|
Gait
|
Geplaatst op 18-02-2009, 15:24 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Was dit "Spotten" kwajongensachtig of zijn de tegenstellingen tussen Israel en de Arabische wereld (lees Moslims) tot op de dag van vandaag (en misschien tot de jongste dag) hier begonnen.
De SV kanttekening geeft hier namelijk een verwijzing naar Galaten 4:29 waar staat "Doch gelijkerwijs toen, die naar het vlees geboren was, vervolgde dengene, die naar den Geest geboren was, alzo ook nu."
Ik weet dat Paulus hier de Galaten waarschuwt tegen - en verwijt van Wettisisme, maar wat doet deze verwijzing dan juist dáár.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 19-02-2009, 15:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
God zal zijn met de kinderen van Abraham, zowel met Ismaël als met Izaäk.
Paulus zegt: "Kijk eens naar Abraham: Hij geloofde God en daarom was het goed tussen God en hem. De echte kinderen van Abraham zijn dus de mensen die, net als hij, op God vertrouwen. In de Boeken is voorzegd dat niet-Joodse volken op God zouden vertrouwen, waardoor het tussen God en hen in orde zou komen." (Galaten 3: 6-8)
Paulus maakt een fout, hij zegt namelijk: "Wel, God deed Abraham en zijn kind een belofte. Er staat niet in de Boeken dat die belofte aan Abrahams 'kinderen' werd gedaan. want dan zou het voor alle Joden gelden. Nee, er staat 'Kind' en daarmee wordt Christus bedoeld. (Galaten 3: 16)
Dit is wel een heel verregaande interpretatie. Deze gaat uit van een fout. God zei namelijk in Genesis: "Maar God zei tegen hem: "U hoeft u geen zorgen te maken over die twee. Doe wat Sara heeft gezegd, want Isaäk is degene met wie Ik mijn verbond heb gesloten. Het nageslacht van Hagars zoon zal Ik ook tot een groot volk maken, omdat hij ook een zoon van u is." (Genesis 21: 12-13)
Het verbond met Abraham houdt het volgende in: "Ik sluit een verbond met u en zal u ontelbare nakomelingen geven. U zult niet de vader van één, maar van vele volken worden." (...) "Dit verbond zal overgaan op elke nieuwe generatie, voor altijd. Ook voor uw kinderen en hun kinderen zal Ik een God zijn. Het land Kanaän zal voor altijd voor u en uw nakomelingen zijn. Uw gedeelte van het verbond bestaat uit het naleven van de regels. Dit is uw verplichting aan Mij: iedere mannelijke nakomeling moet worden besneden. (...) Diezelfde dag nog liet Abraham Ismaël en ieder ander mannelijk lid van zijn huishouden -daar geboren of ergens gekocht- besnijden, zoals God hem had opgedragen." (Genesis 17: 2-23)
Zoals je ziet wordt ook Ismaël (en later Isaäk) besneden. Hij maakt volgens Abraham dus ook deel uit van het verbond. Abraham wordt vader van vele volkeren. Ook de volken uit Ismaël.
Kinderen gaat hier hooguit over Isaäk en Ismaël. Er is nog geen sprake van een kind dat Christus voorstelt.
In Galaten 4: 28-31 zegt Paulus iets vreemds. "Broeders, wij zijn net als Isaäk de kinderen die God aan Abraham heeft beloofd. Zoals de zoon (Izaak) van de vrije vrouw (Sara) vervolgd door de zoon (Ismaël) van de slavin (Hagar), worden nu de mensen die uit de Heilige Geest geboren zijn, vervolgd door hen die onder de slavernij van de wet leven. Maar in de Boeken staat dat Abraham de slavin en haar zoon moest wegsturen, want de zoon van de slavin mocht de erfenis niet delen met de zoon van de vrije vrouw. Nu, broeders, wij zijn geen kinderen van de slavin, die zich aan de wet moeten houden. Nee, wij zijn kinderen van de vrije vrouw."
Juist sloot God een verbond met Abraham, wat voor Abraham een houden aan regels inhield (Genesis 17). Het verbond heeft God met Isaäk gesloten (Genesis 21). De slaven van de regels zijn dus, merkwaardig genoeg, de zonen van de vrije vrouw.
