hansvermeer Geplaatst op 22-02-2009, 21:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo iedereen,
ik zit met een vraag op mijn hart. Als volgt: Jezus is gedoopt in de woestijn door johannes de doper. Waarom moest Jezus gedoopt worden? Ikzelf begrijp de reden van mijn toekomstige doop.

gegroet Hans

meld dit bericht aan een moderator

goudmijntje Geplaatst op 23-02-2009, 14:39 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Groeten van Goudmijntje

Dit bericht is gewijzigd op 23-02 14:46.

goudmijntje Geplaatst op 23-02-2009, 14:43 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dag Hans

Ik denk dat het wel drie jaar geleden is dat ik op deze site was.
Ik kwam er nu weer op omdat ik iets zocht.
Soms vul ik een woord in op http://www.biblija.net en vanmorgen was dat: LIEFDE.
En dat ik zo'n woord zoek heeft te maken met mijn zoeken naar de wil van God en dan ontdek ik de mooiste dingen.

Ik zag je vraag en dacht, ik wil eerst iets vertellen  over hoe ik bep. dingen zie.
Als je dat niets vind, hoef ik niet verder te gaan.

Ik heb mijn tekst eerst op word getypt en de woorden GEHOORZAMEN / GEHOORZAAMHEID rood gemaakt en onderstreept, maar als ik het hier plak is het weg, misschien kan ik je dit privé sturen?]

In veel  kerken en kringen hoor ik alleen maar over een Jezus die voor onze zonden is gestorven.
Hij heeft alles voor ons gedaan en wij hoeven niets. Alles is genade, enz.
Hij was God en mens..................
Ik lees heel andere dingen.
Ik gebruik nog de NBG omdat ik die gewent ben.
De nieuwe bijbelvertaling laat veel belangrijke dingen weg, zodat de mensen nog meer op een dwaalspoor komen.
Dat vind satan niet erg.
Je mag zoveel christen zijn als je maar wilt, als je maar niet de geheimenissen ontdekt die in de bijbel staan.
Door ook te zeggen, er staat geschreven [zoals hij tegen Eva sprak]
kan hij de meeste Christenen in het ootje nemen.

Ik vind het fijn dat je zelf leest wat in de bijbel staat en niet alleen naar preken luistert die anderen in elkaar gezet hebben met hun menselijke verstand, want dat is natuurlijk heel belangrijk.

Iemand kan je heel veel over een bep. auto vertellen en erg enthousiast zijn, hoe hard ie kan en hoe goed hij reageert op van alles, maar pas als je er zelf in gereden hebt, begrijp je wat die ander bedoelt.
Zo is het ook met Gods woord.
Pas als je het GEDAAN HEBT ga je de geheimenissen van de bijbel ontdekken.

Lees onderstaande teksten in zijn verband......

Ik wil graag beginnen met  mijn lievelingstekst die staat in:
Joh. 14:21 Wie mijn geboden heeft en ze  bewaart,  [doet/ gehoorzaamt ] die is het, die Mij liefheeft; en wie Mij liefheeft, zal geliefd worden door mijn Vader en Ik zal hem liefhebben en Mijzelf aan hem openbaren.

De hele bijbel spreekt over voorwaarden en beloften.
Doe ik dit, dan doet God dat.
Let er maar eens op.
Dus als ik Zijn geboden bewaar [doe] dan zal Hij zichzelf aan mij openbaren.
Op een andere manier kan het niet.
Je krijgt geen openbaring over Gods woord door theologie te studeren, maar door gehoorzaamheid.
Je kunt theologie studeren en een prachtige preek maken met menselijke kennis, maar dat is leeg.
Maar ben je gehoorzaam en Jezus openbaart Zijn woord zelf aan jou, dan wordt dit woord een stukje leven en als je daarover spreekt, dan kan het tot hulp zijn voor je medemens.

Zoek maar eens in de bijbel naar het woord gehoorzaam/gehoorzamen of gehoorzaamheid, in het nieuwe testament.
Dan zul je lezen dat God Zijn Heilige Geest alleen geeft aan hen die Hem gehoorzamen.
Hand. 5:32 En wij zijn getuigen van deze dingen en ook de heilige Geest, die God hun gegeven heeft, die Hem gehoorzaam zijn................

En wat te denken van onderstaande:

[is Hij voor allen, die Hem gehoorzamen, een oorzaak van eeuwig heil geworden, zie hieronder]

Hebr. 5:7 Tijdens zijn dagen in het vlees heeft Hij gebeden en smekingen onder sterk geroep en tranen geofferd aan Hem, die Hem uit de dood kon redden, en Hij is verhoord uit zijn angst, 8 en zo heeft Hij, hoewel Hij de Zoon was, de gehoorzaamheid geleerd uit hetgeen Hij heeft geleden, 9 en toen Hij het einde had bereikt, is Hij voor allen, die Hem gehoorzamen, een oorzaak van eeuwig heil geworden,

Joh. 14:22 Judas, niet Iskariot, zeide tot Hem: Here, en hoe komt het, dat Gij Uzelf aan ons zult openbaren en niet aan de wereld? 23 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren  [gehoorzamen] en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. 24 Wie Mij niet liefheeft bewaart mijn woorden niet; en het woord, dat gij hoort, is niet van Mij, maar van de Vader, die Mij gezonden heeft.
25 Dit heb Ik tot u gesproken, terwijl Ik nog bij u verblijf; 26 maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb.] Die ik krijg als ik gehoorzamen wil.]

