ken Geplaatst op 20-08-2009, 09:55 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-08-2009, 21:00 Michael schreef:
Beste Ken,

De Zoon van God is ook een God, schrijf je.

Laten we bidden voor alle mensen die door het genootschap van God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest worden afgetrokken.

Waar staat in de Bijbel dat de HG een God is?
Waar wordt  in de Bijbel de term drie-eenheid gebruikt?

meld dit bericht aan een moderator

ken Geplaatst op 20-08-2009, 09:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 20-08-2009, 08:00 Azarja schreef:
Michael, zou ji Psalm 82:6 voor mij eens kunnen verklaren? „Ikzelf heb gezegd: ’GIJ zijt goden, En GIJ allen zijt zonen van de Allerhoogste.
Heel eenvoudig!

Volgens de context waren degenen die JHWH in deze psalm „goden” en „zonen van de Allerhoogste” noemde, Israëlitische rechters die onrechtvaardig rechtspraken, zodat het noodzakelijk werd dat Jehovah zelf ’te midden van deze goden rechtsprak’ (Ps 82:1-6, 8).

Aangezien JHWH deze uitdrukkingen op zulke mannen toepaste, maakte Jezus zich beslist niet aan lastering schuldig toen hij zei: „Ik ben Gods Zoon.” Terwijl de werken van deze als „goden” aangeduide rechters de aanspraak die zij erop maakten „zonen van de Allerhoogste” te zijn, logenstraften, bewezen Jezus’ werken voortdurend dat hij in eendracht, in volledige overeenstemming en harmonie met zijn Vader was.

ken Geplaatst op 20-08-2009, 18:19 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-08-2009, 21:00 Michael schreef:
Beste Ken,

De Zoon van God is ook een God, schrijf je.

Laten we bidden voor alle mensen die door het genootschap van God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest worden afgetrokken.

De drie-eenheid is een heidense lering, die mensen van God aftrekt.
Degenen die  deze vorm van afgoderij beoefenen kunnen niet tot God komen.

ken Geplaatst op 20-08-2009, 18:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-08-2009, 11:12 Vincent schreef:
[...]
Dat is inderdaad een mooi voorbeeld, Ken. Een mooi voorbeeld uit de bijbel die de letterlijke lichamelijke opstanding onderuit haalt. Zoals ik al zei geloof ik zelf in de opstanding van Christus in de geest. Voor de discipelen kon de boodschap van Christus inderdaad overkomen als een engel. Ten slotte betekent engel ook boodschapper en als er 1 iemand is die je een boodschapper kunt noemen is het Jezus, maar dan toch vooral tijdens zijn leven.

Het probleem is dat heidense leringe  het geloof vervuild hebben. Daarom denken mensen, geleerd door kerken, dat je naar de hemel gaan.

De enigen die naar de hemel gaan, zij weten wat ze daar gaan doen, zijn leden van de kleine kudde.

Jezus demonstreerde de letterlijke aardse fysieke opstanding.
Jezus kreeg een opstanding als geest, vandaar dat hij een levengevende geest werd genoemd.

Michael Geplaatst op 20-08-2009, 20:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Azarja,

Ik voeg het commentaar van Henry op psalm 82 toe.

Deze psalm betreft hoven van vorsten en gerechtshoven, niet alleen in Israël, maar ook bij andere volken, maar waarschijnlijk werd hij oorspronkelijk geschreven ten gebruike van de magistraten van Israël, het grote Sanhedrin en hun andere oudsten die plaatsen van macht innamen, en misschien wel onder Davids leiding. Deze psalm heeft ten doel koningen verstandig te maken en de aardse rechters te onderrichten, zoals Psalm 2 en 10, hun hun plicht voor te houden, zoals 2 Sam. 23: 3 hen te wijzen op hun gebreken, zoals Psalm 58-2.

We vinden hier:
I. De waardigheid van de magistratuur en haar steunen op God, vers 1.

II. De plicht van de magistraten, vers 3, 4.

III. De ontaarding van slechte magistraten, en het kwaad, dat zij doen, vers 2, 5.

IV. Hun vonnis uitgesproken, vers 6,7.

V. De begeerte en het gebed van alle Godvruchtigen, dat het koninkrijk Gods al meer en meer opgericht zal worden vers 8. Hoewel magistraten dit zeer beslist op zichzelf moeten toepassen, kan een ieder onzer het toch zingen met verstand, als wij bij het zingen Gode eer geven, als voorzittende in al onze openbare aangelegenheden, voorziende in de bescherming van benadeelde onschuld, en bereid zijnde om de machtigsten te straffen in gerechtigheid, en als wij ons troosten met het geloof aan Zijn tegenwoordige regering en de hoop op Zijn toekomstig oordeel.

