|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 24-11-2008, 13:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De bijbel wordt al tijden niet meer strikt als het woord van God gezien. Behalve dan misschien in enkele puriteinse christelijke gemeenschappen. Men heeft al lang gezien dat die opvatting niet houdbaar is, tenzij je je kop heel diep in het zand steekt.
Echter, je kunt er door de bijbel te lezen wel achter komen wat Gods woord is. Je hoeft alleen maar te kijken naar de weg die Jezus is gegaan en je weet het.
Nu, over de Koran is nog maar weinig kritische studie gedaan. Moslims mogen geen kritiek hebben op de heilige boeken dus van hun zal de studie niet komen. Daarom hebben westerse geleerden een begin gemaakt met zo'n studie en die komen al tot de conclusie dat de geschriften helemaal niet zo vaststaan als moslims (net zoals de christenen vroeger) beweren.
Je kunt hiervoor deze artikelen lezen: http://meer.trouw.nl/dossiers/het+ontstaan+van+de+islam
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Hans
|
Geplaatst op 29-11-2008, 18:13 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Vincent,
Allereerst sorry voor de wat latere reactie. Ik ben zelf als Christen geboren (omdat mijn ouders dat waren), maar begin te twijfelen aan de inhoud van de bijbel. De koran integendeel die trekt me meer aan. Ik ben op internet en in de bibliotheek gaan zoeken wat de islam nou eigenlijk is en wat er in de koran staat.
Ten slotte ben ik het niet helemaal eens met wat je zegt. Er is wel degelijk studie over de koran gedaan. Ik wil je vragen deze site te bezoeken en let daarbij op dat de koran een boek is dat veertienhonderd jaar geleden is neer gezonden.
http://www.ontdekislam.nl/wonderen.php
De ongeëvenaarde taal en stijl van de Koran en zijn superieure wijsheid zijn beslist een bewijs dat dit het Woord van Allah is. Verder heeft de Koran nog vele wonderbaarlijke eigenschappen die bewijzen dat de Koran het woord van Allah is. Eén van deze eigenschappen is het feit dat een aantal wetenschappelijke waarheden die we nu pas door middel van de technologie van de twintigste eeuw kunnen ontdekken, veertienhonderd jaar geleden in de Koran genoemd zijn.
PS. : de link naar je artikel werkt niet.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|