In het oude testament kregen ze de tien geboden en verdere wetten [die zo modern waren, ik heb er pas een heel interesant boek over gelezen, maar kan de naam niet zo gauw bedenken, maar wat geweldig knap van God uitgedacht, als je alleen al aan de reinigingswetten leest, die heeft de Joden heel wat ellende bespaart, Hij heeft dan ook alles geschapen en weet alles]

Als ze ongehoorzaam waren geweest dan moesten ze daar een offer voor brengen en dan waren hun zonden vergeven.
Maar in het nieuwe testament gaan de tien geboden veel dieper.
Dat is een gehoorzaamheid die van binnen werkt, bijv. Math. 5:28
Maar Ik zeg u: Een ieder, die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd. [de second look]
Dat je een mooie vrouw tegen komt, daar kun je niets aan doen, maar kijk je een tweede keer, dan ga je al fout. Want dan kan het begeren zich aanmelden.
Dat zijn de verborgen dingen die God wel ziet.
En zo kun je allerlei geboden invullen. En dan zijn er de geboden die God in ons hart schrijft. Als we gehoorzaam willen zijn, schrijft God de geboden in ons hart en heb ik liefde tot Jezus, dan geeft Hij mij de Heilige Geest, dit is een inwonende kracht om gehoorzaam te kunnen zijn. In deze combinatie werkt het.

Paulus begint met het verkondigen van gehoorzaamheid.
Rom. 1:5 .........door wie wij genade en het apostelschap ontvangen hebben om gehoorzaamheid des geloofs te bewerken voor zijn naam onder al de heidenen.....

Rom. 16:............volgens bevel van de eeuwige God tot bewerking van gehoorzaamheid des geloofs bekendgemaakt onder alle volken ...........

Joh. 14:22 Judas, niet Iskariot, zeide tot Hem: Here, en hoe komt het, dat Gij Uzelf aan ons zult openbaren en niet aan de wereld? 23 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren [gehoorzamen] en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. 24 Wie Mij niet liefheeft bewaart mijn woorden niet; en het woord, dat gij hoort, is niet van Mij, maar van de Vader, die Mij gezonden heeft.
25 Dit heb Ik tot u gesproken, terwijl Ik nog bij u verblijf; 26 maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb.

--------------------
Hebr. 5:7 Tijdens zijn dagen in het vlees heeft Hij gebeden en smekingen onder sterk geroep en tranen geofferd aan Hem, die Hem uit de dood kon redden, en Hij is verhoord uit zijn angst, 8 en zo heeft Hij, hoewel Hij de Zoon was, de gehoorzaamheid geleerd uit hetgeen Hij heeft geleden, 9 en toen Hij het einde had bereikt, is Hij voor allen, die Hem gehoorzamen, een oorzaak van eeuwig heil geworden
--------------------
Jezus is onze voorloper in  GEHOORZAAMHEID  en wij mogen Hem daar in navolgen. Dit is een groot geheim. [is Hij voor allen, die Hem gehoorzamen, een oorzaak van eeuwig heil geworden]

Toen Jezus op aarde was, noemde Hij zichzelf, de zoon des mensen, of mensenzoon.
Hij is vrijwillig naar de aarde gekomen
Hebr. 2:5 Laat die gezindheid bij u zijn, welke ook in Christus Jezus was, 6 die, in de gestalte Gods zijnde, het Gode gelijk zijn niet als een roof heeft geacht, 7 maar Zichzelf ontledigd heeft, en de gestalte van een dienstknecht heeft aangenomen, en aan de mensen gelijk geworden is.
14 Daar nu de kinderen aan bloed en vlees deel hebben, heeft ook Hij op gelijke wijze daaraan deel gekregen, opdat Hij door zijn dood hem, die de macht over de dood had, de duivel, zou onttronen, 15 en allen zou bevrijden, die gedurende hun ganse leven door angst voor de dood tot slavernij gedoemd waren. 16 Want over de engelen ontfermt Hij Zich niet, maar Hij ontfermt Zich over het nageslacht van Abraham. 17 Daarom moest Hij in alle opzichten aan zijn broeders gelijk worden, opdat Hij een barmhartig en getrouw hogepriester zou worden bij God, om de zonden van het volk te verzoenen. 18 Want doordat Hij zelf in verzoekingen geleden heeft, kan Hij hun, die verzocht worden, te hulp komen.

Jezus heeft zich ontledigt........ dat wil zeggen, Hij heeft vrijwillig afstand gedaan van het Godgelijk zijn en werd MENS.

Jezus is ons in alle opzichten gelijk geworden om verzocht te kunnen worden en ons te kunnen helpen als wij verzocht worden. [door bijv. een vrouw te begeren.
Hij kan ons complete overwinning geven en een gelukkig leven.
Ik heb zo al een heel stuk geschreven.
Wat ik er mee wil zeggen is, dat niemand jou kan uitleggen waarom Jezus gedoopt is, dan alleen door diegene die dit geopenbaard is door gehoorzaamheid.

Het wonderlijke is, als ik begin met te gehoorzamen, krijg ik een heel nieuwe bijbel en valle de schellen van mijn ogen. Alles wordt nieuw.

Wil je meer lezen, laat het weten, dan kan ik je misschien iets meer over het dopen vertellen.

Ik hoop dat ik je hier een plezier mee heb gedaan en schrijf mij eens hoe je voor jezelf het dopen ziet?

Groeten van Goudmijntje

Dit bericht is gewijzigd op 23-02 15:04.

fb934634 Geplaatst op 24-02-2009, 13:20 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 23-02-2009, 14:43 goudmijntje schreef:
Dag Hans

Jezus heeft zich ontledigt........ dat wil zeggen, Hij heeft vrijwillig afstand gedaan van het Godgelijk zijn en werd MENS.

