|
Eliyahu
|
Geplaatst op 30-11-2010, 21:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 21-11-2010, 16:50 christen2010 schreef:
Een ieder die niet gelooft, dat Jezus is De Christus, op Golgotha gestorven voor onze zonden en begraven en opgewekt om onze rechtvaardigmaking, die is in de duisternis en zal Het Leven niet zien, maar de toorn van God is op die mens(en)!
|
Bs'd
En datzelfde zeggen de moslims van Mohammed.
Wat heeft JC voor op Mohammed?
Eliyahu
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 |
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 01-12-2010, 07:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 30-11-2010, 21:28 Eliyahu schreef:
[...]
Bs'd
Eliyahu
|
Mohammed was net als jij en ik een onvolmaakte nakomeling van Adam en Eva. Jezus, hoewel in de geslachtslijn van David geboren, kwam uit de hemel en stond niet onder de erfzonde. Zodoende kon alleen de volmaakte mens Jezus door zijn offerandelijke dood een einde maken aan zonde en de dood.
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
ken
|
Geplaatst op 01-12-2010, 11:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 30-11-2010, 21:28 Eliyahu schreef:
[...]
Bs'd
Eliyahu
|
Jezus zei inJohannes 14:6 : „Ik ben de weg en de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door bemiddeling van mij.
Mensen zeggen zoveel. De imams hebben dezelfde functie als de farizeeën.
De islam is in feite het heidense stamgeloof van Mohammed. Je kan dat zien aan de gebruikte items, zoals de aanbidding cq verering van de zwarte steen. Net als hun neven ontkennen zij dat Jezus de beloofde Messias is, maar beweren dat hij “slechts” een profeet is. Daarmee is hun redding uitgesloten.
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 02-12-2010, 16:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 01-12-2010, 07:31 Azarja schreef:
[...]
Mohammed was net als jij en ik een onvolmaakte nakomeling van Adam en Eva. Jezus, hoewel in de geslachtslijn van David geboren, kwam uit de hemel en stond niet onder de erfzonde. Zodoende kon alleen de volmaakte mens Jezus door zijn offerandelijke dood een einde maken aan zonde en de dood.
|
Bs'd
Maar de moslims zeggen dat JC alleen maar een profeet was, en dat het NT vervalst is door de christenen. Dus wie moet ik nou geloven?
Eliyahu
|
|
|
|
"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 |
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 03-12-2010, 11:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 02-12-2010, 16:40 Eliyahu schreef:
[...]
Bs'd
Maar de moslims zeggen dat JC alleen maar een profeet was, en dat het NT vervalst is door de christenen. Dus wie moet ik nou geloven?
Eliyahu
|
Degehele schrift is door God geïnspireerd. wanneer mensen iets veranderen, dan is dat zichtbaar of wordt zichtbaar.
Zo is de toevoeging "comma johanneum" ook ontdekt.
Net als de hebreeërs beweren moslims ook bepaalde dingen. Aan de hand van de gehele bijbel kan je dingen controleren. Ook is het daarbij nuttig om de oorsprong avn dingen, leringen te onderzoeken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 03-12-2010, 14:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 28-07-2010, 11:26 ken schreef:
[...]Het is zot om de messias te verwerpen op basis van menselijke (politieke) verwachtingen. [...]Het is zotter te denken dat God zijn belofte vervuld op commando van warse schriftgeleerden.
|
Bs'd
Hij gaat dat dan ook niet doen op het commando van schriftgeleerden, maar als vervulling van de messiaanse profetieen van de hebreeuwse profeten.
Menselijke leringen en verwachtingen hebben het goede nieuws en de vervulling daarvan versluierd.
Zo hebben de Joden Gods tijdsplan, weergegeven in het beeld van Nebucadnezar in Daniël niet begrepen. Daardoor hebben ze, ondanks een overvloed aan bewijzen, de Messias vermoord, wat overigens een vervulling van een profetie is.
|
Interessant. Waar kan ik die profetie dat de joden de messias gaan vermoorden vinden?
Het gedeelte , waarop jij hamert ligt nog in de toekomst. Dat had je kunnen zien door het tijdsplan over de machten, weergegeven in Nebucadnezars beeld. — Daniël 2:31-35.
|
Dus we zijn het er over eens dat de messiaanse profetieen niet vervuld zijn.
Jezus geeft heel duidelijk aan, dat zijn koningschap niet dan deze (politieke) wereld is.
|
En daarom weten we dat hij niet de messias was, want de profeten spreken in de messiaanse profetieen heel helder en duidelijk over een koninkrijk in deze (politieke) wereld.