Psalm 82:1-5

I. Wij hebben hier Gods opperbestuur en macht over alle raadsvergaderingen en gerechtshoven uitgesproken en vastgesteld als een grote waarheid, die door vorsten en onderdanen geloofd moet worden, vers 1. God staat als opperbestuurder in de vergadering van de machtigen van de machtige, in "coetu fortis, in de raadsvergadering van de vorst," de opperste magistraat, en Hij oordeelt onder de goden, de mindere magistraten; beide de wetgevende en de uitvoerende macht van de vorsten zijn onder Zijn oog en Zijn hand.

Merk hier op:

1. De macht en eer van magistraten; zij zijn de machtigen,  zij zijn dit in gezag, voor het openbare welzijn. Het is een grote macht, die hun toevertrouwd is, en zij behoren machtig te zijn in wijsheid en moed. Zij worden in de Hebreeuwse spraakwijze goden genoemd; voor deze ondergeschikte regeerders wordt hetzelfde woord gebruikt als voor de soevereine Heerser van de wereld. Zij zijn elohim;  engelen worden aldus genoemd, beide omdat zij groot zijn in sterkte en macht, en omdat het Gode behaagt van hen gebruik te maken in het bestuur van deze lagere wereld; en magistraten in een ondergeschikte hoedanigheid, zijn ook de dienaren van Zijn voorzienigheid in het algemeen, ter bewaring van vrede en orde in de menselijke maatschappij, en inzonderheid van Zijn gerechtigheid en goedheid in het straffen van boosdoeners en het beschermen van hen die weldoen. Goede magistraten, die beantwoorden aan het doel van de magistratuur, zijn als God, iets van Zijn eer is op hen gelegd, zij zijn Zijn plaatsvervangers en een grote zegen voor ieder volk. "Een goddelijke spreuk is op de lippen des konings," Spr. 16: 10. Maar "de goddeloze heersende over een volk, is een brullende leeuw en een beer, die ginds en weer loopt," Spr. 28: 15.

2. Een goede regeringsvorm aangeduid, namelijk een gemengde monarchie, zoals de onze. Hier is de machtige, de Souverein, en hier is zijn vergadering, zijn geheime raad, zijn parlement, zijn rechterlijke macht, welker leden goden genoemd worden.

3. Gods onbetwistbare soevereiniteit in en over de gehele vergadering van de machtigen gehandhaafd. God staat, Hij oordeelt onder hen; zij hebben hun macht van Hem ontvangen en zijn aan Hem verantwoordelijk, door Hem regeren de koningen. Hij is tegenwoordig bij al hun debatten, gaat alles na wat zij zeggen en doen, en van hetgeen verkeerd gezegd en gedaan wordt zal hun rekenschap gevraagd worden, en dan zal wegens hun wanbestuur met hen afgerekend worden. God heeft hun hart in Zijn hand, en ook hun tong, en "Hij neigt het tot al wat Hij wil," Spr. 21: 1, zodat Hij een veto kan uitbrengen bij al hun besluiten, en Zijn raad zal bestaan, welke raadslagen er ook in het hart van de mensen mogen zijn. Hij maakt het gebruik van hen, dat Hem behaagt, en dient door hen Zijn eigen doeleinden, hoewel hun hart dit niet denkt, Jes. 10: 7. Laat magistraten dit bedenken en van ontzag er voor vervuld worden. God is bij hen in het gericht 2 Kron. 19: 6; Deut. 1: 17. Laat onderdanen dit bedenken en er door vertroost worden; want goede vorsten en goede rechters, die welmenend zijn, zijn onder een Goddelijke leiding, en slechte, die nog zulke boze bedoelingen hebben, zijn onder een Goddelijk bedwang.

II. Een last, gegeven aan alle magistraten om goed te doen met hun macht, daar zij er rekenschap van zullen te geven hebben aan Hem, die hen er mee bekleed heeft, vers 3, 4.