Jezus is ons in alle opzichten gelijk geworden om verzocht te kunnen worden en ons te kunnen helpen als wij verzocht worden. [door bijv. een vrouw te begeren.
Hij kan ons complete overwinning geven en een gelukkig leven.
Ik heb zo al een heel stuk geschreven.
Wat ik er mee wil zeggen is, dat niemand jou kan uitleggen waarom Jezus gedoopt is, dan alleen door diegene die dit geopenbaard is door gehoorzaamheid.
Groeten van Goudmijntje

Dit bericht is gewijzigd op 23-02 15:04.

Jezus was een mens (Joh. 8.40), en toonde aan ons het ware Mensbeeld! Hij ontdeed de zeven sluiers, waar een mens door verblind is... als eerste bij Maria Magdalena..

Eens leefde Christus op Aarde, het gevolg daarvan was dat hij in de vorm van de ziel het worden van de mens omhult, omzweeft. Hij heeft zich met het geestelijke deel van de Aarde verenigd. Hij is hier, nu, bij ons, - slechts ogen om hem te zien ontbreken ons.... Je kan deze ogen ontwikkelen...

De doop laat nogmaals zien dat hij een mens was... vrij van begeerte, de Zoon van God. Magdalena verzachtte zijn strengheid.
Shalom

Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. 
hansvermeer Geplaatst op 03-03-2009, 21:01 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Goudmijntje bedankt voor het mooie stuk wat je geschreven hebt.
Hierdoor leer ik Jezus veel beter begrijpen op weg naar mijn doop.
Groetjes Hans

Dit bericht is gewijzigd op 03-03 21:02.

fb934634 Geplaatst op 04-03-2009, 14:01 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 03-03-2009, 21:01 hansvermeer schreef:
Goudmijntje bedankt voor het mooie stuk wat je geschreven hebt.
Hierdoor leer ik Jezus veel beter begrijpen op weg naar mijn doop.
Groetjes Hans

We kunnen naar (authentieke) geschriften kijken, maar volgens mij is de realiteit rondom de Christus het belangrijkste! Sekten zijn niet in staat om de realiteit te zien; laat staan te erkennen. Macht speelt hier een zeeer grote rol! Waarom zijn in de tijd zoveel catharen op de brandstapel gezet denk je? Ze waren geliefd door het volk, deden geen vlieg kwaad; beschikten zij over andere authentieke teksten?

Het is niet voor niets dat de Christus zelf stelt : Hebt uw naaste lief als uzelf! en niet hebt uw naaste lief als de bijbel! Schriftgeleerden.... hebben zij de liefde? Liefde en realiteit gaan samen!

Als ik in het waarachtig licht sta behoef ik niemand te doden! Controle voeren daar ging het mijnsinziens over bij het instituut "kerk"!

Amen

Dit bericht is gewijzigd op 04-03 14:02.

goudmijntje Geplaatst op 07-03-2009, 23:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dag Hans

Even een paar regels over het dopen.
Het is Gods bedoeling dat we niet zondigen. [bewust]
Hebr. 12:4 Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden in uw worsteling tegen de zonde,.....
Dat is hetzelfde als, je hebt je boosheid of ongeduld nog niet overwonnen.
Maar met de kracht van de Heilige Geest is dit mogelijk.

Veel mensen die zich laten dopen denken dat het zondelichaam, ook wel het vlees genoemd, dan weg is, maar je merkt heel duidelijk dat alles nog hetzelfde is en dat je nog gemakkelijk boos kunt worden of ongeduldig, enz..

De Heilige Geest overtuigd van zonde en als ik die bij mijzelf ga zien, is er ook kracht om die te overwinnen.

Bekeer ik mij tot God, dan is het eerste wat ik doe, alles in orde maken voor zover mijn geweten spreekt. Dat weet je zelf heel goed en anders is de H. G. wel zo vriendelijk om het je te laten zien.
Want als je je tot God bekeerd, dan bekeer je je van de wereld tot God of van het vlees naar de Geest.
Later kunnen er nog meer dingen komen, maar dat is het begin.
Dan heb ik een goed geweten en een rein hart.

De doop is “een verbond van een goed geweten met God” (1 Pet. 3:21).

De doop neemt de zonde niet weg, maar door je te laten dopen getuigt je voor God en voor de mensen dat je een nieuw leven wil leven. je gaat door de doop een verbond aan, een afspraak met God, dat je hierna niet meer voor jezelf wil leven, of naar je eigen wil, maar dat je voor Hem wil leven, om Zijn wil te doen. De doop is een persoonlijk getuigenis: “Niet meer mijn wil, maar uw wil geschiede!”

Daarna is het de bedoeling om naar de Geest te leven en niet naar het vlees.
Gal. 5:16 Dit bedoel ik: Wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees.

Als je begrijpt wat het verschil is om naar het vlees of naar de Geest te leven
en je leest bijv. in Hebr. 10:20 ....langs de nieuwe en levende weg, die Hij ons ingewijd heeft, door het voorhangsel, dat is, zijn vlees, ....[lees in het verband...]
In de statenvert. staat: Dat is, door Zijn vlees....., dan begrijp je ook waarom Jezus gedoopt moest worden.
In deze zin staat een groot geheim die maar weinigen kennen.

Er staat bijv. in: Rom. 8:3 Want wat de wet niet vermocht, omdat zij zwak was door het vlees – God heeft, door zijn eigen Zoon te zenden in een vlees, aan dat der zonde gelijk, en wel om de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees, 4 opdat de eis der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, doch naar de Geest.

