|
ken
|
Geplaatst op 13-08-2009, 11:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 12-08-2009, 11:15 Nathaniel schreef:
In mijn vertaling staat het als volgt:
1 Thes. 4:16
Wanneer het signaal gegeven wordt, de aartsengel zijn stem verheft en de bazuin van God weerklinkt, zal de Heer Zelf uit de hemel neerdalen [.]
|
want de Heer zelf zal uit de hemel neerdalen met een bevelende roep, met de stem van een aartsengel en met Gods trompet, en zij die dood zijn in eendracht met Christus zullen eerst opstaan.
Hier wordt gezegd dat de Heer Zelf uit de hemel zal neerdalen nadat de heraut Zijn komst heeft aangekondigt. De komst van een koning wordt altijd door een herraut aangekondigt. Normale gang van zaken lijkt me. De Heer en de aartsengel zijn in mijn vertaling twee verschillende personages. Deze tekst verklaart dus niet dat Jezus een engel is, maar de Heer Zelf, Wiens tent onder de mensen zal zijn. Maar op basis van de NWV kan ik begrijpen dat je tot een andere uitkomst komt
|
Ik benadruk alleen dat Jezus vermoedelijk(!) dezelfde persoon is als Michaël. De bijbel zegt NIET nadrukkelijk dat Jezus en Michaël een en dezelfde persoon zijn. Er is maar één Aarts of opperengel. Het lijkt mij dat Michaël de uitvoerende Jezus is.
Onjuist. Hij is duidelijker en nauwkeuriger vertaald.
We zien hier dus heel duidelijk dat we alleen al door de verschillen in woord en grammatica van onze bijbels ook tot andere veronderstellingen komen. We zullen dus vanuit een nieuwe benadering moeten gaan werken, willen we deze problematiek tackelen.
|
Dat klopt helaas. Op zich geen ramp, wanneer je de Bijbels naast elkaar legt.
Helaas is men geneigd de zinsbouw en grammatica aan te passen aan de leer van de kerk. Joh 1:1 is een duidelijk voorbeeld. Men voegt bewust niet het grammaticaal vereiste “een” in. Terwijl men dat bij andere teksten wel doet. Ook de plaats van de komma in luk 23:24 is ook een duidelijk voorbeeld van opzettelijke verandering om kerkleer te ondersteunen.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Nina
|
Geplaatst op 13-08-2009, 12:07 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Het lijkt mij dat Michaël de uitvoerende Jezus is.
|
Daar kan ik me meer in vinden. Maar Jezus is geen Engel, daar gaat het om.
Joh 1:1 is een duidelijk voorbeeld. Men voegt bewust niet het grammaticaal vereiste “een” in. Terwijl men dat bij andere teksten wel doet. Ook de plaats van de komma in luk 23:24 is ook een duidelijk voorbeeld van opzettelijke verandering om kerkleer te ondersteunen.
|
Of de nieuwe NWV zit fout met deze vers. 'een God'. een God, er is maar één God! En ook al staat er: het woord was 'een' God, whats the difference? Het gaat nog altij om Jezus die er al was vóór Abraham! Er zijn tig verzen in de Bijbel, de erop wijzen dat Jezus & God één zijn. Maar toevallig zijn die verzen in de NWV net aangepast, zodat het feitelijk verhaal van christus niet in juise contekst begrepen kan worden. Zo zie ik het, i cant help it.
Liefs Nina
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 13-08-2009, 12:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 12-08-2009, 11:30 Nina schreef:
In vijf teksten komt Michaël de aartsengel ter sprake. Overige verwijzingen naar Michaël zijn verwijzingen naar personen in het Oude Testament. De eerste tekst vinden wij in Daniël 10.
Daniël 10:13 - Maar de vorst van het koninkrijk der Perzen stond eenentwintig dagen tegenover mij; doch zie, Michaël, een der voornaamste vorsten, kwam mij te hulp, zodat ik daar, bij de koningen der Perzen, de overhand behield.
|
Michaël wordt ’de vorst van Daniëls volk’ genoemd, „de grote vorst die staat ten behoeve van de zonen van Daniëls volk” (Da 10:13, 20, 21; 12:1) Wie zijn die andere vorsten? Een engel ondervond weerstand van de vorst [wesar] van Perzië en Michaël kwam hem te hulp.
Dan. 10:13 „Zie! Michaël, een van de voornaamste vorsten, kwam mij te hulp.” (Vergelijk Jes. 9:6. Want een kind is ons geboren, een zoon is ons gegeven; en de vorstelijke heerschappij zal op zijn schouder komen. En zijn naam zal worden genoemd: Wonderbaar Raadgever, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst.)
In deze tekst staat wordt Michaël één van de voornaamste vorsten genoemd. Dat er slechts één aartsengel zou bestaan wordt door deze tekst weersproken, er zijn meerdere voorname vorsten te onderscheiden.
|
M.i. onjuist.
AARTSENGEL Het voorvoegsel „aarts”, dat „overste” of „hoofd” betekent, duidt erop dat er maar één aartsengel is, de hoofdengel; in de Schrift komt het woord „aartsengel” nooit in het meervoud voor. .” Het is dan ook veelbetekenend dat de enige naam die rechtstreeks in verband wordt gebracht met het woord „aartsengel” de naam Michaël is. — Ju 9; In apocriefe boeken komen wel meerdere “aartsengelen” voor.
(Kolossenzen 2:10) En derhalve bezit GIJ een volheid door bemiddeling van hem, die het hoofd van alle regering en autoriteit is. (1 Petrus 3:22) Hij is aan Gods rechterhand, want hij is heengegaan naar de hemel, en engelen en autoriteiten en krachten werden aan hem onderworpen.
Maar behoort Jezus dan tot deze groep vorsten? Nee, Jezus is geen engel en geen aartsengel en behoort niet tot een groep. Jezus is uniek!
Michaël daarentegen wordt 'uw vorst' genoemd. Dat duidt erop dat Michaël de speciale taak van God gekregen had om Daniël en zijn volk te beschermen tegen kwade machten. Michaël staat de kinderen van het volk van Daniël terzijde. .
|
Jezus is uniek, inderdaad. Hij is de enige schepping Gods. Maar Jezus is wel degelijk een vorst, de koning van Gods koninkrijk.
Lukas 1: 31 en zie! gij zult in uw schoot ontvangen en een zoon baren, en gij moet hem de naam Jezus geven. 32 Deze zal groot zijn en de Zoon van de Allerhoogste worden genoemd; en JHWH God zal hem de troon van zijn vader David geven, 33 en hij zal voor eeuwig als koning over het huis van Jakob regeren en aan zijn koninkrijk zal geen einde zijn.”
Merk op dat wanneer White Daniël 10:21 aanhaalt (tussen quotes!), zij zelf de naam Christus tussen haakjes heeft ingevoegd. Terwijl Christus niet in deze bijbeltekst wordt genoemd.
|
(Daniël 10:21) Ik zal u evenwel de dingen vertellen die staan opgetekend in het geschrift der waarheid, en er is niemand die mij in deze dingen krachtig terzijde staat dan Mi̱chaël, de vorst van ulieden . Er zijn wel meer mensen die verwachten dat Michaël en Jezus één en dezelfde persoon zijn. Michael is de uitvoerende persoon van de hemelse en aardse oorlog.
|
Ook deze tekst laat zien dat Michaël niet gelijk is aan Jezus, aan God. Was dat wel het geval geweest, dan stond Michaël niets in de weg om een oordeel uit te spreken. Want God vreest de duivel niet. En Jezus bestrafte dan ook de boze geest.
|
Jezus is de ZOON van God. De eerste en enige schepping Gods.
|
Michaël betekent 'wie is als God?' Daarin wordt wel een argument gezien dat de gelijkstelling tussen Jezus en Michaël moet ondersteunen. Dat is het echter niet. De naam van de profeet Micha bijvoorbeeld betekent 'wie is als Jehovah?'.
|
Micha verkorte vorm van Michaël of Michaja. Michaël: Wie is gelijk God?. Michaja: Wie is gelijk Jehovah? Immanuël: Met ons is God.
|
Ondanks deze wetenschap wil Satan zich toch met God gelijkstellen.
|
Hij wil ook aanbeden worden, wat blijkt uit de confrontatie met Jezus in de woestijn.
