|
Eliyahu
|
Geplaatst op 12-05-2011, 19:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 11-05-2011, 19:36 christen2010 schreef:
Jezus Christus verwekt door God Zelf net zo als bij Sara op hoge leeftijd, toch nog een zoon gekregen, wat bij de mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God. Daar loopt de rede en de logica op stuk...
|
Bs'd
De rede en logica zegt ons dat JC vanwege zijn niet davidische afstamming gediskwalificeerd is van het zijn van de messias.
Rede en logica zegt ons dat JC de messiaanse profetieën niet vervuld heeft, en dat hij daarom niet de messias was.
Als je rede en logica overboord gooit, dan kan je ook wel Lou de palingboer als God accepteren. En daarbij David Koresh als JC gereïncarneerd. En Mohammed als de profeet van God.
En zo nog heel wat meer.
Ik gooi de rede en logica niet overboord, God heeft me mijn verstand gegeven om het te gebruiken, niet om het op nul te zetten als het op religie aankomt.
Eliyahu
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 |
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 23-05-2011, 22:13 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 12-05-2011, 19:12 Eliyahu schreef:
Ik gooi de rede en logica niet overboord, God heeft me mijn verstand gegeven om het te gebruiken, niet om het op nul te zetten als het op religie aankomt.
|
Jes 55:
8 „Want ulieder gedachten zijn niet mijn gedachten, noch zijn mijn wegen UW wegen”, is de uitspraak van Jehovah. 9 „Want zoals de hemelen hoger zijn dan de aarde, zo zijn mijn wegen hoger dan UW wegen, en mijn gedachten dan UW gedachten.
Menselijke overwegingen en verwachtingen zijn gedoemd te mislukken. 
immers:
Psalm 37: 11 De zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede. 29 De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.
Alleen wanneer je de vereiste nederige instelling heb, kan je God vragen om je te helpen zijn boodschap te begrijpen.
Net zo als David deed.
Ps 86: 11 Onderricht mij, o Jehovah, omtrent uw weg. Ik zal in uw waarheid wandelen. Verenig mijn hart om uw naam te vrezen.
Psalm 119: 27 Doe mij de weg van úw bevelen verstaan, Opdat ik mij intens moge bezighouden met uw wonderwerken. 35 Doe mij het pad van uw geboden betreden, Want daarin heb ik behagen gevonden. 73 Uw eigen handen hebben mij gemaakt, en ze hebben mij voorts vastigheid verleend. Geef mij verstand, opdat ik uw geboden moge leren. 105 Uw woord is een lamp voor mijn voet, En een licht op mijn pad.
Dit bericht is gewijzigd op 23-05 22:18.
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 24-05-2011, 18:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 23-05-2011, 22:13 ken schreef:
[...]Jes 55:
8 „Want ulieder gedachten zijn niet mijn gedachten, noch zijn mijn wegen UW wegen”, is de uitspraak van Jehovah. 9 „Want zoals de hemelen hoger zijn dan de aarde, zo zijn mijn wegen hoger dan UW wegen, en mijn gedachten dan UW gedachten.
Menselijke overwegingen en verwachtingen zijn gedoemd te mislukken. 
|
Bs'd
En daarom denk jij dat als God zegt dat Hij één is, dat Hij dan bedoelt dat Hij drie is?
Eliyahu
|
|
|
|
"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 |
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 05-06-2011, 00:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 24-05-2011, 18:28 Eliyahu schreef:
[...]
Bs'd
En daarom denk jij dat als God zegt dat Hij één is, dat Hij dan bedoelt dat Hij drie is?
Eliyahu
|
Je begint me te irriteren Eliyahu met dit soort domme uitspraken. Als je nu nog niet weet dat Ken gelooft dat God GEEN 3-eenheid is dan vraag ik me werkelijk af waar jij met je ogen en je verstand gezeten hebt bij het lezen van zijn reacties.
Ken gelooft net als ik NIET dat God drie is of een drie-enige God! Kan dat kwartje nu eindelijk eens een keertje bij je vallen!?
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 05-06-2011, 12:08 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-05-2011, 11:40 christen2010 schreef:
Laat Ons mensen maken, je weet wel wat ik bedoel, anders lees je Genesis er maar op na, meer dan 1 God en toch hoewel Drie-Enig maar ÉÉN!
|
Spr 8:22 Jehovah zelf heeft mij voortgebracht als het begin van zijn weg, als het vroegste van zijn werken van oudsher.
Openbaring 3:14 En schrijf aan de engel van de gemeente in Laodicea: Deze dingen zegt de Amen, de getrouwe en waarachtige getuige, het begin van de schepping door God:
Jezus is dus een schepping..
