|
verve11
|
Geplaatst op 10-02-2009, 16:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi,
Ooit de Bijbel van Barnabas gelezen? Het is de oudste Bijbel en aangezien de periode het meest overeenkomt met de tijd van Jezus is het volgens mij ook de meest vertrouwbare Bijbel. Honderden jaren na Jezus werd de Bijbel van Barnabas verboden door bepaalde machthebbers. In de Bijbel van Barnabas staat ook stukjes over een verlosser die na Jezus zou komen. Er staat bijvoorbeeld "Ik ben door God gestuurd naar deze wereld om een pad te verleggen voor de verlosser. Maar pas op! Totdat hij zou komen zullen er veel leugenaars komen die zelf zullen beweren die de laatste profeten zijn" (72 Bab)
Wat ook interessant is het volgende: "Ik kan van niemand zijn zondes goedmaken. Alleen God kan dat." (71 Bab)
"Jezus werd een keertje boos op Petrus die Jezus de zoon van God noemde. Jezus zei boos naar hem; "Neem afstand van mij. Jij zegt gevaarlijke dingen over mij en jij wilt mij slechte dingen aandoen". Hierna draaide hij naar zijn leerlingen en zei; "Gij zult verdoemen als je ook zulke dingen over mij zegt, want ik ben door God gestuurd om deze uitspraken te verdoemen" (70 Bab)
Er staan hierin dus uitspraken over Jezus die overeenkomen met de Koran. In de Koran wordt er ook veel verteld over Jezus en dat hij een belangrijke profeet was die een boek toegestuurd kreeg. Er staat ook dat het heel gevaarlijk is om hem als zoon van God te noemen. Mohammed zei zelf ook tegen zijn studenten dat hij later niet net als Jezus door Christenen zo hoog geprezen wordt en bijvoorbeeld zoon van God genoemd wordt. Volgens mij is Jezus of een andere gecreerde niets vergeleken met God. Volgens mij is het dan ook een belediging om het de zoon van God te noemen. God wordt zo afgebeeld als een soort mens en ik heb zelfs mensen gezien die "afbeeldingen" van God maken.
Groetjes
(p.s. de stukjes uit de Bijbel van Barnabas heb ik zelf in eigen woorden vertaald, omdat ik geen Nederlandse versie kon vinden)
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 12-02-2009, 12:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Zo zie je maar weer. De 16e eeuw. Dat is dus zelfs na Mohammed. Het is dus zo geschreven dat Mohammed echt als zegel der profeten kan worden gezien, vanuit de christelijke traditie. Dat je dit met een dergelijk geschrift probeert te bewijzen is minstens even verwerpelijk, sterker nog: veel verwerpelijker, als het bewijzen van de vroege kerk dat Jezus de lichamelijke zoon van God is. Mohammed is het voorbeeld van een valse profeet. Iemand die met het geweld dat hij voorstaat, regelrecht ingaat tegen de leer van Jezus. Dat de passage over valse profeten een doorn in het oog was van de volgers van Mohammed blijkt wel aan deze valse bijbel, waarin deze passage aan deze opvatting wordt aangepast.
Dit bericht is gewijzigd op 12-02 12:23.
|
|
|
|
|
|
|
kamara
|
Geplaatst op 04-05-2012, 22:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Barnabas Bijbel is een van de echte bijbel!! Barnabas was leerlingen van jesus en hij ging met hem overal naar toe...diegene die zegt dat Barnabas bijbel is van 16 eeuw,dan moet hij eens goed zoeken en informeren maar wel met bewijs en niet zomaar 16e eeuw in de lucht gooien!!! de oudste Stuk van Barnabas bijbel aantal jaren gelden in Turkeij is gevonden dusss.....Let het goed op wat jij over Jesus zegt.....
om lange verhaal kort te maken:
Als God Adam zonder vader en moeder kan maken en Haiva zonder moeder is dat voor God moeilijk om Jesus zonder vader kan maken???? Dus Denk erover na en niet zeggen dat Jesus zoon van God is, als zou Jesus nu op aarde terug gaan komen dan zou hij diegene dat soort dingen over hem zeggen KAPOT TE GAAN SCHOPEN!!!
