anders is dan een graf.
Maar jij kiest er kennelijk voor om de traditionele leer (overgenomen heidense leer) te volgen als een zombie.
Daar heb je dus alleen jezelf mee. Immers lasteraars kunnen Gods koninkrijk niet beërven, netzomin als afgodendienaren.
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 19-03-2011, 13:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Velen menen door een veelheid van woorden en teksten en herhalingen van gebeden en bijbelgedeelten, het Koninkrijk van God te beërven, helaas tevergeefs. Jezus Christus is de Levende en laat Zich nimmer vangen door wereldgodsdienstigen Hij geeft het Koninkrijk via Golgotha in het geloof en anders blijf je dood en Arm! Dus de hel en de hemel zijn voor diegenen onbekende en niet bestaande realiteiten..
|
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 20-03-2011, 10:34 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De Geest spreekt 1 taal en openbaart Zich ook bij anderen, die de Here Jezus Christus kennen en belijden, hetzelfde zie je bij de apostelen en profeten, zij spreken elkaar niet na(imiteren) maar bevestigen wat God spreekt en doet in en door Christus, want aan de Boom herken je de vruchten. De Boom van Brooklyn met onkruid en bladeren of de Boom van Golgotha vol van Kracht en Bloeiende Vrucht, gevoed door het Bloed wat gevloeid heeft en dat reinigt van alle ongerechtigheid en wereldwijsheid. Dat is de Ware Bloedstranfusie, die een mens nodig heeft om eeuwig te leven...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|