Richteren 6:12 - De Engel des Heren verscheen hem (Gideon, GR) en zeide tot hem: De Here is met u, gij dappere held. Rechters 6:12 Toen verscheen hem Jehovah’s engel en zei tot hem: „Jehovah is met u, gij dappere, sterke man.”
Openbaring 22: 19 en indien iemand iets afneemt van de woorden van de boekrol van deze profetie, zal God zijn deel afnemen van de bomen des levens en van de heilige stad, dingen die in deze boekrol beschreven zijn.
|
Een dergelijke manier van redeneren wordt wel extrapolatie genoemd. Een patroon wordt uitgebouwd tot buiten de aanwezige beperkingen.
|
Inderdaad. Jehovah is de eerste en de laatste. Jezus is de eerste en de laatste. Jezus is Jehovah.
|
Alle dingen zijn door Christus en voor Christus geschapen, alles wat in de hemelen en op de aarde is. Zo zijn ook de engelen geschapen tot Gods eer. Jezus is niet geschapen. Dit sluit Michaël als Jezus uit.
|
Openbaring 3: 14 En schrijf aan de engel van de gemeente in Laodice̱a: Deze dingen zegt de Amen,[Jezus] de getrouwe en waarachtige getuige, het begin van de schepping door God:
Johannes 1: 1 In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Dit was in den beginne bij God. 3 Alle dingen zijn door het Woord geworden en zonder dit is geen ding geworden, dat geworden is. NBG
1 In het begin was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was een god. 2 Deze was in het begin bij God. 3 Alle dingen zijn door bemiddeling van hem ontstaan, en zonder hem is zelfs niet één ding ontstaan. NBV.
Grammaticaal is men dus de toevoeging “een” “vergeten”. Dit houdt dus in wanneer ik BIJ jou ben, ben ik jou.
Voormenselijk bestaan Jezus.. Het leven van de persoon die als Jezus Christus bekend kwam te staan, begon niet hier op aarde. Jezus zelf sprak over zijn voormenselijk bestaan in de hemel (Jo 3:13; 6:38, 62; 8:23, 42, 58).
Uit Johannes 1:1, 2 blijkt welke naam degene die Jezus werd, in de hemel droeg. Daar staat: „In het begin was het Woord [Gr.: Lo'gos], en het Woord was bij God, en het Woord was een god [„was goddelijk”, AT; Mo; of: „van goddelijke natuur”, Böhmer; Stage]. Deze was in het begin bij God.”
Aangezien Jehovah eeuwig is en geen begin heeft gehad (Ps 90:2; Opb 15:3), moet de mededeling dat het Woord vanaf „het begin” bij God was, hier betrekking hebben op het begin van Jehovah’s scheppingswerken.
Dit wordt bevestigd door andere teksten die Jezus identificeren als „de eerstgeborene van heel de schepping”, „het begin van de schepping door God” (Kol 1:15; Opb 1:1; 3:14). Aldus identificeert de Schrift het Woord (Jezus in zijn voormenselijk bestaan) als Gods eerste schepping, zijn eerstgeboren Zoon.
|
|
|
|
|
|
|
Nina
|
Geplaatst op 13-08-2009, 13:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
15 Beeld van God, de onzichtbare, is hij, eerstgeborene van heel de schepping: 16 in hem is alles geschapen, alles in de hemel en alles op aarde, het zichtbare en het onzichtbare, vorsten en heersers, machten en krachten, alles is door hem en voor hem geschapen. 17 Hij bestaat vóór alles en alles bestaat in hem. 18 Hij is het hoofd van het lichaam, de kerk. Oorsprong is hij, eerstgeborene van de doden, om in alles de eerste te zijn: 19 in hem heeft heel de volheid willen wonen 20 en door hem en voor hem alles met zich willen verzoenen, alles op aarde en alles in de hemel, door vrede te brengen
Jezus bestaat vóór alles. Jezus bewees dat Hij God is door allerlei dingen te doen, die alleen God kan doen. . Hij wekte doden op. Hij liep over het water. Hij maakte blinden ziende. Hij genas dodelijke ziektes met één woord.
Waarom werd God een mens?
de profetieën te vervullen van het Woord van God, Om aan de wet, te voldoen, te betalen voor ieder die zonde gedaan heeft (Jesaja 53; Hebr. 9:12,15). Door zijn offer kocht Hij ons vrij en schonk ons redding. Om ons een voorbeeld te geven hoe we moeten leven en ons belangrijke lessen te leren van aangezicht tot aangezicht
30 Jezus heeft nog veel meer wondertekenen voor zijn leerlingen gedaan, die niet in dit boek staan, 31 maar deze zijn opgeschreven opdat u gelooft dat Jezus de messias is, de Zoon van God, en opdat u door te geloven leeft door zijn naam. (Johannes 20: 27-31) je leeft dus door zijn naam, Alleen God kan leven geven tog?
Hand 10:25,26 Toen Petrus het huis wilde binnengaan, kwam Cornelius hem tegemoet, en hij wierp zich eerbiedig voor zijn voeten ter aarde. Maar Petrus hielp hem overeind en zei: ‘Sta op. Ik ben ook maar een mens.
Petrus weigerde aanbidding in het licht van de wet, die stelt:
“Gij zult de Here uw God alleen aanbidden en Hem alleen zult gij dienen.” In Openbaring 19:10, toen de apostel Johannes een engel zag, zei hij:
“Ik wierp me aan zijn voeten neer om hem te aanbidden, maar hij zei: ‘Doe dat niet! Ik ben een dienaar zoals jij en zoals je broeders en zusters die van Jezus getuigen. Je moet God aanbidden.’ Zelfs de engel van de Heer weigerde aanbeden te worden, integendeel tot Jezus: Matt. 9:18 Hij was nog niet uitgesproken of er kwam een leider van de synagoge naar hen toe die voor Jezus neerviel en zei: ‘Mijn dochter is zojuist gestorven. Kom alstublieft en leg haar de hand op, dan zal ze weer leven.’
Matt. 14:33 In de boot bogen de anderen zich voor hem neer en zeiden: ‘U bent werkelijk Gods Zoon!’
Matt. 15:25 Maar zij kwam dichterbij, wierp zich voor hem neer en zei: ‘Heer, help mij!’
Matt. 28:9 Op dat moment kwam Jezus hun tegemoet en groette hen. Ze liepen op hem toe, grepen zijn voeten vast en bewezen hem eer.
Matt. 28:17 en toen ze hem zagen bewezen ze hem eer, al twijfelden enkelen nog.
Hij ontving hun aanbidding omdat Hij was… “Kol. 1:15… het beeld van de onzichtbare God…”
1 tim. 3:16 Hij is geopenbaard in een sterfelijk lichaam, in het gelijk gesteld door de Geest, is verschenen aan de engelen, verkondigd onder de volken, vond geloof in de wereld, is opgenomen in majesteit…“
Liefs Nina
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nathaniel
|
Geplaatst op 13-08-2009, 19:25 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
|
Jehovah is eerste en de laatste.
|
Pred 8:4, [.]want het woord eens konings is machtig, en wie zal tot hem zeggen: Wat doet gij?