Dit bericht is gewijzigd op 07-06 12:01.
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 09-06-2011, 17:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-05-2011, 11:40 christen2010 schreef:
Laat Ons mensen maken, je weet wel wat ik bedoel, anders lees je Genesis er maar op na, meer dan 1 God en toch hoewel Drie-Enig maar ÉÉN!
|
Bs'd
God is of ÉÉN, of drie in één, maar niet allebei tegelijk.
Overigens is die "drie-éénheid" nergens in de bijbel te vinden, ook niet in het NT.
Trinitariërs geloven dus in een heidense, buitenbijbelse leerstelling.
Genesis 1:26; "Laat ons mensen maken." Uit dit vers leert het christendom dat God niet 1 is maar 3.
Als iemand in een willekeurige tekst het woord "ons" tegenkomt, is er dan ook maar 1 weldenkend persoon die dan denkt dat dat woordje 'ons' betrekking heeft op 1 enkel persoon met een multiple personality disorder?
Maar waarom, als het christendom het woordje 'ons' ziet in de bijbel denkt men dat dan wel? Heel eenvoudig. Het christendom heeft twee of drie goden, en die moeten ze op de één of andere manier toch weer zien te reduceren tot één, want zelfs het NT zegt dat er maar 1 God is. Dus daarom probeert men drie goden in één god te proppen. Waardoor men zegt dat God zijn eigen zoon is.
En de volledig normale uitleg dat bijvoorbeeld God tegen de engelen sprak, daar gaat men aan voorbij. Of de mogelijkheid dat er sprake is van een majesteitsmeervoud.
Sommige christenen proberen de simpele traditioneel joodse verklaring dat God tot de engelen sprak onderuit te halen door te zeggen dat de engelen niet deelnamen aan het scheppingsproces.. Zij wijzen naar Genesis 1:1 en zeggen: "God was de schepper, en niet de engelen." Maar het is een gegeven feit in het jodendom dat een boodschapper gelijk is aan degene die hem gezonden heeft. Bijvoorbeeld, wanneer iemand met een vrouw trouwt door middel van een boodschapper, dan is het legale effect hetzelfde als wanneer hij haar persoonlijk getrouwd zou hebben.
Een goed bijbels voorbeeld van "een boodschapper is gelijkwaardig aan de zender" is Genesis 19 waar gesproken wordt over de vernietiging van Sodom en Gomorra. God stuurt twee engelen om de stad te vernietigen. De engelen zeggen tegen Lot in vers 13: "want wij gaan deze plaats verwoesten; want groot is het geroep over haar voor de HERE; daarom heeft de HERE ons gezonden om haar te verwoesten." Hierna zie Lot tegen zijn schoonzoons: "Staat op, verlaat deze plaats, want de HERE gaat de stad verwoesten." Lot zei niet: "De engelen gaan de stad verwoesten", Hij zei: "de HERE (J-H-W-H in de hebreeuwse grondtekst) gaat de stad verwoesten." En in vers 29 staat: "Toen GOD de steden der Streek verwoestte, gedacht God Abraham," Dus de engelen waren gezonden door God om de stad te verwoesten, maarde bijbel zegt ons dat God het gedaan heeft. En waarom zou hetzelfde niet opgaan voor de schepping?
Maar hoe dan ook, de mens is niet geschapen door een meervoud. Kijk in Genesis 5:1; "Ten dage, dat God Adam schiep". Hier is het werkwoord "schiep", "bara" in het hebreeuws, in het enkelvoud. Dit geeft duidelijk aan dat de God die Adam schiep een enkelvoud is, want het werkwoord volgt het onderwerp: Onderwerp meervoud, werkwoord meervoud. Onderwerp enkelvoud, werkwoord enkelvoud. Hetzelfde geldt voor het allereerste vers van de bijbel: "In den beginne schiep God de hemel en de aarde." Het woord "schiep", is geschreven in het enkelvoud: "bara". Als God een meervoud was, dan had het "baroe" moeten zijn.