Paulus heeft dit dus schijnbaar verkeerd geïnterpreteerd, om het Oude verbond te verwerpen. "Als u zich voortdurend door de Heilige Geest laat leiden, valt u niet meer onder de wet." (Galaten 5: 18)
Jezus was echter helemaal niet gekomen om het Oude verbond te verwerpen. Hij kwam het, zoals een goede Rabbi betaamd, om het opnieuw uit te leggen. "Denk niet dat Ik ben gekomen om de wetten van Mozes en de woorden van de profeten opzij te schuiven. Ik ben juist gekomen om er de volle betekenis aan te geven." (Mattheüs 5: 17)
en "Iedere leraar van de Joodse godsdienst die ene discipel van Mij wordt, heeft een dubbele schat: De oude schat van Mozes en de nieuwe schat van Mij." (Mattheus 13: 52)
God zegt niet: "Dit verbond geldt tot Jezus komt." Hij zegt: "Dit verbond geldt voor altijd."
Waarom dit verbond met Abram? "Toen Abram 99 jaar oud was, kwam de 'Here', bij hem en zei: "Ik ben de God de Almachtige; gehoorzaam Mij en leef als een oprecht man." (Genesis 17: 1)
God kwam tot een verbond met Abram omdat hij een gehoorzaam en oprecht man was. Hoe moest Abraham God gehoorzamen? Door regels na te leven. Vanaf toen ontstonden talrijke tradities. Tot aan Mozes, die de Wet opstelde.
Jezus vond deze wet belangrijker dan al die in de jaren gevormde tradities. (zie Mattheüs 15) Jezus zei: "U wordt niet slecht door wat u eet en drinkt. U wordt slecht door wat u denkt en zegt.
Om weer terug te komen op Paulus: "Als u zich voortdurend door de Heilige Geest laat leiden, valt u niet meer onder de wet"
Dit klopt niet. Jezus laat zien dat je nog steeds onder de wet valt.
"Het is duidelijk wat de zondige natuur voortbrengt: Overspel, ontucht, vuiligheid en losbandigheid; afgoderij en spiritisme; haat, ruzie, nijd, drift, rivaliteit, onenigheid, sektarisme, jaloezie, dronkenschap, onmatigheid en meer van dergelijke dingen."
Dit alles vloeit al voort uit de wet van Mozes.
"Ik heb u al eens gezegd dat mensen die dat soort dingen doen, het Koninkrijk van God niet zullen ontvangen. Maar de Heilige Geest brengt ons tot betere dingen: Liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, mildheid, trouw, tederheid en zelfbeheersing."
Dit vloeit voort uit het belangrijkste gebod van Jezus.
"Er is geen wet die zulke dingen veroordeelt. Wie bij Jezus Christus hoort, heeft met zijn oude natuur en begeerten afgerekend; die zijn aan het kruis geslagen. Als de Geest ons nieuw leven heeft gegeven, moeten wij ons in alle opzichten door de Geest laten leiden." (Galaten 5: 18-25)
Paulus voert een pleidooi tegen de besnijdenis. En hij heeft gelijk als hij zegt dat het niet uitmaakt of je wel of niet besneden bent. Het gaat erom of je je laat leiden door de Heilige Geest. Net zoals Abraham zich liet leiden door God en een oprecht man was.
Maar verwerp het oude verbond niet. Want je verwerpt daarmee Abraham en Mozes. Omarm het oude verbond en je zult deel uit maken van het nieuwe verbond, als je Jezus' boodschap begrijpt. Want God is niet alleen met zijn 'kind', maar met al zijn kinderen uit alle volkeren.
Dit bericht is gewijzigd op 19-02 15:47.
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel_01
|
Geplaatst op 17-02-2012, 21:58 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Volgens de koran, was ‘Isa de Messias. Hij werd gesteund door de ‘Heilige Geest’ (Soera 2:87; 5:110). Naar hem wordt ook verwezen als het “Woord van Allah” (Soera 4:171). ‘Isa’s moeder Marjam was de dochter van ‘Imraan, (Soera 3:35, 36) - vergelijk de Amran van Exodus 6:20 - en de zus van Aäron (en Mozes) (Soera 19:28). Zij werd opgevoed door Zacharias (de vader van Johannes de Doper) (Soera 3:37). Terwijl ze nog maagd was (Soera 19:19-21) baarde Marjam ‘Isa op een verlaten plaats onder een dadelpalm (Soera 19:22 en verder) (Niet in Bethlehem).
