|
pierrelinssen
|
Geplaatst op 11-10-2008, 19:01 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
L.S
Ik denk de bijbel en ons geloof een plaats te kunnen geven en ik hoop dat dit niet afschrikt. Ik vertrouw er op dat mijn lange betoog óók niet afschrikwekkend gaat werken. Voorop staat in ieder geval inderdaad dat ik sterk geloof én meer dan dat, ik ben overtuigd dat God écht bestaat !! Ik zie God als onze schepper, en dat hoeft niet perse één God te zijn. "Laat ons de mens scheppen naar ons evenbeeld" kan een en-en verhaal zijn. Zo zouden wij naar zijn of hun beeld geschapen kunnen zijn, maar óók naar zijn of hun kúnnen. Dat zou weer kunnen betekenen dat wij nu óók God zijn en ik weet dat dit misschien erg arrogant klinkt. Het scheppen van de mens naar ons evenbeeld noemen wij nu "klonen" Stel: Wanneer er een straaljager zou landen in een gebied waar nog nooit een moderne mens is geweest, en deze straaljager zou verticaal kunnen landen, dan zouden deze straaljagerpiloten (met hun kledij) in de ogen van díe mensen die daar leven mogelijk goden kunnen zijn. Het is immers voor hen niet te bevatten. Ik geloof dat er zich ooit zo iets afgespeeld heeft: Zo staat geschreven dat God één keer naar de aarde is gekomen, op de berg Horeb (Ezechiël heeft dit vrij nauwkeurig beschreven). De berg was gehuld in een rode gloed en schudde in zijn grondvesten. Met bazuingeschal kwam God naar de aarde en de berg was ook gehuld in een merkwaardige rode wolk .... Wat heeft er zich werkelijk afgespeeld …?
Zo geloof ik dat wij een Goddelijk "gen" hebben gekregen van onze schepper(s). Dit "gen" maakt ons tot mens, gecreëerd (geschapen) door God(en). Zonder dit gen zouden wij denk ik nog gewoon dieren zijn, en dus is óók nog het dier in ons aanwezig. Zo denk ik echter en gelukkig dus ook dat God in ons is, in iedere mens. Soms is God zichtbaar, wanneer wij glimlachen en wanneer wij aardig zijn voor elkaar en elkaar helpen. Wanneer we goed zijn voor en elkaar begrijpen, maar ook als we elke vorm van leven respecteren. Wij bezitten een Goddelijke kracht, een energieveld. God heeft ons de keuze gegeven om de Goddelijke kracht in ons te gebruiken, of niet. Soms laten we ook het dier in ons zien en dan kan de mens zich als een beest gedragen. Er bestaan in mijn perceptie geen beesten onder de dieren, wél onder de mensen ... Het Goddelijk energieveld heeft iedere mens in zich en soms zien we het: "de aura" (de stralenkrans). Er wordt dan gezegd dat deze persoon een prachtige uitstraling heeft of, hij of zij "straalt" van blijdschap of geluk of noem maar op ... Soms komen wij zonder te spreken met elkaar in contact. Het zijn de alom bekende "toevalligheden". Of de "vonk" Iemand denk sterk aan iets, en de ander begint er over te praten. Dat hoeft niet alleen bij een levensgezel te zijn. Dat is de in mijn perceptie Goddelijke kracht ... In allerlei andere zaken kun je het ook vinden zoals helderziendheid, telepathie enz. Zowel op mijn werk alsook privé heb ik nogal wat mee gemaakt, ik heb "God in mij" laten zien, maar ook niet laten zien. Ik ben zelf gaan zien door mijn ogen (nog méér) te openen. God heeft mij laten zien ... Talrijke tekens heb ik gekregen en ik heb zo eigenlijk bewijzen gekregen. Ik heb wel eens gevraagd om een bewijs, moet ik opbiechten ... en ik heb er zo vele gekregen ... Wanneer wij als mens er voor open staan, zie je gewoon dat we vaak bewijzen krijgen, we hoeven ze niet te vragen... Ik ben écht overtuigd dat God bestaat, en vooral óók in ons ... Jezus was een zoon van God, maar ik denk dat wij allen zonen én dochters zijn van God, we zijn immers allen nakomelingen. Jezus kan en is volgens mij een voorbeeld en het is wat ik geloof. Ik geloof en ben er van overtuigd dat Jezus bestaan heeft, ik denk dat deze man "straalde" en dat hij op bepaalde momenten ook wonderen heeft verricht. Toch geloof ik ook dat hij een gewone mens was die niet alleen maar spiritueel maar ook lijfelijk lief heeft gehad. Ik weet niet of hij voor nazaten heeft gezorgd, maar het zou toch fantastisch zijn ? Ik wil dit graag geloven. Wat of wie de heilige geest is weet ik niet, misschien is dit de Goddelijke zichtbare kracht. Ik geloof graag dat er nu op dit moment over mijn schouder mee gekeken wordt en dat zou de heilige geest kunnen zijn: ik hoop dat hij nu glimlacht (let wel, ik steek er beslist niet de draak mee). De bijbel is weer een apart verhaal, ik denk dat de bijbel op vele wijzen geïnterpreteerd