herman Geplaatst op 18-11-2008, 11:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

he hallo. ik heb een vraagje. ik had gistereren een gesprek met wat mensen en kon er geen juiste andwoord op geven de vraag was als er iemand overlijd een broeder of zuster gaad die dan gelijk naar de hemel of komen ze laat ik het zo zeggen in een wacht kamer of zo dat is toch mormoons. ik hoop op u andwoord met een verwijzing naar de bijbel. god zegen allemaal.    

meld dit bericht aan een moderator

Erwin Geplaatst op 08-09-2009, 21:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Prediker 9:5 Zegt "Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust, ook hebben zij geen loon meer, want de gedachtenis aan hen is vergeten"

Azarja Geplaatst op 08-09-2009, 22:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dag Herman. In bijna elke religie wordt geleerd dat een goed persoon na diens dood naar de hemel gaat. Ook leren bijna alle kerken dat. Het zal je daarom wellicht verbazen dat de bijbel dat niet leert. Mensen hebben wanneer zij sterven de hoop op een opstanding tot leven op aarde. Slechts een kleine kudde zal tot hemels leven worden opgewekt. Die opstanding op aarde vindt pas plaats na Armageddon. Voor die tijd bevinden de doden zich in Hades. Ook Jezus bevond zich in Hades toen hij gedurende drie dagdelen dood was (Handelingen 2:31). Hades is het gemeenschappelijke graf van de mensheid. Degenen die zich daar in bevinden zijn zich van niets bewust zoals Erwin al terecht opmerkte. Ze verkeren in een met de slaap te vergelijken toestand zoals Jezus zo mooi illustreerde toen zijn vriend Lazarus was gestorven. Dus ja, de doden bevinden zich in een soort wachtkamer. Job zelf bad tot God zeggende dat hij in Sjeool (Gr. Hades) zou wachten totdat Jehovah hem zou roepen (Job 14:12-15). Als je de volgende met bijbelteksten onderbouwde en makkelijk te begrijpen link doorneemt zal het je ongetwijfeld nog duidelijker worden: http://www.watchtower.org/o/bh/article_06.htm

Met vriendelijke groet,

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
Vincent Geplaatst op 16-09-2009, 13:08 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 08-09-2009, 21:00 Erwin schreef:
Prediker 9:5 Zegt "Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust, ook hebben zij geen loon meer, want de gedachtenis aan hen is vergeten"

Dit duidt een bewustzijnstoestand aan. De zogenaamde hades is de status van onbewustzijn op aarde.
Door bewustwording ontkom je aan de hades. Je wordt als het ware gered. Je zult dan het juiste leven kunnen leven in liefde voor jezelf en voor de ander. Dit is het wat Jezus tijdens zijn leven aan ons heeft laten zien.

De hades is dus niet een plaats waar je bij de lichamelijke dood eerst naartoe gaat, maar waar je je tijdens de geestelijke dood bevindt, alvorens je verlicht (en dus bewust) wordt. Hierna kom je in de verlichte toestand (de hemel).

ken Geplaatst op 17-10-2009, 12:25 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hades heeft de betekenis van Graf. meer niet.