|
ken
|
Geplaatst op 01-09-2010, 10:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 31-08-2010, 16:30 christen2010 schreef:
Asl de duivel al dood zou zijn, dan was de aarde een paradijs, maar nu is het grotendeels een afspiegeling van de werken van de hel...
|
Zoals bekend bestaat de hel niet.
Wanneeer we even verder lezen betreffende Satan: Dit gebeurt tijdens Gods ingrijpen te armageddon.
Openbaring 20: 1 En ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote keten in zijn hand. 2 En hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Sa̱tan is, en bond hem voor duizend jaar. 3 En hij slingerde hem in de afgrond en sloot en verzegelde die boven hem, opdat hij de natiën niet meer zou misleiden totdat de duizend jaar geëindigd waren. Na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden losgelaten.
De kleine kudde staat het eerste op:
6 Gelukkig en heilig is een ieder die deel heeft aan de eerste opstanding; over dezen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar zij zullen priesters van God en van de Christus zijn en zullen de duizend jaar met hem als koningen regeren. 7 Zodra nu de duizend jaar geëindigd zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten, 8 en hij zal uitgaan om de natiën te misleiden die aan de vier hoeken van de aarde zijn, Gog en Ma̱gog, om hen tot de oorlog te verzamelen. Het aantal van hen is als het zand der zee. 9 En zij trokken op over de breedte der aarde en omsingelden de legerplaats van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalde neer uit de hemel en verslond hen. 10 En de Duivel, die hen misleidde, werd in het meer van vuur en zwavel geslingerd, waar zowel het wilde beest als de valse profeet reeds waren; en zij zullen dag en nacht gepijnigd worden tot in alle eeuwigheid.
Het meer van vuur en zwavel is Gehenna, de tweede dood, de eeuwige vernietiging. Een God van liefde en gerechtigheid pijnigt niet eeuwig. Hij geeft de doodstraf.
14 En de dood en Hades werden in het meer van vuur geslingerd. Dit betekent de tweede dood: het meer van vuur.
De dood en het graf (hel) worden dus voor eeuwig vernietigd.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 01-09-2010, 10:30 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 31-08-2010, 16:19 Statenvertaling schreef:
Openbaringen 20:10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid. 3 En ik zag een van zijn hoofden als tot den dood gewond, en zijn dodelijke wonde werd genezen; en de gehele aarde verwonderde zich achter het beest.
|
Het is best moeilijk om de Bijbelse symbolieken te kunnen volgen.
Gehenna is dus de poel van vuur, het symbool voor eeuwige, definitieve vernietiging.
Even de context: Openbaring 13; 1 En hij bleef staan op het zand van de zee. En ik zag uit de zee een wild beest opstijgen, met tien hoorns en zeven koppen, en op zijn hoorns tien diademen, maar op zijn koppen lasterlijke namen. 2 Het wilde beest nu dat ik zag, geleek op een luipaard, maar zijn poten waren als die van een beer, en zijn muil was als een leeuwenmuil. En de draak gaf het beest zijn kracht en zijn troon en grote autoriteit. 3 En een van zijn koppen, zo zag ik, leek ten dode toe geslacht, maar het werd van zijn dodelijke slag genezen, en de gehele aarde volgde het wilde beest met bewondering. 4 En zij aanbaden de draak omdat hij aan het wilde beest de autoriteit had gegeven, en zij aanbaden het wilde beest met de woorden: „Wie is aan het wilde beest gelijk, en wie kan de strijd tegen hem aanbinden?” 5 En hem werd een mond gegeven die grote dingen en lasteringen sprak, en hem werd autoriteit gegeven om tweeënveertig maanden lang te handelen. 6 En hij opende zijn mond in lasteringen tegen God, om zijn naam te lasteren en zijn verblijfplaats, ja, hen die in de hemel verblijven. 7 En hem werd gegeven oorlog te voeren tegen de heiligen en hen te overwinnen, en hem werd autoriteit gegeven over elke stam en elk volk en elke taal en natie. 8 En allen die op de aarde wonen, zullen hem aanbidden; de naam van niet één van hen staat sedert de grondlegging der wereld geschreven in de boekrol des levens van het Lam, dat geslacht werd.