In de grondtekst maakt JHWH Zich bekend als de Alfa en de Omega. De eerste en laatste letter van het Griekse alfabet. In de Hebreeuwse grondtekst komen we verwijzingen tegen naar het feit dat Hij de eerste letter en de laatste letter van het alfabet is.
Alleen in de hebreeuwse tekst komen op plaatsen waar God aangeduidt wordt met het Licht, maar ook met andere namen, de letters alef en taf terug. Ze lijken er gewoon tussengevoegd en staan op zichzelf en worden niet gebruikt in een zinsverband. Ze staan er gewoon tussen. Dus bijvoorbeeld, Ik ben A Licht Z - in het hebreeuws wordt dat dan [.] Alef Haor Taf [.]... of een ander voorbeeld: [.] Alef YodHehWawHeh Taf [.]. (Hebreeuwse grondtekst.) Dus Ik ben Alfa YaHWeH Omega.
Ze lijken in zinsverband geen functie te hebben. Omdat deze letters niet worden gelezen, maar ze staan wel ertussen vermeld. Wie de geheimen van het Hebreeuws kennen, weten dat er in de Heilige (Hebreeuwse) Geschriften meer informatie verborgen is dan de betekenis van de tekst en haar boodschap doen vermoeden. Dit gegeven in de Hebreeuwse tekst herhaalt zich in de Hebreeuwse Geschriften die naar Jezus verwijzen. Dus ook wanneer er een naam/titel wordt gebruikt die betrekking heeft op Jezus staat dat woord tussen de Alef en de Taf. Bijvoorbeeld, Hij is A Licht Z van de wereld. (de lezer begrijpe dat dit nu even de nederlandse weergave is).
Ik zal proberen of ik een Hebreeuwse tekst kan plakken die dit duidelijk kan laten zien. Volgt nog. Het is wel van belang om de orginele Thora tekst te gebruiken, of een tekst uit een boek die hier op ingaat. Want er zijn ook weergave in het hebreeuws uitgeven die dit gegeven achterwegen laten. Anders moeten jullie zelf even in de Bib of op het net zoeken. Zie dan onder andere de Genisis en Jesaja tekst. Maar je kunt overal in het Hebreeuws verwijzingen van de Godheid van Jezus terug vinden.
God maakt Zich bekend als de Alef en de Tav. De eerste en laatse letter van het hebreeuwse alfabet. Met Hem begint alles en met Hem eindigt alles. En alles wat zich tussen de Alef en Taf of Alfa en omega bevindt, daar kan Hij mee doen wat Hij wil, want Hij is het Woord dat scheppingskracht heeft.
Nu krijgt de tekst uit openbaring 'Ik ben de Alfa en Omega' ook zijn betekenis, omdat Hij ook de Alef en de Taf is, is het eigenlijk logischer om te zeggen ik ben de A en de Z, of ik ben de eerste en laatste letter van het alfabet, de alef en de Taf of de Alfa en de Omega en hieruit kun je opmaken dat God eigenlijk in Openb. 1:8 ook zegt: Ik ben het Woord. Logisch dat Johannes schrijft :
Johannes :1-4 In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. Het was in het begin bij God. 3 Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat In het Woord was leven – Ook mogelijk is de vertaling: ‘en zonder dit was er niets. Wat bestaat, had leven in het Woord’. In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen.
De context van de gehele Schrift in aanmerking nemende kunnen we vaststellen dat een juiste vertaling van Johannes 1:1 is [.] Het Woord is God [.] , Joh.1:8, Ik ben de Alfa en Omega (de Alef en de Taf) en dus ligt de NWV weergave [.] Het Woord is een god [.] niet in lijn met de context van de schriftuurlijke feiten.
Overigens is dit ook een duidelijk voorbeeld waarin onze vertalers de vrijheid hebben genomen om dit met 'de eerste en de laatste' te vertalen. En de tussenvoegingen van de letters Alef en Taf hebben weggelaten. Wat dat betreft hebben zowel de NWV vertalers alsook de andere bijbelvertalers hier een steekje laten vallen.
Zegen, Nathaniel
Dit bericht is gewijzigd op 14-08 14:44.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 14-08-2009, 20:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 13-08-2009, 12:07 Nina schreef:
Daar kan ik me meer in vinden. Maar Jezus is geen Engel, daar gaat het om.
|
Jezus is een geest., net als een engel.
Op 13-08-2009, 12:07 Nina schreef:
Of de nieuwe NWV zit fout met deze vers. 'een God'. een God, er is maar één God! En ook al staat er: het woord was 'een' God, whats the difference?
|
Het verschil tussen wel of geen drie-eenheid. De NWV zit NIET fout. Ze hebben om grammaticale redenen (> dus omdat het nodig is om eenzelfde begrip te verkrijgen als een Griekse lezer) het woordje “een” toegevoegd. Dat is bij Bijbelvertalingen heel gebruikelijk, behalve bij Joh 1:1.
Uiteraard! Hij is de enige schepping Gods alle andere dingen zijn door middel van hem [Jezus] ontstaan. Zie spreuken 8, van af vrs 22, al vaker geciteerd!
|
Er zijn tig verzen in de Bijbel, de erop wijzen dat Jezus & God één zijn. Maar toevallig zijn die verzen in de NWV net aangepast, zodat het feitelijk verhaal van christus niet in juiste contekst begrepen kan worden. Zo zie ik het, i cant help it.
|
Je kan zoveel katten als je wilt, maakt mij niet uit. De teksten van de NWV zijn zuiverder, nauwkeuriger en consequenter vertaalt, waardoor de lezer niet beïnvloed wordt door kerkleer, maar het zelf kan begrijpen.
Dan las ik tussendoor nog een opmerking dat engelen niet hoeven te eten. Klopt, behalve wanneer ze letterlijk op aarde lopen als een mens, dan eten, drinken en slapen ze! Zie Genesis 19. Één van de duidelijkste voorbeelden.
|
|
|
|
|
|
|
Nathaniel
|
Geplaatst op 14-08-2009, 23:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
|
De NWV zit NIET fout. Ze hebben om grammaticale redenen (> dus omdat het nodig is om eenzelfde begrip te verkrijgen als een Griekse lezer) het woordje “een” toegevoegd. Dat is bij Bijbelvertalingen heel gebruikelijk,
|
M.i. niet om hetzefde begrip als een Griekse lezer te krijgen, maar om leerstellige redenen waarmee JG zich proberen af te zetten tegen alles wat Christendom is. Helaas hebben de volgelingen van het Wgtgenootschap dat niet meer in de gaten.
Openb. 1:8 ‘Ik ben de alfa en de omega,’ zegt God, de Heer,[.]
Alfa en Omega zijn de eerste en laatste letter van het Griekse alfabet. In het Hebreeuws is dat vrij vertaald, Ik ben de Alef en de Taf. Of in het Nederlands, Ik ben de A en de Z.
Hij zegt dus eigenlijk , Ik ben de eerste en laatste letter van het alfabet.
Vandaar dat Johannes (1:1) kan zeggen, In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God.
Dus niet zoals in de NWV Joh.1:1, [.]Het Woord is een god[.] Dat klopt dus niet met de lijn van de Schriftuurlijke bewijzen van Zijn Godheid.
Dat het Woord God is wordt duidelijk met de uitspraak in Openbaringen, Ik ben de Alfa en Omega (de Alef en de Taf - de A en de Z).
Prijs God, Nathaniel
Dit bericht is gewijzigd op 15-08 09:48.
|
|
|
|
|
|
|
Nina
|
Geplaatst op 15-08-2009, 08:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoe verklaar je dan dat Jezus aanbeden wordt Ken, je mag tog allen God aanbidden? Hand 10:25,26 Toen Petrus het huis wilde binnengaan, kwam Cornelius hem tegemoet, en hij wierp zich eerbiedig voor zijn voeten ter aarde. Maar Petrus hielp hem overeind en zei: ‘Sta op. Ik ben ook maar een mens.
