|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 26-11-2010, 16:12 |
Reageer
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 26-11-2010, 09:33 ken schreef:
Ik verwerk voortdurend bijbelse uitspraken in mijn reactie, die JIJ als drogreden bestempeld.
|
De drogredenen in JOU reacties zijn allemaal gezeur over afvalligen, gesluierde blik en achtergrondinformatie. Dat zijn geen Bijbelse uitspraken, dat zijn uitspraken van het vrijmetslaarsgenootschap, genaamd wtg. De rest van je reactie is een grote drogreden die ik ook tegen jou zou kunnen uitspreken.
Dit bericht is gewijzigd op 26-11 16:14.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. |
|
|
ken
|
Geplaatst op 27-11-2010, 10:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-11-2010, 16:12 Statenvertaling schreef:
[...] De drogredenen in JOU reacties zijn allemaal gezeur over afvalligen, gesluierde blik en achtergrondinformatie. Dat zijn geen Bijbelse uitspraken, dat zijn uitspraken van het vrijmetslaarsgenootschap, genaamd wtg. De rest van je reactie is een grote drogreden die ik ook tegen jou zou kunnen uitspreken.
|
Jij interpreteert het als drogredenen, omdat het niet overeenkomt met JOUW visie.
Jij gebruikt klakkeloos informatie van afvalligen, wat neer komt op domme laster.
Lasteraars kunnen Gods koninkrijk niet beërven, netzomin als afgodendienaren.
Mijn enige intentie is, net als Jezus, je te laten zien hoe je de smalle weg kan vinden.
Hoe reageerden de joden op Jezus inspanningen? Ze beschuldigden hem van diverse dingen, om daarmee zichzelf vrij te pleiten.
Hielp dat hen? Nee, integendeel. Daardoor konden zij Jezus waarschuwing betreffende de val van Jeruzalem niet zien en kwamen om.
Zo waarschuwt de Bijbel ook heel duidelijk voor de val van Babylon de grote. Jij hebt de betekenis daarvan niet door.
Net als Jezus ben ik daar verdrietig over. Hij zei:
Lukas 13:34 Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt en de tot u uitgezondenen stenigt — hoe dikwijls heb ik uw kinderen willen vergaderen op de wijze waarop een hen haar broedsel van kuikens onder haar vleugels vergadert, maar GIJ hebt het niet gewild!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 27-11-2010, 17:53 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 27-11-2010, 14:04 Statenvertaling schreef:
Het ZIJN drogredenen, jij denkt alles te kunnen afdoen met achtergrondinformatie en gezeur over afvalligen, maar zo werkt dat niet.
|
Welnee, jôh. Ik gebruik gewoon Bijbelse feiten en de daarbij horende achtergrond informatie om het te kunnen begrijpen.
|
Het zijn trouwens ook afvalligen in JOUW ogen, hun visie komt niet overeen met JOUW visie en daarom denk jij dat jij niets hoeft te weerleggen.
|
Nee, hoor. Zij zijn volgens Bijbelse regels afvallig. Net zo als in de eerste eeuw.
1 Johannes 2:19 Zij zijn van ons uitgegaan, maar zij waren niet van ons slag; want indien zij van ons slag waren geweest, zouden zij bij ons zijn gebleven. Doch zij zijn weggegaan opdat duidelijk aan het licht zou treden dat niet allen van ons slag zijn.
Jezus verklaarde vaak dingen die men niet begreep, sommigen reageerden zo: Joh. 6 : 60 Toen velen van zijn discipelen dit daarom hoorden, zeiden zij: ’Deze rede is ergerlijk; wie kan ernaar luisteren? 61 Maar Jezus, die bij zichzelf wist dat zijn discipelen hierover murmureerden, zei tot hen: „Wordt GIJ hierdoor tot struikelen gebracht?
64 Maar er zijn sommigen onder U, die niet geloven.” Jezus wist namelijk van het begin af wie het waren die niet geloofden en wie het was die hem zou verraden. 
66 Ten gevolge hiervan keerden velen van zijn discipelen zich tot de dingen die zij hadden achtergelaten en wandelden voortaan niet meer met hem. 67 Daarom zei Jezus tot de twaalf: „Wilt ook GIJ niet heengaan?” 68 Simon Petrus antwoordde hem: „Heer, tot wie zullen wij heengaan? Gij hebt woorden van eeuwig leven; 69 en wij hebben geloofd en zijn te weten gekomen dat gij de Heilige Gods zijt.” 70 Jezus antwoordde hun: „Heb ik niet U twaalf uitgekozen? Toch is een van U een lasteraar.”
De afvalligen zoeken de gehele geschiedenis van JG af of ze een fout kunnen vinden, waarbij zij, soms aantoonbaar, feiten verdraaien met als doel zichzelf te rechtvaardigen en dus JG de zwarte piet toespelen. Ook dat gebeurde in de eerste eeuw.
De Joden beschuldigden Jezus dat hij dingen met behulp van Beëlzebub deed, waarmee m.i. zij zondigden tegen de HG.
Ik kan wat jij schrijft net zo goed omdraaien: Jij gebruikt klakkeloos informatie van het wtg, wat neer komt op domme laster.
|
Welnee. JG hoeven zich niet te rechtvaardigen, zij prediken gewoon overeenkomstig Jezus opdracht. Net als in Jezus tijd valt dat niet in goede aarde bij de gevestigde religie. Door de verdeelde religies en de afvalligenroddel belemmeren zij mensen het vinden van de smalle weg, die naar eeuwig leven op aarde leidt.