Wees verstandig en denk over de bovenstande voorbeeld goed...God is niet zoals boom Stam, Tak En Blad...maar ze vergeten de blangrijkste stuk van deze stome voorbeeld die over God gaan zeggen en dat is de Wortel....!
Dit bericht is gewijzigd op 04-05 22:12.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
itsmetoo
|
Geplaatst op 05-05-2012, 00:44 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 04-05-2012, 23:09 kamara schreef:
wie is God van Israel? God of Allah er is maar een God of Allah die met verschillende taal en volk anders wordt uitgesproken.
Dit bericht is gewijzigd op 04-05 23:12.
|
Jullie allah is een afgod en de antichrist, 666 waren geen cijfers, maar was Arabisch voor in de naam van allah Dit lijkt in het Hebreeuws op het cijfer 666.
2 Tessalonicenzen 2 4 de tegenstander, die zich ook verheft boven al wat God genoemd of als God vereerd wordt, zodat hij als God in de tempel van God gaat zitten en zichzelf als God voordoet.

De afgod allah verheft zich al boven JHWH, de GOD van israel, de GOD van Abraham, Isaac en Jacob. Zijn volgelingen roepen allah akbar ! of te wel allah is groter dan GOD.
|
|
|
|
Romeinen 3:29 29 Is God een God der Joden alleen? en is Hij het niet ook der heidenen? Ja, ook der heidenen; |
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 05-05-2012, 10:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
God woont niet in een tempel met handen gemaakt, maar Ik zal onder hen wandelen en waar 2 of 3 in Mijn Naam samenvergaderd zijn, BEN IK in hun midden. Het Koninkrijk van God is in U, wanneer Jezus Christus, de Vader en De Heilige Geest in ons wonen! De Tempel van de Heilige Geest temidden van alle onheilige aardse tempels zowel in mensen als gebouwen, het werktuig van het Beest en de Valse profeet!
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
kamara
|
Geplaatst op 05-05-2012, 11:36 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Volgens mijn jullie zijn niet echt wijs!!! doe is niet stom en ga je eigen goed informeren met je slechte worden over Allah, zou jij allen maar je eigen in de heel gaan brengen!! denk jij dat Allah mee beschuldigt word van je worden, Nee absoluut niet, De Allah die jou gemaakt heeft tot je een volwassen man geworden ben, en nou ga jij zo tekeer tegen diegene die je op de aarde in leven gebracht hebt!!!
|
|
|
|
|
|
|
itsmetoo
|
Geplaatst op 05-05-2012, 11:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 05-05-2012, 10:49 christen2010 schreef:
God woont niet in een tempel met handen gemaakt, maar Ik zal onder hen wandelen en waar 2 of 3 in Mijn Naam samenvergaderd zijn, BEN IK in hun midden. Het Koninkrijk van God is in U, wanneer Jezus Christus, de Vader en De Heilige Geest in ons wonen! De Tempel van de Heilige Geest temidden van alle onheilige aardse tempels zowel in mensen als gebouwen, het werktuig van het Beest en de Valse profeet!
|
Openbaringen 11 1 En mij werd een meetlat gegeven, die op een staf leek. En de engel was erbij komen staan en zei: Sta op en meet de tempel van God, het altaar en hen die daarin aanbidden. --> Wie aanbidden JHWH in Zijn Tempel, juist de Joden !
2 Maar laat de buitenste voorhof van de tempel erbuiten en meet die niet, want die is aan de heidenen gegeven. En zij zullen de heilige stad vertrappen, tweeënveertig maanden lang. --> De heidenen: - De islamieten - De JG - De "christenen" die vervangingsleer aanhangen - De ongelovigen
3 En Ik zal Mijn twee getuigen macht geven, en zij zullen, in rouwkleding gekleed, twaalfhonderdzestig dagen lang profeteren. --> De 2 oudtestamentische profeten, niet de Heilige Geest en de gemeente !
|
|
|
|
Romeinen 3:29 29 Is God een God der Joden alleen? en is Hij het niet ook der heidenen? Ja, ook der heidenen; |
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 05-05-2012, 11:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
19 En de tempel Gods in de hemel is geopend geworden, en de ark Zijns verbonds is gezien in Zijn tempel; en er werden bliksemen, en stemmen, en donderslagen, en aardbeving, en grote hagel.