Petrus weigerde aanbidding in het licht van de wet, die stelt:
“Gij zult de Here uw God alleen aanbidden en Hem alleen zult gij dienen.” In Openbaring 19:10, toen de apostel Johannes een engel zag, zei hij:
“Ik wierp me aan zijn voeten neer om hem te aanbidden, maar hij zei: ‘Doe dat niet! Ik ben een dienaar zoals jij en zoals je broeders en zusters die van Jezus getuigen. Je moet God aanbidden.’ Zelfs de engel van de Heer weigerde aanbeden te worden, integendeel tot Jezus: Matt. 9:18 Hij was nog niet uitgesproken of er kwam een leider van de synagoge naar hen toe die voor Jezus neerviel en zei: ‘Mijn dochter is zojuist gestorven. Kom alstublieft en leg haar de hand op, dan zal ze weer leven.’
Matt. 14:33 In de boot bogen de anderen zich voor hem neer en zeiden: ‘U bent werkelijk Gods Zoon!’
Matt. 15:25 Maar zij kwam dichterbij, wierp zich voor hem neer en zei: ‘Heer, help mij!’
Matt. 28:9 Op dat moment kwam Jezus hun tegemoet en groette hen. Ze liepen op hem toe, grepen zijn voeten vast en bewezen hem eer.
Matt. 28:17 en toen ze hem zagen bewezen ze hem eer, al twijfelden enkelen nog.
Hij ontving hun aanbidding omdat Hij was… “Kol. 1:15… het beeld van de onzichtbare God…”
1 tim. 3:16 Hij is geopenbaard in een sterfelijk lichaam, in het gelijk gesteld door de Geest, is verschenen aan de engelen, verkondigd onder de volken, vond geloof in de wereld, is opgenomen in majesteit…“
Liefs Nina
|
|
|
|
|
|
|
Nathaniel
|
Geplaatst op 15-08-2009, 13:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
1. Op 5:1,3 En alle schepsel in de hemel en op de aarde en onder de aarde en op de zee en alles wat daarin is, hoorde ik zeggen: Hem, die op de troon gezeten is, en het Lam zij de lof en de eer en de heerlijkheid en de kracht tot in alle eeuwigheden.
2. Op 6:16 en zij zeiden tot de bergen en tot de rotsen: Valt op ons en verbergt ons voor het aangezicht van Hem, die gezeten is op de troon, en voor de toorn van het Lam;
3. Op 7:10 En zij riepen met luider stem en zeiden: De zaligheid is van onze God, die op de troon gezeten is, en van het Lam!
Genade en vrede van God, Nathaniel
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 15-08-2009, 15:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 14-08-2009, 23:14 Nathaniel schreef:
M.i. niet om hetzelfde begrip als een Griekse lezer te krijgen, maar om leerstellige redenen waarmee JG zich proberen af te zetten tegen alles wat Christendom is. Helaas hebben de volgelingen van het Wgtgenootschap dat niet meer in de gaten.
|
Helaas. Ook in JOUW bijbel word “een” op verschillende plaatsen toegevoegd , OMDAT dat in het Nederlands noodzakelijk is! BEHALVE in Joh 1:1. Maar dat heb JIJ helemaal niet in de gaten.
Op 14-08-2009, 23:14 Nathaniel schreef:
Dus niet zoals in de NWV Joh.1:1, [.]Het Woord is een god[.] Dat klopt dus niet met de lijn van de Schriftuurlijke bewijzen van Zijn Godheid.
|
JG zijn niet de enigen die een exactere vertaling hebben en dus begrijpen waarom het hier draait. 2 verschillende personen, de een bestaat eeuwig, de andere is geschapen. De een is almachtig, de ander kan niets zonder de vader doen en is afhankelijk van hem.
|
|
|
|
|
|
|
Nathaniel
|
Geplaatst op 15-08-2009, 16:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
|
Maar dat heb JIJ helemaal niet in de gaten
|
Jammer dat je het oog om oog, tand om tand principe hanteert en niet ingaat op de inhoud van mijn redenatie, zoals:
Ik ben de Alfa en Omega. Het Woord is God. .
|
JG zijn niet de enigen die een exactere vertaling hebben en dus begrijpen waarom het hier draait.
|
Je verdedigt steeds JG en hun uitgaves i.p.v. in te gaan op de inhoud. Je kan toch redeneren?
|
Ook in JOUW bijbel word “een” op verschillende plaatsen toegevoegd , OMDAT dat in het Nederlands noodzakelijk is
|
Er wordt 'een' toegevoegd als het nodig is voor grammaticale redenen. Niet om leerstellingen te bekrachtigen. Zo hebben de vertalers van NBG en statenvertalingen het woord drieeenheid niet toegevoegd aan de tekst om deze leer te bekrachtigen. Dat is namelijk niet nodig. Want door te redeneren aan de hand van de schriften kun je erachter komen dat deze dingen ook zo zijn die worden onderwezen. Wanneer leerstellingen in strijd zijn met Gods Woord doe je er inderdaad verstandig aan ze te verwerpen. Daarom hadden we de reformatie. Jullie 'een' in Johannes ligt geheel buiten de schriftuurlijke lijn m.b.t. de Het Woord. En door te redeneren heb ik zelf onderzocht dat de dingen die JG onderwijzen niet schriftuurlijk te onderbouwen zijn. Zoals ik heb aangetoond, is zelfs de NWV weergave van 'het Woord is een god' met NWV te weerleggen.
Zoals je ziet:
Ik ben de Alfa en Omega. (Ik ben de A en de Z of Ik ben de Alef of de Taf) Het Woord is God. (Joh.1:1)
Nogmaals, jammer dat je zijpaden bewandelt op het moment dat je geconfronteerd wordt met de Waarheid. Ging je maar eens redeneren over de Alfa en Omega Die het Woord is.
Groet, Nathaniel
Dit bericht is gewijzigd op 15-08 17:27.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 16-08-2009, 09:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 15-08-2009, 16:39 Nathaniel schreef:
Jammer dat je het oog om oog, tand om tand principe hanteert en niet ingaat op de inhoud van mijn redenatie, zoals: Ik ben de Alfa en Omega. Het Woord is God.
|
Jammer dat je mij jouw beweegredenen toeschrijft. Denk je dat ik als een grammofoonplaat dingen oneindig blijf herhalen?
Maar speciaal voor jou de beruchte redenatie nog een keer:
JHWH is de eerste en de laatste Jezus is de eerste en de laatste JHWH is Jezus.
|
Je verdedigt steeds JG en hun uitgaves i.p.v. in te gaan op de inhoud. Je kan toch redeneren?
|
Nee. Ik geef steeds op de Bijbel gebaseerde commentaren. Jij reageert steeds met katten op JG. Je toont de vruchten van jouw geloof, waarmee je je niet onderscheidt van de Christenheid. Je hebt variaties op het gekerstende geloof.