Er is trouwens een site, die ingaat op valse beschuldigingen van de afvalligen en die worden daar, soms glashelder, weerlegd.
|
Lasteraars kunnen Gods koninkrijk niet beërven, netzomin als afgodendienaren en vrijmetselaars.
|
Dat laatste kan je dus niet in de Bijbel vinden en is dus roddel.
Bovendien laat je duidelijk zien, dat je mijn contributies niet goed leest.
Ik schreef: JHWH’s naam is gesmaad, en die moet geheiligd worden. De Drie-eenheid, de onsterfelijkheid van de ziel en het hellevuur zijn bedrieglijke leerstellingen. De christelijke gemeente moet afgescheiden van de wereld zijn. Christenen dienen niet aan de oorlogen van de natiën deel te nemen. Christenen staan niet onder een sabbatwet om de zaterdag of zondag te heiligen. Christenen dienen niet tot geheime genootschappen, zoals de vrijmetselaars, te behoren. Er dienen onder christenen geen klassen van geestelijken en leken te bestaan. Religieuze titels zijn afkomstig van de antichrist. Alle gemeenten dienen een lichaam van ouderlingen te hebben. Ouderlingen moeten heilig, onberispelijk, in hun hele gedrag zijn. Alle christenen moeten het goede nieuws prediken. Er zullen mensen zijn die voor eeuwig in een paradijs op aarde leven. Christelijke liederen dienen lofzangen voor JHWH en Christus te zijn.
Russell stond daar volledig achter.
|
Dan zul je eerst bij die vrijmetselaars weg moeten gaan.
|
Dus, wanneer je er niet bij bent, hoef je er dus ook niet weg te gaan.
Hij is begraven overeenkomstig zijn wens en met de bij hem toen bekende kennis. Later kwam men tot de ontdekking dat Stauros beslist geen kruis betekent en vanaf dat moment werd het heidense symbool ook niet meer gebruikt.
Het weghalen van dit symbool op zijn graf zou grafschennis betekenen.
|
Daar is het wtg weer met hun monopolie op beschuldigen.
|
Ik citeer met mijn eigen woorden gewoon de Bijbel.
In het algemeen zijn juist de kerken van mening dat JG het monopolie hebben op het “alleen weten”. Tja, weten zij het dan alleen, met hun 100den verschillende visies?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 28-11-2010, 13:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Nee, ik geef de benodigde informatie.
Zo laat ik zien dat b.v. de Bijbel een onsterfelijke ziel niet leert en geef info waar dat idee wel vandaan komt. Er zijn veel sites te vinden die deze achtergronden hebben onderzocht en sommigen gaan zelfs terug naar de oorsprong, het oude Babylon.
|
Deze bijbelteksten gaan niet over het wtg!
|
Deze teksten laten paralelle gebeurtenissen zien, zo dat je niet twee keer aan dezelfde steen hoeft te stoten. M.a.w. je kan er van leren.
|
Ik hoef me ook niet te rechtvaardigen, ik ben gerechtvaardigd door geloof.
|
De joden hadden eenzelfde instelling, waardoor ze “de boot” misten. Zij konden daarom geen deelhebbers aan de kleine kudde zijn en konden Jezus waarschuwing betreffende de vernietiging van Jeruzalem niet begrijpen.
|
Je kent de achtergrond van je organisatie niet eens, het is een vrijmetselaarsorganisatie.
|
Je toont wederom dat begrijpend lezen moeilijk voor je is.
Je kan daarom niet begrijpen, dat lasteraars Gods koninkrijk niet kunnen beërven evenals afgodendienaren. Veel van jouw geloofsonderdelen hebben helaas een on-Bijbelse oorsprong.
|
Waarom was hij dan een vrijmetselaar?
|
Hij was geen vrijmestelaar, dat beweren alleen afvalligen.
|
Hij is begraven in een vrijmetselaarswijk en kreeg van het wtg een piramide met een vrijmetselaarssymbool
|
Volgens afvalligen. Het wtg voerde zijn wilsbesckikking uit. Meer niet.
Zijn grafmonument is gebaseerd op de piramide van Gizeh. Hij dacht dat in de piramide de sleutel tot Bijbelse geheimen te vinden zouden zijn.
De lauwerkrans met kruis en kroon symboliseert de Koninklijke waardigheid van Christus. Pas ca. 10 jaar na zijn dood ontdekte men dat Stauros paal betekende en dat kruis een on-bijbelske oorsprong had.
Het standpunt van afvalligen is trouwens veranderd! Zij hebben het nu over het vermeende lidmaatschap van de vrijmetselaars.
|
Onzin, staat daar iets over in de bijbel? Het verwijderen van symbolen op een grafsteen.
|
In Nederland is het zo, dat wanneer jij een grafmonument beschadigd of vernield je veroordeeld wordt voor grafschennis. Ik denk dat dat in de US net zo is.
|
Nee, het wtg, niet in de war raken.
|
Nee, ik citeer de Bijbel, jammer dat je kennelijk te weinig bijbelkennis hebt.
|
Nee, triljoen verschillende richtingen zijn nergens goed voor.
|
Verdeeldheid is een tactiek van satan. Zo kan hij over deze wereld heersen. Daarom zijn er zo vele religies op aarde. Dat was in Jezus tijd ook al zo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 29-11-2010, 11:44 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 25-11-2010, 13:50 ken schreef:
[...] Paulus voorzag dat na zijn heengaan mensen van het geloof zouden afvallen. Tijdens zijn leven bestreed hij al de opkomende afval.