Eliyahu
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 09-06-2011, 17:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 05-06-2011, 12:08 ken schreef:
[...]Spr 8:22 Jehovah zelf heeft mij voortgebracht als het begin van zijn weg, als het vroegste van zijn werken van oudsher.
|
Bs'd
Als je even Spr 8:22 in context leest, dan zie je dat dat spreekt over de wijsheid gepersonificeerd, en niet over JC:
1 Roept de WIJSHEID niet en verheft de Verstandigheid niet haar stem? 2 Boven op de hoogten aan de weg, daar, waar de paden samenkomen, is zij gaan staan, 3 aan de zijde van de poorten, aan de ingang der stad, waar men de poortdeuren binnengaat, roept zij luide: 4 Tot u, mannen, roep ik en mijn stem gaat uit tot de mensenkinderen! 5 Gij onverstandigen, leert schranderheid, gij dwazen, verstaat het met uw hart. 6 Hoort, want ik zal verheven dingen spreken en mijn lippen openen tot wat recht is. 7 Want waarheid spreekt mijn gehemelte, een gruwel voor mijn lippen is de goddeloosheid. 8 Al de woorden van mijn mond zijn in gerechtigheid gesproken; niets daarin is verdraaid en verkeerd. 9 Zij alle zijn voor de verstandige juist, betrouwbaar voor wie kennis gevonden hebben. 10 Neemt mijn vermaning aan en niet zilver, en kennis boven uitgelezen goud. 11 Want wijsheid is beter dan koralen, al wat men zou kunnen begeren, kan haar niet evenaren. 12 Ik, de WIJSHEID, woon bij de schranderheid en ik verkrijg kennis door overleggingen. 13 De vreze des HEREN is het kwade te haten; hoogmoed en trots en boze wandel en een mond vol draaierijen haat ik. 14 Mijner zijn raad en overleg, ik ben het inzicht; mijner is de kracht. 15 Door mij regeren de koningen en verordenen de machthebbers recht. 16 Door mij heersen de vorsten en de edelen, al de rechters der aarde. 17 Ik heb lief wie mij liefhebben, wie mij ijverig zoeken, zullen mij vinden. 18 Rijkdom en eer zijn bij mij, duurzaam goed en gerechtigheid. 19 Mijn vrucht is meer waard dan goud, ja dan gelouterd goud, mijn opbrengst meer dan uitgelezen zilver. 20 Ik wandel op het pad van de gerechtigheid, midden op de wegen van het recht, 21 om hen die mij liefhebben, bezit te doen beërven; hun schatkamers zal ik vullen. 22 De HERE heeft mij tot aanzijn geroepen als het begin van zijn wegen, vóór zijn werken van ouds af. 23 Van eeuwigheid aan ben ik geformeerd, van den beginne, eer de aarde bestond. 24 Toen er nog geen oceaan was, ben ik geboren, toen er nog geen bronnen waren, rijk aan water. 25 Eer de bergen omlaaggezonken waren, vóór de heuvelen ben ik geboren; 26 toen Hij het aardrijk en de velden nog niet had gemaakt, noch de eerste stofdeeltjes der wereld. 27 Toen Hij de hemel bereidde, was ik daar; toen Hij een kring trok op het oppervlak van de oceaan, 28 toen Hij de wolken daarboven bevestigde, en de bronnen van de oceaan met kracht opborrelden, 29 toen Hij aan de zee haar perk stelde, opdat de wateren zijn gebod niet zouden overtreden, en Hij de grondslagen der aarde bepaalde, 30 toen was ik een troetelkind bij Hem,
Dus claimen dat Spr 8 over JC spreekt is weer een staaltje christelijke inlegkunde.
Eliyahu
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 09-06-2011, 17:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 23-05-2011, 22:13 ken schreef:
[...] Psalm 119: 27 Doe mij de weg van úw bevelen verstaan, Opdat ik mij intens moge bezighouden met uw wonderwerken. 35 Doe mij het pad van uw geboden betreden, Want daarin heb ik behagen gevonden.
|
Bs'd
Maar de christenen hebben de wet van God toch afgeschaft?
Dus waarom begin je dan nu over de geboden van God die je toch niet naleeft?
Eliyahu
|
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 10-06-2011, 17:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 09-06-2011, 17:31 Eliyahu schreef:
[...]
Bs'd
God is of ÉÉN, of drie in één, maar niet allebei tegelijk.
Overigens is die "drie-éénheid" nergens in de bijbel te vinden, ook niet in het NT.
Trinitariërs geloven dus in een heidense, buitenbijbelse leerstelling.
Genesis 1:26; "Laat ons mensen maken." Uit dit vers leert het christendom dat God niet 1 is maar 3.
Als iemand in een willekeurige tekst het woord "ons" tegenkomt, is er dan ook maar 1 weldenkend persoon die dan denkt dat dat woordje 'ons' betrekking heeft op 1 enkel persoon met een multiple personality disorder?
Maar waarom, als het christendom het woordje 'ons' ziet in de bijbel denkt men dat dan wel? Heel eenvoudig. Het christendom heeft twee of drie goden, en die moeten ze op de één of andere manier toch weer zien te reduceren tot één, want zelfs het NT zegt dat er maar 1 God is. Dus daarom probeert men drie goden in één god te proppen. Waardoor men zegt dat God zijn eigen zoon is.