1. Zij moeten de beschermers wezen van hen, die blootgesteld zijn aan onrecht, en de schutsheren van hen, die hulp en raad van node hebben. Doet recht de arme,  die geen geld heeft om er zich vrienden of voorspraken door te verkrijgen, en de wees,  die terwijl hij nog jong is en niet instaat om zichzelf te helpen, reeds allen verloren heeft, die de leidslieden hunner jeugd zouden geweest zijn. Gelijk magistraten in het algemeen vaders moeten zijn van hun land, zo moeten zij dat in het bijzonder van de wezen zijn. Worden zij goden genoemd? Hierin moeten zij volgelingen zijn van Hem, zij moeten de vaders zijn van de wezen. Job was dit, Job 29: 12.

2. Zij moeten onpartijdig rechtspreken, rechtvaardig zijn jegens de verdrukte en de arme,  aan wie, daar zij zwak en hulpeloos zijn dikwijls onrecht gedaan wordt, en die gevaar lopen van alles te verliezen, indien de magistraten niet "ex officio, ambtshalve" tussenbeide treden tot hun hulp. Indien een arme man een eerlijke rechtzaak heeft, dan moet zijn armoede geen schade of nadeel zijn voor zijn zaak, hoe groot en machtig zijn tegenpartijders ook mogen wezen.

3. Zij moeten hen redden, die reeds de verdrukkers in handen gevallen zijn, vers 4. Rukt hen uit der goddelozen hand, doet hun recht tegen hun tegenpartijen,  Lukas 18: 3. Dat zijn cliënten, van wie niets te halen valt; geen betaling voor hun bewezen diensten, geen invloed door hun gunst te bewijzen, en toch zijn deze het, voor wie rechters en magistraten belangstellende zorg moeten hebben, met wier welzijn zij te rade moeten gaan, wier zaak zij moeten handhaven.

III. Een beschuldiging, gericht tegen slechte magistraten, die hun plicht veronachtzamen, misbruik maken van hun macht, vergetende dat God in hun midden staat, vers 2, 5.

Merk op

1. Wat de zonde is, die hun hier ten laste wordt gelegd: zij oordelen onrecht, tegen de regelen van de billijkheid en de inspraak van hun eigen geweten; uitspraak doende tegen hen, die het recht aan hun zijde hebben, uit onwil of boosaardigheid, of voor hen, die een onrechtvaardige zaak hebben, uit gunstbetoon en partijdige genegenheid. Onrecht te doen is slecht, maar onrecht oordelen is nog veel slechter omdat het is: onrecht doen onder schijn van recht; tegen zulke daden van onrecht is er geen beschutting voor de benadeelden, maar die het onrecht plegen worden er door aangemoedigd. Het was een even groot kwaad als ieder ander, dat Salomo onder de zon gezien heeft, toen hij "ter plaatse des gerichts goddeloosheid zag," Pred. 3: 16; Jes. 5: 7. Zij hebben niet slechts de personen van de rijken aangenomen omdat zij rijk waren, hoewel dat al slecht genoeg is, maar, wat nog veel erger is zij hebben de personen van de goddelozen aangenomen, omdat zij goddeloos zijn, zij hebben hen niet alleen beschermd in hun goddeloosheid, maar hen er nog te meer om bemind en hun belangen bevorderd. Wee u, o land, als uw rechters zodanigen zijn!

2. Wat de oorzaak was van deze zonde. Er was hun duidelijk genoeg gezegd dat het hun plicht was de armen te beschermen en te verlossen, dit werd hun dikwijls gelast te doen, maar toch oordeelden zij onrecht, omdat zij niet wisten en niet wilden verstaan. Zij willen niet horen van hun plicht, zij willen zich de moeite niet geven om hem te bestuderen, of er zich op toe te leggen; zij hebben er geen begeerte naar om de zaken recht te bezien, maar worden geregeerd door eigenbelang, niet door rede of recht; een geschenk in het verborgene verblindt hen de ogen. Zij weten niet omdat zij niet willen verstaan, niemand is zo blind als zij, die niet willen zien. Zij hebben hun eigen geweten overbluft, en zo wandelen zij voort in duisternis, niet wetende, of er zich niet om bekommerende, wat zij doen of waar zij heengaan. Zij, die in duisternis wandelen, wandelen voort naar de eeuwige duisternis.

3. Wat de gevolgen waren van deze zonde: alle fondamenten van de aarde of des lands wankelen. Als het recht wordt verkeerd, welk goed is er dan nog te verwachten? "Het land en al zijn inwoners zijn versmolten," zoals de psalmist van een gelijksoortige toestand gezegd heeft, Psalm 75: 4. Het wangedrag van openbare personen is een openbaar kwaad.

Tot zover Henry.