Zo bestreed hij de tendens om terug te keren naar de joodse wet. Hij bestreed de gedachte dat door meer te zondigen het voor God aangenaam zou zijn om meer “genade” te schenken. Zo bestreed hij persoonsverheerlijking, overspel enzovoort.
De afval greep na de laatste apostel sterk om zich heen, zo stelde “een bisschop”omstreeks het jaar 150 verheffende religieuze titels in.
Men ging de Griekse filosofie omarmen, die op de Griekse religie gegrondvest was. En zo werd de weg voor de heidense keizer Constantijn de grote vrijgemaakt.
Om politieke redenen sticht hij zijn algemene kerk van Rome en verenigde daarin alle religies in zijn rijk, dat voor het merendeel uit verschillende heidense religies bestond.
Om het voor de “christelijke geestelijken”gemakkelijk te maken om over te stappen, bood hij hen een salaris aan, hetzelfde als de heidense geestelijken al kregen.
Hij nam feitelijke religieuze beslissingen, zoals de drie-eenheid, om het voortdurende gekrakeel te doorbreken. Ook stelde hij de zondagsrust, (dies Solis} in 321, in.
Ik heb een krantenartikel met de kop Kerstfeest dateert uit 354. Er wordt uitvoerig en feitelijk uitgelegd, dat het geen Christelijk feest is.
|
We hadden het over Pasen. Dit ontbreekt volledig in je betoog.
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 29-11-2010, 11:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
'Statenvertaling' zegt: "De eerste die naar de ander (afvalligen) ging wijzen was jij! Jij hebt het adam-en-eva-syndroom."
'Ken' zegt: Iedereen toch? Er is niemand meer op aarde die volmaakt is.
Dan begrijp ik het niet meer. Waar voert die smalle weg volgens jou naartoe? Jezus was de nieuwe, volmaakte Adam. Op dat moment was de profetie toch vervuld? Waarom zijn we er toen niet mee gestopt?
Er moest meer gebeuren. Iedereen had sindsdien de kans om te streven naar 'volmaaktheid'. Of kortweg om Jezus te volgen. Als dat onmogelijk zou zijn, hadden we er beter meteen mee kunnen stoppen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 29-11-2010, 12:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Mt 7: 13 Gaat in door de nauwe poort; want breed en wijd is de weg die naar de vernietiging voert, en velen zijn er die daardoor ingaan; 14 maar nauw is de poort en smal de weg die naar het leven voert, en weinigen zijn er die hem vinden.
De smalle weg voert naar eeuwig aards leven. Degenen die daar op “wandelen” overleven Gods ingrijpen.
|
Jezus was de nieuwe, volmaakte Adam. Op dat moment was de profetie toch vervuld?
|
1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er ook geschreven: „De eerste mens, Adam, werd een levende ziel.” De laatste Adam werd een levengevende geest.
De laatste Adam, Jezus, werd dus een levengevende geest. Hij vervangt dus het verloren gegane volmaakte menselijke leven van Adam en werd zo het loskoopoffer.
Degenen die op de smalle weg wandelen overleven dus Gods ingrijpen en krijgen tijdens de 1000 jaar, gedurende Jezus regering, de volmaaktheid terug.
|
Waarom zijn we er toen niet mee gestopt?
|
We? Wat kan de mens doen? Helemaal niets! We zijn volledig afhankelijk van Gods tijdsplan.
De Joden ontkennen dat Jezus de Messias kan zijn, omdat hij toen niet ging regeren. Daarmee negeren zij Gods tijdsplan, ze begrijpen de datering niet van Daniëls profetie van de machten, koninkrijken, die een invloed hebben op de gebeurtenissen.
Dit wordt gesymboliseerd door het beeld van Nebucadnezar dat wordt vernietigd. (Da 2:31-35.) In Daniël worden 7 wereldmachten getoond. Ten tijde van Jezus was de zesde werelmacht Rome in functie. Dus daarna moest er nog een 7e wereldmacht gaan functioneren, die door God wordt vernietigd. Dit komt overeen met de profetie in Openbaring 17:10.
|
Er moest meer gebeuren. Iedereen had sindsdien de kans om te streven naar 'volmaaktheid'. Of kortweg om Jezus te volgen. Als dat onmogelijk zou zijn, hadden we er beter meteen mee kunnen stoppen.
|
Een mens kan niet naar volmaaktheid streven.
Volmaaktheid wordt na Gods ingrijpen door hem verleend. Door Jezus te volgen kan je de smalle weg vinden. On-Bijbelse leringen verhinderen dat.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 29-11-2010, 13:11 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik was daar, meen ik, al diverse keren op ingegaan.
Pesach heeft helemaal niets met pasen te maken.
Pesach is de viering van de terugkeer uit de Egyptische ballingschap van slavernij. Het is een exclusief joods feest en werd gevier van 14 - 21 Nissan.
Als Jood vierde Jezus, met zijn joodse volgelingen, Pesach. Het stelde daar de herdenking van zijn komende dood in op 14 Nissan. Hij gaf opdracht dit net zo vaak te doen, totdat hij (als regeerder) gekomen is.
De eesrte Christenen kenden geen paasfeest. Het is een on-Bijbels lentefeest, dat door heidenen werd gevierd. Het Engelse woord eastern en het Duitse woord ostern verraden de heidense afkomst.