Kijk het hier nog even na:
Micha 5:1-8; "En gij, O Bethlehem Ephrata, al zijt gij klein onder de geslachten van Juda, uit u zal Mij voortkomen die een heerser zal zijn over Israel, en wiens oorsprong is van ouds, van de dagen der eeuwigheid. Daarom zal hij hen prijsgeven tot de tijd dat zij die baren zal gebaard heeft. Dan zal het overblijfsel zijner broederen terugkeren met de Israelieten. Dan zal hij staan en hen weiden in de kracht des HERE, in de majesteit van de naam des HERE, zijns Gods; en zij zullen rustig wonen, want NU zal hij groot zijn tot aan de einden der aarde, en hij zal vrede zijn. Wanneer Assur in ons land komt en wanneer hij onze paleizen betreedt, dan zullen wij tegen hem zeven herders stellen en acht vorsten uit de mensen, die het land van Assur zullen weiden met het zwaard, en het land van Nimrod in zijn poorten. En Hij zal bevrijden van Assur, wanner die in ons land komt en wanneer hij ons gebied betreedt. En het overblijfsel van Jacob zal temidden van vele volkeren zijn als de dauw van de HERE, als regenstromen op het groene kruid, dat niet wacht op de mens, noch mensenkinderen verbeidt. En het overblijfsel van Jakob zal zijn onder de natien, te midden van vele volkeren, als een leeuw onder de dieren des wouds, als een jonge leeuw onder de schaapskudden, die, wanneer hij binnendringt neerslaat, en verscheurt, zonder dat iemand redt. Uw hand zal verheven zijn boven uw tegenstanders en al uw vijanden zullen worden uitgeroeid."
We zien hier, in het eerste vers van deze messiaanse profetie, dat wanneer de messias komt vanuit Bethlehem, dan zal hij een heerser zijn over Israel. Dat betekent dat hij een koning, of misschien een president, zal zijn, maar in elk geval een gewichtig persoon die heel wat in de melk te brokkelen heeft, en geen rondtrekkende prediker en wonderdokter. We zien ook dat na de komst van de messias de joodse oorlogen uitgevochten gaan worden en gewonnen gaan worden door de joden. We zien hier een messias die ons fysieke verlossing gaat brengen van aardse vijanden: En Hij zal bevrijden van Assur, wanneer die in ons land komt en wanneer hij ons gebied betreedt." "Uw hand zal verheven zijn boven uw tegenstanders en al uw vijanden zullen worden uitgeroeid." Dat is duidelijke taal, niet voor meerdere uitleggingen vatbaar.
Zacheria 9:9-10; "Jubel luide gij dochter van Sion; juich gij dochter van Jeruzalem! Zie uw koning komt tot u, hij is rechtvaardig en zegevierend, nederig, en rijdend op een ezel, op een ezelshengst, een ezelinnejong. Dan zal ik de wagens uit Efraim en de paarden uit Jeruzalem te niet doen, ook de strijdboog wordt teniet gedaan; en hij zal volken vrede verkondigen, en zijn heerschappij zal zich uitstrekken van zee tot zee, en van de rivier tot de einden der aarde."
Men zegt dat Jezus op een ezel reed, net zoals het gehele Midden Oosten in die dagen, maar dat is waar de vervulling van deze profetie ophoudt. De messias, wanneer hij komt, zal een zegevierende koning zijn. Gearresteerd en doodgemarteld worden is niet hetzelfde als zegevieren. Na de komst van de messias zullen de paarden, wagens, en de strijdboog worden tenietgedaan vanuit Jeruzalem, dat betekent geen oorlog meer in Jeruzalem. En de messias zal de volken vrede verkondigen, en zijn heerschappij zal zijn van zee tot zee en tot de einden der aarde. Dit was niet bepaald het geval met Jezus; hij is nooit een koning geweest, en hij had helemaal geen heerschappij.
Ten einde dit probleem te omzeilen bedacht het christendom de 'tweede komst'. Maar nergens in de Hebreeuwse bijbel staat het geschreven dat de messias komt, en dan gedood wordt, en dan duizenden jaren later weer komt in een tweede komst. Al de messiaanse profetieen zeggen heel duidelijk dat als de messias komt hij zijn taak gelijk vervult, en niet duizenden jaren later. Ziet u in de bovenstaande profetieen dat er een hiaat van 2000 jaar of meer is tussen de komst van de messias en de verlossing van de vijanden? In de volgende messiaanse profetie van Jeremia kan u zien dat het onmogelijk is om 2000 of meer jaar te plaatsen tussen de komst van de messias en de verlossing:
Jeremia 33:14-16; "Zie, de dagen komen, luidt het woord des HERE, dat ik het goede woord in vervulling zal doen gaan, dat ik over het huis van Juda en het huis van Israel gesproken heb. IN DIE DAGEN EN TE DIEN TIJDE zal ik aan David een spruit der gerechtigheid doen ontspruiten, die naar recht en gerechtigheid in het land zal handelen. IN DIE DAGEN zal Juda verlost worden en Jeruzalem veilig wonen."
Volgens het christendom is de spruit der gerechtigheid al 2000 jaar geleden ontsproten aan David. Maar helaas; er was geen verlossing voor Judah en Jeruzalem woonde niet veilig: 40 jaar na de dood van Jezus, in het jaar 70, werd Jeruzalem totaal verwoest door de romeinen, de tweede tempel werd platgebrand, en het joodse volk verstrooid over de aardbodem. En Jeremia zegt toch heel duidelijk dat ten tijde dat de messias komt, IN DIE DAGEN, dan zal Jeruzalem veilig wonen en zal Juda verlost worden.