Spec.  in een vlees, aan dat der zonde gelijk, en wel om de zonde.

Jezus was een mens met een vlees.
Er was zonde in Zijn vlees, dat is iets heel anders dan een zondig vlees.
Wij hebben een zondig vlees omdat we gezondigd hebben.
Jezus heeft nooit gezondigd, maar altijd overwonnen.

Zoals de Geest de zonde in het vlees bij ons aanwijst, zo heeft God dat ook bij Jezus gedaan. Lees de tekst hier boven....Rom. 8:3

Weer genoeg voor deze keer.
Heb je weer iets om over te denken.

Met een hartelijke groet van Goudmijntje.

ps aan de hand van de plattegrond van de tempel kan ik je heel eenvoudig uitleggen, wat het betekend dat Jezus de weg door het vlees is gegaan.

Edgar Geplaatst op 09-03-2009, 14:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dag Hans,

Waarom liet Jezus zich dopen:

Hij zegt ergens bij het dopen  "LAAT MIJ THANS GEWORDEN"
En Hij zegt bij het dopen het is goed om "ALLE GERECHTIGHEID TE VERVULLEN".

Het heeft in mijn ogen in ieder geval iets te maken met gerechtheid vervullen. en wat Jezus zegt over laat mij thans geworden, denk ik aan dit:
laat Mij helemaal tot m'n recht komen, compleet worden  noem maar op. Om zo de schepping  naar herstel te leiden.

Groet,

Edgar

Vincent Geplaatst op 10-03-2009, 13:11 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 09-03-2009, 14:42 Edgar schreef:
Dag Hans,

Waarom liet Jezus zich dopen:

Hij zegt ergens bij het dopen  "LAAT MIJ THANS GEWORDEN"
En Hij zegt bij het dopen het is goed om "ALLE GERECHTIGHEID TE VERVULLEN".

Het heeft in mijn ogen in ieder geval iets te maken met gerechtheid vervullen. en wat Jezus zegt over laat mij thans geworden, denk ik aan dit:
laat Mij helemaal tot m'n recht komen, compleet worden  noem maar op. Om zo de schepping  naar herstel te leiden.

Groet,

Edgar

Wat nog eens een keer het bewijs is dat er geen sprake was van een goddelijke geboorte. Maar dat dit verhaal later is bedacht.

Jezus werd Christus bij zijn doop in de Jordaan. Daarom is deze doop als symbool ook een heel belangrijke gebeurtenis.

"Laat Mij thans geworden": Hij wordt de Christus.
"Alle gerechtigheid vervullen": Hij zou vanaf dit tijdstip zonder zonden blijven.

Door je te laten dopen laat je zien dat je Christus gaat volgen. Je laat dat zien aan de gemeente. Misschien is dat voor jezelf een extra stimulans en de doop kan daarom belangrijk zijn.

Je kunt ook zelf de wil uitspreken tegenover jezelf om Christus te volgen. Ik vind dat belangrijker. Je kunt jezelf namelijk niet voor de gek houden, maar een gemeenschap wel. Maak je binnenste en wat men van buiten ziet, Eén.

goudmijntje Geplaatst op 19-03-2009, 15:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wat nog eens een keer het bewijs is dat er geen sprake was van een goddelijke geboorte. Maar dat dit verhaal later is bedacht.

------------------------- schreef Vincent--------------------------------------------------------------

Dat klopt natuurlijk niet.
Jezus is door de Heilige Geest verwekt, maar werd aan de mensen gelijk.

Er staat in: Romijnen 1:3 ............aangaande zijn Zoon, gesproten uit het geslacht van David naar het vlees, 4 naar de geest der heiligheid door zijn opstanding uit de doden verklaard Gods Zoon te zijn in kracht, Jezus Christus, onze Here – 5 door wie wij genade en het apostelschap ontvangen hebben om gehoorzaamheid des geloofs te bewerken voor zijn naam onder al de heidenen, ....................................

Zijn voorgeslacht was via David [naar het vlees]

Er wordt erg weinig gesproken over het leven van Jezus voor zijn dertigste.
Het geheim is dat in die jaren het belangrijkste werk in Hem gedaan is, door de Heilige Geest, maar na Zijn doop kreeg Hij de Gaven ven de Geest.
Zodat hij allerlei machten en krachten had.

Dezelfde Geest geeft God aan ons, als wij ons bekeren.
Wij kunnen in de kracht van deze Geest de zonde overwinnen.

En.......................................................................................................................

2. Op 2,7
 Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt. Wie overwint, hem zal Ik geven te eten van de boom des levens, die in het paradijs Gods is.  

3. Op 2,11
 Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt. Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.  

4. Op 2,17
 Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt. Wie overwint, hem zal Ik geven van het verborgen manna, en Ik zal hem een witte steen geven en op die steen een nieuwe naam geschreven, welke niemand weet, dan die hem ontvangt.  

5. Op 2,26
 En wie overwint en mijn werken tot het einde toe bewaart, hem zal Ik macht geven over de heidenen;  

6. Op 3,5
 Wie overwint, zal aldus bekleed worden met witte klederen; en Ik zal zijn naam geenszins uitwissen uit het boek des levens, maar Ik zal zijn naam belijden voor mijn Vader en voor zijn engelen.  

7. Op 3,12
 Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan; en Ik zal op hem schrijven de naam mijns Gods en de naam van de stad mijns Gods, het nieuwe Jeruzalem, dat uit de hemel nederdaalt van mijn God, en mijn nieuwe naam.  

