|
florentius
|
Geplaatst op 12-06-2008, 21:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo, Ik had een vraag over hoe jullie over een afbeelding waarop Jesus rocks staat en dan een afbeeldig wat als Jezus bedoelt is, met eengitaar in ZIjn handen. Misschien kennen jullie die afbeelding wel, nou was ik nieuwschierig, zelf vind ik het een beetje dubbel, aan de ene kant is het als het niet spottend bedoelt is maar meer bedoelt om te laten zien dat geloven in Jezus helemaal niet saai is dan vind ik het wel oke, maar als het als spot prent is dan keur ik het zwaar af, Hoe denken jullie daarover?
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 13-06-2008, 15:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Wat is er mis met een spotprent? Zoals je ziet: het zet aan tot nadenken. Je kunt er weer een mening over vormen en die uiten. Vraag is: wat moet jíj je ervan aantrekken als iemand anders iets of iemand bespot? Jij doet het toch niet? Voor jou is het toch niet waar? Je kunt zeggen: Jezus is mijn held, hij is mijn weg. Hij is je idool. Dat is een boodschap die je uit de prent kunt halen: Jezus kan een idool zijn voor het leven, zoals een rockidool je idool voor de muziek kan zijn.
Of laten we kijken naar Madonna aan het kruis. Laat je je daardoor kwetsen? Ik zie niet in waarom? Doet het afbreuk aan je geloof? Dan is je geloof wel heel zwak. En Jezus zelf is toch veel te groot om bespot te kunnen worden? Die staat daar ver boven. En dat zou iedereen eigenlijk moeten. Er boven staan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 18-06-2008, 10:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Stel: Mijn vader wordt neergezet als een crimineel. Dan zal ik boos zijn. Ik zal gekwetst zijn. Ik kan zeggen dat het niet zo is. Mijn vader kan naar de rechter stappen. Is mijn vader er niet meer, dan kan ik naar de rechter stappen en m'n gelijk halen, want: mijn vader is geen crimineel.
Maar wat als mijn vader wel een crimineel is en hij wordt neergezet als een crimineel. Ook dan zal ik boos zijn. Ik zal gekwetst zijn. Ik kan zeggen dat hij voor mij geen crimineel is. Maar voor anderen is hij dat wel. Ik kan naar de rechter stappen, maar zal geen gelijk halen. Ik kan bewijzen dat hij voor mij geen crimineel is, maar de ander kan bewijzen dat hij voor hem wel een crimineel is.
|
|
|
|
|
|