Jesaja 11; "En er zal een rijsje voortkomen uit de tronk van Isai, (de vader van koning David) en een scheut uit zijn wortelen zal vrucht dragen. En op hem zal de geest des HERE rusten, de geest van wijsheid en verstand, de geest van raad en sterkte, de geest van kennis en vreze des HERE; ja, zijn lust zal zijn in de vreze des HERE. Hij zal niet richten naar hetgeen zijn ogen zien, noch rechtspreken naar hetgeen zijn oren horen; want hij zal de geringen in gerechtigheid richten, en over de ootmoedigen des lands in billijkheid rechtspreken, maar hij zal de aarde slaan met de roede zijns monds en met de adem zijner lippen de goddeloze doden. Gerechtigheid zal de gordel zijner lenden zijn en trouw de gordel zijner heupen. Dan zal de wolf bij het schaap verkeren en de panter zich nederleggen bij het bokje; het kalf, de jonge leeuw en het mestvee zullen tezamen zijn, en een kleine jongen zal ze hoeden; de koe en de berin zullen samen weiden, haar jongen zullen zich tezamen nederleggen, en de leeuw zal stro eten als het rund; dan zal een zuigeling bij het hol van de adder spelen en naar het nest van een giftige slang zal een gespeend kind zijn hand uitsrekken. Men zal geen kwaad doen noch verderf stichten op gans mijn heilige berg."
Hier hebben we meer van hetzelfde; een messias die de goddelozen zal doden: "hij zal de aarde slaan met de roede zijns monds en met de adem zijner lippen de goddeloze doden", waarna we de betere wereld krijgen; de wolf die bij het schaap verkeert, en de panter die zich neerlegt bij het bokje. Ook voor deze profetie hoef je waarachtig geen atoomgeleerde te zijn om te zien dat hij niet vervuld is door Jezus. Conclusie: Hij was niet de messias.
Eliyahu, licht der volkeren
Dit bericht wordt u toegestuurd vanaf de berg Zion te Jeruzalem, Israel.
"Want uit Sion zal de wet uitgaan en het woord van J-H-W-H uit Jeruzalem." Jes 2:3, Micha 4:2
"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!" Micha 4:5
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 03-12-2010, 21:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
9 Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge des satans, dergenen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar liegen; zie, Ik zal maken, dat zij zullen komen, en aanbidden voor uw voeten, en bekennen, dat Ik u liefheb.Openbaring 3
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 04-12-2010, 17:05 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 03-12-2010, 21:35 christen2010 schreef:
9 Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge des satans, dergenen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar liegen; zie, Ik zal maken, dat zij zullen komen, en aanbidden voor uw voeten, en bekennen, dat Ik u liefheb.Openbaring 3
|
Bs'd
Lees hier waarom je die verhalen uit het NT niet serieus moet nemen: http://bergzion.freewebpage.org
"Want uit Sion zal de wet uitgaan en het woord van J-H-W-H uit Jeruzalem." Jes 2:3, Micha 4:2
"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!" Micha 4:5
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 04-12-2010, 17:06 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 30-11-2010, 22:33 christen2010 schreef:
het verschil zul je merken, als je oog in oog komt te staan met Jezus Christus, De Koning der Joden....
|
Bs'd
Hij was nooit een koning der joden, en zal nooit een koning der joden zijn.
En dat is hoe we weten dat hij niet de messias was, omdat hij de profetieen dat de messias een koning zal zijn niet vervuld heeft.
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 04-12-2010, 17:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 01-12-2010, 11:41 ken schreef:
[...] Jezus zei inJohannes 14:6 : „Ik ben de weg en de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door bemiddeling van mij.
Mensen zeggen zoveel. De imams hebben dezelfde functie als de farizeeën.
|
Bs'd
Maar de immams zeggen dat van de christelijke predikanten.
De islam is in feite het heidense stamgeloof van Mohammed. Je kan dat zien aan de gebruikte items, zoals de aanbidding cq verering van de zwarte steen. Net als hun neven ontkennen zij dat Jezus de beloofde Messias is, maar beweren dat hij “slechts” een profeet is. Daarmee is hun redding uitgesloten.
|
De moslims zeggen dat het christendom gewoon heidendom is wat niks met de bijbel te maken heeft, en dan verwijzen ze naar het kerstfeest, drie-eenheid, zondagsviering, en een hoop andere vormen van heidendom die in de hele bijbel niet te vinden zijn.
Ze zeggen dat de christenen geloven in een drie-koppige God.
Geef ze eens ongelijk.....
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 04-12-2010, 17:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 01-12-2010, 07:31 Azarja schreef:
[...]
|
Bs'd
Aangezien hij geen menselijke vader had, was hij dus niet uit de geslachtslijn van David, en is hij daarom gediskwalificeerd van het zijn van de messias.