Het zal opvallen dat de verwijten die hier de machtigen worden gemaakt nooit van toepassing kunnen zijn op Jezus Christus, de Zoon van God, de Mensenzoon, de tweede Persoon waarin God Zich met ons verhoudt. Hij is door de Heilige Geest uit een mens geboren, mens uit mens, God uit God, om te doen wat alleen God Zelf kon doen: door als volledig God zonder zonden én als volledig mens de zonden en de schuld van alle mensen dragen en Zichzelf te offeren op het kruis, waardoor Gods rechtvaardigheid en heiligheid de vereiste eer kreeg en God Zich door Zichzelf met de mens kon verzoenen en wij allen het eeuwig leven deelachtig kunnen worden. Mits we Jezus aanbidden als God, de Weg, de Waarheid en het Leven. Teneinde tot Zijn gemeente te behoren (in het genaderijk van God te worden overgebracht) dienen wij met water gedoopt te worden in de Naam (!) van de Vader, De Zoon en de Heilige Geest (naast de doop met water kan men ook de doop met vuur ontvangen (zie o.a. Hebr. 6:2a, maar dat gaat nu wat ver).

Maranatha.

Vrede zij u.

Michaël

Azarja Geplaatst op 21-08-2009, 00:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Michael, ik wist dat je problemen met dit vers zou krijgen. Je probeert wederom door middel van menselijke filosofie recht te praten wat krom is. Je ontkent in feite Gods eigen woorden. Indien de woorden van God tot degenen aan wie ze gericht waren geen goden (oftewel 'machtigen') waren, dan waren zij dus ook geen Zonen van de Allerhoogste. „Ikzelf heb gezegd: ’GIJ zijt goden, En GIJ allen zijt zonen van de Allerhoogste (Psalm 82:6).

En als je het evangelie van Johannes erbij neemt dan zie je dat Jezus jouw uitleg loochenstraft. Toen Jezus er door tegenstanders van werd beschuldigd ’zichzelf tot een god te maken’, was zijn antwoord: „Staat er niet in uw Wet geschreven: ’Ik heb gezegd: „Gij zijt goden”’? Indien hij degenen tegen wie het woord van God gericht werd, ’goden’ heeft genoemd, en de Schrift toch niet krachteloos gemaakt kan worden, zegt gij dan tot mij, die door de Vader geheiligd en in de wereld gezonden werd: ’Gij lastert’, omdat ik heb gezegd: Ik ben Gods Zoon?” (Jo 10:31-37) Jezus deed daar een aanhaling uit Psalm 82 (zie hierboven), waar menselijke rechters, die door God werden veroordeeld omdat zij geen recht verschaften, „goden” werden genoemd (Ps 82:1, 2, 6, 7). Aldus toonde Jezus aan hoe onredelijk het was hem van lastering te beschuldigen omdat hij had gezegd dat hij Gods Zoon was, niet God.

De Drieëenheidsleer is een gruwel in de ogen van God, omdat het een afgodenleer is en het een totaal misplaatst beeld geeft van de liefdevolle Vader en enige en ware Almachtige God Jehovah. Dit doet mij persoonlijk erg veel verdriet kan ik je zeggen.

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
Nina Geplaatst op 26-08-2009, 20:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

15 Beeld van God, de onzichtbare, is hij,
eerstgeborene van heel de schepping:
16 in hem is alles geschapen,
alles in de hemel en alles op aarde,
het zichtbare en het onzichtbare,
vorsten en heersers, machten en krachten,
alles is door hem en voor hem geschapen.
17 Hij bestaat vóór alles en alles bestaat in hem.
18 Hij is het hoofd van het lichaam, de kerk.
Oorsprong is hij,
eerstgeborene van de doden,
om in alles de eerste te zijn:
19 in hem heeft heel de volheid willen wonen
20 en door hem en voor hem alles met zich willen verzoenen,
alles op aarde en alles in de hemel,
door vrede te brengen

Jezus bestaat vóór alles.
Jezus bewees dat Hij God is door allerlei dingen te doen, die alleen God kan doen. . Hij wekte doden op. Hij liep over het water. Hij maakte blinden ziende. Hij genas dodelijke ziektes met één woord.