Op 15-08-2009, 16:39 Nathaniel schreef:
Er wordt 'een' toegevoegd als het nodig is voor grammaticale redenen. Niet om leerstellingen te bekrachtigen. Zo hebben de vertalers van NBG en statenvertalingen het woord drieeenheid niet toegevoegd aan de tekst om deze leer te bekrachtigen.
|
Klopt. Maar men heeft wel degelijk geprobeerd om de drie-eenheid toe te voegen. Het beruchte “Comma Johanneum”. Maar dat viel teveel op.
|
Dat is namelijk niet nodig. Want door te redeneren aan de hand van de schriften kun je erachter komen dat deze dingen ook zo zijn die worden onderwezen. Wanneer leerstellingen in strijd zijn met Gods Woord doe je er inderdaad verstandig aan ze te verwerpen.
|
Niet met kunstig verzonnen verhalen. Zoals velen al opgemerkt hebben zeggen noch Jezus, noch zijn apostelen er iets over. Oprechte Bijbelonderzoekers willen weten waar die leerstelling dàn vandaan komt. Die komen dan in het oude Babylon terecht.
|
Daarom hadden we de reformatie. Jullie 'een' in Johannes ligt geheel buiten de Schriftuurlijke lijn m.b.t. de Het Woord. En door te redeneren heb ik zelf onderzocht dat de dingen die JG onderwijzen niet schriftuurlijk te onderbouwen zijn
|
Wanneer je je bril van vooroordeel afzet, dan zie je dat er BEHALVE bij joh 1:1 wel degelijk “een” toevoegingen zijn OMDAT dat noodzakelijk is in het Nederlands.
|
Zoals ik heb aangetoond, is zelfs de NWV weergave van 'het Woord is een god' met NWV te weerleggen.
|
Zoals ik al vaker beredeneerd heb met schriftuurplaatsen is JHWH groter dan Jezus, kan Jezus niets zonder zijn vader, is Jezus Gods eerste en enige schepping. Is Jezus de uitvoerder van Gods werken. Was Jezus letterlijk dood en gestorven en is door JHWH opgewekt tot geestelijk leven. DIT negeer jij en ga je vervolgens JG aanvallen.
Nogmaals, jammer dat je zijpaden bewandelt op het moment dat je geconfronteerd wordt met de zuivere Bijbelse leer en dat je het woord van Ellen Withe boven de zuivere leer stelt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 17-08-2009, 11:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 14-08-2009, 20:03 ken schreef:
[...]
Dan las ik tussendoor nog een opmerking dat engelen niet hoeven te eten. Klopt, behalve wanneer ze letterlijk op aarde lopen als een mens, dan eten, drinken en slapen ze! Zie Genesis 19. Één van de duidelijkste voorbeelden.
|
Dat is inderdaad een mooi voorbeeld, Ken. Een mooi voorbeeld uit de bijbel die de letterlijke lichamelijke opstanding onderuit haalt. Zoals ik al zei geloof ik zelf in de opstanding van Christus in de geest. Voor de discipelen kon de boodschap van Christus inderdaad overkomen als een engel. Ten slotte betekent engel ook boodschapper en als er 1 iemand is die je een boodschapper kunt noemen is het Jezus, maar dan toch vooral tijdens zijn leven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Michael
|
Geplaatst op 17-08-2009, 17:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste mensen,
Jezus kan niet als een engel zijn opgestaan. Hij is volledig God en mens (zie verder in dit stukje). Hij is opgestaan met een verheerlijkt lichaam, een onverderfelijk lichaam. In dit lichaam is Hij niet meer gebonden aan de drie dimensies die ons wel binden. Ook Zijn verheerlijkt lichaam vertoonde de sporen van de geseling en kruisiging en Hij kon eten en drinken (Luc. 24:36-43; Joh. 20:19-30). Merk op dat niet duidelijk is of het voor de instandhouding van het onverderfelijk lichaam noodzakelijk is dat er wordt gegeten en gedronken. Merk tevens op dat het hebben van een verheerlijkt lichaam het herkennen van de persoon kan bemoeilijken, alhoewel we hierbij rekening moeten houden met het feit dat men niet verwachtte na Zijn dood Jezus weer te ontmoeten; dit kan directe herkennning ook verhinderd hebben.
Het onverderfelijk lichaam zal ook toevallen aan degenen die deel hebben aan de opstanding uit de doden (1 Cor. 15:51-54; 1 Joh. 3:2) alsmede aan hen die, nog niet gestorven zijnde, in een punt des tijds veranderd zullen worden.
Engelen zijn gedienstige geesten die tot dienst worden uitgezonden (Hebr. 1:14), maar Jezus is veel meer dan een engel (Hebr. 1:1-13; Matt. 28:19)
Aanvulling: Omdat God een Geest is (Joh. 4:24; Ps. 139:1-10) en wij maar beperkte wezens zijn moeten we Hem niet meten naar de maatstaf van ons zelf (Job: 11:7). God openbaart Zich in de Bijbel in drie verschillende betrekkingen tot ons mensen. Jezus gebiedt in Matt. 28:19 te dopen in de Naam (niet in de namen!) van die éne God, te weten de Naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest. Die éne God openbaart Zich tot ons als: Vader (Oorzaak en onderhouder van al het geschapene), Zoon (vóór de schepping uit Hem eengeboren, het Woord Gods, door Wie Hij de wereld en alles wat bestaat geschapen heeft en door Wie Hij alle mensen wil behouden voor het eeuwige leven (2 Tim:1:9-10; Tit. 1:2)) en Heilige Geest (gaat uit van de Vader en de Zoon en wil in ons leven en wonen om ons het verworven heil ook deelachtig te maken, o.a. Joh. 14:26; 16:7-15; Matt. 28:19; Hand. 5:3-4; 1 Cor. 2:10-12; 3:16-17; 12:11).
Zodra je gaat denken in termen als "drie personen die samen een persoon zijn" kom je er niet logisch meer uit, maar als je het Licht krijgt om te zien dat één God die Geest is Zich niet tot één rol hoeft te beperken ben je eruit. Ieder van ons heeft ook verscheidene rollen (vader, echtgenoot, collega, teamlid enz.); de Latijnse spreuk "tot qualitates, tot personae" (zoveel betrekkingen in de mens, zoveel personen in hem) geeft dit goed weer.
Jezus moest waarlijk mens zijn om als mens te kunnen lijden en sterven om onze zonden te verzoenen en te vergeven (Kol. 1:22; 1 Pet. 2:24; Hebr. 5:7-8; Rom. 5:15-19; Matt. 20:28; Joh. 3:14-18; Rom. 5:6; 1 Kor. 15:3; Gal. 3:13; 1 Joh. 2:2; Joh. 3:16-17; Rom. 3:23-25; 2 Cor. 5:19-21; 1 Joh. 1:7 enz.) Jezus moest waarlijk God zijn om de zonden te kunnen voldoen van alle mensen die ooit geleefd hebben en nog zullen leven (Ps. 49:8-9; Hebr. 1:3), om neder te dalen in de wachtplaats (het dodenrijk) om daar het Evangelie te verkondigen (1 Pet. 3:19-20; 4:6; Efe. 4:9; Joh. 5:25) enz.
In de Bijbel zien wij een God zien die Zich vanuit Zichzelf opoffert, onderwerpt en geeft. Daarmee openbaart Hij Zijn eeuwige natuur.
De stelling "Elke ontkenning van de Drievuldigheid is een redelijk betrouwbaar teken dat een 'christelijke' groep een sekte is" is een juiste (zie ook het boekje "Niemand is als God", door Andrew Wilson).
Een afsluitende opmerking: Als we de tekenen der tijd bekijken weten we dat binnenkort Jezus komt. Daarom: Bekeert u! Ontdoe u van de zaken die niet juist zijn. Doe recht, heb weldadigheid lief en wandel ootmoedelijk met uw God (Micha 6:8)
Vrede zij u.
Maranatha.