8. Op 3,21
 Wie overwint, hem zal Ik geven met Mij te zitten op mijn troon, gelijk ook Ik heb overwonnen en gezeten ben met mijn Vader op zijn troon.  

9. Op 21,7
 Wie overwint, zal deze dingen beërven, en Ik zal hem een God zijn en hij zal Mij een zoon zijn.  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hebr. 12:4 ...............Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden in uw worsteling tegen de zonde, ...................................

[waar bloed vloed treed de dood in, heb ik de zonde overwonnen en word ik op dit gebied niet meer verzocht.]

Gr. Goudmijntje

fb934634 Geplaatst op 19-03-2009, 17:52 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

[waar bloed vloed treed de dood in, heb ik de zonde overwonnen en word ik op dit gebied niet meer verzocht.]

Gr. Goudmijntje

Ik begrijp helemaal niet wat je hier wil zeggen!

Vincent Geplaatst op 20-03-2009, 12:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-03-2009, 15:14 goudmijntje schreef:

Dat klopt natuurlijk niet.
Jezus is door de Heilige Geest verwekt, maar werd aan de mensen gelijk.

Er staat in: Romijnen 1:3 ............aangaande zijn Zoon, gesproten uit het geslacht van David naar het vlees, 4 naar de geest der heiligheid door zijn opstanding uit de doden verklaard Gods Zoon te zijn in kracht, Jezus Christus, onze Here – 5 door wie wij genade en het apostelschap ontvangen hebben om gehoorzaamheid des geloofs te bewerken voor zijn naam onder al de heidenen, ....................................

Zijn voorgeslacht was via David [naar het vlees]

Je bewijst alleen maar het tegendeel:
Jezus is alleen maar via Jozef (naar het vlees) uit het geslacht van David. En dus niet via Maria. Lees de geslachtsregisters maar eens goed na.

Maria was uit het geslacht van Aäron. Jezus is dus zowel 'Zoon van David' als 'Zoon van Aäron'.  Dit is een unieke combinatie. Namelijk die van het koningsgeslacht met het priestersgeslacht. (Zie ook: Het Jezus mysterie, Michael Baigent)

Dit bericht is gewijzigd op 20-03 12:10.

goudmijntje Geplaatst op 25-03-2009, 13:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

beste vinsent

er staat dat jozef geen gemeenschap met maria heeft gehad, maar dat de Heilige Geest haar overschaduwd heeft. [bevrucht]
jozef en maria waren nl verloofd

Jezus is dus niet van Jozef.
[volgens mij komt Jozef ook van David, maar dat zou ik eerst moeten lezen.

maria komt uit het geslacht van david
daarom staat er:  

Rom. 1:3 ...aangaande zijn Zoon, gesproten uit het geslacht van David naar het vlees,  
4 naar de geest der heiligheid door zijn opstanding uit de doden verklaard Gods Zoon te zijn in kracht, Jezus Christus, onze Here –  

Dezelfde Geest die Jezus verwekt heeft, krijgen wij als we ons bekeren en gehoorzaam worden aan Gods woord. [zijn geboden]
Overwinnen wij net als Jezus de zonde dan zijn we broers van Jezus.

lees alles als een kind en ga gehoorzamen.
Dan openbaart God zijn woord [wil ] aan jou.
Het is allemaal heel eenvoudig, maar er is ook geloof voor nodig.

gr. Goudmijntje

goudmijntje Geplaatst op 25-03-2009, 14:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

[staat bijna onderaan]

De vijfde en laatste vrouw die genoemd wordt, is Maria. De manier waarop ze vermeld wordt wijkt af: Jakob verwekte Jozef, de man van Maria. Bij haar werd Jezus verwekt, die Christus genoemd wordt. (Mattëus 1:16). Verwekt, niet door haar man Jozef, maar door de Heilige Geest.

Lees onderstaande.

----------------------------------------------------------------------
Vijf vrouwen in het voorgeslacht van Jezus

Het Nieuwe Testament begint met een indrukwekkende geslachtslijst, om de afstamming van Jezus weer te geven. Met deze geslachtslijst is iets bijzonders aan de hand. Er komen namelijk vijf vrouwen in voor, iets wat in de geslachtslijsten in het Oude Testament zelden gebeurt.
De eerste vrouw die genoemd wordt, is Tamar (Genesis 38). Juda (de zoon van Jakob, de zoon van Isaak) kiest Tamar als vrouw voor zijn oudste zoon Er. Als Er overlijdt zonder dat zij kinderen hebben gekregen, wordt Tamar volgens de wetten van Mozes de vrouw van Onan, de broer van Er (Deuteromium 25). Onan neemt Tamar tot vrouw, maar voorkomt dat zij zwanger raakt van hem. Als Onan ook overlijdt zonder dat er kinderen zijn, is Sela nog niet oud genoeg om met Tamar te trouwen. Juda stuurt haar daarom terug naar haar vader. Juda geeft Tamar niet tot vrouw aan zijn jongste zoon. Tamar verkleedt zich als hoer, zo verleidt ze Juda. Zo wordt Peres verwekt.
De tweede vrouw die wordt genoemd is Rachab (Jozua 2). Rachab is een hoer, die onderdak gaf aan twee spionnen die in opdracht van Jozua de stad Jericho moesten verkennen. Rachab en de gezinsleden die in haar huis zijn, worden daarom gespaard bij de vernietiging van Jericho. En Rachab en haar familie worden opgenomen in het volk Israël (Jozua 6:25). De eerste keer dat haar naam weer wordt genoemd is in het geslachtsregister in Mattëus. Zij is de moeder van Boaz.