Het woord is afgeleid van de naam van de Chaldeese koningin Astarte, die koningin des hemels wordt genoemd.
De "paas"broodjes, geverfde eieren en de kuikentjes zijn Chaldeese riten.
De site "van harte" schrijft:
Heidense oorsprong
Pasen zou zijn ontstaan uit een feest ter ere van de godin van de sensuele liefde of vruchtbaarheid: Astoreth/Astarte/Isjtar. Met grote orgieën werd gevierd dat de zon terugkwam en de natuur ontwaakte uit de winterse dood. Vroeger vond dit feest plaats rond 1 mei. De symbolen van deze godin waren de haas en het ei.
Een andere verklaring is dat Pasen afstamt van een feestdag ter ere van de godin van de dageraad: Eostre, of van een lentefeest ter ere van de Teutoonse godin van licht en lente: Eastre. Het feest was bedoeld om de demonen van de winter te verjagen. Vaak werden hierbij paasvuren aangestoken op heuveltoppen. Veel van de symbolen rond het moderne Paasfeest zijn in deze heidense feesten terug te vinden.
Zoals bij zoveel van onze feestdagen is ook hier een heidens gebruik dat moeilijk uit te bannen was door de kerk (wijselijk) verbonden aan de Christelijke viering ervan. De overeenkomsten zijn ook eenvoudig te zien: het herrijzen van de zon vs. het herrijzen van Jezus.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 30-11-2010, 10:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Welnee, jôh.
Het wtg is niets meer en niets minder dan een onderwijzer. Net als Jezus, geven zij Bijbels onderwijs. Iedere JG heeft daarom een goede Bijbelkennis.
Zonder deze Bijbelkennis ken iemand niet gedoopt worden.
|
Jij werkt vanuit het standpunt 'het wtg is goed, het wtg is van God gezonden' en denkt daarom niets te hoeven weerleggen wat afkomstig is van een niet-JG. Zo werkt het niet en daarom ga ik ook niet meer op jouw gewauwel in.
|
Je gaat dus uit van vooringenomen veronderstellingen, die je ook nog klakkeloos van afvalligen overneemt.
Het wtg voert gewoon Jezus opdracht uit. Jezus gaf de opdracht aan àl zijn volgelingen om het goede nieuw bekend te maken.
Mattheüs 28: 19 Gaat daarom en maakt discipelen van mensen uit alle natiën, hen dopende in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest, 20 en leert hun onderhouden alles wat ik U geboden heb. En ziet! ik ben met U alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen.”
Zoals de ze tekst laat zien heeft dat zijn uitwerking tot aan het einde der tijden.
1 Timotheüs 2: 3 Dit is voortreffelijk en aangenaam in de ogen van onze Redder, God, 4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis van de waarheid komen.
Rom 10: 13 Want „een ieder die de naam van JHWH aanroept, zal gered worden”. 14 Hoe zullen zij echter hem aanroepen in wie zij geen geloof hebben gesteld? Hoe zullen zij vervolgens geloof stellen in hem van wie zij niet hebben gehoord? Hoe zullen zij vervolgens horen zonder dat iemand predikt? 15 Hoe zullen zij vervolgens prediken indien zij niet zijn uitgezonden? Zoals er staat geschreven: „Hoe lieflijk zijn de voeten van hen die goed nieuws over goede dingen bekendmaken!”
Je trekt vergelijkingen die ik ook omgekeerd zou kunnen maken, allemaal drogredenen. Kraam in het vervolg zinnige dingen uit en anders reageer ik gewoon niet.
|
Inderdaad maak je helaas gebruik van drogredenen om je te rechtvaardigen.
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 30-11-2010, 13:13 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 29-11-2010, 12:47 ken schreef:
[...]Mt 7: 13 Gaat in door de nauwe poort; want breed en wijd is de weg die naar de vernietiging voert, en velen zijn er die daardoor ingaan; 14 maar nauw is de poort en smal de weg die naar het leven voert, en weinigen zijn er die hem vinden.
De smalle weg voert naar eeuwig aards leven. Degenen die daar op “wandelen” overleven Gods ingrijpen. [...] 1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er ook geschreven: „De eerste mens, Adam, werd een levende ziel.” De laatste Adam werd een levengevende geest.
De laatste Adam, Jezus, werd dus een levengevende geest. Hij vervangt dus het verloren gegane volmaakte menselijke leven van Adam en werd zo het loskoopoffer.
Degenen die op de smalle weg wandelen overleven dus Gods ingrijpen en krijgen tijdens de 1000 jaar, gedurende Jezus regering, de volmaaktheid terug. [...]We? Wat kan de mens doen? Helemaal niets! We zijn volledig afhankelijk van Gods tijdsplan.
De Joden ontkennen dat Jezus de Messias kan zijn, omdat hij toen niet ging regeren. Daarmee negeren zij Gods tijdsplan, ze begrijpen de datering niet van Daniëls profetie van de machten, koninkrijken, die een invloed hebben op de gebeurtenissen.
Dit wordt gesymboliseerd door het beeld van Nebucadnezar dat wordt vernietigd. (Da 2:31-35.) In Daniël worden 7 wereldmachten getoond. Ten tijde van Jezus was de zesde werelmacht Rome in functie. Dus daarna moest er nog een 7e wereldmacht gaan functioneren, die door God wordt vernietigd. Dit komt overeen met de profetie in Openbaring 17:10. [...]Een mens kan niet naar volmaaktheid streven.