‘Isa sprak terwijl hij een baby in de wieg was (Soera 3:46; 5:110; 19:30). Hij verrichte verschillende andere wonderen, waaronder het tot leven beademen van kleien vogels, het genezen van blinden en leprozen, en het opwekken van doden (Soera 3:49; 5:110). Hij kondigde ook de komst van Mohammed aan (Soera 61:6).
Christenen en joden hebben met hun geschriften geknoeid (Soera 3:69-71). Hoewel christenen geloven dat ‘Isa aan een kruis stierf, en joden beweren dat zij hem doodden, werd hij in werkelijkheid niet gedood of gekruisigd, en diegenen die zeiden dat hij werd gekruisigd logen (Soera 4:157). ‘Isa stierf niet, maar voer op naar Allah (Soera 4:158). Op de dag van de Opstanding zal ‘Isa zelf een getuige zijn tegenover joden en christenen voor het geloven in zijn dood (Soera 4:159).
Sommige christenen en joden zijn getrouw en geloven waarlijk. (Soera 3:113, 114). Ieder van die ware gelovigen zullen zich aan Allah onderwerpen door Mohammed als de profeet van de islam aan te nemen, dat wil zeggen zij zullen moslim worden (Soera 3:199).
Hoewel joden en heidenen de grootste vijandigheid zullen hebben tegenover moslims, zijn het de christenen die het vriendschappelijkst jegens de gelovigen zijn. (Soera 5:82). Ware christenen zullen Mohammeds vijanden niet liefhebben (Soera 58:22). Met andere woorden, iemand die Mohammed afwijst is niet een waar christen.
Christenen worden geboden niet te geloven dat ‘Isa de zoon van God is: “Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben.” (4:171; 25:2). ‘Isa was slechts een geschapen menselijk wezen, en een dienaar van Allah.(4:172; 3:59)
In één van Mohammeds overleveringen lezen we dat er geen andere profeten zullen komen totdat ‘Isa terugkeert als “een man van middelmatige lengte, of rossig van aangezicht, met twee lichte kledingstukken aan, lijkend alsof zweetdruppels van zijn hoofd vallen hoewel dat niet nat zal zijn. Hij zal voor de zaak van de islam vechten. Hij zal het kruis breken, varkens doden, en de hoofdelijke beschermgeld-betaling afschaffen. Allah zal alle religies met uitzondering van de islam vernietigen. Hij (‘Isa) zal de duivel vernietigen en zal 40 jaar op aarde leven en dan sterven” (Soenan Aboe Dawoed, Boek 37: 4310). De Sahieh Moeslim heeft een variant op deze overlevering: “De zoon van Maria... zal spoedig onder u afdalen als een rechter. Hij zal... het betalen van het beschermgeld afschaffen en de rijkdom zal in die mate uitvloeien dat niemand liefdadigheidsgiften zal aannemen.” (Sahieh Moeslim 287)
Hopende geen slechte woorden van jullie te horen, wil graag op een nette wijze praten erover... wij ( Moslims ) geven alle namen van profeten ook Jezus ( isa ) aan onze kinderen omdat de namen van hen door de God is gegeven... dus wij respecteren alle profeten ook voor mohammed.. Koran is Vervulling van alle boeken.. voordat ik een veroordeel daarover zou hebben, zou ik maar eerst lezen.
4:157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet.
4:159. Er is niemand onder de mensen van het Boek die er niet in zal geloven vóór zijn dood. En op de Dag der Opstanding zal hij (Jezus) getuige tegen hen zijn, -
4:163. Waarlijk, Wij hebben u de openbaring gezonden, zoals Wij Noach en de profeten na hem openbaring zonden en Wij gaven een openbaring aan Abraham en Ismaël en Izaäk en Jacob en de stammen; en aan Jezus, Job, Jonas, Aäron en Salomo en Wij gaven David een psalmen.
5:74. Willen zij zich dan niet tot Allah wenden en om Zijn vergiffenis vragen terwijl Allah Vergevensgezind, Genadevol is?