Deze profetie heeft betrekking op het begin van de gebeurtenissen die in de vorige eeuw zijn begonnen, die de Christenheid, druk bezig met oorlogvoeren, gemist heeft.
Satan, de draak, is degene die de feitelijke machthebber is van deze wereld en geeft mensen schijnbaar macht. Deze macht wordt bewonderd.
De machthebber claimt vrede en zekerheid te brengen, maar brengt in feite oorlog. Wanneer zij oorlog gaan voeren tegen degenen die Gods goedkeuring hebben, grijpt God in en worden deze machthebbersj in armageddon vernietigd.
Openbaring 19: 17 Ik zag ook een engel in de zon staan, en hij riep met een luide stem en zei tot alle vogels die in het midden van de hemel vliegen: „Komt hier, verzamelt U tot de grote avondmaaltijd van God, 18 om te eten de vleesdelen van koningen en de vleesdelen van militaire bevelhebbers en de vleesdelen van sterke mannen en de vleesdelen van paarden en van hen die daarop zitten, en de vleesdelen van allen, zowel van vrijen als van slaven en van kleinen en groten.” 19 En ik zag het wilde beest en de koningen der aarde en hun legers vergaderd om de oorlog te voeren tegen degene die op het paard zat en tegen zijn leger. 20 En het wilde beest werd gegrepen en met hem de valse profeet, die voor zijn ogen de tekenen had verricht waarmee hij degenen had misleid die het merkteken van het wilde beest hadden ontvangen en degenen die aanbidding geven aan zijn beeld. Levend werden zij beiden in het vurige meer geslingerd, dat met zwavel brandt. 21 De overigen echter werden gedood met het lange zwaard dat uit de mond te voorschijn kwam van degene die op het paard zat. En alle vogels werden van hun vleesdelen verzadigd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 02-09-2010, 11:30 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Als ik door rood licht rijd(bewust en opzettelijk) en daardoor krijg ik een aanrijding en raak ik ernstig verwond, is het dan de schuld van de andere die door mijn ongehoorzaamheid mij aanrijdt en ik hem, en is die persoon dan onbarmhartig? neen toch, het is mijn eigen schuld en mijn wil, die mij dit onheil gebracht hebben, zó ook met het negeren van verkeersborden, dan maak ik brokken door aanrijdingen etc en niet de anderen. Ik ben dan onbarmhartig. Zelf dus verantwoordelijk. Ik geloof niet wat God schrijft of heb daar een eigen, godsdienstige inleg aan gegeven dan veroorzaak ik zelf dat ik verloren ga, dus onbarmhartig voor jezelf!
Dit bericht is gewijzigd op 02-09 11:31.
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 03-09-2010, 12:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 02-09-2010, 11:30 christen2010 schreef:
Als ik door rood licht rijd(bewust en opzettelijk) en daardoor krijg ik een aanrijding en raak ik ernstig verwond, is het dan de schuld van de andere die door mijn ongehoorzaamheid mij aanrijdt en ik hem, en is die persoon dan onbarmhartig? neen toch, het is mijn eigen schuld en mijn wil, die mij dit onheil gebracht hebben, zó ook met het negeren van verkeersborden, dan maak ik brokken door aanrijdingen etc en niet de anderen. Ik ben dan onbarmhartig. Zelf dus verantwoordelijk. Ik geloof niet wat God schrijft of heb daar een eigen, godsdienstige inleg aan gegeven dan veroorzaak ik zelf dat ik verloren ga, dus onbarmhartig voor jezelf!
|
Je bent inderdaaad zelf verantwoordelijk.