En de volledig normale uitleg dat bijvoorbeeld God tegen de engelen sprak, daar gaat men aan voorbij. Of de mogelijkheid dat er sprake is van een majesteitsmeervoud.
Sommige christenen proberen de simpele traditioneel joodse verklaring dat God tot de engelen sprak onderuit te halen door te zeggen dat de engelen niet deelnamen aan het scheppingsproces.. Zij wijzen naar Genesis 1:1 en zeggen: "God was de schepper, en niet de engelen." Maar het is een gegeven feit in het jodendom dat een boodschapper gelijk is aan degene die hem gezonden heeft. Bijvoorbeeld, wanneer iemand met een vrouw trouwt door middel van een boodschapper, dan is het legale effect hetzelfde als wanneer hij haar persoonlijk getrouwd zou hebben.
Een goed bijbels voorbeeld van "een boodschapper is gelijkwaardig aan de zender" is Genesis 19 waar gesproken wordt over de vernietiging van Sodom en Gomorra. God stuurt twee engelen om de stad te vernietigen. De engelen zeggen tegen Lot in vers 13: "want wij gaan deze plaats verwoesten; want groot is het geroep over haar voor de HERE; daarom heeft de HERE ons gezonden om haar te verwoesten." Hierna zie Lot tegen zijn schoonzoons: "Staat op, verlaat deze plaats, want de HERE gaat de stad verwoesten." Lot zei niet: "De engelen gaan de stad verwoesten", Hij zei: "de HERE (J-H-W-H in de hebreeuwse grondtekst) gaat de stad verwoesten." En in vers 29 staat: "Toen GOD de steden der Streek verwoestte, gedacht God Abraham," Dus de engelen waren gezonden door God om de stad te verwoesten, maarde bijbel zegt ons dat God het gedaan heeft. En waarom zou hetzelfde niet opgaan voor de schepping?
Maar hoe dan ook, de mens is niet geschapen door een meervoud. Kijk in Genesis 5:1; "Ten dage, dat God Adam schiep". Hier is het werkwoord "schiep", "bara" in het hebreeuws, in het enkelvoud. Dit geeft duidelijk aan dat de God die Adam schiep een enkelvoud is, want het werkwoord volgt het onderwerp: Onderwerp meervoud, werkwoord meervoud. Onderwerp enkelvoud, werkwoord enkelvoud. Hetzelfde geldt voor het allereerste vers van de bijbel: "In den beginne schiep God de hemel en de aarde." Het woord "schiep", is geschreven in het enkelvoud: "bara". Als God een meervoud was, dan had het "baroe" moeten zijn.
Eliyahu
|
Dus je beweert dat de almachtige God de mens niet alleen kon scheppen, maar daar engelen bij nodig had?
Was de gevallen engel daar dan ook bij? Dat zou dan meteen verklaren waarom het fout is gegaan. En Jaldaboath maar zeggen dat het de schuld van de mens was.
Dit bericht is gewijzigd op 10-06 17:21.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 11-06-2011, 20:21 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 09-06-2011, 17:37 Eliyahu schreef:
Als je even Spr 8:22 in context leest, dan zie je dat dat spreekt over de wijsheid gepersonificeerd, en niet over JC:
|
Het isderdaad een pepersonoficeerde wijsheid. Wijsheid van een persoon dus. Een Persoon die dus naast JHWH staat, waarmee gelijk "ons" is verklaard.
Spr 8: 22 Jehovah zelf heeft mij voortgebracht als het begin van zijn weg, als het vroegste van zijn werken van oudsher
Het NT laat deze persoon zelf aan het woord en die verklaart dus dat hij de eesrte schepping Gods is.
Dat is dus geen inlegkunde, maar gewoon inzicht in de schrift, zonder voorbehoud of zelfverheffing.
Na ca. 100 jaar steggelen heeft de christenheid nu eindelijk door dat de tekenen van de eindtijd duidelijk te zien zijn.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 11-06-2011, 20:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 09-06-2011, 17:39 Eliyahu schreef:
Maar de christenen hebben de wet van God toch afgeschaft?
Dus waarom begin je dan nu over de geboden van God die je toch niet naleeft?
|
De mozaïsche wet was exclusief bedoeld voor Joden. Jezus heeft deze wet, die geen onvolmaakt mens kon houden, vervuld.