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 04-12-2010, 17:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
9 Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge des satans, dergenen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar liegen; zie, Ik zal maken, dat zij zullen komen, en aanbidden voor uw voeten, en bekennen, dat Ik u liefheb.Openbaring 3 is nog steeds van kracht!
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
ken
|
Geplaatst op 05-12-2010, 12:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 03-12-2010, 14:33 Eliyahu schreef:
Hij gaat dat dan ook niet doen op het commando van schriftgeleerden, maar als vervulling van de messiaanse profetieen van de hebreeuwse profeten.
|
Zij verwachten dat wel degelijk en waren boos omdat hun verwachtingen niet uitkwamen.
|
Interessant. Waar kan ik die profetie dat de joden de messias gaan vermoorden vinden?
|
Zij hebben hem vermoord gebruikmakend van valse beschuldigen, zoals Pilatus door had.
Zij kenden de profetie van Daniël 9:24-27 Maar de andere daarop betrekking hebbende zoals vers 26 zagen ze niet. >
Jes 53: 7 Hij kreeg het zwaar te verduren, en hij liet zich kwellen; toch placht hij zijn mond niet open te doen. Hij werd net als een schaap ter slachting geleid; en als een ooi die voor haar scheerders stom is geworden, placht ook hij zijn mond niet open te doen. (Mattheüs 27:14; Handelingen 8:32)
|
Dus we zijn het er over eens dat de messiaanse profetieen niet vervuld zijn.
|
Er zijn details die nog niet vervuld zijn. Eerst moet de 7e wereldmacht vernietigd zijn.
Ook Jezus profetie betreffende de vernietiging van Jeruzalem zijn niet geheel vervuld. In eerste instantie heeft deze betrekking op Jeruzalem, maar andere details hebben betrekking op de tijd van het einde, Armageddon.
|
En daarom weten we dat hij niet de messias was, want de profeten spreken in de messiaanse profetieen heel helder en duidelijk over een koninkrijk in deze (politieke) wereld.
|
Omdat je niet de gehele profetie kan begrijpen, door een verkeerde geestelijke instelling, heb je niet door dat de 7e wereldmacht eerst gekomen moet zijn voordat de rest van de profetie wordt vervuld.
Daardoor is de Messias vermoord en hebben zij geen deel uitgemaakt van het voor hen bereidde voorrecht, de kleine kudde, mede regeerders met de Messias. Dit voorrecht is daarom naar bekeerde heidenen gegaan.
Kijk het hier nog even na:
Micha 5: 1 „Thans brengt gij u insnijdingen toe, o dochter van een invasie; een belegeringswal heeft hij tegen ons opgeworpen. Met de stok zal men de rechter van Israël op de wang slaan. 2 En gij, o Bethlehem Efratha, die te klein zijt om onder de duizenden van Juda gerekend te worden, uit u zal mij voortkomen degene die heerser in Israël zal worden, wiens oorsprong is uit oude tijden, uit de dagen van onbepaalde tijd. 3 Daarom zal hij hen prijsgeven tot de tijd dat de barende werkelijk baart. En de overigen van zijn broeders zullen tot de zonen van Israël terugkeren. 4 En hij zal stellig staan en als herder optreden in de sterkte van JHWH, in de superioriteit van de naam van JHWH, zijn God. En zij zullen stellig blijven wonen, want nu zal hij groot zijn tot aan de einden der aarde. 5 En deze moet vrede worden. Wat de Assyriër aangaat, wanneer hij in ons land komt en wanneer hij onze woontorens betreedt, dan zullen wij zeven herders tegen hem moeten verwekken, ja, acht hertogen uit de mensheid. 6 En zij zullen werkelijk het land Assy̱rië weiden met het zwaard, en het land van Nimrod in zijn ingangen. En hij zal stellig bevrijding van de Assyriër teweegbrengen, wanneer hij in ons land komt en wanneer hij ons gebied betreedt. 7 En de overgeblevenen van Jakob moeten te midden van vele volken worden als dauw van JHWH, als overvloedige regenbuien op de plantengroei, die niet hoopt op de mens, noch wacht op de zonen van de aardse mens. 8 En de overgeblevenen van Jakob moeten onder de natiën, te midden van vele volken, als een leeuw onder de dieren van een woud worden, als een manen dragende jonge leeuw onder schaapskudden, die, wanneer hij werkelijk doortrekt, stellig zowel vertrapt als verscheurt; en er is geen bevrijder.