Waarom werd God een mens?

de profetieën te vervullen van het Woord van God,
Om aan de wet, te voldoen, te betalen voor ieder die zonde gedaan heeft (Jesaja 53; Hebr. 9:12,15). Door zijn offer kocht Hij ons vrij en schonk ons redding.
Om ons een voorbeeld te geven hoe we moeten leven en ons belangrijke lessen te leren van aangezicht tot aangezicht

30 Jezus heeft nog veel meer wondertekenen voor zijn leerlingen gedaan, die niet in dit boek staan,
31 maar deze zijn opgeschreven opdat u gelooft dat Jezus de messias is, de Zoon van God, en opdat u door te geloven leeft door zijn naam.
(Johannes 20: 27-31)
je leeft dus door zijn naam, Alleen God kan leven geven tog?

Hand 10:25,26
Toen Petrus het huis wilde binnengaan, kwam Cornelius hem tegemoet, en hij wierp zich eerbiedig voor zijn voeten ter aarde. Maar Petrus hielp hem overeind en zei: ‘Sta op. Ik ben ook maar een mens.

Petrus weigerde aanbidding in het licht van de wet, die stelt:

“Gij zult de Here uw God alleen aanbidden en Hem alleen zult gij dienen.”
In Openbaring 19:10, toen de apostel Johannes een engel zag, zei hij:

“Ik wierp me aan zijn voeten neer om hem te aanbidden, maar hij zei: ‘Doe dat niet! Ik ben een dienaar zoals jij en zoals je broeders en zusters die van Jezus getuigen. Je moet God aanbidden.’
Zelfs de engel van de Heer weigerde aanbeden te worden, integendeel tot Jezus:
Matt. 9:18
Hij was nog niet uitgesproken of er kwam een leider van de synagoge naar hen toe die voor Jezus neerviel en zei: ‘Mijn dochter is zojuist gestorven. Kom alstublieft en leg haar de hand op, dan zal ze weer leven.’

Matt. 14:33
In de boot bogen de anderen zich voor hem neer en zeiden: ‘U bent werkelijk Gods Zoon!’

Matt. 15:25
Maar zij kwam dichterbij, wierp zich voor hem neer en zei: ‘Heer, help mij!’

Matt. 28:9
Op dat moment kwam Jezus hun tegemoet en groette hen. Ze liepen op hem toe, grepen zijn voeten vast en bewezen hem eer.

Matt. 28:17
en toen ze hem zagen bewezen ze hem eer, al twijfelden enkelen nog.

Hij ontving hun aanbidding omdat Hij was…
“Kol. 1:15… het beeld van de onzichtbare God…”

1 tim. 3:16
Hij is geopenbaard in een sterfelijk lichaam, in het gelijk gesteld door de Geest, is verschenen aan de engelen, verkondigd onder de volken, vond geloof in de wereld, is opgenomen in majesteit…“

Liefs Nina

PS: @ Azarja, je hoeft niet verdrietig te worden van de manier hoe anderen God zien. Zoals Goudmijntje al een paar keer heeft duidelijk willen maken worden we niét ineens 'één op dit forum. HEt zou fijn zijn als we elkaar in de waarden laten en niet beweringen doen als 'de drieëenheidsleer is een gruwel in Gods oog'. Dat dat jouw MENING is respecteer ik, maar niet dat je dat als feiten aanhaalt Ik vind dit nogal respectloos naar je broeders+zusters toe. Ik zie de JG-visie ook als een dwaalleer, maar wat sciet ik ermee op om dat te zeggen. Zo overtuig ik je niet, het werkt averechts. Ik hoop dat je mij begrijpt? Laten we elkaars visies respecteren, en de verantwoording gheel aan éénieder zelf overlaten. Op die manier wordt de communicatie hier vriendelijker&gemoedelijker, zoals Jezus ons het voorbeeld gaf.

ken Geplaatst op 07-09-2009, 19:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 26-08-2009, 20:31 Nina schreef:
Waarom werd God een mens?

Openbaring 1:
8 „Ik ben de Alfa en de Omega,” zegt Jehovah God, „Hij die is en die was en die komt, de Almachtige.”NWV
8 Ik ben de alfa en de omega, zegt de Here God, die is en die was en die komt, de Almachtige. NBG.
Voetnoot Gen 2:4 SV.
7)  de HEERE God
   Na de voleinding van het werk der schepping, wordt hier allereerst God de naam van JEHOVAH gegeven, betekenende den zelfstandige, den zelfwezende, van zichzelven zijnde van eeuwigheid tot eeuwigheid en de oorsprong of oorzaak van het wezen aller dingen, waarom ook deze naam den waren God alleen toekomt. Onthoud dit eens voor al: waar gij voortaan het woord HEERE met grote letters geschreven vindt, dat aldaar in het Hebr. het woord JEHOVAH of korter JAH staat.