Michaël
|
|
|
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 17-08-2009, 23:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Michael, ik zie dat het u ontbreekt aan nauwkeurige kennis van de waarheid. U bedient zich van menselijke theorieën en filosofieën om een Babylonische leer in stand te houden die mensen naar de vernietiging voert indien zij daar geloof in stellen. U plaatst Schriftplaatsen bij uw (?) theorie om zogenaamd uw standpunt van kracht te voorzien, maar u weet helaas niet hoe deze uitgelegd dienen te worden. Wie geloof stelt in een afgodische Drieëenheid of Drievuldigheid is stellig verloren. Zijn geloof zal hem niet baten. U bent een volgeling van Constantijn en niet van Jezus. Ik raad u aan om een onderzoek in te stellen naar de demonische leer die het gros van de christenheid in een dodelijke wurggreep houdt en moedig u aan tot het ware Christendom terug te keren zoals dat in de Bijbel te vinden is.
http://www.freewebs.com/valsegodenendemens/drieenheid.htm
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
ken
|
Geplaatst op 18-08-2009, 09:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 17-08-2009, 17:15 Michael schreef:
Beste mensen,
Jezus kan niet als een engel zijn opgestaan. Hij is volledig God en mens (zie verder in dit stukje). Hij is opgestaan met een verheerlijkt lichaam, een onverderfelijk lichaam. In dit lichaam is Hij niet meer gebonden aan de drie dimensies die ons wel binden. Ook Zijn verheerlijkt lichaam vertoonde de sporen van de geseling en kruisiging en Hij kon eten en drinken (Luc. 24:36-43; Joh. 20:19-30).
|
De getoonde tekst laat zien dat Jezus een opstanding kreeg als geest. Hij kreeg dus een geestelijk onzichtbaar lichaam, net als engelen. Net als engelen kon hij zich tonen met een fysiek lichaam en dus eten, drinken en slapen. Zijn aardse lichaam heeft hij geofferd om het verloren gegane volmaakte leven van Adam te vervangen. Wanneer hij datzelfde lichaam terug zou nemen, zou hij voor niets gestorven zijn. Dat zijn hij een willekeurig lichaam aandeed, blijkt uit het feit, dat niemand hem aan zijn uiterlijk herkende. Wèl aan zijn manieren. Ook verscheen hij plotseling in een afgesloten kamer.
Doordat Constantijn on-Bijbelse leringen heeft ingevoerd, zoals de drie-eenheid, is het onmogelijk een goed begrip van de bijbel te hebben. Dat wordt daardoor gesluierd.
Er zijn twee soorten mensen en twee soorten opstandingen. De kleine kudde, die met Jezus als koningen en priesters gaat regeren en de grote schare die eeuwig op aarde blijf leven. De kleine kudde wordt in de eerste opstanding omgevormd tot hemels leven. De Grote schare heeft Gods ingrijpen overleeft, degenen die dat niet overleeft hebben krijgen geen opstanding, zij hebben niet geluisterd naar de boodschap van MT 24:14. De overigen der doden, die vóór Gods ingrijpen zijn gestorven, krijgen een tweede kans met de tweede opstanding. Velen hebben de boodschap niet kunnen horen. Jezus demonstreerde dat deze opstandingen op aarde zullen zijn. De mens is niet gemaakt om in de hemel te leven, maar op aarde.
Jezus is Gods zoon en de enige schepping Gods. Alle andere dingen zijn door bemiddeling van Jezus ontstaan. De beschrijving van de schepping door Jezus vind je in Spr 8: 22-31
|
De stelling "Elke ontkenning van de Drievuldigheid is een redelijk betrouwbaar teken dat een 'christelijke' groep een sekte is" is een juiste (zie ook het boekje "Niemand is als God", door Andrew Wilson).
|
Alleen heidenen kenden de drie-eenheid en ook meer eenheden. Ook geloofden zij in een onsterfelijke ziel, hiernamaals e.d. De Bijbel leert dat niet.
Velen hebben al onafhankelijk van elkaar ontdekt dat de gekerstende leer fake is.
http://www.sign2god.com/ww/mijnGOD.html
http://www.sign2god.com/folders/God-Jezus/God-Jezus.html
http://www.sign2god.com/folders/ILL/Babylon/Babylon-bestaat.html
|
|
|
|
|
|
|
Michael
|
Geplaatst op 18-08-2009, 23:42 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste mensen,
Alleen God kan zeggen dat Hij de Weg, de Waarheid en het Leven is. Hij stelde dat Hij véél meer was dan een profeet of een leraar Alleen door Hem kunt u contact met God hebben, alleen Hij is de bron voor de vergeving van zonden en de enige manier om gered te worden, het eeuwige leven te verkrijgen.
Zowel Joden als Moslims als Christenen accepteren dat God een "oneindige en volmaakte geest is in wie alle dingen hun oorsprong, bestaan en einde hebben". God is een persoonlijke God en het heelal is door Hem ontworpen en geschapen. De Christen voegt aan de definitie toe: "en Die mens geworden is als Jezus van Nazareth". Jezus Christus (de Heer redt - Gezalfde) is er de bevestiging van dat Jezus de beloofde Priester en Koning is uit de oudtestamentische profetieën.
De Drievuldigheid is geen verzinsel van Constantijn, het is de realiteit die de Joden ervaarden (waarom ze Hem wilden doden) en de apostelen meemaakten en geloofden en verkondigden.
Deze stelling moet natuurlijk onderbouwd worden: * In Marcus 2:5 (ook Luc. 7:48-50) vergeeft Jezus de zonden van de verlamde man, iets dat volgens Jes. 43:25 alleen door God gedaan kan worden (zie ook Marc. 2:7); de zonden die de verlamde man tegen God had begaan werden door Jezus vergeven. Nou kan iemand (een gek of waanzinnige) dat makkelijk zeggen, maar Jezus genas ook de ziekte opdat de mensen zouden weten dat Hij de macht had om met de oorzaak van de ziekte af te rekenen.
* In Joh. 5:16-18 verwijst Jezus naar God als "Mijn Vader", Hij zegt niet "onze Vader". Tevens zegt Hij dat God tot nu toe werkt, en Hij ook. Bedenk dat dit werd gezegd in de Joodse cultuur en tegen Joodse geestelijke leiders, die donders goed begrepen wat Jezus hiermee zei: Ik ben gelijk aan God (Joh. 5:18).
* Jezus sprak voortdurend over Zichzelf als één in wezen en aard met God: In Joh. 10:30 zegt Jezus dat de Vader en Hij één zijn (zie ook Jes. 54:5). In Joh. 8:19 zegt Jezus dat wie Hem kent ook de Vader kent. In Joh. 12:45 zegt Jezus dat wie Hem ziet, de God ziet die Hem gestuurd heeft. In Joh. 15:23 zegt Jezus dat wie Hem haat ook Zijn Vader haat. Met andere woorden: "Als u Mij niet eert zoals u de Vader eert, onteert u ons beiden" (Joh. 5:23)
* In Joh. 20:26-29 aanvaard Jezus de aanbidding van Thomas, die Hem "Mijn God" noemt. Hij bestraft hem daar niet voor en berispt Thomas alleen om zijn ongeloof.
* In Tit. 2:13 worden wij opgeroepen uit te kijken naar de dag dat wij ZIjn Heerlijkheid zullen zien; de heerlijkheid van onze grote God en Redder, Jezus Christus.
* In Hebr. 1:8 wordt Jezus door God zelf God genoemd.
* Jezus wordt voorgesteld als in Zichzelf bestaand (Joh. 1:4; 14:6), alomtegenwoordig (Matt. 18:20; 28:20), alwetend (Joh. 4:16-18; 6:64, Matt. 17:22-27), almachtig (Openb. 1:8, Luc. 4:39-41; 7:14-15), het eeuwig leven hebbend (1 Joh. 5:11-12;20, Joh. 1:4). Dit zijn eigenschappen die alleen voor God gelden.
* Niemand anders dan de Heer onze God mag aanbeden worden (Matt. 4:10). Maar Jezus werd als God aanbeden (Matt. 14:33; 28:9) en Hij gebood soms zelfs om als God aanbeden te worden (Joh. 5:23, zie ook Heb. 1:6, Openb. 5:8-14)
* Paulus met zijn rabbijnse scholing erkende Jezus ook als God (Hand. 20:28), net als Martha (Joh. 11:27) en Nathanaël (Joh. 1:50)
* Het "proces" in Marcus 14:60-64 ging niet over de daden van Jezus maar over Zijn identiteit. Jezus meldde dat Hij de Zoon van God was, dat ze Hem zouden zien zitten aan de rechterhand van God en Hem zouden zien komen in de wolken. Het feit dat Jezus er aanspraak op maakte God te zijn wordt onbetwistbaar bewezen door de reactie van het Sanhedrin. Zijn aanspraak op het hebben van bovennatuurlijke macht was godslastering (Joh. 10:33).