2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag ten aanzien van zijn belofte, zoals sommigen traagheid beschouwen, maar hij is geduldig met U, omdat hij niet wenst dat er iemand vernietigd wordt, maar wenst dat allen tot berouw geraken.
Vandaar dat hij een wereldwijde regeling heeft ingesteld, zodat iedereen in de gelegenheid is te weten wat Gods werkleijke voornemen is, een paradijsaarde laten bewonen door volmaakte mensen
Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.
Het einde van alle door Satan veroorzaakte problemen en beïnvloeding.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Egbert
|
Geplaatst op 23-09-2010, 23:06 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 04-09-2010, 11:11 ken schreef:
[...]Nee. Ik weet het. Helaas ben ik niet alwetend,
Ik kan vrij gemakkleijk on-Bijbelse leringen onderscheiden van de leer die Jezus bracht.
|
Is het Bijbels dat het symbool van leven, belangrijker is dan het leven zelf?
dus; analoog, is een vrijheidsbeeld (symbool) belangrijker dan de vrijheid zelf?
Opnieuw:
Is er een symbool voor leven, waarvoor je moet sterven, omdat het symbool geeerd moet worden, waardoor Jehovah zegt: "Wel gedaan trouwe slaaf! Je gaf je leven voor mijn symbool!"
|
|
|
|
Redding is alleen door de Messias. Niet door mensen of organisaties. (Handelingen 4:12) |
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 13-10-2010, 15:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 12-10-2010, 18:54 Statenvertaling schreef:
[...] In den beginne schiep God de regering en de mensen maatschappij? Je hebt voor dit alles geen bijbelse onderbouwing gegeven, je hebt slechts 1 tekst genoemd waarin aarde de betekenis van alle volkeren heeft. Je hebt niet verteld waarom dat ook van toepassing zou zijn in openbaringen, je hebt enkel gezegd dat ik dat niet inzie omdat ik een constantijnbril zou dragen.
Dat er een zee op de aarde was duidt er juist op dat het om de hemel en aarde gaat, op een volk is geen zee.
|
De kern van mijn betoog is en blijft, dat God vermenging met heidense leer en gebruiken niet toestaat.
Afgodenaanbidders kunnen Gods koninkrijk niet beërven.
Wanneer je de Bijbelse geschiedenis volgt, zie je dat Satan Gods plannen dwarsboomt, hij wil ook aanbeden worden en betwist Gods soevereiniteit.
Zijn manipulatie ontaard, waardoor God zich genoodzaakt ziet de mensheid te vernietigen. Alleen Noach en zijn gezin aanbidden hem alleen nog.
Vervolgens begint Noach’s achterkleinzoon voor zichzelf. Hij sticht een eigen rijk en gaat heersen. Het gevolg is ontaarding. Slechts enkele mensen aanbidden God op een goedgekeurde manier. God beloont dat en sticht een eigen volk, waaruit de Messias voort komt. Helaas verwerpen zij hem, zij willen, net als de heidenen, een eigen menselijke koning. God probeert eerst nog het met aangestelde rechters, maar nee, ze willen een koning. God waarschuwt voor de gevolgen, maar ze kiezen daarvoor.
Het gevolg daarvan is dat zij geleidelijk aan steeds meer voorrechten verliezen en uiteindelijk worden zij door heiden overheerst.
Zo komt Jezus op aarde in een door de Romeinen bestuurd Israël. Satan is niet zeker van zijn overwinning, dus probeert hij Jezus als Baby te vermoorden. God stuurt en boodschapper en hij vlucht met zijn ouders naar Egypte.
Op ongeveer dertig jarige leeftijd wordt Jezus gedoopt en gezalfd. De Joodse meerderheid weigert hem als Messias te erkennen en zo wordt definitief de joodse theocratische natie vernietigd.
Jesaja en Daniël hebben veel over Jezus bediening en over de eindtijd geprofeteerd en Jezus vult de informatie in openbaringen aan. Zo is duidelijk de bijbel één geheel.