Mk 12: 28 Een der schriftgeleerden nu, die naderbij was gekomen en hen had horen redetwisten, en die wist dat hij hun op een voortreffelijke wijze had geantwoord, vroeg hem: „Wat is het allereerste gebod?” 29 Jezus antwoordde: „Het eerste is: ’Hoor, o Israël, Jehovah, onze God, is één Jehovah, 30 en gij moet Jehovah, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand en met geheel uw kracht.’ 31 Het tweede is dit: ’Gij moet uw naaste liefhebben als uzelf.’ Er is geen ander gebod groter dan deze.” 32 De schriftgeleerde zei tot hem: „Leraar, gij hebt in overeenstemming met de waarheid goed gezegd: ’Hij is Eén, en er is geen ander dan Hij’; 33 en dit liefhebben van hem met geheel zijn hart en met geheel zijn verstand en met geheel zijn kracht en dit liefhebben van zijn naaste als zichzelf is veel meer waard dan alle volledige brandoffers en slachtoffers.” 34 Hierop zei Jezus, die onderscheidde dat hij verstandig had geantwoord, tot hem: „Gij zijt niet ver van het koninkrijk Gods.” Maar niemand had meer de moed hem nog iets te vragen
Mt 22: 34 Nadat de Farizeeën hadden gehoord dat hij de Sadduceeën tot zwijgen had gebracht, kwamen zij in één groep bijeen. 35 En een van hen, die goed onderlegd was in de Wet, vroeg, om hem op de proef te stellen: 36 „Leraar, wat is het grootste gebod in de Wet?” 37 Hij zei tot hem: „’Gij moet Jehovah, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand.’ 38 Dit is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede, hieraan gelijk, is dit: ’Gij moet uw naaste liefhebben als uzelf.’ 40 Aan deze twee geboden hangt de gehele Wet en de Profeten.”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 11-06-2011, 20:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 10-06-2011, 17:20 Vincent schreef:
[...]
Dus je beweert dat de almachtige God de mens niet alleen kon scheppen, maar daar engelen bij nodig had?
Was de gevallen engel daar dan ook bij? Dat zou dan meteen verklaren waarom het fout is gegaan. En Jaldaboath maar zeggen dat het de schuld van de mens was.
|
Lees nu eens de bijbel goed.
Spr 8: 22 Jehovah zelf heeft mij voortgebracht als het begin van zijn weg, als het vroegste van zijn werken van oudsher
Openb 3: 14 En schrijf aan de engel van de gemeente in Laodicea: Deze dingen zegt de Amen, de getrouwe en waarachtige getuige, het begin van de schepping door God
Je kan JHWH zien als een directeur, een bestuurder. Iemand in een hoge functie stuurt en laat anderen het werk doen. Dus JHWH schiep Jezus. Jezus werd zijn uitvoerden of meesterwerker. In opdrcaht van zijn vader voerde Jezus alle werken uit, die zijn vader hem opdroeg. Er werden dus verder vele soorten engelen geschapen.
Dat was dus voordat de aarde en het heelal werden geschapen.Job 38:4-7.
Er zijn dus 4 soorten engelen. Een aartsengel Michaël. Dan heb je serafs en cheruibs, dis een speciale taak vervullen en verder heb je nog vle engelen. De Bijbel spreekt over twee myriaden maal myriaden. Vele miljoenen dus.
Toen de het heelal geschapen werd juigden de engelen, zo mooi vonden zij het. geschapen werd Job 38:7.
Engelen zongen toen Jezus werd geboren. Lukas 2:14 Engelen werden ook veel gebruikt bij mensen als Gods boodschapper.
Dit bericht is gewijzigd op 11-06 20:54.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 19-06-2011, 17:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 11-06-2011, 20:35 ken schreef:
[...]Lees nu eens de bijbel goed.