En Boaz trouwt met Ruth. Ruth is de derde vrouw die genoemd wordt in de geslachtslijst (Bijbelboek Ruth). Ruth, de Moabitische, schoondochter van Naomi. Bekende woorden van Ruth zijn: “Uw volk is mijn volk en uw God is mijn God”. Woorden die zij uitspreekt als zij met haar schoonmoeder naar Juda gaat, om voor haar te zorgen. Arme mensen mogen aren die zijn blijven liggen na het oogsten, oprapen, dus dat doet Ruth. Het toeval wilde dat de akker waar ze terechtkwam van Boaz was, een familielid van Elimelech (Ruth 2:3). Toeval? Elimelech was de overleden schoonvader van Ruth, Boaz kon dus optreden als losser van de familie. En dat doet hij. Daar is echter wel een moedige actie van Ruth voor nodig… Lees maar na in Ruth 3.
De vierde vrouw die genoemd wordt in de geslachtslijst van Jezus is Batseba. Batseba, de vrouw bij wie David een zoon verwekt terwijl het niet zijn vrouw is (2 Samuël 11 en 12). Maar het is niet deze zoon die vermeld staat in Mattëus 1, want die sterft kort na de geboorte. Het is de tweede zoon die David verwekt bij Batseba, Salomo, die wordt vermeld in de geslachtslijst. Opvallend is dat er in Mattheus 1 staat dat Salomo verwekt is bij de vrouw van Uria (Batseba haar naam wordt niet genoemd), terwijl Uria op dat moment al was gesneuveld in de strijd en David Batseba al tot vrouw had genomen.
De vijfde en laatste vrouw die genoemd wordt, is Maria. De manier waarop ze vermeld wordt wijkt af: Jakob verwekte Jozef, de man van Maria. Bij haar werd Jezus verwekt, die Christus genoemd wordt. (Mattëus 1:16). Verwekt, niet door haar man Jozef, maar door de Heilige Geest.

Om over na te denken
Het verhaal van vijf vrouwen. Vijf vrouwen met moed, wiens leven niet standaard verliep… God gebruikte ze om de komst van Jezus voor te bereiden. Waarom worden juist deze vrouwen genoemd in de geslachtslijst van Jezus?!

Gebed
Mijn ziel prijst en looft de Heer, mijn hart juicht om God, mijn redder: Hij heeft oog gehad voor zijn minste dienares. Ja, grote dingen heeft de Machtige gedaan, heilig is zijn naam. Barmhartig is Hij, van geslacht op geslacht, voor al wie Hem vereert. Een gedeelte uit de lofzang van Maria, Lucas 1.

fb934634 Geplaatst op 25-03-2009, 17:08 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-03-2009, 13:56 goudmijntje schreef:
beste vinsent

[volgens mij komt Jozef ook van David, maar dat zou ik eerst moeten lezen.

maria komt uit het geslacht van david
daarom staat er:  

Rom. 1:3 ...aangaande zijn Zoon, gesproten uit het geslacht van David naar het vlees,  
4 naar de geest der heiligheid door zijn opstanding uit de doden verklaard Gods Zoon te zijn in kracht, Jezus Christus, onze Here –  

lees alles als een kind en ga gehoorzamen.

Waar staat er hier dat Jezus door de HG is verwekt?
Het geloof in Jezus Christus behoeft zich niet te bedienen van slavernij. Anders wordt het een emotioneel geloof.
Het gaat hem m.i. over een bewustzijnverruimend geloof. Dat is vrijheid.
De waarheid zal u vrijmaken.

hansvermeer Geplaatst op 25-03-2009, 17:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik volg met veel interesse jullie discussie. Ik wil niet dat ik met mijn vraag verdeeldheid zaai. Ik ben overtuigd geraakt van het doel van het dopen. En nu ik begrijp waarom Jezus het moest doen, begrijp ik ook de herder die ik wil volgen.

Ook al is het pad soms onlogisch, voor een mens die een gemoedelijke gemeente niet altijd volgt en zijn eigen wil (IK) moeilijk uit handen weet te geven, begrijp ik dat als ik Jezus blijf volgen en luister naar de verhalen om mij heen, leer weten waar ik naar toe ga. Beter nog ik leer het ook anderen te vertellen.

Ik luister naar de verhalen om mij heen.  Waar de weg naar toe gaat, wie Jezus is, waar hij vandaan komt. Wat de regels van God en Jezus zijn. Ik leer.

Bedankt voor jullie uitleg, wetend dat ik leer van ieder woord omdat het hetzelfde doel nastreeft. Jezus volgen opdat zijn weg, zijn waarheid en zijn leven de mijne is.

hans

Vincent Geplaatst op 26-03-2009, 13:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Lukas 3: 23
23 En Hij, Jezus, begon omtrent dertig jaren oud te wezen, zijnde (alzo men meende) de zoon van Jozef, den zoon van Heli,
(Dit is het begin van het geslachtsregister. Is hij niet de zoon van Jozef, dan is hij niet de zoon van Heli, etc., van David.)

Johannes 1: 46
46 Filippus vond Nathanaël en zeide tot hem: Wij hebben Dien gevonden, van Welken Mozes in de wet geschreven heeft, en de profeten, namelijk Jezus, den zoon van Jozef, van Nazareth.

Naar het vlees zoon van Jozef en Maria, naar de geest, Zoon van God.

goudmijntje Geplaatst op 27-03-2009, 10:43 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

interesant!!!!! hoe we de dingen uit de bijbel zo verschillend verstaan kunnen.
Vandaar al deze kerken en gemeenten.