Wanneer je je vasthoud aan on-Bijbelse leer is het niet mogelijk om de Bijbelse profetieën op Gods manier te interpreteren. Zij vormen volgens de Bijbel een sluier over het goede nieuws. Het gevolg is dat je de smalle weg niet kan vinden die naar eeuwig aards leven leidt. Slechts "weinigen" kunnen die daarom vinden.
Met een Constantijn bril bedoel ik dus een visie, die niet uitsluitend op de Bijbelse leer is gestoeld.
In de hedendaagse religies zijn overduidelijk de sporen van het geloof uit het oude heidense Babylon te zien, ook al wordt dat in alle toonaarden ontkent.
B.v.b. de rozenkrans wordt niet alleen door de rkk gebruikt, maar ook in de islam en in het boeddhisme. Een rkk welzijnswerker verbaasde zich over de tempelrituelen in India. Ze kwamen vrijwel overeen met die in de rkk. Logisch, de oorsprong is gemeenschappelijk overgenomen uit het oude Babylon.
Jezus was een volmaakt onderwijzer, maar kon de meerderheid van de Joden niet overtuigen. Ondanks de vele wonderen en genezingen overeenkomstig de profetieën wensten zij hem niet te aanvaarden. Was hij dan ondeskundig?
Zo zijn er vele profetieën over de eindtijd, die heel duidelijk zijn. Toch ziet de meerderheid der mensheid ze niet. De geschiedenis herhaalt zich.
Dit bericht is gewijzigd op 13-10 15:18.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 13-10-2010, 21:50 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Nee, de bijbel zelf.
Als het WTG morgen zegt dat we de wapens moeten opnemen en als Gods oordeelvoltrekkers ongelovigen moeten doden dan doen we dat niet omdat de bijbel iets anders leert. In tegenstelling wat wel eens beweerd wordt nemen JG niet alles voor zoete koek aan maar toetsen zij hun geloof en wat hun onderwezen wordt aan de bijbel.
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 14-10-2010, 11:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Komt een kerstboom voor in de Bijbel? Jezus geboortedatum?
Nee dus.
Dan heb ik gekeken waar het wèl vandaan komt. Meestal is een duidelijke link te leggen met heidensae religies en terug te voeren zijn tot aan het oude Babylon van Nimrod.
Zijn JG dee enigen die dat geconstateerd hebben. Beslist niet. Er zijn op het internet sites van diverse personen en religies die ongeveer eenzelfde ontdekking hebben gedaan.
De Bijbel is dus de bron en de maatstaf. Daarnaast is het erg nuttig om veel voorkomende gebruiken, die niet in de bijbel staan, te onderzoeken op afkomst.
Dit bericht is gewijzigd op 14-10 11:50.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 14-10-2010, 12:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 14-10-2010, 12:22 christen2010 schreef:
Je geeft zelf als antwoord, dat in eerste instantie het WTG bepalend is wat in de bijbel wel of niet waar is. Dát verklaart en bevestigt jullie dwaling en satanische oorsprong. De Heilige Geest overtuigt een mens van de Waarheid in zijn of haar geest en dát is rechtstreeks uit de hemel, waar Christus is en regeert!
|
Nee dus, jouw zelfrechtvaardigende interpretetatie.
Net als de schriftgeleerden uit jij beschuldigingen van dwaling en Satanisme. Jezus maakte daar korte metten mee.
De HG is niet werkzaam wanneer er onbijbelse leer in je geloof aanwezig ie. het vormt, volgens de bijbel, een sluier over het goede nieuws
Het goede nieuws wordt volgens de Bijbel in de tijd van het einde over letterlijk de gehele aarde gebracht worden. Wanneer God dat voldoende is, grijpt hij in.
Helaas hebben "weinig" mensen de smalle weg , die naar aards eeuwig leven leidt, gevonden
|
|
|
|
|
|