justsoufiane Geplaatst op 25-07-2008, 11:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beluister hier de Nederlandstalige Lezing over Wat Jezus Bedoelde met De Hoeksteen.

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/mediatheek/mp.php?id=218

meld dit bericht aan een moderator

Vincent Geplaatst op 25-07-2008, 22:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nogal gewaagd om een valse profeet als de hoeksteen op te werpen. Zoals ik al eerder zei: Mohammed bedacht de regels zoals het hem uitkwam. In tegenstelling tot Jezus. Jezus laat ons de Goede weg zien en bewandelt deze zelf.

De vijanden van het volk komen niet voor in de statenvertaling. Daar spreekt God met een andere tong. In een andere vertaling staat dit wel. Maar er staat dat God vijanden op Israël afstuurt omdat zij niet luisteren. NIET dat God ineens met dat andere volk is.

Zo is het ook in de vergelijking met de wijngaard. "En zij (de Hoge Raad) zochten Hem te vangen, maar zij vreesden de schare; want zij verstonden, dat Hij die gelijkenis op hen sprak; en zij verlieten Hem en gingen weg." (Markus 12:12)

De gelijkenis ging dus over hen op dat moment. De hoeksteen uit een ander deel van de schrift die hier wordt genoemd,  was dus Jezus in deze vergelijking.
Het zijn dus de mensen die het goede willen vernietigen, het slechte, wat niet niet in het Koninkrijk van God thuishoort. Dit is de ware boodschap van deze vergelijking.

Daarnaast wordt in Efeziërs 2 gewoon met de meest duidelijke woorden die je je maar kunt wensen uiteengezet wie met de hoeksteen bedoeld wordt:
"Ook u bent door Hem tot leven geroepen; u, die eigenlijk al dood was, omdat u niet leefde zoals God wilde.
U liep met de grote massa van deze wereld mee en deed dezelfde slechte dingen als zij. U gehoorzaamde satan, de leider en vorst (zie scepter=wereldlijke macht) van de geestelijke machten in de lucht, die nu nog aktief is is de mensen die vijanden van de Here zijn.
Zo was het ook met ons. Wij hebben allemaal aan onze slechte begeerten toegegeven. Wij hebben allemaal gedaan wat ons egoïsme ons ingaf. Door naar onze eigen natuur te leven, hadden wij Gods oordeel over ons gehaald (zie de herhaaldelijke waarschuwingen). Maar Gods liefde voor ons is zo groot dat Hij ons volledig gratie heeft verleend (waarom zou dit door Mohammed zijn, die kwam pas 500 jaar later! Hier wordt Jezus bedoeld uiteraard!), zelfs al waren wij door onze misdaden dood voor Hem. Hij heeft ons samen met Christus levend gemaakt! Wat een genade! Dat u gered bent, is enkel en alleen genade van God. Hij heeft ons -die één met met Jezus Christus zijn- samen met Hem levend gemaakt en ook met Hem een plaats in de hemel gegeven. Door in de persoon van Jezus Christus zo vriendelijk voor ons te zijn, heeft God voor eens en voor altijd laten zien hoe oneindig groot Zijn goedheid is. Door Zijn genade bent u gered; doordat u in Hem ging geloven. Dat is niet uw eigen verdienste, maar een geschenk van God. Niemand zal zich erop kunnen beroemen het zelf gepresteerd te hebben. God heeft ons één gemaakt met Jezus Christus met de bedoeling dat wij het goede doen, want dat heeft Hij altijd al gewild. Maar dan moeten wij daar ook ernst mee maken en die dingen doen!"
(Efeziërs 2 :1-10)

Rest mij alleen nog maar te zeggen: Amen!

Dit bericht is gewijzigd op 25-07 22:04.

Sezgin Geplaatst op 22-09-2008, 21:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nogal gewaagd om een valse geloof zoals het Christendom te linken aan de boodschap van profeten.