Maar uiteindelijk gaat het om ons leven.
Het leven is het licht der mensen.
Daardoor zijn we een voorbeeld.

Het was niet mijn bedoeling om te discuseren, maar gewoon te laten weten hoe ik de dingen zie en ervaar.
En dan is het ook mooi om van anderen te lezen.

Ik ga deze gedachtenwisseling stoppen.
Wie weet komen we elkaar nog op een andere plek tegen.

Groetjes Goudmijntje

goudmijntje Geplaatst op 27-03-2009, 11:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dag Hans

Bedankt voor je reaktie.
Nadat ik bovenstaande had geschreven, zag ik het bericht van jou.

Ik wist niet of je deze gedachtenwisseling nog volgde.
Ik wens je van harte toe dat je Gods weg met jou leven zult vinden.
Volg je hart en gehoorzaam daaraan.
Dan zal het je zeker goed gaan.

Met een hartelijke groet van een erg gelukkige vrouw,
dank zij het evangelie, die een oplossing is voor alles.

Ik wil je graag nog één ding meegeven.

Strijdt om in te gaan door de enge poort, staat in het stukje wat ik hieronder heb geplakt.
De enge poort is een geheim en niet zo gemakkelijk te vinden. Er zijn er maar weinigen die hem vinden.!!!!!!!!!
Veel mensen denken er op te wandelen, maar lopen toch op de brede weg.
Er staat ergens dat de drempel van de smalle en brede weg naast elkaar zijn en dat er alleen een muur tussen is..
Je komt erg makkelijk op de brede weg, zonder het te beseffen.
Daar kom je als je niet alles hebt op gegeven en naar je eigen inzichten wandelt.
Maar luister je heel bewust naar Gods Geest in je binnenste [als je die al hebt., of nog hebt!!!!!!!]
De Geest gaat nl van je weg als je Hem niet gehoorzaamd.
Heb je dan bijv. een gave van de Geest gekregen, bijv. bidden in tongen of uitleg, enz. , dan houdt je die, omdat de gaven van God onberouwelijk zijn, maar je hebt dan niet meer de Geest van God die je leiding geeft,]

Maar ben je gehoorzaam aan de Geest, dan zal God je de smalle weg laten zien en dan weet je ook zeker dat je er op wandelt.
Het is elke keer weer opnieuw een keuze die je moet maken in alle situatie's waar je in komt in je dagelijkse omstandigheden, luister ik naar de Geest [de stem van God in je hart]  of naar het vlees [eigen wil.]

De Geest komt nl om te overtuigen van zonde [in je eigen vlees, bijv. drift, ongeduld of boosheid.]
Hij wijst deze dingen bij jou aan en helpt je om die te overwinnen.
Daarom ga je deze weg ook alleen en je vrouw bijv. ook.
En wandel je samen op de smalle weg, dan heb je broederschap en op een gegeven moment aan een half woord genoeg, want je herkent wat de ander ervaart.
En zo is het ook met andere mensen waar je mee omgaat die luisteren naar de Geest.
De bijbel noemt dit gemeenschap.
Zo ontstaat er een gemeente met broederschap en éénheid die uitstijgt boven alles.

De enge poort is een bewuste keuze, waarbij je alles en iedereen op moet geven,
wil je een echte dicipel van Jezus zijn, dus ook je ouders en familie.
En het geheim van het opgeven is, dat er wel een muur komt tussen jou en je familie, maar je kunt ze toch goed blijven doen.
Alleen jij bent baas over je leven hoe jij dat inricht.
Daar mogen zij geen zeggenschap over hebben.
En door dit loslaten wordt je bevrijd, maar tegelijk begint dus ook een strijd om vast te houden aan je voornemen en om Gods wil te doen.
Je kunt je familie na verloop van tijd je leven laten zien en dat heeft een trekkende kracht.
Preken tegen hun heeft geen zin

Er staat in Lukas 13:23 En iemand zeide tot Hem: Here, zijn het weinigen, die behouden worden? 24 Hij zeide tot hen: Strijdt om in te gaan door de enge poort, want velen, zeg Ik u, zullen trachten in te gaan, doch het niet kunnen. 25 Van het ogenblik af, dat de heer des huizes is opgestaan en de deur gesloten heeft, zult gij beginnen buiten te staan en aan de deur te kloppen, zeggende: Here, doe ons open, en Hij zal antwoorden en tot u zeggen: Ik weet niet, vanwaar gij zijt. 26 Dan zult gij beginnen te zeggen: Wij hebben voor uw ogen gegeten en gedronken en in onze straten hebt Gij geleerd. 27 En Hij zal tot u spreken, zeggende: Ik weet niet, vanwaar gij zijt; gaat weg van Mij, alle gij werkers der ongerechtigheid. 28 Daar zal het geween zijn en het tandengeknars, wanneer gij Abraham en Isaak en Jakob zult zien en al de profeten in het Koninkrijk Gods, maar uzelf buitengeworpen. 29 En zij zullen komen van oost en west en van noord en zuid en zullen aanliggen in het Koninkrijk Gods. 30 En zie, er zijn laatsten, die de eersten zullen zijn en er zijn eersten, die de laatsten zullen zijn.

Het is dus niet vanzelfsprekend dat je binnen kunt gaan met alleen zondevergeving.
[Brede weg]
Alleen wie overwinnen gelijk Hij overwonnen heeft, mogen naar binnen.
Want alleen wie overwinnen krijgen daardoor olie in de kan.
[zie gelijkenis van de wijze en dwaze maagden.]
Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt.