* Allerlei gebeurtenissen worden in de Bijbel verklaart te zijn gebeurd door toedoen van de Vader, de Zoon of de Heilige Geest. Onderzoek b.v. wat de Bijbel zegt over de opstanding van Jezus. Wie deed Jezus uit de dood opstaan? Zie b.v. Rom. 6:4; Hand. 3:26; 1 Thess. 1:10; Joh. 2:19-21; 10:17-18; Rom. 8:11; Hebr. 13:20; Hand. 13:30; 17:31 Wie schiep de wereld? Zie b.v. Joh. 14:2; Kol. 1:16-17; Joh. 1:1-3; Gen. 1:2; Ps. 104:30; Gen 1:1; Hebr. 11:3 Opvallend, nietwaar?
Ik hoop dat deze Bijbeleksten u zullen helpen het wezen van God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest, in wiens Naam (!) gedoopt moet worden, te onderzoeken. Aangezien wij alleen tot God de Vader kunnen komen door God de Zoon moeten wij stellingen die ontkennen dat God Zich in een drietal betrekkingen tot ons verhoudt (de Drievuldigheid genaamd) goed onderzoeken: alleen de duivel heeft er baat bij u bij God vandaan te houden en u het eeuwig leven te onthouden. De Here uw God wil gekend worden en Hij is een jaloerse God. Aangezien de wederkomst van Jezus aanstaande is: Onderzoekt en bekeert u tot de ware God (1 Joh. 5:20).
Vrede zij u.
Maranatha.
Michaël
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 19-08-2009, 11:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 18-08-2009, 23:42 Michael schreef:
Beste mensen,
Alleen God kan zeggen dat Hij de Weg, de Waarheid en het Leven is. Hij stelde dat Hij véél meer was dan een profeet of een leraar Alleen door Hem kunt u contact met God hebben, alleen Hij is de bron voor de vergeving van zonden en de enige manier om gered te worden, het eeuwige leven te verkrijgen.
Zowel Joden als Moslims als Christenen accepteren dat God een "oneindige en volmaakte geest is in wie alle dingen hun oorsprong, bestaan en einde hebben". God is een persoonlijke God en het heelal is door Hem ontworpen en geschapen. De Christen voegt aan de definitie toe: "en Die mens geworden is als Jezus van Nazareth". Jezus Christus (de Heer redt - Gezalfde) is er de bevestiging van dat Jezus de beloofde Priester en Koning is uit de oudtestamentische profetieën.
De Drievuldigheid is geen verzinsel van Constantijn, het is de realiteit die de Joden ervaarden (waarom ze Hem wilden doden) en de apostelen meemaakten en geloofden en verkondigden.
Deze stelling moet natuurlijk onderbouwd worden: * In Marcus 2:5 (ook Luc. 7:48-50) vergeeft Jezus de zonden van de verlamde man, iets dat volgens Jes. 43:25 alleen door God gedaan kan worden (zie ook Marc. 2:7); de zonden die de verlamde man tegen God had begaan werden door Jezus vergeven. Nou kan iemand (een gek of waanzinnige) dat makkelijk zeggen, maar Jezus genas ook de ziekte opdat de mensen zouden weten dat Hij de macht had om met de oorzaak van de ziekte af te rekenen.
* In Joh. 5:16-18 verwijst Jezus naar God als "Mijn Vader", Hij zegt niet "onze Vader". Tevens zegt Hij dat God tot nu toe werkt, en Hij ook. Bedenk dat dit werd gezegd in de Joodse cultuur en tegen Joodse geestelijke leiders, die donders goed begrepen wat Jezus hiermee zei: Ik ben gelijk aan God (Joh. 5:18).
* Jezus sprak voortdurend over Zichzelf als één in wezen en aard met God: In Joh. 10:30 zegt Jezus dat de Vader en Hij één zijn (zie ook Jes. 54:5). In Joh. 8:19 zegt Jezus dat wie Hem kent ook de Vader kent. In Joh. 12:45 zegt Jezus dat wie Hem ziet, de God ziet die Hem gestuurd heeft. In Joh. 15:23 zegt Jezus dat wie Hem haat ook Zijn Vader haat. Met andere woorden: "Als u Mij niet eert zoals u de Vader eert, onteert u ons beiden" (Joh. 5:23)
* In Joh. 20:26-29 aanvaard Jezus de aanbidding van Thomas, die Hem "Mijn God" noemt. Hij bestraft hem daar niet voor en berispt Thomas alleen om zijn ongeloof.
* In Tit. 2:13 worden wij opgeroepen uit te kijken naar de dag dat wij ZIjn Heerlijkheid zullen zien; de heerlijkheid van onze grote God en Redder, Jezus Christus.
* Jezus wordt voorgesteld als in Zichzelf bestaand (Joh. 1:4; 14:6), alomtegenwoordig (Matt. 18:20; 28:20), alwetend (Joh. 4:16-18; 6:64, Matt. 17:22-27), almachtig (Openb. 1:8, Luc. 4:39-41; 7:14-15), het eeuwig leven hebbend (1 Joh. 5:11-12;20, Joh. 1:4). Dit zijn eigenschappen die alleen voor God gelden.
* Niemand anders dan de Heer onze God mag aanbeden worden (Matt. 4:10). Maar Jezus werd als God aanbeden (Matt. 14:33; 28:9) en Hij gebood soms zelfs om als God aanbeden te worden (Joh. 5:23, zie ook Heb. 1:6, Openb. 5:8-14)
* Paulus met zijn rabbijnse scholing erkende Jezus ook als God (Hand. 20:28), net als Martha (Joh. 11:27) en Nathanaël (Joh. 1:50)
* Het "proces" in Marcus 14:60-64 ging niet over de daden van Jezus maar over Zijn identiteit. Jezus meldde dat Hij de Zoon van God was, dat ze Hem zouden zien zitten aan de rechterhand van God en Hem zouden zien komen in de wolken. Het feit dat Jezus er aanspraak op maakte God te zijn wordt onbetwistbaar bewezen door de reactie van het Sanhedrin. Zijn aanspraak op het hebben van bovennatuurlijke macht was godslastering (Joh. 10:33).
* Allerlei gebeurtenissen worden in de Bijbel verklaart te zijn gebeurd door toedoen van de Vader, de Zoon of de Heilige Geest. Onderzoek b.v. wat de Bijbel zegt over de opstanding van Jezus. Wie deed Jezus uit de dood opstaan? Zie b.v. Rom. 6:4; Hand. 3:26; 1 Thess. 1:10; Joh. 2:19-21; 10:17-18; Rom. 8:11; Hebr. 13:20; Hand. 13:30; 17:31 Wie schiep de wereld? Zie b.v. Joh. 14:2; Kol. 1:16-17; Joh. 1:1-3; Gen. 1:2; Ps. 104:30; Gen 1:1; Hebr. 11:3 Opvallend, nietwaar?
Ik hoop dat deze Bijbeleksten u zullen helpen het wezen van God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest, in wiens Naam (!) gedoopt moet worden, te onderzoeken. Aangezien wij alleen tot God de Vader kunnen komen door God de Zoon moeten wij stellingen die ontkennen dat God Zich in een drietal betrekkingen tot ons verhoudt (de Drievuldigheid genaamd) goed onderzoeken: alleen de duivel heeft er baat bij u bij God vandaan te houden en u het eeuwig leven te onthouden. De Here uw God wil gekend worden en Hij is een jaloerse God. Aangezien de wederkomst van Jezus aanstaande is: Onderzoekt en bekeert u tot de ware God (1 Joh. 5:20).