Volmaaktheid wordt na Gods ingrijpen door hem verleend. Door Jezus te volgen kan je de smalle weg vinden. On-Bijbelse leringen verhinderen dat.
|
Jezus herstelt de zondeval van Adam. Toch zijn de mensen hierna niet gestopt met zondigen. Maar men kon na Jezus leringen wel proberen om niet meer te zondigen door Jezus te volgen. Het volgen van zijn weg is dus wel zeker een streven naar volmaaktheid, die niet het hele leven door kan worden aangehouden maar wel op een bepaald punt kan worden bereikt.
God heeft niet alleen maar een tijdsplan, Hij heeft ook een bedoeling. Daar moet de mens iets voor doen en niet afwachten. Kijk maar naar de vergelijking van Jezus over de talenten:
"Want het is gelijk een mens, die buiten 's lands reizende, zijn dienstknechten riep, en gaf hun zijn goederen over. En den ene gaf hij vijf talenten, en den ander twee, en den derden een, een iegelijk naar zijn vermogen, en verreisde terstond. Die nu de vijf talenten ontvangen had, ging heen, en handelde daarmede, en won andere vijf talenten. Desgelijks ook die de twee ontvangen had, die won ook andere twee. Maar die het ene ontvangen had, ging heen en groef in de aarde, en verborg het geld zijns heren. En na een langen tijd kwam de heer van dezelve dienstknechten, en hield rekening met hen. En die de vijf talenten ontvangen had, kwam, en bracht tot hem andere vijf talenten, zeggende: Heer, vijf talenten hebt gij mij gegeven; zie, andere vijf talenten heb ik boven dezelve gewonnen. En zijn heer zeide tot hem: Wel, gij goede en getrouwe dienstknecht! over weinig zijt gij getrouw geweest; over veel zal ik u zetten; ga in, in de vreugde uws heeren. En die de twee talenten ontvangen had, kwam ook tot hem, en zeide: Heer, twee talenten hebt gij mij gegeven; zie, twee andere talenten heb ik boven dezelve gewonnen. Zijn heer zeide tot hem: Wel, gij goede en getrouwe dienstknecht, over weinig zijt gij getrouw geweest; over veel zal ik u zetten; ga in, in de vreugde uws heeren. Maar die het ene talent ontvangen had, kwam ook en zeide: Heer! ik kende u, dat gij een hard mens zijt, maaiende, waar gij niet gezaaid hebt, en vergaderende van daar, waar gij niet gestrooid hebt; En bevreesd zijnde, ben ik heengegaan, en heb uw talent verborgen in de aarde; zie, gij hebt het uwe. Maar zijn heer, antwoordende, zeide tot hem: Gij boze en luie dienstknecht! gij wist, dat ik maai, waar ik niet gezaaid heb, en van daar vergader, waar ik niet gestrooid heb. Zo moest gij dan mijn geld den wisselaren gedaan hebben, en ik, komende, zou het mijne wedergenomen hebben met woeker. Neemt dan van hem het talent weg, en geeft het dengene, die de tien talenten heeft." (Mattheüs 25: 14-28)
Op 30-11-2010, 10:59 ken schreef:
[...] Het wtg is niets meer en niets minder dan een onderwijzer. Net als Jezus, geven zij Bijbels onderwijs. Iedere JG heeft daarom een goede Bijbelkennis.
|
Het wtg is net zo goed een afgod. Een denominatie waar je zo vurig tegen bent. Jezus is de onderwijzer:
"Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een. (Drie-eenheid) En drie zijn er, die getuigen op de aarde, de Geest, en het water, en het bloed; en die drie zijn tot een. Indien wij de getuigenis der mensen aannemen, de getuigenis van God is meerder; want dit is de getuigenis van God, welke Hij van Zijn Zoon getuigd heeft. Die in den Zoon van God gelooft, heeft de getuigenis in zichzelven; die God niet gelooft, heeft Hem tot een leugenaar gemaakt, dewijl hij niet geloofd heeft de getuigenis, die God getuigd heeft van Zijn Zoon. En dit is de getuigenis, namelijk dat ons God het eeuwige leven gegeven heeft; en ditzelve leven is in Zijn Zoon." (1 Johannes 5: 7-11)
Het gaat hier niet om een groep mensen die getuigen, een genootschap. Nee, het gaat om jou zelf. Kijk maar naar het vervolg:
"Wij weten, dat een iegelijk, die uit God geboren is, niet zondigt; maar die uit God geboren is, bewaart zichzelven, en de boze vat hem niet. Wij weten, dat wij uit God zijn, en dat de gehele wereld ligt in het boze. Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is, en heeft ons het verstand gegeven, dat wij den Waarachtige kennen; en wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon Jezus Christus. Deze is de waarachtige God, en het eeuwige Leven. Kinderkens, bewaart uzelven van de afgoden. Amen." (1 Johannes 5: 18-21)
Je bewaart jezelf, getuigt zelf en hebt zelf het verstand. Er is geen groep mensen die het verstand voor jou heeft.
Daarnaast beweren JG dat ze een lerende organisatie zijn, omdat ze er in het verleden nogal eens naast hebben gezeten met hun eigen 'waarheid'. Ze weten dus niet wat de waarheid is, terwijl ze de volledige leer tot hun beschikking hebben. Ze getuigden daarmee meerdere malen niet van God.
Ze worden daarmee tot Farizeeën. Ze maken hun eigen wet.