|
Bs'd
1 Roept de WIJSHEID niet en verheft de Verstandigheid niet haar stem? 2 Boven op de hoogten aan de weg, daar, waar de paden samenkomen, is zij gaan staan, 3 aan de zijde van de poorten, aan de ingang der stad, waar men de poortdeuren binnengaat, roept zij luide: 4 Tot u, mannen, roep ik en mijn stem gaat uit tot de mensenkinderen! 5 Gij onverstandigen, leert schranderheid, gij dwazen, verstaat het met uw hart. 6 Hoort, want ik zal verheven dingen spreken en mijn lippen openen tot wat recht is. 7 Want waarheid spreekt mijn gehemelte, een gruwel voor mijn lippen is de goddeloosheid. 8 Al de woorden van mijn mond zijn in gerechtigheid gesproken; niets daarin is verdraaid en verkeerd. 9 Zij alle zijn voor de verstandige juist, betrouwbaar voor wie kennis gevonden hebben. 10 Neemt mijn vermaning aan en niet zilver, en kennis boven uitgelezen goud. 11 Want wijsheid is beter dan koralen, al wat men zou kunnen begeren, kan haar niet evenaren. 12 Ik, de WIJSHEID, woon bij de schranderheid en ik verkrijg kennis door overleggingen. 13 De vreze des HEREN is het kwade te haten; hoogmoed en trots en boze wandel en een mond vol draaierijen haat ik. 14 Mijner zijn raad en overleg, ik ben het inzicht; mijner is de kracht. 15 Door mij regeren de koningen en verordenen de machthebbers recht. 16 Door mij heersen de vorsten en de edelen, al de rechters der aarde. 17 Ik heb lief wie mij liefhebben, wie mij ijverig zoeken, zullen mij vinden. 18 Rijkdom en eer zijn bij mij, duurzaam goed en gerechtigheid. 19 Mijn vrucht is meer waard dan goud, ja dan gelouterd goud, mijn opbrengst meer dan uitgelezen zilver. 20 Ik wandel op het pad van de gerechtigheid, midden op de wegen van het recht, 21 om hen die mij liefhebben, bezit te doen beërven; hun schatkamers zal ik vullen. 22 De HERE heeft mij tot aanzijn geroepen als het begin van zijn wegen, vóór zijn werken van ouds af. 23 Van eeuwigheid aan ben ik geformeerd, van den beginne, eer de aarde bestond. 24 Toen er nog geen oceaan was, ben ik geboren, toen er nog geen bronnen waren, rijk aan water. 25 Eer de bergen omlaaggezonken waren, vóór de heuvelen ben ik geboren; 26 toen Hij het aardrijk en de velden nog niet had gemaakt, noch de eerste stofdeeltjes der wereld. 27 Toen Hij de hemel bereidde, was ik daar; toen Hij een kring trok op het oppervlak van de oceaan, 28 toen Hij de wolken daarboven bevestigde, en de bronnen van de oceaan met kracht opborrelden, 29 toen Hij aan de zee haar perk stelde, opdat de wateren zijn gebod niet zouden overtreden, en Hij de grondslagen der aarde bepaalde, 30 toen was ik een troetelkind bij Hem,
Dus claimen dat Spr 8 over JC spreekt is weer een staaltje christelijke inlegkunde.
Openb 3: 14 En schrijf aan de engel van de gemeente in Laodicea: Deze dingen zegt de Amen, de getrouwe en waarachtige getuige, het begin van de schepping door God
Je kan JHWH zien als een directeur, een bestuurder. Iemand in een hoge functie stuurt en laat anderen het werk doen. Dus JHWH schiep Jezus.
|
JC claimde de messias te zijn.
Hij heeft de messiaanse profetieën niet vervuld.
En daarom was hij dus een valse messias.
Eliyahu
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 19-06-2011, 22:34 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 19-06-2011, 17:45 Eliyahu schreef:
Als je even Spr 8:22 in context leest, dan zie je dat dat spreekt over de wijsheid gepersonificeerd, en niet over JC: Dus claimen dat Spr 8 over JC spreekt is weer een staaltje christelijke inlegkunde. JC claimde de messias te zijn. Hij heeft de messiaanse profetieën niet vervuld. En daarom was hij dus een valse messias.
|
Bedankt voor je reactie.
Dat Jezus een valse messias is, is joodse , bijna 2000 jaar oude, inlegkunde.
Kijk je naar spreuken 8 dan zie je duidelijk dat er een persoon naast JHWH bestaat die door hem is geschapen en voor hem werken uitvoert.
In de Griekse geschriften krijgt deze persoon zijn aardse naam. Dat is dus niet door afvallige christenheid bedacht, maar is deze naam aan hem bij zijn aardse geboorte gegeven.
Spreuken 8: 22 Jehovah zelf heeft mij voortgebracht als het begin van zijn weg, als het vroegste van zijn werken van oudsher. 30 toen werd ik als een meesterwerker naast hem, en ik werd degene op wie hij dag aan dag bijzonder gesteld was, terwijl ik te allen tijde vrolijk was voor zijn aangezicht, 31 vrolijk over het productieve land van zijn aarde; en de dingen waarop ik ten zeerste gesteld was, waren bij de zonen der mensen.
Doordat de joden in Jezus tijd niet de vereiste instelling hadden, werd hen het voorrecht van de kleine kudde ontnomen en aan bekeerde heidenen gegeven.
Psalm 37 laat o.a. zien welke eigenschappen mensen dienen te bezitten om door God geaccepteerd te worden.
11 De zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede. 29 De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.