Vrede zij u.
Maranatha.
Michaël
|
Hallo Michael,
In Joh.8:40 stelt Jezus Van Nazareth dat hij een mens is. Christus is een titel en betekent koning. Deze titel heeft hij verworven door het Zoonschap Gods te aanvaarden. Later wordt hij Koning der koningen genoemd, door zijn volmaakt offer aan het kruis.
Shalom
|
|
|
|
Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. |
|
|
ken
|
Geplaatst op 19-08-2009, 15:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 18-08-2009, 23:42 Michael schreef:
|
Je demonstreert hoe moeilijk het is de bijbel te begrijpen is met vervuilde leerstellingen.
Je begrijpt totaal niet wat 1 kor 15: . 45 “Zo staat er ook geschreven: „De eerste mens, Adam, werd een levende ziel.” De laatste Adam werd een levengevende geest.” betekent. Laat staan wat het loskoopoffer inhoudt en waarom Jezus een Middelaar is.
De Drievuldigheid is een verzinsel van Constantijn, die hij overnam van afgodische religies.
|
In Joh. 10:30 zegt Jezus dat de Vader en Hij één zijn
|
Een getrouwde man en vrouw ook.
|
In Joh. 8:19 zegt Jezus dat wie Hem kent ook de Vader kent.
|
Natuurlijk, hij lijkt zeer sterk op zijn vader. Dat komt vaker voor dat zonen als twee druppels op hun vader lijken en dochters op hun moeder.
|
in Joh. 12:45 zegt Jezus dat wie Hem ziet, de God ziet die Hem gestuurd heeft.
|
Idem. Spiegelbeeld
In Joh. 15:23 zegt Jezus dat wie Hem haat ook Zijn Vader haat. Met andere woorden: "Als u Mij niet eert zoals u de Vader eert, onteert u ons beiden" (Joh. 5:23)
|
Natuurlijk Jezus doel is zijn vader te eren.
|
|
Natuurlijk, de zoon van God is ook een God. Echter Jezus is Middelaar! Niemand komt tot de vader dan d.m.v. hem. Waarom dat zo is ontgaat je geheel.
|
|
(Titus 2:13) in afwachting van de gelukkige hoop en glorierijke manifestatie van de grote God en van de Redder van ons, Christus Jezus,
|
|
Nee, (Hebreeën 1:8) Maar met betrekking tot de Zoon: „God is uw troon in alle eeuwigheid, en de scepter van uw koninkrijk is de scepter van recht.
* Jezus wordt voorgesteld als in Zichzelf bestaand (Joh. 1:4; 14:6)
Helaas. (Johannes 1:4) door bemiddeling van hem, was leven, en het leven was het licht der mensen. (Johannes 14:6) Jezus zei tot hem: „Ik ben de weg en de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door bemiddeling van mij.
|
* alomtegenwoordig (Matt. 18:20; 28:20),
|
helaas. (Mattheüs 18:20) Want waar twee of drie vergaderd zijn in mijn naam, daar ben ik in hun midden.” (Mattheüs 28:20) en leert hun onderhouden alles wat ik U geboden heb. En ziet! ik ben met U alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen.”
|
*alwetend (Joh. 4:16-18; 6:64, Matt. 17:22-27)
|
Helaas. „Van die dag en dat uur weet niemand iets af, noch de engelen der hemelen noch de Zoon, dan de Vader alleen” (Mattheüs 24:36) * almachtig (Openb. 1:8, Luc. 4:39-41; 7:14-15)Helaas. (Openbaring 1:8) „Ik ben de Alfa en de Omega,” zegt Jehovah God, „Hij die is en die was en die komt, de Almachtige.” Luk 4: 41 Van velen gingen ook demonen uit, die schreeuwden en zeiden: „Gij zijt de Zoon van God.” Maar hij bestrafte hen en stond hun niet toe te spreken, omdat zij wisten dat hij de Christus was. Nergens in de Bijbel krijgt Jezus de titel ’El Sjad•dai′.
|
*het eeuwig leven hebbend (1 Joh. 5:11-12;20, Joh. 1:4). Dit zijn eigenschappen die alleen voor God gelden.
|
Helaas. 1 Johannes 5: 11 En hierin bestaat het gegeven getuigenis, dat God ons eeuwig leven heeft gegeven, en dit leven is in zijn Zoon. 12 Wie de Zoon heeft, heeft dit leven; wie de Zoon van God niet heeft, heeft dit leven niet. (Johannes 1:4) door bemiddeling van hem[Jezus], was leven, en het leven was het licht der mensen.
|
* Niemand anders dan de Heer onze God mag aanbeden worden (Matt. 4:10)
|
. (Mattheüs 4:10) Toen zei Jezus tot hem: „Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: ’Jehovah, uw God, moet gij aanbidden en voor hem alleen heilige dienst verrichten.’”
|
Maar Jezus werd als God aanbeden (Matt. 14:33; 28:9)
|
Helaas. (Mattheüs 14:33) Hierop brachten degenen die in de boot waren hem hulde en zeiden: „Gij zijt werkelijk Gods Zoon.” (Mattheüs 28:9) En zie! Jezus kwam hen tegemoet en zei: „Goedendag!” Zij traden op hem toe en grepen zijn voeten vast en brachten hem hulde.
|
en Hij gebood soms zelfs om als God aanbeden te worden (Joh. 5:23, zie ook Heb. 1:6, Openb. 5:8-14)
|
Helaas. (Johannes 5:23) opdat allen de Zoon zouden eren evenals zij de Vader eren. Hij die de Zoon niet eert, eert de Vader niet, die hem heeft gezonden. (Hebreeën 1:6) Doch wanneer hij wederom zijn Eerstgeborene de bewoonde aarde binnenleidt, zegt hij: „En al Gods engelen moeten hem hulde brengen.” Openbaring 5: 6 En in het midden van de troon en van de vier levende schepselen en in het midden van de oudere personen zag ik een lam staan, als was het geslacht, met zeven hoorns en zeven ogen, welke [ogen] de zeven geesten van God betekenen, die tot de gehele aarde zijn uitgezonden. 7 En hij kwam en nam de boekrol terstond uit de rechterhand van Degene die op de troon is gezeten. Jezus (het lam Gods) krijgt de boekrol aangereikt van degene die op de troon zit, JHWH.
|
|
Helaas. (Handelingen 20:28) Schenkt aandacht aan UZELF en aan de gehele kudde, onder welke de heilige geest U tot opzieners heeft aangesteld, om de gemeente van God te weiden, welke hij met het bloed van zijn eigen [Zoon] heeft gekocht. (Johannes 11:27) Zij zei tot hem: „Ja, Heer; ik heb geloofd dat gij de Christus zijt, de Zoon van God, Degene die in de wereld komt.” (Johannes 1:50) Jezus gaf hem ten antwoord: „Omdat ik tot u zei dat ik u onder de vijgenboom zag, gelooft gij? Gij zult grotere dingen zien dan deze.”
„Ook kwam er een stem uit de hemelen, die zei: ’Dit is mijn Zoon, de geliefde, die ik heb goedgekeurd.’” — MATTHÉÜS 3:17.
|
* Het "proces" in Marcus 14:60-64 ging niet over de daden van Jezus maar over Zijn identiteit. Jezus meldde dat Hij de Zoon van God was, dat ze Hem zouden zien zitten aan de rechterhand van God en Hem zouden zien komen in de wolken.
|
Helaas. Hij zit NAAST JHWH.
|
|
|
|
|
|
|
|
|