Dit bericht is gewijzigd op 30-11 13:15.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 01-12-2010, 11:23 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 30-11-2010, 13:13 Vincent schreef:
Jezus herstelt de zondeval van Adam. Toch zijn de mensen hierna niet gestopt met zondigen. Maar men kon na Jezus leringen wel proberen om niet meer te zondigen door Jezus te volgen. Het volgen van zijn weg is dus wel zeker een streven naar volmaaktheid, die niet het hele leven door kan worden aangehouden maar wel op een bepaald punt kan worden bereikt.
|
Je maakt hier een denkfout.
Het loon van de zonde is de dood, een gevolg van de opgelopen onvolmaaktheid. Wanneer de onvolmaaktheid hersteld is, is de mens pas in staat om niet meer te zondigen. Dàn hebben ze, net als Adam, een vrije keuze. Adam overtrad als volmaakt mens Gods geboden en kon zich dus niet beroepen op onvolmaaktheid, waardoor hij, overeenkomstig Gods waarschuwing, stierf.
Omdat Adam nà de zondeval kinderen kreeg, erfden die zijn onvolmaaktheid. Deze kon alleen teniet gedaan worden door het leven voor leven principe, het verloren gegaan volmaakte menselijke leven werd vervangen door het volmaakte menselijke leven van Jezus.
|
God heeft niet alleen maar een tijdsplan, Hij heeft ook een bedoeling.
|
Natuurlijk heeft God een bedoeling. Hij herstelt zijn oorspronkelijke plan, de aarde vullen met volmaakte mensen. Adam hoefde niet te sterven.
Daar moet de mens iets voor doen en niet afwachten. Kijk maar naar de vergelijking van Jezus over de talenten: "Want het is gelijk een mens, die buiten 's lands reizende, zijn dienstknechten riep, en gaf hun zijn goederen over. (Mattheüs 25: 14-28)
Hier gaat het dus over Jezus (een zeker mens). Hij keerde terug naar de hemel ( het buitenland). Hij gaf zijn volgelingen (zijn slaven) opdracht om het goede nieuws wereldwijd bekend te maken(hun talenten of bekwaamheden te gebruiken).
Een parallelle vergelijking kan je vinden in Lukas 19:
12 Daarom zei hij: „Een zeker mens van edele geboorte reisde naar een ver land om koningsmacht voor zich te verkrijgen en dan terug te keren. 13 Hij riep tien van zijn slaven, gaf hun tien minen en zei tot hen: ’Doet er zaken mee totdat ik kom.’ 14 Zijn burgers evenwel haatten hem en zonden hem een gezantschap achterna om te zeggen: ’Wij willen niet dat deze man koning over ons wordt.’
26 ’Ik zeg U: Aan een ieder die heeft, zal meer worden gegeven; maar van wie niet heeft, zal zelfs wat hij heeft, nog afgenomen worden. 27 En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, brengt hen hier en slacht hen voor mijn ogen.’”
Ook hier gaat het over Jezus, die koning wordt. Je ziet hier dat, net als in de joodse tijd, de mensen niet willen dat Jezus koning over hen wordt en dus alle macht op aarde overneemt. Zij stellen een andere macht over zichzelf aan.
Ook in de voorapostolische tijd was dat al zo. Het Joodse volk wilde niet dat JHWH als koning over hen heerste. Zij wilden een menselijke koning.
Lukas 19 vers 27 laat zien wat er met deze mensen gebeurd. Dat komt overeen met profetieën uit openbaring. Zo worden “de koningen der aarde” gedood. (Openbaring 19:19-21)
.Jezus voert deze oorlog (Openb. 19:11).
Vervolgens worden alle regies, die sporen van afgoderij in hun aanbidding hebben, vernietigd. (Openbaring 14:8)
Het wtg is net zo goed een afgod. Een denominatie waar je zo vurig tegen bent. Jezus is de onderwijzer:
"Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een. (Drie-eenheid) En drie zijn er, die getuigen op de aarde, de Geest, en het water, en het bloed; en die drie zijn tot een.
|
wanneer je de geschiedenis van de, door Paulus voorzegde, afval zou volgen, dan weet je dat noch Jezus, noch zijn apostelen de drie eenheid kenden. Deze werd door Constantijn de grote in het jaar 325 ingevoerd.
De Athanasiaanse Geloofsbelijdenis zegt: ’de Vader is God, de Zoon is God, en de Heilige Geest is God, en nochtans zijn er geen drie Goden maar is er één God.’ In deze Drievuldigheid zijn de Personen met elkander even eeuwig en even gelijk: zij zijn allen ongeschapen en almachtig.
Wat zegt Jezus? Hij zegt dat hij geschapen is (openbaring 3:14), dat zijn vader groter is.(Joh 14:28 b)
1 Johannes 5:
7 Want er zijn er drie die getuigenis afleggen, 8 de geest en het water en het bloed, en de drie stemmen overeen. NWV.
7 Want er zijn drie getuigen, 8 de geest, het water en het bloed, en deze drie stemmen overeen. WV.
7 Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn één. 8 En drie zijn er, die getuigen op de aarde, de Geest, en het water, en het bloed; en die drie zijn tot één SV.
Je ziet hier dat de SV een wanhopige poging doet om de tiade toe te voegen.
Nagenoeg alle heidense religies aanbidden triades.