Door het volkomen ontbreken van deze eigenschappen gaven de joodse priesters te kennen, dat zij niet door God geleid wensten te worden, maar zelf wilden bepalen wat Gods goedkeuring had.
Jezus onderkende dat. Vandaar deze tekst: Mt 23: 13 Wee U, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars!, omdat GIJ het koninkrijk der hemelen toesluit voor de mensen; want zelf gaat GIJ er niet binnen, en degenen die op weg zijn er binnen te gaan, staat GIJ dit niet toe.
Door deze instelling kunnen zij niet alle profetieën op waarde beoordelen. Zij zien niet de tijdsprogrammering die aan Nebucadnezar is gegeven. JHWH is al vanaf de zondeval bezig aan een programma om het verloren gegane volmaakte menselijk leven te herstellen. Hij geeft dat al in Gen 3:15 aan. Hij geeft aan dat satan vernietigd zal worden. Openbaring gelaat zien dat dit aan het einde van de duizend jaar zal gebeuren.
Wij leven nu in de eindtijd, in het “jaar van goede wil”. Jes. 61:1, 2. Armageddon is “de dag der wraak”.
Openbaring geeft aan dat alle koningen der aarde en hun legers vernietigd zullen worden. Alle mensen die niet aan zijn vereisten voldoen zullen ook omkomen. Daaronder zijn alle religies die zijn goedkeuring niet hebben ontvangen, o.a. doordat heidense elementen van aanbidding aanwezig zijn. Zijzelf menen echter dat zij Gods wil doen.
Mt 7: 22 Velen zullen op die dag tot mij zeggen: ’Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, en in uw naam demonen uitgeworpen, en in uw naam vele krachtige werken verricht?’ 23 En toch zal ik hun dan openlijk verklaren: Ik heb U nooit gekend! Gaat weg van mij, GIJ werkers der wetteloos.
Helaas, zij willen niet datgene doen wat Gods zoon heeft verordineerd. Daarom zijn zij wetteloos.
Door Jezus niet te willen erkennen als Messias is geen redding mogelijk. Tijdens "het jaar van goede" wil is het nog mogelijk om Gods wil uit te voeren en Gods zoon als Messias te erkennen. Daarna is het niet meer mogelijk.
Voor hen is een dan een periode aangebroken voorzegd in Openbaring 6: 16 En zij blijven tot de bergen en tot de rotsen zeggen: „Valt op ons en verbergt ons voor het aangezicht van Degene die op de troon zit en voor de gramschap van het Lam, 17 want de grote dag van hun gramschap is gekomen, en wie kan dan standhouden?”
Zoals gezegd zal Jezus zijn koningschap aan het einde der tijden op zich nemen. Hij zal over de gehele aarde gaan regeren vanuit de hemel, samen met de kleine kudde, bestaande uit zachtmoedige mensen die Gods wil op de eerste plaats gesteld hebben. Tot Cornelius waren dat uitsluitend Joden, daarna ook bekeerde heidenen.
Daarmee komt Gods belofte aan Abraham tot uiting.
Genesis 22:18 En door bemiddeling van uw zaad zullen alle natiën der aarde zich stellig zegenen, ten gevolge van het feit dat gij naar mijn stem hebt geluisterd.’”
Dit bericht is gewijzigd op 19-06 22:34.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 13-07-2011, 11:26 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 11-07-2011, 12:08 leonardus schreef:
het gaat er niet om om bevrijd te worden van de romeinen het gaat erom om waarlijk vrij te zijn zelfs als men wordt onderdruk
zie joh8:34-36 Jezus kan je werkelijk vrij maken
|
De joden verwachtten dus dat zij door de Messias van de Romeinen zouden worden bevrijd. Dat gebeurde dus niet, dus kan volgens hen Jezus niet de Messias zijn.
Johannes 8: 34 Jezus antwoordde hun: „Voorwaar, voorwaar, ik zeg U: Al wie zonde doet, is een slaaf van de zonde. 35 Bovendien blijft de slaaf niet voor eeuwig in het huisgezin; de zoon blijft voor eeuwig. 36 Indien de Zoon U daarom vrijmaakt, zult GIJ werkelijk vrij zijn.
De vrijheid is bevrijding van het juk der zonde. De weg daar naar toe is de smalle weg. Mattheüs 7:14 Daarom wordt Jezus de laatste Adam genoemd. Zijn koningschap over de aarde zal de zonde wegnemen.
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 27-10-2011, 11:30 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 19-06-2011, 22:34 ken schreef:
[...]Bedankt voor je reactie.
Dat Jezus een valse messias is, is joodse , bijna 2000 jaar oude, inlegkunde.
