|
christen2010
|
Geplaatst op 28-08-2010, 07:53 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Snappen doe je God nooit! Hij laat Zich niet dwingen, De Geest is ook niet soort Encyclopedie, Die je onder dwang van onze opdracht laat werken. De Geest openbaart op Zijn Tijd en bij Zijn ure, gelegenheid, dus soms dingen laten rusten, en ze biddend in de Geest afwachten, maar niet eigenzinnig trachten de Geest te manupileren, want dan blus je Zijn werking uit...
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
Xander
|
Geplaatst op 28-08-2010, 11:44 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 28-08-2010, 07:53 christen2010 schreef:
Snappen doe je God nooit! Hij laat Zich niet dwingen, De Geest is ook niet soort Encyclopedie, Die je onder dwang van onze opdracht laat werken. De Geest openbaart op Zijn Tijd en bij Zijn ure, gelegenheid, dus soms dingen laten rusten, en ze biddend in de Geest afwachten, maar niet eigenzinnig trachten de Geest te manupileren, want dan blus je Zijn werking uit...
|
Dat hoop ik toch wel.Want God wil dat we hem leren kennen. Daar gaat 't om dat we zo worden als Christus z'n zoon; onschuldig & rechtvaardig. & ik heb de geest geen opdracht gegeven. Ik heb gevraagd,verlangt naar antwoord. & dat heb ik ook gekregen namelijk; Deut.23:2 "geen bastaard mag tot de gemeent van Jahweh worden toegelaten" Daarom moest 't zoontje sterven, was een vrucht van zonde. & Daarom is Salamo de symbolisch wedergeboren zoon. Omdat 't rechtsgeldige huwelijk van David & Batseba van dezelvde barmhartigheid & genade is als Christus die de kreupelen, blinden & alle onvolmaakten genas zodat ze wel tot God konden naderen.(Levit.21:18 " Want niemand die een lichaamsgebrek heeft mag God naderen." Daarom kan zelfs iemand geboren uit overspel na wedergeboren te zijn uit geest & water God naderen. Ik denk dat 't zoontje geboren in zonde moest sterven om zo in God's koninkrijk(hemel) in onschuld wedergeboren te worden.
Dit bericht is gewijzigd op 28-08 12:05.
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 28-08-2010, 12:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
1 Johannes 4 [2 v.] Wij zijn uit God. Die God kent, hoort ons; die uit God niet is, hoort ons niet. Hieruit kennen wij den geest der waarheid, en den geest der dwaling.
2 Korinthiërs 4 [1 10] Maar wij hebben verworpen de bedekselen der schande, niet wandelende in arglistigheid, noch het Woord Gods vervalsende, maar door openbaring der waarheid onszelven aangenaam makende bij alle gewetens der mensen, in de tegenwoordigheid Gods. Galaten 1 [1 v.] Want ik heb ook hetzelve niet van een mens ontvangen, noch geleerd, maar door de openbaring van Jezus Christus.
Efeziërs 3 [1 v.] Dat Hij mij door openbaring heeft bekend gemaakt deze verborgenheid, (gelijk ik met weinige woorden te voren geschreven heb;
Openbaring 1 [1 v.] De openbaring van Jezus Christus, die God hem gegeven heeft, om Zijn dienstknechten te tonen de dingen, die haast geschieden moeten; en die Hij door Zijn engel gezonden, en Zijn dienstknecht Johannes te kennen gegeven heeft;
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
Xander
|
Geplaatst op 29-08-2010, 03:08 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 28-08-2010, 12:14 christen2010 schreef:
1 Johannes 4 [2 v.] Wij zijn uit God. Die God kent, hoort ons; die uit God niet is, hoort ons niet. Hieruit kennen wij den geest der waarheid, en den geest der dwaling.
2 Korinthiërs 4 [1 10] Maar wij hebben verworpen de bedekselen der schande, niet wandelende in arglistigheid, noch het Woord Gods vervalsende, maar door openbaring der waarheid onszelven aangenaam makende bij alle gewetens der mensen, in de tegenwoordigheid Gods. Galaten 1 [1 v.] Want ik heb ook hetzelve niet van een mens ontvangen, noch geleerd, maar door de openbaring van Jezus Christus.
Efeziërs 3 [1 v.] Dat Hij mij door openbaring heeft bekend gemaakt deze verborgenheid, (gelijk ik met weinige woorden te voren geschreven heb;
Openbaring 1 [1 v.] De openbaring van Jezus Christus, die God hem gegeven heeft, om Zijn dienstknechten te tonen de dingen, die haast geschieden moeten; en die Hij door Zijn engel gezonden, en Zijn dienstknecht Johannes te kennen gegeven heeft;
|
& nu in je eigen woorden..
|
|
|
|
|
|