We zien hier, in het eerste vers van deze messiaanse profetie, dat wanneer de messias komt vanuit Bethlehem, dan zal hij een heerser zijn over Israel. Dat betekent dat hij een koning, of misschien een president, zal zijn, maar in elk geval een gewichtig persoon die heel wat in de melk te brokkelen heeft, en geen rondtrekkende prediker en wonderdokter.
|
Je weigert dus te (h)erkennen dat er nog geen koning zal zijn, immers zijn koninkrijk is niet van deze wereld. Een aantal, niet alle, die door zijn geboorte zijn vervuld. — Matth. 1:23 — Jes. 7:14; Matth. 2:1-6 — Micha 5:2; Matth. 2:13-18 — Hos. 11:1 en Jer. 31:15; Matth. 2:23 — Jes. 11:1,
Jesaja 61:1 De geest van de Soevereine Heer JHWH is op mij, omdat JHWH mij heeft gezalfd om de zachtmoedigen goed nieuws te vertellen. Hij heeft mij gezonden om de gebrokenen van hart te verbinden, om vrijheid uit te roepen tot de gevangengenomenen en het wijde openen van de ogen zelfs tot de gevangenen;
Lukas 4:18 „JHWH’s geest is op mij, omdat hij mij heeft gezalfd om de armen goed nieuws bekend te maken, hij heeft mij uitgezonden om de gevangenen vrijlating te prediken en de blinden herstel van gezicht, om de verbrijzelden in vrijheid heen te zenden
Mattheüs 11: 2 Johannes echter, die in de gevangenis over de werken van de Christus had gehoord, liet door bemiddeling van zijn eigen discipelen 3 aan hem vragen: „Zijt gij de Komende, of hebben wij een ander te verwachten?” 4 Jezus gaf hun ten antwoord: „Gaat heen en bericht aan Johannes wat GIJ hoort en ziet: 5 De blinden zien weer en de kreupelen lopen rond, de melaatsen worden gereinigd en de doven horen, en de doden worden opgewekt en aan de armen wordt het goede nieuws bekendgemaakt; 6 en gelukkig is hij die in mij geen aanleiding tot struikelen vindt.”
|
We zien ook dat na de komst van de messias de joodse oorlogen uitgevochten gaan worden en gewonnen gaan worden door de joden. We zien hier een messias die ons fysieke verlossing gaat brengen van aardse vijanden: En Hij zal bevrijden van Assur, wanneer die in ons land komt en wanneer hij ons gebied betreedt." "Uw hand zal verheven zijn boven uw tegenstanders en al uw vijanden zullen worden uitgeroeid." Dat is duidelijke taal, niet voor meerdere uitleggingen vatbaar.
|
Dus de joodse oorlogen, waar Flavius Josephus over schrijft , is na de dood van Jezus?
Je “vergeet” weer, dat eerst de 7e wereldmacht nog moet komen. Je “vergeet” dat alle volken gezegend moeten worden. (Jes. 61:9; Jesaja 25:6)
Het Israël Gods heeft niets meer te maken met het Israël wereldse land, die hun vertrouwen op hun eigen kracht en op de VS hebben gesteld.
Degenen die de smalle weg hebben gevonden en hebben volhardt tot het einde vormen het geestelijke Israël, zij zijn de zachtmoedigen uit Ps 37:11,29.
Psalm 37: 11 De zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede. 29 De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven
Zacheria 9:9-10; "Jubel luide gij dochter van Sion; juich gij dochter van Jeruzalem! Zie uw koning komt tot u, hij is rechtvaardig en zegevierend, nederig, en rijdend op een ezel, op een ezelshengst, een ezelinnejong. Dan zal ik de wagens uit Efraim en de paarden uit Jeruzalem te niet doen, ook de strijdboog wordt teniet gedaan; en hij zal volken vrede verkondigen, en zijn heerschappij zal zich uitstrekken van zee tot zee, en van de rivier tot de einden der aarde." Men zegt dat Jezus op een ezel reed, net zoals het gehele Midden Oosten in die dagen, maar dat is waar de vervulling van deze profetie ophoudt. De messias, wanneer hij komt, zal een zegevierende koning zijn. Gearresteerd en doodgemarteld worden is niet hetzelfde als zegevieren. Na de komst van de messias zullen de paarden, wagens, en de strijdboog worden tenietgedaan vanuit Jeruzalem, dat betekent geen oorlog meer in Jeruzalem. En de messias zal de volken vrede verkondigen, en zijn heerschappij zal zijn van zee tot zee en tot de einden der aarde. Dit was niet bepaald het geval met Jezus; hij is nooit een koning geweest, en hij had helemaal geen heerschappij.
|
Tja, er zijn er meerdere mensen die Jezus ,Johannes en Maria heten. Dat betekent niet dat het gevonden ossarium van Jezus de nazarener en zijn familie is.
Jezus zal de zegenvierende koning zijn, wanneer de 7e wereldmacht is vernietigd.
Wat er dan gebeurd, staat uitvoerig in openbaringen.
1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er ook geschreven: „De eerste mens, Adam, werd een levende ziel.” De laatste Adam werd een levengevende geest.
