Eliyahu Geplaatst op 12-06-2008, 10:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bs'd

Zoals we allemaal weten, het christendom gelooft dat JC de messias was, en het jodendom gelooft dat hij dat niet was.

Hierbij nodig/daag ik de christenen uit tot een diepgravend ongecensureerd debat over deze kwestie, waarbij ik het standpunt zal verdedigen dat de messias nog niet gekomen is.

Aangezien de ervaring me geleerd heeft dat een open en ongecensureerd debat op een christelijk forum zelden of nooit mogelijk is, en ik al heel lang geleden de tel ben kwijtgeraakt van het aantal christelijke forums waar ik in de ban gedaan ben, mijn discussies op slot gedaan zijn, of gewoon volledig uitgewist, heb ik een forum aangemaakt waar alle christenen welkom zijn om uit te leggen waarom zij Het Gelijk aan hun kant hebben, en het joodse standpunt toch helemaal fout is.

Het forum is hier te vinden:  http://waarheid.darkbb.com/index.htm

Eliyahu

meld dit bericht aan een moderator

"Tien mannen uit de volken zullen een Jood bij de mantel grijpen zeggende: Wij willlen met u gaan, want we hebben gehoord dat God met u is." Zach 8:23 
Toliek Geplaatst op 27-11-2009, 11:28 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Eliyahu,

Ik vind mooi dat je een discussie wilt aangaan maar ik begrijp het nu er niet van in.

Het Christus geheim is voor 100% afkomstig uit het Jodendom.

Maar met het Christus word bedoeld een bepaalde activiteit  waarbij mens en God niet aan elkaar voorbij gaan. Jezus Christus heeft dit niet alleen laten zien maar mensen zijn eeuwen lang dit blijven ervaren.

Als iemand dat in het Jodendom ervaart, waarom discussies aangaan in plaats van samen te werken? Ik denk dat samenwerken is wat wij juist moeten doen.

Wat vind jij ervan?

meld dit bericht aan een moderator