|
Michael
|
Geplaatst op 24-07-2009, 19:43 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 24-07-2009, 08:30 fb934634 schreef:
Hey Michael,
Toch even opmerken dat Jezus zelf het onderscheid maakt tussen hem en Christus. In Joh. 5 stelt hij dat hij geen aanbidding van mensen behoeft, maar tevens wie de Zoon niet aanbidt, aanbidt ook de Vader niet. Men behoeft dus de Christus te aanbidden, niet hem naar het vlees!
Hier kun je zeer gemakkelijk uit afleiden, dat er wel degelijk een onderscheid dient gemaakt te worden tussen vlees en geest!
Omdat Jezus uiteindelijk zelf deed wat hij de Vader zag doen, leefde hij volkomen spiritueel. Hij was m.a.w totaal één met zijn Hoger Zelf (= De Zoon).
Hij gaf aan dat ook niks kon uit zichzelf. Het vlees kan niks uit zichzelf. Bij ons mensen is dit een voortdurend proces; om die volledige éénheid te bereiken in Christus; die God is.
Shalom
|
Hallo fb,
Zoals ik de Bijbel begrijp was Jezus 100% mens en 100% God. Hij verklaarde Zelf de Christus te zijn, de Zoon van God. Hij zei ook dat men de Zoon des mensen zal zien zitten aan de rechterhand der kracht Gods en dat Hij zou komen met de wolken des hemels (Mar. 14:61-62). Joh. 1:1 zegt dat Hij het Woord was (Gen. 1:3) dat vlees is geworden (Joh. 1:14) en onder ons heeft geleefd. Zie ook Joh. 3:18.
Verwijs je in Joh. 5 naar vers 41? In de statenvertaling staat dat Hij geen eer van mensen neemt. (Je kan dat vertalen als: "Ik zeg dit niet omdat Ik zoek naar eer maar Ik zeg dit tot eer van Mijn Vader en tot uw zaligheid"
Maranatha.
Vrede zij u.
Michaël
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 24-07-2009, 19:57 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 24-07-2009, 19:43 Michael schreef:
[...]
Hallo fb,
Zoals ik de Bijbel begrijp was Jezus 100% mens en 100% God. Hij verklaarde Zelf de Christus te zijn, de Zoon van God. Hij zei ook dat men de Zoon des mensen zal zien zitten aan de rechterhand der kracht Gods en dat Hij zou komen met de wolken des hemels (Mar. 14:61-62). Joh. 1:1 zegt dat Hij het Woord was (Gen. 1:3) dat vlees is geworden (Joh. 1:14) en onder ons heeft geleefd. Zie ook Joh. 3:18.
Verwijs je in Joh. 5 naar vers 41? In de statenvertaling staat dat Hij geen eer van mensen neemt. (Je kan dat vertalen als: "Ik zeg dit niet omdat Ik zoek naar eer maar Ik zeg dit tot eer van Mijn Vader en tot uw zaligheid"
Maranatha.
Vrede zij u.
Michaël
|
Yep, Joh 5vers41. Inderdaad Jezus is de Christus; maar aanbidding van mensen behoefde hij niet als mens. Als God dus wel. Want wie de Zoon niet aanbidt , aanbidt de Vader ook niet. Wij behoeven ons dus te richten naar Christus.
Het gaat dus zeer zeker ook over in innerlijk weg die je te gaan hebt. Het Woord is vlees geworden, maar daarom behoeft dit vlees nog geen aanbidding. Het Woord daarentegen wel.
Shalom
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. |
|
|
|