Hebr 7: 15 En het is in nog overvloediger mate duidelijk dat er een andere priester opstaat die overeenkomst met Melchizedek vertoont, 16 die het niet is geworden volgens de wet van een gebod dat van het vlees afhangt, maar volgens de kracht van een onvernietigbaar leven, 17 want het getuigenis luidt: „Gij zijt priester in eeuwigheid naar de wijze van Melchizedek.” 18 Stellig wordt derhalve het voorgaande gebod wegens de zwakheid en ondoeltreffendheid ervan afgeschaft 19 Want de Wet heeft niets tot volmaaktheid gebracht, maar het bovendien invoeren van een betere hoop wel, waardoor wij tot God naderen. 20 Ook voor zover het niet zonder een gezworen eed is geschied 21 (want er zijn er inderdaad die zonder een gezworen eed priester zijn geworden, maar er is er één met een eed, gezworen door Degene die met betrekking tot hem zei: „JHWH heeft gezworen (en hij zal geen spijt gevoelen): ’Gij zijt priester in eeuwigheid’”), 22 in zoverre is Jezus ook degene geworden die als borg van een beter verbond is gegeven. 23 Bovendien moesten velen achtereenvolgens priester worden omdat zij door de dood verhinderd werden het te blijven, 24 maar hij, omdat hij tot in eeuwigheid blijft leven, bezit zijn priesterschap zonder enige opvolgers. 25 Dientengevolge is hij ook in staat om degenen die door bemiddeling van hem tot God naderen, volledig te redden, daar hij altijd leeft om voor hen te pleiten. 26 Want zo’n hogepriester als deze was precies geschikt voor ons: loyaal, schuldeloos, onbesmet, afgescheiden van de zondaars en hoger geworden dan de hemelen. 27 Hij behoeft niet dagelijks, zoals die hogepriesters, slachtoffers te brengen, eerst voor zijn eigen zonden en daarna voor die van het volk (want dit heeft hij eens voor altijd gedaan toen hij zichzelf ten offer bracht); 28 want de Wet stelt mensen die met zwakheid behept zijn tot hogepriester aan, maar het woord van de gezworen eed, die na de Wet kwam, stelt een Zoon aan, die voor eeuwig tot volmaaktheid is gebracht.
Het was dus op dát moment Jezus taak, het definitieve, ultieme offer te brengen, waardoor de offers der wet overbodig werden. Daarom zijn nú de geslachtsregisters niet meer nodig, er hoeft niet meer geofferd te worden door de levieten.
Ten einde dit probleem te omzeilen bedacht het christendom de 'tweede komst'. Maar nergens in de Hebreeuwse bijbel staat het geschreven dat de messias komt, en dan gedood wordt, en dan duizenden jaren later weer komt in een tweede komst. Al de messiaanse profetieen zeggen heel duidelijk dat als de messias komt hij zijn taak gelijk vervult, en niet duizenden jaren later. Ziet u in de bovenstaande profetieen dat er een hiaat van 2000 jaar of meer is tussen de komst van de messias en de verlossing van de vijanden? In de volgende messiaanse profetie van Jeremia kan u zien dat het onmogelijk is om 2000 of meer jaar te plaatsen tussen de komst van de messias en de verlossing:
Jeremia 33: 14 „’Zie! Er komen dagen’, is de uitspraak van JHWH, ’en ik zal stellig het goede woord dat ik betreffende het huis van Israël en betreffende het huis van Juda gesproken heb, ten uitvoer brengen. 15 In die dagen en in die tijd zal ik voor David een rechtvaardige spruit doen ontspruiten, en hij zal stellig gerechtigheid en rechtvaardigheid oefenen in het land. 16 In die dagen zal Ju̱da worden gered en Jeru̱zalem zelf zal in zekerheid verblijf houden. En zo zal ze worden genoemd: JHWH is onze rechtvaardigheid.’”."
|
De Christenheid heeft vele dingen bedacht, zo maakten ze van Stauros een kruis, creëerden Jezus verjaardag op 25 December en lieten zij zijn opdracht om zijn dood te herdenken na op 14 Nissan.
Toch hebben zij NIET de tweede onzichtbare wederkomst bedacht. Deze gebeurtenis was al lang voor hun tijd opgeschreven door Jezus volgelingen. Sommigen werden zelfs gedicteerd, net als Daniël.
Schriftgeleerde Paulus was uitstekend onderlegd in de wet, toch sloot hij zich bij Jezus aan.
Volgens het christendom is de spruit der gerechtigheid al 2000 jaar geleden ontsproten aan David. Maar helaas; er was geen verlossing voor Judah en Jeruzalem woonde niet veilig: 40 jaar na de dood van Jezus, in het jaar 70, werd Jeruzalem totaal verwoest door de romeinen, de tweede tempel werd platgebrand, en het joodse volk verstrooid over de aardbodem. En Jeremia zegt toch heel duidelijk dat ten tijde dat de messias komt, IN DIE DAGEN, dan zal Jeruzalem veilig wonen en zal Juda verlost worden.