Het gaat hier om een hemels gezicht, wat in de hemel al plaatsvindt, zoals alles vanuit de hemel plaatsvindt door Jezus Christus, Die Koning is en regeert vanuit Zijn hemelse Tempel! Zijn Koninkrijk is dus hemels en niet van deze wereld en ook niet ontstaan in deze wereld en vanuit deze wereld... Koninkrijk der hemelen, van het hemels Jeruzalem met dáárin Godlovers(Joden) en niet Joden(Godlovers) samen het Lam aanbidden in de hemel op Zijn Troon, waar zij hun kronen neerleggen aan de Voeten van het Lam! 1 Kudde, 1 Herder! 1 Koning 1 God 1 Geest 1 Gemeente 1 Heerlijkheid, 1nieuwe aarde
1 wederkomst, 1 oordeel, 1 vergaan van de wereld inclusief de kosmos, 1 poel van vuur, 1 satan, 1 legioen van demonen, 1 volk van Ongelovigen, 1 Anti-christ 1 Valse profeet 1 valse godsdiensttheologie met legiovormen
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
itsmetoo
|
Geplaatst op 05-05-2012, 13:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 05-05-2012, 11:54 christen2010 schreef:
19 En de tempel Gods in de hemel is geopend geworden, en de ark Zijns verbonds is gezien in Zijn tempel; en er werden bliksemen, en stemmen, en donderslagen, en aardbeving, en grote hagel.
Koninkrijk der hemelen, van het hemels Jeruzalem met dáárin Godlovers(Joden) en niet Joden(Godlovers) samen het Lam aanbidden in de hemel op Zijn Troon, waar zij hun kronen neerleggen aan de Voeten van het Lam! 1 Kudde, 1 Herder! 1 Koning 1 God 1 Geest 1 Gemeente 1 Heerlijkheid, 1nieuwe aarde
1 wederkomst, 1 oordeel, 1 vergaan van de wereld inclusief de kosmos, 1 poel van vuur, 1 satan, 1 legioen van demonen, 1 volk van Ongelovigen, 1 Anti-christ 1 Valse profeet 1 valse godsdiensttheologie met legiovormen
|
Je bazelt hier weer je eigen doctrine en hersenspinsels en brengt ermee een valse leer in het evangelie ! Je negeert dus keihard GOD Zijn Eeuwige Woord en Beloften dat hij Eeuwig in Jeruzalem zal wonen, dat JHWH de tempel opnieuw fysiek laat bouwen in Jeruzalem. De satan en de zijnen zullen alles doen om dat te voorkomen, je bent hard op weg om op deze manier (onbewust?) een volgeling van hem te worden.
Je verwerpt gewoon steeds de oudtestamentische Beloften van JHWH aan Zijn Volk omdat de haat-demon in je dat niet accepteren kan en je verblind. Bidt toch tot Jezus dat Hij je verlossen zal van deze haat-demon die je bezit. Als je wilt zal ik met je meebidden verdwaalde broeder.
|
|
|
|
|
|
kamara
|
Geplaatst op 06-05-2012, 14:23 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Voor Christindom: ------------------------------ Warom willen jullie dat niet begrijpen!! Wanneer houden jullie op om te zeggen dat Jesus God is of Zoon van God is!! voor jou en die diegene die zoals jij denken heb ik sterke bewijs Goed Lezen en Denken:
In de Quran en ook Bijbel en Tahura Staat de volgende:
1. God of Allah heeft Adam Gemaakt van Klei, zonder vader en moeder.
2. God of Allah heeft Haiva Gemaakt Zonder Moeder
(kijk hoe God of Allah zijn grensloze macht en zijn wetenschap aan ons wil laten zien dat hij kan iemand in leven brengen zonder vader en moeder of zonder moeder of zonder vader)
3. Is Voor God moeilijk om Jesus (vrede zijn met hem) in leven gaan brengen Zonder Vader???
4. Waarom heeft God zoon nodig, als hij hemel en aarde wat ook tussen is, is van hem!! En voor Jesus heeft hij genoeg profeten gestuurd, En nou in een keer(volgens jullie) komt hij zelf als mens op aarde? even voor duidelijkheid God lijkt niet op zijn Geschepsel!!! en hij heeft dat ook niet nodig om als mensen op aarde te komen.