De engel Gabriel verklaarde tegenover Maria, dat Gods HG een kracht is.(Lu 1:35.)
|
Het gaat hier niet om een groep mensen die getuigen, een genootschap. Nee, het gaat om jou zelf.
|
Het gaat om een groep mensen die Jezus opdracht en voorbeeld serieus nemen. Zij stellen zich tot doel iedereen, die dat wil, te voorzien van nauwkeurige Bijbelkennis. Zodat iedereen zelf kan beoordelen en beslissen of hij Gods wens respecteert.
1 tim 2: 3 Dit is voortreffelijk en aangenaam in de ogen van onze Redder, God, 4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis (epignosis) van de waarheid komen.
Waarom is dat Gods wens?
2 Petrus 3:9 JHWH is niet traag ten aanzien van zijn belofte, zoals sommigen traagheid beschouwen, maar hij is geduldig met U, omdat hij niet wenst dat er iemand vernietigd wordt, maar wenst dat allen tot berouw geraken.
Omdat hij alle mensen wil redden, maar helaas luisteren er maar weinig. (Matth. 7:13, 14.)
|
Kijk maar naar het vervolg: Je bewaart jezelf, getuigt zelf en hebt zelf het verstand. Er is geen groep mensen die het verstand voor jou heeft.
|
1 Johannes 5: 18 Wij weten dat een ieder die uit God geboren is, geen zonde beoefent, maar Degene die uit God geboren is, waakt over hem, en de goddeloze krijgt hem niet in zijn greep. 19 Wij weten dat wij uit God voortspruiten, maar de gehele wereld ligt in de macht van de goddeloze. 20 Wij weten echter dat de Zoon van God is gekomen, en hij heeft ons het verstandelijke vermogen gegeven om de kennis van de waarachtige te verwerven. En wij zijn in eendracht met de waarachtige, door bemiddeling van zijn Zoon Jezus Christus. Dit is de waarachtige God en het eeuwige leven. 21 Kindertjes, hoedt U voor de afgoden.
Jezus, die uit God geboren is en dus volmaakt is, beoefent geen zonde. Johannes waarschuwt : Kindertjes, hoedt U voor de afgoden.
Waarom?
Hij zegt „De gehele wereld ligt in de macht van de goddeloze” (1 Johannes 5:19). Satan is NU de werkelijke machthebber, de regeringen zijn zijn marionetten. Daarom worden zij door Jezus vernietigt, alsook alle religies die afgodische elementen in hun geloof hebben.
Daarnaast beweren JG dat ze een lerende organisatie zijn, omdat ze er in het verleden nogal eens naast hebben gezeten met hun eigen 'waarheid'. Ze weten dus niet wat de waarheid is, terwijl ze de volledige leer tot hun beschikking hebben. Ze getuigden daarmee meerdere malen niet van God.
|
Het wtg volgt Jezus voorbeeld na onderwijst iedereen die dat wil en dus ook JG zelf volgens het “education permante systeem”.
Net als Jezus volgelingen kunnen zij niet alles ineens dragen. Jezus zei tot zijn discipelen: „Nog vele dingen heb ik u te zeggen, maar gij kunt ze op het ogenblik niet dragen.” — Joh. 16:12.
Dus gaat hun begrip van de Bijbel heel geleidelijk, maar zij leren dus voortdurend bij. Zo hebben zij kerstmis gevierd, totdat zij ontdekten dat het in feite saturnaliën was, een heidens feest.
JG hebben in tegenstelling tot de vele denominaties van de Christenheid, niet hun “eigen” waarheid.
Maar ook zijn zij onvolmaakte mensen, die fouten maken. Wil jij de eerste steen werpen, door over hen een oordeel te vellen?
|
Ze worden daarmee tot Farizeeën. Ze maken hun eigen wet.
|
Welnee. Ze houden zich aan de instructies van Jezus en brengen dus letterlijk het goede nieuws tot in de verste hoeken der aarde.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 01-12-2010, 13:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Adam kende niet het verschil tussen goed en kwaad en hij was niet onsterfelijk. Was hij volmaakt als mens of als marionet?
Zoals ik al eerder zei: Ook voor de zondeval was het Gods plan dat de mens zich zou voortplanten. (Genesis 1: 28)
Je hebt gelijk wat betreft dat stuk over de drie-eenheid in de SV. Fascinerend hoe een dogma in een vertaling kan belanden. Ik heb andere vertalingen erop nageslagen en het komt niet eens in de richting.
JG volgen dus niet hun eigen inzicht maar dat van het wtg. Je vergelijkt het wtg met de discipelen die Jezus niet meteen begrepen. Je volgt dus liever een onvolmaakte volgeling, dan Jezus zelf.
Jezus zei: "Het is volbracht." (Johannes 19: 30)
En dit ís het eeuwige leven: dat zij ú kennen, de eeuwige, waarachtige God, én hem die gij gezonden hebt,- Jezus de Christus. Ik heb u op aarde verheerlijkt door het werk te voltooien dat gij mij te doen hebt gegeven; Verheerlijk nu gij mij, Vader, daar bij uzelf, met de heerlijkheid die ik had bij u voordat de wereld was. Uw naam heb ik geopenbaard aan de mensen die gij mij hebt gegeven uit de wereld; zij waren van u en gij hebt ze aan mij gegeven; zij hebben zich aan uw woord gehouden En nu erkennen zij dat alles wat gij mij hebt gegeven van bij u is, (Johannes 17: 3-7)
Sommige discipelen zagen tijdens het leven van Jezus nog niet dat hij de messias was. Na zijn opstanding wel en zij trokken er op uit om de blijde boodschap te verkondigen.