Met een hartelijke groet van
Goudmijntje

Dit bericht is gewijzigd op 27-03 11:21.

goudmijntje Geplaatst op 27-03-2009, 11:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dag Hans

Ik wil graag nog één keer reageren of het moet privé zijn.

Ik wil niet dat ik met mijn vraag verdeeldheid zaai, schrijf je.

Tekenen der tijden
Lukas 12: 49 Vuur ben Ik komen werpen op de aarde en wat is mijn wil, als het reeds ontstoken is? 50 Ik moet gedoopt worden met een doop, en hoe beklemt het Mij, totdat het volbracht is. 51 Meent gij, dat Ik gekomen ben om vrede op aarde te brengen? Neen, zeg Ik u, veeleer verdeeldheid. 52 Want van nu aan zullen vijf in één huis verdeeld zijn, drie tegen twee en twee tegen drie. Zij zullen verdeeld zijn, 53 vader tegen zoon en zoon tegen vader, moeder tegen dochter en dochter tegen moeder, schoonmoeder tegen haar schoondochter en schoondochter tegen schoonmoeder.

Vandaar dat je afstand moet nemen en je eigen weg met God moet kiezen.

Gr. Goudmijntje

hansvermeer Geplaatst op 27-03-2009, 14:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

je bent echt een kei, goumijntje. de doop zal er komen.

bedankt  hans.

fb934634 Geplaatst op 27-03-2009, 14:42 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op een vraag antwoorden hoeft niet noodzakelijkerwijs een discussie te zijn.
Gelijk vincent aangaf: Naar de Geest door de Heilige Geest; naar het vlees door Jozef en Maria!

Maar ja, op vele vragen kan men gewoonweg niet antwoorden, hé!
En een sekte zeker niet... zij zien zeer rechtlijnig! Ga zelf maar op ontdekking.

Vincent Geplaatst op 27-03-2009, 15:08 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het discussiëren is niet om verdeeldheid te zaaien. We willen uiteindelijk allemaal in de waarheid wandelen. Maar hoe verkrijg je waarheid? Door één van de waarheden uit te kiezen en er blind achter aan te wandelen?
Nee, je zult uit moeten zoeken: Hoe weet ík de waarheid?

Je weet alleen op welk pad je wandelt, als Christus deze voor je heeft verlicht.

Dit bericht is gewijzigd op 27-03 15:08.

Nathaniel Geplaatst op 17-07-2009, 20:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Jezus doopsel

Doopsel betekent (1) gewassen worden (2) begraven worden (ondergedompeld worden) en op spiritueel gebied (3) het doorgeven van zonden door het opleggen van handen, zoals dat in het Oude Testament gedaan werd.

In het Nieuwe Testament, was het doopsel van Jezus door Johannes de Doper om alle zonden van de wereld weg te wassen. ‘Het doopsel van Jezus’ heeft de betekenis van het wegnemen van de zonden van de mens, de zonden van de wereld weg te wassen.

Joh.1:1 Des anderen daags zag Johannes Jezus tot zich komende, en zeide: Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt!

Jezus werd door Johannes de Doper gedoopt, de vertegenwoordiger van de gehele mensheid en de hogepriester in de traditie van Aaron, en hij nam alle zonden van de wereld op Zich. Dit was het doel van Zijn doopsel.

In de woorden ‘het doopsel van Jezus’ zit een spirituele betekenis nl. het doorgeven aan, het begraven worden. Dit betekent dat alle zonden aan Jezus werden doorgegeven en dat Hij voor ons in de plaats werd veroordeeld. Doordat de zonden op die manier werden doorgegeven moest Hij ook de straf ervoor dragen. Om de mensheid te redden, moest Jezus onze zonden wegnemen en ervoor sterven.

Lev. 16:21-22, “En Aaron zal beide zijn handen op het hoofd van den levenden bok leggen, en zal daarop al de ongerechtigheden der kinderen Israëls, en al hun overtredingen, naar al hun zonden, belijden; en hij zal die op het hoofd des boks leggen, en zal hem door de hand eens mans, die voorhanden is, naar de woestijn uitlaten. Alzo zal die bok op zich al hun ongerechtigheden in een afgezonderd land wegdragen; en hij zal dien bok in de woestijn uitlaten.” Toen Aaron, de hogepriester, zijn handen op het hoofd van de levende geit legde, nam de geit alle zonden van Israël over en werd voor de mensen geslacht.

“Het opleggen van handen op het hoofd van het zonde-offer” in het Oude Testament is hetzelfde als “het doopsel” in het Nieuwe Testament

Aldus is Zijn dood ook de dood van u en van mij, van alle zondaars van de wereld en Zijn herrijzenis is de herrijzenis van alle mensen. Zijn offer is de zaligheid van de zondaars en Zijn doopsel is de getuigenis van het wegwassen van alle zonden van de mensheid.

De Bijbel zegt ons, “Er is een tegenbeeld dat ons nu redt, namelijk het doopsel” (1 Petrus3:21). Het doopsel van Jezus is de rechtvaardige manier om de mensheid te redden door al onze zonden weg te wassen.

Vrede van God,
Nathaniel

Dit bericht is gewijzigd op 18-07 08:42.

Nina Geplaatst op 18-07-2009, 20:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

het antwoord is eigenlijk heel simpel : Jezus is ons voorbeeld, en zijn liefde is zo groot dat hij -het enige volmaakte wezen op aarde-  zelfs daarin een voorbeeld wilde zijn voor één ieder.  

2