kan worden. Ook denk ik dat er vele waarheden in staan, sommige zaken begrijp ik echt niet en andere zaken zijn in mijn perceptie metaforen. Niet echt iets mis mee. Het lijkt of sommige zaken verdraaid zijn en soms lijkt God zelfs boosaardig te zijn: hij neemt wraak en stelt mensen op de proef en speelt met leven en dood. Hij lijkt ook te spelen met de mensen. Ik kan het niet helpen maar ik heb op dat gebied vraagtekens. Eigenlijk laat God in de bijbel zien dat hij vele menselijke trekjes heeft. Het lijkt alsof de man boven de vrouw staat en ik (en dat is héél persoonlijk) weet dat de vrouw vér boven de man staat. Ze is de draagster van het "Goddelijk" leven. Ook hier heb ik vele bewijzen van ... Ik (wij) als man hebben in mijn perceptie slechts een kleine rol cq. bijdrage te leveren, maar onbelangrijk zijn we zéker niet. Ik wil graag dieper op de bijbel en ons geloof in gaan. Ik geloof namelijk dat we eigenlijk allemaal hetzelfde geloven en dat de bijbel (hopelijk vergeef je mij) een kopie is of anders: een soort kopie, een afgeleide. Wanneer men enig speurwerk gaat verrichten en men gaat echt ver terug komt men tot een verbazingwekkende ontdekking. Wij kennen de Bijbel. Echter: het Atrahasis-epos is een soortgelijke bijbel, met heel veel raakvlakken binnen onze Bijbel: dit is de oudste Bijbel (Babylonië . Het Gilgamesj-epos (latere datum, en ik heb het over 1000-den jaren voor Christus) verteld ongeveer het zelfde (Sumerië als het Atrahasis-epos. Wanneer je zelfs de Griekse mythologie induikt zie je hier ook een God (Zeus) met hetzelfde (ongeveer) als onze Bijbel: Apollon (lichtgod) ... (Jezus, het licht?) Veracocha is een Jezus-achtige figuur in de "mythologische"oude zuid-Amerikaanse culturen, hij was groot en had een witte baard (terwijl ze daar geen echte baardgroei kenden) en verrichte wonderen, "kwam uit de hemel" ... De Islam (en ik hoop dat ik niemand beledig) is een afsplitsing van het Christelijk geloof. Welnu, zo kun je erg lang door gaan. Wij mensen over geheel de wereld, geloven in iets. Feitelijk geloven we allemaal het zelfde en ik geloof dat het ook allemaal op het zelfde neer komt. Ik wil nu niet gaan filosoferen wat dan verzand ik in iets wat behoorlijk af gaat wijken van de gestelde vragen. Ieder geloof zegt met één woord het zelfde: liefde. Korintiërs 13 zegt zo veel ... Misschien bent u geschrokken zoals ik tegen de zaken aan kijk.
Ik heb in 2007 een teken gekregen en op internet gezet:
http://www.freewebs.com/mysterieuskruisontdektinrome/
Voor mij was deze ervaring in Rome het grootste teken wat ik ooit kreeg. Ik heb een écht visioen gehad en dat heb ik uitgeplozen. Niets is verzonnen aan mijn verhaal en het verhaal is ook geen afgeleide van iets anders. Dat zweer ik op God ! God bestaat !!!! Ik zie uw reactie erg graag tegemoet. Pierre Linssen
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 11-10-2008, 21:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Je staat zeker niet alleen in je stellingen; want ik onderschrijf het merendeel; behalve dat wij zelf God zijn en zelf geloof en ervaar ik ook meer en meer dan de Heilige Geest een persoonlijkheid op zich is( Hij helpt ons om ons Hoger Zelf te bereiken).
We kunnen beantwoorden aan ons Hoger Zelf (bewustmakende liefde), waar ons persoonlijkheid in zuivere vorm zich laat gelden. Maar er zal altijd wel een hiërarchie zijn. Het is dus volgens mij niet gegeven aan de mens om te klonen, maar soms laat God het wel toe. Jezus Christus vaart doorheen de tijden. Daarom geloof ik ten stelligste ook in reïncarnatie. Johannes de Doper was Elia, volgens Jezus! Het klonen is volgens mij Jezus" lijdensweg. Ook was Jezus niet bang om te sterven aan het kruis; maar wel voor wat hem nadien te wachten stond doorheen de tijden. Hij kon zichzelf volgens mij zien vele eeuwen later! Daarom zegt de profeet Jesaja; Hij werd veracht en ze hebben hem niet geacht. ( zij (h)erkenden Jezus niet meer doorheen de tijden).
De Christus was het Hoger Zelf van de mens Jezus van Nazareth. Hij kon dus zeer zeker nazaten gehad hebben en het doet zeer zeker niets af van zijn Goddelijkheid. Hij was en is nog altijd de Zoon van God en bouwt Zijn kerk op de Rots van Israel (en niet op petrus natuurlijk). Voor de rest zie mijn stellingen in de topics "Maria (Mirjam) Magdalena" en "de bijbel het geïnspireerde woord?".
Shalom
Dit bericht is gewijzigd op 11-10 22:08.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. |
|