"Het oog is de lamp van het lichaam. Dus als je oog helder is, zal heel je lichaam verlicht zijn. 23 Maar als je oog troebel is, zal er in heel je lichaam duisternis zijn. Als het licht in jezelf verduisterd is, hoe groot is dan die duisternis!" (Mattheüs 6: 22-23)
Het wtg is een troebel oog.
"En gevraagd zijnde van de Farizeeën, wanneer het Koninkrijk Gods komen zou, heeft Hij hun geantwoord en gezegd: Het Koninkrijk Gods komt niet met uiterlijk gelaat. En men zal niet zeggen: Ziet hier, of ziet daar, want, ziet, het Koninkrijk Gods is binnen ulieden. En Hij zeide tot de discipelen: Er zullen dagen komen, wanneer gij zult begeren een der dagen van den Zoon des mensen te zien, en gij zult dien niet zien. En zij zullen tot u zeggen: Ziet hier, of ziet daar is Hij; gaat niet heen, en volgt niet." (Lukas 17: 20-23)
Het koninkrijk is binnen je eigen bereik, volg niet iemand die zegt: het is hier of het is daar.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 02-12-2010, 12:04 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 01-12-2010, 13:03 Vincent schreef:
Adam kende niet het verschil tussen goed en kwaad en hij was niet onsterfelijk. Was hij volmaakt als mens of als marionet?
|
Dus wanneer God tegen Adam zegt, dat hij zal sterven als hij van de boom eet, is dat dan een loze opmerking?
Jij beweert dus ij feite dat God mensen maakt om kommerlijk dood te laten gaan, in feite is dat dus de leer van heidense religies.
|
Zoals ik al eerder zei: Ook voor de zondeval was het Gods plan dat de mens zich zou voortplanten. (Genesis 1: 28)
|
Het was zijn bedoeling dat volmaakte mensen zich zouden voortplanten.
|
Je hebt gelijk wat betreft dat stuk over de drie-eenheid in de SV. Fascinerend hoe een dogma in een vertaling kan belanden. Ik heb andere vertalingen erop nageslagen en het komt niet eens in de richting.
|
Ik probeer te laten zien wat de bijbel werkelijk leert.
|
JG volgen dus niet hun eigen inzicht maar dat van het wtg. Je vergelijkt het wtg met de discipelen die Jezus niet meteen begrepen. Je volgt dus liever een onvolmaakte volgeling, dan Jezus zelf.
|
Vooringenomen conclusie, gespeend van feitelijke bronkennis.
Het wtg volgt Jezus, zij onderwijzen mensen, die dat willen uit de bijbel, zodat zij zelf de door God gewenste kennis kennis hebben en zelf kunnen beoordelen wat waar is.
Russell begreep dat een intensieve Bijbelstudie nodig was en bracht dat in de praktijk. Daarbij moest hij eerst zelf kennis opdoen, die hij dan met anderen deelde.
Deze kennis is er niet ineens, maar kont geleidelijk. Jezus bezat wel alle kennis, toen hij mensen ging onderwijzen, maar hij begreep dat hij zijn volgelingen niet ineeens van alle kennis kon voorzien, dus deed hij dat geleidelijk in een leerproces.
Alle volgelingen van Jezus waren onvolmaakt, toch bleven zij anderen onderwijzen.
|
Het wtg is een troebel oog.
|
Iets dergelijks beweerden de farizeeën over Jezus. Hij pareerde dat met Mt 15:13, 14.
Wanneer je in je eigen geloof zelfs niet eens de heidense overleveringen herkent, is het erg met je gesteld.
Lukas 17: 20 En gevraagd zijnde van de farizeeën, wanneer het Koninkrijk Gods komen zou, heeft Hij hun geantwoord en gezegd: Het Koninkrijk Gods komt niet met uiterlijk gelaat. 21 En men zal niet zeggen: Ziethier, of ziet daar, want, ziet, het Koninkrijk Gods is binnen ulieden. 22 En Hij zeide tot de discipelen: Er zullen dagen komen, wanneer gij zult begeren een der dagen van den Zoon des mensen te zien, en gij zult dien niet zien. 23 En zij zullen tot u zeggen: Ziet hier, of ziet daar is Hij; gaat niet heen, en volgt niet. SV
Nu hetzelfde in begrijpelijke taal:
20 Toen hem nu door de Farizeeën werd gevraagd wanneer het koninkrijk Gods zou komen, antwoordde hij hun en zei: „Het koninkrijk Gods komt niet met opvallende waarneembaarheid, 21 noch zal men zeggen: ’Ziet hier!’, of: ’Daar!’ Want ziet! het koninkrijk Gods is in UW midden.” 22 Toen zei hij tot de discipelen: „Er zullen dagen komen waarin GIJ zult begeren een van de dagen van de Zoon des mensen te zien, maar GIJ zult die niet zien. 23 En men zal tot U zeggen: ’Ziet daar!’, of: ’Ziet hier!’ Gaat niet heen en loopt hen niet achterna. NWV
Jezus was hier in gesprek met de Farizeeën. Zij wensten hem niet als Messais te (h)erkennen.
In dat kader gezien, is het NIET zo dat Gods koninkrijk in hen kan zijn. Immers, zij verzetten zich daartegen.
Jezus, de toekomstige koning van Gods aardse koninkrijk, was in hun midden, maar zij herkenden hem niet. Zij wilden dat niet.
Vers 22 benadrukt de onzichtbare wederkomst van Jezus.
|
|
|
|
|
|