Nergens in de Bijbel wordt Jezus de almachtige genoemd. Deze titel is exclusief voor JHWH.

Joh 5: 19 Daarom gaf Jezus hun verder ten antwoord: „Voorwaar, voorwaar, ik zeg U: De Zoon kan niets uit zichzelf doen, maar alleen datgene wat hij de Vader ziet doen. Want al wat Die doet, dat doet ook de Zoon evenzo.

Mt 3:17 Zie! Ook kwam er een stem uit de hemelen, die zei: „Dit is mijn Zoon, de geliefde, die ik heb goedgekeurd.”

Joh 12:28 Vader, verheerlijk uw naam.” Daarom kwam er een stem uit de hemel: „Ik heb hem verheerlijkt en zal hem wederom verheerlijken.”

Nathaniel Geplaatst op 07-09-2009, 19:49 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je wilt het gewoon niet zien. Je haalt bijbel teksten aan zonder enige uitleg dat getuigt van inzicht. Ik heb ook niet de indruk dat je er echt over wilt nadenken. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar het klopt gewoon niet met wat de Schrift leert. Je hebt een vertekend Godsbeeld, waardoor je ook de bestemming van de mens binnen Gods plan voor de wereld niet kunt vinden. Je wilt niet eens vraagtekens te zetten bij wat JG leren. Terwijl je dat wel van mij verwacht. Doe jij dan evenzo.

zegen,
Nathaniel

Azarja Geplaatst op 07-09-2009, 21:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 07-09-2009, 19:49 Nathaniel schreef:
Je wilt het gewoon niet zien. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar het klopt gewoon niet met wat de Schrift leert.

De Schrift leert dat Jezus de Zoon van God is. De afvallige christenheid leert dat Jezus God de Zoon is. Geloof oefenen in de Zoon van God betekent eeuwig leven. Geloof stellen in dat laatste is afgoderij en leidt onherroepelijk tot de vernietiging (1Johannes 5:9-12, 21).

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
Nathaniel Geplaatst op 07-09-2009, 21:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Geloof stellen in dat laatste is afgoderij en leidt onherroepelijk tot de vernietiging

JG geloven toch dat het Woord een god is. Dus Jezus is een god. Jullie aanbidden een god. Let wel dat ik nu meega in de leer van JG. Terwijl alleen God aanbidding toekomt, toch. Met JG leer heb je dus een probleem wat aanbidding betreft als je zegt dat Jezus een god is. Dan ben je dus eigenlijk zelf die afgoden dienaar, waarvan je de christenheid beschuldigt.

Jezus was mens, het vleesgeworden Woord en het Woord is God. Dus aanbidden wij God. Met deze waarheid bestaat het probleem van afgoderij dus niet.

Maar we zijn nu theologie aan het bedrijven. Het is beter God Zelf uit te nodigen, zodat Hijzelf aan jou kan openbaren wie Hij werkelijk is.

Vrede van God,
Nathaniel

Dit bericht is gewijzigd op 07-09 22:08.

Azarja Geplaatst op 07-09-2009, 22:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 07-09-2009, 21:37 Nathaniel schreef:
[...]

JG geloven toch dat het Woord een god is. Dus Jezus is een god. Jullie aanbidden een god. Let wel dat ik nu meega in de leer van JG. Terwijl alleen God aanbidding toekomt, toch. Met JG leer heb je dus een probleem wat aanbidding betreft als je zegt Jezus een god is. Dan ben je dus eigenlijk die afgoden dienaar, waarvan je de christenheid beschuldigt.

Jezus was mens, het vleesgeworden Woord en het Woord is God. Dus aanbidden wij God. Met deze waarheid bestaat het probleem van afgoderij dus niet.

Maar we zijn nu theologie aan het bedrijven. Het is beter God Zelf uit te nodigen, zodat Hijzelf aan jou kan openbaren wie Hij werkelijk is.

Vrede van God,
Nathaniel

Dit bericht is gewijzigd op 07-09 21:47.

Het Woord (Jezus) was bij God en is dus niet zelf de Almachtige God. Als ik bij Ken ben, dan ben ik niet Ken zelf. Dat kan alleen als je menselijke filosofie erop los laat. De Statenvertaling vertaald het Griekse woord 'theos' eveneens met 'een god' in Handelingen 28:6, omdat de context dit vereist. Zo vereist de context in Johannes 1:1 ook dat het Woord als een god vertaald moet worden, en wel in de betekenis van machtige. Dit is overeenkomstig het feit dat God menselijke rechters goden heeft genoemd (Psalm 82:6). Hiermee doelde God niet op het feit dat zij valse goden waren, maar veeleer machtigen, omdat zij als Gods woordvoerders en vertegenwoordigers dienden. Andere bijbelvertalers hebben dan ook terecht dit bijbelvers op een zelfde of soortgelijke wijze vertaald als in de NW staat.