La ilaha illalah Muhammaden Resulallah

* God belooft het Arabische volk uit het zaad van Abraham; Genesis 17:20, Genesis, 21:13, Genesis 21:18
* Profeet zoals Mozes; Deuteronomium 18:18
* Zal niet uit Israël, uit het zaad van Jakob, komen; Deuteronomium 34:10, Psalmen 118:22, Jesaja 8:17, Mattheüs 21:43
* Zal vanuit een ander taal spreken; Jesaja 28:10-13
* Zal uit het woestijn van Arabië komen; Deuteronomium 33:2, Jesaja 42:11, Habakuk 3:3
* Zal Gods Geliefde en de Grootste Profeet zijn; Psalmen 118:22, Hooglied 5:8-9, Jesaja 42:1
* Zal ongeletterd zijn; Jesaja 29:12
* God zal Zijn Woorden en Geboden in zijn mond geven; Deuteronomium 18:18, Johannes 16:13
* Zal met een Wet komen; Deuteronomium 33:2, Jesaja 8:16, Jesaja 51:4
* Zal op een bescheiden manier zijn boodschap verkondigen; Jesaja 42:2-3
* Zal Gods Bescherming en Steun krijgen; Jesaja 42:4, Jesaja 42:6
* Zal in de Naam van God spreken en zal niet gedood worden; Deuteronomium 13:1-5, Deuteronomium 18:19-20, Psalmen 118:26, Mattheüs 23:39
* Zal na de Messias komen; Johannes 1:20-21, Johannes 14:16, Johannes 16:7
* Zal de laatste boodschapper Gods zijn; Psalmen 118:22, Jesaja 8:16, Jesaja 9:5, Jesaja 42:16, Haggai 2:10, Johannes 1:20-21, Johannes 14:16, Johannes 16:13
* Zal komen met een boodschap voor de gehele mensheid; Jesaja 42:4, Jesaja 42:6, Jesaja 51:5, Jesaja 56:6-7, Johannes 16:8
* Zijn komst zal Gods Verbond met de mensheid worden; Jesaja 42:6
* Zijn boodschap zal vrede en rechtvaardigheid zijn; Psalmen 72:3, Psalmen 72:7, Jesaja 9:6, Jesaja 42:1-3, Haggai 2:10, Johannes 16:8
* Zal Gods Lof en Eer niet laten geven aan de heidense afgodsbeelden; Jesaja 42:8
* Zal een krijgsman zijn; Jesaja 42:13, Hooglied 5:10
* Zal een Sterke en een Machtige vertegenwoordiger van God zijn; Jesaja 9:5, Habakuk 3:4
* Zal oorlog voeren tegen de heidenen en de zwakken verlossen; Haggai 2:8, Habakuk 3:6-7, Jesaja 9:4, Jesaja 21:15, Jesaja 42:13-15, Psalmen 72:4, Psalmen 72:12-14
* Zal zijn vijanden overwinnen; Psalmen 72:9, Habakuk 3:6, Jesaja 8:15, Jesaja 42:13, Jesaja 42:17, Mattheüs 21:44
* Zal de heidenen verlossen van ongeloof en polytheïsme; Jesaja 42:1, Jesaja 42:7
* Zal met tienduizenden volgelingen komen; Deuteronomium 33:2, Hooglied 5:10
* Zijn vijanden zullen hem vrezen; Psalmen 72:5
* Zal aan de heidenen Gods Woord en een nieuwe beschaving brengen; Jesaja 9:1, Jesaja 42:7, Jesaja 42:16, Jesaja 43:18-19
* Zal er voor zorgen dat de heidenen enkel God eren; Jesaja 42:12
* Heidenen zullen zich uiteindelijk schamen omdat zij afgodsbeelden aanbaden; Jesaja 42:17
* Zal de Arabieren verzamelen bij het heilige Huis van God; Jesaja 60:7, Haggai 2:8, Zefanja 3:8-9
* Zal koning worden; Psalmen 72:11, Jesaja 9:5, Jesaja 62:3, Daniël 2:44, Mattheüs 21:43
* Koningen zullen hem respecteren en heidenen zullen onder zijn bewind vallen; Psalmen 72:11, Jesaja 60:3, Jesaja 60:5
* Zal van koningen geschenken ontvangen; Psalmen 72:10
* Zal de Israëlieten veroordelen voor hun zonden; Jesaja 58:1, Mattheüs 23:37, Johannes 16:9
* God zal Zijn volgelingen met een nieuwe naam benoemen; Jesaja 62:2
* Zal over de toekomst profeteren; Johannes 16:13
* Met zijn komst zal Jeruzalem Gods heerlijkheid verliezen; Jesaja 8:14, Mattheüs 23:37-38, Johannes 4:21-22
* Na zijn komst zal Palestina niet meer onder Joods bestuur vallen; Hooglied 1:6, Jesaja 9:6, Mattheüs 21:40-41
* Zijn komst zal uiteindelijk leiden tot de val van het Aziatische deel van het Oost Romeinse Rijk; Daniël 2:34-35
* Egypte en Syrië zullen zich tot zijn boodschap bekeren; Jesaja 19:21-25
* Zijn boodschap zal in de ganse wereld verspreid worden; Daniël 2:35
* Zijn naam zal door zijn volgelingen worden geëerd; Psalmen 72:17
* Zijn naam zal van kind tot kind gegeven worden; Psalmen 72:17
* God zal zijn volgelingen niet verlaten; Jesaja 42:16, Johannes 14:16