Jesaja 11: 1 En er moet een rijsje voortkomen uit de tronk van Isaï; en uit zijn wortels zal een spruit vruchtbaar zijn. 2 En op hem moet de geest van JHWH komen te rusten, de geest van wijsheid en van verstand, de geest van raad en van kracht, de geest van kennis en van de vrees voor JHWH; 3 en hij zal vreugde scheppen in de vrees voor JHWH. En hij zal niet richten naar wat zijn ogen alleen maar zien, noch terechtwijzen naar wat zijn oren slechts horen. 4 En met rechtvaardigheid moet hij de geringen richten, en met oprechtheid moet hij terechtwijzing geven ten behoeve van de zachtmoedigen der aarde. En hij moet de aarde slaan met de roede van zijn mond; en met de geest van zijn lippen zal hij de goddeloze ter dood brengen. 5 En rechtvaardigheid moet de gordel van zijn heupen blijken te zijn, en getrouwheid de gordel van zijn lendenen. 6 En de wolf zal werkelijk een poosje bij het mannetjeslam vertoeven, en bij het bokje zal de luipaard zelf zich neerleggen, en het kalf en de jonge leeuw met manen en het weldoorvoede dier alle bij elkaar; en een kleine jongen nog maar zal leider over ze zijn. 7 Ja, de koe en de beer zullen weiden; samen zullen hun jongen neerliggen. En zelfs de leeuw zal stro eten net als de stier. 8 En de zuigeling zal stellig spelen bij het hol van de cobra; en op de lichtopening van een giftige slang zal een gespeend kind werkelijk zijn eigen hand leggen. 9 Men zal generlei kwaad doen noch enig verderf stichten op heel mijn heilige berg; want de aarde zal stellig vervuld zijn van de kennis van JHWH, zoals de wateren ook de zee bedekken. 10 En het moet geschieden op die dag dat de wortel van Isaï er zal zijn, die daar zal staan tot een signaal voor de volken. Tot hem zullen zelfs de natiën zich vragend wenden, en zijn rustplaats moet heerlijk worden.
Hier hebben we meer van hetzelfde; een messias die de goddelozen zal doden: "hij zal de aarde slaan met de roede zijns monds en met de adem zijner lippen de goddeloze doden", waarna we de betere wereld krijgen; de wolf die bij het schaap verkeert, en de panter die zich neerlegt bij het bokje. Ook voor deze profetie hoef je waarachtig geen atoomgeleerde te zijn om te zien dat hij niet vervuld is door Jezus. Conclusie: Hij was niet de messias.
|
Dat klopt ook, je irriteert je behoorlijk aan zijn woorden.
Uit Danièls profetie blijkt overduidelijk dat eerst de 7e wereldmacht vernietigd moet zijn. Dan pas zullen alle profetieën vervuld zijn.
Zijn heilige berg Sion is het nieuwe Jeruzalem, dat uit de hemel neerdaalt, uit openbaring. Het is Gods regering, Jezus als koning en de kleine kudde als mederegeerders. Het was Gods bedoeling dat de kleine kudde exclusief voor de Hebreeërs zouden zijn, maar zij weigerden massaal.
|
Jer. 10: 23 Ik weet heel goed, o JHWH, dat het niet aan de aardse mens is zijn weg te bepalen. Het staat niet aan een man die wandelt, zelfs maar zijn schrede te richten. 24 Corrigeer mij, o JHWH, doch naar recht; niet in uw toorn, opdat gij mij niet tot niets maakt. 25 Stort uw woede uit over de natiën die u hebben genegeerd, en over de families die niet eens uw naam hebben aangeroepen. Want zij hebben Jakob verteerd. Ja, zij hebben hem verteerd, en zij blijven eropuit hem uit te roeien; en zijn verblijfplaats hebben zij woest gelegd.
B.t.w. De NWV is ook in het hebreeuws te verkrijgen.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 05-12-2010, 12:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 03-12-2010, 21:35 christen2010 schreef:
|
Matth. 7:21-23,
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 05-12-2010, 17:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 04-12-2010, 17:15 Eliyahu schreef:
Aangezien hij geen menselijke vader had, was hij dus niet uit de geslachtslijn van David, en is hij daarom gediskwalificeerd van het zijn van de messias.
|
Het is onmogelijk dat Jezus en menselijke vader zou kunnen hebben, vanwege het leven voor leven principe. Het verlorengegane volmaakte leven van Adam kan NOOIT vervangen worden door een onvolmaakt offer.
Bovendien was zowel de stiefvader alsmede Jezus moeder direct uit de geslachtslijn van David. Daarmee is hij wel degelijk gekwalificeerd..
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 06-12-2010, 12:18 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 05-12-2010, 17:47 ken schreef:
[...]Het is onmogelijk dat Jezus en menselijke vader zou kunnen hebben, vanwege het leven voor leven principe. Het verlorengegane volmaakte leven van Adam kan NOOIT vervangen worden door een onvolmaakt offer.
Bovendien was zowel de stiefvader alsmede Jezus moeder direct uit de geslachtslijn van David. Daarmee is hij wel degelijk gekwalificeerd.
|
Bs'd
Van welke stam je bent, kan niet via stiefvaderschap overgedragen worden. Dat gaat via de vader.
En van zijn moeder geeft het NT helemaal geen afstamming, dus daar weet je niks van.
Eliyahu
Dit bericht is gewijzigd op 06-12 12:19.