Wij aanbidden Jezus niet, maar alleen zijn én onze Vader, de Almachtige God Jehovah. Juist zoals Jezus en zijn discipelen deden. Ik hoop dat jij dat voorbeeld zult willen volgen.

Nathaniel Geplaatst op 07-09-2009, 22:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wij aanbidden Jezus niet, maar alleen zijn én onze Vader, de Almachtige God Jehovah.

Openb.5:13 En alle schepsel in de hemel en op de aarde en onder de aarde en op de zee en alles wat daarin is, hoorde ik zeggen:
Hem, die op de troon gezeten is, en het Lam zij de lof en de eer en de heerlijkheid en de kracht tot in alle eeuwigheden.
14 En de vier dieren zeiden: Amen. En de oudsten wierpen zich neder en aanbaden

Als God zegt de Alfa en Omega te zijn, dan zegt Hij daarmee dat Hij de eerste en laatste letter is van het alfabet. Dat komt overeen met de uitspraak dat het Woord God is. Ik ben de Alfa en Omega. Ik ben het Woord. Ik ben het vleesgeworden Woord. Nadat het Woord vleesgeworden was, openbaarde dat Woord Zich als de mens Jezus. Toen Jezus terugkeerde naar de hemel, openbaarde Hij Zichzelf aan Johannes als de Alfa en Omega ofwel het Woord van God.

Openb.19:11 En ik zag de hemel geopend, en zie, een wit paard; en Hij, die daarop zat, wordt genoemd Getrouw en Waarachtig, en Hij velt vonnis en voert oorlog in gerechtigheid. 12 En zijn ogen waren een vuurvlam en op zijn hoofd waren vele kronen en Hij droeg een geschreven naam, die niemand weet dan Hijzelf. 13 En Hij was bekleed met een kleed, dat in bloed geverfd was, en zijn naam is genoemd: het Woord Gods. 14 En de heerscharen, die in de hemel zijn, volgden Hem op witte paarden, gehuld in wit en smetteloos fijn linnen. 15 En uit zijn mond komt een scherp zwaard, om daarmede de heidenen te slaan. En Hijzelf zal hen hoeden met een ijzeren staf en Hijzelf treedt de persbak van de wijn der gramschap van de toorn Gods, des Almachtigen. 16 En Hij heeft op zijn kleed en op zijn dij geschreven de naam: Koning der koningen en Here der heren.

Welterusten,
Nathaniel

Dit bericht is gewijzigd op 07-09 23:08.

Azarja Geplaatst op 07-09-2009, 23:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als je op een onbewoond eiland was opgegroeid en een bijbel ter beschikking had gehad, dan zou het nooit in je opgekomen zijn te denken, laat staan te geloven, dat Jezus de Almachtige God was. Menselijke overleveringen en filosofieën hebben jou geleerd hoe Jezus te bezien, niet Gods heilige geest.

actief Geplaatst op 08-09-2009, 03:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

[5.17] Voorzeker, zij lasteren God die zeggen: "De Messias, zoon van Maria, is zeker Allah." Zeg: "Wie heeft dan macht tegen Allah, als Hij de Messias, zoon van Maria en zijn moeder en allen die op aarde zijn, teniet wil doen?" Aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en al wat daartussen is. Hij schept wat Hij wil en Allah heeft macht over alle dingen.

[5.18] De Joden en de Christenen zeggen: "Wij zijn Allah's kinderen en Zijn geliefden." Zeg: "Waarom straft Hij u dan voor uw zonden? Neen, gij zijt mensen onder degenen die Hij schiep. Hij vergeeft, wie Hij wil en Hij straft, wie Hij wil. En aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en wat daartussen is en tot Hem is de terugkeer.

[5.19] O, gij mensen van het Boek, Onze boodschapper is tot u gekomen na een onderbreking in de reeks van boodschappers, die u klaarheid brengt, opdat gij niet zult zeggen: "Er is geen brenger van een blijde tijding en geen waarschuwer tot ons gekomen." Waarlijk er is een brenger van een blijde boodschap en een waarschuwer tot u gekomen. Allah heeft macht over alle dingen.

