verve11 Geplaatst op 10-02-2009, 16:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi,

Ooit de Bijbel van Barnabas gelezen? Het is de oudste Bijbel en aangezien de periode het meest overeenkomt met de tijd van Jezus is het volgens mij ook de meest vertrouwbare Bijbel. Honderden jaren na Jezus werd de Bijbel van Barnabas verboden door bepaalde machthebbers.
In de Bijbel van Barnabas staat ook stukjes over een verlosser die na Jezus zou komen. Er staat bijvoorbeeld
"Ik ben door God gestuurd naar deze wereld  om een pad te verleggen voor de verlosser. Maar pas op! Totdat hij zou komen zullen er veel leugenaars komen die zelf zullen beweren die de laatste profeten zijn" (72 Bab)

Wat ook interessant is het volgende:
"Ik kan van niemand zijn zondes goedmaken. Alleen God kan dat." (71 Bab)

"Jezus werd een keertje boos op Petrus die Jezus de zoon van God noemde. Jezus zei boos naar hem; "Neem afstand van mij. Jij zegt gevaarlijke dingen over mij en jij wilt mij slechte dingen aandoen". Hierna draaide hij naar zijn leerlingen en zei; "Gij zult verdoemen als je ook zulke dingen over mij zegt, want ik ben door God gestuurd om deze uitspraken te verdoemen" (70 Bab)

Er staan hierin dus uitspraken over Jezus die overeenkomen met de Koran. In de Koran wordt er ook veel verteld over Jezus en dat hij een belangrijke profeet was die een boek toegestuurd kreeg. Er staat ook dat het heel gevaarlijk is om hem als zoon van God te noemen. Mohammed zei zelf ook tegen zijn studenten dat hij later niet net als Jezus door Christenen zo hoog geprezen wordt en bijvoorbeeld zoon van God genoemd wordt.
Volgens mij is Jezus of een andere gecreerde niets vergeleken met God. Volgens mij is het dan ook een belediging om het de zoon van God te noemen. God wordt zo afgebeeld als een soort mens en ik heb zelfs mensen gezien die "afbeeldingen" van God maken.

Groetjes

(p.s. de stukjes uit de Bijbel van Barnabas heb ik zelf in eigen woorden vertaald, omdat ik geen Nederlandse versie kon vinden)

meld dit bericht aan een moderator

fb934634 Geplaatst op 10-02-2009, 18:28 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 10-02-2009, 16:16 verve11 schreef:
Hoi,

Ooit de Bijbel van Barnabas gelezen? Het is de oudste Bijbel en aangezien de periode het meest overeenkomt met de tijd van Jezus is het volgens mij ook de meest vertrouwbare Bijbel.
Groetjes

De bijbel van Barnabas dateert uit de 16de eeuw!!! Betrouwbaar?
Je mag het niet verwarren met de brief van Barnabas die men dateert op plus minus 100 na Christus.
Verre van betrouwbaar dus, behalve de brief van Barnabas .
Voor de brief van Barnabas:

link :  http://levendwater.org/boeken/onderwijs/deel3_1.htm

Dit bericht is gewijzigd op 10-02 18:33.

Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. 
Vincent Geplaatst op 12-02-2009, 12:22 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Zo zie je maar weer. De 16e eeuw. Dat is dus zelfs na Mohammed. Het is dus zo geschreven dat Mohammed echt als zegel der profeten kan worden gezien, vanuit de christelijke traditie. Dat je dit met een dergelijk geschrift probeert te bewijzen is minstens even verwerpelijk, sterker nog: veel verwerpelijker, als het bewijzen van de vroege kerk dat Jezus de lichamelijke zoon van God is. Mohammed is het voorbeeld van een valse profeet. Iemand die met het geweld dat hij voorstaat, regelrecht ingaat tegen de leer van Jezus. Dat de passage over valse profeten een doorn in het oog was van de volgers van Mohammed blijkt wel aan deze valse bijbel, waarin deze passage aan deze opvatting wordt aangepast.

Dit bericht is gewijzigd op 12-02 12:23.