Kijk je naar spreuken 8 dan zie je duidelijk dat er een persoon naast JHWH bestaat die door hem is geschapen en voor hem werken uitvoert.
|
Bs'd
Personen naast God die werken voor Hem uitvoeren, die worden ook wel "engelen" genoemd.
In de Griekse geschriften krijgt deze persoon zijn aardse naam. Dat is dus niet door afvallige christenheid bedacht, maar is deze naam aan hem bij zijn aardse geboorte gegeven.
Spreuken 8: 22 Jehovah zelf heeft mij voortgebracht als het begin van zijn weg, als het vroegste van zijn werken van oudsher. 30 toen werd ik als een meesterwerker naast hem, en ik werd degene op wie hij dag aan dag bijzonder gesteld was, terwijl ik te allen tijde vrolijk was voor zijn aangezicht, 31 vrolijk over het productieve land van zijn aarde; en de dingen waarop ik ten zeerste gesteld was, waren bij de zonen der mensen.
|
"1 Roept de wijsheid niet en verheft de verstandigheid niet haar stem? 2 Boven op de hoogten aan de weg, daar, waar de paden samenkomen, is zij gaan staan, 3 aan de zijde van de poorten, aan de ingang der stad, waar men de poortdeuren binnengaat, roept zij luide: 4 Tot u, mannen, roep ik en mijn stem gaat uit tot de mensenkinderen! 5 Gij onverstandigen, leert schranderheid, gij dwazen, verstaat het met uw hart. 6 Hoort, want ik zal verheven dingen spreken en mijn lippen openen tot wat recht is. 7 Want waarheid spreekt mijn gehemelte, een gruwel voor mijn lippen is de goddeloosheid. 8 Al de woorden van mijn mond zijn in gerechtigheid gesproken; niets daarin is verdraaid en verkeerd. 9 Zij alle zijn voor de verstandige juist, betrouwbaar voor wie kennis gevonden hebben. 10 Neemt mijn vermaning aan en niet zilver, en kennis boven uitgelezen goud. 11 Want wijsheid is beter dan koralen, al wat men zou kunnen begeren, kan haar niet evenaren. 12 Ik, de wijsheid, woon bij de schranderheid en ik verkrijg kennis door overleggingen.
Het moge duidelijk zijn dat dit een poëtische tekst is die over "de wijsheid" spreekt, en niet over God, en niet over de messias.
Doordat de joden in Jezus tijd niet de vereiste instelling hadden, werd hen het voorrecht van de kleine kudde ontnomen en aan bekeerde heidenen gegeven.
Psalm 37 laat o.a. zien welke eigenschappen mensen dienen te bezitten om door God geaccepteerd te worden.
11 De zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede. 29 De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.
Door het volkomen ontbreken van deze eigenschappen gaven de joodse priesters te kennen, dat zij niet door God geleid wensten te worden, maar zelf wilden bepalen wat Gods goedkeuring had.
|
De joden hielden en houden zich aan de wet van God, en daarom konden zij geen andere God naast de enig ware God J-H-W-H accepteren.
Het NT claimt dat er naast de enig ware God nu ook nog een man-god, JC is.
En dat is natuurlijk afgodendienst, want God zegt helder en duidelijk:
“Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb; GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN." Exodus 20:1-3
En daarom geen JC als tweede god.
Helaas, zij willen niet datgene doen wat Gods zoon heeft verordineerd. Daarom zijn zij wetteloos.
|
Het is natuurlijk wel totaal absurd dat de christenen, die geen enkele wet naleven, die de hele wet van God overboord gegooid hebben en vervangen hebben door heidendom, zoals drie-eenheid, kerstmis, zondagsviering, paashazen en eieren, heidense vruchtbaarheidssymbolen, dat de wetteloze christenen zeggen van de joden die wet van God naleven, dat zij "wetteloos" zouden zijn.
Het moge duidelijk zijn dat de christenen de wettelozen zijn.
|
Door Jezus niet te willen erkennen als Messias is geen redding mogelijk.
|
Het is heel eenvoudig: De messias moet de messiaanse profetiën vervullen, doet hij dat niet, dan was hij niet de messias.
JC heeft gefaald in het vervullen van de messiaanse profetieën, dus was hij niet de messias.
Het is werkelijk zo eenvoudig.
En degenen die achter een valse messias en een afgod aanlopen, die zullen behoren tot degenen waarvan geschreven staat: "Tot U zullen volken komen van de einden der aarde en zeggen: Enkel leugen hebben onze vaderen bezeten, nietigheid, waaronder niet één die baat kon brengen." Jeremia 16:19
Eliyahu licht der volkeren
"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!" Micha 4:5
|
|
|
|
|