God zegt in Quran, maken van mensen was eenvoudiger dan van hemel en aarde wat ook tussen is!! (Nasa of wetenschapen hebben tot nu to niet ontdekt waar de Hemel eindig!! kijk naar de maan of de zon kijk hoe dat allemaal gemaakt zijn kijk naar de hemel zonder Balk op onze hoofd staat!! is dat niet genoeg bewijs dat Allah of God hoe machtig is!!
5. Als God Zoon heeft, Waar zijn de Vader en Moeder van God?
De bovenstaande vragen als iemand gezonde verstand heeft die kan wel beantworden en ook begrijpen dat God heeft absoluut geen zoon nodig wat daar ook lijkt heeft hij niet nodig.
Voor Jodendom: --------------------------
In tahura staat woord ILAHHI, ilahhi betekent in Allahi of mijn God, in oude testament van tahura staat duidelijk deze word, en als jij wilt niet begrijpen of niet geloven? ga met deze vraag naar een oude geleerde en eerlijke Jode die gaat je dezelfde vertellen, ABRAHIM, ISAHQ, ISMAIL, JACOB EN NOG VEEL MEER PROFETEN VOOR HUN NA HUN WAREN MOSLIM, MOSLIM BETEKENT EN ARABISCHE TAAL ZELF OVER GEVEN AAN GOD EN GEHOORZAAMHEID.
Quran te zeggen, 1 Complete sura gaat over Marijam en Jesus en vaker in andere sura naam van Jesus gekomen, ook over Moses Allah vertel ons heleveel over Moses wat eingelijk niet in tahura is gekomen!! en de oude geleerde Jode weten dat ook!!
|
|
|
|
|
|
|
itsmetoo
|
Geplaatst op 06-05-2012, 14:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 06-05-2012, 13:43 kamara schreef:
Warom willen jullie dat niet begrijpen!! Wanneer houden jullie op om te zeggen dat Jesus God is of Zoon van God is!! voor jou en die diegene die zoals jij denken heb ik sterke bewijs Goed Lezen en Denken:
In de Quran en ook Bijbel en Tahura Staat de volgende:
1. God of Allah heeft Adam Gemaakt van Klei, zonder vader en moeder. 2. God of Allah heeft Haiva Gemaakt Zonder Moeder 3. Is Voor God moeilijk om Jesus (vrede zijn met hem) in leven gaan brengen Zonder Vader???
(kijk hoe God of Allah zijn grensloze macht en zijn wetenschap aan ons wil laten zien dat hij kan iemand in leven brengen zonder vader en moeder of zonder moeder of zonder vader)
|
Beste Kamara, Allereerste wordt er ook nu nog steeds geen enkel kind op aarde geboren zonder dat GOD dat Wil, Hij bepaald welke spermacel en welk eicel tezamen tot een vrucht zullen worden. Dat zijn we denk ik wel eens samen?
Maar GOD heeft niet zo maar een menselijk kind zonder natuurlijke vader geboren laten worden, nee GOD is Zelf in het vlees gekomen, dus GOD heeft Zichzelf als Jezus geboren laten worden uit de Maagd Maria.
Zoals de koran zegt is het in lijn met de jehova's Koran Soera 5 73. Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen.
en in soera 75: 75. De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper; voorzeker, alle boodschappers vóór hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een waarheidlievende vrouw. Zij plachten beiden voedsel tot zich te nemen. Zie, hoe Wij de tekenen voor hen (de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich afwenden.
Zoals je ziet tracht de koran op vele plekken de Goddelijkheid van Jezus Christus te ontkennen en helaas zelfs te bestrijden door vele christenen te vervolgen in landen waar de islam in d politiek zit.
