florentius Geplaatst op 17-06-2008, 16:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo mensen,
Ik had een aantal vragen over muziek,
De eerste: wat luisteren jullie het liefst
Zelf luister ik graag, worship, praise, rock, jazz, funk, en de hardrock van vroeger, dat vinden ze nu softe rock,
En 'slechte' muziek herken je dat snel.
En word je daar nou echt door beinvloed of licht dat aan je zelf.

meld dit bericht aan een moderator

Vincent Geplaatst op 17-06-2008, 16:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bij mij is het heel uiteenlopend. Ligt vaak aan de stemming. Van klassiek tot harde rock en ik dans graag op R&B, latin house en trance... dus tja. Heeft voor mij ook niks met geloven te maken.
Het is wel zo dat een liedje met een mooie tekst me kan raken, maar een liedje met een slechte tekst raakt me niet.

djessyca Geplaatst op 10-07-2008, 14:47 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo,
muziek heeft wel invloed op je. of je dat bewust ervaart of niet. dat is wat ik weet en wat mij een keer is uitgelegd met een dvd.
jammer genoeg weet ik niet meer precies hoe het kan dat het je beinvloed, maar het is wel zo.
wat mij nu te boven komt is dat satan eerst ook een muziekengel was toen hij de hemel nog niet was uitgezet. en dat muziek dus een sterke middel is voor hem om door heen te werken naar mensen die er naar luisteren..
liefs djessyca

fb934634 Geplaatst op 13-08-2008, 16:43 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het is aangetoond dat zelfs de planten groeien van klassieke muziek. Muziek heeft wel degelijk vat op ons. Zelf ben ik niet zo voor afbrekende muziek, bv techno... dit is voor mij duivelse muziek.
Voor de rest  beluister ik alle genres van muziek, als er maar "leven" inzit.

Ooit zei een christen mij eens, dat alleen de muziek gemaakt door christenen mag beluisterd worden. Ik zei toen dat God bepaald wie christelijk is. Ware christenen noemen zelfzich nooit een christen, volgens mij.  
Hij etiketteerde allerlei muziek bv enya is new age, enz. Ik zei dat etiketteren in de verkoopswinkels van kledij gebeurd. Ik hou daar echt niet van; mensen die zaken gaan etiketteren... Wat een enge visie. Van openminded zijn gesproken...

Jezus is het leven, als muziek leven creërt...
Shalom

Dit bericht is gewijzigd op 13-08 16:44.

Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. 
Winter1969 Geplaatst op 02-04-2010, 11:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 13-08-2008, 16:43 fb934634 schreef:
Het is aangetoond dat zelfs de planten groeien van klassieke muziek. Muziek heeft wel degelijk vat op ons. Zelf ben ik niet zo voor afbrekende muziek, bv techno... dit is voor mij duivelse muziek.
Voor de rest  beluister ik alle genres van muziek, als er maar "leven" inzit.

Ooit zei een christen mij eens, dat alleen de muziek gemaakt door christenen mag beluisterd worden. Ik zei toen dat God bepaald wie christelijk is. Ware christenen noemen zelfzich nooit een christen, volgens mij.  
Hij etiketteerde allerlei muziek bv enya is new age, enz. Ik zei dat etiketteren in de verkoopswinkels van kledij gebeurd. Ik hou daar echt niet van; mensen die zaken gaan etiketteren... Wat een enge visie. Van openminded zijn gesproken...

Jezus is het leven, als muziek leven creërt...
Shalom

Dit bericht is gewijzigd op 13-08 16:44.

Je bent dan ook wel erg openminded maar goed,

Ik denk dat muziek wel degelijk invloed op je heeft of je dat nu wilt of niet.
Het heeft alleen al een merkbare invloed op je gemoed. dus dat lijkt me duidelijk.
En ja er is heel veel slechte muziek, gelukkig is er ook genoeg goede muziek.

Sommige muziek stromingen zijn duidelijk slecht en andere minder duidelijk.
Hardrock en Metal zijn duidelijk niet goed geinspireerd, kijk alleen maar naar de afbeeldingen die gebruikt worden.

Ik denk wel dat iedereen voor zich zelf kan uitmaken wat wel en niet goed is.
En als het niet goed is hoe mooi het ook kan zijn, kun je er beter niet naar luisteren.

Om een klein voorbeeldje te geven.
Hotel California vind ik muziekaal gezien een mooi nummer, toch zal ik het altijd uitzettten als ik de begin tonen hoor. De tekst en het onderwerp zijn gewoon niet goed en dus zet ik het uit. Tot groot ongenoegen van mijn collega die het wel een mooi nummer vond en er geen probleem mee had.
Ik zette de radio uit en op zijn vraag waarom gaf ik het antwoord dat ik niet naar dit nummer wilde luisteren. Hij wilde dat wel en wilde de radio weer aanzetten.
Toen ben ik maar even koffie gaan halen.

Kiezen moeten we elke dag altijd en overal, welke keuze maak jij? 
Nathaniel Geplaatst op 02-04-2010, 16:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De woorden die gezongen worden hebben een nog veel grotere invloed.

Ps 119:172 Mijn tong zal uw woord bezingen, want al uw geboden zijn gerechtigheid.

Woorden hebben scheppingskracht, door het Woord schiep God hemel en aarde.

Spr 18:21 Dood en leven zijn in de macht der tong, wie aan haar toegeeft, zal haar vrucht eten.

Muziek is een gave van God. Muziek vervuld een belangrijke rol in de aanbidding en lofprijzing van God. De woorden die we zingen zijn wonderbaarlijke woorden van leven. God troont op onze lofgezang.

Ps 22:4 Nochtans zijt Gij de Heilige, die troont op de lofzangen Israëls.

Het is verstandig om je bewust af te vragen welke woorden er worden gezongen op de muziek waar je naar luistert in je dagelijkse leven. Stel jezelf de vraag: "Wie troont er op mijn lied?"

Zegengroet,
Nathaniël

Dit bericht is gewijzigd op 02-04 21:56.