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 06-12-2010, 13:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 06-12-2010, 12:18 Eliyahu schreef:
Van welke stam je bent, kan niet via stiefvaderschap overgedragen worden. Dat gaat via de vader.
|
Jezus kon geen menselijke vader hebben, dan zou hij onvolmaakt geweest zijn.
Maria werd vooraf gevraagd. De arts Lukas geeft in hoofdstuk 1 een uitvoerig verslag.
Jes 7: 14 Daarom zal JHWH zelf U een teken geven: Ziet! Het meisje ( ha àlmah) zelf zal werkelijk zwanger worden, en zij baart een zoon, en zij zal hem stellig de naam Immanuël (Met ons is God) geven.
Lukas 3: 21 Toen nu al het volk werd gedoopt, werd ook Jezus gedoopt, en terwijl hij bad, werd de hemel geopend 22 en daalde de heilige geest in lichamelijke gedaante gelijk een duif op hem neer, en er kwam een stem uit de hemel: „Gij zijt mijn Zoon, de geliefde; ik heb u goedgekeurd.” 23 Deze Jezus was bovendien, toen hij met zijn werk begon, ongeveer dertig jaar, terwijl hij, naar men meende (zoals wettelijk was vastgelegd), de zoon was van Jozef, zoon van Eli,
Psalm 2:7 Laat mij melding maken van de verordening van Jehovah; Hij heeft tot mij gezegd: „Gij zijt mijn zoon; Heden ben ík uw vader geworden.
|
En van zijn moeder geeft het NT helemaal geen afstamming, dus daar weet je niks van.
|
Onjuist.
DE AFSTAMMINGSLIJNEN VAN JEZUS IN DE BIJBEL
Genesis en Ruth
1 Kronieken Hfdst. 1, 2, 3 Mattheüs Hfdst. 1 Via Jozef > Zerubbabel, Abiud, Joanan, Eljakim, Josech, Azor , Zadok, Achim, Eliud, Eleazar, Matthan, Jakob, Jozef , Jezus (pleegzoon). Lukas Hfdst. 3 Via Maria. > Zerubbabel, Resa, Joda, Semeïn, Mattathias, Maäth, Naggai, Esli, Nahum, Amos, Mattathias, Jozef, Jannai, Melchi, Levi, Matthat, Eli (vader van Maria), Jozef (Eli’s schoonzoon) Jezus (Maria’s zoon).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 07-12-2010, 11:43 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Joodse bronnen stemmen overeen met het gegeven in Lukas 2:38 dat het volk in die tijd Jeruzalems bevrijding verwachtte. The Jewish Encyclopedia merkt op: „Zij zagen reikhalzend uit naar de beloofde bevrijder uit het huis van David, die hen van het juk van de gehate buitenlandse overweldiger zou bevrijden, die een eind zou maken aan de goddeloze Romeinse heerschappij en Zijn eigen regering van vrede zou stichten”. Zij trachtten hem tot een aardse koning te maken (Jo 6:15). Toen hij niet aan hun verwachtingen voldeed, verwierpen zij hem.
Mt 28:
11 Terwijl zij onderweg waren, zie! daar gingen enkelen van de wacht naar de stad en berichtten aan de overpriesters alles wat er gebeurd was. 12 En nadat dezen met de oudere mannen waren bijeengekomen en hadden beraadslaagd, gaven zij de soldaten een voldoende aantal zilverstukken 13 en zeiden: „Zegt: ’Zijn discipelen zijn hem in de nacht komen stelen terwijl wij sliepen.’ 14 En mocht dit de stadhouder ter ore komen, dan zullen wij hem overreden en maken dat GIJ onbezorgd kunt zijn.” 15 Zij dan namen de zilverstukken en deden zoals zij onderricht waren; en dit woord is tot op de dag van vandaag onder de joden verbreid.
Vervolgens werd in 132 n.C.. Bar Kochba (Bar Kosiba), een van de voornaamste pseudo-messiassen, als messias-koning bejubeld. Bij het neerslaan van de opstand die hij aanvoerde, werden duizenden joden door Romeinse soldaten gedood. Terwijl het optreden van zulke valse messiassen laat zien dat veel joden voornamelijk geïnteresseerd waren in een politieke messias, wordt daardoor ook getoond dat zij terecht een persoon als Messias verwachtten,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 12-12-2010, 17:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 06-12-2010, 12:52 christen2010 schreef:
Hij heeft ook geen aardse afstamming, want Hij is gekomen vanuit de hemel, zonder mensenhand of mensenwerk gegenereerd in een maagd vanuit de onaanzienlijke vlek, Bethlehem, de afgehouwen tronk van Isaï, die een heerser van Israël is, want Hij is doodgeweest en Hij leeft en is Koning van het geestelijk(christen) Israël!
|
Bs'd
Als hij geen aardse afstamming heeft, dan is hij dus geen nakomeling van David, en is hij dus gediskwalificeerd voor het messiasschap.
Eliyahu
|
|
|
|
|