Dit bericht is gewijzigd op 22-09 21:34.

Sezgin Geplaatst op 22-09-2008, 21:41 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Vijanden van het volk? Wie is dat?

Johannes 8:44-47

Gij zijt uit den vader den duivel, en wilt de begeerten uws vaders doen; die was een mensenmoorder van den beginne, en is in de waarheid niet staande gebleven; want geen waarheid is in hem. Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit zijn eigen; want hij is een leugenaar, en de vader derzelve leugen.
Maar Mij, omdat Ik u de waarheid zeg, gelooft gij niet.
Wie van u overtuigt Mij van zonde? En indien Ik de waarheid zeg, waarom gelooft gij Mij niet?
Die uit God is, hoort de woorden Gods; daarom hoort gijlieden niet, omdat gij uit God niet zijt.

fb934634 Geplaatst op 25-09-2008, 15:45 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 22-09-2008, 21:41 Sezgin schreef:

Gij zijt uit den vader den duivel, en wilt de begeerten uws vaders doen; die was een mensenmoorder van den beginne, en is in de waarheid niet staande gebleven; want geen waarheid is in hem. Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit zijn eigen; want hij is een leugenaar, en de vader derzelve leugen.
Wie van u overtuigt Mij van zonde? En indien Ik de waarheid zeg, waarom gelooft gij Mij niet?
Die uit God is, hoort de woorden Gods; daarom hoort gijlieden niet, omdat gij uit God niet zijt.

Wie zijn wij om te oordelen? Stof in de wind!
Daarom staat er geschreven: Gij zult niet oordelen!
Elke bijbeltekst behoeft in zijn context gezet te worden; en Johannes 8:44-47 is hier niet van toepassing.
De mens is hooguit de vijand van zichzelf!

Dit bericht is gewijzigd op 25-09 15:46.

Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. 
Vincent Geplaatst op 25-09-2008, 17:03 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 22-09-2008, 21:41 Sezgin schreef:

Mooi gesproken! Hore, wie horen wil!

Dit bericht is gewijzigd op 25-09 17:03.

Toliek Geplaatst op 04-12-2009, 14:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste mensen,

De Koran draagt het Christus mysterie met zich mee.

Het Oude Testament geeft men een referentie kader over wat God is.  In Jezus aanwezigeheid en optreden erkende men die referentie kader. Mede daarom wordt ook onder andere gezegd dat hij het Levende Woord is. Dat bleef zich herhalen in hun volgelingen waardoor men hetzelfde bleef ervaren en dat zal wel de doorslag gegeven hebben.

Wanneer gaan wij gelovigen inzien dat God zich uit waar hij wilt en dat hij overal heilige mensen heeft? Christenen en Moslims hebben veel gemeen maar zelf waar de geloven niets met elkaar gemeen hebben kan God aanwezig zijn. Gelovigen die dat zien maken onderscheid tussen goed en kwaad en dood en leven.