5:75. De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper; voorzeker, alle boodschappers vóór hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een waarheidslievende vrouw. Zij plachten beiden voedsel tot zich te nemen. Zie, hoe Wij de tekenen voor hen (de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich afwenden.
5:112. Toen de discipelen zeiden: "O, Jezus, zoon van Maria, is uw Heer bij machte, ons een (met voedsel) gedekte tafel van de hemel neder te zenden?", antwoordde hij: "Vreest Allah, als gij gelovigen zijt."
5:113. Zij zeiden: "Wij verlangen zeer, er van te mogen eten zodat ons hart gerustgesteld moge worden en wij mogen weten dat gij de waarheid tot ons hebt gesproken en wij daarvan getuigen mogen zijn."
5:114. Jezus, de zoon van Maria, zeide: "O Allah, onze Heer, zend ons een (met voedsel) gedekte tafel van de hemel neder, opdat het voor de eersten en de laatsten onzer een feest moge zijn en een teken van U en tot onderhoud van ons, want Gij zijt de Beste der onderhouders."
5:115. Allah zeide: "Waarlijk, Ik zal haar (de tafel) tot u nederzenden, maar wie uwer nadien ondankbaar wordt, zal Ik zó straffen als Ik geen ander onder de volkeren gestraft heb."
5:116. En wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, hebt gij tot de mensen gezegd: 'Beschouwt mij en mijn moeder als twee Goden naast Allah,'? zal hij antwoorden: "Heilig zijt Gij! Ik zou nooit kunnen zeggen, waarop ik geen recht had. Indien ik het had gezegd zoudt Gij het zeker hebben geweten. Gij weet, wat in mijn innerlijk is en ik weet niet, wat in U is. Gij zijt de Kenner van het onzienlijke.
5:117. Ik zeide niets tot hen, dan hetgeen Gij mij hebt geboden: "Aanbidt Allah, mijn Heer en uw Heer." En ik was getuige van hen, zolang ik in hun midden verbleef, maar nadat Gij mij deedt sterven, waart Gij de Bewaker over hen en Gij zijt Getuige van alle dingen.
5:118. Indien Gij hen straft, zijn zij Uw dienaren en indien Gij hen vergeeft, zijt Gij zeker de Almachtige, de Alwijze.
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 17-02-2012, 23:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De Profeet is Jezus Christus en ná Hem is er geen profeet meer verwekt of opgestaan en alleen Hij is de Grote Profeet uit Deuteronomium 18 vers 15. Wie het kruisoffer loochent, loochent God, Die het kruisoffer heeft aanvaard en Jezus Christus daarom heeft opgewekt uit de dood. Vele valse profeten en valse christussen worden voorzegd door Jezus Christus in Mattheus 24. Een groot teken van het naderende einde en de wederkomst van Christus, De Koning der Koningen en de Rechter over levenden en doden, maar De Bruidegom van Zijn Bruid, de Gemeente der uitverkoornen, die in Hem geloven als: DE WEG, DE WAARHEID EN HET LEVEN!!!!!
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 18-02-2012, 09:44 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Satan als de grote Imitator, en schijnengel van het licht, degene die de bijbel, de koran ja alle boeken kent en listig gebruikt om te vermengen en zó maakt hij zijn eigen evangelie en speelt listig in op de zondige, religieuze mens om hem te laten denken dat hij God nog kan behagen vanuit zichzelf... terwijl de bijbel aangeeft, dat de mens dood is in de misdaden en de zonden, er is niemand die goed doet ...en dat het God's genade is Die een mens wil bekeren tot Hem door Jezus Christus, Die de dood heeft gesmaakt en geleden om ons Leven te schenken. Dit is De Weg, ja Hij is De Weg en buiten Hem is er geen (eeuwig) Leven maar de eeuwige Dood!