Michael Geplaatst op 08-09-2009, 18:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Azarja,

Russell, de eerste "president" van de JG, schreef op 15 september 1910 in The Watchtower (pag. 298) dat men zonder zijn boek "Studies in the Scriptures" nooit "het goddelijke plan kon zien als men zelf de Bijbel bestudeerde". Verder zei hij dat zelfs als men de "Studies in the Scriptures" gedurende 10 jaar gelezen zou hebben en dan op zou houden het te lezen en ertoe overging enkel de Bijbel te lezen, men binnen twee jaar in duisternis (zou terugvallen). Wanneer iemand echter nooit de Bijbel had gelezen maar wel de boeken van Russell zou hij na twee jaar in het licht zijn, omdat hij het licht van de Schrift had gekregen.
Hij schreef dus dat men een nieuwe goddelijke uitlegger nodig heeft om de Bijbel juist te kunnen begrijpen.

Inmiddels heeft het Genootschap de rol van goddelijke uitlegger overgenomen.

In the Watchtower van 15 augustus 1981 (pag. 28-29) wordt gemeld dat als je alleen de Bijbel leest je terugvalt in de afvallige leer die door de christelijke clerus 100 jaar geleden werd verkondigd in hun commentaren. Het genootschap geeft dus zelf toe dat als je de Bijbel leest je tot hetzelfde inzicht komt als wat altijd al verkondigd werd door het orthodoxe christendom.

Openb. 22:18-19.

Maranatha.

Jezus komt (Matt. 24:1-35).

Vrede zij u.

Michaël

ken Geplaatst op 08-09-2009, 19:41 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 07-09-2009, 19:49 Nathaniel schreef:
Je wilt het gewoon niet zien. Je haalt bijbel teksten aan zonder enige uitleg dat getuigt van inzicht. Ik heb ook niet de indruk dat je er echt over wilt nadenken. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar het klopt gewoon niet met wat de Schrift leert. Je hebt een vertekend Godsbeeld, waardoor je ook de bestemming van de mens binnen Gods plan voor de wereld niet kunt vinden. Je wilt niet eens vraagtekens te zetten bij wat JG leren. Terwijl je dat wel van mij verwacht. Doe jij dan evenzo.

zegen,
Nathaniel

Grappig dat je de teksten niet begrijpt en mij beschuldigd van gebrek an inzicht.

JG leren wat in de Bijbel staat zonder heidense overleveringen. Dar hoef je dus geen vraagtekens bij te zetten. Zij  stellen zich net als de psalmist op:
Psalm 86:11 Onderricht mij, o JHWH, omtrent uw weg. Ik zal in uw waarheid wandelen. Verenig mijn hart om uw naam te vrezen.
Psalm 25:5 Doe mij in uw waarheid wandelen en leer mij, Want gij zijt mijn God van redding. Op u heb ik de gehele dag gehoopt.

ken Geplaatst op 08-09-2009, 19:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 08-09-2009, 03:05 actief schreef:
Aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en al wat daartussen is. Hij schept wat Hij wil en Allah heeft macht over alle dingen.
Mohammed bracht geen nieuwe religie maar zijn versie van zijn stam religieinclusief de heidense gebrioken. Hij was an-alfabeet, dus hij heeft de Koran niet geschreven, maar vrienden, jaren naar zijn dood.

De teksten zijn voor meerdere interpretaties beschikbaar, dus hebben mensen comentaren geschreven, die weer nader uitleg behoefden.

„Elke goede boom [brengt] voortreffelijke vruchten voort, maar elke rotte boom brengt waardeloze vruchten voort; een goede boom kan geen waardeloze vruchten dragen, noch kan een rotte boom voortreffelijke vruchten voortbrengen. Elke boom die geen voortreffelijke vruchten voortbrengt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. Aan hun vruchten zult gij die mensen dus waarlijk herkennen” (Matthéüs 7:17-20)

De vruchten van de Islam zijn terreur en onderdrukking.
Met leugens laat men mensen zelfmoordcommando,s uitvoeren, die denken naar de hemel te gaan, waar ze met maagden kunnen stoeien.

Op de kleine kudde na, gaan geen mensen naar de hemel, waar ook geen maagden zijn, maar alleen geesten.

ken Geplaatst op 08-09-2009, 19:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 08-09-2009, 18:24 Michael schreef:
Jezus komt (Matt. 24:1-35).

Vrede zij u.

Michaël
(Mattheüs 24:14) En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.

1 2 3