Maar de Schrift toont dit: Romeinen 9:5 5 Tot hen behoren de vaderen, en uit hen is, wat het vlees betreft, de Christus voortgekomen, Die God is, boven alles, te prijzen tot in eeuwigheid. Amen!
1 Johannes 5:20 20 Maar wij weten dat de Zoon van God gekomen is en ons het verstand heeft gegeven om de Waarachtige te mogen kennen; en wij zijn in de Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon, Jezus Christus. Die is de waarachtige God en het eeuwige leven.
Zoals je ziet probeert de satan er alles aan te doen om waarheid van Jezus GOD in het vlees gekomen is, te verwijderen en te ontkennen, omdat daarmee de Genade zal verdwijnen. Dat doet de satan met zijn koran, maar ook met de nep-bijbel van de jehova getuigen, de nieuwe wereldse verdraaiing.
GOD heeft dus geen Zoon, GOD is OOK Zijn Zoon, zo manifesteert GOD zich aan de mensen.
|
4. Waarom heeft God zoon nodig, als hij hemel en aarde wat ook tussen is, is van hem!! En voor Jesus heeft hij genoeg profeten gestuurd, En nou in een keer(volgens jullie) komt hij zelf als mens op aarde? even voor duidelijkheid God lijkt niet op zijn Geschepsel!!! en hij heeft dat ook niet nodig om als mensen op aarde te komen.
|
GOD heeft dus geen Zoon, GOD is OOK Zijn Zoon, zo manifesteert GOD zich aan de mensen.
|
God zegt in Quran, maken van mensen was eenvoudiger dan van hemel en aarde wat ook tussen is!! (Nasa of wetenschapen hebben tot nu to niet ontdekt waar de Hemel eindig!! kijk naar de maan of de zon kijk hoe dat allemaal gemaakt zijn kijk naar de hemel zonder Balk op onze hoofd staat!! is dat niet genoeg bewijs dat Allah of God hoe machtig is!!
|
GOD zegt dit niet Kamara, allah zegt dat ! En allah en JHWH, de GOD van israel zijn absoluut niet Dezelfden ! Zou dat wel zo zijn, dan zou GOD erg onberekenbaar en onbetrouwbaar zijn.
Maar JHWH is juist inmeng Trouw, zo trouw dat ook al houdt Zijn Uitverkoren Volk Israël, Zijn Oogappel, zich niet aan het Verbond, Hij dat wel doet voor Eeuwig. JHWH komt nooit terug op Zijn beloften, allah doet dat namelijk wel !
|
5. Als God Zoon heeft, Waar zijn de Vader en Moeder van God?
|
De Zoon van GOD is ook GOD, zoals een lichaam bestaat uit een hoofd, romp en ledematen. Alle 2 tezamen zijn ze het lichaam, met elk andere taken. Drie onafscheidelijken die tezamen 1 perfect geheel vormen ! Waarbij het Hoofd bepaald wat de andere ledematen doen !
|
|
|
|
|
|
kamara
|
Geplaatst op 06-05-2012, 14:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoe jij uitleg zelf een kind kan over deze uitleg kei hard lachen...ik zeg nogmaals wat jij zegt en dat denkt klopt het gewoon niet....Quran heeft voor elke woord bewijs dus ga aub niet JHWH als God noemen ga gewoon langs een oude eerlijke betrouwbaare Jode die oude testament van Moses gelezen heeft..dan kan hij jou vertellen wie is Allah.
Red je zelf voor het telaat is!! en kies de juiste pad.
Dit bericht is gewijzigd op 06-05 14:37.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
itsmetoo
|
Geplaatst op 06-05-2012, 14:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 06-05-2012, 14:37 kamara schreef:
Hoe jij uitleg zelf een kind kan over deze uitleg kei hard lachen...ik zeg nogmaals wat jij zegt en dat denkt klopt het gewoon niet....Quran heeft voor elke woord bewijs dus ga aub niet JHWH als God noemen ga gewoon langs een oude eerlijke betrouwbaare Jode die oude testament van Moses gelezen heeft..dan kan hij jou vertellen wie is Allah.
|
U roept wel hard Kamara over de Koran, maar geeft u mij dan eens een paar voorbeelden?