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 18-02-2012, 20:17 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 17-02-2012, 21:58 Gabriel_01 schreef:
Volgens de koran, was ‘Isa de Messias. Hij werd gesteund door de ‘Heilige Geest’ (Soera 2:87; 5:110). Naar hem wordt ook verwezen als het “Woord van Allah” (Soera 4:171). ‘Isa’s moeder Marjam was de dochter van ‘Imraan, (Soera 3:35, 36) - vergelijk de Amran van Exodus 6:20 - en de zus van Aäron (en Mozes) (Soera 19:28).
|
Zij was dus de zus van Aäron, zij heette Mirjam volgens de Bijbel, en zij was de moeder van Jezus, Maria volgens de Bijbel, die eeuwen later geboren werd. Dit misverstand is ontstaan doordat de namen Mirjam en Maria in het arabisch hetzelfde zijn, mohammed had niet door dat het om twee verschillende personen ging toen hij de islam bedacht. Dit is een van de vele dingen waaraan je kunt zien dat de islam een verzinsel is en niet van God komt.
Zij werd opgevoed door Zacharias (de vader van Johannes de Doper) (Soera 3:37). Terwijl ze nog maagd was (Soera 19:19-21) baarde Marjam ‘Isa op een verlaten plaats onder een dadelpalm (Soera 19:22 en verder)
|
Nadat gabriël Jezus verwekt had door in maria's vagina te blazen.
Een verdraaiing dus in de koran. Waarom zou allah de geboorteplek van Jezus in de Bijbel aanduiden als Betlehem en als een oase in de koran? Wat is hij voor vaag figuur dat hij steeds weer wat anders zegt? Zie in dat de koran verzonnen is.
‘Isa sprak terwijl hij een baby in de wieg was (Soera 3:46; 5:110; 19:30). Hij verrichte verschillende andere wonderen, waaronder het tot leven beademen van kleien vogels, het genezen van blinden en leprozen, en het opwekken van doden (Soera 3:49; 5:110). Hij kondigde ook de komst van Mohammed aan (Soera 61:6).
|
Hij kondigde niet de komst van Mohammed aan. Mohammed bracht een hele andere boodschap dan Jezus, hij bracht het tegenovergesteld.
Christenen en joden hebben met hun geschriften geknoeid (Soera 3:69-71).
|
Er staat slechts dat zij dwalen, niet dat zij de geschriften veranderd hebben. Welk een slechte bewaker zou allah anders zijn als zij konden knoeien met de schriften?
Sura 5:48. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarvoor in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot één volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt.
Hoewel christenen geloven dat ‘Isa aan een kruis stierf, en joden beweren dat zij hem doodden, werd hij in werkelijkheid niet gedood of gekruisigd, en diegenen die zeiden dat hij werd gekruisigd logen (Soera 4:157). ‘Isa stierf niet, maar voer op naar Allah (Soera 4:158). Op de dag van de Opstanding zal ‘Isa zelf een getuige zijn tegenover joden en christenen voor het geloven in zijn dood (Soera 4:159).
|
De koran liegt hierover. De Bijbel komt van God, dat geeft de koran toe, welnu, is God een wispelturige sukkel die steeds van gedachten verandert en ons voortdurend misleidt door steeds verschillende dingen te zeggen? Welnee! De Bijbel komt van God en daarom is de Bijbel waar. De koran is daarna gekomen en in tegenspraak met de Bijbel, de koran zegt dat de Bijbel van allah komt, maar waarom is de koran, als die al van allah komt, in tegenspraak met de Bijbel? Is allah vergeetachtig ofzo dat hij verschillende dingen zegt?
Sommige christenen en joden zijn getrouw en geloven waarlijk. (Soera 3:113, 114). Ieder van die ware gelovigen zullen zich aan Allah onderwerpen door Mohammed als de profeet van de islam aan te nemen, dat wil zeggen zij zullen moslim worden (Soera 3:199).
Hoewel joden en heidenen de grootste vijandigheid zullen hebben tegenover moslims, zijn het de christenen die het vriendschappelijkst jegens de gelovigen zijn. (Soera 5:82). Ware christenen zullen Mohammeds vijanden niet liefhebben (Soera 58:22). Met andere woorden, iemand die Mohammed afwijst is niet een waar christen.
|
Volgens de Bijbel moeten wij dwaalleraren afwijzen, mohammed verkondigt wat anders dan de BIjbel dus hij is een dwaalleraar. Ware christenen zullen iedereen liefhebben, soera 58 is dus in tegenspraak met de Bijbel die in o.a. Leviticus en het Nieuwe Testament opdraagt de naaste lief te hebben.
|
|
|
|
Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. |
|
|
|