|
|
|
|
|
|
Bartholomee
|
Geplaatst op 06-05-2012, 15:38 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 06-05-2012, 14:43 christen2010 schreef:
Uw huis wordt U woest gelaten oh Jeruzalem, en in een tempel met handen gemaakt woont niet de Koning, Die alle macht heeft in hemel en op aarde, Hij laat Zich niet wederom kruisigen door een stel chiliasten en tora-isten.-terroristen
Dit bericht is gewijzigd op 06-05 14:44.
|
Dat is nu eens een goede omschrijving van jouw gedrag hier, als die van een TERRORIST
|
|
|
|
jehova's(jg) zijn een satanische, afvallige sekte. jg geloven niet in Jezus Christus en hun 'bijbel' (nwv) is corrupt en gemanipuleerd |
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 06-05-2012, 16:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 05-05-2012, 11:36 kamara schreef:
Volgens mijn jullie zijn niet echt wijs!!! doe is niet stom en ga je eigen goed informeren
|
Hmm, misschien is dit ook sterk aanbevolen voor jou, beste, inzake de bijbel van Barnabas. Gelijk ik al aanhaalde voordien, is deze bijbel een hoax. Wetenschappelijk onderzoek wees uit dat deze uit de 16de eeuw afstamd.
Trouwens, er is een verschil tussen iemand te verdoemen en iemand te vergeven. Wel, Yeshua leerde ons te vergeven! ( lees eerste bericht)
Dit bericht is gewijzigd op 06-05 16:40.
|
|
|
|
Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. |
|
|
|
|
trknatf
|
Geplaatst op 06-05-2012, 16:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 06-05-2012, 14:37 kamara schreef:
|
Jezelf redden is onmogelijk. Kies de juiste weg, kies voor Jezus en Hij zal je vrijmaken, Hij zal je redden!
Lees de Bijbel eens, de koran spoort moslims aan de Bijbel te lezen!
De koran zegt dat Allah de Bijbel heeft gegeven, in surah 3:3 en 3:84 3:. 3 Hij heeft u het Boek met de waarheid nedergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Torah en het Evangelie als leiding voor het volk en Hij heeft het Verschil geopenbaard. 84. Zeg: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons werd geopenbaard en hetgeen werd geopenbaard aan Abraham, Ismaël, Izaäk, Jacob, en de stammen en hetgeen aan Mozes en Jezus en de profeten door hun Heer werd gegeven. Wij maken geen onderscheid tussen wie dan ook van hen. Aan Hem alleen onderwerpen wij ons.
In vers 4 zegt de koran dat iedereen die deze tekenen (de Bijbel dus) verwerpt gestraft zullen worden. 4. Voorzeker, zij, die de tekenen van Allah verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; Allah is machtig, de Heer der Vergelding.
In surah 5 zegt allah weer dat hij de Bijbel heeft gegeven 5:44. Waarlijk, Wij zonden de Torah neder, waarin leiding en licht was, waarmede de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden, omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen. Vreest daarom de mensen niet, doch vreest Mij en ruilt Mijn tekenen niet in tegen het wereldse. En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden, zij zijn ongelovigen. 46. En Wij deden Jezus, zoon van Maria in hun voetsporen treden, vervullende, hetgeen voor hem in de Torah was (geopenbaard), en Wij gaven hem het Evangelie, dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarvoor in de Torah was en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden.
Volgens vers 48 bewaakt allah de Bijbel, de Bijbel zal dus niet veranderen 48. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarvoor in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot één volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt.
In Surah 10 wordt gezegd dat de Bijbel de waarheid bevat en dat degenen die de Bijbel verloochenen de verliezers zullen zijn 10:94. En als gij over hetgeen Wij tot u hebben nedergezonden twijfelt, vraagt dan degenen die het Boek voor u hebben gelezen. Inderdaad, de waarheid is van uw Heer tot u gekomen; behoor daarom niet tot de twijfelaars. 95. En behoor niet tot degenen, die de tekenen van Allah verloochenen, anders zult gij tot de verliezers behoren.
Lees daarom de Bijbel en behoor niet tot de verliezers!
|
|
|
|
|
|